Amber Journey Beyond.

2006: Walkthrough door: Louis Koot

Amber Journey Beyond is een Windows 95 game en is eigenlijk niet te spelen met Windows XP of Vista of Windows 7.......MAAR...... Er schijnt een Amber Journey Beyond Installer te zijn waarmee je de game wel met Windows XP zou kunnen spelen., en misschien ook met Windows 7 Ik heb de game al lang niet meer en die Installer heb ik nooit nodig gehad toen ik de game nog wel had.  Ik kan u dus niet helpen aan die Installer...Die zult u zelf moeten zoeken. Maar even "Googlen" zou ik zo zeggen

Sommige dingen, zoals het detecteren van de Paranormale geluiden en andere Paranormale activiteit kunnen "Random" gebeuren. Dit betekent dat deze dingen in jouw spel op een ander moment, en ook in een andere volgorde, KUNNEN gebeuren dan dat ik in deze walkthrough zeg. Het maakt voor het verloop van de game echter niet uit, zolang je maar alle Paranormale geluiden en filmpjes in de PEEK Verklikker te zien krijgt

Je komt thuis na een lange dag hard werken op kantoor. Je smijt een maaltijd in de magnetron en in je besluit ondertussen eventjes je e-mail te checken. Dus je doet je computer aan en maakt verbinding met internet en start je e-mailprogramma. Hoe onwaarschijnlijk het ook klinkt maar je ontvangt een e-mail van je baas en na het lezen hiervan vervloek je jezelf omdat je zo nodig nog je e-mail moest checken. Dit is wat je baas van je verlangt:

" Hallo...hier ben ik nog even....Ik ga je zo dadelijk om een gunst vragen, maar eerst kan ik je maar beter even uitleggen waarom ik dit ga doen. Om een lang verhaal kort te houden.....Roxy is weer eens bezig!!! Zoals je weet hebben wij een technologie ontwikkeld waarmee we Paranormale Activiteit kunnen meten en traceren. Alhoewel ik je er verder niet veel over kan vertellen, kunnen onze nieuwe producten, die we op dit gebied hebben ontwikkeld veel meer doen dan alleen maar het traceren van Paranormale Activiteit. Veel meer.....We hebben momenteel een proef lopen en ik heb nu lang genoeg met Roxy samengewerkt om te weten dat zij zelf de eerste testen zal willen uitvoeren. Normaal gesproken zou ik hier geen bezwaar tegen hebben maar ik heb het gevoel dat Roxy het deze keer allemaal iets te serieus neemt.

Roxy is momenteel bezig in het oude huis, dat ze onlangs heeft gekocht. Het huis waarvan wordt gezegd dat het er gonst van Paranormale Activiteit. Ze heeft het huis zo'n beetje ingericht als een laboratorium en heeft zichzelf letterlijk aan alle apparatuur verbonden. We zullen dit nooit aan Roxy zelf vertellen, maar wij maken ons echt wel een beetje bezorgt over Roxy. We zijn bang dat ze nu echt te veel hooi op haar vork heeft genomen. Onze nieuwe apparatuur bevindt zich nog in de test fase en zijn in feite nog maar prototypes en....Fragmentatie is een reëel probleem. Ik heb Roxy doen beloven dat ze niets overhaast zal doen in haar eentje. Maar .....wel....je kent Roxy.

Dus hier is de gunst die ik aan je wil vragen. Zou je het erg vinden om nu onmiddellijk naar het Oude Huis te rijden om even te controleren of met Roxy alles in orde is? Ik vraag dit aan jouw omdat ik weet dat jij en Roxy eerder al hebben samengewerkt in het Dromenonderzoek project. Ze respecteert jouw, dus ik denk dat ze wel naar jouw zal willen luisteren.

Bij voorbaat mijn hartelijke dank. O....nog één laatste verzoek.....wees extreem voorzichtig. Het is uiterst eenvoudig om door Roxy's enthousiasme te worden aangestoken, dus laat je door haar niet verleiden om stomme dingen te gaan doen.

Vriendelijke groeten
Joe.                      

Wel....wat kan je doen als je baas je om een "gunst" vraagt? Je laat het diner maar voor wat het is en springt in je auto. 

Het is een heel eind rijden en het is al bijna nacht als je het huis bereikt. 

Als je op het huis toe rijd ervaar je een Verschijning. Je schrikt hiervan en rijd pardoes met je auto het meer in. Gelukkig kun je zwemmen, dus je zwemt naar de oppervlakte en ligt dan op je rug in het water te staren naar de donker blauwe lucht. Hier begint je avontuur.

Hoofdstuk 1: Heden

In en om het huis:

Klik met de "diamantcursor" in de blauwe lucht. Je kruipt het water uit en staat dan op de oever van het meer. Je ziet een lantarenpaal en het begin van een pad. Ga echter nog niet vooruit naar de lantaren paal maar draai linksom, via de "linksaf diamantcursor". Je ziet een verschijning en hoort gelach. 

Draai weer links. Je staat voor de deur van het boothuis. De deur is echter gebarricadeerd door 2 planken. 

Draai weer 2 keer links en ga dan nu 1 keer vooruit naar de lantarenpaal. Draai rechts. 

Klik op het pad achter de lantarenpaal. Vanzelf ga je nu een 4 keer vooruit over het pad de heuvel op. Als je bent gestopt dan sta je ongeveer halverwege de heuvel op het pad. Klik weer vooruit op het pad en je gaat vanzelf weer 5 keer vooruit naar boven op de heuvel terecht, aan de zijkant van het huis. Klik weer met je "witte ruit cursor" op het pad om 1 stap verder te gaan en je staat dan vlakbij het huis.

Ga weer 1 keer vooruit. Je staat dan nu voor de voordeur van het huis. 

Verder op zie je de garage staan. Daar gaan we nu nog niet naar toe. Dus draai rechts en ga vooruit naar de voordeur.

Rechts naast de voordeur hangt de brievenbus. Zoom 2 keer in op de brievenbus. Je ziet dan de rechter zijkant van de brievenbus. Klik op de knop om de klep te openen. Er zit een pakketje in de brievenbus. Grijp het pakket uit de brievenbus en zoom er dan op in. 

Het pakket is voor Dr. Roxanne Westbridge, voor intimi Roxy. Klik op het pakket om het te openen. In de doos zit een brief. Klik op de brief en lees hem dan door. De brief is van je baas Joe en hij zegt hierin iets over een nieuwe oscillator.  Klik weer op de brief om hem weg te leggen en grijp dan de Oscillator uit de doos. Klik weer op de Oscillator om het ding op te bergen in je inventory. Klik in de, nu lege, doos om deze weer in de brievenbus te plaatsen. Zoom uit en je staat weer recht voor de voordeur. Zoom in op de voordeur en klik dan op de deurknop om de voordeur te openen. 

In het Huis:

1e verdieping:

Je kijkt nu de beneden gang van het huis in. Het is er donker maar op de trap schijnt een rood licht. Ga 3 keer vooruit door de gang, naar de trap. Draai links en vanzelf loop je dan via de trap naar boven. Boven gekomen draai je links. Je ziet de deuren van 2 kamers. De deur van de rechter kamer staat open en uit die kamer komt ook het rode lichtschijnsel. Ga 1 keer vooruit en dan 2 keer vooruit de rechter kamer in. Je bent in het:

Kantoor:

NB: dit plaatje is gemaakt nadat ik het gewone witte licht heb aangedaan. Als jij de trap op bent gegaan zie je dus alles in een rode gloed van het rode licht

In de kamer is het redelijk donker maar achterin kun je een wenteltrap ontwaren. Ga dus nog 1 keer vooruit. Je staat dan in de hoek bij de wenteltrap. Aan de stenen muur zit hier een hendel. Zoom in op de hendel en klik er dan op om deze hendel omlaag te zetten en.....het normale licht gaat aan. Je hebt nu tenminste gewoon wit licht in het huis. Zoom uit de hendel. Rechts staat een tafel en een stellingkast. Draai dus rechts. Op de tafel staat een computer. Zoom in op de tafel. 

Op de monitor van de computer zit een paars briefje geplakt. Links naast de monitor ligt een videotape. Rechts naast de computer staat een ingelijste foto. Zoom in op de videotape die links naast de monitor op de tafel ligt. Grijp dan de videotape en berg de tape op in je inventory. Zoom uit. Zoom in op de monitor en dan op het paarse briefje dat er op geplakt zit. Op het briefje lees je dat de computer is gecrashed op "line 10 1548", maar de 10 is weer doorgestreept. Zoom uit. Klik dan op het computerscherm. Helaas....je moet een wachtwoord invullen en dat wachtwoord weet je nu nog niet. Zoom uit. Zoom in op de foto. Voor de foto staat een vogel die je nader kunt bekijken maar je kunt er verder niets mee. Dus zoom weer uit. In de stellingkast, die links naast de tafel staat, staan een boel apparaten die veel weg hebben van recorders. Ze staan ook allemaal aan. Je kunt ze bekijken maar verder kun je er niets mee. Draai 2 keer rechts. Je ziet nu de bureautafel staan. 

Ga vooruit en draai dan links. Je staat nu rechts naast dat bureau. Zoom in op het bureau. Op het bureau ligt een legger en er staat een mok en een kleine piramide. Zoom in op de legger. Er staat een naam op de legger geschreven. "Margaret?" Zoom uit. Zoom in op de laden die onder het bureau hangen. Open de bovenste la en pak er de "BAR Users Manual" uit. Het komt in je scherm te staan. Klik erop om het te openen en lees deze gebruiksaanwijzing dan aandachtig door. Dit is dus de gebruiksaanwijzing voor de Hoofdset die Roxy op haar hoofd heeft zitten. Je kunt deze gebruiksaanwijzing niet meenemen, dus wellicht kun je aantekeningen maken. Heb je het doorgelezen dan klik je naast de gebruiksaanwijzing om het terug in de la te leggen. Zoom uit. De onderste la is leeg, dus doe maar geen moeite.

Draai rechts en bekijk nog even de diverse dingen die op het prikbord zitten geprikt. Draai links en ga weer vooruit naar de wenteltrap. Klik nu 2 keer vooruit op de wenteltrap en je beland op het bovenbalkon van deze kamer. Je staat voor een zwarte stoel en een klein rond tafeltje. 

