2008: Walkthrough door: Louis Koot

  • Fear Extraction Point is het officiële uitbreidings spel voor F.E.A.R: FIRST ENCOUNTER ASSAULT RECON. 
  • Extraction Point is een "add-onn" spel, dus je dient F.E.A.R: FIRST ENCOUNTER ASSAULT RECON geïnstalleerd op je computer hebben staan. 
  • Zonder F.E.A.R: FIRST ENCOUNTER ASSAULT RECON kun je Extraction Point niet spelen.
  • Extraction Point werkt dus op precies dezelfde wijze als F.E.A.R: FIRST ENCOUNTER ASSULT RECON.

Aan het einde van F.E.A.R: FIRST ENCOUNTER ASSAULT RECON is "The Origin Facility", door een nucleaire explosie ontploft en ben je door Jin-Sun-Kwon en Douglas Holiday in een helikopter van de straat "geplukt". Wel.....hier gaat Extraction Point gewoon verder. 

CHEATS:

  • Om in F.E.A.R te kunnen cheaten druk je tijdens het spelen op je "T" toets. 

  • In je scherm verschijnt dan "Says".    

  • Je hebt hiermee de console geopend. 

  • Achter "Says" kun je dan de cheats in typen. 

  • Elke Cheat bevestig je dan door op je "Enter" toets te drukken. 

  • Na elke LOADING moet je echter de cheat weer opnieuw invoeren omdat na een LOADING de cheat niet is onthouden. 

Je kunt de volgende cheats gebruiken:

  • Poltergeist = Ghostmode. Rechtsboven in je scherm lees je dan "I see death people". In feite ben je nu onzichtbaar en ga je nooit meer dood.

  • God = Onkwetsbaarheid.  Rechtsboven in je scherm lees je dan "Godmode on". Je gaat niet dood, maar je Armor gaat wel nog omlaag, en dus ga je toch nog dood

  • Armor = Vol ArmorHealth = Je gezondheid wordt herstelt

  • Tears = Alle wapens en alle Ammo

  • Gear =Verhoogt je gezondheid en je reactiesnelheid.

  • Maphole = je slaat het huidige level over en gaat door naar het volgende level.

  • Notarget = De vijanden zien je niet.

  • Ammo = Je krijgt alle Ammo

  • Guns = Je krijgt alle wapens.

Over de Walkthrough:

  • Ik schrijf een Walkthrough, dus vertel je precies welke route je door de diverse levels kunt gaan volgen en waar je naar toe moet, welke hendels e.d je moet bedienen. 

  • Ook probeer ik te vermelden je wapens, ammunitie, health e.d kunt vinden. 

  • Maar ik zal zo hier en daar best wel een Medkit, Body Armor, Ammo en Geweren over het hoofd hebben gezien.

  • Vertel uiteraard ook waar je zult worden aangevallen door de vijanden. 

  • Je vijanden in F.E.A.R zijn behoorlijk intelligent en komen echt niet als wilde gekken op je afgestormd om jou een gemakkelijke gelegenheid te bieden om ze af te schieten. 

  • De vijanden denken dus na en denken strategieën uit om jouw te grazen te nemen, en reageert daarom op wat jij doet. 

  • Een tip......Als het niet echt nodig is laat dan je Zaklamp uit. Het licht van je zaklamp verraad je positie en hierop reageren de Klonen.

  • Dit is dus geen STRATEGIE GIDS. Ik ga je dus niet vertellen HOE je het beste de vijanden kunt uitschakelen. Dat zul je echt zelf moeten bedenken en dan uitvoeren.

De Walkthrough:

Hoofdstuk 1: Contamination

A: Afthermath:

Jij, Jin en Holiday zitten dus in de helikopter en Jin vraagt zich af wat er met Alma, het "Irritante Kind" is gebeurt. Oeps......dat had Jin beter niet kunnen vragen want......er volgt weer een explosie en alle kleur verdwijnt uit je scherm en dan.....klimt Alma de helikopter binnen. 

Wat is dat toch met dit hoogst irritante kind.....ze volgt je letterlijk overal.....Zou ze denken dat jij haar pappie bent? Goed....geen goede Shooter zonder explosies en ook deze shooter is hierop geen uitzondering. Hoe die Alma het versiert weet ik niet maar.....de helikopter ontploft en boort zich dwars door de bovenverdieping van een woonhuis heen. Jij, Jin en die Holiday worden uit de heli geworpen en jij raakt weer bewusteloos. We zien dan die Paxton Fettel dood in een donker scherm liggen:

Je scherm wordt dan weer even zwart en dan.......zie je het wrak van de helikopter. Je komt bij en staat op. Je ziet Jin en Holiday, die boven je in een zolderkamer zijn beland. Als je weer rechtop staat zie je, rechts in de hoek, een deur. Jin en Holiday verdwijnen en je opdracht is om te zorgen dat je door het gebouw omlaag gaat, naar de straat. Je hebt geen wapens.

Ga dus naar de deur. Open de deur met je "Use-toets" en stap dan het smalle slaapkamertje binnen. Draai links. Je ziet een bed en een kastje. Op het kastje ligt een At-14 Pistool. Klim op het bed en draai dan rechts. Vanaf het bed kijk je een badkamer in en naar het At-14 pistool op het kastje.

Spring, vanaf het bed, bovenop het kastje en vanzelf grijp je dan het AT-14 Pistool. Berg het pistool gelijk maar op. Je hebt in dit eerste deel echt nog geen wapens nodig want vijanden zul je nog niet tegenkomen. Dus berg het pistool maar op, via je H-toets. Buk dan en kruip dan de badkamer in. In de badkamer draai je gelijk rechts. Een groot gat is in de muur geslagen, maar het gat is geblokkeerd door 4 planken.

Ram, met je vuisten, de 4 planken weg uit het muurgat. Op de onderste plank weg te rammen moet je wel eerst bukken. Kruip dan door het gat en ga door het kamertje naar de deur. Open de deur en...in het volgende kamertje is brand en er zitten gaten in de vloer. Loop gewoon, over de vloerplanken, naar de volgende deur en ga er door het volgende kamertje in. Links in de hoek ligt dan een Medkit.

Ga dat Medkit oprapen. Dat doe je door er tegen aan te lopen. Vanzelf pak je dan het Medkit op. Je kunt maximaal 10 Medkits met je mee dragen. Medkits gebruik je dus om je gezondheid weer aan te vullen. Je gebruikt een Medkit door op je Z-toets te drukken, of de toets die jij daarvoor hebt ingesteld. Draai dan rechts en ga door de volgende deur. Je beland in het trappenhuis.

Er is brand in het trappenhuis en je kunt niet naar boven of verder naar beneden. Loop naar de links achter hoek. Links achter is een deuropening die gedeelte door een schot is dicht getimmerd. Buk dus en kruip dan door de deuropening de kamer in en ga door naar de volgende kamer. Je bent weer in een slaapkamer, want er staat hier een bed. Weer een groot gat in de muur.

Ga dus door het muurgat en.....je zakt door de houten vloer en dendert een verdieping omlaag en beland in een kamer. Niets te doen hier, dus ga door naar de volgende kamer. Je bent nu in een achter kamertje met 2 ramen die uitkijken over de straat. Er is geen uitgang. Het linker raam is echter open. Dus kruip door het linker raam naar buiten.

Je beland op het balkon van de brandladders en kijkt door de straat naar de grote kerk. Je hoort Jin en Holiday. Doe je zaklamp aan en draai rechts en kijk omlaag. Je ziet de bovenkant van de brandladder. Loop naar het laddergat en zorg dat je de Hand op de ladder krijgt. Druk dan op je "Use-toets" en van zelf ga je dan op de ladder staan. Klim dan via je voortbewegingstoets omlaag en kruip dan door het open raam weer naar binnen. Je bent weer een etage lager.

Rechts achter is de deuropening naar een kleine tussen kamer. Wees nu voorzichtig want in dat kleine kamertje liggen gasflessen op de vloer en aan de muur zit een gasleiding. Die gasleiding zal ontploffen en hierdoor zullen ook die gasflessen ontploffen. Dus kijk even voorzichtig het tussen kamertje in en trek je dan snel weer terug naar het raam en wacht dan tot de ontploffingen voorbij zijn. Ga dan pas het tussen kamertje in en door de volgende, bruine, deur, waarbij je dan wel oppast voor het vuur dat nu uit die gasleiding komt,

In de volgende kamer doe je de zaklamp aan. Dit is weer een eindkamer zonder uitgang. In de hoek zit gelukkig een gat in de vloer. Kruip door het vloergat omlaag en....je bent dan in een kruipruimte onder de vloer. Draai rechts, doe de zaklamp aan en kruip nu, via de enige mogelijke route tussen de houten palen, naar de uitgang.

De route onder de vloer gaat dus links, vooruit en weer links en via een groot gat in de muur beland je dan weer in het trappenhuis. Blijf niet treuzelen want er zal een groot brok beton omlaag komen langs de boventrap, dus ren door en ga dan de laatste trap af naar de begane vloer hal. Recht voor je is dan de voordeur, maar een elektra straal verhindert dat je de voordeur kunt bereiken. Rechts in de hoek zie je echter een grijze deur met een raam.

Loop naar de grijze deur en als je vlak voor de deur bent dan......Komt Alma weer even in je brein rotzooien. Je krijgt dus bij de grijze deur een visioen van Alma. Je moet dit gewoon uitzitten want je kunt niets doen maar verder gebeurt er niets met je.

Na het visioen gaat de grijze deur open, of je opent de deur zelf. Doe je zaklamp weer aan, want anders zie je niet veel. Je kijkt een kale opslagruimte in en aan de muur hangt een wit "Danger" kastje. Aan de rechterkant van het kastje zit een hendel.

Trek de hendel van het kastje omlaag en ga weer naar buiten en naar de voordeur. Het elektra probleem is nu weg en je kunt dus nu door de voordeur naar buiten. Doe dat dus. Je hebt je eerste opdracht vervult want je bent nu buiten op straat.

Op Straat:

In de verte zie je de kerk en vlak voor je ligt een lijk op straat. Loop echter eerst naar links want, achter een hek, staan Jin en Holiday. Ze staan bij een bewegingsloze Kloon. De Kloon is "dorment", dus eigenlijk levenloos en Holiday maakt hiervan gebruik door de kloon een kogel door zijn kop te jassen.

Je kunt niet bij Jin en Holiday komen. Je opdracht wordt dus nu om, op eigen gelegenheid, het rendez-vous punt te bereiken. Jin en Holiday lopen dan weg. Draai je om en loop naar het lijk, dat in een plas bloed op straat ligt. Loop over het lijk heen en vanzelf grijp je dan het wapen, de RPL Sub-Machinegun, van het lijk. Het is het machinegeweer. Loop door de straat, richting de kerk en.....Boven je hoofd verschijnt een vliegtuig...

Het vliegtuig vliegt over de kerk en......stort dan neer. Loop verder door richting de kerk. Rechts staan dan 2 klonen en ook voor de kerk staan 2 klonen en ligt een lijk. Links staat een pantzerauto en nog 2 Klonen. Al deze Klonen staan bewegingsloos want, omdat je in FEAR die Paxon Fettel hebt gedood, is nu ook zijn Klonen Leger eigenlijk dood. Loop naar de Klonen, die links bij de gepantserde auto staan. Als je dan even blijft wachten dan zie je Jin en Holiday, boven de panzerauto, naar rechts lopen.

Ok....waarom niet doen wat die Holiday zojuist heeft gedaan? Het motto van een SOFD-agent is niet voor niets...."Geen betere Kloon dan een dode Kloon". Dus ga naar al die 6 Klonen en jas dan een stoot kogels door hun kop en grijp dan steeds de RPL Sub-Machineguns, van de gedode Klonen. Grijp ook het wapen van het lijk, dat voor de kerk op de grond ligt. Als je alle 6 Klonen gedood hebt en de wapens hebt verzameld dan ga je naar de middelste deur van de kerk en.....

Je hebt je 1e Checkpoint bereikt en er volgt nu een automatische save. Je zult telkens dus Checkpoints bereiken, die dan vanzelf worden gesaved, De Game meld dit vanzelf, dus ik ga niet elk Checkpoint vermelden. Ga door de middelste deur, de kerk binnen.

Kerk:

Je staat dan in de voorhal van de kerk en weer zie je 3 deuren. Bij de middelste deur zie je een soort Mist verschijnen. Loop door naar de middelste deur en.......je krijgt een visioen van wat er zich in de kerkzaal afspeelt:

In de kerkzaal komt nu die Paxton Fettel weer tot leven. Jawel.....Fettel blijkt dus toch niet dood te zijn. En omdat Fettel weer tot leven komt wordt ook zijn Klonenleger weer tot leven gewekt.

Je krijgt weer controle en de deur gaat open. Wel.....Fettel is verdwenen maar de Klonen zijn er nog. Er zijn een stuk of 6 Klonen in de kerkzaal en je moet ze allemaal doden. Dus zorg dat de Klonen jouw niet doden en stippel zelf maar de voor jouw beste strategie uit. Je kunt uiteraard gebruik maken van de kerkbanken om dekking te zoeken. Maar pas op....die Klonen hebben granaten die ze naar je toe smijten, en jij hebt alleen nog maar een pistool en een geweer. Vergeet niet om de geweren van de gedode Klonen op te rapen, want vanaf nu zul je elke kogel die je vindt hard nodig hebben. Grijp steeds ook de RPL Sub-Machineguns op van de gedode Klonen. Als je alle Klonen in de kerkzaal hebt uitgeschakeld dan begint de kerk te schudden en zie dat er vloertegels omhoog gaan zweven. Als dan het stof weer is neergedaald is er, in het middenpad, een groot gat in de vloer gekomen.

Spring door het vloergat omlaag en.......LOADING....en je beland in:

B: Metastasis:

Door de ondergrondse gewelven:

Ook in dit level geld dat je vele Klonen moet killen. Ik geef je de route door het level en geen strategie om het level te overleven. Hoe jij afrekent met alle vijanden moet je zelf maar bedenken en uitvoeren. Je opdracht is het om het rendez-vous punt te bereiken waar je Jin en Holiday zult ontmoeten, en om de Klonen te ontwijken....Ja...ja.....alsof dat mogelijk zal zijn.....

Je land bovenop een stapel grote containers en bent nu in de gewelven onder de kerk. Het is geen goed idee om nu zomaar omlaag te springen naar de grond. Draai je wat om en zoek naar een lagere container waar je naar toe kunt springen.

Spring dus bovenop de lagere container. Onder je zie je dan een Medkit op de grond liggen. Spring naar de grond en grijp het Medkit en doe je zaklamp aan.. Je kunt maar 1 kant op, en dat is naar de grote kist die in het gangetje staat. Dus loop naar die grote kist.

  • Vlak voor de kist krijg je een mededeling op je scherm die je vertelt dat er een Health Booster in de kist zit en dat je deze kunt pakken met je "Use toetst". 
  • Dus gebruik de "use-toets" om de Health Booster uit de kist te pakken, zonder dat je de kist hoeft te breken. 
  • Je kunt ook de kist stuk rammen met je vuisten, via je vuurtoets, maar dan moet je eerst je wapen opbergen via de "H-toets".

Ga dan rechts en door de deur. Je komt in een kale kelder ruimte. In de rechter muur is de deur naar de volgende kelder. Berg even het wapen op, als je een wapen in je hand hebt, en loop dan naar de deur. In je scherm krijg je de mededeling dat je de deur kunt open rammen via de Melee-toets, en dat is je vuurtoets. Om dit te kunnen doen moet je dus geen wapen in je handen hebben. Dus berg je wapen op en gebruik dan je vuurtoets om de deur open te schappen. Op deze wijze kun je ook de breekbare kisten en kratten breken die je her en der in de game tegen zult komen.

Je bent dan nu in een 2e kelder ruimte met een stenen doodskist in het midden. In de rechter muur is weer een deur. Ga door de deur de volgende kelder gangen in en raap dan gelijk de Medkit, Harnas (Light Body-Armor) en het VK-12 Combat Geweer op. De VK-12 Combat rifle is echt mijn favoriete wapen in de game.

Je bent weer in gemetselde ondergrondse gangen. Draai rechts en ga naar de poort en.......Een onzichtbare Assassin flits van links naar rechts. Je zult deze Assassins nog vaker tegenkomen. Je herkent ze aan hun rode "neus" en omdat ze vaak stoelen e.d omver gooien. Ook fluisteren ze naar je.

Deze Assassins hebben het niet op jouw voorzien. Tenminste...nu nog niet. Als je snel genoeg bent dan ren je achter de Assassin aan naar links, door de poort. Was je snel genoeg dan zie je de Assassin een kamer in flitsen alwaar hij een paar Klonen om zeep brengt.

Het maakt niet uit of je de Assassin hebt kunnen volgen. Jij moet ook dat kamertje in, maar er zijn daar binnen 4 Klonen. Je kunt als een roekeloze gek de kamer in stormen en dan, met behulp van SloMo proberen om die 4 Klonen snel te killen. Maar als je niet cheat dan zul je dit soort doldrieste acties niet overleven. Je kunt ook jezelf achter de kast verschuilen en dan wachten tot de Klonen vanzelf naar buiten komen. Wat je ook kan doen is om je zelf te tonen aan de Klonen en dan snel terug rennen naar de vorige tussenhal en dan achter de hoge kisten in dekking gaan. Vanachter de kisten kun je de Klonen gemakkelijk één voor één omleggen, want de Klonen zullen je volgen. Wil je toch een doldrieste actie doen, ren dan de kamer in en maak dan gebruik van de SloMo functie,

Of je nu de Klonen in, of buiten, de kamer uitschakelt....zodra je ze hebt uitgeslagen breken er, in de kamer, nog 3 verse Klonen door de muur naar binnen. Schakel die 3 Klonen dan ook uit. Verzamel de wapens van de gedode Klonen, ze hadden allemaal de RPL Sub-Machinegun. Op een kist ligt een Medkit en 2 AT-14 Pistolen en ga dan door het muurgat de volgende opslagkamer in.

Je bent in een opslagkamer vol kisten. Je ziet een "toonbank". Het is hier schemerig donker maar laat de zaklamp toch maar uit. Loop naar links en dan naar rechts. Rechts is de korte zijde van de "toonbank" en aan de muur staat een grote breekbare kist waar een Healthbooster of Medkit in verstopt zit. Ga dus strak tegen de kist aan staan en druk op je "use-toets" om de Medkit/Health Booster uit de kist te halen. Draai dan rechts. Je kijkt over de "toonbank" heen de volgende opslagkamer in. Doe nu je Zaklamp aan en....vanuit die kamer vuren er Klonen op je.

Weer zijn er diverse strategieën die je kunt uitproberen. Je kunt je strategisch terug trekken om dekking te zoeken achter de kisten. De 4 of 5 Klonen zullen over de "toonbank" heen springen en vanachter de kisten kun jij ze dan makkelijk afknallen. Je kunt ook snel een paar granaten, als je die hebt, over de toonbank heen smijten. En ten slotte kun je natuurlijk gewoon over de "toonbank" heen springen en dan in de volgende kamer het met de Klonen uit te vechten. Ook deze serie Klonen schieten met de RPL Sub-machineguns.

Hoe dan ook....je moet over de "toonbank" heen de volgende kamer in om dan in de kamer door de deur, links achter, weer de kamer te verlaten. Je bent dan weer in een gemetselde gang. Aan de rechtermuur "lopen" 2 dikke pijpen.

Volg de gang. De gang gaat een paar keer rechtsaf en onderweg kom je weer die Assassin tegen, die dan vooruit je uit de gang verder in rent. "come on" fluistert de Assassin tegen je, terwijl hij snel weg flits. Volg de gang verder en je bereikt dan het einde bij een muurtje.

Vlak voor het muurtje kun je 2 N6A3 Fragmentation Granaten en een RPL Sub-Machinegun op rapen en een Harnas. Granaten selecteer je met je 9-toets en je smijt ze dan weg met de G-toets. 

Links voor het muurtje ligt een grote bierton en rechts gaat een trap omlaag. De Assassin is je al weer voor gegaan, dus daal de twee trappen af en....onderaan de trap wordt dan een Kloon door de Assassin vermoord. Loop verder de volgende gang in waar de Assassin ook 2 Klonen vermoord. De gang gaat naar rechts. Pas op want er zijn nog levende Klonen in de gang. Je ziet een grote kist op zijn zij staan.

  • Kill de Klonen en verzamel dan de wapens. waaronder een AT-S Proximity granaat en nog 2 N6A3 Fragmentation Granaten. 
  • De Proximity granaten selecteer je ook met je 9-toets. 
  • Met je 9-toets selecteer je dus steeds het type granaat dat je wilt gebruiken. 
  • Rechtsonder zie je dan het icoontje van het type granaat dat je hebt geselcteert. 
  • Met de G-toets gebruik je dan de granaten. 
  • Proximity granaten kun je dus uitzetten en ze ontploffen als er een vijand vlakbij in de buurt komt.

Ga, links van de kist, verder de gang volgen. De gang brengt je dan in een grotere gewelfde ruimte die uit meerdere delen bestaan. Tegen de muur, links, staan wat schilderijen. Er verschijnen hier een stuk of 6 Klonen die je allemaal moet uitschakelen.

Gebruik de dekking van de kisten en gebruik je geweren en de granaten om met deze groep Klonen af te rekenen. Hoe?????...wel...dat moet je zelf maar bedenken. Is alles weer rustig dan verzamel je uiteraard de wapens van de gevallen Klonen. Links achter is dan de poort en de gang waar je verder kunt.

