2021: Walkthrough door: Louis Koot  and Dick Leeuw


Rhem IIISE: The Secret Library (Special Edition) is een nieuwe versie van de originele Rhem III: The Secret Library ..... Knutt Mueler heeft een aantal dingen verbeterd in deze nieuwe editie en een nieuw gebied met nieuwe puzzels toegevoegd. In het nieuwe gebied moet je op zoek naar een kwart stuk van een medaillon. Knutt Mueler heeft ook nieuwe SE-versies gemaakt van Rhem I: Arival, Rhem 2: The Cave en Rhem IV: The Golden Fragments, met in elk van die games een nieuw gebied waarin je moet zoeken naar 1 kwart stuk van het medaillon. Je hebt dat hele medaillon later nodig om toegang te krijgen tot de nieuwe Rhem V, die we dan hopelijk binnenkort kunnen spelen. Grafisch zijn de speciale edities iets verbeterd, maar toch zijn het geen grafische hoogtepunten. De besturing is niet veranderd, zodat deze SE versies nog steeds "point and click" zijn en je dus met je computermuis over het Rhem Island beweegd

Het spel begint met Zetias. Zetias geeft je een brief en een tekening, die je aan zijn broer Kales moet geven

Zetias leest de brief hardop voor en dan ga je een ritje maken met een treinkarretje, net als in Rhem 1 en Rhem 2. De tekening zit nu in je inventaris.

Na een paar minuten stopt de trein voor een rood sein.

Je kunt zo vaak op de oranje knop klikken als je wilt, maar de railkar gaat gewoon niet verder. Draai 1 keer naar links. Je ziet de deur van je karretje, maar je kunt hier niet naar buiten. Draai weer link. Je ziet een smal grijs paneel aan de muur van het karretje. Je hebt geen idee wat dat rare paneel betekent. Draai weer links en .... je wordt nu verwelkomd door Kales. Kales verschijnt op een kleine monitor. Onder de monitor zit een gleuf.

Kales vraagt of je het "papier van zijn broer" bij je hebt. Open je inventory en pak dan de tekening eruit en steek de tekening dan in de gleuf onder de kleine monitor.

De tekening verdwijnt de gleuf in. Draai weer naar links en zie ..... de vierkante knop knippert nu. Dus klik nu op het vierkante knopje en .... het sein gaat omhoog en je karretje rijdt nu door een spleet verder en komt dan tot stilstand bij een gesloten metalen deur. Wederom kan je karretje niet verder. Het karretje heeft 2 uitgangen, links en rechts. Sla rechtsaf en je kijkt uit het karretje aan de rechterkant. Je bent aangekomen in hoofdstuk één.

Hoofdstuk 01: Ravijn, Lampen Kamer, Ophaalbrug en de Liften

Hoofdstuk 02: Het Gangen Gebouw en het Reservoir

Hoofdstuk 03: De Grotten 1e keer

Hoofdstuk 04: De Geheime Bibliotheek

Hoofdstuk 05: De Tekening voor het Meisje

Hoofdstuk 06: Het Paviljoen

Hoofdstuk 07: Het Cellengebouw en de Annex

Hoofdstuk 08: Terug naar het begin: Het Appartement van Kales

Hoofdstuk 09: De Ondergrondse Tramweg, Het Zwarte Kristal en de Geluidspuzzel

Hoofdstuk 10: Het Nieuwe Gebied en het Einde

2021: Walkthrough door: Louis Koot  and Dick Leeuw