Zoom in op het tafeltje. Op dit tafeltje ligt de "PEEK Verklikker" van het "Amber Device". Grijp het ding en het beland groot in je scherm. Het schermpje van de verklikker gaat open. Ik zal de werking van dit ding later wel uitleggen op het moment dat dit nodig is. Klik naast de verklikker om het ding op te bergen in je inventory. Zoom uit, draai rechts. Je ziet de lamp aan het plafond hangen. Links van de lamp hangt een camera in de hoek. Je kunt even inzoomen op de camera, maar verder kun je er niets mee. Kijk omlaag en draai rechts en klik 2 keer vooruit om via de wenteltrap terug omlaag te dalen. Je staat dan weer bij het bureau. Draai links. Je ziet de computertafel weer en de kamerdeur. Verlaat het kantoor via 2 keer vooruit. 

Recht voor je is dan de trap en links is een slaapkamer waarvan de deur open staat. Rechts is de deur van de badkamer. Ga 1 keer vooruit naar de badkamerdeur en draai dan rechts. Je staat dan nu voor de deur van de kamer, links naast het kantoor. Je ziet dat deze deur een sleutelgat heeft. Zoom in op de deurknop en klik er dan op. Helaas....deze deur zit op slot. Je hebt de sleutel nodig om deze deur te openen. Draai 2 keer links. Je kijkt de slaapkamer in. We gaan nu nog niet die slaapkamer binnen. Klik met je vooruitcursor op de muur bovenaan de trap om daar terecht te komen. Draai dan rechts en ga via de trap weer omlaag naar de beganevloer gang. Terug in de begane vloer gang ga je vooruit naar de voordeur. Draai dan links. Je kijkt een tussen kamer binnen. Op de ronde tafel staat een apparaat.

Begane Vloer:

Tussen kamer

Ga vooruit de kamer in en zoom dan 2 keer in op het ronde apparaat dat staat te zoemen op de ronde tafel. Dit is het "Amber Device". Het apparaat toont geen enkele activiteit. Op de rand van het apparaat staat een "harp". Onder de "harp" zit een vakje in de rand. Pak de Oscillator uit je inventory en stop deze in het vakje onder de "harp". 

In je inventory gaat nu de Verklikker flikkeren. Klik op de Verklikker. Het ding komt weer in je scherm te staan en je leest nu in de Verklikker dat het "Amber Device" "On-Line" is. Zoom uit. Je staat dus nu aan de andere kant van de tafel en kijk de gang en de zitkamer in. Draai rechts. Je kijkt de eetkamer in. 

Eetkamer:

Ga de eetkamer in. Achter de ronde eettafel staat een buffetkast aan de muur. Op de buffetkast staat een videocamera. Ga links van de tafel 1 keer vooruit, naar de plant die in de hoek staat en ga dan vooruit naar de buffetkast. Zoom in op de videocamera die rechts op de kast staat. Klik op de zijkant van de camera en klik dan op de cassetteklep om deze te openen. 

Pak de videocassette uit je inventory en stop de cassette in de geopende cassettehouder. Zoom dan in op de kijker van de camera en klik op de afspeelknop. Je ziet nu de film die op de videotape staat. Je ziet Roxy. Kijk en luister naar Roxy. Roxy heeft op film dus een dagelijks dagboek bijgehouden. Neem vooral notie van wat Roxy zegt over de Bar die ze op setting 5 moet zetten.

De film is vanzelf ten einde als je Roxy ziet met de headset op haar hoofd. Zoom dan 2 keer uit. Kijk nu omlaag naar de kastjes in de buffetkast. Zoom in op het rechterkastdeurtje. Open het kastdeurtje. In dit rechterkastje staat een flacon onkruidverdelger. 

Grijp de onkruidverdelger en klik de flacon naar je inventory. Sluit het deurtje weer en zoom uit. Kijk weer omhoog. Draai links. Je ziet de keukendeur maar we gaan nu nog niet naar de keuken. Draai weer links en ga nu terug de eetkamer in. Je staat dan weer voor de ronde tafel in de eetkamer. Links in de hoek zie je nu een grijze tafel staan. Ga naar de grijze tafel en zoom er op in. Er ligt een brief op de tafel. Bekijk de brief. Roxy heeft er op geschreven dat ze de Headset aan het uittesten is in de garage. Zoom uit en open de la die in deze grijze tafel zit. Er ligt een krantenknipsel in de la. Lees dit krantenknipsel door. Leg het dan terug in de la en zoom uit. Kijk omhoog en draai je twee keer rechtsom. Je kijkt de gang weer in en je ziet de zitkamer. Ga 3 keer vooruit de zitkamer in.

Zitkamer:

Tussen de 2 zitbanken staat een glazen salon tafel. Er ligt een boek en een telefoon op de glazen tafel. Ga vooruit tot de glazen tafel en zoom er dan op in. Zoom in op het boek. De titel van het boek is "Realms of the Paranormal".  Lees het boek door en leg het dan terug op de tafel. Zoom uit en zoom nu in op de telefoon die rechts op de tafel ligt. Klik op één van de toetsen van de telefoon en klik dan naast de telefoon.....je krijgt de telefoniste aan de lijn die zegt dat er geen verbinding kan worden gemaakt. Luister naar de vreemde geluiden die dan uit de telefoon komen. Leg de telefoon terug op de tafel en zoom 2 keer uit. 

Rechts in de hoek staat een klein tafeltje. Ga naar dit kleine tafeltje. 

Op dit kleine tafeltje staat de "Plotter" Zoom er op in en zoom dan verder in op het grijze schermpje van de "Plotter". 

  • Je ziet dan ook diverse knopjes. 
  • Je ziet een "Set/Run knop", een "Select knop", een "Adjust knop" en een "Power knop". 
  • Klik op de rode "Power knop" om de plotter aan te zetten. 
  • In het scherm verschijnen nu een 3 tal settings. 
  • Level staat op 4, Gain staat op 2 en Freq Mod staat op 0. 
  • Je moet nu deze settings veranderen. 
  • Klik op de blauwe "Select knop" In het schermpje zie je dan 2 streepjes bij de 4 ten teken dat "Level" is geselecteerd. Klik nu op de Plusknop om de 4 te veranderen in 6. 
  • Klik weer op de "Select Knop" en "Gain" is dan geselecteerd. Klik op de Plusknop tot dat bij "Gain" het getal 5 staat. 
  • Klik weer op "Select" om "Freg Mod" te selecteren en zet deze dan op 8. 

  • Klik nu op de "Set/Run knop" om de gekozen instellingen te activeren. Je zet deze knop dus op "Run".
  • De Plotter staat nu aan en dit zie je doordat er nu een bewegende lijn in het scherm verschijnt en omdat je dan vanzelf uitzoomt. 

Klik in je inventory weer op de Verklikker om deze weer tevoorschijn te halen. De Verklikker meld dat nu ook de Barset aan staat en je ziet dan in een schermpje de kamers waar Roxy een videocamera heeft opgehangen. Bekijk de Verklikker nu eens goed. 

  • Onderaan zie je 3 "knoppen" waar je op kunt klikken. 
  • De linker knop is de "Tonal Residue"knop. Als je op deze knop klikt dan kun je de Geestgeluiden afspelen die de Verklikker heeft opgevangen, via de "tracer" die Roxy ergens in het huis heeft geplaatst. Je klikt hiervoor dan op de "Playknop". Als je nu op de "Tonal Residue" knop klikt en dan op de "Play" knop dan hoor je al een boodschap. Je hoort dan een man op een deur rammen en roepen "Open the door" en je hoort een vrouwenstem verschrikt reageren.
  • De middelste knop is de "Activity" knop. Als je op deze knop klikt dan zie je dus de kamers waar de videocamera's hangen. Als er in die kamers een Paranormale activiteit wordt ontdekt dan gaat de Verklikker knipperen. Klik dan in je inventory op de Verklikker om deze in je scherm te zetten. Je ziet dan een filmpje van de kamer waar die paranormale activiteit aan de gang is.
  • De rechter knop is de "Amber" knop en als je op deze knop klikt lees je of de "Amber Unit" nog wel "On-line" is. 

Berg de Verklikker weer op. Ok...nu je het "Amber Device" en deze "Plotter" hebt aangezet zal de Verklikker op gezette tijden gaan flikkeren als de "Tracers" paranormale activiteit waarnemen. Zie je dus de Verklikker in je inventory flikkeren, klik er dan op om te zijn wat er aan de hand is.

Wel....op het filmpje dat je via de videocamera bekeken hebt, heb je Roxy horen zeggen dat ze naar de garage zou gaan om de Headset uit te proberen. Laten we dus ook maar naar de garage gaan. Ga dus terug de gang in, draai rechts en zoom in op de deurknop van de voordeur. Klik op de deurknop om de deur te openen. Ga 2 keer vooruit naar buiten en draai dan rechts en volg het pad nu 2 keer vooruit naar de voorzijde van de garage. Draai rechts. 

Garage:

Je staat voor de deuren van de garage. Klik met de "vraagtekencursor" op de linker garagedeur. 

Je zoomt in op de linker garagedeur. Klik nu met je pijlcursor op de deur en deze klapt open. 

Klik vooruit, onder de deur door, en vanzelf ga je 2 keer vooruit de garage in. De garage deur klapt achter je weer dicht. Achter in de garage sta je vlak voor de trap. Aan de rechter houten paal hangt een Koevoet. 

Zoom  in op de palen grijp dan de koevoet met je pijltje. De koevoet verdwijnt naar je inventory, onder het speelscherm. Kijk omhoog langs de paal en je ziet een hand bovenaan de trap uitsteken.  

Kijk weer omlaag en draai rechts, links en klik nu op de onderste trede van de trap. Je komt dan recht voor de trap te staan. Klik vooruit op de trap. Vanzelf loop je via de trap naar boven en....je ziet Roxy op de vloer van de garage vliering liggen. Zoom in op Roxy. Zoom nog een keer in op Roxy.  

