2007: Walkthrough door: Louis Koot

  • Dit is een game uit 1998 en is dus gemaakt voor Windows 95/98SE en voor een Apple Computer uit die tijd. 

  • De game doet het bij niet onder WindowsXP maar ik heb ook nog een Windows 98 computer en daar doet de game het prima op. 

  • Je hebt wel Quictime 32 nodig, om de filmpjes in de game te kunnen zien. 

  • Quicktime 32 staat echter op de Cd en kun je tijdens de installatie van de game installeren. Kies daar ook voor, ook al heb je al een nieuwere versie van Quicktime.

  • De game staat op 2 Cd-rom's

  • Secrets of the Luxor is een "Point and Click" adventure game dat je geheel met je muis speelt.

  • Grafisch is de game natuurlijk niet meer van deze tijd, maar als je je daar niet aan stoort dan is dit nog echt een mooie game waar je niet zo maar klaar mee bent.

De game begint met de Proloog in je:

Hotelkamer:

Blijkbaar lig je naast je bed op de vloer want je staart omhoog naar de fan die aan het plafond van je hotelkamer hangt. Klik vooruit om op te staan. Je ziet je bed. Aan de andere kant van het bed staat je koffer, je hoed, je schoenen en je rugzak.

Blijf even rustig staan. Beweeg je cursor eventjes helemaal naar onderaan je scherm. Je scherm wordt pikzwart maar onder in je scherm komen nu de een Pot met Scrollen, Een Steen en een Rugzak te voorschijn. 

Klik op de Pot met Scrollen en....Je hebt het Optiescherm geopend. In dit Optiescherm kun je dus Saven, Loaden, een New Game beginnen en het spel Afsluiten. 

Klik op de Pot met Scrollen om dit schermpje te sluiten. Klik nu op de Steen. Door op de Steen te klikken heb je de opties voor het geluid geopend. Je kunt hier dus instellen hoe vaak je de muziek en de speciale effecten hoort. 

Klik op de steen om dit scherm te sluiten. Klik nu op de Rugzak en...je hebt je Inventory geopend. In je Inventory worden de spullen opgeslagen die je in de game opraapt. Vanuit je Inventory kun je de opgeraapte spullen dan weer in de game gaan gebruiken, op de plaatsen waar dat nodig zal zijn.

Klik op de rugzak om je inventory te sluiten. Beweeg je cursor weer naar boven om het Gamescherm weer te openen.Je bereikt de muziekopties en de Save/Load en Quit opties ook als je de cursor helemaal bovenaan je scherm zet. Er floept dan een grijze balk tevoorschijn waar in je de opties Game, Music Volume, Effects Volume vindt. Via Game kun je dan Saven, Loaden en Afsluiten. Via Muziek Volume en Effect Volume kun je het volume van de muziek en de speciale geluidseffecten instellen.

Ok..Ga 1 keer vooruit en draai rechts. Je staat voor je koffer. Klik op de koffer. Op je koffer ligt je hoed en naast je koffer staat je rugzak. Voor de rugtas staan je schoenen op de grond. 

Grijp je Hoed, je Rugzak en je Schoenen. Als je deze 3 items heb dan draai je rechts. Je ziet je bed weer en de ladekast die naast het bed staat. Ga vooruit naar de ladekast. Op de kast, rechts van de schemerlamp, staat je VCR videoapparaat. Grijp de VCR. Draai links. Op het bed ligt, voor je kussen, een bruin Boek. Grijp het Boek. 

Open nu even je Inventory. Dus beweeg je cursor omlaag naar de onderkant van het scherm en klik dan op je Rugzak. In je inventory heb je nu een polaroid fototoestel, een paar polaroid foto's, het bruine boek, een witte piramide en de VCR videoapparaat. Om items in je inventory te bekijken pak je een item en sleep je het item omhoog de inventory uit. Laat dan je muisknop los en het item verschijnt groot in je scherm. Doe dit nu eens met de polaroid fotocamera. Je keert terug naar je bed maar je kunt nu een foto nemen van het bed door te klikken. Doe het maar niet want wie wil er nu een foto maken van zijn hotelbed. Maar, straks als je eenmaal in de piramide bent, kun je dus van belangrijke objecten een foto nemen met de polaroid camera.

Beweeg je cursor weer omlaag en open je rugzak weer. Sleep nu het Bruine Boek uit je inventory. Het is een Journaal. Open het journaal door er op te klikken, of door op de boekenlegger te klikken die boven uit het boek steekt. Lees het Journaal door. Je bladert van bladzijde naar bladzijde door op de bladzijden te klikken. Het zijn heel wat bladzijden, maar dit journaal verschaft je een schat aan informatie en er staan ook een aantal tekeningen in. Straks als je in de piramide bent zal dit journaal een belangrijke bron van informatie voor je kunnen zijn. Berg het journaal weer op in je inventory.

Sleep dan de VCR omhoog uit je inventory. De VCR komt groot in je scherm te staan en je ziet dat je ook 3 videotapes bezit. Klik op de linker videotape. De tape wordt in de VCR geladen en je ziet nu in het schermpje een kort videofilmpje over de Luxor piramide. Als het filmpje teneinde is klik je op de Stop/Eject knop om de tape uit de VCR te halen. 

Bekijk op deze wijze ook de beide andere videotapes. De tweede tape toont je een filmpje met Professor Reginald Osiris die vertelt over een stuk perkament dat is gevonden in de Luxor Piramide. Reginald's verhaal gaat over Tijdreizen. De 3e tape toont je een nieuwsflash over de Luxor Piramide en de opgravingen die daar aan de gang zijn. Prof Reginald Osiris is nogal boos over vermeende plunderingen.

Als je alle 3 de tapes hebt bekeken dan klik je op de power knop om de VCR weer op te bergen. Je kijkt dan weer naar je bed. Draai links en ga 1 keer vooruit. Draai links. Je kijkt het gangetje in naar de deur van je hotelkamer. Ga 1 keer vooruit en draai dan links. Je staat voor de badkamerdeur. Open de badkamerdeur en ga de badkamer binnen. Draai links. Je staat gebogen over de wastafel. Links naast de kraan ligt je Tandenborstel. Grijp je Tandenborstel. Draai je om naar het toilet. Open de klep van het toilet. Trek de wc door op de wc hendel te klikken. Leuk maar je hebt er niets aan. Draai links en verlaat de badkamer weer. Draai in de gang dan weer links. Onder je kamerdeur steekt een Brief. Grijp de Brief.

Open je inventory en scrol door je inventoryitems tot je de zojuist gevonden brief ziet staat. Klik op de brief en sleep hem dan omhoog je zwarte scherm in. Laat los en lees dan de brief. Het is een brief van Professor Reginald Adrian Osiris. Lees de brief door. Onderaan de brief staat een cijfercode 2411#. Onthoud deze code. Berg de brief weer op in je inventory door er op te klikken. Aan de brief zat blijkbaar ook een plastiek codekaart want die heb je nu ook in je inventory staan. Klik op je kamerdeur en stap vooruit je kamer uit en....De game begint nu echt......

Filmpje: je vliegt in een helikopter naar de Luxor Piramide

Luxor:

De Lift:

De heli heeft je afgeleverd in de toegangshal van de piramide. Je staat voor GATE 16.

  Links naast de gate hangt het codekastje waar je de codekaart moet doorhalen en dan een code moet intoetsen. 

Maar doe dat nog even niet. Aan de linkermuur hangt ook een Tv-monitor. Draai links en klik dan met je vingertje op de monitor. In eerste instantie krijg je alleen maar storing te zien op de monitor maar dan verschijnt er een militair die je toespreekt. Luister naar de militair. Als dit filmpje weer is afgelopen dan draai je rechts en klik je met je handje op het codekastje. Pak de codekaart uit je inventory en klik met de codekaart op de gleuf die rechts aan het kastje zit. Je haalt de kaart door de gleuf en moet dan een code intoetsen. 

Wel....op de brief van Osiris las je de code 2411#, dus klik op de toetsen 2411#  en....Gate 16 schuift open. Ga 2 keer vooruit door de tunnel. Je staat dan voor de lift. Rechts naast de deur zit de knop om de deur te openen, maar aan de rechtermuur hangt een bord. Klik eerst met je hand op het bord en lees wat er op staat. Op het bord lees de betekenis van de 3 liftknoppen. De bovenste knop is de Noodrem, de middelste knop is om de automatische rem uit te zetten en de onderste knop is dan de eigenlijke handmatige noodrem. Klik weer op het bord om uit te zoomen. 

Klik nu op de knoppen, rechts naast de liftdeur en het hek gaat open. Ga de lift in. 

Je hoort iemand schreeuwen. Draai links. Je staat dus nu in de lift en kijkt de tunnel in. 

Rechts zitten de liftknoppen. Druk met je handje op de onderste knop om het lifthek te sluiten. Klik op de middelste knop. De lift begint te dalen en.....Je ervaart waarom je zojuist iemand hoorde schreeuwen.Gate 16 explodeert ten gevolge van een explosie. De lift begint te dalen. Klik onmiddellijk op de middelste knop om de lift te stoppen. Het knoppen paneel springt open. Je ziet 3 hendeltjes, een Groene, een Rode en een Grijze hendeltje.

De lampjes gaan aan en de lift zakt verder omlaag en bereikt veilig de bodem van de schacht. Klik op de onderste rode knop om het lifthek te openen. Stap 2 klikken vooruit de lift uit. Je staat voor de ingang van de King's Kamer. Ga nog niet naar binnen maar draai links en ga vooruit naar de kisten die in de hoek staan. Je zoomt in op een geopende kist. In deze kist ligt een Nachtkijker. 

Grijp de nachtkijker en draai rechts zodat je weer voor de ingangspoort van de King's Kamer staat. Ga 2 klikken vooruit door de poort. Je bent in de:

Koningskamer (King's Room):

De Koningskamer is een ronde kamer. Feitelijk is het een diepe ronde put waar je omheen kunt lopen. Midden in de put staat een dikke stenen pilaar. Bovenop de pilaar staat een metalen constructie. Je staat nu voor de put. Draai rechts en ga 8 klikken vooruit over de galerij rondom de put. Na 8 klikken draai je rechts. Je staat voor een hyper moderne groene tafel waarop een hyper moderne computer op staat. 

