2005: Walkthrough door: Louis Koot

  • Voordat je met dit spel echt gaat beginnen raad ik je aan via het optie menu je eigen persoonlijke besturing van het toetsenbord in te stellen en deze CONFIG dan op te slaan. 
  • Je eigen CONFIG wordt dan opgeslagen als CORVUS! 
  • Als je het spel dan gaat spelen kies je steeds eerst in opties LOAD CONFIG en dan kies je voor CORVUS. 
  • Tevens raad ik je dan aan om eerst het TRAININGS level te doen, om vertrouwd te raken hoe je de verschillende sprongen en andere bewegingen in dit spel moet doen. 
  • Start daarna een nieuw spel en kies één van de 3 moeilijkheidsgraden uit. Je kunt kiezen uit: Adventure, Actie of Carmageggon. Het enige verschil is dan dat in adventure de monsters makkelijker te verslaan zijn dan in de 2 andere opties. 
  • In dit spel kom je een hoop vijanden tegen en moet je een hoop gezondheidsitems en Ammo voor je wapens oppakken. 
  • Ook de diverse wapens moet je zien te vinden. 
  • De meeste van deze items en vijanden zie je vanzelf wel en ik zal dan ook niet steeds gaan roepen van kill die en kill zus, of pak dit en pak dat.
  • Wel zal ik aangeven waar zich items bevinden die niet zo zichtbaar zijn verstopt. 
  • Ook kom je her en der ALTAARS tegen. Op deze altaars kun je je Health en je Manna voordaden ook bijtanken. Ook de meeste van die altaars zie je zelf wel staan, maar sommige zijn verborgen.
  • Ik ga er van uit dat je, in het Trainings level, hebt geleerd hoe je Corvus moet bewegen door het spel en dat je via het optie menu je eigen toetsenbordinstellingen hebt gekozen. 
  • Ik ga je dus niet uitleggen via welke toetjes/muisknoppen, je moet vechten, springen, rollen, bukken e.d.

Cheats:

Druk tijdens het spel op de "tilde" toets = ~ .  om de console te openen en typ dan één van de volgende cheatscommando's in:

  • Playbetter = god
  • Suckitdown all = alle items
  • Victor = alle levelmonsters dood ook de level boss
  • Meatwagon = alle monsters dood maar niet de eindboss
  • Kiwi = noclip = door de muren heen (eventueel zonder de hoofdletter)

De TILDE toets is de toets die linksboven op je toetsenbord zit, direct onder de Esc-toets, als je een zogenaamd QWERTY toetsenbord hebt. Je moet de cheats wel telkens herhalen als er een nieuw level is geladen.

Goed we gaan beginnen:

DEEL 1

Hoofdstuk 1.Silversprings

Na de tamelijk lange introfilm komt jij, als Corvus, aan in de haven van Silversprings. Je land op een steiger en wordt al meteen door een bloeddorstige hond aangevallen. Kil de hond met één van je beschikbare wapens. Vanaf deze steiger kun je nu 3 kanten op. 

Je kunt linksaf gaan of rechtsaf of je kunt rechtvooruit en dan via de krat, die tegen de muur aan staat, het dak opklimmen en dan over de nok van dit dak aan de andere zijde naar beneden springen.  In feite maakt het allemaal geen donder uit hoe je nu gaat want er is toch maar 1 weg die je in Silvertown kunt volgen om er uit te geraken, maar alle zijpaden leveren je wel Health/ Ammo/Manna bonussen op.

Silversprings Docks:

Goed, wij gaan eerst rechtsaf naar de deur rechts. Deze gaat open, ga erdoor, kil de Zombies en ga de kamer in. In deze kamer is in het midden een vierkant gat. Ga naar links van dit gat naar de tafel, pak de Health bonus en de groene Manna. Ga dan naar het vierkante gat in de vloer en spring erdoor naar beneden. Je beland in het water, loop door de tunnel en je komt in het water van de haven. Duik naar beneden en zwem dan tot onder de steiger en naar de kist, die onder de steiger op de bodem staat. De kist gaat open en je pakt er de Health bonus uit. Zwem weer onder de steiger vandaan, zwem naar boven en ga, links van de steiger, het water uit.