Roxy schijnt in een coma te zijn en ze heeft een of andere rare band om haar hoofd. Zoom 2 keer uit, draai links. Je ziet Roxy nu rechts liggen. Achter Roxy is de trap.  Ga de trap weer af. Je staat dan voor de zijdeur van de garage. Doe maar geen moeite om deze deur van binnen uit te openen. Deze zijdeur zit van buiten op slot met een hangslot. Dus draai rechts en ga door de garage naar de voordeuren, zoom in op de, nu rechter, deur, open de deur en stap weer naar buiten. Draai links en ga 2 keer vooruit, draai links en ga vooruit naar de voordeur van het huis en klik weer op de deurknop om de deur te openen. Ga naar binnen, draai rechts en ga via de tussenkamer naar de eetkamer.

Keuken:

Het kan nu zijn dat de PEEK Verklikker gaat flikkeren. Open dus de PEEK Verklikker en.....in de Verklikker zie je dan de keuken. Je ziet de achterdeur van de keuken en je ziet dat er iemand aan de achterdeur staat te rommelen. Berg de verklikker weer op en ga naar de plant die links van de buffetkast in de hoek staat. Draai dan links en ga naar de keukendeur. Open de keukendeur en stap de keuken binnen. Draai gelijk rechts. In de hoek, achter het fornuis, zie je nu de achterdeur. Ga vooruit, draai rechts en vooruit naar de achterdeur. 

Zoom in op de deurknop en klik dan op de deurknop om de achterdeur te openen. Stap niet naar buiten. Aan de buitenkant zit een "traceer" aan de deurknop van de deur. Zoom er op in.

  • De "tracer" staat aan. 
  • Klik op het rode knopje om de "tracer" uit te zetten. 
  • Klik echter gelijk weer op het rode knopje om de "tracer" weer aan te zetten. 
  • In je inventory gaat onmiddellijk je Verklikker flikkeren. 
  • Klik op de Verklikker om deze groot in je scherm te zetten. 
  • De verklikker opent nu in het "Tonal Residue" scherm en deelt je mee dat er een Paranormaal Geluid is gedetecteerd. 
  • De Verklikker heeft echter 3 minuten nodig om het geluid te "processen". 
  • Je moet dus nu even wachten totdat de Verklikker je meedeelt dat het verwerkingsproces ten einde is en de mededeling geeft dat ie "Ready" is. 
  • Klik dan op de "Play"knop en je hoort de "Open the door......" mededeling weer, maar nu iets langer.

Berg de Verklikker weer op, zoom weer in op de deurknop en zet de "tracer" weer uit door weer op de rode knop te klikken. Klik dan op de punt van de "tracer" om het ding te pakken en op te bergen in je inventory. Je moet de "tracer" nu met je mee nemen.  Sluit de achterdeur, maar blijf in de keuken. Draai rechts. Je kijkt door de keuken en ziet 2 deuren. Links in de hoek is de deur naar de eetkamer. Rechts in de hoek, naast de ijskast, is ook een deur. 

Ga vooruit naar de deur, rechts naast de ijskast. Open deze deur en....klik dan vooruit in de "grijze" deuropening en....je komt terecht in de gang naast de trap. Ga vooruit, draai links om naar de trap en......Het kan nu zijn dat de Verklikker gaat knipperen omdat er in de Eetkamer activiteit is gedetecteerd. Gebeurt dit dan klik je op de Verklikker en je komt in het Activiteiten Scherm. In het videoschermpje zie je dan de eetkamer en zie je een vork in één van de wijnglazen, die op de eettafel staan, bewegen. Ga via de trap weer naar de:

1e Verdieping:

Wachten op het juiste filmpje in de PEEK Verklikker

Weer boven ga je naar de afgesloten deur, links naast de kantoorkamer. Zoom weer in op de deurknop van deze deur. Pak de "tracer" uit je inventory en plaats deze dan op de deurknop. Klik dan op het rode knopje om de "tracer" aan te zetten. Onmiddellijk begint de PEEK Verklikker te flikkeren. Dus klik op de PEEK Verklikker om deze weer in je scherm te zetten. De Verklikker meld dat er geluid is gedetecteerd maar dat het 5 minuten duurt om het geluid te verwerken. Je moet dus nu 5 minuten wachten. Maar je kunt ondertussen wel even de badkamer gaan inspecteren. Dus klik de Verklikker weer weg en draai links en ga vooruit naar de badkamerdeur. Zoom in op de deurknop en klik er op om de badkamerdeur te openen. Ga naar binnen en kijk even wat rond in de badkamer. Kijk vooral in de spiegel, boven de wastafel. De spiegel is beslagen maar er wordt iets op de spiegel geschreven en wel..."Join Me"

Na 5 minuten zal de PEEK Verklikker weer gaan flikkeren. Open dus de PEEK Verklikker weer en je ziet dan in de verklikker een filmpje....je ziet hoe in de keuken een mes in de vloer wordt gestoken. Klik in de verklikker dan ook op de linkerknop en dan op de "Play" knop. Je hoort een vrouw heel hard "No ...Please...." gillen. Als je dit filmpje in de verklikker hebt gezien dan ga je terug de gang in en naar de afgesloten kamerdeur. Zoom weer in op de "tracer" die nog steeds op de deurknop zit en zet de Tracer, via het rode knopje, weer uit en stop de Tracer weer in je inventory. Draai je dan 2 keer rechtsom en ga nu de geopende slaapkamer binnen.

Slaapkamer 1:

Kijk hier even rond. Draai bij binnenkomst gelijk rechts en zoom dan in op de lade van het nachtkastje dat rechts naast het bed staat. Open de lade. De la is echter leeg. Zoom uit, draai rechts en open de witte kastdeur. Er hangt kleding in de kast maar je kunt er niets mee. Sluit de kastdeur en zoom in op de lage kast die rechts naast deze kastdeur aan de muur staat. Er staan 2 witte vazen op de kast. Kijk omlaag en open de 3 laden van de kast. In elke la ligt kleding. Je kunt er verder niets mee. 

NB: Als de PEEK Verklikker gaat flikkeren dan open je deze en klik je op de "Play" knop en je hoort weer die gillende vrouwenstem.

Ga naar de andere kant van het bed en naar het  nachtkastje dat links naast het bed staat. Op dit kastje staat een Harlekijn, een lamp en er ligt een potlood op. Je kunt de Harlekijn laten bewegen door er op te klikken. Open de la van dit nachtkastje en pak er dan het Schetsboek uit. Open het boek en lees het Dream Journal van Roxy helemaal door. Leg het boek dan terug in de la en zoom uit. Draai rechts. Je kijkt nu weer door de kamer naar de gangdeur. 

Voor het bed staat een grote bruine kast. Zoom in op deze kast en open dan de deuren van de kast. 

In de kast staat een televisie. Klik op de knopjes van de televisie en....

Op de televisie rent er nu iets, of iemand, door het huis en dit komt dan via de trap naar boven en dan.....wordt je neergeslagen. Je komt bij maar ligt voor de kast naar het plafond te staren. Klik omlaag om te gaan staan. Je staat dan weer voor de tv.

Nu  moet je wachten op weer een filmpje in de PEEK Verklikker. Er moet een filmpje starten in de PEEK Verklikker starten waarin je ziet dat er in deze slaapkamer een  "Dwaallicht" uit de tv kast komt die dan vervolgens een Sleutel in de la van het rechter nachtkastjes deponeert.  Dit filmpje is het 4e filmpje dat je in de PEEK Verklikker ziet en je ziet dit pas nadat je eerst het filmpje over het rammelen aan de achterdeur, de vork die in de eetkamer in het wijnglas wordt gedaan, en het mes dat in de keukenvloer wordt gestoken hebt gehad. Je kunt niet eerder verder komen in de game tot je het "sleutel" filmpje hebt gezien

Verlaat de slaapkamer en ga even wat door het huis dwalen totdat de PEEK verklikker weer gaat flikkeren. Open de PEEK Verklikker en je ziet dan in het filmpje het "Dwaallicht" uit de tv-kast komen en dat het "dwaallicht" een sleutel deponeert in de la van het nachtkastje. 

Zodra je dit filmpje in de PEEK Verklikker hebt gezien ga je dus als een speer terug naar boven en de slaapkamer weer in. Op de trap zul je dan waarschijnlijk nog even een Verschijning zien. Terug in de slaapkamer ga je weer naar het rechter nachtkastje en open je de la ervan weer. In de la ligt nu een SLEUTEL. 

Grijp de sleutel en zoom uit. Ga nu dan naar de afgesloten deur, links naast de kantoorkamer. Zoom weer in op de deurknop en zet de tracer weer uit. Pak de Tracer nu weer van de deurknop en stop hem terug in je inventory. Gebruik dan de zojuist gevonden sleutel in het sleutelgat en klik op de deurknop en de deur gaat nu open. Ga Slaapkamer 2 binnen:

Slaapkamer 2: Margaret's kamer.

Loop eerst gelijk door naar de ladekast die voorbij het bed in de hoek staat. In de spiegel, die boven de kast aan de muur hangt, zie je dan een verschijning. 

Je ziet Margaret die leefde ten tijde van de 2e Wereld Oorlog, dus in 1940. Aan de muren hangen affiches. Bekijk ze allemaal. Het zijn allemaal affiches uit 1940. Blijkbaar was Margaret's man een piloot bij de luchtmacht ten tijde van de 2e Wereldoorlog.  Waarschijnlijk gaat ook de PEEK Verklikker weer flikkeren. Open de PEEK Verklikker dan en je ziet een filmpje waarin je ziet dat de geesten even lekker te keer gaan in de zitkamer.

Als je alles bekeken hebt dan verlaat je deze kamer en ga je via de trap terug naar de begane vloer. Overtuig je er wel van dat je de "tracer" bij je hebt in je inventory. Verlaat het huis via de voordeur. Buiten gekomen draai je links en volg je het pad 3 keer vooruit. Vanzelf ga je dan een paar keer verder over het pad, de heuvel af. Als je bent gestopt sta je halverwege de heuvel. Klik weer vooruit en je beland onderaan de heuvel bij het meer. Draai links en ga vooruit naar het:

Boothuis:

De deur van het boothuis is gebarricadeerd met twee planken. Pak de Koevoet uit je inventory en klik dan met de koevoet op de bovenste plank. Je ramt de beide planken weg. Plaats dan de "Tracer" op de rechter deurknop. Zet de "Tracer" aan. De PEEK Verklikker meld zich en zegt dat je 3 minuten moet wachten. Klik de PEEK Verklikker weer weg.