Klik met je Handje op de monitor van de computer. Er word om een ACCESS CODE gevraagd. Typ via je eigen toetsenbord weer de code 2411 in, maar deze keer zonder het #. Je krijgt toegang tot de computerfiles.

NB: het kan zijn dat je na het intypen van de code nog op je ENTER toets moet drukken. Ik hoefde dat niet te doen, maar het kan zijn dat in sommige versies van de game dit nog wel moet.

  • In je scherm zie je nu het grote documentenscherm. 

  • In het rechtsonder scherm zie je File 1 t/m File 6. 

  • Klik op File 1 en in het smalle linker scherm verschijnen de 6 documenten die in File 1 zitten. 

  • Klik op elk van de Documents 1 t/m 6 en lees ze allemaal door. 

  • Doe dit dan ook met de overige Files 2, 3, 4, 5 en 6. 

  • Zorg dat je alle documenten in al deze 6 files door leest.

  • File 1 bevat dus 6 documenten. 

  • File 2 bevat 1 document waarin iets verteld wordt over de Mono-Lev, één of ander vehikel. 

  • File 3 bevat 1 document en dat gaat over Project 1138. 

  • File 4 bevat 1 document en dit geeft je enige informatie over deze Koningskamer. 

  • File 5 bevat 1 leeg document. De informatie in dit document is deleted. 

  • File 6 bevat 1 document waarin je iets leest over een Headset Unit. 

  • Als je alle documenten hebt gelezen dan klik je op de Exit knop om het computerscherm te verlaten.

Draai je rechts om. Open je Rugzak en klik op de Nachtkijker en sleep de nachtkijker je inventory uit. Je kijkt dan door de nachtkijker. De nachtkijker gaat eerst de omgeving scannen en toont je dan, in het nachtkijkerscherm, een pad over de put en je ziet, aan de overkant, licht uit de muur schijnen. 

Draai nu rond in het nachtkijkerscherm. Dus klik in het nachtkijkerscherm. Je cursor wordt dan een pijlcursor. Hou je muis ingedrukt en beweeg je muis dan naar links zodat je in het nachtkijkerscherm linksom draait. Maak een hele draai en je komt er achter dat er in de muren van deze Koningskamer dus 4 van die plekken in de muur zijn waar licht uit komt. Dat zijn dus deuren die je moet zien te openen om de daarachter gelegen ruimtes in te kunnen gaan.

Schuif de knop, onder het scherm, naar links om je nachtkijker weer op te bergen. Draai je weer om naar de computer en draai dan links. Ga nu verder 2 klikken vooruit, draai links en....je staat voor de "brug" die naar de pilaar leid. Bovenop de pilaar staat het STENEN EI. Ga 2 keer vooruit en klik dan met je vingertje op het STENEN EI. Het STENEN EI gaat open en het Gele Ei wordt zichtbaar. 

Klik met je vingertje op het Gele Ei. Je bent in de close-up van een Handafdruk. In de buitenste rand staan 16 knopjes. Tussen de buitenste rand en de handafdruk zie je 2 cirkels. deze binnencirkels zijn verdeeld in 16 segmenten en voor elk van die segmenten staat er dus een knopje op de buitenste rand. Je kunt deze Handafdruk puzzel nu nog niet oplossen. Je hebt eerst meer informatie nodig. Draai 3 keer linksom, of rechtsom en ga 1 klik vooruit. Draai je dan weer om zodat je weer naar het STENEN EI kijkt. Plaats nu je cursor links naast de "brug". Je cursor wordt nu de Omlaagwijsvinger. Klik en je kijkt omlaag door ruimte links naast de brug. 

Je kijkt omlaag naar de bodem van de put en je ziet stenen als treden uit de muur komen.Klik nu 1 keer met je Handje op de grijze stenen en je daalt 1 klik omlaag.  Klik nu 3 keer met je Handje op de grijze stenen, boven in het scherm. 

Je daalt verder omlaag en bent dan halverwege. Onder je zie je de bodem van de put, rondom de stenen pilaar. Kijk even op je gemak naar de bodem en merk op dat ook de bodem een cirkel is die is verdeeld in 16 segmenten. Er lopen 2 lijnen over de bodem die elkaar steeds kruizen na elke 3e segment. 

Dit is je 1e aanwijzing voor de Handafdruk puzzel. Klik nu verder omlaag door nog eens 3 keer op de grijze stenen te klikken en je staat dan op de bodem van de put en voor de muur waar die grijze stenen in zitten waarover je naar omlaag bent gegaan. Draai links. Je ziet een ingang waar schemerig groen licht uit komt. 

Ga 1 klik vooruit en je staat voor deze "groene tunnel". Klik vooruit in de groene tunnel en....helemaal vanzelf ga je door de tunnel en je beland in een ruimte met Skeletten. 

STOP....Ga niet verder deze ruimte in want dat zul je niet overleven. Ach wat,.....je geloofd me toch niet, dus ga 2 klikken vooruit en.....Wel...ik had je gewaarschuwd...je bent DOOD....heb je gemerkt waardoor je dan dood gaat? Als je 2 stappen de skeletten ruimte in loop dan wordt je geplet door een hele zware steen die dan omlaag valt. Gelukkig geeft de game je vanzelf de mogelijkheid om je vergissing te herstellen omdat je vanzelf weer terug aan het begin van de skelettenruimte komt te staan. Draai je om en klik weer vooruit in de tunnel en je beland vanzelf weer op de bodem van de put. Draai rechts. Je ziet weer een ingang van een "groene" tunnel. Ga een klik vooruit en klik dan weer vooruit in deze 2e tunnel. Je komt terecht in de:

Fontein Zaal:

Je hoort het gedrupt van water en je staat tussen ronde pilaren. Ga 2 keer vooruit. Achterin de zaal sta je dan voor de droogstaande fontein. Ga nog 1 klik vooruit zodat je helemaal tegen het midden van de fontein aan staat. Draai je dan om. Je kijkt terug door de zaal. Links en rechts van de pilarengalerij kun je via een stenen trap omhoog. Klik met je vingertje op de linker trap of op de rechter trap en ga dan 5 klikken vooruit en je staat bovenaan de trappen. Draai links. Op de muur zie je een groot rond symbool. Het is het Zonsymbool. Kijk ernaar. Draai je om. Aan het einde van dit "balkon" staat een pilaartje. 

Ga 2 klikken vooruit naar het pilaartje. Bekijk de bovenkant van het pilaartje. Het pilaartje heeft 4 donker grijze schuifknopjes en in het midden 4 kleine hendeltjes. Als je de linker schuifknop omlaag trekt dan trek je ook de andere 3 ronde knopjes omlaag. Trek de linker knop helemaal omlaag en laat dan los. De 4 knoppen schieten weer omhoog en je hoort een geluid.

  • Onder de middelste knop zitten 4 kleine hendels die je naar links, rechts, omhoog en omlaag kunt zetten door er op te klikken.

  • Als je op de linksboven hendel klikt dan beweegt ook de rechtsonder hendel.

  • Als je op de rechtsboven hendel klikt dan beweegt ook de linksonder hendel.

  • Klik je op de rechtsonder hendel dan beweegt ook de rechtsboven hendel.

  • Klik je op de linksonder hendel dan beweegt ook de linksboven hendel. Probeer het maar eens.

Je kunt deze puzzel nog niet oplossen want je hebt eerst meer informatie nodig. Draai je om, 2 klikken vooruit en ga dan via de linker of de rechter trap weer terug omlaag tot je weer midden voor de fontein staat. Draai je dan om en ga tussen de pilaren 5 klikken terug vooruit en klik dan in de donkere tunnel en je staat dan vanzelf weer terug op de bodem van de put.

Draai weer rechts en...je ziet de ingang van de 3e tunnel en daar zit een hek in. Ga vooruit en probeer of je het hek in deze 3e tunnel kunt openen. Dat lukt niet. Draai links. Je ziet de muur waar de grijze trap stenen uit steken. Ga dus vooruit en klim via de grijze trapstenen in 8 klikken terug omhoog de put weer uit. Weer boven draai je rechts en ga je 7 klikken vooruit. Draai links. Je staat onder een "afdak" en in de grijze stenen muur zie je dat er linksonder 1 steen iets vooruit steekt. Klik met je handje op die iets uitstekende steen. Je zoomt er op in. Klik weer op de steen en......

De Geheime Deur in de muur gaat open. Ga 1 klik vooruit door de nu geopende deur. Je bent dan nu in de:

Spiegel Kamer (Mirror Room):

Ga vooruit naar het altaar dat achterin deze kleine smalle kamer staat. Links en rechts van het altaar staat een bolvormige Spiegel. Achter het altaar is een nis waar 2 gouden kandelaars voor staan. Als je voor het altaar staat dan klik je met je vingertje in de nis. 

Op grijze muur, in de nis, staat een Handafdruk. Onthoud de positie van de handafdruk want dit is je 2e aanwijzing voor de Handafdruk puzzel onder het Stenen Ei. Draai je om en merk op dat je nu dus achter het altaar staat. Ga 4 klikken vooruit, de Spiegel Kamer weer uit. Je hoort dat de deur van de Spiegel Kamer achter je weer dicht schuift. Je staat weer op de rand van de put.

Handafdruk Puzzel

Draai rechts. Ga weer 7 klikken vooruit en draai dan weer links. Je staat weer voor de "brug" over de put. Ga weer helemaal vooruit naar het Stenen Ei. Klik weer op het Stenen Ei om het te openen en zoom dan weer in op de Handafdruk. Open nu je Inventory en open het Journaal. Blader door het journaal naar pagina 18. Op pagina 18 zie je een cirkel getekend. In de buitenste rand van de cirkel staan 16 knopjes. Nummer deze knopjes 1 t/m 16. 3 van deze 16 knopjes zijn zwart. Dat zijn de knopjes 5, 10 en 12.  Sluit het Journaal en keer terug naar de Handafdruk puzzel.