Dus ga door de poort en dan door de wijnvaten gang en je bereikt weer een trappenhuis. Klim de trappen op en ga boven dan door de deur. Je bent weer een niveau hoger. Draai rechts. De gang staat vol kisten, waar je echter niets mee kunt. Loop door en draai dan links. De gang is nu wijder en er staan rijen schermen. Loop tussen de schermen door naar achteren. Checkpoint. Rechts is dan de exitdeur en bij de achtermuur ligt een Medkit op een kistje.

Grijp de Medkit, maar dit heeft alleen zin als je nog geen 10 Medkits bij je draagt. Ga dan door de deur en volg de volgende wijnvaten gang naar rechts, trapje af, trapje op en ga door de deur aan het einde.

Draai links. Je bent weer in een gemetselde stenen gang. Loop door de poort en loop door naar de volgende poort. Blijf even staan in de 2e poort. Je kijkt een kolenkelder in en ziet een dikke buis en de schaduw van een draaiende ventilator. Links achter zie je een trap. Je hoort de Assassin die roept "Come on" en dan zie je dat de Assassin de trap op rent.

Wel....spring omlaag en ga naar de trap en klim omhoog. Bovenaan de trap draai je om en....achter in de gang verdwijnt de Assassin door een deuropening. Ren door de gang, om de Assassin te volgen, maar....als je bijna aan het einde bent gekomen wordt de deur voor je neus dicht gesmeten. Loop door naar, de nu dichte deur. Open de deur en....Je scherm wordt even wit. Stap de pikdonkere kamer in en.....

Midden in je zwarte scherm zie je dan een Wit Gloeiende Orb. Je kunt niets doen, alleen maar kijken. Opeens verschijnen er een boel rode "neuzen". Een horde Assassins dansen om de Orb hun rituele dans. Probeer vooruit te gaan en.....je wordt terug de gang in geflits.

De deur is nog steeds dicht. Je kunt de deur nu openen en dan de kleine opslagruimte in gaan. Je zult er echter niets vinden. Dus laat maar. Draai je om en zie.....in de rechter muur van de gang is nu opeens ook een witte deur. Die deur was er voorheen niet.

Wel.....Je hebt geen enkele behoefte om de route terug te gaan, dus ga door de witte deur. Je beland natuurlijk in een nieuwe gang. Holiday meld dat Jin gevangen genomen is. Halverwege de gang is het donker, dus doe even je zaklamp aan. Links is een hek en aan de rechter muur hangen stroomkastjes. Je kunt er allemaal niets mee. Dus volg de gang verder en ga dan aan het einde door de bruine deur. Je beland in een soort kantine. Ook niets te doen hier, dus loop naar de volgende bruine deur en ga er door en.....je bent beland in een grote Bibliotheek zaal.

Op de grote leestafel staan 4 N6A3 Fragmentatie Granaten. Grijp ze. Je kunt maximaal 5 Granaten, van elk type mee sjouwen. Dus als je al van deze granaten hebt dan kun je ze nu niet alle 4 van de tafel pakken. Draai rechts en doe je zaklamp aan. In de hoekkast zie je het blauwe schijnsel van een Health Booster, die daar ligt. 

Ga die Health Booster pakken om je Health weer een boost te geven. Verder valt er hier niets te beleven, dus verlaat deze bibliotheek weer door de deur aan de andere kant van de grote leestafel. Je beland weer in een trappenhuis. Ga via de trappen helemaal naar boven. Halverwege merk je de bruine deur op, maar daar ga je nog niet door. Loop helemaal door naar boven. Je kunt dan niet verder maar je kunt wel het VK-12 CombatGeweer grijpen en, eventueel, de granaten die op de oranje kist staan. Ook kun je de oranje kist open schoppen om er nog meer granaten uit te vissen. Maar nogmaals.....je kunt maar 5 granaten met je mee dragen. Loop de bovenste trap weer af en ga nu dan door de bruine deur. Een kort gangetje. Loop door naar de volgende bruine deur en.....Checkpoint. Ga door de bruine deur en....je bent beland in de:

Kantoren:

Dit is geen verwoest gebouw, maar een mooi "aangekleed" gebouw met open kantoorruimtes. Het wemelt hier echter van Klonen, dus wees alert. Nogmaals.....je moet zelf maar steeds een strategie uitdenken die voor jouw het beste is om met de Klonen af te rekenen. 

Recht voor je loopt al een Kloon. Laten we eens zien wat een granaat voor uitwerking heeft op Klonen. Zorg dat je de Granaten hebt geselecteerd en druk dan op je G-toets om een granaat de gang in te smijten, tegen die stomme Kloon aan....en.....BOEM.....weg Kloon.  Verder op zijn nog meer Klonen, dus....leef je even lekker uit met het smijten van Granaten. Je kunt altijd even terug naar de trap en de oranje Granaten kist om verse Granaten op te halen. Ook recht voor je liggen 3 Fragmentatie granaten en 2 VK-Combat geweren op je te wachten, bij een Body Harnas.

Loop verder vooruit. Aan de muren hangen 2 Medkits. Indien je ze kunt gebruiken zou ik de Medkits maar pakken. De gang draait dan linksom en gaat, bij de kopieermachine, weer naar rechts en dan weer naar links. Kill de Klonen en ga dan door de open kantoren. Blijf wel opletten op Medkits, Granaten en Geweren en natuurlijk op de Klonen. 

De gang brengt je dan uiteindelijk bij een trap die omhoog gaat. Vlak voor de trap kun je nog een kantoortje in, via de bruine deur. In dit kantoortje vindt je 2 Medkits en...de 2 AT-14Pistolen. Grijp toch zeker de 2 AT-14 Pistolen. 

Terug naar buiten en dan via de trap omhoog. Op de trap bereik je weer een Checkpoint. Je beland op de volgende etage. Een lange gang. Van achteruit de gang wordt je onder vuur genomen. Rechts zijn kantoren, die met elkaar verbonden zijn. In de gang heb je geen dekking, dus ga gelijk het 1e kantoortje in en grijp er het VK-12 Combat Geweer, de Medkit en het Harnas. 

Het zijn 3 kantoorkamers waar je doorheen kunt gaan. Ruim wel steeds weer de Klonen uit de weg en raap de wapens en de ammo op. Het achterste kantoortje heeft 2 deuren. De deur links brengt je terug in de gang en de andere deur brengt je in een kale opslagkamer waar je een Medkit kunt oprapen. Ga die opslag ruimte binnen en grijp, eventueel, de 2 Medkits. Ga dan door de deur, bij de Medkits, weer naar buiten, de gang op.

De gang gaat dan weer linksaf. Je kunt gewoon de gang volgen of je gaat nog even door de 2 kantoren. Het maakt niet uit want je beland toch vanzelf aan het einde van de gang. Kill Klonen en raap de geweren op. 

Aan het einde ga je dan rechts de hoek in en draai je links en.....je staat voor de omlaag trap.

Daal de trap af. Je krijgt weer een Checkpoint.Onderaan de trap is de smalle deur geblokkeerd door een omgevallen tafel, maar je kunt wel door de dubbele Exit deuren. 

Kapel:

Open de dubbele Exitdeuren en ga er door en naar rechts. Je beland in een grotere rustkamer met 2 deuren. De deur met het ronde raampje erin gaat niet open dus ga door de andere deur. Je beland weer in een gang en.....vanachter een raam kijkt Paxton Fettel naar je. Fettel verdwijnt weer. 

Volg de gang. De gang gaat een paar keer links en rechts en eindigt dan bij een stel dubbele deuren. Als je vlakbij de dubbele deuren bent gekomen dan krijg je een waarschuwing dat er Geesten worden gedetecteerd.  Maak nu even een Quick Save........Open de dubbele deuren en...je kijkt een kerkzaaltje in. Stap naar binnen en....je scherm wordt even wit en dan.....Tussen de banken aan de linker kant verschijnt Alma, het "Irritante Kind". Alma staart je even aan en lost dan weer op in het niets. 

Loop door naar het altaar en dan naar de deur, links achter het altaar. Paxton Fettel komt binnen door de deur. Paxton Fettel praat tegen je terwijl hij je voorbij loopt. Blijf voor de dichte deur staan maar draai je wel om en volg Fettel met je ogen. De deur, waar Fettel doorheen is gekomen gaat niet open, maar het is wel de deur waar je zo meteen door moet.

Fettel zegt dat hij "jullie" alleen laat en.....Fettel verdwijnt. Snel....Trek een wapen en blijf staan. Alma wil nu even met je "spelen". De deuren van de zaal gaan weer open en je ziet vuur. Vanuit het vuur stuurt Alma nu een paar DEMONEN op je toe. Het zijn er een stuk of 4. Kill snel de Demonen. Je kunt niet vluchten want de deur, achter je, is nog steeds dicht.

Alma vindt het niet leuk dat je haar vriendjes hebt gedood en ze wordt nu echt pissig. Alma gaat nu, van af de ingang van de zaal, de kerkbanken naar je toe smijten. Dus buk om de banken te ontwijken. Ook zorgt Alma dat het vuur dichter en dichter bij je komt. 

Blijf de banken ontwijken die Alma naar je toe smijt en kijk steeds even om naar de deur of die al open is gegaan. Als het vuur de voorste kerkbanken heeft bereikt zal de deur vanzelf open zijn gegaan. Dus ren door de deur en het korte gangetje en...in het halletje open je snel de achterdeur en ren je naar buiten.

Je moet dit wel snel doen want het vuur komt snel achter je aan en als het vuur het halletje heeft bereikt kun je de achterdeur niet meer openen en sterf je de verstikkingsdood. Je beland buiten in een achtertuintje...

Ren door en spring over het muurtje en je bent veilig beland in:

Hoofdstuk 2: Flight:

A: Ambush:

Ok....Jin is dus gevangen door de vijand. Je opdracht is om je te voegen bij Douglas Holiday. Je bent in het Pakhuisgebied en zult door de pakhuizen en door buitengebieden moeten gaan. Uiteraard zal het er weer wemelen van de Klonen.

Ook in dit level geld dat je weer vele Klonen moet killen en ook zul je weer Demonen moeten overleven. Ik geef je de route door het level en geen strategie om het level te overleven. Hoe jij afrekent met alle vijanden moet je zelf maar bedenken en uitvoeren.

Loods 1:

Je hebt zojuist, in de kapel, het slechte humeur van Alma, het "Irritante Kind". weer overleeft en bent nu buiten in een gebied met loodsen en pakhuizen. Draai rechts en loop vooruit naar achter in de steeg. De steeg word breder en er staat een auto. Loop door en....op het balkon verschijnt dan Douglas Holiday. 

Holiday meld dat er "meer van die freaks" onderweg naar je toe zijn". Opeens duikt Holiday weg en begint te schieten en zegt tegen je dat je het gebouw in moet gaan en dat hij je aan de andere kant zal ontmoeten. Links staat de grote laaddeur van de loods open. Ga echter nog niet de loods binnen maar draai je om naar de auto. Er staan 2 grote kisten voor de auto. Het zijn "Explosieve" kisten dus schiet er niet op. Berg even je wapen op en loop naar de 2 kisten en ram ze dan stuk met je vuisten. Er blijken een bende G2A2 Assult Rifles in de 2 kisten te zitten.

Als je deze G2A2 Assult Rifles wilt hebben dan zul je nu één van je andere wapens ervoor moeten inruilen. Je moet zelf maar weten of je de G2A2 Assult Rifle een beter wapen vindt dan de VK-12 Combat geweer, of de RPL Sub-Machinegun die je nu beide bezit. Ik kan je wel verklappen dat de Klonen die je in dit gebied zult tegenkomen voornamelijk de G2A2 Assult Rifle hebben, dus veel ammo voor de RPL Sub-Machinegun zul je in dit level niet vinden. Zelf vindt ik de Shotgun een machtig wapen, dus ik ruil nu hier de RPL Sub-Machinegun in voor de G2A2 Assult Rifles.

Ok....ga de loods in en dan via de "oprit" omhoog. Bij de 3 kisten ligt een harnas en een VK-12 Combat Geweer. Ga rechts door het gangetje naar de volgende loods. Hier staat een grote container op een lange vrachtwagen aanhanger. Links is een kantoortje, maar de deur is aan de binnenzijde geblokkeerd. Bij de gele vorkheftruck is de ingang van een gang en in de gang is nog een deur voor het kantoortje. Aan de andere zijde van de aanhanger ligt een lijk en staat een kist. 

Achter de kist kun je een Health Booster vinden. Ga dus eerst even de Healthbooster pakken en dan, bij de vorkheftruck, de gang in en dan door de deur het kantoortje in. Op het bureau staat een telefoon en het rode lampje van de telefoon knippert. Neem de telefoon op en.....wel...de  vrouw meld dat je niet hoeft te hopen op een lunch....In de stellingkast liggen 2 Medkits, als je die nodig hebt.

Verlaat het kantoortje weer. Rechtvooruit zie je een frisdrankenmachine. Voorzichtig nu want in die loods staan Klonen op wacht. Sluip dus vooruit en gluur de hal in. Er staat een Kloon op de aanhanger  van een vrachtauto en er staat een Kloon boven op het balkon. Je moet dat balkon op want daar gaat je route verder. Als je granaten hebt dan kun je ze gebruiken om de 2 Klonen uit te schakelen. Anders gebruik je maar de pistolen of de geweren. Er zijn nog meer Klonen in deze loods, dus kijk uit. 

Werk je een weg door de loods naar de trap en klim dan via de trap omhoog en verdwijn dan boven door de deuropening. Je beland in de volgende loods. Deze loods is een houtopslagloods. Een Kloon staat al, op één van de houtstapels, te wachten. Schakel die Kloon uit en ga dan via de trap naar beneden. Er komen nog 2 Klonen binnen, vanaf het balkon aan de overzijde. Er ligt een Harnas en een Medkit op de lage houtstapel en achter de stapel, die voor de trap staat, kun je 3 NgA3 Fragmentatie Granaten vinden. Er schijnt gaan uitgang uit deze loods te zijn, maar...In de hoek, links voor,  zit een vierkant gat in de vloer.

Kruip het gat in. Je bent nu in een ventilatiekanaal. 2 pijpen gaan door de tunnel.  Buk en kruip door de ventilatietunnel. Je bereikt een Checkpoint. Volg het ventilatiekanaal verder naar het einde en....Als je bijna het einde hebt bereikt springt er een Kloon het ventilatiekanaal in. 

Wel....die Kloon schrikt zich rot en reageert even niet dus.......knal hem dood. Loop dan door naar het einde en klim dan, via de pijpen, omhoog en uit de tunnel. Je bent nu in een grotere loods met hoge stellingen. Deze loods bestaat uit 3 delen en je bent nu in het smallere rechter deel. Je moet naar de andere kant van de loods, maar je kunt niet gelijk vooruit vanwege een pallet met dozen. Draai rechts en loop dan naar de 2 grote kisten, die bij de ijzeren trap staan. Loop door en ga links de hoek om en.....je beland in het ruimere midden deel van de loods. 

Tussen de stellingen zwerven Klonen die het op je voorzien hebben. Gooi wat granaten tussen de stellingen en gebruik de geweren. Werk je een weg door de loods naar de grote loodsdeur, aan de achterzijde. De loodsdeur is maar op een kier open en toch is deze loodsdeur de enige uitweg uit de loods. Er zullen nog wat Klonen onder de loodsdeur door naar binnen komen kruipen.

Loop langs de loodsdeur naar rechts, naar het smalle linker deel van de loods. Draai dan rechts en.....er wordt van alles uit de stelling naar je toe gesmeten en dan....Lichtflits...en....dan...duikt die vervelende Paxton Fettel weer op in een zee van vuur...."Stay out of my way" gilt die Fettel tegen je en om zijn woorden wat kracht bij te zetten stuurt ie een stuk of 5 DEMONEN op je af. 

Knal snel de Demonen dood. Als je de laatste Demon hebt gedood wordt alles weer rustig. Draai je om en ren terug naar de loodsdeur en.....de loodsdeur begint nu open te gaan en je ziet dat "Irritante Kind" Alma weg rennen.

Ga dus door de nu geopende loodsdeur de volgende, kleinere, loods in. Jin meld dat ze ontsnapt is en Holiday zegt dat ze een veilg heenkomen moet zoeken. Een lange oplegger staat in deze loods en rechts is een grijze deur met een raam. Er staat een kist voor de deur en er hangt een Medkit aan de muur. Aan de rechtermuur staan kisten en pallets. Klim op de oplegger en loop erover naar de andere kant. Je hoort Jin weer die aan Holiday vertelt dat ze op weg gaat naar het ziekenhuis, via de Subwaytunnels. Op de oplegger ligt een VK-12 Combat Rifle en 2 lege granaatkisten. Achter de granaatkisten ligt een Reflexbooster. Grijp die Reflexbooster. Reflexboosters geven je reflexen een permanente boost waardoor je langer in SloMo kunt blijven.

Spring weer van de oplegger. Je ziet 2 gebogen pijpen die uit de rechtermuur komen en dan in de vloer verdwijnen. Loop naar die 2 gebogen pijpen en kijk dan naar rechts. Verder op zie je een rood EXIT bordje aan de muur, achter 2 grote kisten.  Loop naar die 2 grote kisten en ga dan tussen de twee kisten door. Klim over de platte kist en loop door naar de grijze Exitdeur. 

Open de deur en je beland in een gang. Draai links en volg de gang. De gang gaat rechtsaf en bijna aan het einde krijg je een Checkpoint. Rechts is dan een deur naar de grote loods waar je zojuist nog was en waar je de ontmoeting met Fettel en zijn Demonen had. Die loods staat nu behoorlijk in de fik. Ga dus links verder en dan naar buiten en...

Loods 2:

Je ontmoet Holiday weer. Holiday staat weer boven op een balkon. "Get in the building, I meet you om the other side" roept ie je toe en dan.....breekt de hel los. Klonen komen naar buiten en nemen je onder vuur.

Holiday helpt vanaf het balkon een handje om de Klonen op te ruimen. Ga even, onder Holiday, naar binnen voor een paar Medkits en wat N6A3 Fragmentatie Granaten. Ga weer naar buiten, Ok.....er zullen nu meer Klonen opduiken. Ze komen uit de loodsen. Je moet de grote grijze loods in, maar de ingang van die loods is echter rechts boven..

Holiday blijft op het balkon en zal vanaf het balkon helpen om de Klonen uit de weg te ruimen. Je kunt de metalen trappen op gaan en dan over het metalen looppad naar achteren lopen. Maar je kunt ook door de twee transformatiehuisjes naar achteren gaan. Links naast het metalen looppad staan de machines voor het ventilatiesysteem. Via een stenen trap, helemaal links, kun je onder die machines komen en dan kun je in een kelder ruimte de 10mm HV Penetrator Rifle pakken. Je moet dan wel één van je andere wapens hiervoor inruilen. 

Als je dit voorgebied hebt gezuiverd van de Klonen dan ga je, links achter, via de stenen trap omhoog. In de nis kun je nog een Harnas en een Medkit oprapen. Loop dan over het rechter metalen looppad weer naar voren

Ga dan naar links en door de geopende grote loodsdeur naar binnen. Loop door naar de smalle grijze deur. Holiday meld dat hij je bij de volgende loods zal ontmoeten..Open de grijze deur en ga naar binnen. 

Je komt terecht in een omkleed ruimte. Links is de "Autorized Personnel Only" deur geblokkeerd door een kist en door 2 vaten. Draai dus rechts. Je ziet, verderop, een gele heftruck staan. Loop naar de gele heftruck. Je krijgt weer een Checkpoint. Op de laatste bank ligt een Harnas en aan de linker muur hangt een Medkit. Tegen de rechter muur staat een G2A2 Assult Rifle. Bij de gele heftruck ga je dan, linksaf, de grote loods in. 

Onmiddellijk zul je door een Kloon onder vuur worden genomen. Er zijn een stuk of 4 Klonen in deze loods, dus bedenk maar een strategie om van ze af te komen. Je moet naar de trap, links achter de grote rode container. Zwerf dus door de loods en gebruik de containers en frisdrankenmachines als dekking terwijl je de 3 of 4 Klonen hier mores leert. 

Ga dan de metalen trap op en boven door de deur. Je beland in een kleine rustkamer. De deur rechts is door een tafel en een metalen kist geblokkeerd. Op de tafel ligt een Harnas, een Medkit en een VK-12 Combat Geweer. Ga nog niet door de deur, achter de tafel. Ga eerst het stenen trapje op naar het kleine keukentje. Doe wel de zaklamp aan want het is er donker. 

In het keukentje draai je rechtsom. Je ziet een grijze deur. Bij de deur ligt een Reflexbooster op de vloer en op het lage tafeltje ligt een Medkit. Grijp in ieder geval de Reflexbooster. De deur gaat niet open, dus ga terug naar beneden en dan nu door de grijze deur, achter de tafel. Je beland in een controlekamer. Draai links. Voor het grote raam staat een console met een gele Hendel. Door het raam kijk je uit door de loods. Op het metalen looppad, aan de overkant, staat een Kloon op je te schieten. Schakel die kolere Kloon snel uit.

Ga dan recht voor het console staan en zorg dat je het Handje krijgt op de gele hendel. Druk op je "Use-toets" om de gele hendel omhoog te duwen en....In de loods wordt nu de blauwe container omhoog getakeld. Ok...Klim in het raam en loop de blauwe container op. Loop over de container naar voeren en naar de linker hoek. Spring dan vanaf de container naar het uitstekende deel van het metalen looppad en verdwijn dan, linksboven, door de deur. Ondertussen hoor je Jin en Holiday praten over dat het hospitaal waar ze nu naar onderweg zijn.

Je beland in een klein  kantoor. Rechts een open raam. Onder het raam een bureau. Er hangt een Medkit bij het raam aan de muur en op het bureau ligt een Harnas. Klim op het bureau en kijk uit het raam. Je kijkt uit over een binnenplaats met grote rode containers. 

Ok....buk en laat je door het raam omlaag vallen en zorg dat je terecht komt op de lange rode container die direct onder je staat.