Loop naar links, naar de hoek waar de rol touw ligt, en ga dan weer linksaf naar de volgende deur rechts. Ook deze gaat open en er komen twee Zombies op je af. Kil ze en ga daarna rechts door de gang. Na een paar stappen is er links in deze gang een nis welke is afgesloten door een hek. In deze nis zie je een Health flesje bungelen. Helaas, door het hek kun je het niet pakken. Loop verder door de gang en breek aan het eind de tonnen, links en rechts in de hoek, voor een paar bonussen. Ga dan verder door de deuropening de volgende ruimte in waar je door diverse Ratten wordt aangevallen. Kil ze, breek de tonnen en ga dan naar de muur achter de 2 grote kratten. Spring omhoog en Corvus klimt vanzelf omhoog

Boven gekomen breek je links de tonnen en spring je daarna door het gat naar beneden. Beneden komt er van rechts een Zombie op je af, dus kil en loop verder naar achteren naar de poort. Helaas is deze gesloten, maar dat geeft ook niet want achter deze poort is de haven en daar hoef je niet meer naar toe. Dus draai om en loop gewoon rechtdoor naar de binnenplaats. Hier op deze binnenplaats zie je 2 Zombies bij een vuur met erboven één van je landgenoten aan het spit. 

Kil de twee Zombies en klim dan, links, op de stapel kratten voor wat Health en Manna. Spring dan weer naar beneden en ga rechts van het vuur door de poort. Je komt bij alweer een gesloten hek. Gebruik dus links in de nis de knop om dit hek omhoog te laten gaan en ga dan door de poort.

Zodra je door de geopende poort bent gegaan  wordt je van rechtsboven door een zombie onder vuur genomen, dus ren naar voren, draai naar rechts en kil de zombie die je vanaf de hogere richel onder vuur neemt. Dit kun je doen met je vuurballen:

Klim dan omhoog die richel op en pak de manna en gebruik dan knop die aan de rechtermuur zit. Hiermede heb je het hek los gemaakt in de gang waar je als eerste doorheen ging en waar je die Health zag. Staan de op de richel draai je naar rechts zodat je de richel aan de overzijde kunt zien. Je ziet dat daar in de muur wat lichtere stenen zitten.

Goed je kunt nu moeilijk gaan doen en proberen een polstokhoogsprong te maken naar die richel, maar je kunt ook gewoon naar beneden springen, dan tot vlak onder die volgende richel gaan staan en dan gewoon omhoog springen. Corvus klimt dan op deze richel en die lichte stenen blijken een geheime doorgang te zijn die nu opengaat. Erachter is een diepe nis met een kermende zombie en een Healthbonus. Dood Zombie, pak de bonus en spring weer naar beneden en ga door de poort. Ga rechts, kil de zombie en breek alle tonnen, draai om en ga dan nu rechtdoor naar de grote open ruimte met rechts de Taveerne. 

Zodra je deze ruimte betreed zal de poort, links  en dus tegenover de Taveerne,dicht gaan, achter een zombie die er nog net door heen weg kan vluchten. Ga rechts eerst even het trapje af naar de deur van de Taveerne. Helaas, de deur zit op slot. Draai je om, trapje weer op en ga rechts in de hoek wat tonnen stuk slaan. Ga dan naar de poort die zojuist dichtviel en trek, rechts, aan de hendel. De poort gaat open. Ga erdoor en kil op de volgende binnenplaatst alle Zombies en Ratten. Ga dan rechtdoor door de volgende poort. Er vlucht een Zombie weg de steeg in. Volg hem, links de hoek om, kil de 2 Zombies en loop naar achter in deze doodlopende steeg. Pak de sleutel die voorbij de rioolput in de lucht hangt.