Huis:

Ga terug naar het huis, via het pad achter de lantarenpaal. Onderweg kan het zijn dat de PEEK Verklikker zich weer meld. In de PEEK Verklikker kun je dan een filmpje zien waarin je ziet hoe de spoken te keer gaan in de slaapkamer van Margaret. De slaapkamer komt vol met bloed te staan.

Ga naar de voordeur en via de voordeur weer naar binnen. Als het nu goed is dan hoor je nu de telefoon rinkelen. Ga dus de zitkamer binnen en zoom in op de glazentafel die tussen de banken staat. Klik op de telefoon zodat deze weer groot in je scherm komt te staan. Je hoort nu Roxy. Luister naar wat Roxy zegt via de telefoon. Ze zegt dat ze "zweeft" tussen werkelijkheid en de paranormale wereld en dat ze steeds dus even bij "bewustzijn" is. Ze waarschuwt dat niemand haar moet proberen te volgen en ze zegt ook iets over de "Fragmentatie van het Amber Device". Roxy's stem klinkt zo nu en dan vervormt, dus is dit wel Roxy?

Als Roxy is uitgesproken dan klik je naast de telefoon om deze terug op tafel te leggen. De PEEK Verklikker zal weer gaan flikkeren. Dus open de Verklikker en klik op de rechterknop. In de verklikker zie je nu de mededeling dat er een "Pisonic wave" is gedetecteerd en dat de "Headgear" nu geactiveerd is. Berg de Verklikker weer op en zoom uit de tafel. 

Weer zal de PEEK Verklikker zich echter melden omdat inmiddels het geluid van het boothuis is verwerkt. Dus open weer de PEEK Verklikker en klik op de "Play" knop en je hoort die vrouwenstem weer die nu roept om "Jeanette". Berg de verklikker weer op en zoom nog een keer uit de glazen tafel. Draai rechts en ga naar de tussenkamer en zoom daar weer 2 keer in op het Amber Device, die op de ronde tafel staat. Het Amber Device gaat nu zoemen en er verschijnen strepen en dan komt de Headset omhoog. Klik op de Headset. De Headset komt in je scherm te staan. Klik erop om de Headset op je hoofd te plaatsen. 

De PEEK Verklikker gaat onmiddellijk weer flikkeren, dus open de verklikker. De verklikker verteld je nu: "SURF's UP!". Berg de Verklikker weer op en zoom uit. Er verschijnt een witte straal en in de eetkamer zie je een "Dwaallicht" verschijnen. Links en rechts in je scherm zie je nu de blauwe uiteinden van de Headset ten teken dat je de Headset nu op je hoofd hebt. 

Mocht je echter de Headset nu in je inventory zien staan, klik dan op de Headset om deze alsnog op je hoofd te zetten. Ok....je bent nu klaar om zelf de Paranormale Geesten wereld te gaan betreden. We gaan nu naar de wereld van Spook Margaret. Ga terug naar de 1e verdieping en slaapkamer 2 weer binnen. Zorg wel dat je de Headset op je hoofd hebt zitten en niet in je inventory. In Slaapkamer 2 is het nu donker. Vanuit de spiegel, die boven het ladekastje hangt, komt een vreemd licht en vreemde geluiden. Ga naar de spiegel en zoom er op in en....

Je wordt door de spiegel gezogen en beland in:

Hoofdstuk 2: Margaret:

Je bent nog steeds in Slaapkamer 2, de slaapkamer van Margaret, van het landhuis, maar het is nu 1943. In dit deel van de game zal je scherm eruit zien alsof je een foto bekijkt, dus met een witte rand erom heen. En je ziet alles in zwart/wit. Op de vloer ligt het lijk van een vrouw. Naast haar hoofd ligt een pistool. Zoom in op het lijk om het gezicht te kunnen zien. Dit is, of was, Margaret. Jij bent nu Margaret en je gaat nu de laatste dag van haar leven spelen om te achterhalen waarom zij zelfmoord heeft gepleegd. Het is een dag in 1943, dus we zijn midden in de 2e Wereld oorlog. Margaret's echtgenoot, Ted, is vlieger bij de luchtmacht en is dus aan het vechten in Europa. Vandaag is echter de dag dat Ted op verlof thuis zou komen en Margaret is hierover natuurlijk heel erg opgewonden.

Zoom uit en klik omhoog. Je hoort muziek en ziet het ronde nachttafeltje dat links naast het bed staat. Er staan 2 foto's op het tafeltje die je nader kunt bekijken door er op in te zoomen. Draai 2 keer rechts. Je ziet een ladekast aan de muur staan. 

Je ziet ook een strijkplank tegen de muur aan staan. Ga naar de ladekast. Bovenop de ladekast staat een spiegel, een olielamp, een haarborstel, een klokje en 5 kleine doosjes. Zoom in op het klokje. Het klokje geeft aan dat het 4 uur is.

NB: Het is ook mogelijk dat het klokje aangeeft dat het 7 uur is.

  • Zoom in op die 5 kleine doosjes. 
  • Je ziet ze dan alle 5. 
  • Elk doosje heeft een gezicht.
  •  Klik op elk doosje om ze te openen. 
  • Je hoort dan een mannenstem de woorden van een zin opzeggen. 
  • Elk doosje dat je opent geeft je een woord van de zin. 
  • Je moet deze zin in de juiste volgorde horen. 
  • Nummer de doosjes, van linksboven naar rechtsonder, 1, 2, 3, 4, 5 en klik dan op 3, 1, 2, 4, 5. 
  • De doosjes gaan dan allemaal tegelijk open en je hoort de mannenstem zeggen "I mis you Maggie"
  • Een vrouwenstem vraagt dan of zij Maggie is. 

Zoom uit de doosjes en draai links. Je ziet een klein tafeltje tegen de muur aan staan. Op dit tafeltje staat de radio die je al de hele tijd hoort. In de muur zie je het luik van een etensliftje en links is de kamerdeur.

 

Zoom in op de radiotafel. Naast de radio staat een mandje met wol en er ligt een brienaald naast het wolmandje. In de muur zit het luik van de etenslift. Zoom in op het wolmandje. Ook tussen de bollen wol steekt een brienaald. Zoom uit. Zoom in op de radio. 

  • De radio staat afgestemd op zender 62. 
  • Onder het zenderscherm zitten 2 knoppen. 
  • Met de rechterknop kun je de radio op een andere zender zetten. 
  • Je moet de radio op een bepaalde zender zetten om in de Keuken, de Eetkamer en de Zitkamer te belanden. 
  • Je kunt namelijk niet door de deuren de kamers verlaten.
  • Plaats je cursor op de rechterknop van de radio en zorg dat je de rechtsomdraaipijl op de knop krijgt. 
  • Klik dan net zo lang op de knop tot je de radio precies op zender 75 hebt gezet. 

Je bent dan in de keuken beland. Zoom uit de radio. Achter de radio zie je nu dat het etensliftje open is.  Links zie je de 2 knoppen om het liftje omhoog en weer omlaag te laten gaan. Draai links. Kijk even op je gemak rond in de keuken. Klik op alles waar je maar op kunt klikken. Je kunt bijvoorbeeld de keukenkastjes, boven en onder het aanrecht, openen en op het aanrecht de mixer bekijken. Op de rechterzijde van het aanrecht staat een doos waarin aarde en jonge plantjes zit. Als je die plantendoos bekijkt dan hoor je de stem van  Margaret weer. Op het fornuis staat een "Welcome Home" taart. Er is echter 1 ding dat je hier absoluut moet doen en dat is om de Kalender te bekijken die links naast de ijskast aan de muur hangt. Dit moet je absoluut doen.

Ga dus naar het kleine tafeltje dat links naast de ijskast staat en zoom dan in op de kalender die er boven aan de muur hangt. De kalender vertelt je dat het April 1943 is. Zoom verder in op de kalender. Je ziet dat het vandaag Vrijdag 16 April 1943 is en dat Ted vandaag thuis komt. Je hoort Margaret dit ook zeggen. Zoom 2 keer uit en draai dan 2 keer rechtsom. Ga nu terug naar de radio. 

Achter de radio zie je de 2 knopjes voor het etensliftje. Klik op het bovenste knopje om het liftje omhoog te sturen. Zoom dan weer in op de radio en draai de radio terug naar zender 62, met de linksompijl, en je bent dan terug in de slaapkamer. Zoom uit de radio en zie.....het liftje is nu hier. Zoom in op de brienaald die naast het mandje met wol op het tafeltje ligt. 

Klik dan op deze breinaald en....de breinaald verdwijnt het liftje in. Je hoort de stem van Margaret weer. Zoom uit en zoom weer in op de radio. Zet de radio weer op zender 75 om terug te keren in de keuken. 

Terug in de keuken zoom je 1 keer uit de radio. Klik nu op de onderste knop van het liftje om het liftje weer naar hier te laten zakken. Is dat gebeurt dan zoom je in op het liftje. In het liftje ligt dus de breinaald. Klik op de breinaald. De breinaald floept uit het liftje en komt vast te zitten op de radio en is nu de 2e antenne van de radio. Je kunt nu de radio op zender 65 draaien. Zoom uit het liftje en zoom weer in op de radio. Zet de radio nu op zender 65. Je beland in de eetkamer.  Zoom uit de radio. Draai 2 keer rechts. Je staat voor de eettafel. 

Links op de tafel staat een theekopje. Zoom in op het theekopje. Naast het theekopje staat een doosje en naast het doosje ligt een pen en een brief. 