Binnenplaats met containers:

Loop door naar het midden van de lange container, waar je op terecht bent gekomen. Draai dan rechts en....je kijkt nu uit over de binnenplaats. In de verte zie je, rechts, een gele hijskraan staan. Als je vanaf die gele hijskraan naar links kijkt dan zie je de ingang van de grote grijze linker loods. Wel....daar moet je nu naar toe. 

De containers en de diverse pallets, die her en der op deze binnenplaats staan, vormen een soort doolhof waardoor jij dus de route moet vinden naar de ingang van de linker loods. Gelijk recht voor je staat een lang achterstel van een vrachtwagen. Een rode container staat schuin tegen het achterstel aan. Bij die schuine container staan 2 pallets met dozen. Neem een aanloop en spring dan over naar de voorste van die 2 pallets en zorg dat je bovenop de pallet land. Dit is het sein voor Klonen om zich te vertonen. Dus begin maar te schieten. Klim op het achterstel van de vrachtwagen en ga dan door de schuine rode container omlaag naar de grond. 

Als je uit de schuine container komt dan draai je rechts. Kill de Kloon en loop door naar de volgende rode container. Het gebied stroomt nu vol met Klonen want een panzerauto vol met Klonen is gearriveerd. Onder deze verse Klonen bevindt zich ook een Pantzer Kloon. Dit soort Pantzer Klonen ken je nog wel uit het originele FEAR. Ze zijn door hun pantzer moeilijker te doden. Bij de rode container kun je gelijk rechtsdoor gaan, maar je kunt ook eerst het midden gebied van de binnenplaats doorzoeken naar Medkits en Granaten. 

Ga dus maar naar rechts. Rechts zie je dan een Medkit, bovenop een pallet liggen. Klim op die pallet en spring er aan de andere kant weer af en grijp dan de N6A3 Fragmentatie Granaten, die voor de open granatenkist liggen. 

Klim dan weer op de pallet,waar de Medkit op ligt/lag en ga terug naar de linker rode container en dan rechtsaf, om langs de muur van de loods naar het achterste deel van de binnenplaats te lopen. Je bent dan in het deel waar de gele hijskraan staat. Voor de grote ingang van de loods staat een panzerauto. Ga de loods in.

Loods 3:

In de voorhal van de loods ga je naar links en dan via de stenen treden naar de metalen trap. Klim de metalen trap op en ga dan boven door de grijze deur. Je komt terecht in een omkleedruimte. Een enorme bloedplas bevuilt hier de vloer.Ga links naar de volgende ruimte. Links is dan een toiletruimte die vol ligt met lijken en waar je niet in kunt. De Exitdeur, rechts, kun je ook niet door, dus loop door en dan, links, via de stenen treden omhoog en het keukentje in. 

Ga dan rechts en door de exitdeur naar buiten. Draai rechts en loop het stenen trapje af. Je bent in een smalle gang en ziet de deur naar een kantoortje. De gang gaat rechtsaf maar is, om de hoek, geblokkeerd door 2 grijze bureaus waar je niet overheen kunt klimmen. Als je, voorzichtig, door de ruit van de deur gluurt dan zie je, verderop in de gang, het rode "oog" van een TURRET die aan de muur van de gang hangt. Ga door de deur het kantoortje in. Aan de rechter muur hangt een Medkit. Links is een groot raam met een bureau ervoor. Op het bureau staat 2 N6A3 Fragmentatie Granaten. Door het raam zie je nu die TURRET, aan de muur in de gang, hangen. Verderop in de gang staat een grote kist en een bureau.

Grijp de 2 granaten van het bureau, indien je er nog ruimte voor hebt in je inventory. Trek dan de Shotgun en knal de ruit uit het raam en knal dan snel die TURRET in de gang stuk, voordat het ding jouw neermaait.1 schot om de ruit stuk te schieten en 1 schot om de TURRET stuk te schieten. Klim dan op het bureau en kruip dan door het raam de gang in. Ga, links, de kamer met de grote stroomkasten in en loop door de kamer naar rechts. Bij de achtermuur liggen er dan  3 "AP-5 Deployable Turrets" op de vloer. 

Deze "Deployable Turrets" zijn erg handig want ze kunnen de Klonen flink verzwakken, dus grijp ze. Je kunt deze Turrets dus zelf plaatsen als valstrik voor de Klonen. Je moet de Turrets wel eerst selecteren en je plaatst ze via je G-toets. Je selecteert de Turrets met je nummer 7-toets. Rechtsonder in je scherm zie je dan het icoon van de turret.

Ga door de deuropening  de gang op.....Checkpoint.... Ga dan door de grijze deur en....je beland in een Eindkamer. Door de grote ruit kijk je uit over weer een grote binnenplaats met containers. Je ziet al een Kloon rondlopen. Rechts ligt een Medkit op de smalle tafel

Binnenplaats met containers 2:

Knal de ruit stuk en klim op het bureau. Probeer onmiddellijk die Kloon, die op de containers staat, te doden. Buk en kruip door het raam naar buiten. Je staat op het afdak. Er duikt nog een Kloon op, dus kill die ook. Snel....plaats één van je "Deployable Turrets", links,  op het afdak, zodat de Turret het gebied, links, bestrijkt. Plaats een 2e Turret rechts op het afdak zodat de Turret de rechterzijde bestrijkt. Het "oog" van je Turret is groen en dit betekent dat de Turret is ingesteld om Klonen te herkennen en neer te maaien. Jij bent altijd veilig voor groene Turrets. Rode Turrets zijn dus voor je gevaarlijk.

Spring niet omlaag naar de grond maar spring over naar de rechter rode container. Draai dan links en spring over naar de linker rode container. Op de grond zullen nu nog meer Klonen verschijnen. Loop over de planken naar de achterste container en......Holiday meld zich en hij waarschuwt je dat er zo'n 20 Klonen op je af komen. Aan de overkant is de loods waar je in moet, maar de dubbele deuren zitten op slot. Je moet wachten op Holiday die de deur van binnen uit zal open maken.

Je moet hier dus nu het gevecht aangaan met een stuk of 20 Klonen, in afwachting van Holiday. De "Deployable Turrets" kunnen je hierbij helpen, mits je ze maar uitzet op strategische plaatsen. Kijk naar links. Je ziet een zwarte panzerauto staan en in die auto kun je nog 3 van die Turrets vinden, en ook granaten en een Healthbooster. Plaats je 3e Turret op de rand van de container waar je nu op staat zodat de turret het gebied waar de auto staat bestrijkt. Ga dan via de plank naar de stenen richel en via de stenen trap omlaag en ga de Turrets en de N6A3 Fragmentatie Granaten, de Medkits en de Health Booster uit de auto ophalen.  Ondertussen zal Holiday gemeld hebben dat er zo'n 20 Klonen onderweg naar je toe zijn.

Ga terug de stenen trap op, grijp het geweer dat bij de dubbele deur staat en plaats dan een Turret op de rand van de richel. Ok....ga nu dus over de binnenplaats rennen, tussen de containers en gebruik de containers als dekking. Plaats op strategische plekken nog je laatste Turrets en......knal de Klonen dood. Je moet dit volhouden totdat je Holiday hoort die zegt "I got you covert from up here". Holiday is dan op het balkon van de loods verschenen en hij gaat je nu helpen.

Loods 4:

Het gevecht tegen de Klonen is echter dan nog niet afgelopen. Je moet Klonen blijven killen totdat je Holiday hoort zeggen "We're clear....rendevouz at the door". Loop dan de stenen trap op en naar de dubbele deur....Checkpoint...De deur kun je nu openen, dus doe dat en draai rechts en...eindelijk,.,,,,je hebt Holiday bereikt. Vanaf nu ga je verder met Holiday als maatje. 

Volg de gang. De gang gaat linksaf en.....Paxton Fettel verschijnt achter in de gang. Zorg dat je nu niet voor Holiday loopt want......Holiday begint op Fettel te schieten en als je voor hem loopt dan maait Holiday jouw dood. Fettel verdwijnt dan weer. Loop door. Je kunt de grijze deur niet openen, dus ga verder naar links de grotere loodsruimte in.  Op de achtermuur zit een enorme bloedvlek en in de stelling ligt een Medkit. Holiday rent door naar de grijze deur die dan open gaat. Holiday roept dat jij vooruit moet gaan.

Dus ga door de geopende grijze deur de volgende loods in. Je hoort Alma lachen. Draai rechts. De loods heeft stellingen en....Zombies die rond vliegen. Holiday neemt dan toch maar weer de leiding en loopt door. 

Volg Holiday verder door de loods  naar de volgende grijze deur en....als je bijna bij de grijze deur bent dan.....Je scherm wordt wit en dan.....Hela......de loods is opeens vele malen breder en langer geworden. Een telefoon gaat over en Holiday gilt "This is not right" en hij loopt dan door. In de verte zie je het rode lampje van de telefoon knipperen. Loop er naar toe. Je kunt de telefoon opnemen of je doet dat niet. Het maakt niet uit. Als je de telefoon wel opneemt dan explodeert de telefoon en begint er van alles te bewegen. Holiday reageert hier nogal cool op en loopt dan door. 

Ga verder, links van de stelling, en je bereikt dan toch nog de grijze deur. Ga door de deur en volg Holiday verder door de volgende paar loodsen en vanzelf bereik je dan de Loading naar het volgende deel van dit hoofdstuk.

B: Holiday:

We zijn weer buiten en in een steeg. Wees maar blij dat je Holiday nu bij je hebt. Holiday is echt een 1-mans leger en zal in zijn eentje met een bende Klonen afrekenen. Holiday kan niet door de Klonen worden gedood. Maar.....om je maar meteen op het ergste voor te bereiden.....Holiday zal toch dit level niet overleven.

Ga vooruit en dan verder rechts de hoek om. Vooruit, links de hoek om en weer links de hoek om. Er liggen dan wat lijken in de steeg en Holiday meld "dat ie een slecht gevoel" heeft. De steeg gaat dan weer rechtsaf en bereikt weer een Checkpoint. Loop door en je beland op een enorme binnenplaats.

Binnenplaats onder constructie:

Holiday meld dat het gebied geschikt is voor sluipschutters, dus pas op. Je bent beland in een groot buiten gebied met torens die nog in aanbouw zijn. Werk je een weg naar achteren. Achterin het gebied is de loods waar je in moet. Voor de loods is een droog kanaal en uit de loods komen Klonen. Holiday begint onmiddellijk die Klonen onder vuur te nemen, dus ga Holiday een handje helpen. Gebruik hierbij de mogelijkheden tot dekking die dit gebied je bied en je kunt ook, via ladders, het droge kanaal in.

  • Die Klonen zwermen uit over het hele gebied, dus ren rond en schakel de Klonen uit. 
  • Maak je maar niet druk om Holiday want die dopt zijn eigen boontjes wel en....Holiday kan toch niet dood gaan, nu. 
  • Op een gegeven zal Holiday melden "There should be een exit about one click to our six". 
  • Dit is dan het sein dat alle Klonen dood zijn en dat je naar de ingangsdeur van de loods moet gaan.
  • Aan de overkant van het droge kanaal staat een "MOTERMASTER" container. 

  • Steek het kanaal over, via het gele bruggetje rechts van de "MOTERMASTER".
  • Rechts achter de "MOTERMASTER" container staat een constructie van betonijzer. Achter die constructie is een grijze deur, maar dat is niet de ingang van de loods. 
  • Loop naar de betonijzer constructie en ga dan naar links en je zult Holiday dan zien staan bij de ingang van de loods. 
  • Loop richting Holiday. 
  • Holiday zal de deur open blazen met een explosief, dus hoe afstand. 
  • Als de deur open is dan volg je Holiday dus de loods in.

Volg Holiday door de gang. Je bereikt weer een Checkpoint. Holiday wacht op je aan het einde van de gang. Loop door naar buiten en....bent op het 2e deel van de Binnenplaats. Holiday zegt dat je even moet wachten. Dus blijf staan. Er gebeuren nu wat ontploffingen en troep valt omlaag. Er zit een enorm gat in de grond, maar het gat is afgedekt met planken. Aan de overkant van het gat is een groene poort en Holiday rent er naar toe en meld dat hij die poort zal openen. Jij moet ondertussen dit gebied doorzoeken.

Ga meteen naar rechts en ren door, richting de rechtermuur van dit gebied. Je hoort een explosie. Ren terug en......Het gat in de grond, waar eerst nog de planken over heen lagen, is verder ingestort en is dus nu veel groter geworden. Je kunt niet meer terug naar Holiday. 

Holiday zegt dat jullie elkaar aan de andere kant van de groene poort zullen ontmoeten en hij verdwijnt dan nu door de groene poort. Draai je weer om en ren terug naar de rechter muur van dit gebied en kijk dan naar links door het gebied. Helemaal achterin zie je de top van een RONDE TOREN. Daar moet je naar toe. 

Er zullen Klonen opduiken, die je vakkundig uit de weg ruimt en je zult Holiday horen die roept dat je hem een handje moet helpen. Je moet opzoek naar de ronde TOREN.  Onderweg naar de toren duiken er Klonen op. Her en der staan en liggen er Explosie Tonnen die je kunt laten ontploffen door er op te schieten. Gebruik dus die Explosieve Tonnen om er snel de Klonen mee uit te schakelen. Om de Toren te bereiken ga je helemaal langs de rechter muur van het gebied naar achteren. Dan draai je links en zie je de Toren. 

Op het platform, waar de Toren op staat, staat echter een Turret. Schakel de Turret uit en ga het platform op. Tegen de muur, links, staat dan  de Type-2 Particle Weapon. Ruil nu 1 van je wapens voor dit Particle Weapon en ga dan naar links en loop door naar de gele ijzeren trap. 

Ga niet de trap op maar klim via de gele Ladder omhoog de toren op. Je beland bovenop de ronde toren. Vanaf de toren kijk je dan uit over het gebied waar Holiday is. Holiday krijgt nu te maken met een stroom Klonen. De Klonen komen uit het grote gebouw en jij moet hem nu helpen, door vanaf de Toren de Klonen omver te blazen. Holiday zal heen en weer rennen over de binnenplaats. Het Type-2 Particle Weapon is mooi wapen, maar het heeft maar beperkte ammo. Dus als dit wapen leeg is zul je 1 van je andere wapens verder moeten gebruiken.

Dus knal, vanaf de toren de Klonen neer die op Holiday af komen. Holiday kan niet gedood worden, maar je zult dit toch moeten doen en volhouden totdat Holiday heeft aangegeven dat je klaar bent.

  • Afhankelijk van hoe snel jij bovenop de toren bent beland kan het kort of lang duren voordat de Klonen uit het gebouw aan de overkant komen. 
  • Dit wordt voorafgegaan door een paar explosies. 
  • De Klonen stromen dus uit de gebouwen in het gebied onder je, waar Holiday is. 
  • Vanaf de Toren ga je Holiday dus helpen met het opruimen van de Klonen. 
  • Holiday zal dan op een gegeven moment tegen je zeggen "If you through with this fancy shoothing, I'll will blow this fence". 
  • Dit is het sein dat je klaar bent. 

Klim dan via de ladder weer omlaag. Beneden ga je even terug naar de plek waar je het Type-2 Particle Weapon hebt opgepakt om dit wapen weer te ruilen voor het geweer dat je er eerder voor hebt ingeleverd. Je hebt verder toch niets aan dit Particle Weapon.  Ga dan terug naar de toren en nu gele trap op. Je beland op het gele looppad. Ga niet verder omhoog maar spring aan het einde van het gele pad omlaag. Checkpoint.  

Draai rechts en....je ziet, in de hoek, die schutting die Holiday nu zal opblazen. Dus blijf op veilige afstand en....Holiday blaast de schutting op en jij kunt je nu weer bij hem voegen. Loop dus door het gat naar Holiday en loop dan door naar de geopende loodsdeur, achterin het gebied. 

Het einde voor Holiday:

Ga door de geopende loodsdeur het gebouw in en......Holiday zal dan, links in de hoek, de grijze deur open trappen en er door verdwijnen. Volg Holiday. De ruimte ligt vol met bloed en er ligt een afgekloven lijk. Holiday heeft er een slecht gevoel bij. Holiday beseft het nog niet, maar hij is bezig aan de laatste minuten van zijn leven.

Holiday rent door naar de volgende deur en schopt de stelling weg, die tegen die deur aan staat. Loop door naar Holiday en de deur en maak dan zelf de deur open. Je komt in de volgende bloederige ruimte. 

Holiday meld dat de lijken die hier liggen elkaar gedood hebben. Loop door naar links en......Holiday zal de volgende grijze deur weer open trappen en er door verdwijnen. Volg Holiday weer. Je bent nu in de grote loodsruimte en Holiday rent gelijk verder en gaat, links, de hoek om. Volg Holiday. 

"This not right" hoor je Holiday roepen en hij loopt door naar de kisten die tegen de achtermuur aan staan. Op de vloer is een enorme bloedplas. Loop door en stap midden in de bloedplas en.."Not good"....fluistert Holiday en hij heeft gelijk. Je scherm wordt nu steeds even zwart en je ziet Zombies verschijnen. Je kunt niets doen.....alleen kijken wat er met Holiday gaat gebeuren....

Holiday begint op de Zombies te schieten en die nemen hem dat hoogst kwalijk. De Zombies gaan nu even met Holiday "spelen". Holiday wordt de lucht in getild en over de vloer getrokken....."Find Jin"....roept Holiday nog tegen je en....De Demonen sleuren Holiday mee door de Exit. 

Blijf geduldig wachten en kijk rond. Opeens wordt Holiday door de muur gesmeten en verder meegenomen.....Holiday is dood en verdwenen. Het licht gaat uit. Doe je zaklamp aan en zoek het gat in de muur op dat veroorzaakt is door het lichaam van Holiday. Je kunt daar het muurgat de volgende ruimte in gaan, maar het enige dat je daar vindt is een Medkit. Rechts van het gat is een deur, die je niet kunt openen. Maar als je verder naar rechts kijkt dan zie je de Exit uit dit gebouw. 

Ga daar naar toe en dan naar buiten. Je bent weer in een steeg. Draai links. Uit het raam hangt het lijk van Holiday en de steeg is afgesloten door een schutting. Er ligt een hoop afval voor de schutting en er staat een ladekastje en een vuilcontainer. 

Loop naar het lijk van Holiday, maar pas op....Als je vlakbij het raam bent gekomen wordt Holiday's lijk verder door het raam getrokken en.....ontploft. Klim op het ladekastje en dan op de vuilcontainer en spring dan over de schutting naar de andere kant en......Loading. Je beland in:

C: Desolation:

Wel.....Holiday is dus dood. Jin Sun-Kwon is er in geslaagd om te ontsnappen en is op weg naar het Auburn Memorial Hospitaal, waar het Extraction Point is. Je opdracht is om de ingang van de subway te vinden en naar het medisch centrum van de stad te gaan.

Loop door de steeg. De steeg gaat rechtsaf en dan een heel stuk vooruit en dan weer rechtsaf en het wordt dan een beetje donker. Doe even je zaklamp aan en....je ziet een schutting. Gelukkig zit er een gat in de schutting, dus klim door het gat en.....je beland weer op een kleine binnenplaats. Er staan 2  grote "MOTORMASTERS" containers op achterstellen van vrachtwagens. 

Loop door en draai dan links en je ziet een stenen trapje naar de deur van de loods. Er ligt een lijk voor het trapje. Loop naar de trap en.....je krijgt een melding van "Echo Six". Loop het trapje op. Grijp de VK-12 Combat Shotgun op en het harnas en ga dan door de deur de loods in.

Klonen lopen rond in de eerste hal. Dus bedenk maar even weer een voor jouw goed werkende strategie om ongeschonden door de hal te geraken. Wellicht heb je nog wat granaatjes? Onder deze Klonen zijn "Speciale Klonen" die de Type-12 Laser Carabine bij zich dragen. Ruil 1 van je wapens voor deze Type-12 Laser Carabine. Werk je een weg naar achter in de hal en ga dan naar links. Achter de pallet zie je dan het raam van een kantoortje. Ga daar naar toe. De deur van het kantoortje staat open. 

In het kantoortje kun je een Medkit vinden en een RPL Sub-Machinegeweer. Maar als je er geen behoefte aan hebt dan ga je het kantoortje maar niet in. Sluit de deur van het kantoortje, spring op de platte kist en ga dan rechts de hoek om en volg de gang verder.In het volgende kantoortje, links, liggen M77 Remote Bommen op een tafel en op een andere tafel 2 AT-14 Pistolen en een Medkit. Grijp wat je nodig hebt en ga terug de gang op. Volg de gang verder, die dan linksaf gaat en je bereikt dan, rechts, het trappenhuis. Ga de trappen op en volg boven dan de gang weer, die dan links en rechts gaat en dan eindigt bij en grijze deur. QUICK SAVE HIER. Loop naar de deur en....De deur gaat niet open en je metertje meld dat er paranormale activiteit is. Op de vloer verschijnen nu bloederige voetstappen. Loop terug de hoek om en.....Dat "Irritante Kind", .Alma,  staat voor je in de gang. 

"Help Me...." roept Alma je smekend toe. Loop richting Alma en....Lichtflits en.....Alles begint te beweging. Het gebouw lijkt wel uit elkaar te vallen en de vloer zakt onder je weg. Je scherm wordt even zwart en dan....ben je omringt door Vuur en door.....DEMONEN. De Demonen komen nu van alle kanten op je af en je moet ze doden. 

Dus knal op Demonen terwijl je in de rondte draait. Zorg dat de Demonen je niet aanraken want dat kost je leven. Je moet een stuk of 7 van die Demonen killen en dan is deze beproeving ook weer voorbij. Alles wordt dan weer normaal en de deur, die je zojuist niet kon openen, is nu vanzelf open gegaan.