Draai je dan weer om en ga voor de rioolput staan. Breek het rooster en spring naar beneden het riool in. Volg de tunnel en je komt uit in een grote onderaardse ruimte. Je kunt hier het water induiken om dan, rechts, wat Manna uit het water te vissen. Ga dan het droge weer op. Ga rechts en dan links, over het bruggetje, naar de overkant. Dan naar links/Pak rechts een Healthflesje uit de nis, ga links verder naar een nis die is afgesloten door een hek. Ga hier naar links en bij het volgende bruggetje gaat er nu een ander hek dicht, hiermee de tunnel rechts afsluitend. Maar hierdoor gaat wel het hek voor de nis achter je open. Er komen 2 Zombies uit, draai je om, dood ze en ga dan de nis in waar zij uitkwamen. Pak hier de Manna en haal links de Hendel over.

Ga weer de nis uit en naar het bruggetje met het hek, welke nu weer open is. Ga de tunnel in en zwem helemaal naar achteren en uit het water. Trap op, links, dood de 2 Zombies en ga de trap op naar het hek en grijp het Healthflesje. Je kunt nu door het hek terug de gang in, maar dan moet je de gehele route naar de Taveerne weer opnieuw afleggen. Sneller is het om nu gewoon door het riool terug te gaan naar onder in de put in de steeg waar je het riool insprong. Ben je weer in die put doe dan een sprong omhoog om weer in de steeg te klimmen en ga dan via de steeg en de twee poorten terug naar de deur van de Taveerne. 

Ga naar de deur van de Taveerne en ga er vlak tegenaan staan. Vanzelf komt nu de Sleutel uit je inventory. Druk dus op je Entertoets, of op de toets die jij als je "USE-Toets" hebt ingesteld, om de deur van de Taveerne nu met de sleutel te openen. Ga dan naar binnen, rechts, links, links en je bent in de gelachkamer. Zodra je de gelachkamer betreed zie je hoe 2 Zombies de trap naar de bovenverdieping vernielen. Dan komen ze op Corvus af. Dood ze en ga verder de gelachkamer in. Loop naar links achter naar de tafel voor wat Manna en help hier ook even die stumper die daar ligt te kermen uit zijn lijden.  Ga dan door de deuropening, naast de "bar" de gang in. Ga in de gang eerst naar links en breek de grote kat die aan het einde van de gang staat. Er komt een Hellorb en een Healthflesje tevoorschijn. Grijp beide. Draai om en volg dan de gang naar het einde, draai links. Een Boek zweeft boven de treden. Het is de "Ring of Repulsion Spel" boek. Loop gewoon door het Boek en je hebt nu de beschikking over de Ring of Repulsion Spel". Loop de treden op

Je bent nu weer buiten. Draai links. Je bent op een binnen plaats en dit lijkt een Dead End te zijn. Er komt een Zombie op je af en op het balkon van de Taveerne staat ook een Zombie. Kill ze allebei. Klim dan op de stapel kratten en dan op het balkon. Loop  naar binnen. Je bent nu boven de gelachkamer van de Taveerne. Loop naar en door de deur aan de overzijde en je komt buiten op een terras. Draai links, dood Zombie en loop dan rechtdoor het trapje op naar de hoek uiterst rechts, naar het altaar daar. 

Dit is een Spirit Shrine. Loop de "oprit" op en de Shrine vult je energie aan als je door die blauwe gloed loopt. Doe dat en draai je dan om en loop terug. Ga naar het lage muurtje aan het andere eind van het terras. Klim omhoog en ga door de deur. In de gang Kill je de zombie. Recht vooruit en dan links kom je bij een wenteltrap die omlaag gaat. Ga echter eerst rechts door de opening, dan links, en  vooruit naar de deur. Helaas, de deur zit op slot.  Maar links in de nis vindt je een flesje. Ga terug naar de gang en ga rechts en dan links en weer rechts  en volg de wenteltrap helemaal naar beneden. Beneden gekomen dood je de Zombie en loop je naar rechts. Einde. Draai echter rechts.  Je ziet een halfronde Nis met een platform. Ga op dit platform staan. Het blijkt een lift te zijn waarmee je nu naar boven gaat. Boven stap je van de lift en ga je de korte doodlopende gang voor je. 