Nummer de knopjes 1 t/m 16. Klik dan 1 keer op de segmenten bij knop 2, knop 6, knop 10, knop 14. Je moet nu de Handafdruk instellen op de positie zoals je die zag op de muur van de nis in de Spiegel Kamer. Klik 2 keer op de Handafdruk om de Hand op die positie te draaien. Nu moet je de 2 linken precies zo instellen als de lijnen in de vloer van de put. Hiertoe moet je op de segmenten klikken. Klik nu op de knopjes 5, 10, 12 en.....je hoort gerommel en het Stenen Ei gaat vanzelf weer dicht.

Draai je weer om en ga weer 1 klik vooruit, draai je weer om en klik weer met je omlaagvinger links naast de brug. Klim via de grijze stenen weer helemaal naar de bodem van de put. Weer beneden draai je links en ga je vooruit naar de 1e tunnel, draai links en ga naar de ingang van de 2e tunnel. Klik weer in de tunnel en je beland weer terug in de:

Fontein Kamer:

Ga weer helemaal vooruit tot bij de fontein, draai je om en ga weer via één van de trappen omhoog en ga boven weer naar het pilaartje. 

  • Ok...Er zitten dus 4 kleine hendeltjes op het pilaartje en 4 schuifknoppen. 

  • Je weet al dat als je op een hendeltje klikt je dan ook één van de andere drie hendeltjes beweegt.

  • Klik 1 keer op het rechtsboven hendeltje.

  • Klik 4 keer op linksboven hendeltje. 

  • Klik 7 keer op het linksonder hendeltje. 

  • Trek de linker knop helemaal omlaag en laat dan los en....

Je hoort en ziet heel even water uit de fontein stromen en hoort het geluid alsof er iets ronddraait. Draai je om en ga naar het ronde Zonsymbool dat op de muur zit. Bekijk het symbool en zie....het is gedraaid ten opzichte van de eerste keer dat je het zag. Dit betekent dat er in de Koningskamer nu 2 andere zalen open zijn gegaan.

Ga terug omlaag en via de tunnel weer naar de bodem van de put, zoek in de put de klimmuur weer op en klim dan via de grijze stenen weer helemaal naar boven. Weer boven sta je weer voor de witte hiëroglyfenmuur, links van de computer. Midden in de muur zit een cirkel. klik op de cirkel en....de geheime deur schuift open. We gaan echter deze ruimte nog niet in. Draai links en ga 5 klikken vooruit en draai rechts. Je staat onder het 2e afdak en kijkt naar de muur. Midden in de muur zie je een poort getekend met daarboven een cirkel.

Klik in de "poort" en.....de geheime deur schuift open. Klik vooruit en.....je beland in de:

Driehoeks Kamer (Triangle Room):

Je staat in een smal gangetje. Ga 2 klikken vooruit en je bent dan in de eigenlijke Triangle Kamer. Aan de linker muur staat een machine en rechts staan 2 grote standbeelden. Draai rechts. Tussen de twee standbeelden is een doorgang naar een zijgang. 

Ga 2 klikken vooruit het doodlopende zijgangetje in. Aan de achtermuur in het zijgangetje zit een paneel waarop je 8 driehoekjes ziet staan. Van links naar rechts staan die driehoekjes om en om op de punt of op hun vlakke kant. Teken het na. Draai je om en ga 2 klikken terug vooruit de kamer weer in. Je staat dan voor de Driehoekjesmachine. Klik met je vingertje op de machine om er op in te zoomen. 

  • De machine heeft  8 spoelen. 

  • Op elke spoel staan driehoekjes. 

  • Onder de spoelen zitten hendeltjes. 

  • Door op de hendeltjes te klikken verdraai je de spoelen en verander je de driehoekjes die op de spoelen staan. 

  • Je moet er dus voor zorgen dat, van links naar rechts, de 8 driehoekjes op de spoelen precies zo staan als op het paneel in het zijgangetje 

  • Nummer de hendeltjes onder de spoelen, 1 t/m 6 en klik dan op 1, 2, 5 en 6 en.....

  • de driehoekjes komen goed te staan maar klikken vanzelf terug in de oorspronkelijke positie, maar de bodem van de machine gaat nu open. 

  • Je ziet een gaatjes diagram en in het diagram zie je 7 blokjes zitten op verschillende posities.

Draai je om en ga terug de zijgang in via de doorgang tussen de 2 standbeelden. Draai links en....zie...de muur waar het driehoekjes paneel op zat is nu weg geschoven. Ga 2 keer vooruit en blijf dan staan. Als je verder gaat dan ga je dood. Je bent nu in de:

Spiesen Zaal. (Spikes Room)

De vloer van deze zaal bestaat uit vierkante met gaten. Aan de overkant zie je de ingang van 2 tunnels. Als je nu blind oversteekt dan komen er scherpe spiesen omhoog via de gaten in de vloer en dat zul je niet overleven. Draai rechts. In de rechtermuur van de zaal zie je ook 2 tunnels. Draai je om zodat je de linkermuur van de zaal zit. Ook in de linkermuur zie je 2 tunnels.

De vloer van deze zaal is dus het gaatjes diagram dat je zag in de Driehoekjesmachine. De 7 blokjes die je in dat gaatjes diagram zag zijn dus de 7 tunnels die vanuit deze zaal kunt bereiken. Kijkend naar de linker tunnels mik je de vooruitcursor op de rechter tunnel ingang en dan ga je 2 klikken vooruit. Je staat dan in een tunnel met gemetselde muren en recht voor je zie je een zwarte Sterdeur. 

Ga 3 klikken vooruit en draai dan links. Je staat nu recht voor de Sterdeur. Klik met je vinger in het midden van de grote ster die midden tussen de 7 kleinere sterren staat. De deur schuift open. Ga naar binnen en kijk rond. Je bent in de:

Sterren Kamer:

Er zijn 4 donkere ramen en in elk raam zie je een Sterrenconstellatie. Teken de 4 sterrenconstellatie na die je in elk van de 4 ramen ziet.

Als je de 4 sterrenconstellaties hebt overgetekend dan Ga je weer voor de Sterdeur staan en klik je weer op de grote ster om de deur te openen. Ga vooruit door de geopende deur en draai links. Klik 3 klikken vooruit door de gang en vanzelf ga je dan weer door een donkere tunnel en je beland in een pilarenzaal waar een bolvormig pilaartje in het midden staat.

Zon Kamer (Sun Room)

Rondom het pilaartje steken vervaarlijke spiesen uit de vloer omhoog. Klik vooruit naar het bolvormige pilaartje en klik dan op de bol met je Hand om er op in te zoomen. 

  • De bol heeft 10 vakken. In elk vlak zie je een sterrenconstellatie. 
  • Je kunt elk vak indrukken door er op te klikken. 
  • Het is natuurlijk de bedoeling dat je allen de 4 vakken indrukt waarop je de sterrenconstellatie ziet die je ook zag op de 4 zwarte ramen. 
  • Nummer de vakken, van links naar rechts, als 1 t/m 10. 
  • Vak 1 is het grote vak links en vak 10 is het grote vak rechts. 
  • De vakken 2 t/m 5 zijn de 4 bovenste kleine vakken en de vakken 6 t/m 9 zijn de 4 onderste kleine vakken. 
  • Klik dan op de vakken 2, 3, 8, 10. 
  • De ingedrukte vakken springen terug en de spiesen zakken de grond in. 

Klik rechts van de bol om uit te zoomen en ga dan over de bolpilaar heen vooruit en dan verder 3 klikken vooruit door de gang. Je komt in de sarcofaag kamer. Op het altaar ligt een sarcofaag. Op de muur, achter de sarcofaag zie je weer zo'n Zonsymbool, die je ook al zag bovenin de fonteinkamer. Klik vooruit op het Zonsymbool. Je stapt over de sarcofaag heen en staat voor het zonsymbool. Bekijk het goed en draai dan links, of rechts, om. Je staat dus nu achter de sarcofaag. 

Onder de sarcofaag zie je een knop en 3 symbolen in het stenen altaar. Klik met je handje op het altaar, onder de sarcofaag. Je zoomt in op de knop en de 3 figuren. Boven de knop staan 3 grote symbolen. Het linker symbool is het Zonsymbool. De knop wijst nu echter naar het Maan symbool. Je moet de knop nu omdraaien zodat de knop naar het Zonsymbool wijst. Klik op de knop en de knop klapt naar links en wijst nu naar het Zonsymbool. 

Klik met je vingertje op de bovenrand van het altaar om uit te zoomen. Ok..je moet nu helemaal terug naar de Koningskamer. Je staat dus achter het altaar in de Zonkamer. Ga 2 klikken vooruit en....via de donkere tunnel sta je dan weer in de gang van de Sterdeur. Ga 6 klikken vooruit en je bent terug in de Spiesenkamer. Mik je vingertje op de verlichte ingang in de rechtermuur en klik dan 4 klikken vooruit en je staat dan weer voor de Driehoeksmachine. Draai links en ga 2 klikken vooruit en klik op de Geheime Deur en als deze is open geschoven klik je in de donkere tunnel. Vanzelf beland je dan weer in de:

Konings Kamer:

Loop door tot je weer op de rand van de put staat. Draai rechts en ga nu 8 klikken vooruit en draai rechts. Je staat weer voor de muur met de loszittende steen, linksonder. Zoom weer in op de loszittende steen en klik er dan weer op en de deur van de Spiegelkamer gaat weer open. Ga de Spiegelkamer weer in.

Spiegel Kamer:

Ga 1 klik vooruit. Je staat voor het altaar waar nu een straal wit licht uit omhoog schiet. Links en rechts van het altaar zitten twee grote spiegels aan de muur. Je kunt die spiegels draaien en dat moet je nu ook doen. 