Ga dus door de deur en.....Checkpoint.

Je bent in een smalle controle kamer. Vanaf nu zijn die onzichtbare Assasins ook jouw vijanden. Je zult er zo meteen al een paar "ontmoeten". Gebruik altijd de SlowMo functie in gevechten met die Assasins. Assassins zijn eenlingen, dus ze vallen je altijd één voor één aan. Herlaad je wapens niet tijdens een gevecht met een Assassin want dat kost te veel tijd. Mocht je wapen leeg raken val dan de Assassin verder aan via je Melee wapens/functie.

  • Ok....steek door de smalle controle kamer en ga dan, rechtsachter, de trappen af. 
  • Je gaat een verdieping omlaag en beland in een kantoor. 
  • Er zijn 3 deuren. Rechts zijn 2 deuren en recht vooruit is nog een deur. 
  • Achter de voorste deur, rechts, zie je een geel vat staan. 
  • Er is daar ook een Kloon. 
  • Uit de deur, rechtvooruit, komt ook een Kloon. 
  • Knal die Kloon dood en knal dan dat gele vat stuk....het gele vat ontploft en de ontploffing zal de Kloon in dat kantoor uitschakelen, als die tenminste nog in de buurt van dat vat staat. 
  • Het kan ook zijn dat die Kloon al naar buiten is gekomen via de 2e deur. 
  • Hoe dan ook.....Ruim de Klonen uit de weg. In de computer ruimte, achterin, kun je een Medkit pakken. 
  • Ga door de voorste rechter deur, waar het gele vat achter stond, en ga dan, bij de 3 blauwe vaten, linksaf. 

  • Je beland op een rood ijzeren pad. 
  • Achterin, gaat een ladder omlaag. 
  • Klim via de ladder omlaag. 
  • Beneden gekomen draai je om en ga je naar de blauwe dubbele deur. 
  • Door de ruit van de dubbele deur zie je dat een onzichtbare Assassin een trolley voor de deur plaatst. 
  • Je kunt dus niet door de dubbele deur. 

  • Ga dus rechts het gangetje in en dan door de grijze deur en door de kleine ruimte naar de gang. 
  • Je bent nu aan de andere kant van de blauwe dubbele deur. Ga rechts. 
  • Je beland in een grotere ruimte met een aantal grote ronde blauwe tanks.
  • Je moet je een weg tussen de blauwe tanks door banen naar rechts achter. 
  • Je krijgt hier echter te maken met 3 onzichtbare Assassins die je moet uitschakelen. 
  • Deze onzichtbare Assassins zijn echter niet geheel onzichtbaar. 
  • Je kunt ze herkennen aan de vervorming die er in je scherm verschijnt. 
  • Schiet op zo'n vervorming en de Assassin wordt geheel zichtbaar. Knal hem dan dood.

  • Loop door, langs de muur, naar de pijpen die uit de muur komen. 
  • Pas op......je zult een "vervorming" in het scherm zien. 
  • Wel....dat is dus een Assassin. 
  • knal er een kogel tegenaan en....De Assassin wordt zichtbaar. Knal de Assassin dood en reken dan ook af met de volgende 2 Assassin's die nu ook opduiken. 

  • Ga dan naar rechts, tussen de twee blauwe tanks door. 
  • Buk om onder de pijp door te kruipen. 
  • Je komt dan bij een grijze tank. 
  • Ga naar links, naar de muur, en dan naar rechts en weer naar rechts en dan door de uitgang van deze tankruimte naar buiten.

  • Rechts is een kantoortje waar je een Harnas en een Medkit kunt oprapen. 
  • Er staat een geel explosief vat. 
  • Het kan zijn dat er hier nog een Assassin opduikt. 
  • Je kunt dan proberen om dat gele vat te laten exploderen, als die Assassin vlak bij het gele vat opduikt. 
  • Links is een rode ladder. 
  • Grijp het Harnas en de Medkit, uit het kantoortje. 

  • Ga dan via de rode ladder omhoog naar het ijzeren pad. 
  • Boven draai je links en ga je door de volgende deur. Je komt in een bloederig kantoortje. 
  • Een lijk ligt in een grote plas bloed op de vloer. 
  • Bij de kist kun je een N6A3 Fragmentatie Granaat oprapen en bij de deur van de computer ruimte staat een MOD-3 Multi-Rocket Launcher. 
  • Het is een goed idee om nu één van je wapens te ruilen voor deze MOD-3 Multi-Rocket Launcher, je zult dit wapen zometeen goed kunnen gebruiken. 
  • In de computer ruimte kun je nog een Medkit vinden.
  • Ga de trap op, dan links door de gang en de volgende trap op. Kill de Klonen. 

  • Pas op voor Turrets aan de muur. 
  • Als je naar links loopt dan kun je 2 Ap-5 Deployable Turrets oprapen. 
  • Je komt terecht op ijzeren paden, boven de ruimte met de blauwe tanks. Je moet naar de trap, links achter. 

  • Dus kill de Klonen en volg de route naar de rode trap en ga de trap op en dan verder via de stenen trap omhoog. 
  • Volg gang en je beland in een ruimte waar de boven kant van die blauwe tanks uit de vloer steken. 
  • Ga door deze ruimte naar achteren en dan rechts de hoek in. Rode ladder. 
  • Klim via de rode ladder dus omhoog. Je komt op een ijzeren pad. 
  • Volg het pad en ga dan, links, de gang weer in. In het kantoortje, links, kun je een Harnas, een Medkit en een 10mm HV Penetrator vinden. 
  • Volg de gang verder. De gang gaat dan links en rechts, en brengt je weer op een ijzeren pad.
  •  Gluur even, links, door het grote raam. Door het raam kijk je uit over een binnenplaats en.....op de binnenplaats dendert een grote Mech Robot rond. 

Wel.....je zult zometeen ook op die binnenplaats terecht komen en zult dan met die Mech Robot moeten afrekenen. Dus ik hoop voor je dat je de MOD-3 Multi-Rocket Launcher hebt gepakt en dat je er nog voldoende granaten voor hebt. Volg het ijzeren pad naar de ijzeren trap, daal de trappen af en ga dan beneden door de grijze deur en....je beland op de binnenplaats. 

  • Ok....De Mech Robot breekt door de linker muur heen de binnenplaats op. 
  • Zo'n Mech vuurt leuke raketjes op je af, en is daar erg kwistig mee ook.
  • Wel.....Ren rond, gebruik de kisten e.d als dekking en pomp je MOD-3 Multi-Rocket Launcher leeg op de robot. 
  • 3 of 4 granaten moeten voldoende zijn om de Mech Robot uit te schakelen

 Als je de Robot hebt uitgeschakeld dan volg je de binnenplaats, rechts de hoek om, naar de Kraan en de straat.

Volg de straat naar rechts, naar het neergestorte vliegtuig. Onder de vleugel van het vliegtuig is dan de ingang van de Subway. 

Ga dus de Subway tunnel in en de trappen af en...je beland in:

Hoofdstuk 3 : Descent

A: Terminus

Je bent dus nu in de tunnels van het Metrosysteem van de stad. Via de metro moet je nu naar het Medische District van de stad, waar Jin Sun-Kwon ook naar onderweg is. Je moet dus door de voetgang tunnels naar de treintunnels toe en dan de rails volgen naar het ziekenhuis Het word een bloederige toetstand. Je kunt niet terug, want de tunnel ingang zit nu dicht.

Loop verder door de tunnel. Alma vermaakt zich even met je door de lichten uit de doen en spullen de lucht in te laten zweven. Daal de volgende trappen af en loop door. Je bereikt het hek van de tunnel die naar het "West 14th Stadion. Downtown". Het hek zit dicht. Je ziet Klonen achter het hek. 

Wel....dit hek gaat niet open, dus volg de tunnel verder naar rechts en..,....O...help.....het licht gaat uit en....Alma komt op je toe gelopen. Alma doet je niets, dus blijf rustig staan tot ze voorbij is gelopen.

De lichten gaan weer aan maar....halverwege de tunnel gaat het hek dicht. Loop door tot je een lijk ziet liggen bij een grijze deur, rechts. Via de intercom van de tunnels hoor je de omroeper die zegt dat er een trein op punt van vertrekken staat, naar het medische centrum. Wel....die trein moet je zien te halen. Ga door de grijze deur. Je ziet nog net een Kloon door de volgende grijze deur verdwijnen. 

Er liggen 2 dode Klonen op de vloer. Bij de linker dode Kloon kun je een paar N6A3 Fragmentatie Granaten rapen en op het bureau ligt een VK-12 Shotgun. Ook ligt er een Medkit op de vloer. Ga door de volgende grijze deur. Je beland in een grotere opslagruimte. Pas op want er zijn een stuk of 4 Klonen hier, dus kill ze. Granaten heb je nu genoeg dus strooi er wat door de ruimte. 

Achterin staat de grote schuifdeur een stukje open, dus kruip er onder door en draai rechts. Loop naar de volgende, dubbele grijze deur. Links aan de muur hangt een Medkit en in de hoek ligt een MOD-3 Multi-Rocket Launcher en een AT-5 Proximity Mijn. Ga door de dubbele grijze deur en...

  • Je beland nu in de grote Stationshal, maar nog wel achter de hekken. 
  • Gluur even stilletjes door het hek de grote hal in. Je zult Klonen zien rondlopen in de hal. 
  • Rechts is de ingang, dus loop naar rechts. Checkpoint. 
  • Loop door naar de ingang van de hal. Ren nu niet als een wilde de grote hal in, maar gluur "om het hoekie". 
  • Er lopen 2 Klonen rond in de hal. 
  • Als je gewoon in de ingang blijft staat, of in dekking gaat achter de kisten, dan kun je die 2 Klonen gemakkelijk te grazen nemen, want ze zijn oerstom en komen gewoon naar je toe lopen. 
  • Achter in de hal is een grote liftdeur. 
  • Zodra je de 2 Klonen in de hal hebt uitgeschakeld gaat die grote liftdeur open en stapt er een Mech Robot uit de lift. 
  • De Mech heeft weer granaten waar hij kwistig mee omgaat. 
  • Je zult dus de Mech ook moeten uitschakelen, maar met de MOD-3 Multi-Rocket Launcher is dit geen probleem. 

  • Heb je geen ammo meer voor de MOD-3 Multi-Rocket Launcher dan kun je het beste je handgranaten gebruiken. 
  • Ook kun je her en der je Turrets plaatsen en/of je Proximity mijnen. 
  • Hoe dan ook.....schakel die verdomde Mech Robot uit.  
  • Links achter in de hal zullen nog 2 Klonen door een grijze deur naar binnen komen.

Als je alle vijanden in de grote hal hebt uitgeschakeld dan kijk je even op je gemak rond. Aan de linkerzijde van de hal kun je, achter een grote container, een Medkit en een paar N6A3 Fragmentatie granaten pakken. Onder de trap hangt ook een Medkit aan de muur. Rechts zijn de deuren van het heren en het dames toilet, maar je kunt er niet in. De trap is ook stuk, dus naar boven kun je ook niet. 

De lift, waar de Mech Robot uit kwam, doet het niet meer, dus met de lift kun je ook niet. In de links achter hoek van de hal is echter de "Keep Out" deur, waardoor de 2 Klonen naar binnen kwamen. Ga door deze deur en dan door het korte gangetje en de volgende deur grijze deur. 

Rechts hangt een Medkit. Ga door de "Please Help Us Keep This Room Clean" deur en dan gelijk rechtdoor door de volgende grijze deur, want de deur rechts is geblokkeerd door een tafel. Je beland in een kale kelder ruimte met, rechts 3 grote blauwe cilinders en 3 kabelhaspels. Bij de deur hangt weer een Medkit en  er staat een grote "Explosives" kist. 

Schiet die grote "Explosives" kist aan stukken. Er vallen een boel G2A2 Assault Rifles uit de "Explosives" kist. Raap ze op als je deze geweren wilt hebben. Ga dan door de grijze deur en....je beland terug in de  metro voetgangers tunnel. Als je even naar links kijkt dan zie je dat je nu aan de andere kant van het hek bent. Door het hek zie je het lijk liggen, bij de grijze deur waar jij daarstraks door bent gegaan.. Draai rechts en volg de tunnel. De tunnel gaat linksaf de hoek om. De rechtdoor tunnel en de rechtsaf tunnel zijn afgesloten, dus ga linksaf de hoek om en dan via de trap omlaag. Je komt dus dieper onder de grond. Je volgt nog steeds de gele E tunnel naar het 14th St. Pina Station.

Na de trap omlaag gaat de tunnel weer rechtsaf. Er zit dan een groot gat in de linkermuur. Voor het gat in de muur ligt een Medkit op de vloer. De tunnel loopt dan dood, want zowel de afslag links als de afslag rechts, voorbij de 2 frisdrankenautomaten, zitten dicht. Net voor de rode frisdrankenautomaat zit er een grijze deur links en een grijze deur rechts. Je kunt echter niet door de linker "Autorized Personnel Only" deur. Ga dus door de rechter "Employees Only" deur. Je beland weer in opslagruimtes. 

  • Ga onmiddellijk achter de kisten in dekking, want de Klonen beginnen onmiddellijk met granaatjes te strooien. 
  • Wel...dat trucje kan jij ook, dus trakteer de Klonen op wat granaten. 
  • Werk je een weg naar achterin deze opslagruimte. 
  • Er schijnt geen uitgang te zijn, maar.....
  • Rechts achterin staat een grote stapel dozen op een pallet. 
  • Achter deze pallet zit een vierkant gat in de vloer. 
  • Achter het gat staat een tafel waarop een N6A3 Fragmentatie Granaat ligt en een RPL Sub-Machinegeweer. 
  • Val door dat gat omlaag. Je beland in een buizen tunnel. Volg de smalle buizen tunnel. Je krijgt in de tunnel weer een Checkpoint
  • Aan het einde van de tunnel klim je via het rode laddertje dan weer omhoog.

Je beland in een grote controle ruimte met beeldschermen en computerkasten. Onder de beeldschermen staat een console. Midden in dat console steekt een groene Hendel in een gleuf. Draai je om. Je ziet een grijze deur. De deur heeft een codeslot. Links naast de deur hangt een Medkit en rechts een Telefoon. Je kunt de deur niet openen, want je weet de code voor het codeslot niet.

Ga naar het console, onder de beeldschermen en  zet dan die groene Hendel omhoog. Op de 2 beeldschermen zie je dan dat je hiermee in de tunnel de 2 hekken, bij de frisdrankenautomaten. hebt geopend. Ga weer naar de deur en zie....je kunt nu ook de deur openen. Ga dus nu door de deur en zie... je bent terug in de voetgangers tunnel. 

  • Je komt dus uit de "Autorized Personnel Only" en voor je is die "Employees Only" deur waar je daarnet doorheen bent gegaan. 
  • Draai links en loop nu naar de 2 frisdranken automaten. 
  • Terwijl je dat doet merk je de grijze Power Box op die aan de achtermuur van de tunnel zit. 
  • Er zit ook zo'n Power Box aan de linker muur. 
  • Je merkt ook op dat de twee hekken, links en rechts, nu inderdaad geopend zijn. 
  • Door de achtermuur van de tunnel breekt er een Welkoms Comité door de muur. 
  • Het zijn 2 of 3 Klonen en een Panzerkloon. 
  • Knal snel een paar kogels naar die Power Box die aan de achtermuur hangt. 
  • De Power Box ontploft en de ontploffing zal in ieder geval de 2 gewone Klonen uitschakelen en de Panzerkloon flink verzwakken. 
  • Lok de Panterkloon dan dichter naar je toe, terwijl jij achteruit beweegt. 
  • Als de Panzerkloon dan ter hoogte van de linker Power Box is dan laat je die ook ontploffen en.....By By Panzerkloon.

De Panzerkloon bezit een 10mm HV Penetrator, dus als je die niet hebt maar wel wil hebben dan kun je één van je andere geweren ruilen voor deze 10mm HV Penetrator

NB: Uiteraard werkt dit gedoe met het laten ontploffen van de 2 Powerboxen alleen maar als je snel genoeg bent. Je kunt uiteraard ook je eigen granaten en geweren gebruiken om met de Klonen af te rekenen.

Ok....als de kust weer vrij is dan kun je dus, achterin de tunnel, rechts omhoog of links naar beneden. Je moet linksaf, Ga dus links via de trap omlaag en je beland in de wachtruimte van het 14th St Pina Station station. Het station zelf is echter volledig afgesloten. Rechts zijn de toiletten, waar je niet in kunt. 

Maar in de linker muur zit een grijze "Autorized Personnel Only" deur. Voor de deur ligt een bloederig lijk en een Medkit, een N6A3 Fragmentatie granaat, een G2A2 Assault Rifle en een RPL-Sub-Machinegeweer. Ga door de "Autorized Personnel Only" deur. 

Je beland in een kantoortje. Draai links. Aan de muur hangt een Medkit. Loop voorzichtig naar het raam op de hoek. 2 Klonen komen uit het kantoortje, dus KILL. Pas op, want er zijn nog meer Klonen in deze kantoren. 

Wel.....doorzoek de kantoren. Veel zul je niet vinden. Hoogstens een paar Medkits. Linksachter is een grijze deur. Ga door deze deur en....Checkpoint. Na het checkpoint ben je dus beland in het voorportaal van het 14th St Pina Station. Links zijn de "Train Arriving" trappen om omlaag naar de treinen te gaan. Rechts in de hoek staan een paar frisdrankenmachines en daar staat, achter een pilaar, ook een grote "Explosives" kist. 

Knal die "Explosives" kist kapot. Er komen Mod-3 Multi-Rocket Launchers uit. Grijp ze. Draai om en loop nu naar de linker kant, naar het lijk dat voor de "Train Arriving" trappen ligt. Links is een grijze deur waar je niet door kunt. Achter het lijk kun je Medkits, ATS Proximity granaten, N6A3 Fragmentatie Granaten en een ASP-Rifle oprapen.

NB:Ik raad je aan om de ASP Rifle te pakken. De ASP is weliswaar een snipergeweer met vizier maar de zoom functie is niet erg accuraat, maar toch.....in het volgende hoofdstuk zul je er profijt van hebben. De Zoomfunctie van de ASP gebruik je via je SHIFT-toets. 

  • Ok....ga, voorzichtig, de voorste "Train Arriving" trappen af. 
  • Terwijl je dat doet hoor je een mededeling van de Klonen...."Close the Gates"....hoor je. 
  • Beneden in de grote hal verschijnen dan een boel Klonen, waaronder een Panzerkloon. 
  • De Panzerkloon heeft een raketwerper waarmee hij raketjes naar je toe vuurt. 
  • Wel....de prioriteit heeft dus die Panzerkloon. 
  • Dus zorg dat je die Panzerkloon zo snel mogelijk uitschakelt en natuurlijk ook de gewone Klonen. 
  • Als je alle Klonen in de grote hal hebt uitgeschakeld dan krijg je de mededeling dat je de hekken van de Terminal moet zien te openen. 
  • Dat zijn de grote hekken die de doorgangen naar de trein nu afsluiten;

  • Zwerf rond door de grote hal en verzamel wapens en ammo. 
  • De gesneuvelde Panzerkloon heeft dus een Mod-3 Multi-Rocket Launcher. 
  • Helemaal beneden vindt je een kist met granaten en een "Explosives" kist die vol geweren zit. 
  • De toegangen naar de treinen zijn nu dus afgesloten door hekken, en je kunt ook niet door de grijze deur. 
  • Helemaal achterin de hal draaien er in de rechter muur 2 ventilatoren. 
  • Voor de twee ventilatoren zit een groot ventilatierooster. 
  • Onder het rooster en de ventilatoren hangt een ventilatiepijp en er ligt een omgevallen bank op de vloer.

Door de ventilatiekanalen:

Loop naar het ventilatierooster. Je hoort Alma die fluistert dat dit de weg is die je moet gaan. Knal dus het ventilatierooster stuk. Klim op de bank, dan op de ventilatiepijp, buk en kruip dan het ventilatiekanaal in. Doe je zaklamp aan. Knal het volgende rooster stuk en kruip door naar achteren. Val dan door het gat omlaag naar het lager gelegen kanaal. Kruip door naar de ventilator en.....Je scherm wordt fel wit en dan.....hela...Het "Irritante Kind" Alma is weer bezig. Alma zorgt ervoor dat de ventilator door het ventilatiekanaal naar achteren schuift. Het kanaal is dus nu langer geworden.

Kruip verder door naar de ventilator. Bij de ventilator kun je dan naar links of naar rechts. 

In wezen maakt het niet welke kant je opgaat in dit doolhof van ventilatiekanalen. Alma zal een paar keer met je "spelen" en zorgen dat er diepe schachten ontstaan met vuur op der bodem. Daar wil je absoluut in terecht komen. Maar eigenlijk is Alma bezig om je te helpen de juiste route door de ventilatiekanalen te vinden. Dus neem willekeurig welke route, let steeds goed op als je een wit scherm hebt gekregen, en vanzelf zul je de goede route volgen. Op een gegeven moment zul je een filmpje krijgen waarin Alma een grote Kloon vermoord. Als je dat filmpje ziet dan heb je de uitgang van dit ventilatiedoolhof bereikt.

