2021:Walkthrough door Dick Leeuw and  Louis Koot

We hebben allebei de gog.com-versie van deze game

De levels in deze-walkthroughs zijn gemaakt tijdens het spelen van dit spel op NORMAL MODE.  

Als je het spel op HARD MODE speelt, dan is het verhaal hetzelfde, maar de puzzels en oplossingen zijn anders,.

Maar dan kun je ons document HARD MODE Puzzeloplossingen gebruiken

Nemezis stelt zware systeemvereisten, dus ik raad je aan om eerst te controleren of je pc het spel aankan. Misschien wil je eerst de gratis DEMO van de game op STEAM proberen voordat je 20 euro of 15,99 euro uitgeeft om de game te kopen. Je moet natuurlijk een Steam-account hebben om die demo te spelen.

De besturing is WADS / Muis en je kunt je spel opslaan wanneer je maar wilt. Als je het niet leuk vindt om de WASD-toetsen te gebruiken om te bewegen, dan kun je de rechtermuisknop gebruiken om door het spel te bewegen. Houd gewoon je rechtermuisknop ingedrukt om in de richting te gaan die je wilt gaan, je gebruikt ook je muis om 360 graden te draaien.

Wanneer je een nieuw spel start, krijg je de mogelijkheid om de moeilijkheidsgraad aan te geven waarop je het spel wilt spelen. U kunt kiezen uit Normaal en Hard. Als je Normaal kiest, kun je hints krijgen voor alle puzzels in het spel. Je krijgt dan de Hints door op je H-toets te drukken als je hierover een melding op je scherm krijgt. Op Hard niveau krijg je geen hints en zijn sommige puzzels anders dan op Normaal moeilijkheid. Deze walkthrough is gemaakt terwijl Dick en ik dit spel spelen op NORMAAL moeilijkheidsgraad, 

Op het hoofdmenuscherm heb je de mogelijkheid om je spel op te slaan en een eerder opgeslagen spel te laden.

  Je kunt opslaan wanneer je maar wilt en je kunt je saves ook een naam of titel geven. 

De game wordt ook automatisch opgeslagen wanneer je een nieuw gebied verlaat of binnengaat

In dit spel kun je opgeslagen spellen uitwisselen. Het is dus mogelijk om een opgeslagen spel van een andere speler in je spel te gebruiken. 

Maar hoe je dat doet zul je zelf moeten uitzoeken want ik ga je hier niet mee helpen 

Je kunt veel ansichtkaarten in het spel vinden en die ansichtkaarten komen terecht in het EXTRA-scherm. Je vindt deze ansichtkaarten als je een blauwe wervelwind ziet....klik op zo'n wervelwind om de ansichtkaart te scoren. Om je de waarheid te zeggen, ik ben tot nu toe vergeten een aantal van die ansichtkaarten te scoren terwijl ik in het spel aan het spelen ben, dus houd je ogen open voor die blauwe wervelwinden als je alle ansichtkaarten in het spel wilt scoren

Je speelt afwisselend als Amia en Bogard en je doet dit op de Planeet Regilus.

Tijdens je teleportatie naar Regilus ging er iets mis en belanden Amia en Bogard afzonderlijk van elkaar op Regilus, elk in hun eigen dimensie

.... laten we beginnen met het spel en kijken hoe ver we ermee kunnen komen......

..... en ik zeg het nog een keer...... deze walkthrough is gemaakt tijdens het spelen van het spel op NORMALE MOEILIJKHEID.

Deel1: Amia: Activeer en draai de lift
Deel 2: Bogard: Energie poort puzzel, Draaiende hutten puzzel, Regenpoort puzzel en de kleuren brug puzzel
Deel 3: Amia: De Torens
Deel 4: Bogard: Grotten: Poort puzzel en de Magnetische Ballen puzzel
Deel 5: Amia: Eilanden in de Wolken
Deel 6: Bogard: Watersttad en het Einde
Schizm 3: Nemezis: Mysterious Journey 3: Puzzel oplossingen op HARD Moeilijkheid

Download mijn Nemezis Saved Games

De download is een zip-bestand. Na het downloaden van het bestand moet je het uitpakken. Je hebt dan een map met de naam 'Schizm Nemezis Saves'. In deze map vind je mijn 'Saved'-map voor Nemezis en daarin staan ​​mijn 13 save-momenten en 1 daarvan is mijn save voor direct nadat ik die vervelende Magnetische Ballen-puzzel met Bogard heb opgelost. De saves zijn genummerd van 'Gamesave0.sav' tot 'GameSave13.sav'.

Mijn saves zijn gemaakt tijdens het spelen van het spel met Windows 10 en op NORMAL moeilijkheidsgraad.

Ik heb geen Saves for HARD moeilijkheidsgraad gemaakt

Als je Nemezis speelt met Windows 10 dan vind je de Nemezis opgeslagen bestanden in:

Gebruikers/jouwnaam/AppData/Local/NemezisIIIMysteriousJourney/Saved/SaveGames

Je kunt je eigen Nemezis Saved-bestand vervangen door mijn Saved-bestand, maar kopieer eerst je eigen Nemezis Saved-bestand en bewaar het ergens anders, voor het geval het misgaat met mijn saves.

Als je vervolgens het spel opstart en naar het menu Laden gaat, zie je mijn opgeslagen bestanden en ik heb ze in het Engels genoemd. Een van die saves is mijn save voor direct na het oplossen van de balpuzzel.

2021:Walkthrough door Dick Leeuw and  Louis Koot