Draai links en klik dan met je vingertje op de linker spiegel. Doe dat 2 keer zodat de spiegel dan naar rechts staat en gericht staat op de Handafdruk, in de muur van de nis. Draai twee keer rechts en klik dan ook 2 keer op de rechter spiegel om deze ook op de nis te richten. Ga dan weer recht voor het altaar staan en klik met je Hand op de hendel die vooraan op het altaar zit om in te zoomen op de hendel. Klik dan op de hendel en....twee witte lichtstralen worden nu via de twee spiegels naar de muur in de nis gezonden en vallen daar op de handafdruk. De lichtstralen verdwijnen weer maar de muur in de nis is nu open gegaan. Zoom uit en ga nu 2 klikken vooruit, de nis in en....je gaat weer vanzelf door een donkere tunnel en beland in de kamer van de:

Guardian Of Time:

Je ontmoet nu de Guardian Of Time. Luister naar wat ie verteld. Hij heeft het over een Kristallen Obelisk die, in verkeerde handen, een machtig wapen van vernietiging kan zijn. De Guardian verdwijnt weer. Je kunt helemaal de trap op lopen en boven dan even op de Troon plaatsnemen. Maar het is vrij zinloos om dit te doen. Dus draai je om. Op het pilaartje, rechts naast de ingang, ligt de Ankh Sleutel.

 Klik twee keer op de Ankh Sleutel om het ding te grijpen. De Ankh Sleutel wordt opgeborgen in je inventory. Zoom uit en ga terug door de tunnel naar de Spiegel Kamer en dan weer 4 klikken vooruit. Je bent terug in de Konings Kamer en staat weer op de rand van de put.

Konings Kamer:

Draai rechts en ga 3 klikken vooruit en draai weer rechts. Je staat nu recht voor de muur die vlak voor de computer is. Er schijnt licht van een schijnwerper op de muur. Klik met je Vingertje op de "poort" die je op de muur ziet en ook deze Geheime Deur schuift nu open. 

  • Klik vooruit en je eindigt in een Rode Gang. 
  • Ga 3 klikken vooruit, links, 2 klikken vooruit, links, 2 klikken vooruit en je staat bovenaan een lange stenen trap die door de smalle gang omlaag gaat. 
  • Daal de trap 6 klikken vooruit af. 
  • Je staat dan beneden in een rode "grot" en met je neus tegen het Queens Head aan. 

De Koningin heeft een Rode Doek op haar hoofd. Klik 2 keer met je vingertje op de Rode Doek. Het schuift omhoog en je ziet nu een Rol waarop 3 symbolen staan. Teken de 3 symbolen na. 

Klik NIET op de rol want je mag het niet pakken. Doe je het toch dan zal de Queen een dodelijke pijl naar je spugen en ga je dood. 

  • Dus als je de 3 symbolen hebt nagetekend dan draai je twee keer links om en ga je terug 5 klikken vooruit om via de smalle stenen trap terug omhoog te gaan. 
  • Ga dan links en 4 klikken vooruit, rechts, 1 klik vooruit, links en je staat voor een volgende donkere traptunnel. 
  • Daal deze trap in 10 klikken vooruit af en je komt terecht in de:

Wiel Kamer (Wheel Room)

Dit is een grote ronde zaal. Er zijn 6 nissen waar een standbeeld in staat en in het midden is een grotere nis waar het grote Symbolen Wiel in hangt. 

  • Ga 2 klikken vooruit en je bent dan ingezoomd op het grote Symbolen Wiel. 
  • Wel...een wiel is rond, dus dit is een cirkel. 
  • Het wiel is verdeeld in 3 cirkels en in elke cirkel staan symbolen. 
  • Door op de cirkels te klikken verdraai je de cirkels en verplaats je de symbolen 1 positie. 
  • Zie het wiel als een klok met de uren 1 t/m 12. 
  • Je moet dus nu de 3 symbolen die je op de rol in het Queens Head zag nu op het wiel op de juiste positie zetten. 
  • De 3 vlammetjes zet je op 10 uur.
  • Het zittende figuurtje zet je op 2 uur
  • Het rondje met 3 sprieten zet je op 6 uur 

  • Doe je dit goed dan verdwijnt het wiel en is de grote ronde opening open

Ga dan vooruit door het ronde gat en dan 7 klikken vooruit door de tunnels om via de trappen te belanden in de "kelder". Beneden je zie je een opening die is afgesloten door een hek. Je bent hier in de ruimte achter de 3e opening die je zag op de bodem van de put. Draai rechts en ga verder omlaag via 4 klikken vooruit. Je staat voor een Hendel en een katrol. Grijp de groene bovenkant van de Hendel vast en trek de Hendel dan naar je toe, dus omlaag. 

  • De katrol gaat draaien en je hoort een geluid. 
  • Vanzelf springt de Hendel weer terug. 
  • Draai rechts en je ziet dan links de opening met het hek en rechts zie je de trap. 

  • Mik op de trap en ga 12 klikken vooruit, terug via de trappen omhoog en door de ronde Wiel opening. 
  • Je staat dan weer in de Wiel Kamer. 
  • Ga verder 11 klikken vooruit om via de smalle rode trap tunnel weer helemaal boven te geraken. 
  • Ga rechts, 1 klik vooruit, links, 2 klikken vooruit, links, 2 klikken vooruit, rechts en dan 5 klikken vooruit en je staat terug in de:

Konings Kamer:

Loop door naar de rand van de put, draai rechts en ga 5 klikken vooruit. Draai links. Je staat weer voor de brug die naar het Stenen Ei gaat. Klik weer links naast de brug met je Omlaagvinger en daal dan via de grijze klimstenen weer omlaag naar de bodem van de put. Draai beneden op de bodem links en ga dan naar en door de eerste tunnel en je beland weer in de ruimte met de Skeletten. 

Skeletten Kamer:

Ga 6 klikken vooruit. Je bent dan helemaal achterin, bij een Leeuwenkop die uit de muur steekt. Onder de Leeuwenkop zie je een afdruk van een Ankh Sleutel. Klik er met je vingertje op om er op in ter zoomen. In de gesloten bek van de leeuw zie je een Wit Kristal zitten. Je hebt dat kristal nodig. Open je rugzak en klik dan in je inventory op de Ankh Sleutel. Sluit de inventory door je cursor weer omhoog naar het spelscherm te bewegen. Aan je cursor zit nu de Ankh Sleutel vast.

Klik de Ankh Sleutel in de Ankh vorm onder de leeuwenkop en...de bek van de Leeuw gaat open. Pak uit de leeuwenbek dan het Witte Kristal. Draai je 3 keer links, of rechts, om en ga dan terug naar de bodem van de put via 7 klikken vooruit. Zoek in de put de klimmuur met de grijze klimstenen weer op en klim dan via de grijze klimstenen weer omhoog de put uit. Gelijk als je weer boven bent sta je dus weer voor de lichte muur. 

Klik met je vinger op de Poort die op de muur staat getekend en ook deze geheime deur gaat open. Ga vooruit en na de donkere tunnel sta je in een schemer tunnel. Ga 4 klikken vooruit. Je staat dan voor een standbeeld. 

Draai rechts. Je ziet het volgende standbeeld. Ga nu 13 klikken vooruit en je beland in een grot. 

Grot:

Het Orgel:

Linksboven zie je, vaagjes, een Orgel. Ga niet vooruit maar draai onmiddellijk rechts. 

Ga 5 klikken vooruit. Je bent bij een platformpje waarop 3 gekleurde Kristallen staan. 

Klik op het platformpje om er op in te zoomen en grijp dan het Blauwe, het Groene en het Oranje Kristal. Draai rechts en ga terug naar de ingang van de grot via 5 klikken vooruit. Links bovenaan de zie je dan het Orgel staan. Ga via 5 klikken vooruit naar het Orgel. 

Links voor het orgel staat een pilaartje waarop een houder zit. Klik op dat pilaartje. Je bent dan ingezoomd op de houder die op het pilaartje zit. Pak de Witte Kristal Steen ( die je uit de Leeuwenbek hebt gejat) uit je inventory en plaats deze Witte Kristal Steen in deze houder en....Het Orgel gaat spelen. 

De Brug:

Draai je 2 klikken linksom en ga dan in 10 klikken vooruit terug naar het platformpje waar je zonet de 3 gekleurde Kristallen vanaf hebt gepakt. Links staat een groot Wiel. Klik met je vingertje op het wiel om er op in te zoomen. Plaats je Handcursor op de buitenste rand van het wiel. Druk dan je muisknop in en hou je muis ingedrukt. Draai het wiel een paar keer helemaal linksom in het rond. Achter het wiel komen dan stenen pilaren omhoog uit de diepte. 

Blijf het wiel linksom draaien totdat de pilaren helemaal omhoog zijn gekomen. Al die pilaren vormen dan een Brug waarover je straks naar de overkant van de grot kunt gaan. Laat dan het wiel weer los en draai links en ga in 11 klikken vooruit weer terug naar de Kristalhouder bij het Orgel. Grijp het Witte Kristal nu weer uit de houder want je hebt het Witte Kristal straks nog nodig.

De Gouden Stoel:

Draai weer 2 keer linksom en ga in 5 klikken vooruit terug naar de ingang van de grot en draai dan links. Je staat dan recht voor de Brug. Linksboven zie je het Orgel. Ga 13 klikken vooruit over de brug. Je bent dan tussen 2 Leeuwen beelden doorgegaan en kunt niet verder vooruit. Achter de dikke steen, rechts, zie je weer een platformpje waarop 4 houders staan. Klik met je Hand op dat platform om er op in te zoomen. Open je rugtas en pak dan één voor één  je 4 kristallen uit je inventory. Plaats de kristallen hier in de houders. Het maakt niet uit welk kristal je in welke houder zet.

Als je alle 4 de kristallen in de houders hebt gezet dan schuift achterin de driehoeksdeur open. 

Klik vooruit en je gaat dan vanzelf door de driehoekstunnel. Ga dan verder 6 klikken vooruit tot je voor de Gouden Stoel staat. 

Er zit een blauw paneel in de stoel. Zoom in op dat Blauwe Paneel. Op het blauwe paneel staan 4 symbolen. 

Teken de 4 symbolen na of onthoud ze en ook de volgorde waarin ze staan. 