Zoom in op de brief en klik erop om de brief open te vouwen. Zoom verder in op de brief. Lees de brief. Het is een brief van Margaret aan haar man Ted. Via de omlaagpijl lees je ook het onderste deel van de brief. Zoom dan uit. Je hoort de stem van Margaret weer. Klik naast de brief om deze terug op tafel te leggen en zoom weer uit. Zoom nu in op het doosje dat voor het theekopje staat. Klik op het doosje. Het doosje gaat open. Er zit een klok in het doosje. Het klokje wijst 4 uur aan. 

NB: Als bij jouw het klokje in de slaapkamer op 7 uur stond, dan staat dit klokje ook op 7 uur.

Sluit het doosje en zoom 2 keer uit. Achter de tafel zie je de dubbele deur. Draai links en ga naar de raamnis. Rechts in de raamnis ligt een brief van Ted aan Margaret die je ook nog even doorleest. Zoom dan weer uit en ga terug naar de radio.

  • Ok....je moet nu goed naar de radio luister. 
  • Tussen de muziek door hoor je steeds de omroeper. 
  • De omroeper kondigt aan dat er om 7 uur een nieuwe zender in de lucht zal komen op frequentie 129.8.  
  • Je moet deze mededeling gehoord hebben voordat je verder kunt. 
  • Zodra je deze mededeling van de omroeper hebt gehoord is je verdere actie afhankelijk van het gegeven welke tijd de beide klokjes bij jouw aangeven. 
  • Staan in jouw spel de beide klokjes al op 7 uur dan kun je gelijk verder. 
  • Staan de klokjes echter op 4 uur dan moet je er eerst voor zorgen dat ze op 7 uur komen te staan. 

Ik ga er van uit dat ook bij jouw de klokjes zeggen dat het 4 uur. Om er voor te zorgen dat het nu onmiddellijk 7 uur wordt moet je het volgende doen:

  • Rechts naast de radio een enkele deur en  links van de radio is de dubbele deur. 
  • Door de enkele deur te openen gaat de klok steeds een kwartier vooruit. 
  • Door de dubbele deur te openen gaat de klok steeds een half uur vooruit. 
  • Het klokje in de slaapkamer en het klokje hier in het doosje staan allebei op 4 uur. 
  • Je moet de tijd dus nu 3 uur vooruit laten gaan. 
  • Ga dus naar de dubbele deur
  •  Open de dubbele deur door er op te klikken. 
  • Je ziet een scherm vol "storing". Wacht tot je scherm helemaal vol is met deze "sneeuw" en klik dan in de witte rand van het schermpje om de deur weer te sluiten 
  • Herhaal dit nog 5 keer, zodat je dus de deur dan 6 keer geopend en weer gesloten. 
  • Ga terug naar het klokdoosje op de tafel en kijk of de klok nu op 7 uur staat. 
  • Is dat zo dan ga je weer naar de radio. 
  • Zoom weer in op de radio en draai de radio nu op zender 130. 
  • Je beland in de zitkamer.

Zoom uit de radio. Wel...kijk op je gemak rond in de zitkamer. Zoom in op alles waar je op in kunt zoomen. Je hoort ook Margaret die zegt dat ze niet graag in deze kamer is. Als je alles een beetje bekeken hebt dan zorg je dat je de dubbele deuren ziet. 

Links naast de dubbele deuren ( dat zijn de deuren naar de gang) staat een prullenbak. Ga naar de prullenbak en kijk omlaag. In de prullenbak liggen papiersnippers. Klik op de prullenbak. De prullenbak valt om en de papiersnippers komen op de vloer te liggen. Zoom in op de papier snippers en....je bent in een:

Schuifpuzzel:

Ok...er zijn 11 papierstukjes. Te samen vormen ze een telegram en jij moet dit telegram nu weer in elkaar puzzelen door deze schuifpuzzel op te lossen. Er zijn dus 12 vakjes, 11 papiervakjes plus 1 leeg vakje. Noem de 12 vakjes, van linksboven naar rechtsonder, A, B, C, D, E, F, G, H, I, J, K, L. Ok...er zijn meerdere oplossingen mogelijk, maar hier is mijn oplossing en deze vergt je 79 zetten. Klik op:

  • E, A, B, C, G, K, J, F, G, C, 
  • B, F, E, A, B, C, G, K, J, F, 
  • G, C, B, F, G, C, D, H, L, K,
  • G, H, D, C, G, F, J, I, E, F, G, 
  • K, J, I, E, F, J, K, G, F, E, I, J, 
  • F, G, K, L, H, G, F, J, I, E, F, J, 
  • K, L, H, G, F, E, I, J, K, G, H, D, C, B,

  • Als je de schuifpuzzel hebt opgelost dan worden alle stukjes van het telegram weer aan elkaar gevoegd. 
  • Zoom dan in op het telegram en lees het. 
  • Het telegram informeert Margaret dat haar echtgenoot, Luitenant Theodore F. Butler is omgekomen door de explosie van een defecte onderzeebootmijn. 
  • Je hoort Margaret het uitgillen van ellende. 
  • Klik op het telegram. 
  • Filmpje waarin de ziel van Margeret terugkeert naar de Hemel.......

........en na het filmpje ben je terug door de spiegel gegaan en ben je dus terug in het heden en in slaapkamer 2. Het rode licht brand weer.

Terug in het Heden:

Onmiddellijk gaat de PEEK Verklikker flikkeren, dus open de PEEK. In de PEEK zie je Roxy, maar de PEEK meld dat er niet voldoende power is om deze "Psionic fragment" te verwerken. Berg de PEEK op maar hou de Headset op.. Alleen het rode licht brand dus nu weer. Dus verlaat Slaapkamer 2 en ga naar de kantoorkamer en haal daar weer de hendel bij de wenteltrap over om het gewone licht weer aan te doen.  Als je het witte licht weer hebt aangedaan dan ga je naar beneden via de trap en verlaat je het huis via de voordeur. Zorg wel dat je de Headset blijft dragen. Ga nu terug naar het:

Boothuis:

Als je terug bij het boothuis bent, dan ben je dus ook terug bij het bevroren meer. Je ziet het licht van de koplampen van je auto, die half onder het ijs van het meer ligt. Door de Headset hoor je vreemde geluiden. Ga naar de deur van het botenhuis. Zoom in op de "tracer", die nog op de deurknop zit. Zet de tracer uit via de rodeknop en berg de tracer dan nu weer op in je inventory. Klik op de deurknop om de deuren te openen en....Je kijkt het Boothuis in en vanuit de vloer komt "spookachtig" licht omhoog. Zoom in op de vloer en je beland in:

Hoofdstuk 3: Edwin:

Je bent door de vloer van het boothuis gegaan en bent weer in een paranormale wereld. Je gaat nu het verhaal van Edwin spelen.  Je bent nu Edwin.Deze ijzige wereld is nogal wazig en het is moeilijk om altijd precies te weten waar je bent of waar je naar toe moet. Kortom...het is moeilijk om je goed te oriënteren. Links en rechts draaien kun je het beste doen door je cursor in het zwarte gebied te houden dat rondom het kleine speelscherm zit. Je krijgt dan de gewone linksaf of rechtsaf pijl.

Klik omhoog. Je hoort iemand "Help" roepen. Je staat op het bevroren meer voor het landhuis. In de verte zie je, vaag, iemand in een wak in het ijs zitten. Nog verder weg zie je, nog vager, een zeilboot op het ijs staan. Zoom in op degene die, recht voor je, in het wak steekt. Als je op het wak klikt met je vraagteken dan kom je er vlak voor te staan. Het wak is dan onderaan je scherm. 

Klik er nogmaals op met je vraagteken en nu zie je Chippy, de sprekende pop van Edwin. Zoom in op Chippy. Chippy zit vast in het ijs en wil graag dat je hem eruit helpt. Klik een paar keer op Chippy tot dat hij zegt "Pul my finger". Chippy beweegt dan de vingers van zijn ene hand. Klik op die hand maar.....het lukt niet om Chippy uit het ijs te trekken. Je hoort dan het gelach van Edwin. Zoom 2 keer uit en draai 3 keer rechtsom. Je kijkt nu weer naar het Boothuis. Ga vooruit naar het boothuis en draai dan links. Ga 1 keer vooruit de steiger op, draai rechts, vooruit en draai links en ga 1 keer vooruit en draai je dan 2 keer links, of rechts, om en je kijkt dan naar de deurkant van het boothuis. Wel....ziet het boothuis er nu niet een stuk vrolijker uit. Blijkbaar is het nu kerstmis. 

Ga weer vooruit, open de deuren van het boothuis en ga naar binnen. Rechtsachter staat een tafel en er hangt een Katrol boven de werkbank. Ga nog een keer vooruit en draai dan rechts. Je staat voor de tafel. Nu blijkt dat je kleiner bent dan de tafel.....je bent een stuk gekrompen en hebt nu de lengte van een klein kind. Bekijk de spullen op de tafel, dus zoom in waar je maar op kunt inzoomen. Je hoort dan Edwin er iets over vertellen. Op de tafel staat een zak zout en een speelgoed paardje. Je ziet ook dat die katrol ter hoogte van de zak zout hangt, maar de katrol hangt te hoog Als je dit bekeken hebt dan draai je links. Aan de muur zit de lier van de katrol die boven de tafel hangt. 

Zoom in op de lier. Klik met de rechtsomdraaipijl 2 keer op de hendel. Zoom dan uit en draai 2 keer rechts, 1 keer vooruit en dan weer links en je staat weer voor de tafel. De Katrol is nu gezakt en hangt nu recht voor de zak zout. Klik op de katrol en....de katrol zwaait naar de zak zout en stoot de zak zout door het raam naar buiten. 

Draai rechts en ga 2 keer vooruit naar buiten. Draai links en vooruit de steiger op. Draai links en 1 keer vooruit. Draai rechts en je staat weer recht voor de plek waar Chippy in het ijs zit. De Zak Zout is over het ijs naar Chippy gegleden. Zoom dus weer 2 keer in op het wak en zie....de zoutzak is open gegaan en heeft het ijs in het wak doen verdwijnen en Chippy is verdwenen. Het bevroren wak is dus nu een open gat in het ijs.