Breek nog even de tonnen en breek dan de restanten van het rooster welke het gat bedekken in de vloer en spring er dan door naar beneden. Beneden draai je snel om naar het balkon en kill je de zombie op het balkon. Draai je dan weer om en ga dan, rechts van de muur en  dan recht door de kamer binnen. Er start nu een animatie waarin je Dranor de havenmeester ontmoet. 

Dranor legt het een en ander uit. Je moet dus op zoek naar the HEALER. Dranor legt dan het loodje. Corvus wordt door de moordenaar ook aangevallen. Dit creatuur verspreid een kleffe vettige MIST verspreid.  Dood het creatuur en ga dan door de doorgang, achter het lijk van Dranor. Ga dan rechts en je komt in een ruimte met een groot gat in de vloer. Er hangt een touw in dat gat. Zodra je deze ruimte binnen stapt gaat er achter het vloergat deuren open en zie je weer een altaar. Dit is een Manna Altaar.

Ga bij dat altaar even je Manna aanvullen, draai je dan om, stop je wapen weg en spring in het touw en klim naar beneden door het gat. Einde Level. Het volgende level wordt ingeladen en dat is:

Silversprings Warehouse:

Je komt beneden aan in een gang. Breek de tonnen die in de gang staan. De gang gaat links en er komen 2 Zombies op je af. Dood ze en loop verder door de gang. De gang brengt je in een doodlopende steeg. Ga meteen rechtsaf en dood de 3 Zombies. Het loopt hier dood en de twee deuren, links en rechts, gaan ook niet open. Breek nog even de tonnen hier en ga dan terug. Als je weer ter hoogte bent van de gang waardoor je deze steeg in kwam wordt je ook bestookt door een paar Zombies die op de daken staan.. Kill ze en ga rechtdoor en dan rechts de hoek en  rechtsaf. 

Breek de tonnen bij de kar en bij de kar ga je dan naar links en dan rechts de nis in. In de nis draai je rechts. Klim op de kratten. Spring dan omhoog door het gat en je beland boven in een kamer. Loop naar de andere kant van het gat naar het open raam en grijp de HELLSTAF. 

Je hebt nu een schietwapen en als Ammo gebruikt dit ding die rode HELLORBS die je vindt. Spring door het raam naar buiten de straat op.  Recht voor je gaat er een deur open en er komen 1 of 2 Zombies uit. Kill ze. Draai om en pak, rechts naast de grote krat, de blauwe Manna. Draai weer om en ga even door die deur de kamer in waar die twee Zombies uit kwamen. Breek in de kamer de ton in de hoek voor een flesje. Draai je dan weer om en ga terug naar buiten. Ga meteen linksaf en loop naar de poort. Pak, links van de poort, de 3 Hellorbs op en ga dan door de poort. De straat gaat na deze poort links, rechts en brengt bij de ingang van een "groene" gang. 

Ga, voordat je de "groene" gang in gaat, eerst even in de nis, links van de ingang, naar het altaar voor een Silver Armor Spel en ga dan de "groene" gang in. De "groene" gang draait naar links, trap af, rechts, breek door de versperring, kill de 2 Zombies en volg de gang verder naar rechts en je komt uit op een binnenplaats. Achter de pilaren kun je 2 maal een Hellorb pakken en dan ga je de binnenplaats op en dan rechts door de half geopende poort de volgende binnenplaats op.  Hier brand een vuur. Ga rechts door de opening, draai ietsjes rechts en volg de smalle steeg naar de derde binnenplaats. Draai links en ga via de oprit naar boven. Draai rechts en loop nu naar de ingang van het Pakhuis MAAR GA NOG NIET NAAR BINNEN. Doe een stap vooruit zodat je net IN DE INGANG komt te staan. Er klapt een VAL naar beneden en als je maar voorzichtig genoeg was overleef je dit. 