Klik dan weer op het paneel om uit te zoomen.Draai je om en ga 4 klikken vooruit terug. Je staat dan 1 klik verwijderd van de driehoekige ingang van deze grot. Draai links en ga 5 klikken vooruit en je bent in de Gouden Zaal. De Guardian Of Time verschijnt weer. Luister naar wat hij verteld.

Aan de overkant van de Gouden Zaal zie je een donker rode uitgang. 

Mik je cursor op die uitgang en ga dan 2 klikken vooruit. Vanzelf ga je door de donkere tunnel en je beland in de

Gouden Trap Zaal.

De zaal wordt verlicht door Gouden Fakkels. Ga 4 klikken vooruit. Je staat dan bij de laatste Gouden Fakkel. Recht voor je zie je twee poorten en tussen de twee poorten zie je een Gele "Toonbank". Op die gele "Toonbank" zitten 4 paarse symbolen. Ga nog 1 klik vooruit en je staat voor de gele "Toonbank". Klik er op met je handje om er op in te zoomen. Je kijkt nu van boven af op de "toonbank". 

  • Op de "toonbank" staan 4 symbolen met in het midden een mannetje en een vrouwtje. 
  • Het zijn de 4 symbolen die je zag op het blauwe paneel van de stoel. 
  • Je moet nu NIET KLIKKEN op deze symbolen maar je moet je Handje alleen boven de symbolen houden zodat ze "oplichten". 
  • Dit moet je doen in de volgorde zoals je deze 4 symbolen op het blauwe paneel zag staan.
  • Nummer de 4 symbolen, van links naar rechts, 1, 2, 3, 4. 
  • Plaats dan je Handje op Symbool 3, Symbool 1, Symbool 4, Symbool 2 en.....de Gouden Trap komt tevoorschijn. 

Ga 8 klikken vooruit, over de Gouden Trap en dan door de donkere tunnel. Je beland weer in een schemer donkere ronde zaal.  Je ziet 3 nissen. In de linker nis zie je een Grijze Stenen Deur. In de 2 andere nissen zie je een Gouden Deur. Je moet door die grijze stenen deur, maar dat kan nu nog niet. Eerst moet je de power aan zetten.

Draairechts, 1 klik vooruit, rechts en ga vooruit door de smalle en donkere opening en je beland in de:

Controle Kamer:

Dit is een ronde zaal en je staat voor het Controle Console. Klik erop met je Handje. Heel even zie je het console oplichten. Het console krijgt echter geen stroom. Draai rechts en ga 1 klik vooruit en draai dan weer rechts. Je staat nu voor een Stroommechanisme maar deze moet je nog aan zetten. Er zijn 6 van deze Stroommechanismekastje in deze zaal en je moet ze alle 6 aan zetten.

  • Je ziet 2 paneeltjes. 
  • In het smalle rechter paneel zie je streepjes. 
  • Plaats je vingertje onderaan het rechter paneeltje. 
  • Druk dan je muis in en sleep je vingertje omhoog over de streepjes. 
  • Het streepjes paneel wordt rood en het linker paneel gaat aan en daarin gaan nu 6 cirkeltjes rond draaien. 

  • Dit stroommechanisme heb je nu aangezet. 
  • Draai links en ga 1 klik vooruit en draai rechts. 
  • Je staat voor het 2e Stroommechanisme. 
  • Zet deze ook aan op de manier zoals je dat ook met het 1e mechanisme hebt gedaan. 
  • Draai dan weer links, 1 klik vooruit, rechts en zet het 3e stroommechanisme aan. 
  • Draai links. Tussen het 3e en het 4e stroommechanisme is een poort. 
  • Ga nu nog niet door deze poort maar ga 1 klik verder en zet dan het 4e stroommechanisme aan. 
  • Draai dan weer links en ga naar het 5e stroommechanisme en zet deze ook aan. 
  • Dan door naar het 6e stroommechanisme die je ook aan zet.
  • Vanaf het 6e stroommechanisme draai weer links, 1 keer vooruit, links en je staat weer voor het grote console. 
  • Het console heeft nu stroom. Er draaien nu 6 cirkeltjes rond op het console. 
  • Midden onder de draaiende cirkeltjes zit een ronde knop. Klik op de ronde knop en...het console gaat nu aan en ook de lichten in de zaal. 

Je hebt de Power aangezet, Draai je om zodat je met je rug tegen het console aan staat en klik dan vooruit, naar de ronde grijze deur bovenaan de trap en.....vanzelf ben je dan terug in de schemerige ronde ruimte met de 3 nissen. Ga 3 klikken vooruit, draai je om en ga 1 klik vooruit. Je bent terug in de ruimte met de 3 deuren. Links zie je de Grijze Stenen Deur weer. Draai links en ga vooruit naar de Grijze Stenen Deur. 

Klik met je Hand op de deur die dan open gaat. Klik vooruit en je beland in de:

Body Scanning Kamer:

Het is een hoge maar donkere zaal waar je nu in terecht bent gekomen. Aan de muren staan dikke pilaren. Ga 4 klikken vooruit. Je staat voor een beeld. Achter het beeld staat nog een beeld en links en rechts ook. Midden tussen de 4 beelden is een laag platform op de vloer. 

  • Ga links  naast het voorste beeld, nog 4 klikken vooruit. Je staat dan voor het linker beeld terwijl je kijkt naar het achterste beeld. 
  • Draai je helemaal om zodat je terug kijkt naar het voorste beeld en de ingang van deze zaal. 
  • De beelden staan alle 4 op een gouden sokkel. 
  • Klik met je handje op de sokkel van dit voorste beeld. Je zoomt in op de sokkel. 
  • Midden op de sokkel staat het Driehoek Symbool. Klik op de Driehoek. Je hoort een dof "klik" geluid. 
  • Klik naast de sokkel om uit te zoomen. 
  • Draai rechts en ga vooruit naar het linker beeld en zoom weer in op de sokkel en klik dan weer op de Driehoek. 
  • Zoom uit, draai rechts en ga naar het achterste beeld. Zoom weer in op de sokkel en klik weer op de Driehoek. 
  • Zoom uit, draai rechts en ga naar het rechterbeeld. Zoom weer in op de sokkel en klik weer op de Driehoek. 
  • Zoom uit, draai rechts en ga weer naar het voorste beeld. 
  • Zoom weer in op de sokkel en klik nu nogmaals op de Driehoek in de sokkel van het voorste beeld.

Het hexagon podium in het midden gaat nu open en uit het gat komt een Gouden Kastje omhoog. Vanzelf ben je ingezoomd op dat gouden kastje. Op het kastje zie je 3 rijen van elk 6 vierkantjes plus een halve vierkant in elke rij. Plaats je Handje op het linker vierkantje van de onderste rij. Hou dan je muisknop ingedrukt en sleep je hand nu van links naar reeks over de vierkantjes van de onderste rij. Doe dit dan ook op de bovenste rij en als laatste over de middelste rij.

De onderste rij wordt donker blauw, de bovenste rij wordt lichtblauw en de middelste rij wordt rood. In het schermpje verschijnt een mes die een lichtblauwe broek draagt en een rood hemd. Vanzelf zakt het kastje terug de grond in en gaat het platformpje weer dicht.

Draai je weer om naar het voorste beeld en ga, links of rechts van het beeld, terug naar de ingang via 6 klikken vooruit. Klik weer op de grijze stenen deur en klik vooruit en je beland vanzelf terug in de zaal met de 3 nissen. Ga 2 klikken vooruit en draai je om. 1 klik vooruit. Je ziet nu de 3 nissen weer met in de linker nis de grijze stenen deur. Je staat in feite weer recht voor de middelste nis. Draai rechts, 1 klik vooruit, draai rechts en ga via de smalle opening terug naar de:

Controle Kamer:

Weer sta je voor het console in de controle kamer. Draai links en ga 3 klikken vooruit en draai links. Je staat voor de deur, tussen de 4e en de 3e stroommechanismekastje. Klik vooruit en de deur schuift open. In de geopende deur verschijnt een Teleporter. 

Klik vooruit en.......je beland in een "goudverlichte" gang. Ga  1 klik vooruit en draai links. Je kijkt door een lange gang. Je bent dus precies in het midden van de gang. Draai je weer helemaal om en ga nu drie klikken vooruit en je bent aan het einde van de gang en staat voor een spiegel. Draai links. Je staat voor de ANKH deur. Ga  vooruit, klik op de Ankhdeur. De Ankhdeur gaat open. Klik voorduit in de teleporter en je komt dan terecht in de:

Balsem Kamer:

Ga 5 klikken vooruit en draai dan rechts. Je ziet 3 groene cilinders. In elke cilinder hangt een lijk in sterk water. Klik vooruit om de cilinders nader te bekijken. 

Je kunt er niets mee dus draai 2 keer rechts. Ga nu 2 klikken vooruit en draai links. Je staat voor de trap die naar de onderste verdieping gaat. Ga 3 klikken vooruit, links en nog 5 klikken vooruit en via de trap ben je dan omlaag gegaan en sta je op de onderste verdieping van de zaal. Ga 7 klikken vooruit door de zaal naar de overkant. Je staat dan voor de ronde Kluisdeur. 

  • Midden in de kluisdoor zit een ronde knop waarop een paars symbool staat. 
  • Klik op de ronde knop en de kluisdeur schuift open. 
  • Klik vooruit en je staat dan in de kluis en voor een rond mechanisme dat in de achtermuur van de kluis zit.
  • In het ronde mechanisme zie je 4 Schoepen zitten. 
  • Plaats je handje op de onderste schoep, linksboven. 
  • Druk je Handje in en trek dan die onderste linker schoep hard omlaag tot tegen de onderste rechtsonder schoep aan.Laat los en de schoep gaat vanzelf terug omhoog en je hoort een dof geluid

Draai je om en ga 13 klikken vooruit en je bent weer via de traptreden omhoog gegaan. Draai rechts, 2 klikken vooruit, draai rechts, 3 klikken vooruit, terug tot bij de Ankhdeur. Open de Ankhdeur weer en stap door de Teleporter weer terug de gouden gang in. Nadat je terug door de Ankhdeur bent gegaan ga je 1 klik vooruit, rechts, 6 keer vooruit naar het andere einde van de gang. Geen spiegel maar een paars symbool markeert deze einde van de gang. Draai links en....je ziet weer een Teleporter. 