  • Ga bij de ventilator naar links en....in je scherm zie je dan een "verstoring". 
  • Kruip door en.... Je krijgt weer een wit scherm en dan....
  • Links is dan een diepe schacht die omlaag gaat, maar onderin de schacht brand vuur. Dus val hier niet omlaag. 
  • Draai je om en kruip terug naar de ventilator en ga dan rechtdoor, linksaf, linksaf en je ziet weer een "verstoring". 
  • Kruip weer iets door en.....Weer een wit scherm. 
  • Weer is er links een diepe schacht waar je niet door omlaag wilt vallen. 
  • Kruip dus terug en.....Hela....het ventilatiekanaal is verandert en gaat nu via een helling omlaag. 
  • Kruip dus omlaag, naar de ventilator. 
  • Je kunt dan weer linksaf of rechtsaf. 
  • Weer maakt het niet veel uit, maar ik ga bij de ventilator rechtsaf. 
  • Als je dat doet dan val je onmiddellijk door het gat omlaag naar weer een lager gelegen kanaal.
  • Draai links. Je ziet weer een ventilator. 
  • Volg het kanaal, dat bij de ventilator naar links gaat. 
  • Dan rechts, links via helling omlaag naar de volgende ventilator. 
  • Bij de ventilator ga je weer links, links, rechts en dan door het gat weer omlaag en......filmpje....

Je ziet 2 klonen in een trappenhuis. Eén van de klonen gaat door een grijze deur een kamer in en....wordt door Alma op bloedige wijze vermoord.

Na dit filmpje ben jij nog steeds in het ventilatiekanaal. Achter je een ventilator. Draai je om zodat je het einde van het ventilatiekanaal ziet. Kruip het ventilatiekanaal uit. Je bent weer in de voetgangerstunnels en het is een bloederig zooitje. Loop naar rechts en.....Checkpoint

Na het Checkpoint ga je rechts de hoek om en dan door de kapotte grijze deur. Je beland in de

Controlekamer:

Links is een kantoortje met 2 grijze deuren. Aan de overkant is een rode ladder.  Loop door naar de rode ladder en daal via de ladder omlaag. Beneden loop je naar de linksachter hoek. In een stelling ligt een Healthbooster en een N3A6 Fragmentatie granaat. Grijp in ieder geval de Healtbooster. 

Je kunt hier niet door de 2 grijze dubbele deuren. Klim via de ladder terug omhoog en ga dan. links, door de grijze deur het smalle kantoortje in. Op het bureau ligt een Medkit. Verlaat het kantoortje via de deur in de rechtermuur en daal de stenen trappen af. 

Je beland in een controle kamer met een groot console onder grote ramen. Door de ruiten zie je een metrotrein voorbij komen. Midden op het console zit een gele Hendel. Voor het console is het een bloederige troep.

Blijf nog even van de hendel af. Ga door de grijze dubbele deur, links in de hoek. Je beland in een smalle kelder gang. Draai links. Bij het prikboord zie je weer een grijze deur. Als je de gang volgt en dan de trappen op gaat dan kom je weer in de ruimte waar je zonet de Healtbooster uit de stelling hebt gepakt. Wel...daar wil je niet wezen, dus ga door de deur bij het prikbord. Je beland in een kleine personeelskantine. Linksachter ligt een Harnas op een tafel. 

Als je dat Harnas pakt dan verschijnt Alma heel even die dan wat spullen de lucht in gooit, maar ze doet je niets. Je kunt hier niet verder, want de "Authorized Personnel Only" deur krijg je niet open. Ga dus terug naar de bloedige ruimte met het grote console en ga nu naar het console en zet de gele Hendel op het console omlaag. In de monitor zie je dan dat, in hert station, de hekken naar de trein open gaan. Ga, rechts, door de Exit de gang in. In de gang kun je een Medkit rapen. Bij de deur, achter in de gang, ligt een lijk. Bij het lijk kun je 2 AT-14 Pistols oprapen. 

Ga door de deur en....O..Jezus....wat een zee van bloed. 

  • Je bent in de HEL beland,  in ruimtes die echt werkelijk druipen van het bloed en.....Assassin's vallen je nu aan. 
  • Probeer de Assassin's niet neer te knallen maar sluip door de ruimtes en gebruik "Crouch en Melee" om de Assassin's neer te slaan. 
  • Je moet dus sluipen om dichtbij zo'n semi-onzichtbare Assassin te geraken en dan kun je die Assassin met je vuisten tot pulp rammen. 
  • 1 of 2 harde stompen zijn meestal genoeg. 
  • Deze bloederige ruimtes staan met elkaar in verbinding. 
  • Ga naar rechts en werk je een weg door de kantoortjes naar achteren. Je zult een openstaande deur zien waar een stelling voor staat. 
  • Op de muur, boven de deur staat in bloed "Exit Only" geschreven. 
  • Dit is je uitgang maar je moet wachten tot een Assassin de stelling heeft omgegooid. 
  • Ook Alma zal nog even verschijnen.

Dus ren door de bloederige ruimtes en gebruik je Melee-toets om de Assassin's dood te slaan met je vuisten. Je herkent de Assassin's aan hun rood gloeiende ogen. Hou dit vol tot dat een Assassin de stelling bij de "Exit Only" deur heeft omgegooid. 

Spring dan over de stelling en ga door de deur en volg het korte gangetje. Achter in het gangetje ga je dan door de deur en door de volgende en je beland in een smalle tunnelgang. Volg de smalle tunnelgang. Alma verschijnt weer even. 

Helemaal aan het einde van de smalle tunnelgang ga je, rechts, door de grijze deur en dan links door de grijze deur en....je bent dan terug in de voetgangerstunnels van de metro. Volg de tunnel naar links en dan links de hoek om en omhoog via de trappen. 

Je bent terug in het 14th St Pina Station. De toegangshekken zijn nu open en de Metro Trein staat al op je te wachten. Dus....

Stap de trein in draai rechts. Loop door de treincoupé naar achterren en stap dan door de "achterdeur" de trein weer uit, de treintunnel in en....

Je beland in:

B: Orange Line:

De Klonen gebruiken het ondergrondse metronetwerk om voorraden aan en af te voeren. Je missie is nog steeds hetzelfde. Volg de treintunnels naar de exit bij het Auburn Memorial Hospital, alwaar Jin-Sun-Kwon op je zal staan te wachten. Als sub-opdracht heb je de taak om zoveel mogelijk info te verzamelen over wat die Klonen nu in hemelsnaam aan het doen zijn in de metrotunnels.

  • Wel....je bent in de treintunnel van de "Orange Line" beland. 
  • Je hoort een mededeling van de Klonen..."Orange Line...Orange Line....Cut him of" hoor je. 
  • Recht voor je verschijnen de eerste Klonen al en ze schieten op je. 
  • Loop, voorzichtig, vooruit en.....De Klonen gillen in doodsangst, en met reden, want Alma rekent even radicaal af met de Klonen. 
  • Alma fluistert dan "You're safe now". 
  • Dit "irritante Kind" is dan wel hoogst irritant....maar nuttig is ze ook, zolang ze aan jouw kant staat. Dus geef het kind even een ijsje......

Links staat een "Explosives" kist op het perron en op het rechter perron staat een granaatkist. Knal die "Explosives" kist stuk. Er zitten ASP-Rifles in. Je moet zelf weten of je deze ASP sniper Rifles wel of niet wilt hebben. In de granaatkist zitten een paar Fragmentatie Granaten.

Spring terug naar de rails en volg de rails dan verder. Na een klein stukje is er, links, een station. Er valt echter niets te beleven en je kunt hier ook niet door de grijze deur. Dus loop verder en ga dan, net voorbij het station, op de linker richel. Sluip nu verder over de linker richel naar het volgende station. Pas op want op het volgende station zwermen er weer Klonen rond. Dus gluur voorzichtig over het perron en smijt dan wat granaten rond om alvast een paar Klonen op te ruimen. Maak het werk dan af met je geweren, waarbij je natuurlijk de ASP-Rifle kunt inzetten als snipergeweer.

  • Dit perron ligt tussen twee treintunnels in. 
  • De linker tunnel is dan verderop geblokkeerd door een treinwrak 
  • Achterop het perron is een pijpenkamer waar je een paar Medkits kunt vinden en een G2A2 Assault Rifle, die op een granaatkist ligt.
  • Aan de overkant van de rechter treintunnel zie je een rode deur. 
  • Via een geel laddertje kun je omlaag klimmen naar de rails en dan de rails oversteken naar de rode deur. 
  • Je kunt natuurlijk ook omlaag springen. 

  • Hoe dan ook, zorg dat je over de rechter rails heen komt naar die rode deur. 
  • Doe het wel snel want zodra je op de rails bent zal er een trein door de rechter tunnel komen razen en als je dan nog op de rails bent dan leg je het loodje. 
  • De trein kan van links maar ook van rechts komen. 
  • Ga door de rode "Danger No Trespassing" deur.

Draai rechts en loop vooruit, langs de stoompijpen. Op de hoek hangt een Medkit. Het gangetje gaat linksaf naar een trap en een rode deur. Links is een hek met hekdeur. Bovenaan de trap is ook een rode deur. Loop door naar de rode deuren en....de game vertelt je dan dat je het hangslot van de hekdeur moet stuk schieten. 

De rode deur achterin het gangetje mag je niet openen. De rode deur boven de trap wel. Ga echter eerst voor de hekdeur staan en knal dan het hangslot van de hekdeur stuk. Open de hekdeur en ga erdoor en kruip dan de kruipgang in. Volg de kruipgang naar een opslagkamer. 

Er ligt een lijk op de vloer. Op de tafel ligt een Harnas en een paar M7 Remote Bombs. Grijp ze als je ze kunt gebruiken en ga dan door de rode deur en ook door de volgende. Je bent terug in het gangetje met de trap en het hek. Ga nu dan door de rode deur, bovenaan de trap. Je komt terecht in een ruimte met generatoren. Klonen duiken op, ook op de catwalk boven de generatoren. Je kunt met de ASP Rifle de Klonen op de catwalk sniperen. 

Sluip langs de linker muur naar voren. Bij het blauwe console gaat dan de route verder naar links, maar je kunt eerst nog even, via de rode ladder, omhoog naar de catwalk. Onder de catwalk staan 2 explosieve vaten die je kunt laten ontploffen om er Klonen mee uit te schakelen. 

Via de catwalk kom je in een opslag kamertje waar een lijk op de vloer ligt en een Medkit aan de muur hangt. Ga dan terug omlaag via de rode ladder en dan verder de gang in, bij het blauwe console. Volg de korte gang naar de stenen trap en ga dan via de trap omhoog. 

Kill de 2 Klonen. Boven hangt er een Medkit naast de rode deur en, achter de generator, ligt een Harnas en een VK-12 Combat Rifle. Ga door de rode deur en....je bent nu in de controlekamer van de generator kelder. Klim, via de rode ladder aan de achtermuur, omhoog en ga dan over de metalen "brug" en klim via de volgende rode ladder weer omlaag en verdwijn door de grijze deur. 

  • Je beland in een nieuwe treintunnel. 
  • Aan de overkant is en grijze "Autorized Personnel Only" deur, waar je niet doorheen kunt. 
  • Links is de tunnel geblokkeerd door een instorting en rechts door een treinwrak. 
  • Links staan 2 Turrets opgesteld. 
  • Achter de twee Turrets is, rechts, een Grijze Deur. 

Je moet door de deur, achter de 2 Turrets.Dus je moet eerst die 2 Turrets onschadelijk maken. Dat kun je doen met je ATP Sniper Rifle, vanuit de deur waardoor je gekomen bent. Of je rent er in SlowMo op af terwijl je ondertussen op de Turrets knalt. Uiteraard kun je ook granaten smijten. Maar het meest veilige is toch om de Turrets vanaf veilige afstand te sniperen.

Als je de 2 Turrets hebt uitgeschakeld dan ren je naar links en naar de overkant en verdwijn je door de grijze deur.Loop de gang in en.....

Je scherm wordt fel wit en.....je ziet Jin en Fettel. Fettel loopt op Jin toe en zegt dat hij haar niets zal doen. Maar hij kan niet garanderen dat zijn "Moeder" net zo aardig zal zijn. "Moeder" duikt dan op en dit blijkt Jankowski te zien. Deze scène eindigt met een flits van het dode gezicht van Jankowski.

Ren door de gang en verdwijn dan achterin door de grijze deur. Een nieuw gang die dan linksaf de hoek om gaat en je weer in een ruimte met stellingen brengt. In de stelling ligt een Medkit en een N6A3 Fragmentatie granaat en een Remote Bom. Voor de stelling ligt een VK-12 Combat Rifle. Bij de stellingen duiken Klonen op. 

Gluur naar links en sniper met je ATP Rifle de Klonen. Er staan een paar explosieve vaten die je kunt laten ontploffen om je werk wat te vergemakkelijken. Ga dan, via het trapje links, omhoog en dan naar rechts en via de volgende trap verder omhoog. 

Rechts een blauwe deur en links een gang. Aan de muur hangt een Medkit. Het gangetje. links, brengt je naar een deur die je niet kunt openen. Je kunt er wel Alma even horen giechelen. Ga dus terug en dan door de grijze deur en volg de brede gang. Je ervaart een kleine aardschok, maar niets om je ongerust over te maken. De gang gaat rechtsaf en eindigt bij een dubbele grijze deur. In de gang bereik je een Checkpoint. Kijk, aan het einde van de gang, door de ruiten van de dubbele deur. Je kijkt een ruimte in waar je ziet hoe één van je makkers door Klonen wordt gedood. Je kunt niet door de dubbele deur, dus loop een stukje terug en ga dan door de grijze deur in de rechtermuur

.Volg het gangetje en, na een paar bochten, zie je een Kloon staan bij een generator. Kill de Kloon maar hou er rekening mee dat er nog een paar Klonen opduiken. In de stelling ligt een Medkit en ook aan één van de muren hangt een Medkit. Ga dan, linksachter, door de grijze deur en dan naar rechts.

Je kijkt weer een grotere generator ruimte in. Beneden zijn Klonen en ook links boven zijn Klonen. Wel....ruim de Klonen op. Ga via het trapje omlaag en dan, bij de 3 blauwe tanks, links de hoek om en dan weer links. Vergeet niet om de Medkits te rapen indien je ze nodig hebt. Spring over de pijpen heen en dan rechtdoor de smalle pijpen gang in. Pas op want er zijn Klonen in deze smalle pijpen gang. 

Je kunt gelijk rechtsaf onder de pijpen doorkruipen en dan weer rechtsaf. Wil je niet onder de pijpen door kruipen dan kun je ook rechtdoor en dan rechts af om de kolom heen kruipen. Je komt dan ook achter de pijpen uit. Volg dan gewoon verder deze pijpen gang. Achterin zit een rooster in de vloer. Achter het rooster staat een "Explosive" kist. 

Knal die "Explosive" kist stuk voor een Medkit.Knal dan het vloerrooster stuk en val dan door het gat omlaag. Checkpoint. Je beland in een gang en je kunt weer rechtop gaan staan. Draai je om. Voor de ventilator staat weer een "Explosives" kist. De deur is geblokkeerd door kisten. 

Knal de "Explosives" kist stuk voor een Healthbooster. Draai je om en volg de gang, die dan links de hoek omgaat. Je beland op een ijzeren pad in een kelder die onderwater staat. Er zijn 2 gele ladders, maar de achterste ladder is stuk en onbereikbaar. 

Ga het water in en zwem naar de voorste gele ladder. Klim via de ladder omhoog en...bijna boven komt Alma tevoorschijn en ze probeert je te pakken. Je schrikt je de pleuris en dondert weer omlaag.

Probeer het nog eens, dus klim weer via de gele ladder omhoog en deze keer lukt het wel. Bijna boven hoor je een vreselijke gil. Bovenaan de ladder beland je in een gang met een matras op de vloer. Om de hoek zie je de volgende gele ladder. Achter de ladder ligt een Medkit. Ga achter de ladder staan klim omhoog.

Je beland in een gang, achter de draaiende ventilator die je eerder beneden in de gang al zag. Draai rechts en sluip verder door deze pijpengang naar de hoek. Er liggen 2 lijken. Gluur dan links de hoek om. Op het gele ijzeren pad staat een Super Kloon, Deze Super Kloon heeft een Mini-Gun en is zwaar bepantsert en heeft ook een schild. Als je heel stilletjes was dan heeft deze Superboy je nog niet opgemerkt. Bekijk deze mooie jongen eens door het vizier van je ATS Sniper geweer.

  • Het heeft niet zo veel zin om Super Jongen te sniperen, want je kogels deren hem niet echt. 
  • Dus smijt eerst wat granaatjes naar de Super Kloon, om hem alvast een beetje te verzwakken, en maak de klus dan af met je Mod Raket Launcher of één van je andere geweren. 
  • Loop dan naar het lijk van Super Boy en ruil 1 van je huidige wapens om voor zijn TG-2A Minigun. 
  • Als je de VK-12 Combat Shotgun nog hebt dan zou ik deze ruilen voor de Minigun.
  • Daal verder via de gele ijzeren trap omlaag en dan beneden om de blauwe generator heen naar de EXit. 

Volg de korte gang. Je beland in een grotere ruimte. Rechts een grijze deur en links een gang. Ook kun je door lopen naar achteren en dan omlaag. In de gang, links, liggen een boel lijken waar je een boel G2A2 Assault Rifles kunt rapen. Het heeft geen zin om naar het lagere deel van deze ruimte gaan want dat is een dead end. 

Ga dus door de grijze deur en volg de smalle gang. Je kunt niet door de grijze glasdeur, dus volg de gang rechts de hoek om en...Checkpoint. Volg gang verder en ga dan aan het einde door de dubbele grijze deur. Je beland in een ruimte met, rechts een draaiende ventilator. Links wordt er een lijk omlaag gesmeten. Ga het trapje af. Bij het lijk draai je om en kijk je omhoog. Bovenop de catwalk staan 2 Klonen. Rechts staat een geel Explosive Vat. 

Knal een kogel naar dat vat en.....BOEM.....2 dode Klonen. Aan de muur staat een tafel. Op die tafel ligt een Healthbooster, 2 Medkits, N6A3 Fragmentatie granaten en 2 Proximity mijnen. Voor de tafel ligt een VK-12 Combat Rifle op de vloer. Grijp wat je kunt gebruiken en ga dan, links, verder door de dubbele grijze deur en dan, rechts, het trapje af. Je bent dan beland in de hoofd Generator kelder. 

  • Het gaat hier wemelen van de Klonen, dus leef je eens lekker uit met de Minigun. 
  • Doorzoek daarna deze generator kelder op spullen die je kunt gebruiken. 
  • De Klonen komen ook via de gele trap omlaag. 
  • Rechts is een Exit deur waar je niet doorheen kunt. Bij deze Exit deur is een kantoortje waar je een paar Granaten kunt rapen. 
  • Ga de gele trap op naar de hoger gelegen controle kamer. 
  • Wellicht is er nog een Kloon in de controle kamer. 
  • In de controle kamer ga je dan, via de rechter deuropening, de gang in. 

Volg de gang naar achteren en verdwijn dan door de grijze deur, in de linker muur. Onderaan de trap gaat een deur open en je ziet een vent opstaan van de vloer. De deur gaat dan weer dicht. 

  • Loop de trap af en open de deur en stap de gang in. 
  • De lampen aan het plafond zwaaien heen en weer en verder op in de gang ligt een grote plas bloed bij de gele stoel. 
  • Loop iets door en doe even je zaklamp aan. 
  • Halverwege de gang zie je dan, rechts, weer een grijze deur. 
  • Achter in de gang, voorbij de gele stoel, kun je niet door het hek, dus loop maar niet door naar de gele stoel maar ga door de grijze deur de toiletruimte in.

  • Hoop dat je een goed wapen in de hand hebt....
  • Loop naar links en....het licht gaat uit en....Demonen komen op je af. 
  • Wel....Kill de Demonen voordat ze jouw kunnen raken. 
  • Als je deze Demonen ook weer overleeft hebt dan heb je waarschijnlijk wel behoefte aan de Medkit die aan de muur hangt. 
  • Ga de treden op en verdwijn door de grijze deur. 

Trapje af en dan door de volgende grijze deur. Je bent beland in de grote controle kamer van dit deel van het metrosysteem. Links een dubbele deur waar je niet door kunt en rechts de grote kaart met de metrolijnen en lampjes. Er valt hier niets te beleven, dus ga, via de trapjes, omlaag naar het deel waar de kaart aan de muur hangt, en ga dan links de hoek in. 

  • Er schijnt geen uitgang te zijn. Maar...naast de computerkast zie je een ventilatierooster in de muur. 
  • Knal dat ventilatierooster stuk en kruip dan het ventilatiekanaal in. 
  • Doe je zaklamp aan en kruip door het ventilatiekanaal naar een gele ladder. 
  • Klim via de gele ladder omhoog en kruip dan verder door het ventilatiekanaal naar het einde. 
  • Knal het rooster stuk en kruip het ventilatiekanaal uit. 
  • Draai rechts en vervolg je weg door, nu weer, de gang. 

  • Helemaal aan het einde van de gang  zit er een rooster in de vloer, voor de einddeur. 
  • Stap op het rooster en...je dondert omlaag en beland in het 3e deel van dit hoofdstuk:

C: The L.

De Klonen hebben je door deze ondergrondse tunnels en kelders achtervolgt. Je hebt al in tijden geen bericht meer ontvangen van Jin-Sun-Kwon. De Klonen verplaatsen grote hoeveelheden voorraden door de tunnels, naar een voor jouw onbekende bestemming. Je missie is nog steeds hetzelfde: Zorg dat je uit deze ondergrondse wereld komt en zorg dat je bij het Medische Centrum terecht komt.

  • Je hoort Klonen, maar je ziet ze niet. 
  • Je bent, alweer, beland in een ruimte met een kokende generator. 
  • Achter de generator zie je een trap. 
  • Links is een doorgang maar die is afgesloten door een hek waar je niet door kunt. 
  • Dus ga de treden op, voor de blauwe cilinders, en kijk uit voor de stoom die uit de generator komt. 
  • Tussen de blauwe cilinders draai je naar links. 
  • Tegen de muur staat nog een VK-12 Combat Geweer.