Ga dan naar binnen, loop naar achteren en ga door de volgende doorgang. Je bent nu in het grote PAKHUIS en dit staat vol met kisten. Het is een beetje een doolhof. Volg deze eerste "gang" naar links tot je niet verder kan, draai dan rechts en ga dan links achter de grote kisten een blauwe Manna grijpen. 

Draai om en loop terug en volg nu de route langs de stapels kratten rechtdoor. Aan het einde draai je links en nogmaals links en je bent aan de andere zijde van die stapels kratten.  Ga rechtdoor, rechtsaf, kill de 2 Zombies bij de achtermuur en de Ratten die op je af komen en probeer de knop uit in de achtermuur. 

De knop doet echter niks. Ga naar de rechterzijde van die stapel kratten die tegen de achtermuur staan. Weer een knop aan de muur. Druk deze in en draai dan snel om en je ziet hoe er nu een krat naar beneden komt. Loop snel naar die krat en klim erop. 

Je gaat op deze krat naar boven. Op de krat draai je naar rechts en boven spring je van de krat af en volg je gewoon de omloop naar links. In de hoek schiet je de 2 tonnen stuk voor een flesje, draai links en loop tot aan het altaar. Na at je hebt bijgetankt draai je naar rechts en loop je de volgende ruimte in. Draai rechts en loop naar de uitgang rechts beneden. Helaas deze is geblokkeerd door een stapel kratten en de knop aan de muur doet ook niks. Loop door de ruimte naar de stapel kratten aan de rechter muur. Er staat hier 1 eenzame krat vlak bij de verhoging. Klim op die krat en spring dan naar boven naar de knop. 

Druk nog niet op deze knop maar ga links door de doorgang en je komt op een platform met daarop een krat. Draai links en spring naar het altaar en ga daar even bijtanken. Spring dan terug naar het platform met de krat en ga dan nu  die knop indrukken. Kijk, het platform klapt naar beneden, de krat valt naar beneden en jij kunt nu, via dit platform, naar beneden lopen en je bent nu weer buiten het pakhuis. De straat gaat naar rechts maar jij gaat nu eerst rechtdoor, door de opening het huis binnen. Draai rechts en ga de trappen op helemaal naar boven. Je komt in een grote kamer. Je ziet voor je een "waterbak" waar je niks mee kunt doen. Schiet even de explosieve ton stuk en loop dan naar achteren en spring over het gat naar de Hellorb bij de deur. Deze deur is op slot. Spring door het gat naar beneden en op de beneden verdieping, loopje naar achteren en pak je, rechts uit een nis, de groene Manna. Zo'n groene Manna vindt je in deze ruimte ook achter een pilaar. Ga dan de trap af naar onder de "waterval". 

Draai rechts en loop vooruit. Je bent in een ruimte waar de vloer onder water staat. Doorzoek deze ruimte op Hellorbs en flesjes en kill de ratten. Ga dan terug naar de "waterval" loop door de waterval naar achteren. Je komt in het andere deel van de ruimte met water op de vloer. Draai naar rechts en pak daar rechtsachter het flesje, draai weer om en loop nu naar het andere einde van deze ruimte. Draai om en je ziet een houten HELLING omhoog gaan. 

Spring op deze helling en loop naar boven en boven druk je op de knop in de muur. Onder je gaat er nu een luik open, dus ga, via dezelfde helling, weer naar beneden, spring in het luik, duik en zwem door de onderwater gang een grote onderwater ruimte binnen. Zwem gelijk naar rechts en dan langs de muur naar links en naar achteren. Zwem dan rechts de nis in en zwem hier omhoog en je komt weer boven water. Klim uit het water 

Je staat in een korte gang. Voor je zie je een luik in de vloer van deze gang. Deze wil niet open. Schiet even de 3 tonnen achter dit luik stuk en ga dan de Hellorb halen en ga dan door de opening rechts de volgende ruimte binnen. 

Volg deze ruimte, dus tussen de twee stapels kratten door, naar rechts en ga dan door de volgende opening de volgende ruimte binnen. Hier zie je een lift en rechts een hoge stapel kratten. 