6 klikken vooruit naar de Teleporter. Klik vooruit de Teleporter in en....je komt terecht in weer een lange gang.

Ga 2 klikken vooruit en draai dan links. Je kijkt een lange zijgang in. Achter in deze gang is een donkergrijze stenen deur. Ga 4 klikken vooruit en klik op de deur. De deur schuift open en....weer een Teleporter. Stap dus door de Teleporter en..je beland nu in de:

Globe Zaal:

Je moet de trappen op naar boven. Dus klim via 5 klikken vooruit de trappen op. Je staat dan boven en voor een rond apparaat. Dit is de Globe. Links en rechts van de Globe staat een standbeeld op een gouden sokkel. 

Het linker beeld geeft toegang tot de Kamer van de Dienaars. Het rechter beeld geeft toegang tot de Archief Kamer. De 2 beelden moeten echter eerst geactiveerd worden. Kijk naar de Globe. Boven op de globe zitten 7 slangetjes. Bovenop elk slangetje zit een wit bolletje. Klik nu eerst op de witte bolletjes van de 3 slangetjes die aan de rechterkant op de globe staan. Doe dat van achteren naar voren. 

Vanuit deze 3 witte bolletjes schiet een elektrische ontlading en hierdoor worden de vloertegels die naar het rechter beeld leiden geactiveerd. Ok...draai je om en daal de trappen weer af naar de grijze deur, open de deur en stap terug door de Teleporter. Dan 4 klikken vooruit, rechts, en 3 keer vooruit om via de Teleporter terug te zijn in de Gouden Gang. 6 klikken vooruit, rechts, 3 klikken vooruit, links, 1 klik vooruit en open de Controlekamer deur en stap door de Teleporter de Controle Kamer weer in. 

Links, 4 klikken vooruit naar het console, links en klik vooruit het donkere gat in en je beland weer in de 3 nissen zaal. 3 klikken vooruit en draai je weer om. 1 klik vooruit en ga weer links en naar de Grijze Stenen Deur. Open de deur en klik vooruit om weer uit te komen in de:

Body Scanning Kamer

Ga nu helemaal naar de overzijde, dus voorbij de 4 standbeelden. Dat doe je dan in 11 klikken vooruit. Je staat dan voor de Oranje Stenen deur aan de andere kant van deze zaal. Open de deur en stap door de Teleporter en je komt terecht in weer een gouden gang. Recht voor je is een grijze deur. Ga 1 klik vooruit en draai rechts. Ga 5 klikken vooruit naar het andere einde van de gang. Draai dan links en.....in de nis staat een Beeld. Op de linker pilaar van de nis zie je het paarse SLAK symbool staan. Klik op de SLAK en....de nis gaat dicht want er komt nu een trap omlaag. 

Ga 3 keer vooruit de trap op en je komt terecht in de:

Hologram Kamer:

Aan de muren staan Hologram Cilinders. Er zijn er 6. 3 links en 3 rechts. In het midden staat een pilaartje met daarop een paarse knop. Ga naar elk van de 6 Hologram Cilinders en klik er op met je handje. In elke cilinder verschijnt een Holografisch symbool. Het gaat hier echter om de cilinder die links achter in de hoek staat. Dus ga vooruit naar het pilaartje dat in het midden van de kamer staat. Klik dan nog 1 klik vooruit om voorbij het pilaartje te gaan naar de achtermuur. Draai dan links en klik op de cilinder die dan rechts in de hoek staat. Je staat dan nu recht voor de links achter cilinder. Klik erop. 

Er verschijnen nu 7 Witte Symbolen in deze cilinder. Onthoud de volgorde waarin deze 7 symbolen verschijnen. Heb je dit dan draai je 2 keer linksom. Je staat weer voor het pilaartje dat midden in de kamer staat. 

  • Je bent klaar hier dus ga 5 klikken vooruit, rechts, 5 klikken vooruit, links, 1 klik vooruit en open de deur en stap weer door de Teleporter. 
  • Je bent terug in de Body Scanning Kamer. 
  • Ga naar de andere kant via 11 klikken vooruit en open de blauwe deur weer. 
  • Klik vooruit om door de geopende deur te gaan en ga dan verder weer 2 klikken vooruit. 
  • Draai je om, 1 klik vooruit, rechts, 1 klik vooruit, rechts en ga door de donkere opening weer naar de Controle Kamer.
  • In de controle kamer draai je weer links, 4 klikken vooruit, links, open de driehoekdeur en stap door de Teleporter. 
  • 1 klik vooruit, rechts, 3 klikken vooruit, links, 7 klikken vooruit om via de teleporter weer in de donkere gang terecht te komen. 
  • 2 klikken vooruit, links, 5 klikken vooruit, open de Gele Deur en stap dan door de Teleporter en je bent terug in de:

Globe Kamer:

Ga weer de trappen op naar de Globe. Staande voor de Globe klik je dan nu op de 3 witte bolletjes die boven op de 3 linker slangetjes zitten. Weer gaat er een elektrische straal vanuit de 3 bolletjes naar de nis achter de Globe en nu zijn de vloertegels naar het linker beeld geactiveerd. Ok...je moet weer terug naar de Controle Kamer en dan naar de Body Scanning Kamer. Je zou de route daarnaar toe nu wel moeten weten. 

NB: Weet je de route terug niet meer, zoek het dan op in de walkthrough vanaf het moment dat je hier het rechter beeld hebt geactiveerd

Terug in de Body Scanning Room ga je weer helemaal naar de overkant en door de Teleporter achter de Oranje Deur. Je staat dan weer in de 2e Gouden Gang en voor de Grijze Stenen Deur. Ga 2 klikken vooruit en klik op de Grijze Deur. 

Ook deze deur gaat open en heeft weer een Teleporter. Stap door de Teleporter en ga dan vooruit naar de volgende deur. 

Open de deur en ga er 1 klik vooruit deur. Je bent nu in de:

Kamer van de Dienaren.

Het is een hoge maar smalle kamer. Links en rechts zijn nissen waarin gebalsemde skeletten liggen. Ga 1 klik vooruit naar de poort. Rechts naast de poort zit een paneeltje in de muur. Klik met je Handje op het paneeltje om er op in te zoomen. 

  • Het paneeltje heeft 3 vakken, onder elkaar. 
  • In elk vak zie je een symbool. 
  • Het zijn de 3 symbolen die je in de Holgram Kamer hebt gezien in de links achter Holocilinder. 
  • Je moet nu op deze 3 symbolen klikken en wel in de volgorde waarin je ze zag verschijnen in die hologram cilinder.
  • Nummer de vakjes, van boven naar beneden, 1, 2, 3 en klik dan op 1, 3, 1, 2, 1, 3, 1 en de 3 symbolen zijn dan blijvend paars. 
  • Zoom uit door naast het paneeltje te klikken. Draai je om en ga nu terug naar de:

Controle Kamer

  • Terug in de Controle kamer sta je dan weer voor het console. 
  • Draai nu rechts en ga 4 klikken vooruit, draai rechts en open de driehoekdeur en stap door de Teleporter. 
  • Weer kom je in de Gouden Gang. 
  • 1 klik vooruit, rechts, 4 klikken vooruit, links, 7 klikken vooruit en je bent via de Teleporter weer in de donkere gang beland. 
  • Nu 4 klikken vooruit naar het andere einde van de gang, open de deur en ga door de Teleporter. 

Je beland bij een poort waarin je een rond platform ziet. Op de rechter pilaar van de poort zit een knop. 

Ga 1 klik vooruit en klik met je Handje op de knop en....in de poort verschijnt nu de:

Wenteltrap:

Ga over de wenteltrap via 7 klikken vooruit naar boven. Boven gekomen sta je dan voor een brede grijze deur. Ga niet door deze deur maar draai links en ga vooruit naar de SMALLE GRIJZE deur. Save je Game voordat je door deze smalle grijze deur gaat. Open de deur en stap door de Teleporter. Je beland in de:

Obelisken Gang:

Je bent in een Gouden Gang. Er zijn 6 nissen in deze gang. 3 links en 3 rechts. De nissen aan de linkerkant zijn groen en daarin staan Blauwe Obelisken. De nissen aan de rechterkant zijn rood en daarin staan Rode Obelisken. Loop door de gang en kijk in elke nis, maar doe nog niets

  • De bedoeling is het nu om er voor te zorgen dat alle Obelisken Blauw worden. 
  • Dan gaat er achter in deze gang een nieuwe deur open. 
  • Dit is een RANDOM puzzel, dus de oplossing is elke keer anders. 
  • Je veranderd een Obelisk van rood naar blauw of van blauw naar rood door er met je handje op te klikken. 
  • Maar als je een Obelisk van kleur veranderd dan verander je daarmee ook de kleur van de obelisk in een van de andere nissen. 
  • Dus je kunt niet zo maar willekeurig een obelisk van kleur veranderen.
  • Het hangt er maar van af welke van de 6 obelisken ROOD zijn als je hier voor het eerst binnen komt. 
  • Het is een kwestie van proberen, maar uiteindelijk lukt het je wel om alle 6 obelisken blauw te maken. 

