2021: Walkthrough door Dick Leeuw and Louis Koot

Tekst  Dick Leeuw en screenshots  Louis Koot

Een korte gratis Myst like game op Steam. Start de game en klik op options, hier kan je een paar dingen aanpassen. Klik op back en start een New Game.

Je ziet de controls: WASD en I is voor je inventaris. Klik op OK.

Je speelt als Jeremy en je bent op de luchthaven van Hongkong, je moet naar Geneve.

Je zit in een kleine jet en je hebt hoofdpijn, je zoek naar je pillen. Loop naar het tafeltje links voor je.

Vooraan staat een glas en aan de andere kant van de tafel staat een flesje water en oplosbare pillen.

Klik op het water en de oplosbare pillen, klik dan op de I om naar je inventaris te gaan.

In je inventaris combineer je de pillen met het water, de pillen zijn opgelost in het water.

Klik op het flesje om deze te selecteren, klik dan op de I-toets. Klik dan met het flesje op het glas.

Het alarm gaat af en de jet stort in zee. Je drijft in de oceaan en je ziet een herinnering van Anna.  

Vanzelf gaat de game nu verder totdat je op de steiger van een eiland staat. en het is 2 dagen later

Draai je om en loop naar voren, er is geen doorgang. Op verschillende voorwerpen en plaatsen krijg je de oogcursor.

Op veel plaatsen krijg je alleen maar info maar bij andere plaatsen kan je dingen pakken of je kan er interactie mee hebben.

Op de boot krijg je info, loop dan naar de vaten. Op het eerste vat krijg je weer een oogcursor. 

Naast het derde vat zie je rode kristallen, je krijgt daar een loepcursor. Klik daarmee op de rode kristallen en......

...... je ziet dan weer een herinnering van Anna, je zweeft over het eiland.

De herinnering is voorbij en je staat weer bij de vaten. Draai naar links en nu zie je daar een doorgang.

Volg het pad en je komt bij een graf, je krijgt hier weer een oogcursor.

Klik met je oogcursor op het graf en Jeremy leest wat erop het graf staat.

Draai je om en loop verder over het pad, je ziet een bord staan. Er staat een olielamp bij het bord.

Achter de olielamp zie je de ingang van een grot, 

 Ga naar het bord en klik met de oogcursor op het bord om het te lezen.

Op de grond voor het bord vindt je weer rode kristallen, klik met de loepcursor op de rode kristallen.

  Je ziet weer een herinnering van Anna, deze gaat over een grot 

Draai naar links en je ziet een oude olielamp, je krijg hier ook weer een oogcursor. Achter de olielamp zie je de ingang van een grot.

 Loop naar de grot en probeer de grot binnen te gaan. Maar Jeremy zegt dat ie de grot niet in wil zonder een lamp

Draai om en loop terug naar het pad en volg het pad dan nu verder naar links

Aan de rechterkant is een grote kei, sla rechtsaf na de kei. Loop over het gras langs de keien en langs een hek, links zie je een betonnen vrachtwagen.

Je ziet een vuurtoren, blijf aan de rechterkant lopen.

Je ziet een pad met gele bloemen, loopt tussen de gele bloemen door en loopt het heuveltje op.

Je ziet een groot rotsblok, loop langs dat rotsblok, aan de rechterkant van het rotsblok. Je ziet de zee en je ziet ook een ton.

Loop naar de ton en je vindt een gescheurd briefje, klik op het briefje en het briefje zit in je inventaris.

Klik op de I-toets en je ziet in je inventaris het briefje met het cijfer 3.

Draai je om en loop terug naar de gele betonnen vrachtwagen, even verder ben je bij een splitsing.

Rechtdoor ga je naar de bunker en het pad naar rechts gaat naar het huis.

Ga naar rechts, loop langs het huis naar de cabine van de rode vrachtwagen.

Op de stoel in de cabine vind je nog een gescheurd briefje, klik op het briefje. In je inventaris zie je het nummer 1 op het briefje.

Draai je om en ga naar het huis, ga de 2 kleine trapjes op en ga naar rechts.

Je bent nu op de onderste verdieping van het huis, ga links door de gang.

Je ziet daar 2 kasten, in de linker kast vind je weer een gescheurd briefje.

Klik op het gescheurde briefje en ga dan naar je inventory, je hebt nu 3 gescheurde briefjes met de cijfers 1, 2, 3.

Ga weer naar buiten en ga de paar treden op, draai rechts en ga de trap op.

Je bent nu op de bovenverdieping van het huis, rechts zie je een kluis. Loop naar de kluis. De kluis is op slot. Je hebt een code nodig

Ga naar de inventory en combineer noot 1 met noot 2, ga terug naar de inventory en combineer noot 3 met de andere 2 noten.

Je hebt nu een kaart met een code.

Pak de kaart met de code uit je inventory en klik met de kaart op het slot van de kluis.

In de kluis vind je een bijl. Pak de bijl

Naast de kluis zie je op de tafel een radio, je kunt op de radio klikken maar de radio doet het niet, de zendmast heeft geen stroom.

Draai je om en ga links door de deuropening, loop naar het balkon. In de rechterhoek van het balkon vind je de 3e robijn.

Je ziet een andere herinnering aan Anna.

Ga na deze herinnering naar beneden en verlaat het huis

Volg het pad langs het huis naar links en neem bij de beton wagen het pad naar rechts

bij de volgende splitsing ga je naar links, voorbij de betonwagen en dan .......