Als je Hellorbs nodig hebt klim je even die hoge stapel kratten op. Ga de lift op en bedien de hendel. Boven ga je links de lift af en loop je helemaal naar achteren naar de krat in de Gijparm. Ga, voorbij deze krat, op het lagere platform en druk daar op de knop in de muur. 

De grijparm komt in bewegen en laat de krat vallen en deze breekt door het luik in de gang waar je net was. Ga dus terug naar de lift en ermee weer naar beneden en ga dan terug door de twee ruimtes en terug naar de gang waar het grote luik in de vloer was. Dit luik is nu dus weg.

Spring door het gat, wat eens het luik was. Het volgende level wordt geladen.

Silversprings Town:

Je land boven op een krat, dus spring eraf en ga, indien nodig, links even de Hellorbs pakken. Je kunt hier ook even op de kratten klimmen voor een flesje. Ga dan door de poort naar buiten en volg de straat naar links, rechts en omhoog. Boven kill je de Zombies en de Ratten en dan ga je,  vrolijk fluitend, de straat verder naar links, links en dan de trappen op volgen. Aan het einde ga je rechtsaf en door de ruimte met rechts het gesloten hek. 

Volg de gang verder, links en links en dan naar beneden, naar de ruimte met het altaar waar een object boven zweeft. Spring op het altaar om dat object te pakken. 

Meteen gaat voor je de deur open en er stormt een vijand uit. Kill hem met je nieuw verworven wapen, en ga dan door die deur, draai naar links en druk op de knop. Je ziet hoe dat hek, waar je net voorbij liep, nu open gaat. Dus ga terug naar die ruimte en ga nu door die poort die nu wel open is. Ga linksaf en volg de trappengang naar boven. Boven kun je nu rechtsaf of rechtdoor. Ga rechtdoor richting die grote deur. Als je deze nadert wordt die deur opengebroken. 

Kill de zombie en de Rat en ga dan door de opening vooruit. De volgende deur schuift vanzelf open en je gaat naar binnen. Draai rechts en loop door de kamer naar achteren en in de volgende kamer kill je de 2 Zombies, pak je de Hellorbs en vooral de SLEUTEL die je voor de tafel ziet zweven. 

Draai om en ga rechtvoor je door de deur, die vanzelf open gaat. Volg de gang en ga dan rechts door de opening de volgende ruimte in. Kill Zombies en ga dan door de poort naar buiten. Ga meteen rechtsaf en naar de opening met het deels kapotte hek. Kill de Zombie in de ruimte erachter en doe een koprol door de opening in het hek en pak in de ruimte erachter het flesje. Koprol terug de binnenplaats op en ga nu, recht tegenover de stenen trap, door de poort, draai links en ga onder het hek door en op het platform staan. Dit platform blijkt een Lift te zijn waarmee je nu omhoog gaat. Draai gelijk om en stap boven van het liftplatform af. Ga linksaf en de trap omhoog naar de gesloten houten deuren. 

Gebruik de sleutel op deze deuren en deze gaan open en jij gaat er door. Pak links de 2 Hellorbs, draai snel om en kill de 2 Zombies in de gang. Ga door de gang en deze draait naar links. Kill de sterkere vijand die op je af komt. Draai dan om en ga op het altaar. Draai weer om en volg de gang verder naar buiten. Je komt buiten en bent onder aan de trap die omhoog naar het Paleis leid. 

Er komt een sterke vijand de trap af gestormd. Kill en ren de trap op omhoog. Boven aan gekomen blijkt de paleis ingang verspert te zijn. Pak de 2 Hellorbs op en ga weer naar beneden. Kill de 2 Zombies en ga nu, links of rechts maakt niet uit, langs de trap en door de doorgang achterin onder de trap. Daal hier de trap af en beneden ga je eerst links even naar het altaar, Kill de Ratten, draai weer om en loop rechtdoor naar de andere achtermuur, draai rechts en spring door het gat in de vloer het Riool in. Je drijft vanzelf het volgende level binnen:

Silversprings Palace:

Je drijft een grotere ruimte binnen en voor je zie je een houten platform met daarop 2 kratten en een krat hangend in een grijparm. Rechts zie je een houten poort en deze is dicht. Klim bij de poort aan wal en druk dan, links van de poort, 3*op de knop in de muur. De Grijparm beukt met de krat nu een bres in de houten poort. Er komen 2 Zombies uit, dus kill en ga dan door de opening in de poort. Volg de korte gang en ga door de volgende opening en loop naar de volgende, nu ijzeren, poort. In dien deze nog niet open is dan bedien je, rechts,  de hendel. 