Is het gelukt, dan gaat er achter in de gang een nieuwe deur open en daar komt dan een Console te voorschijn. Ga naar dit Console en zoom er op in en klik met je vingertje op de grote ronde Oranje Knop

Op het scherm erboven zie je dan een obeliskje verschijnen die op en neer beweegt. Je hebt hiermee de liften in de TORENS geactiveerd

  • Draai je om en ga terug door de gang, open de deur en stap terug door de Teleporter. 
  • Je bent dan terug bovenaan de wenteltrap. 
  • 1 klik vooruit en draai links en open nu de Brede Grijze Deur en stap dan weer door de teleporter. 
  • Loop dan 2 klikken vooruit, naar het einde van de gang, en draai dan rechts. 
  • In de nis zie je weer zo'n ronde kluisdeur. 
  • 2 klikken vooruit en klik op de ronde paarse knop in het midden van de kluisdeur. De kluis gaat open. 
  • Stap de kluis in en je staat weer voor zo'n ronde schoepen apparaat dat in de achtermuur van de kluis zit. 
  • Grijp weer de onderste schoep, linksboven, vast en trek deze schoep weer hard omlaag en laat dan los. 
  • De schoep gaat dan vanzelf terug en je hoort weer "klik". 
  • Je hebt hiermee ergens anders weer een krachtveld uit gezet.

Ok, draai je om. Je moet nu weer terug naar de Controle Kamer. 

  • Dus ga 3 klikken vooruit, rechts, 2 klikken vooruit en open de brede grijze deur weer en stap terug door de Teleporter.
  • Daal in 7 klikken de wenteltrap terug af en beneden ga je 2 klikken vooruit, open de deur en stap door de teleporter.
  • 4 klikken vooruit en stap door de teleporter aan het einde van de donkere gang. 
  • 6 klikken vooruit, rechts, 3 klikken vooruit, links en open de driehoekdeur en stap door de Teleporter. 
  • Je bent terug in de Controle Kamer. 
  • Links, 4 klikken vooruit, links en stap weer door het zwarte gat. 
  • 4 klikken vooruit en je gaat door het volgende zwarte gat en bent terug bij de Gouden Trap. 

  • Daal de Gouden Trap weer af in 6 klikken en draai dan links om en.....De Gouden Trap verdwijnt nu weer en je staat voor de gele "toonbank".
  • Draai je om en loop nu over het pad 2 klikken vooruit. Tussen de gouden toortsen zie je dan een dikke Witte Pijl op het pad. 
  • Ga nog 1 klik vooruit. Je staat dan op de Witte Pijl. 
  • Draai links en......Er komt een nieuwe Gouden Trap omlaag. 

  • Ga 1 klik vooruit de trap op en je kijkt omlaag. 
  • Onderaan de trap zie je een zwart gat. 
  • Daal de trap in 5 klikken af en je staat dan voor het zwarte gat. 
  • Klik vooruit in het zwarte gat en je beland weer in een Gouden Gang. 
  • Ga 4 klikken vooruit. Je staat dan voor het paarse Kever Symbool. 
  • Draai rechts en je ziet in de verte weer een Teleporter. 
  • Ga 6 klikken vooruit en stap dan door de Teleporter en....je beland in de:

Hangar:

vooruit. Links staat dan die radio op de vloer. Draai rechts en klik met je handje op het ruimteschip wrak om in te zoomen.

Klik dan 2 keer met je handje op de 'staart" van het wrak. In je scherm verschijnt nu een videoschermpje. 

In dit scherm zie je nu een lange film van de vlucht van dit ruimteschip. Als de film teneinde is dan klik je in het schermpje om uit te zoomen. Je bent dan vanzelf omgedraaid en ziet de Teleporter waardoor je hier binnen kwam. In de rechtermuur zie je echter een Witte Stenen Deur. 

Ga 4 klikken vooruit naar de Witte Stenen Deur. Open de deur en stap door de Teleporter. Je beland op in een Water Kamer die verlicht wordt door lage lampen die aan beide zijden staan. Ga 3 klikken vooruit. Je staat voor een trap. Klik 2 klikken vooruit. Je staat dan halverwege de trap en voor een kist. 

Klik met je Handje op de kist en....er verschijnt een groot rasterscherm in je scherm. Dit is de:

Coördinaten Puzzel:

  • Ok....een raster met horizontale en verticale lijnen. 

  • Op de snijpunten van alle lijnen zitten kleine gaatjes. 

  • Er zijn dus 20 keer 20 = 400 kleine gaatjes. 

  • Het is dus een Assenstelsel en de gaatjes zijn coördinaten. 

  • De horizontale as is de X-as en de verticale as is de Y-as. 

  • Het punt links onder heeft als coördinaten (0,0).

Open je Journaal en blader naar pagina 63. Op pagina 63 zie je een tabel met coördinaten. Schrijf ze even over op een papiertje en sluit je inventory. Je moet nu die coördinaten, die in het journaal hebt gezien, op het paneel blauw maken. Dat doe je dus door op de juiste gaatjes te klikken. Je kunt het beste de gaatjes even nummeren als een assenstelsel. Hierbij is linksonder dus (0,0). Klik dan op de gaatjes volgens de lijst die je op pagina 63 van het Journaal hebt gelezen. Zodra je het laatste van deze 10 coördinaten hebt aangeklikt in het scherm verdwijnt het scherm en zie je een lange film.

Het scherm moet er zo uit zien. De laatste coördinaat krijg je echter in het scherm niet te zien omdat het scherm ogenblikkelijk verdwijnt zodra je de laatste coördinaat hebt aan geklikt. Zo moet het dan zijn:

Je ziet dan eerst een filmpje waarin je allerlei aliens een dansje ziet maken. Dan verschijnt de Gardian Of Time en deze stuurt je door de grote ronde blauwe Teleporter want je gaat nu een tijdreis naar de toekomst maken. 

De Gardian Of time stuurt je 300 jaar verder de toekomst in want jij bent de enige die Professor Osiris nog kan tegen houden. Aan het einde van de film ben je dan beland in de Torens

De Torens:

Toren 1:

Je staat in een enorme zaal. Ga niet vooruit maar draai je 2 klikken om. Je staat voor de blauwe Lift. Klik 1 klik vooruit en klik dan met je Hand op het rode liftknopje dat aan de linkerkant zit. De liftcabine komt nu omhoog. 

Stap dus de cabine in en druk dan op de knop, die rechts naast de deur zit. De lift brengt je omlaag. Als de lift is gestopt dan open je de liftdeur en klik je 1 klik vooruit om uit de lift te gaan. Je staat recht voor een volgende liftschacht. Draai rechts. Een ronde gang met op de vloer een groen tapijt. Aan de muur hangen posters met daarop het gezicht van professor Osiris. Ga 6 klikken vooruit naar het einde van de gang. 

Vanzelf zie je dan op het videoscherm een zwart/wit filmpje waarin Professor Osiris een toespraak houd. Als het filmpje ten einde is dan draai je rechts. Je staat weer voor een lift en de liftcabine is er al. Klik op de rode knop om de cabine te openen en stap dan de liftcabine binnen. Deze lift gaat weer omhoog, dus druk op de knop, rechts naast de deur en met de lift ga je nu weer omhoog. Open de liftdeur en stap weer 1 klik vooruit uit de lift. Op het bord staat Toren 1

Onder het Tower 1 Bord staat het treinkarretje. Ga 2 klikken vooruit, onder het Tower 1 bord door. Je staat dan rechts naast het karretje. Klik met je Hand op het karretje om er in te gaan zitten en klik dan op de Rode "Push" knop. Geniet van het ritje door de tunnel. Het karretje brengt je naar Toren 1.

Draai links en je staat weer naast het karretje. Draai weer links en ga dan 2 klikken vooruit de trap af. De trap brengt je op een klein rond balkon waar een console staat. Klik vooruit en je bent ingezoomd op het console. 

  • Met dit console kun Ring 1 draaien. Het console heeft 1 grote Cirkel en 4 kleinere Cirkels. 
  • Onder de grote Cirkel staan 2 Rode Pijlen met een Grijze knop tussen de twee pijlen
  • In elk van de 5 ringen zie je de 4 Torens en het is de bedoeling dat je nu Ring 1 gaat draaien.
  • Dat doe je door op de Rode Pijlen te klikken. 
  • Tussen de beide rode Pijlen zit een vierkante Grijze Knop.
  • Klik 2 keer op de Linker Rode Pijl en klik dan op de Grijze Knop. Het moet er dan zo uitzien:

  • Door het raam zie je dan Ring 1 ook echt draaien. 

Is dit gebeurt dan draai je links, 3 klikken vooruit en je staat weer naast het karretje. Draai links en klik vooruit het karretje in. Klik weer op de rode "Push" knop en achteruit ga je terug door de tunnel. Als het karretje weer gestopt is dan stap je weer uit via 2 klikken naar rechts. Klik vooruit naar de lift en druk op de rode knop om de cabine omhoog te halen. Stap in de lift en druk op de liftknop en met de lift ga je nu weer omlaag. Stap uit de lift als de lift weer gestopt is.

Toren 2:

Weer sta je dan voor een liftschacht, maar ook deze lift is er niet. Klik dus op de rode knop om de liftcabine te laten verschijnen en stap dan de lift weer in. Ook dit is een omlaaglift. Klik op de liftknop en met de lift zak je verder omlaag. Stap uit de lift en roep de volgende lift omhoog. Ga met deze lift nog verder omlaag en stap uit als de lift weer is gestopt. Nu geen lift meer recht tegenover je. Draai rechts en open de Metalen Deur

en ga dan 4 klikken vooruit en open de volgende Metalen Deur. Weer 5 klikken vooruit en open de volgende Metalen Deur. 4 klikken vooruit en open de volgende Metalen deur. 1 klik vooruit. Je bent aan het einde van deze ronde metalen gang. Het is hier wat "huiselijker". 

Rechts is weer een lift. De Mona Liza hangt aan de muur en er staat een beeld in een nis. Draai rechts, open de lift en stap erin. Dit is een Omhoog lift. Klik op de liftknop en je gaat weer omhoog. Stap uit en ga gelijk de volgende lift in en ga hiermee verder omhoog. Stap uit en probeer dan de volgende lift te openen. Lukt niet. Deze lift doet het niet. Draai links. Weer een ronde gang met het portret van Osiris overal aan de muren. Ga via 6 klikken vooruit naar het einde van de gang. Weer krijg je dan een filmpje te zien via een videoscherm en weer zie je Professor Osiris.

Als het filmpje weer teneinde is dan draai je rechts. Open de lift, stap naar binnen en ga met deze lift dan verder omhoog. Stap boven uit de lift en ga 2 klikken vooruit, onder het Tower 2 bord door, naar het karretje. 