NB: De Mini-gun en de Mod Rocket Launcher zijn natuurlijk mooie wapens, maar ze zijn wel zwaar en daardoor beweeg je nu wat langzamer. Je zou nu kunnen overwegen om de Minigun of om de Mod Rocket Launcher weer in te ruilen voor de VK-Combat Rifle. Persoonlijk hou ik de Minigun maar ruil ik nu de Mod Rocket Launcher weer in voor de VK.

Om niet door de hete stoom geraakt te worden kun je het beste even gaan kruipen. Dus kruip naar de trap. Voor je de trap opgaat kun je in de stelling nog wat Granaten en een Harnas scoren. Ga dan de trap op en je komt boven kom je in een halletje terecht. Klonen zitten hier al te loeren en op je te wachten. Er staat een Explosief Vaatje, op de richel waar de Klonen verschijnen,  dat je kunt laten exploderen om de Klonen die er bij in de buurt staan snel uit te schakelen. 

Reken dan met de rest af via je granaten, de Minigun of de ATS Sniper. Ga dan, links naast de linker pilaar, het trapje op naar de richel. Op de brede richel kun je dan 2 kanten op. Je kunt linksaf of rechtsaf en dan in de hoek ook een gang in. Het maakt eigenlijk niet uit, dus  ga maar door de deuropening in de rechter hoek.

In de gang duikt er dan een Kloon door het raam van een kantoor. Kill de Kloon en ook de volgende die opduikt. In het kantoortje kun je een Harnas oprapen en ook 2 Proximity  mijnen en een 10mm HV Penetrator en een Medkit. Terug de gang op. Volg de gang dan verder en je beland dan achter het kantoortje.

NB: In het kantoortje kun je ook door de rode deur naar buiten, dan ben je gelijk aan de achterkant.

Je bent nu bij een Generator kuil. Beneden staat een grote generator en er ligt een explosief vaatje. Knal eerst dat explosieve vat even aan barrels, voordat je via de ladders omlaag klimt. Klim dan omlaag en beneden ga je naar links. Er ligt een Medkit op de vloer. in de hoek komen de pijpen uit een kruipgang. 

Kruip over de pijp en dan de kruipgang in. Volg de kruipgang, die niet zo lang is en een paar keer bocht. De kruipgang mond uit in de volgende kelder. Laat je omlaag vallen en ga dan, achter de achterste stelling, door de rode deur.

Uiteraard kom je weer in een gang terecht. Draai links en zie.....komt dat hekwerk je niet bekend voor? Nog niet zo lang geleden was je aan de andere kant van het hek, waar je dit level bent begonnen. Voor het hek is een diepe vierkante schacht. Een geel laddertje gaat de schacht in. Loop er naar toe en kijk omlaag door de schacht. Oeps...het is diep, maar halverwege zit een rooster in de schacht en de volgende gele ladder. 

Ok....daal via de 2 gele ladders omlaag naar de bodem van de schacht en duik dan de dikke open riool pijp in. Checkpoint.  Je krijgt een oproep van Jin-Sun-Kwon. Jin meld dat ze het hospitaal heeft bereikt en dan zegt ze....."ze zijn dood.....ze zijn allemaal dood". Volg de riool pijp linksaf, weer linksaf, rechtsaf, rechtsaf en je ziet dan een "gezicht" op de muur getekend. 

Kruip door naar het "gezicht en je bent dan uit de pijp. Je bent nu bij het rioolkanaal, dus val niet omlaag het smerige water in. Jin meld dat "ze weten dat je eraan komt" en dat "ze op je jagen". Draai links en volg de richel. Het riool rechtdoor is dan afgesloten door een hek, dus ga rechts over het "bruggetje" naar de ronde "Verzamelkamer". 

Loop om de dikke ronde kolom heen naar de achterkant en...wel.....de "brug" achter de dikke ronde kolom is pleite. Dus je moet springen naar het "balkon" waar de gele ladder omhoog gaat. Neem dus een aanloopje en druk dan op het juiste moment je springtoets in en......

Je haalt het net maar valt in het water. Maak je maar niet druk...het is de bedoeling dat je deze sprong niet haalt en dat je dus in het smerige water terecht komt. Zwem naar links, naar de pijp die uit de muur komt. Die pijp gaat een pijpentunneltje in. 

Zwem dat pijpentunneltje in. Volg de tunnel, die dan naar links gaat. Aan het einde klim je dan via de gele ladder het tunneltje uit. Je beland boven in een pijpen kamer. Ga het metalen trapje op en draai dan links. Aan het einde van het metalen pad zit een rood Draaiwiel. 

  • Ga voor het draaiwiel staan en draai het wiel open met je "Use-toets". 
  • Hierdoor stijgt het water onder het pad en ook in de ronde "verzamelkamer". 
  • Draai je om en loop terug. 
  • Aan de andere kant van het metalen pad kun je dan nog een Medkit grijpen, die daar aan de muur hangt.
  • Je moet nu terug naar de ronde "verzamelkamer". 
  • Ga dus terug naar de gele ladder en spring dan het water in. 
  • Duik onderwater en zwem dan snel terug door de pijpentunnel naar de ronde "verzamelkamer". 
  • Zwem dan omhoog om weer bovenwater te komen en zwem naar de achterzijde van de dikke ronde kolom en zie....
  • Het water is nu ook hier omhoog gestegen en je kunt nu, vanuit het water, het onderste gele ladder platform opklimmen. 
  • Dat doe je dus door voor het platform te gaan hangen en dan gelijktijdig je Springtoets en je Vooruittoets in te drukken. 
  • Als je op het onderste ladderplatform bent dan klim je via de gele ladders helemaal omhoog, tot op het hoogste platform. 

  • Op het hoogste platform is de grijze deur echter gebarricadeerd, dus je kunt niet door de deur. 
  • Maar....boven de 2 dikke pijpen is een open pijp. 
  • Loop naar het einde van het platform en spring dan over de reling tot op de 2 dikke pijpen. 

Draai dan links en kruip de dikke open pijp in. Volg de pijp, vooruit, links, links, rechts, links, Checkpoint, lang stuk vooruit, rechts en vooruit naar het einde. Blijf nog even in de pijp. Vanuit de pijp kijk je uit over een groot buitengebied. Het is een soort verdeelgebied van rioolpijpen. 

Wees gewaarschuwd....Vanuit pijpen aan de overkant zullen Klonen komen en ook zullen er Klonen langs touwen omlaag komen. waaronder een Kloon met een Lasergun. Als je een paar Deployable Turrets bezit dan zou je deze nu, vanuit de monding van de pijp, ver weg het gebied in kunnen gooien, in de hoop dat je Turrets een aantal Klonen naar zich toe zullen lokken. De Klonen komen via touwen omlaag en het zijn er een stuk of 7.

  • Ok....Glij via de helling omlaag en ren dan gelijk naar rechts en....de hel breekt los. 
  • Klonen komen uit de dikke pijpen, aan de overkant, en ook komen er 3 Klonen via touwen omlaag. 
  • Als je Turrets had en deze zo'n beetje voorin het gebied hebt "uitgestrooid" dan zullen de meeste Klonen zich eerst gaan bezig houden met je Turrets. 
  • Dat geeft jouw dan de gelegenheid om ze van achteren te besluipen en ze een stroom kogels in hun rug te pompen met de Minigun. 
  • Of je strooit kwistig met je handgranaten in het rond. 
  • Wel....verdere strategische tips hoef je van mij niet te verwachten. 

  • Zorg dat je alle Klonen hier omlegt en ga dan kijken bij de lijken of ze wapens hebben die jij wilt hebben. 
  • Zoals gezegd....1 van de Klonen heeft een Laserrifle.
  • Je zou er voor kunnen kiezen om 1 van je huidige wapens om te ruilen voor de Laser Rifle
  • In het linkerdeel van het gebied is dan een metalen trap. Voorbij de metalen trap is een rood Draaiwiel.

  • Draai dat rode Draaiwiel dicht om de vuren te doven. 
  • Klim dan de metalen trap op. 
  • Bovenaan het onderste deel van de trap kun je een Medkit van de muur pakken. 
  • De metalen trappen brengt je dan boven op het bovenpad. Links kun je dan een Harnas scoren.  
  • Verdwijn dan, rechts, door de deuropening en loop door het korte gangetje naar de volgende gele ladder. 

  • Rechts in de hoek staat een MP-50 Repeating Cannon. Wil je deze hebben dan moet je er 1 van je andere wapens voor achter laten.
  • Klim via de gele ladder omlaag en volg het gangetje en stap voorzichtig op de brug. 
  • Gluur de hoek om naar links. 
  • Doe, vanwege het donker, wel je zaklamp aan want anders kun je de linker brug niet goed zien. 
  • Op de linker brug staan 2 Klonen, die gelijk op je gaan schieten als ze je in de smiezen krijgen. 

Dus schakel die Klonen op de linker brug snel uit, met het zojuist gepakte kanon of je ATS-sniper of de Minigun. Aan de overkant van jouw brug gaat de gang verder, maar die route nemen we nog niet. Je ziet ook een gele ladder omlaag gaan, naar het riool onder de bruggen. Daal via de gele ladder omlaag en beneden ga je dan over de boog naar de overkant van het kanaal. Aan de overkant gekomen ga je naar links en naar het einde. 

Bij het hek staat een stapel vaten en op het achterste vat ligt een Reflex Booster. Grijp de Reflex Booster. Ga terug naar de andere kant van het kanaal en klim dan via de gele ladder weer terug omhoog naar de brug. Terug boven ga de gang, links, in en volg je deze gang naar de linker brug, waarbij je onderweg nog een Medkit van de muur kunt grijpen. 

Loop over de linker brug, dat is de brug waar die 2 klonen op stonden, en volg de gang verder. Je bereikt dan het einde van de gang. Aan het einde van de gang zit een vierkant gat in de vloer en links is een grijze deur met een ruit. Je kunt die grijze deur niet openen omdat er, aan de andere kant, een geel vat tegenaan staat. Dus val door het vierkante vloergat omlaag en......Checkpoint.

Je bent in een korte pijp die aan één kant dicht is met een hek. Dus draai je om naar de uitgang van de pijp. Bereid je vast mentaal erop voor dat je weer een Demon moet gaan killen. Dus trek een handig vuurwapen waarmee je snel kunt schieten en kruip dan de pijp uit. Loop door en.....Je scherm wordt weer even wit en dan komt er 1 Demon op je toe gezweefd. Kill snel de Demon en loop dan door naar achteren en klim dan via de gele ladder, links, omhoog. 

  • Je beland op een rood metalen catwalk. 
  • Volg de catwalk naar rechts en negeer de gebroken brug halverwege. 
  • Je kunt over de kapotte brug springen naar de overkant, maar waarom zou je dat doen als je ook gewoon de catwalk rond kunt volgen. 
  • Dus volg gewoon de catwalk naar de overkant en verdwijn dan, rechts achterin, de gang in.

  •  Achterin het korte gangetje ga je, rechts, via de trap omhoog en je bent dan helemaal boven op de bovenste omloop. 
  • Op het plafond verschijnen wat Demonen maar ze doen je niets en ze verdwijnen snel weer.
  • Loop rond naar de overkant en dan de volgende trappen op en volg dan de gang en je bereikt dan uiteindelijk een rode deur. 

Ga door de rode deur. Je beland in een kamer met stellingen. In de voorste stelling ligt een Medkit. Ga door de kamer en dan, links achter, de gang in en volg de gang naar de volgende rode deur waar je dan ook weer door gaat. Oeps....Een Kloon springt door een raam de kamer in. Knal snel de Kloon dood, voordat ie bij zijn positieven is gekomen. In de kamer, links, zit nog een Kloon, die je door het kapotte raam makkelijk kunt uitschakelen. 

Ga dan. links, door de geopende deur de linker kamer in en verdwijn dan weer, rechts, door de rode deur. Volg gang, die dan rechtsaf gaat. Knal snel de Kloon dood, die verderop op de rand staat. 

Loop naar de rand en kijk omlaag en zie dat je nu helemaal boven in de schacht bent, waar je eerder helemaal beneden bent begonnen. Draai links en verdwijn de gang in en ga door de dubbele grijze deur. Medkit in de stelling. Volg gang naar achteren. Je hoort dan een mededeling van de Klonen. De Klonen plaatsen "Charges", dus boobytraps. Dus pas op. Je kunt dan linksaf of rechtsaf. 

Linksaf loopt dood, dus ga rechts en dan links en dan door de rode deur en....je beland in een Treintunnel. Gluur naar links en.....een Kloon. De Kloon is bezig met het plaatsen van de "Charges" aan de muur. Sniper de Kloon met je ASP Rifle. 

Blijf op de linker richel en volg de tunnel verder naar links en je bereikt een Checkpoint. Volg de tunnel verder. Je hoort weer een mededeling van de Klonen, Hoofdkloon zegt dat de "Charges" tot ontploffing moeten worden gebracht. Loop verder tot het muurtje en ga dan op de trainrails. Links is nu een perron.  Sluip voorzichtig nog een klein stukje verder en.....Op het perron worden de "Charges" tot ontploffing gebracht. De ontploffing deert je niet. Gluur het perron op. 

Je ziet een Kloon die de volgende "Charge" tot ontploffing wil brengen. Sniper de Kloon en klim het perron dan nu op. Werk je een weg naar de andere kant van het perron en kill ondertussen de Klonen. Er liggen wat Medkits, wapens en granaten op het perron, dus grijp wat je kunt gebruiken. Aan het einde van het perron staat, aan beide zijde, een trein te wachten. Uit de 2 treinen komen ook een Klonen, dus kill ze allemaal. De ASP is hiervoor geen goed wapen, dus gebruik een gewoon geweer of de Minigun, als je die nog hebt,

Zijn alle Klonen dood, dan verzamel je de wapens, granaten, Medkits die je kunt gebruiken en dan ga via de trap naar boven. Bovenaan de trap komen er nog 2 Klonen de hoek om, dus kill ze. Om de hoek ligt een Medkit. Ok...Spring over 1 van de, linker, uitgangen heen en je bent dan in de stationshal en staat voor de grijze deur van de stationswinkel. Vanachter de deur praat er iemand tegen je. De man zal de grijze deur open maken, dus wacht voor de deur. 

Wel....je kent deze dikke vent waarschijnlijk nog wel uit Fear deel 1. Het is Norton Mapes, de ellendige sjacheraar uit FEAR 1. Het begint even te "schudden", dus Norton Mapes rent gelijk weg de winkel in. Jij kunt niet door de deur waardoor Napes is verdwenen. Ren het gangetje door en duw dan de doos opzij en stap de achterkamer in. Draai rechts, en loop door en het gangetje in. 

In het gangetje is er, links, een grijze deur van een kleine kantine. In de kantine kun je een Medkit en een Harnas vinden. Achterin de gang is de witte deur geblokkeerd, dus ga, rechts, door de grijze deur. Checkpoint. Een opslagkamer. Rechts in de hoek, voor de eerste stelling, ligt weer een Medkit en een Harnas op de vloer. Ga door de volgende grijze deur en.........gluur naar links.

  • Je bent in de grote stationshal beland. Er zwerven 4 Klonen rond.
  • Als je naar links gluurt dan zul je 3 Klonen bij de frisdrankenautomaten zien staan.
  • Wel.....kill de Klonen.
  • De 4e Kloon zwerft rond door de hal, dus hou daar rekening mee.
  • Je kunt deze grote stations hal niet uit, behalve via de grijze deur terug naar het voorraadkamertje.
  • Maar zodra je de 4 Klonen hebt gedood breken er nieuwe Klonen door de muur naar binnen.
  • Onder deze nieuwe serie Klonen bevindt zich een Panzerkloon met schild en Minigun.

  • Je zult deze Klonen dus ook moeten uitschakelen, dus maak gebruik van de treinborden, de telefoonhokjes en andere vormen van dekking om de Klonen die door de muur breken ook om te leggen.
  • Verzamel dan de wapens, indien je ze kunt gebruiken, en Medkits en verdwijn dan door het gat in de muur de gang in.

Voor de trap kun je dan een VK-12 Shotgun rapen en een Harnas en een AP-5 Deployable Turret alsmede een paar Fragmentatie Granaten en een Medkit. Ga de trap op en dan rechtsaf naar de volgende trap. Checkpoint. Trap op. Je komt in de tunnel die over de treinrails heen gaat. Gluur de grote ruit.

Onder je staan 2 treinen.Bovenop de linker trein loopt een Kloon.Knal de linkerruit  stuk en knal dan snel de Kloon op de trein dood. Op de 2 perronnen zijn een boel Klonen, waaronder een Panserkloon. Spring door het raam bovenop de linker trein. Vanaf de trein kun je dan mooi eerst even de Klonen op het linker perron sniperen, of omleggen met de Minigun. Je kunt ook een paar Turrets het perron opsmijten.

Spring dan omlaag het linker perron om en ruim de overgebleven Klonen op. Heb je nog de Sniper dan kun je alvast Klonen aan de overkant gaan sniperen.Steek door de treinen naar het rechter perron. In de twee treinen kun je geweren, Medkits, Harnassen en een Reflexbooster en Healthbooster vinden. Ruim ook de overgebleven Klonen op het rechter perron op.

Als je dit alles ook weer hebt overleeft dan zorg dat je weer op het rechter perron komt. Ga hier dan de gang in. In de gang kun je dan een Harnas, een Medkit en een MP-50 Repeating Cannon vinden. Je kunt dit station via de gangen niet uit, want zowel de gang van het linker perron als de gang van het rechter perron zit dicht met een hek. Ga dus terug naar het perron en spring omlaag naar de treinrails, voor de treinen. Ga tussen de treinrailzen in lopen en loop dan vooruit de omhoog lopende trein tunnel in en loop door en.....De "Charges" aan de muren beginnen te piepen en dus af te tellen. Ren gewoon door en......de Charges ontploffen en de hele tunnel begint te schudden. Er volgt een ontploffing. 

Blijf gewoon door rennen tot je uit de tunnel bent en dan......Ontploffing....en je beland in:

Hoofdstuk 4: Malice:

A: Leviathan:

De Klonen hebben explosieven in de metrotunnels tot ontploffing gebracht, om jouw ontsnapping te verhinderen. De ontploffing heeft je doen belanden op het dak van een parkeergarage. Je leeft nog. Het Hospitaal is naast de parkeergarage gelegen, dus daar moet je nu naar toe. Jin meld dat de Klonen overal zijn.

Bij de rolluikdeur staat een Mod-3 Rocket Launcher. Een Helikopter duikt op en begint je onder vuur te nemen. Het is geen goed idee om dekking te zoeken achter de auto, dus ren vooruit over het dak naar de betonnen bunker die op het dak staat. 

  • Ga de bunker in. 
  • In de bunker ligt een Medkit en staat een granaatkist. 
  • Aan de andere kant van de bunker loopt een MECH-Robot rond. 
  • Ren de bunker uit naar de Mech en als je vlakbij de Mech bent dan ga je in SlowMo en knal je met de Rocket Launcher een paar welgemikte raketjes naar de robot. 

  • Je moet wel rekening houden met de helikopter die boven het dak blijft cirkelen en je ook onder vuur blijft nemen. 
  • Als de MECH is uitgeschakeld dan verdwijnt ook de helikopter.

Links achter op het dak staat een gele auto en een grijze auto. Ren, tussen de auto en de grijze auto door, naar rechts en draai je dan om zodat je de gele en de grijze auto weer ziet. Links naast de grijze auto is dan de ingang/uitgang van het trappenhuis van de parkeergarage. 

Ga daar binnen  en Jin meld dat "ze niet weet waar ze nu naar toe moet gaan". Daal de trappen af. Beneden ligt een lijk en een 10mm HV Penetrator. Aan de muur hangt een Medkit. 

Ga door de geopende rode deur en je bent dan op level G4 van de garage. Gluur naar rechts en je ziet een boel Klonen weg rennen. Er blijven echter 2 Klonen op dit level G4 achter. Werk je een weg door dit G4 level naar de andere zijde, waar de 2 Klonen staan. 

Gebruik de geparkeerde auto's als dekking en schakel die 2 Klonen uit. Bij de afrit naar level G3 kun je een Harnas en weer een Mod-3 Rocket Launcher pakken Je kunt niet door de rode deur, in de achtermuur, dus loop de afrit af naar level G3. 

Op level G3 zijn de Klonen in dekking achter de geparkeerde auto's. Ga in dekking achter de eerste grijze auto  en gluur naar de gele auto die verderop, dwars in de garage staat. Wacht dan tot je de Klonen hoort die vragen om "The Power Armor Kloon". 

Blijf rustig achter de grijze auto zitten en blijf kijken naar de gele auto en.....De Klonen krijgen hun zin en de "Power Armor" duikt op.....Dit is de LEVIATHAN.....een "big Mother Fucker" ROBOT. De Leviathan komt op je af maar terwijl hij dat door vertrapt ie wel de Klonen.

  • Wel...Deze Leviathan is zwaar bewapend en heeft en zwaar pantser. Het kost heel veel granaten en/of raketjes om hem neer te halen.
  • Zodra de Leviathan binnen schotsafstand is gekomen begin je maar raketjes, granaten en weet ik wat meer op hem af te vuren.  
  • Spaar echter de kogels van de Minigun of met de Penetrator want met de Minigun of de Penetrator maak je het karwei dan af als de Leviathan voldoende is verzwakt door je raketjes en je granaatjes.
  • Er is een mooie truck om redelijk veilig met de Leviathan af te rekenen. 
  • Ren terug naar de op/afrit naar het G4 level en zorg dat de Leviathan je volgt. 
  • Ren de op/afrit een klein stukje weer op en draai je dan om. 
  • De Leviathan kan het G3 level niet verlaten en blijft onderaan de op/afrit staan en kan dan ook niet op je schieten. 
  • Wel...vanaf de Op/afrit pomp je dan maar raketjes en granaatjes naar de Leviathan, net zo lang dat het monster uit elkaar is gespat. 
  • Heb je niet genoeg raketjes en/of granaten dan maak je het karwei af met de Penetrator of de Minigun. 