Wel....het water is natuurlijk nat en ijskoud, maar je zult er toch aan moeten geloven. Zoom in op het gat om er dichter bij te komen. Ga dan 1 keer vooruit door het gat. Je beland onder water en bevindt je op het:

IJsbaan Doolhof: Deel 1

  • Linksonder in het scherm staat een geel plastiek Eendje. 
  • Klik op het eendje en......er verschijnt een auto, een tamelijk antieke auto. 

  • Klik vooruit op de auto. 
  • Je gaat in de auto zitten en Chippy neemt plaats op de passagiersstoel. 
  • Chippy denkt dat je James....eh...Edwin bent. 
  • Je hoort Edwin die zegt dat ie niets kan zien. Dat klopt ook want de vooruit is stijf bevroren. 
  • Klik op de vooruit om deze schoon te maken. 
  • De auto draait vanzelf om naar rechts en Edwin vraagt welke kant we op zullen gaan. 
  • Er zijn 3 ijsbanen, Links, Midden, Rechts. 
  • We gaan nu eerst over de Middelste IJsbaan 

  • Dus klik vooruit. 
  • De auto stopt voor de middelste ijsbaan. 
  • Klik vooruit en.....geniet van de helse rit over de ijsbaan. 
  • Het is een heel eind maar uiteindelijk komt de auto weer tot stilstand op een 4-weg kruising. 
  • Klik hier weer 2 keer vooruit en verder gaat de rit over de middelste ijsbaan en na weer een helse rit stopt de auto bij het Kasteel

  • Chippy stapt vanzelf uit de auto en gluurt door de voorruit de auto in en zegt dat je de Beer moet gaan halen. Jij kunt de auto niet uit. 
  • De vooruit is onmiddellijk weer bevroren, dus klik weer op de voorruit om deze weer schoon te vegen. 
  • Je bent terug op het begin punt. 
  • Klik nu niet vooruit maar klik rechtsaf. 
  • De auto komt nu voor de rechter ijsbaan te staan. 
  • Klik weer vooruit en weer gaat de auto vanzelf een heel eind over de ijsbaan. 
  • Als de auto weer is gestopt klik je weer 2 keer vooruit en je eindigt dan in het grote "Stalacnieten Bos". 
  • Je bent vanzelf uit de auto gestapt.
  • Draai rechts. Je kijkt dan rechts langs de "stalacnieten" vooruit en ziet allerlei ijsbanen. 

  • Je gaat nu dus lopen. Ga nu 9 keer vooruit. Je bereikt het eind van het ijspad en je ziet een bord uit de diepte omhoog steken. Kijk omlaag en....Teddy Beer is ook door het ijs gezakt en zit diep onder je. Je kunt Teddy niet pakken. Klik nu 2 keer omhoog. Je ziet een Anker. 

  • Het Anker hangt recht boven Teddy maar je kunt er niet bij. 
  • Klik 1 keer omlaag en draai 2 keer rechts. 
  • Ga nu 6 keer vooruit, terug over de ijsbaan naar het "Stalacnieten bos". 
  • Na 6 keer vooruit te zijn gegaan zie je het "Stalacnieten bos" weer recht voor je. Klik vooruit naar de rechter zijde van het "Stalacnieten bos" en draai dan links. 
  • Je staat nu recht voor het "Stalacnieten bos". Ga 1 keer vooruit het "Stalacnieten bos" in en.....vanzelf ga je nog verder vooruit het "bos"in en dan verschijnen er grote luchtbellen d1e vanaf de boden naar omhoog opstijgen. 

  • Klik weer vooruit en....bovenop zo'n luchtbel stijg je nu mee naar boven en je beland, via wak, uit het ijskoude water terug op het ijs.

Je kunt nu alleen maar klikken met je "kruiscursor", dus doe dat en je bent een paar stappen achteruit gegaan. Draai rechts. In de verte zie je het boothuis. Ga 2 keer vooruit en je staat dan op het besneeuwde land, vlak voor het boothuis. Draai rechts. Je ziet dat recht voor de steiger van het boothuis staat. Klik vooruit op de steiger om er op te komen en klik dan nog 3 keer vooruit. Je bent voorbij het boothuis gegaan. Draai 2 keer rechtsom. Je kijkt nu naar de achterzijde van het boothuis. 

Mik je vooruitcursor naar de achterzijde van het boothuis en klik en je staat dan nu precies tegen de achterkant van het boothuis aan. Een klimplant "klimt" langs de achterzijde omhoog. Klik omhoog om langs de achterkant omhoog te kijken en klik dan vooruit en via de klimplant klim je op het dak van het boothuis. Je staat op het dak van het boothuis en wel bij de Windvaan die op het dak staat. De Windvaan wijst naar het Noorden. Klik op de Pijlpunt. De pijl draait een slag en wijst dan nu naar het Westen. Hierdoor is nu ook de wind gedraaid. 

Klik de omlaagpijl om terug van het dak te dalen. Als je terug op de grond staat dan draai je 3 keer rechts. Je kijkt het bevroren meer weer op. Ga 1 keer vooruit. Je moet nu op zoek naar de Windmolen. In de verte zie je de Zeilboot op het ijs liggen. Ga 3 keer vooruit. Je bent dan voorbij de zeilboot. Draai rechts. Je ziet dat een lijn, vanaf de zeilboot, het wak in gaat. Klik nu niet met je vraagteken naar het wak, maar klik met de vooruitcursor, links naast het wak, 1 keer vooruit. In de verte zie je nu de Windmolen staan. Ga nog 1 keer vooruit en zoom dan, via je vraagtekencursor, in op de windmolen. Klik met je pijlcursor middenboven op de windmolen en....de wieken van de windmolen gaan nu hard draaien.

Klik, links naast de windmolen vooruit en in de verte zie je dan de zeilboot weer liggen. Ga nu nog 2 keer vooruit, draai rechts en zoom in, via het vraagteken, op de zeilboot om er dichter bij te komen. Zoom dan nog een keer in en je zit dan in de zeilboot. Klik op het eind touw dat op de bodem van de zeilboot ligt en je hijst het zeil en dankzij de wind en de windmolen zeil je nu naar het wak in het ijs. 

Dit wak bevindt zich dus boven Teddy Beer en het anker dat je zag was het anker van de zeilboot. Omdat je de zeilboot nu tot bij het wak hebt gebracht zal het anker dus omlaag zijn gezakt. Zoom uit der zeilboot om er uit te stappen.

Je kunt niet omlaag door dit wak. Je moet nu terug naar het wak waar de Zak Zout ligt en waar je de eerste keer door omlaag bent gegaan. Klik nog een keer de uitzoomcursor. Links voorbij de zeilboot zie je vaag de Windmolen weer. Ga 1 keer vooruit richting de windmolen en draai dan rechts. In de verte zie je het boothuis weer. Wel zorg dat je terug bij het boothuis komt en ga op de steiger staan en kijk uit over het bevroren meer. Klik met je vraagtekencursor weer op het wak waar de zak zout bij ligt en je bent er weer op in gezoomd. Klik weer in het gat en je beland weer onder het ijs en bij het begin van het:

IJsbaanDoolhof: Deel 2:

  • Wel...klik weer op de auto om er weer in te gaan zitten, maak de vooruit weer schoon. 
  • Draai rechts, naar de rechter IJsbaan en rij terug over de rechter IJsbaan naar het "Stalacnieten bos". 
  • Je stapt bij het "Stalacnieten bos" weer uit de auto. 
  • Ga weer rechts en dan weer 9 keer vooruit en je bent terug bij Teddy Beer. 
  • Het Anker van de zeilboot is inderdaad omlaag gezakt en Teddy zit nu op het anker. 

  • Wel....het anker moet nu weer omhoog worden gebracht, dus de zeilboot moet weer achteruit.  
  • Draai weer 2 keer rechtsom en ga terug 6 keer vooruit, naar het "Stalacnieten bos". 
  • Ga weer naar de rechterkant van het "Stalacnieten bos", draai dan weer links en ga vooruit het "Stalacnieten bos" weer in. 
  • Wacht op de luchtbellen en klik dan vooruit om weer via een luchtbel omhoog door het wak te gaan. 
  • Je bent terug op het ijs.

Zoom uit het wak en draai rechtsom. Je ziet het Boothuis weer. Ok...ga teug naar de achterzijde van het boothuis en klim via de klimop weer het dak op. Terug op het dak klik je 2 keer op de achterkant van de windvaanpijl zodat dat dan de pijlpunt naar je toe wijst. De pijlpunt wijst dan naar het Oosten. Klim, via de omlaagpijl terug omlaag naar de grond en draai rechts. In de verte zie je de zeilboot bij het wak liggen. Ga dus naar de zeilboot en zoom er 2 keer op in om weer in de zeilboot terecht te komen. In de zeilboot klik je weer op het touw dat op de bodem ligt en....de zeilboot vaart terug, weg van het wak. Ga terug naar het Zout Zak wak en door dit wak weer naar beneden naar het:

IJsbaan Doolhof: Deel 3

  • Stap weer in de auto, maak de voorruit weer schoon en draai naar links. 
  • Je staat dus nu voor de linker IJsbaan 
  • Klik vooruit en de auto neemt je mee over de linker ijsbaan. 
  • Het is weer een heel eind maar dan stopt de auto weer op een 4-wegsplitsing. 
  • Klik hier weer 2 keer vooruit en nu gaat het een hele tijd vanzelf. 
  • De auto raast verder over de ijsbaan en dan zie je Teddy hangen op het anker. 
  • Vanzelf stopt de auto en Teddy stapt in de auto en de auto raast verder over de ijsbaan en komt dan uiteindelijk weer aan bij het kasteel. Teddy stapt uit en voegt zich bij Chippy en....de kasteeldeuren gaan open en je gaat, als Edwin, het kasteel in en Edwin vindt hier dan zijn definitieve rustplaats. 
  • Je beland dan terug in het Heden en wel op de vloer van het Boothuis.

De PEEK meld zich, dus open de PEEK. Weer zie je Roxy in het schermpje en weer zegt de PEEK dat er niet voldoende power is om de data te verwerken. Berg de PEEK dus maar weer op. 