Neem plaats in het karretje en druk de rode "Push" knop in en geniet weer van het ritje door de tunnel naar Toren 2. Als het karretje het eindpunt weer heeft bereikt dan stap je uit door 2 keer linksom te klikken. Ga dan weer 3 klikken vooruit om via de trap omlaag te gaan naar het console op het kleine balkon. Ok...als je weer helemaal bent ingezoomd op dit console dan klik je 3 keer op de Rechter Rode Pijl en dan op de Grijze knop en door het raam zie je de 2e ring draaien. Zo moet het er uitzien:

Draai links, 3 klikken vooruit, links en vooruit terug het karretje in. Druk weer op de Rode "Push" knop en je gaat terug door de tunnel. 2 keer rechts, vooruit, roep de lift omhoog, ga de lift in en ga er mee omlaag. Lift uit en draai links en ga 5 klikken vooruit door de gang. Draai rechts, roep de lift omhoog, ga lift in en ga er verder mee omlaag. Lift uit, draai links en ga 1 klik vooruit door de poort. Je bent nu in een Blauwe Gang. 

Toren 3:

3 klikken vooruit naar het einde van deze blauwe gang. Draai links, open de lift ga er verder mee omhoog. 

Lift uit en ga de volgende lift in en er mee omhoog. Stap uit de lift en je bent bij de Tower 3 Tunnel. 

Wel...ga het karretje weer in en rij ermee door de tunnel. Als het karretje Toren 3 heeft bereikt dan stap je weer uit via 2 keer links en ga je de trap weer af naar het Console op het balkonnetje. Klik 3 keer op de Linker Rode pijl en dan weer op de Grijze Knop en je ziet  de onderste ring draaien. Zo moet het zijn:

Ok terug omhoog en het karretje weer in en ga ermee terug door de tunnel.Draai dan 3 keer rechts om uit te stappen, roep de lift, ga er in en daal ermee omlaag. Stap uit, roep de volgende lift en verder omlaag. Stap uit en draai rechts. Weer een blauwe gang. 

Ga door de poort en dan 3 klikken vooruit naar het einde van de blauwe gang. Draai links, roep de lift en ga met deze lift verder omlaag. Stap uit, draai links. Weer een Metalen Deuren Gang. Open de metalen deur en ga dan, via alle Metalen Deuren naar het andere einde van de gang. Je bent dan terug bij de Mona Liza. Draai rechts en ga nu weer met 3 achtereenvolgende liften omhoog.  Na de 3e lift sta je dan voor een Steigergang met rechts een poster van Osiris. 

Ga 4 klikken vooruit, klik op de liftdeur en ga deze lift in. 

Ook dit is een Omhoog lift, dus druk op de liftknop en als de lift weer is gestopt stap je uit. Je staat voor een Ronde Stalen Deur. 

Klik op de deur en hij gaat open. Klik vooruit. Je bent nu in :

Het Kantoor:

Je staat voor een bureau. Draai rechts. Je ziet een Capsule hangen. Ga 1 klik vooruit en klik op de knop die boven de deur van de capsule zit. 

De capsule gaat open. Ga dus de capsule in. Je reist nu naar het;

Centrum van de Torens:

Ga 5 klikken vooruit. Via de trap ben je dan op het balkon beland. Draai links. Je ziet het centrale platform dat bovenin de zaal hangt. Ga 2 klikken vooruit. Je staat op het centrale platform. Op het Centrale Platform staat een Piramide. Bovenop de piramide staat een witte Obelisk. Achter het centrale platform hangen 2 enorme filmschermen. Vanaf dit centrale platform kun je 3 Poorten bereiken. Maar daartoe moet het Centrale Platform wel steeds gedraaid worden.

Draai rechts en ga 4 klikken vooruit. Draai rechts en ga 2 klikken vooruit. 

Je kijkt via een trap omlaag naar een Poort. Ga via 2 klikken vooruit naar de poort. 

De deur in de poort is dicht maar links zit een rode knop. Klik op de rode knop en de deur gaat open. Klik vooruit. Je komt terecht in een buizengang. Ga 5 klikken vooruit naar de lift. Ga niet deze lift in maar draai je om. Links zie je nu een klein blauw paneeltje met een hendel. 

Klik er met je Handje op het kleine blauwe paneeltje om er op in te zoomen. In het groene schermpje zie je een Obelisk en 5 rode X-en. Trek de hendel omlaag en laat dan los. De rode X, linksonder, wordt GROEN.

Draai rechts en je staat weer voor de ronde tunnel. Ga nu in 10 klikken vooruit terug naar het Centrale Platform. Terug op het Centrale Platform draai je rechts, 4 klikken vooruit, rechts, 3 klikken vooruit, links. Je staat op een klein balkon en rechts staat een ronde Console. Je ziet het Centrale Platform en de 2 grote witte filmschermen.

  • Op het ronde console staan 8 rode knopjes. 

  • Zie dit ronde console als een klok met de 8 knopjes op: 12 uur, 2 uur, 3 uur, 5 uur, 6 uur, 8 uur, 9 uur, 11 uur. 

  • Het knopje op 12 uur is nu oranje. 

  • In het midden zit een grijze Draaiknop met pijltje. 

  • Het pijltje van de Draaiknop wijst nu naar het 12 uur knopje. 

  • Klik met je vingertje op het 2 uur knopje en de grijze knop wijst dan het 2 uur knopje aan

  • Het 2 uur knopje is nu oranje en.....je ziet dat het Centrale platform nu een slag linksom wordt gedraaid.

  • Een deel van de piramide, waarop de witte obelisk staat, is nu ook verdwenen.

Ok...ga in 3 klikken vooruit terug naar het Centrale Platform. Draai dan weer rechts, 3 klikken vooruit en draai weer rechts. 2 klikken vooruit en weer kijk je omlaag langs een trap naar een Poort. 2 klikken vooruit en open de poort door weer op het rode knopje te klikken. Ga 6 klikken vooruit. Je staat voor een deur. 

Ga niet door de deur maar draai je om. Weer een klein blauw paneeltje met hendel. Zoom er weer op in. In het groene scherm zie je de Obelisk en 3 rode X-en. De linksonder X is groen. Trek de Hendel weer omlaag en laat dan los. De rode x, rechtsonder, wordt nu ook groen. 

Draai rechts en ga weer in 10 klikken vooruit terug naar het Centrale Platform. Draai rechts, 5 klikken vooruit, rechts, 3 klikken vooruit en draai je om. Rechts zit weer het Ronde Console en je ziet de Piramide en de 2 grote schermen weer. Klik nu op de 5 uur knop van het ronde console en het Centrale Platform draait weer 2 slagen en weer verdwijnt er een stuk uit de piramide.

Ga weer in 3 klikken vooruit naar het Centrale platform. Draai dan weer rechts, 1klik vooruit, rechts, 4 klikken vooruit en maak de poortdeur weer open door op de rode knop te klikken. Ga 6 klikken vooruit door deze "groene" gang. Bij de deur draai je dan weer om en zoom je weer in op het blauwe paneeltje. Trek de hendel weer omlaag en laat dan weer los. Nu is ook de rode rechtsboven X Groen. Nog 1 rode X over.

Draai rechts en ga in 10 klikken vooruit weer terug naar het Centrale Platform. Draai links, 1 klik vooruit, links 3 klikken vooruit en draai je weer om. Je bent weer terug bij het Ronde Console. Klik nu op het Ronde Console op de 11 uur knop.

Het Centrale Platform draait nu 4 slagen om. Ok....3 klikken vooruit, links, 3 klikken vooruit, links en dan weer 4 klikken vooruit naar de poort. Open de poort weer via de rode knop. Ga 6 klikken vooruit door de groene watergang en bij de deur draai je dan weer om. Zoom weer in op het blauwe paneeltje en trek de hendel weer omlaag. Alle 4 X-en onder de Obelisk zijn dus nu GROEN.

Draai rechts en keer in 10 klikken vooruit terug naar het Centrale Platform. Bovenop de piramide zijn nu alle 4 de rode stralen verdwenen en daarvoor in de plaats staat er nu een Witte Obelisk bovenop de piramide. Draa1 rechts, 3klikken vooruit, rechts, 3 klikken vooruit en draai je weer om.  Je bent terug bij het Ronde Console. Klik op de 12 uur knop. 

SAVE NU JE SPEL. 

Ga weer 3 klikken vooruit naar het Centrale Platform. Klik dan 1 keer vooruit en je staat bovenop de piramide en voor de Witte Obelisk. 

De Guardian Of Time verschijnt. De Guardian Of Time verteld je dat je de TOP van de Obelisk bovenop de Obelisk moet plaatsen en dat je dat snel moet doen. In je Inventory heb je, al vanaf het begin toen je in je hotelkamer je Rugzak pakte, een WITTE PIRAMIDE in je rugzak zitten. Open dus nu je inventory en klik op de Witte Piramide. Keer terug naar het spelscherm. De Witte Piramide zit nu vast aan je cursor. Klik de Witte Piramide nu bovenop de Obelisk en....

Filmpje: The Guardian verschijnt weer en op de 2 schermen zie je nu wat Osiris heeft uitgericht. De Obelisk stijgt op en er komen nu bliksem stralen uit. De vernietiging van de wereld is nabij. 

Snel...draai je om en ga in 2 klikken vooruit en dan links terug naar het Ronde Console. Je ziet dan Osiris zweven, rechts van het Centrale Platform. De bliksemstralen gaan naar links en daar een Blauwe Teleporter in.

Snel....Klik nu, op het Ronde Console op de 6 uur knop. Kijk naar wat er gebeurt en wacht tot je ziet dat de BLAUWE TELEPORTER en de BLIKSEMSTRALEN om Osiris heen gaan en druk dan snel op de 12 uur knop en........

OSIRIS EXPLODEERT

Als Osiris is geëxplodeerd ga je in 4 klikken vooruit naar de Obelisk bovenop de piramide...

Bekijk de EINDFILM

2007: Walkthrough door: Louis Koot