Is de Leviathan vernietigd dan ren je door naar de gele auto. Voor de gele auto kun je dan, in de hoek, door de rode deur een kamer in gaan. Er staat een "Explosive" kist in de kamer waar een Medkit in zit. Terug naar de gele auto en loop dan verder door het G3 level naar achteren. Bij de afrit naar het G2 level staat een "Explosive" kist waar 2 Mod 3 Rocket Launchers in zitten en zo'n ding staat ook tegen de muur. Ook ligt er een Medkit. Op de afrit naar het G2 Level hebben de Kloonen Proximity Mijnen geplaatst, dus blaas die mijnen eerst op met bijvoorbeeld de Minigun, of met een paar handgranaten, en pas als er geen mijnen meer op de afrit zijn daal je af naar het level G2.

  • Achter in het G2 level staat de volgende Leviathan al op je te wachten maar je hebt gelukt. 
  • De SFOD-D mannen schakelen deze Leviathan voor je uit, maar bekopen dat met hun eigen dood door de explosie die ze veroorzaken. 
  • Maar helaas....als je over G2 naar achteren loopt dan verschijnt er een 3e Leviathan en  met deze zul je dan toch echt zelf moeten afrekenen. 
  • Zodra je met deze 3e Leviathan hebt afgerekend krijg je een Checkpoint
  • Bij de afrit naar level G1 liggen een paar lijken waar je weer wat wapens kunt rapen. Er zit echter ook nog 1 levende Kloon.
  • Voor je dan verder omlaag gaat naar G1 ruim je eerst weer de Mijnen op die her en der op de afrit liggen.
  • G1 is  leeg....geen vijanden dus ook geen Leviathan meer. Ren door G1 naar links achterin en verdwijn dan door de Exit deur. 

Je beland weer in een gang van de Metro. Het hek naar het 9th Avenue Station zit dicht, dus volg de gang naar rechts en dan links en je beland in de stationshal. Loop helemaal door de hal naar de frisdrankenautomaten aan de overkant. Bij de frisdrankenautomaten is dan links een openstaande deur. Ga echter nog niet door deze deur, maar loop door naar de kaartjestourniqetten. Je scherm wordt dan weer even Wit en.....Fettel verschijnt. Fettel zegt "dat je nog steeds niet weet waarom je hier bent". Je ziet dan een flashback van The Doc die zegt "dat jij een God onder de mensen zal zijn".

Als je weer controle over de game hebt dan kun je nog even naar de rechter kant van deze grote hal gaan. Er zijn daar 23 wachtruimtes waar je in kunt gaan. In deze 2 wachtruimtes kun je Medkits vinden. Ga dan terug naar de andere kant en door de geopende deur, bij de frisdrankenautomaten, en dan door de "Authorized Personnel Only" deur. 

Je beland in een omkleedruimte. Je hoort Fettel die vraagt waarom je op de vlucht bent. Draai rechts. Aan de muur hangt een Medkit. Verdwijn door de licht grijze deur. Je bent dan weer eens in een opslagruimte met stellingen beland. Niets te beleven hier, dus ga naar buiten via de deur in de rechter muur. Doe je zaklamp wel aan want het is aarde donker in de gang. 

Aan de muur van de gang hangt een reclame bord van de subway. Volg de gang naar links, naar de dubbele deur aan het einde. Vlak voor de deur krijg je een Checkpoint en hoor je Jin die vraagt waar je blijft. Ga door de dubbele deur en dan gelijk rechtdoor, door de volgende dubbele deur. Je beland in een kantoor. 

Rechts leunen 3 G2A2 Assault Rifles tegen de muur. In je scherm verschijnt de mededeling dat je over de "Skybridge" naar het Auburn Memorial Hospital moet gaan. Op de grond ligt een ASP rifle en op het bureau staan 2 Medkits en een Harnas. Op het andere bureau brand een telefoon en ligt een VK-12 Combat Shotgun en een Harnas. In de rode kisten kun je Fragmentatie Granaten vinden. Grijp wat je kunt gebruiken en neem ook even de telefoon op. Ga dan door de volgende dubbele deur naar buiten en......de hel breekt los. 

B: Skybridge:

  • Je bent beland achter de receptie balie in een grote hal en Klonen vinden dat je een ongewenste gast bent. 

  • Klonen duiken dus op, ook op de hoge steiger die tussen de dikke pilaren staat. 

  • Blijf achter de balie en sniper, met de ASP de Klonen voor de balie en op de steiger. 

  • Je kunt ook met sommige van je andere wapens zoomen via de Shift Toets.

  • Een Laserkloon komt echter op je toe gerent, dus sniper die Kloon snel.  

  • Rechts is een deur naar een lege vergaderkamer, dus daar hoef je niet naar toe te gaan. 

  • Doorzoek de groter hal, maar pas op want in een donkere hoek zit nog een Kloon verscholen.

Ga naar links. De deur naar de trap kun je niet door dus ga naar rechts en naar het achterste deel van de hal, achter de dikke pilaren. Rechts kun je dan, via de deur, een vergader kamer in waar je een paar Medkits kunt vinden. Ga terug de hal in en ga naar de linkerzijde van de steiger, die tussen de dikke pilaren in staat. Klim via het laddertje van de steiger omhoog naar de 1e verdieping van de steiger en dan, via de schuine steigerplank verder naar de 2e verdieping van de steiger. 

Dan via het laddertje verder omhoog naar de bovenste verdieping van de steiger. Je bent dan helemaal boven op de steiger en dus op de 1e etage van de galerij.. Er ligt een ASP Rifle op de steiger. Ga, links, het brede balkon op en loop door naar rechts. Checkpoint. Het hek van de gang, links, zit dicht. Dus draai rechts. De verbindingsbrug is stuk. Berg even je wapen op (H-toets) en spring dan  over het gat, in de verbindingsbrug, naar de overkant. 

Pas op want in de gang duiken gelijk 2 of 3 Klonen op. Ga het korte gangetje in. De deur links gaat niet open, dus ga rechts de grotere zaal in. De kamers in dit gebouw zijn "onder constructie".  Loop door de zaal naar rechts, naar de liftdeuren, en dan naar links en door de uitgang de gang in. De gang heeft blauw tapijt op de vloer. Volg de gang. Na de eerste 2 bochten zie je Alma, achter de glasdeuren rechts, staan. Alma zegt dat je op moet schieten. 

Je kunt niet door de glasdeur, dus ga links de hoek om en dan, links, door de deur van het Security Office. KIll onmiddellijk de 2 Klonen in het Security Office Op het grote console liggen 2 AT-14 Pistolen. Aan de muur hangt een Medkit en in de stelling ligt een Harnas. Op de grote monitor zie je het gesloten hek van de gang bij de verbindingsbrug. Onder de monitor zit de "Activate" knop. 

Wel....activeer de "Activate" knop en....op de monitor zie je dan dat het hek open gaat. Draai links en verdwijn door de deur achterin de kamer. Je komt dus uit de deur die je eerder niet kon openen. Ga rechts en zie.....aan de overkant is nu het hek open dat de gang afsloot. Spring  dus weer terug, over het gat, naar de overkant en ga het gangetje en dan naar links. 

  • Pas op want er lopen Klonen rond in de zaal.
  • In de hoek kun je een Medkit, Granaten een Harnas en wat Mijnen van werktafel pakken. 
  • Ga dan door deze ruimtes, die "onder constructie" zijn. 
  • Er duiken wat gewone Klonen op en ook een Panzer Kloon, dus wees gewaarschuwd en bedenk zelf maar de voor jouw beste tactiek om de Klonen op te ruimen. 
  • Die Panzerkloon bezit een Type-7 Particle Weapon. 
  • De Type-7 Particle Weapon heeft ook een zoom functie die je via je Shift-toets inschakelt.
  • Ik ruil mijn VK-12 Combat Shotgun voor dit Particle Weapon. 

  • Links achterin de laatste kale kamer vindt je de dubbele glasdeur waardoor je het trappenhuis bereikt. 
  • Dus ga door de dubbele glasdeur en dan via de 2 trappen naar boven. Checkpoint. 

Je bent op de 2e etage en de gang heeft geel/rode vloerbedekking. Ga door de glasdeur de gang in. In de eerste kamer valt niets te beleven, dus ga de 2e kamer in waar je een Medkit, een Harnas en Fragmentatie Granaten kunt vinden, Volg dan gewoon verder de gang. 

Na wat bochten verschijnt er, kort, een geest die roept dat je toch echt moet opschieten. Loop door en, voor je dan door de dubbele deuren gaat, ga je nog even links het kantoortje in waar je een Medkit en 2 AT-14 Pistolen kunt vinden. Neem ook even de telefoon op. Ga dan door de dubbele deuren en...je beland weer in de centrale galerij, maar nu dus hoger op. Aan de overkant lopen er 3 Klonen rond. Sniper die 3 Klonen met de ASP of de Type 7 Particle Weapon. Loop dan naar links en spring weer over het gat in de verbindingsbrug naar de overkant

Draai gelijk links want links staan nog 2 Klonen, dus kill ze. Je kunt niet door de houten deur, dus draai je om en ga dan door de dubbele glasdeur de gang in. De gang heeft grijze vloerbedekking met vierkantjes. Loop door en.......Je scherm wordt dan wit en je gaat dan vanzelf in SlowMo. Fettel duikt even op en hij zegt tegen dat je "Bijna aan het einde bent. 

Het heeft geen zin om de ruimtes rechts in te gaan, dus ga door naar links en dan rechts de hoek om en.....Je ziet Jin weg rennen en dan komen er weer een boel Demonen op je af, dus snel.....Knal de Demonen dood voordat ze je kunnen aanraken. 

Als alle Demonen dood zijn dan loop je door naar de balie. Bij de balie kun je dan linksaf of rechtsaf. Draai rechts. In de donkere hoek zie je een blauw/wit schijnsel. Het is een Vortex. Jin is die kant op gerent dus volg Jin en loop door de Vortex en..

...je beland in en kantoortje. Verlaat het kantoortje door de deur. Je hoort Jin in doodsangst gillen. Je bent terug in dezelfde gang en bij dezelfde balie. Loop rechtdoor de linker gang in. Voor de trap ligt een bloedplas op de vloer. 

Ga de trappen op en boven ga je door naar links en.....Je ziet 3 Demonen die bij het lijk van Jin staan. De Demonen verdwijnen. Loop door naar Jin's lijk. Wel.....ook Jin is op een afschuwelijke manier aan haar einde gekomen. 

Geen tijd om huilen om Jin. Ga de gang achter Jin in. De dubbele deur gaat niet open dus ga naar rechts. Bij het rechter bureau kun je een ASP Rifle rapen en een Harnas en Fragmentatie granaten uit de rode kist. Op het achterste bureau liggen 2 Medkits. Loop verder naar de deur achterin. Je kunt niet door de rechter dubbele deur, dus ga door de smalle deur. Je beland weer op de galerij.

Kijk omhoog naar de galerij aan de overkant. Op de volgende etage lopen een paar Klonen rond, dus sniper die Klonen alvast met de ASP of de Type-7 Particle Weapon. Ga dan naar rechts en spring weer over het gat in de verbindingsbrug naar de overkant. Aan de overkant gekomen is er een deur in de linker hoek en in de rechter hoek. Het maakt niet uit door welke deur je gaat. Dus ga naar links, of naar rechts, en verdwijn dan door de deur. Je beland in een open zaal met kantoorhokjes. 

Er zijn Klonen, ook op het balkon. Pas op want er staan een paar Turrets van de Kloonen op de vloer. Dus schakel hier de Klonen uit en ga dan door de glasdeur naar buiten. Je hebt dan eindelijk de "Skybridge" bereikt. 

Aan de overkant van de "Skybridge" is het einde van dit level, en het "Auburn Memorial Hospital". Dus ren over de "Skybridge", waarbij je door een helikopter onder vuur wordt genomen, maar veel schade loop je niet op als je maar snel doorrent. Aan de overkant ga je dan door de dubbele glasdeur het Hospitaal in en....je beland in:

Hoofdstuk 5: Extraction Point:

A: Malignacy:

Je hebt het Auburn Memorial Hospital bereikt. Alleen want Jin is dood. Je hebt al geruime tijd geen contact meer gehad met je SFOD-Unit dus de status van het Extraction Point is onbekend. Opdracht is om het hospitaal te doorzoeken en om de Life Flight Elevator te vinden want deze lift zal je naar het dak brengen.. Met de Life Flight Elevator moet je dan het Extraction Point zien te bereiken.

Volg gang het hoekie om naar de lobby. Er hangt een Medkit aan de muur. Volg de gang verder, negeer de eerste 2 deuren. De gang gaat dan links de hoek om en dan weer rechts af. De deur van "Exam Room 1" gaat open en rechts zijn er toiletten. In de toiletten valt niets te beleven, maar als je de "Exam Room 1" in gluurt dan zie je spullen in het rond vliegen en, wellicht, zie je een Assassin door het plafond verdwijnen. 

Volg de gang verder, die weer links de hoek omgaat, en dan ga je, bij de 2 frisdrankenautomaten, de wachtkamer in. Paranormale activiteit heerst er in de wachtkamer. Loop door de wachtkamer naar rechts en verdwijn dan de kantoren gang in. Loop door en....je beland op een balkon. 

Rechts een helling om omlaag te gaan. Onder je zijn Klonen, dus probeer die eerst vanaf het balkon om te leggen. Ga dan rechts omlaag via de 2 hellingen. Beneden is de ingang van de gang, links, geblokkeerd door een ronde tafel. Loop dus door naar achteren en....Checkpoint. Volg de gang verder naar de Apotheek (Pharmacy). 

Het hek is dicht, dus ga door de Pharmacy deur. Behalve een Medkit aan de muur valt er niets te scoren in de apotheek, dus verdwijn door de volgende deur weer naar buiten. Je bent dan in de 2e kamer van de apotheek. Gluur de hoek om. Achterin lopen 4 Klonen rond. Sniper ze met te ATS of de Particle Weapon. Loop dan door en ga via de deuropening, rechts, de gang weer op. Je moet naar links maar kunt eerst nog even naar rechts en dan om de hoek gluren om 2 Klonen om te leggen. Doe je dat niet dan komen ze achter je aan. Draai je dan om en volg de gang verder tot je niet verder kunt omdat de gang geblokkeerd wordt door een op zijn kant staande bed. Onderweg kom je wat Klonen tegen, maar die leg je vakkundig om.

Bij het bed, dat dwars in de gang staat, ga je de ziekenkamer in en steek je door de ziekenkamer naar rechts en dan weer naar buiten. Je bent dan weer in de gang maar aan de andere kant van het bed. Wel...volg de gang verder. Om de hoek kom je weer bij een dicht hek. links, en een deur rechts. 

Ga door de deur, rechts, de kamer in en draai dan gelijk rechts en ga het smalle gangetje in. Pas op want er zijn een stuk of 3 Klonen waar je mee moet afrekenen. Volg het smalle gangetje naar achteren en ga dan, links, de controle kamer in. Voor het raam staat weer een console met een "Activate knop". Door het raam zie je dan het dichte hek. 

Activeer de "Activate" knop op het console om het hek te openen. Je kunt hier nog een Medkit en 2 VK-12 Combat Shotguns rapen. Ga terug naar de brede gang en volg de gang dan verder naar rechts en rechts de hoek om en dan verder, voorbij de kamer waar een bed door de deuropening steekt. De gang gaat weer rechts af en je bent dan bij de gang waarvan je zojuist het hek hebt geopend.

Rechts is het raam van de console kamer waar je op de "Activate" knop hebt gedrukt om het hek, van de gang links, te openen. Je hebt dus een heel rondje door de gang gelopen en bent dus nu terug op het punt waar je de apotheek uit kwam. 

Wel....ga nu dus links de gang in. Volg de gang. Na een stuk vooruit wordt de gang breder. In een bloedplas liggen wat lichaamsdelen. Rechts is een deur van een schoonmaakkamer waar niets te vinden is. Dus volg de gang verder naar links. 

In de ingang van de "Surgery" gang liggen 2 SOFD-D lijken. De Surgery gang is geblokkeerd dus volg de gang verder naar rechts. Na weer rechtsaf bereik je het einde van de gang. Loop tussen de 2 hekjes door de grote kale wachtkamer in en loop door naar de 2 liften. 

De linker lift deur staat open. Ga in de geopende liftdeur staan en......Demonen komen langs de muur van de liftschacht omlaag kruipen, maar ze hebben geen belangstelling voor jouw. Kijk naar links. Je ziet een stenen richel met ladders. Berg je wapen op en spring naar de stenen richel. 

Klim dan eerst even de omhoog ladder op naar de richel boven je, want daar kun je een TG-2A Minigun en een Health Booster vinden. Klim dan terug omlaag en dan verder via de andere ladders nog verder omlaag tot op de bodem van de liftschacht. Kijk wel steeds uit dat je niet omlaag dondert. Op de bodem beland ga je, rechts, door de deuropening. Je bent dan nu op de "Maternity Ward", de verloskundige afdeling, beland en je krijgt een Checkpoint.

Volg de gang. Het is een donkere gang en het word nog donkerder. Om de één of andere reden doet je zaklamp het ook niet. Na een paar hoeken gaat helemaal het licht uit en hoor je een baby huilen. Loop gewoon door en....het licht gaat weer aan en je zaklamp doet het ook weer. Je staat dan voor de deuren van de kinderafdeling, "Pediatrics".  In de linker kamer kun je een Medkit vinden. Loop verder in de gang rechts de hoek om en.....wat een bloed. Achter in de gang zie je dan nog net een Assassin het plafond in verdwijnen. Loop door en verdwijn dan door de dubbele Exit deur.

Je bent beland in een nieuwe gang. Wel.....eentonig maar waar....volg de gang. De gang gaat rechts de hoek om en is dan een lang recht stuk. Plafond platen vallen uit het plafond omlaag. Negeer de 2 deuren en loop door. De gang gaat dan weer linksaf en weer rechtsaf en je bent dan bij de "Patient 56B" kamer en weer een schoonmaakkamer. 

Open die "Janitorial" deur voor een schrikeffect. Op de dubbele glasdeur staat een bloedig teken getekend, Je kunt niet door de dubbele glasdeur, maar een Assassin komt even aan de deur rammelen Ga de "Patient 58B" kamer in. Doe wel je zaklamp aan. Kijk naar de muren en omhoog. Boven in de hoeken zitten smalle ventilatieroosters. Knal het rooster in de rechtsachter hoek stuk en.....het linkerdeel van de achtermuur schuift open en.....wel.....in het kleine achterkamertje staat de dikke vette Napes vent te dansen 

Je hebt nu eindelijk genoeg van die vervelende Napes, dus.....jaag hem een paar vette kogels in zijn vette buik. Ok....Ok....dat moet je zelf maar weten, of je Napes nu wilt vermoorden of niet. Je mag hem van mij ook laten leven. Dat achterkamertje is een Dead End, dus draai je om en ga de Janitorial kamer weer in. Gelijk links zit een groot ventilatierooster in de muur. 

Knal dat rooster stuk en kruip dan in het ventilatiekanaal. Kruip rechtdoor en dan rechts en klim via de rode ladder omhoog. Boven draai je rechts, vooruit, rechts, vooruit, links, over de smalle plank, rechts, vooruit, links, vooruit. 

Op de hoek zit dan een rooster in de vloer. Je kunt nog doorkruipen naar het volgende rooster, maar je kunt ook door dit rooster omlaag vallen.

Knal dus het rooster stuk en val omlaag. 

Je land in een kleine onderzoekskamer met een lijk op de vloer. Zoek de deur en verlaat de kamer. Je bent dan nu in het vervolg van de gang, achter de dubbele glasdeur. Je staat voor de deur van "Patient 42F".  Loop door de gang naar rechts, naar de bloedige dubbele deur aan het einde. Dat bloedteken op de dubbele deur voorspelt niet veel goeds. Ga door de bloedige dubbele deur en je bent weer bij een balie. 

Het is hier een bloedige toetstand. Links in de hoek zag je een geest bij de kopieermachine en daar is ook de deuren naar de Verpleegstersafdeling, "Nurse Station". Ga naar die dubbele deur en kijk door de ruiten. Als je snel was dan heb je nog net Alma in de linker lift zien verdwijnen. Je kunt niet door deze deuren naar de liften, dus draai je om en loop naar de frisdrankenautomaat. In de wachtkamer, "Waiting Room" zie je een geest die daar staat te bibberen. Die geest verdwijnt vanzelf.

  • Ok....Je krijgt hier in deze bloedige ruimtes en gangen weer te maken met een stuk of 6 van die onzichtbare Assassin's. 
  • Het zijn open ruimtes, dus je loopt gewoon rond door deze ruimtes en terwijl je dat doet krijg je dan te maken met een stuk of 4, of 6, Assassin's.
  • Wel....je weet inmiddels wel hoe je het beste met deze Assassin's moet afrekenen....met je blote vuisten. 
  • Dus berg je wapen maar op en ga dan door deze ruimtes hier en zorg dat je met al die 6 Assassin's afreken. 
  • Is dat gebeurt dan ga je door de deur, bij de rode rechtopstaande frisdrankenautomaat.

De deur, bij de rode frisdrankenautomaat, brengt je in een onderzoekskamer. Loop door de kamer naar rechts en verdwijn dan door de volgende deur de gang in.

Je kunt niet door de dubbele deur, dus ga door de smalle deur en volg de route door de kamers naar de volgende deur en je beland dan weer in een gang.