Het Boomhuis:

Klik in de deuropening van het boothuis om rechtop te gaan staan. Ok...verlaat het boothuis en ga terug naar de voordeur van het landhuis. Hou wel de Headset op. Ga via de voordeur weer naar binnen en....hela...het rode licht brand weer. Dus ga naar boven via de trap en dan de kantoorkamer weer binnen. Haal in de kantoorkamer de hendel weer over om het gewone witte licht weer aan te doen. Is dit gebeurt, ga dan weer naar beneden. Onderaan de trap draai je dan deze keer rechts en ga je vooruit, langs de trap en je staat dan bij de deur naar de keuken, achter de trap. Open de deur en stap de keuken binnen. 

NB: Uiteraard kun je ook via de tussenkamer en de eetkamer naar de keuken gaan. In de keuken ga je naar de achterdeur. 

Open de achterdeur en stap nu door de achterdeur naar buiten. Ga vooruit de achtertrap af en draai 2 keer linksom. Volg het pad 2 keer vooruit. Je ziet dan de achterzijde van de garage. 

Ga nog 1 keer vooruit, over het gras. Je staat dan achter de garage. Draai rechtsom. Je kijkt naar de bomen achter de garage en je hoort de stem van het 3e spook, de volkomen gestoorde Brice. Tussen de bomen zie je het begin van een pad. Zoom er op in met je vraagtekencursor en ga dan vooruit. 

Je kunt maar 1 keer vooruit over het bruine pad want het pad is geblokkeerd door een stekelig bosje onkruid. Pak de Flacon Onkruidverdelger uit je inventory en klik ermee op het bosje onkruid en het onkruid verdwijnt. Klik vooruit. Vanzelf ga je via een treden pad omhoog de heuvel achter het landhuis op en bovenop de heuvel kom je bij het TUINHUIS. Een bundel spookachtig licht straalt omhoog vanuit het tuinhuis.

Klik vooruit om via de trap in het Tuinhuis te belanden. Kijk omhoog naar het plafond. Zoom via de vraagtekencursor in op de ronde knop in de punt van het plafond en..........filmpje......je beland in:

Hoofdstuk 4: Brice:

Serre:

Jakkes....je bent in de wereld van Brice beland en staat voor een vent die zichzelf in de serre heeft opgehangen. Dit is, of was, Brice de tuinman. In dit hoofdstuk is je scherm een uitgerekte rechthoek die een beetje rond is. 

Klik de uitzoomcursor en draai rechts. Je ziet een dichte witte deur. Ga vooruit naar de deur en zoom dan in op de deurkruk. Onder de deurkruk zit het sleutelgat. Zoom in op het sleutel gat om er doorheen te gluren. Door het sleutelgat zie een ander lijk op de vloer liggen. Er steekt een mes in het lijk. Zoom 2 keer uit. Draai links en je ziet Brice in volle glorie aan de strop hangen. Ga, links naast Brice, een keer vooruit en draai dan links. Je ziet nu de dubbele glasdeuren van de serre. 

Ga er naar toe, open de deuren en stap 3 keer vooruit naar buiten. Je staat dan buiten tegen de heg aan. Draai links. Het pad gaat naar een doorgang in de heg. Ga 3 keer vooruit om aan de andere kant van de heg in de Bijentuin te belanden

Bijentuin:

Volg het pad 2 keer vooruit. Brice zegt je dat je moet oppassen voor de bijen. Draai rechts. Je ziet een bijenkorf. Ga vooruit en zoom in op de bijenkorf. Een zwerm bijen komt uit de korf en de bijen praten tegen je. Het zijn dan ook spookbijen en ze vertellen je over de misdaden van Brice. Dat vindt Brice niet leuk. Draai rechts. Het pad gaat verder naar weer een doorgang in de heg. Ga 4 keer vooruit en vanzelf ga je weer door de heg en beland je aan de andere kant in de Fonteintuin:

Fonteintuin:

Wel...in een Fonteintuin verwacht je een fontein en zie.....recht voor je staat dan de fontein. Voor de fontein staat een bankje. Links er rechts van het bankje staan 2 bloembakje met daarin een mooie groene conifeer. Je ziet het nu niet, maar de fontein is de voorkant van een houten schuurtje. Klik vooruit op de fontein. Je komt dan recht voor de fontein te staan. De fontein spuit niet. Draai links. Je ziet de punt van de linker conifeer. Hou je cursor links naast de conifeer en ga dan vooruit richting de groene heg. Draai dan rechts. Je kijkt nu langs de linker zijkant van de fontein en ziet weer een conifeer in een bloembak staan. 

Je ziet nu ook dat er een klein SPIEGELTJE zit op de bloemenbak waar die conifeer in staat. Ook aan de bloemenbakken van de coniferen die voor de fontein staan zit zo'n spiegeltje. Er staan in totaal 5 coniferen rondom de fontein. 2 staan er dus voor de fontein en 3 staan aan de achterkant waarvan er 1 links staat en 2 rechts. Op elk van deze 5 bloembakken zit een spiegeltje

Ga vooruit naar de conifeer en draai dan rechts. Je staat nu aan de achterkant van de fontein en dus voor de deur van het schuurtje. Klik op de schuurdeur om deze te openen en ga dan naar binnen. Draai je gelijk om en klik op de openstaande deur om deze weer te sluiten. Draai je weer om en ga door het schuurtje naar de achterwand en kijk dan omlaag. 

Onderaan in de achterwand zit een klein schuifpaneel en 2 ronde kijkgaatjes.. Dat schuifpaneel kun je heen en weer schuiven om zo het linker of het rechter kijkgaatje te bedekken. Nu staat het paneel naar links en is dus het rechter kijkgaatje open.

Kijk door het rechter gat. Helaas....je kunt niet veel zien omdat de bloembak van de conifeer, die links voor de fontein staat, je het uitzicht belemmert. Zoom 1 keer uit. Klik op het groene schotje. Het schotje schuift naar rechts en dekt nu het rechter kijkgat af, maar nu is het linker kijkgat dus open. Kijk door dit linker gat. Door het linker gat zie je een spiegel en in de spiegel zie je het puntdak van het Boomhuis, dat in deze paranormale wereld nog in aanbouw is. 

Dit spiegeltje zit op de bloembak van de conifeer die rechtsvoor de fontein staat. Zoom 3 keer uit en kijk weer omhoog. Draai je om en ga terug naar de deur, open de deur en je staat weer buiten. Ga vooruit. De schuurdeur slaat achter je weer dicht. Draai links. Je kijkt weer naar de linksvoor conifeer. Ga 1 keer vooruit en draai links. Je ziet de rechtsvoor conifeer weer staan. Ga 2. keer vooruit en draai links .Je kijkt nu langs de rechterzijkant van de schuur en ziet weer 2 coniferen staan. Dit zijn de rechtsachter coniferen. 

Ga 1 keer vooruit en zoom dan in op de voorste van deze 2 coniferen, dus op de conifeer waar je nu voor staat. Je zoomt in op de bloembak waar deze conifeer in staat. Plaats je cursor op de bloembak en je krijgt dan de draaipijl. Klik 1 keer met de draaipijl op de bloembak om deze bloembak 1 slag om te draaien en zie.....de kant met het spiegeltje is nu naar de schuur gericht.

 Zoom uit en draai je 2 keer rechtsom. Je kijkt weer naar de rechtsvoor conifeer en nu kun je daar op inzoomen. Zoom dus nu in op de rechtsvoor conifeer en je ziet dat het spiegeltje van deze bloembak van de schuur af gekeerd is. Draai dus ook deze bloembak een slag om zodat het spiegeltje naar de schuur is gekeerd, en dus naar de 2 kijkgaatjes in de achterwand.

Zoom weer uit, draai 2 keer links en ga 1 keer vooruit, draai links, 1 keer vooruit, draai links en klik met je vraagteken weer op de deur van de schuur. Open de deur weer en ga weer de schuur in. Draai je onmiddellijk weer 2 keer om, om de deur van de schuur te sluiten. Draai je dan weer om en ga weer naar de achterwand, kijk weer omlaag en zoom weer in op de kijkgaatjes. Schuif de plank weer naar links zodat het rechter kijkgaatje open is en kijk dan door het rechter kijkgaatje.

Nu zie je het raam van een huis. Het onderste deel van het raam is verdeeld in 6 ruitjes. In 4 van de ruitjes zit een stuk papier waarop staat geschreven "Leave me Alone Freak". En die "Freak" daar wordt Brice mee bedoeld. 

Onthoud welke van deze 6 ruitjes bedekt zijn met een stuk papier. Zoom 2 keer uit, kijk omhoog, draai je om en ga terug naar de schuurdeur. Open de schuurdeur en je staat weer buiten. Ok...weer buiten gaan we nu terug naar de Bijentuin. Dus vooruit, links, 2 keer vooruit naar de "poort" in de heg en dan klik je vooruit in de "poort" en vanzelf sta je dan weer in de Bijentuin. Rechtsachter in de Bijentuin zie je nu ook een doorgang in de heg. 

Ga 2 keer vooruit. Het pad gaat dus linksaf maar jij nu niet want het pad gaat hier ook rechtsaf. Draai rechtsom en klik dan vooruit op de groene heg en draai dan weer links. Je ziet nu die andere doorgang in de heg. Ga 2 keer vooruit en je gaat weer door de heg en beland in de Banktuin.

Banktuin:

Je ziet een bankje. Ga vooruit, links, vooruit, rechts,en vooruit naar het stenen bankje. Kijk omlaag. Op het bankje ligt een rood Hartje en een driehoekig papiertje. Zoom er op in. Op het papiertje staat "Key to the stairs". Zoom nog een keer in op het Hart. In het hart zijn 3 naalden gestoken. Om het Hart te openen moeten alle 3 naalden uit het Hart komen. Dit lukt niet als je zomaar willekeurig op de naalden gaat klikken. Klik 1 keer op de middelste naald en dan 4 of 5 keer op de linker naald en het hart klapt open. 