.... volg je het pad richting de vuurtoren. Je ziet een afdak met hout.

Loop naar dat afdak, pak de bijl uit je inventaris en klik met de bijl op de stapel hout.

Je hebt nu een stok in je inventaris. Draai je om en loop terug langs de betonwagen.

Bij de splitsing loop je rechtdoor en je bent bij een andere splitsing, je ziet een paar pijpen met een wiel en je ziet de bunker.

Neem het pad naar rechts, bij de volgende splitsing zie je links de radiotoren. Ga rechtdoor naar het huis.

Ga naar de linker zijkant van het huis en ga dan naar rechts, blijf door het gras lopen. Dit is het pad naar de vuurtoren.

Blijf tussen de rotsen lopen.

Loop onder de boog door en dan over de brug

Voorbij de brug vind je aan de linkerkant de 4e robijn,

Klik op de robijn en je ziet weer een herinnering aan Anna.

Loop verder over het pad en je staat onder aan de vuurtoren.

Loop om de vuurtoren heen, ga de trap op en je bent binnen in de vuurtoren

Links zie je de wenteltrap maar deze wordt geblokkeerd door een poort. Aan de muur zie je 3 kleine boekenkasten, ga naar de middelste.

Op de plank in het midden vind je een doek.

Combineer in je inventaris het doek met de stok, je krijgt een incomplete fakkel

Ga terug naar het huis, ga de 1e trap op.

Links achter een blauwe ton vind je een ton met daarin pek.

Pak de incomplete fakkel uit je inventory en klik op het veld, je hebt nu een complete fakkel.

Draai je om en loop richting de radiotoren, neem bij het bord het pad naar links.

Bij de volgende splitsing neem je het pad naar rechts, naar de bunker.

Je komt bij een paar pijpen met een rood draai wiel.

Klik op het wiel en Jeremy probeert het wiel te draaien, een explosie en vuur.

Pak de fakkel uit je inventory en klik op het vuur, je hebt nu een brandende fakkel.

Ga nu terug naar de grot.

Pak je brandende fakkel en ga de grot binnen.

Loop door de grot, aan het einde zie je een klein beetje daglicht.

Links zie je een tafel, in het midden zie je een grote tank en rechts zie je 3 doodskisten.

Ga naar de kamer met de doodskisten en zodra je de kamer binnenkomt krijg je weer een herinnering aan Anna.

Loop over het houten pad, terwijl je over het houten pad loopt zie je, links en rechts, telken stukjes herinnering van Anna. 

Als je het einde hebt bereikt, zie je ook hoe het verhaal van Anna afloopt.

Terug in de kamer met de doodskisten merk je dat op de middelste kist een naam staat: Jack.

Draai je om en op een ton vind je een briefje. Lees de notitie.

Ga de kamer uit, ga naar de tafel aan de linkerkant van de grote tank.

Op de tafel staat een doos, in de doos vind je een flashdrive. Pak de flashdrive.

Ook op tafel ligt een patiŽntenbriefje, lees het briefje.

Verlaat de grot en ga naar de bunker.

Loop langs de bunker naar het omheinde terrein.

Links van de ton vind je de 5e robijn, klik op de robijn en je ziet weer een herinnering aan Anna.

Ga nu naar de deur van de bunker, pak de flashdrive en klik op het deurpaneel.

Het slot gaat open en ook de deur gaat open.

Binnen is het donker, je kunt de fakkel pakken maar dat helpt niet. Ga naar binnen, aan het einde linksaf. Draai weer naar links, naar rechts tot je een rood licht ziet.

Onder de rode lamp is de ingang. In het midden van de vloer vind je de 6e robijn, klik op de robijn om een herinnering aan Anna te zien.

Ga naar de kast in de hoek, in de onderkast vind je een reserve zekering.

Draai je om en ga naar de tafel en pak de houweel van de tafel.

Op de rechtermuur zie je 2 panelen, het linkerpaneel is kapot want daar mist een zekering. Pak de reserve zekering en plaats de zekering op het linkerpaneel,

de radiotoren heeft weer stroom. Je ziet in een flits de radiotoren.

Ga naar buiten: links, links, rechts en weer rechts. Ga naar de radiotoren.

Links zie je een oude generator met een paar pijpen. Onderaan de houten paal naast de pijpen vind je de 7e robijn.

Klik op de robijn en je ziet weer een herinnering aan Anna

Je hebt nu alle 7 robijnen gevonden

Ga terug naar de vuurtoren en ga naar het hek voor de wenteltrap, pak de koevoet en klik op het hek.

Het hek is nu open

Ga via de wenteltrap naar de volgende verdieping, links staat een tafel en rechts een verhalenboek in de kist

Ga naar de tafel en pak het codeboek van de tafel, ga dan naar het verhalenboek kist.

Klik op het verhalenboek, je kunt het boek pas lezen als je alle 7 robijnen hebt.

Lees het verhalenboek.

Ga terug naar het huis, ga naar de radio en pak het codeboek uit je inventaris

Klik met het codeboek op de radio.

Er wordt een SOS verzonden en je krijgt een bericht dat ze je komen redden.

Je krijgt een laatste herinnering aan Anna, ze heeft een verzoek voor Jeremy ....... Probeer haar vader te vinden.

Je ziet de geest van Anna bij het graf staan.

Zie en hoor het einde

2021: Walkthrough by Dick Leeuw and Louis Koot