De gang heeft, links, weer een dubbele deur waar je niet door kunt, dus loop naar rechts, naar het bed dat dwars in de gang staat. Checkpoint.Na het checkpoint ga je dus, bij het bed, door de deuropening de kamer in.

Loop door de kamer naar rechts en dan links. Op de toonbank staat een kist met granaten en op een kast, links tegen de muur, ligt een VK-12 Combat Shotgun en een Fragmentatie Granaat.  Ga door de deur naar buiten. Je bent dan natuurlijk weer in een gang. Rechts een dubbele deur waar je niet door kunt, dus volg de gang naar links. De gang gaat dan linksaf en gelijk weer rechtsaf en eindigt bij de liften. 

Rechtdoor kan niet, dus ga rechtsaf naar de liften. Je kunt geen van de 6 liften in. Je ziet een hek dat steeds op en neer gaat omdat er een klein tafeltje onder staat. Kruip onder het hek door, als het hek weer omhoog gaat, 

  • Aan de andere kant van het hek kun je niet door de dubbele deur, rechts, dus volg de gang verder. 
  • De gang bocht een paar keer links en rechts. 
  • Negeer de "Patient 25J" deur en ook de volgende en volg de gang verder. 
  • De gang eindigt weer met een dubbele deur. 
  • Je ontvangt paranormale activiteit als je op de dubbele deur toeloopt. 
  • Als je bijna bij de deur bent dan.....wordt je een heel eind achteruit geworpen en daarna is de gang verandert. 
  • De gang is langer geworden en er zijn nu 2 bedden in de gang. 
  • Loop weer naar de dubbele deur, achterin de gang en.....weer verandert er wat....Draai je om en kijk terug door de gang. 

  • Aan de andere kant van de gang is nu een rode dubbele deur.  
  • Er zijn, links en rechts, blauwe deuren in de gang die je niet kunt openen. 
  • Ren door de gang naar de rode dubbele deur en....
  • Bij de rode deur verschijnt een Geest. 

  • De Geest schud zijn hoofd en verdwijnt weer. 
  • Ren door naar de rode dubbele deur en ram de deur open met je "Use-toets" en....
  • Je wordt terug geteleporteert naar de het Hospitaal en bent weer terug in de gang waar je het laatst was. 
  • Volg de gang dus weer en zie....de dubbele deur aan het einde staat nu open en je kunt nu verder en beland in een grote hal met trap en een bloederige "rotonde".

  • Er schuilen 3 Assassin's in de hal. Als je snel bent dan kun je deze 3 Assassin's ontlopen, maar dan moet je wel snel zijn. 
  • Ren naar de trap, achter de "rotonde". 
  • Ren de trappen op en boven ga je rechtsaf de gang in. 
  • Ren snel door naar de dubbele deur, aan het einde van de gang, en ga er door.

NB: Ik was blijkbaar niet snel genoeg want eenmaal in de gang, bovenaan de trap, kreeg ik die 3 Assassin's op mijn nek. Zoals je kunt zien op de afbeelding boven.

Eenmaal door de dubbele deur ben je weer in een ziekenhuis gang. Pas op...want er duikt nog een Assassin op. Volg de gang. Linksaf is dan het hek dicht, dus ga naar rechts en door de dubbele "Surgery" deur. Loop door naar de wachtruimte en....Checkpoint. Ga door de wachtruimte naar links en dan, net voorbij de 2 frisdrankenautomaten, rechts de gang weer in. 

Je kunt dan niet door de glasdeur, rechts, dus ga door de houten deur de voorraadkamer in. Er liggen een paar SFOD-D lijken op de vloer. Links kun je Medkits, Harnas en geweren pakken en onder de hangkastjes liggen een paar Granaten en machinegeweren. 

Ga de volgende kamer in maar PAS OP.....2 Assassin's vallen aan, dus reken met ze af. Er is nog een 3e kamer. In al deze 3 operatiekamers kun je dus Medkits vinden. Je kunt dan in de middelste kamer of in de achterste kamer, door de glazen schuifdeuren naar buiten de gang op. 

Doe dat en volg de gang dan verder, links de hoek om. Aan het einde van de gang kun je dan niet door de glazen schuifdeur, dus loop terug, de hoek om, en ga dan, rechts, door de bruine houten deur,

  • Smalle kamer. Ga naar links en kijk dan naar rechts. 
  • Je ziet een glazen deuropening waardoor je weer in een hal terecht zult komen. 
  • In die hal loopt echter een Panserkloon rond, dus wees er op voorbereid. 
  • Er zijn ook nog een paar "gewone" Klonen in de hal. 
  • Wel....je moet die hal in, dus bedenk maar een strategie om met de Klonen in de hal af te rekenen. 
  • De Panserkloon heeft uiteraard weer een Minigun die je kunt rapen als de Kloon dood is. 

  • Je kunt dan niet door de deur, links, dus ga rechts het korte gangetje in. 
  • De deur, rechts, kun je dan ook niet door, dus ga linksachter naar de trap en via de trap naar boven. 
  • Je bent op het bovenbalkon van de hal. 
  • Ga hier door de bruine deur de Controle Kamer in. 
  • Links staat er weer een groot console aan de muur. 
  • In de stelling liggen een paar Harnassen en Medkits en Granaten. 
  • Op de vloer staan 2 Turrets en 2 VK-12 Combat Shotguns. 
  • Op het console ligt een 10mm HV Penetrator. 
  • Grijp wat je denkt te kunnen gebruiken en activeer dan weer de "Activate Knop" op het console en je hebt dan de glazen schuifdeur in de gang geopend.

Dus je moet terug naar de gang. Volg dus dezelfde route terug naar de gang, maar pas op want in de kleine hal zijn verse Klonen, die je vanaf het balkon echter makkelijk kunt sniperen met de ATS of het Particle Weapon. Terug in de gang ga je dus naar rechts en weer de hoek om en dan staat dus de glazen schuifdeur nu open.

  • Wel...ga dus nu verder door de nu geopende schuifdeur en.....Checkpoint
  • Loop door de hoek om en......De schuifdeuren gaan dicht, maar rechts is een wachtruimte. 

  • Ga die wachtruimte in en. loop door tot voorbij de rode frisdrankenautomaat en gluur dan naar links de hoek om. ...2 Panserklonen lopen rond door de wachtruimte.

  • Er is geen enkele mogelijkheid tot dekking, dus je zult volledig op je SlowMo functie moeten vertrouwen, en natuurlijk op je voorraad Medkits. 
  • Als je deze 2 Panserklonen hebt overleeft dan breekt er een Zware Panserkloon met Minigun en Schild door de glazendeur, bij de trap.
  • Wel....ook deze zware jongen zul je moeten uitschakelen, dus doe je stinkende best. 
  • Als je de 3 zware Klonen hebt overleeft dan doorzoek je de wachtruimte nog even op Medkits en Turrets, en vergeet ook niet om de Minigun van de schildkloon te grijpen.
  • De Schildkloon heeft dus de trap voor je geopend, achterin de wachtruimte. 

Dus ga de trap op en je beland weer in een hal met een balie en 2 liftten. Op de balie ligt een Health Booster. Je kunt dus niet de liften in, dus verdwijn door de houten deur, linksachter de balie. Draai links en ga door het korte gangetje en dan de trap af.  Onder aan de trap zie je een Kloon dood gaan. 

Ga verder en de gang gaat rechtsaf en....je ziet een paar Klonen die in gevecht zijn met 3 Assassin's. Bemoei je er niet mee. De Klonen gaan dood maar dan komen die 3 Assassin's op jouw toegerend, dus......schakel ze uit. 

Je kunt niet door de bruine deur, links, dus volg de gang verder die dan links de hoek omgaat. Door de  glazen schuifdeur zie je in de volgende hal het gele alarmlicht.  In de "Gele" Hal is dan eindelijk de zo lang gezochte "Life Flight Elevator".

Loop door naar de glazen schuifdeur en ga dan door de houten deur de controle kamer binnen. Activeer de "Activate knop" op het console om de liftdeuren in de "gele" hal te openen. Ook heb je dan de glazen schuifdeur geopend. Grijp eventueel nog de Medkits uit de stelling en ga terug naar buiten en dan nu door de geopende schuifdeur de "gele" hal in. Stap in de  Life Flight lift en draai je om en activeer de lift door op de liftknoppen te drukken en......

.....Je kunt even niets doen terwijl je met de lift omhoog gaat, dus blijf rustig in de lift staan. Opeens gaat het licht uit en donder je met lift en al omlaag en beland je in het volgende deel van dit hoofdstuk:

B: Dark Heart:

Het Hospitaal is geplunderd. Overal liggen SFOD-D lijken. Onbekende krachten proberen de werking van de Life Flight Elevator te saboteren. Je opdracht is om er voor te zorgen dat die Life Flight Elevator het weer gaat doen om dan met dat ding het dak van het hospitaal te bereiken, waar je "Extraction Point" is.

De liftdeur gaat open, dus stap uit de lift en loop door, door de deuropening. Wat een bloed......wat een bloed.....De gang gaat linksaf en brengt je op een kruispunt met een balie. Er valt een lampje van de balie en je hoort gehijg. 

Je bent in de lijkenkelders, de Morque, van het Hospitaal. Ga de linker gang in. Je kunt niet door de dubbele deur, recht vooruit, maar wel door de rechter dubbele deur. Ga dus door die dubbele deur en dan ook door de volgende en loop dan door de 2 kamers. 

In de achterste kamer ga je naar links, achter de stellingen en.....je krijgt een wit scherm en Alma verschijnt even. Ga door de witte deur en je bent terug in de gang. Loop terug naar de balie op het kruispunt. Je kunt niet door de dubbele "Morque" deur, dus ga naar de donkere hoek achter de balie. Doe je zaklamp aan en ga dan door de grijze deur het "Security Office" in. 

  • In het "Security Office" kun je een VK-12 Combat Shotgun vinden en een Harnas en wat Fragmentatie granaten. 
  • Wel...het lijkt erop dat je een Dead End hebt bereikt. Kijk naar rechts. 
  • Boven de stapel kratten zit een ventilatierooster in de muur. 

  • Knal dat rooster stuk en klim dan via de kratten omhoog en kruip het ventilatiekanaal in. Dat klimmen doe je dus via de 2 linker kratten, waar ook de Medkit op ligt. 
  • Doe, in het ventilatiekanaal je zaklamp aan. 
  • Kruip door het ventilatiekanaal. Het kanaal gaat rechtsaf en dan omhoog, rechtdoor en weer rechtsaf.. 
  • Er zit dan een rooster in de bodem van het kanaal. Kijk door het rooster omlaag en....

  • je ziet Alma met 2 Assassin's. Die Assassin's zijn dus de bodyguards van Alma. 
  • Kruip verder door het ventilatiekaal tot je bij de draaiende ventilator bent gekomen. 

  • Kijk omlaag en breek het rooster en val omlaag de gang in....Checkpoint.

Aan het ene einde van de gang is een dubbele glasdeur en aan het andere einde een massieve dubbele deur. Berg je wapen op en zet je schrap om een paar Assassin's te kunnen doodmeppen.Je kunt niet door de glasdeur, dus ga naar de deur aan het andere einde en.....2 Assassin's breken door de deur en stormen op je. Ram ze snel tot pulp. 

  • Ga dan door de open gebroken deur de bloedige snijkamer in. 

  • Loop door de snijkamer en ga dan, rechts, door de geopende deuren de gang op. 

  • Het is een korte gang. Achter in de gang is weer een dubbele glasdeur, met bloed erop. 
  • Rechts is een massieve dubbele deur. 
  • Je kunt niet door de glasdeuren, dus ga door de massieve deur en je beland in de doucheruimte. 
  • Steek door de doucheruimte en verdwijn door de volgende dubbele deur. 

  • Volg de gang de hoek om en ga dan door de volgende dubbele deur. 
  • Weer een snijkamer. 
  • Je kunt niet via de glasdeuren, links, dus ga naar rechts achter en dan achter de pilaren naar links en volg de gang met de lijken lades. 

Je voelt dat er paranormale activiteit heerst. Na een paar bochten zie je dan weer een dubbele deur en.....Alma die uit een lijkenla tevoorschijn komt.

Alma Teleporteert je weer eens naar de Demonen Wereld en een 2 Demonen komen op je af. 

Kill de Demonen en dan.....val je een heel eind omlaag. Je valt door de 7 vuurringen van de HEL  en beland in de receptie ruimte van het Krankzinnigen Gesticht. 

In het Krankzinnigen Gesticht:

Loop naar de houten balie en....van achter de balie komen een paar Demonen op je af....Snel....Kill de Demonen

  • De dubbele "Ward 1" deur zit op slot, dus ga, rechts achter de balie, door de deuropening en dan door het korte, maar bloedige, gangetje. Checkpoint.  
  • Alle dubbele deuren zitten op slot en kun je dus niet door, dus loop rechtdoor het trapje af, de "badkamer" in. 

  • Neem even de tijd voor een snel bad in één van de 3 bloedige badkuipen....Of...nee....laat maar.  
  • Loop door en dan, rechts, door de grijze deur. 
  • Je hoort Alma die zegt:  "I'm waiting for you".  
  • Je bent in een soort operatie kamer. 
  • Snel....draai links en kill de 3 Demonen die op je af komen.

  • Verdwijn dan, links om de hoek, door de blauwe deur.  
  • Weer een gang, en weer zijn alle dubbele deuren taboe voor je. 
  • Dus ga rechtdoor en dan, halverwege, linksaf de gang in. Achterin deze gang zie je de blauwe deur van een cel. 

Loop door en .........2 Demonen komen op je af, dus kill ze. 

Loop door naar de blauwe celdeur en kijk door het raampje van de deur de cel in. 

  • In de cel zit dus één van de mannen die in F.E.A.R verantwoordelijk waren voor het experiment met Alma. De man is compleet waanzinnig geworden
  • Draai rechts en loop de gangen cel in. 
  • In elke cel zit een krankzinnige opgesloten en je kunt door de raampjes in de celdeuren even elke cel in gluren. 
  • Aan het einde van de gang verschijnt een gek. 
  • De gek gaat de laatste cel links in. 
  • Loop door naar het einde van de gang. Je kunt dus niet door de dubbele deur, aan het einde van de gang. 
  • Je moet de geopende linker cel in.

NB: Voor dat je de linker cel in gaat kun je eerst nog even de rechter cel in gaan voor een kleine zijsprong. Dit hoef je echter niet te doen. Het is een grapje van de makers van de game. In de rechter cel zie je een Teleporter Vortex op de muur. Loop door de Teleporter Vortex en...je beland in een nieuwe cel. Zoek de celdeur en kijk door het deurraampje. Ondertussen beginnen de muren van de cel op je af te komen waardoor de cel smaller en smaller wordt. De naakte Alma staat naar je te kijken. Je wordt dan door de muren van de cel platgedrukt en dan.....wordt je terug geteleporteert naar de rechter cel waar je door de Vortex bent gegaan. Ga nu verder met de eigenlijke route

  • Loop de cel uit en ga dan rechtdoor de geopende (linker) cel in. 
  • Je bent dus nu in de laatste cel aan de linkerkant van de gang. 
  • Draai rechts en ga door de linker deur van de cel weer naar buiten en kill snel de 4 Demonen die op je afkomen. 

  • Loop door en dan links de hoek om en loop door de geopende "Ward E" deur . 
  • Je bent dan in  de "Ward E" cellen gang. 

  • Loop door de gang en....je scherm wordt weer wit en dan zie je Alma. 
  • Je ziet 2 Alma's, de geklede jonge versie en de wat oudere naakte en mismaakte versie van Alma.
  • Je kunt niets doen, maar wel door lopen. 
  • Je ziet dan hoe de 2 versies van Alma met elkaar samensmelten tot 1 Alma en dan.......

  •  wordt je weg geteleporteert en ben je weer in de "Morque" van het Hospitaal beland.

Je bent dus terug aan het einde van de gang met de lijkenlades. Je hoort je coördinator die zegt dat je moet opschieten en dat de heli op het dak van het hospitaal op je staat te wachten. Je ziet de geopende lijkenlade waar daarstraks de naakte versie van Alma uitkwam. Je kunt echter niet door de dubbele deur. 

  • Je moet nu helemaal terug naar waar je dit level bent begonnen, dus naar de balie op het kruispunt van de gangen en de Life Flight Elevator. 
  • Dus draai je om en ga terug door de lijkenlade gang en je krijgt dan halverwege een Checkpoint
  • Loop door naar de snijkamer en zie....de glasdeuren die eerder gesloten was is nu open. 
  • Dus ga naar buiten en loop rechtdoor en door de volgende geopende deuren. 
  • Je bent dus terug in de snijkamer. 
  • Loop door de snijkamer en dan de gang weer in. 
  • De glasdeur is nu open, dus loop door de geopende deur en dan naar links en je bent terug op het kruispunt met de balie.

  • Je kunt nu meteen rechtdoor de gang in en die dan terug volgen naar de Life Flight Elevator. 
  • Maar je kunt ook eerst nog even een klein grapje van de makers van de game gaan bekijken. 

Als je dit grapje ook wilt meemaken ga dan, achter de balie, weer het "Security Office" in. In het "Security Office" ligt nu een grote "Explosives" kist op de grond en het rooster van de ventilatieschacht is weer heel. Knal de "Explosives" kist stuk en je kunt dan een paar ASP Rifles oprapen. 

In een wapenrek, aan de muur, kun je een paar G2A2 Assault Rifles pakken. Knal het ventilatierooster weer stuk en klim. via de kratten, het ventilatiekanaal weer in, Gelijk links zit dan dus een draaiende ventilator. Knal die ventilator stuk. De ventilator is dan weg en je kunt nu dus linksaf door het ventilatiekanaal. 

Doe dat en volg het ventilatiekanaal en je beland dan op een stapel kisten en kijk een kale kamer in waar je een Robot ziet staan. Draai rechts en klim via de kisten omlaag naar de vloer en kijk dan naar de Robot en zie.....De Robot speelt een spelletje met de vette Napes. Napes wordt steeds de lucht in gegooid.

Kijk er even naar en als je er genoeg van hebt dan klim je via de kratten weer omhoog en kruip je via het ventilatiekanaal terug naar het "Security Office. Ga dan terug de hal in en dan linksaf de gang in en volg de gang terug naar de Life Flight Elevator. Stap weer in de lift en druk in de lift weer op de liftknoppen en....je beland in:

Hoofdstuk 6: Epiloog:

De Life Flight Elevator doet het dus weer en je SFOD-D Coördinator heeft contact met je gehad en gezegd dat je Extraction Point op het dak van het Hospitaal is. Jij bent de enige F.E.A.R of SFOD-D overlevende. Je moet dus naar het Extraction Point, op het dak van het Hospitaal.

De lift heeft je dus nu helemaal omhoog gebracht en de liftdeuren gaan vanzelf weer open. Je bent er bijna, tenminste.....dat denk je. Hoop dat je nog voldoende zware wapens en munitie hebt. Ga de lift uit en dan door de dubbele deur het dak op. Fettel verschijnt op de achtermuur van het dak en hij zegt tegen je "dat je eigenlijk beter zou moeten weten". en dan....verschijnen er Klonen.....heel veel Klonen.

Fettel achter op het dak en daar verschijnen dan ook de eerste Klonen. De Klonen verschijnen dan op het dak en één van de eerste Klonen is een Kloon met een Laserkarabijn. Rechts is een grote ruimte waar je Medkits kunt vinden en een paar Turrets en Harnassen.Ook links op het dak kun je Medkits en munitie vinden.

  • Er valt niet veel te vertellen. 
  • Blijf in leven en knal alle Klonen dood die opduiken. 
  • Gebruik elke vorm van dekking die er op het dak te vinden is en schakel de Klonen uit. 
  • Verderop staat een oranje brandstof tank op het dak die je kunt laten exploderen als er wat Klonen bij in de buurt staan.

  • Je moet het een tijdlang vol houden, dus ren her en der over het dak en gebruik de dekkingsmogelijkheden die het dak je bied en schakel Klonen uit, waaronder een Panserkloon. 
  • Op een gegeven moment zal dan de Helikopter opduiken en de Heli land op het andere dak. 

  • Je kunt echter nog niet door de deur, bovenaan de trap. 
  • Je moet volhouden totdat er een Zware Panserkloon uit die deur komt en de trap af komt. 

  • Kill dan nog even die Panserkloon en ren dan als de sodemieter de trap op en door de deur. 
  • Draai links en ga door de dubbele deur en volg het gangetje dan links de hoek om en naar de buitendeur. 

  • Buiten op het dak zie je de Helikopter al staan maar.......voordat je door de deur naar de helikopter kunt gaan ontploft de helikopter en jij wordt terug de gang in geblazen.

  • Je bent niet dood en je komt weer bij je positieven. 
  • Fettel verschijnt en lult zijn gebruikelijk lulverhaal tegen je over dat de oorlog nog niet voorbij is. 
  • Dan zie je een shot van de brandende stad en dan krijg je het "eindfilmpje" met de aftiteling te zien. dat je gevoegelijk kunt afbreken met je ESCAPE-toets.

Wel...dit is het:

EINDE:

Wel....Zoals Fettel je zojuist al heeft verteld....Het verhaal van F.E.A.R is nog niet afgelopen, Veel vragen zijn onbeantwoord gebleven. Hoe zit dat nu met die 2 Alma's?  Waarom wil de "naakte" Alma je steeds vermoorden en de "geklede" Alma je steeds helpen? En ben je nu dood of niet. En als je niet dood bent......wat dan nu????.....

Wellicht dat het volgende deel hier de antwoorden op geeft want je kunt inmiddels ook F.E.A.R Perseus Mandate gaan spelen. Perseus Mandate is weer een "Stand-Alone" game waar je dus het originele Fear niet voor nodig hebt. F.E.A.R Perseus Mandate is het officiële vervolg op F.E.A.R van Siërra.