In het hart zit een briefje en op dit briefje lees je een cijfercode, 321. Zoom een paar keer uit en kijk weer omhoog. Draai 2 keer links. Je ziet de hegpoort weer waardoor je in deze tuin bent gekomen. Dat is dus de hegpoort naar de bijentuin, maar daar gaan we nu niet meer naar toe. Ga vooruit en draai links en ga weer vooruit. Je staat nu voor een nieuwe hegpoort, in de linker heg. Rechts van je is de hegpoort naar de bijentuin. Klik vooruit in de nieuwe hegpoort en....via smal tredenpad ga je nu de heuvel op en beland je bij het:

Boomhuis:

Ga 1 keer vooruit zodat je dan recht voor de trap van het Boomhuis staat. Ga nog niet omhoog de trap op. Als je nu rechts naast de trap klikt dan ga je vooruit naar de rechterzijde van het Boomhuis. Klik je links naast de trap dan ga je vooruit naar de linkerzijde van het Boomhuis. Klik rechts naast de trap om 1 keer vooruit te gaan en draai dan linksom. Je staat aan de rechterzijde van het Boomhuis en voor een touw. Je ziet nu ook dat het Boomhuis echt in een dikke bouw is gebouwd. Ga, rechts naast de boom, weer 1 keer vooruit en draai dan weer linksom. Nu sta je echt aan de achterkant van de boom en nu zie je ook een Rode Knop aan de boom zitten. 

Zoom 2 keer in op de rode knop en klik er dan op. Hiermee heb je, boven in het boomhuis, dan het vloerluik geopend. Zoom uit en ga terug naar de voorzijde en dan nu via de trap omhoog het boomhuis in.

In het boomhuis kijk je omlaag naar de vloer. Je ziet dat de 2 kleppen van het vloerluik nu geopend zijn en dat er een rooster in de vloer zit. Zoom in op het rooster. In de onderste rand van het rooster zit een codeslotje. Zoom daar op in. Het slot heeft 3 tumblers, dus je moet een code van 3 cijfers invoeren. Wel.....zou de code 321 kunnen zijn? Dus voer 321 in op het slot, in de lichtgrijze vakjes. 

Je hoort "Klik". Klik onder het slot op de rand en....het rooster gaat open. Klik vooruit in het gat om via de ladder omlaag te dalen. Je bent in de kelder. Achter de ladder staat een foto, een paar kaarsjes en voor de foto ligt een brief. 

Zoom in op de foto. Brice zegt dat de vrouw in de foto "zijn" Mandy is en dat Mandy met hem is meegegaan. Zoom uit de foto en zoom dan 2 keer in op de brief. Je ziet dan de onderkant van de brief en leest "My dad said that if you doin't stop bothering me he's going to fire you". Kijk omhoog om de rest van de brief te kunnen lezen. Mandy tracht met deze brief aan Brice duidelijk te maken dat zij hem niet mag en dat ze niet gesteld is op zijn attenties. Zoom 2 keer uit en klik dan 2 keer de omlaagpijl om nu verder de ladder af te dalen. Je bent dan onderaan de ladder. Zoom in op de koffers die achter de ladder staan en zoom dan in op het naamlabel van de middelste koffer. "Brice Walker, Planet Earth" staat er op de label. 

Zoom 2 keer uit. Draai rechts. Je ziet een paneeldeur. Draai weer rechts. Je ziet een tafel. Boven de tafel hangen 3 schetsjes van het Boomhuis aan de muur. Zoom in op elk van die 3 schetjes en bekijk ze. Zoom dan helemaal uit zodat je ook de tafel weer ziet. Draai dan weer rechts. Je ziet een stoel, een tafeltje en foto's aan de muur. Zoom ook hier overal op in en bekijk alles wat je kunt bekijken. In de stoel ligt een krant. Zoom in op de stoel en dan op de krant en lees het artikel over de Piloot die UFO's heeft gezien, en ook de overige artikelen. Bekijk alle foto's aan de muur.

Ok...als je hier alles hebt bekeken dan draai je weer om zodat je naar de deur kijkt. Ga vooruit naar de deur.Links naast de deur hangen 2 touwen en een WITTE VLAG. Zoom in op die 2 touwen. De Witte Vlag zit aan een spijker vast. Klik op de Witte Vlag. De Witte Vlag komt in het rechter touw te hangen. Klik, onder de vlag, op het rechter touw. Je trekt aan het touw en ziet nu dat je een Rode Vlag omhoog hijst. In het slot van de deur verschijnt dan ook een Rode Vlag. 

Je bent dan vanzelf ingezoomd op het deurslot Onder de Rode Vlag zit een oranje ovale plaat. Zoom in op de oranje ovale deurplaat. Klik dan op de plaat en deze klapt open en je er komen 6 Rode Knoppen tevoorschijn.

Ok....weet je nog het raam dat je, door het kijkgat in de schuur, hebt gezien? Je zag toen dat 4 ruitjes in dat raam waren afgedekt. Wel....die 4 vakjes moet je nu ook hier gaan aanklikken. Dus nummer de vakjes, van linksboven naar rechtsonder, 1, 2, 3, 4, 5, 6 en klik dan op de vakjes: 1, 2, 5 en 6 en...je hoort "klik" en zoomt vanzelf uit. Klik nu  op de deur. De deur gaat open. Het is de deur van een kast en onderin de kast ligt ......MANDY.......vermoord door Brice.......

Filmpje......en je beland terug in de echte wereld, dus in het Boomhuis. Je bent beland in:

Hoofdstuk 5: Red Roxy:

Kijk omlaag om rechtop te gaan staan. Hou de Headset op. Klik vooruit om uit het Boomhuis te gaan en ga dan vooruit naar het treden pad en je daalt via het treden pad terug omlaag naar het gazon achter de garage. 

Ga vooruit naar de achterzijde van de garage. De PEEK flikkert, dus open de PEEK en je ziet het voorhoofd van Roxy weer. Berg de PEEK weer op en ga vooruit naar de achterkant van de garage. Draai links en ga, achter het huis langs, 2 keer vooruit, draai links en ga vooruit naar de achterdeur en via de achterdeur de keuken binnen. Het is weer pikdonker in huis want het witte licht is weer uit gegaan terwijl jij in het Boomhuis lag te slapen. Dus je ziet niets. Draai je om en ga via de achterdeur weer naar buiten en loop dan om het huis heen naar de voordeur en ga dan via de voordeur weer naar binnen. Op de trap zie je het schijnsel van het rode licht weer. Dus ga weer via de trap naar boven en de kantoorkamer in en haal daar de hendel aan de muur weer over om het witte licht weer aan te doen en....ojee.....je krijgt nu een elektrische schok en....valt bewusteloos en beland nu in de HEMEL.

Een Engel verschijnt en vertelt dat het nog niet jouw tijd is om door de hemelpoort te gaan. God...wat een opluchting....er is blijkbaar een foutje gemaakt. De Engel vertelt dat een vriend jouw nog hard nodig heeft en dat 1 enkel object nog in je weg staat. Het enige dat je nodig hebt is....WISDOM. De Engel schopt je dan de hemel uit en je beland terug op de vloer van de kantoorkamer. Kijk omlaag om rechtop te gaan staan. Draai rechts en zoom helemaal in op de computermonitor. Klik in het monitorscherm en er wordt weer om het wachtwoord gevraagd. Wel....wat zij die Engel ook al weer?. Je hebt WISDOM nodig. Dus typ, met je eigen keyboard, nu het woord WISDOM en druk daarna op je ENTER toets en de computer start op.

NB: het maakt niet uit of je WISDOM of wisdom typt.

  • Je beland in het "Fragment Stabilization" scherm. 
  • Hierin zie je 3 draaiende sterren een "Alignment" scherm en een "Bias" scherm. 
  • Je moet nu zorgen dat die 3 sterren worden samenvoegt tot 1 ster.
  • Klik in het "Alignment" scherm op de "Remove constrains" knop en dan in het "Bias" scherm op de "Apply positional bias" knop. 
  • In het "Alignment" scherm verschijnen dan 2 pijlknoppen en in het "Bias" scherm verschijnen 3 nieuwe knopjes. Ok....doe nu het volgende:

  • In het "Alignment" scherm klik je 1 keer op de rechterpijl. 
  • In het "Bias" scherm klik je dan op Linker knop en dan op de Rechter knop. 
  • Klik dan in het "Alignment" scherm weer op de Rechterpijlknop. 
  • In het "Bias" scherm klik je dan op de Middelsteknop en dan op de Linkerknop

De 3 sterretjes voegen zich nu samen tot 1 ster en het "Continue" scherm verschijnt. Klik op "Continue" en je beland nu in het "Algorithm Construction" scherm

In dit schermpje zie je 9 vakjes. Onder elke kolom staat een Omhoogpijl en een Omlaagpijl. Door op die pijlen te klikken moet je er voor zorgen dat je de 9 symbolenvakjes op de juiste plaats zet zodat er dan een doorlopende lijn, van linksboven naar rechtsonder, door elk van de 9 symbolen loopt. Dit doe je als volgt:

  • Klik 3 keer op de linker Omlaaggpijl. 
  • Klik 1 keer op de middelste Omhoogpijl. 
  • Klik 3 keer op de rechter Omlaagpijl. 

  • Er verschijnt een schermpje waarin je wordt verteld dat het opnieuw invoeren van het Algoritme succesvol is geschied en dat je nu je Headset op het hoofd van het slachtoffer moet gaan plaatsen om het slachtoffer weer ter reanimeren.

Zoom uit de computer. Ok...je moet dus nu terug naar Roxy, op de vliering van de garage. Verlaat dus de kantoorkamer en ga via de trap weer naar beneden. Verlaat het huis door de voordeur en ga naar de voordeur. Open weer de linker garagedeur en ga naar binnen. Ga naar de trap en via de trap naar boven.. Zoom dan 2 keer in op Roxy. 

Klik op één van de zijplaatjes van je Headset om deze nu van je hoofd te halen en klik dan met de Headset op Roxy's hoofd en......bekijk de...

EINDFILM.....

Je maakt dat je wegkomt uit de garage en als je ter hoogte van de voordeur van het huis bent dan.......ontploft de garage. ROXY.....??? Maar gelukkig.......Uit het niets verschijnt Roxy die van één en ander niet veel meer weet. Je hebt dit spel ook weer uitgespeeld.

Einde.

Walkthrough door: Louis Koot