REN dan door de ruimte om de Zombies en de Grote Honden te vermijden. Als je door de volgende poort, achterin deze ruimte, bent gegaan dan draai je rechts en ga je door de ijzeren deur, welke vanzelf open schuift. Je staat op een lift dus gebruik de liftknop en de lift brengt je naar boven. Draai om en ga de lift af en verder door de deuren die vanzelf open gaan. Ga links en vooruit het trapje op. Je komt in een hal. Rechts vindt je een altaar en links de volgende deur. Als je even naar boven kijkt zie je dat boven je het pad kapot is. Er zijn hier steeds onzichtbare Zombies die je aanvallen. 

Ga door de deur die tegenover het Altaar is en ga de trap op. Boven ga je links en nogmaals links en dan rechts de volgende trap omhoog, dan links en je komt in de volgende grote hal. Ga niet meteen rechtdoor de brede treden op naar de poort, maar ga eerst rechtsaf naar de zijhal en ga hier rechts door de deuren. Je staat nu voor die kapotte brug, boven de hal waar je net was. 

Je moet even naar de overzijde springen d.m.v een POLSTOKSPRONG, dus neem een aanloopje en druk op het juiste moment je SPRING toets in (bij mij is dat de Spatiebalk toets) Dus: SHIFT+PIJLTJE OMHOOG+SPATIEBALK en je land op het vervolg van het pad aan de andere zijde. Loop naar achteren en pak het zwevende Tandwieltje op.

Draai om en loop terug naar het gat in het pad. Je kunt nu, via een Polstok Sprong, naar de richel links springen voor de 2 Hellorbs en dan vanaf die richel weer een Polstoksprong doen naar de poort. Heb je echter die Hellorbs niet nodig, dan zou ik dit maar laten zitten. Spring dan gewoon omlaag en ga dan weer door de oranje deur en de trappen op naar boven. Weer in de bovenhal ga je nu wel door die deuren boven aan die mooie brede trap.

 Je komt in de grote Dining Room. Deze heeft 2 open haarden en links een uitgang. Ga eerst rechts door de kleine poort en loop helemaal naar achteren. Een vierkant gat met een touw.

Spring in het touw en klim naar beneden, maar niet helemaal. Halverwege omlaag  zie je een gang. Spring, vanuit het touw, deze gang in en achterin deze gang klim je omhoog, draai links en volg de smalle gang naar een ruimte waarin je de Hellorbs en de drankjes oppakt. Ga dan links het trapje op en door het luik en je bent weer in dat gangetje waar je het touw in sprong. Ga door de eetkamer en nu door de grote deuren. 

Weer een hal, draai rechts en ga de trap op, door twee deuren en je komt in een smalle zaal met een rode loper. Rechts staat er hier boven aan het trapje een groot Ridder beeld. 

Ga door de poort, tegenover de ridder, de volgende zaal in. Links zie je dan 3 nissen. Ga hier echter eerst naar rechts en door de poort en volg de gang naar een trappenhuis. 

Ga de trap op (maakt niet uit welke) en boven volg je het pad omhoog en door de poort en je bent dan op een hele brede richel boven de Ridder zaal.

Ga naar het einde en open de blauwe kist en pak het flesje. Doe dan een Polstok Sprong naar de overzijde en ga daar naar het Altaar. Spring dan maar gewoon omlaag en volg de route terug naar de hal met de 3 Nissen. 

 Ga naar deze 3 Nissen. In de linker Nis vind je dan een flesje, de middelste Nis kun je niet in omdat de vloer ontbreekt. Ga de rechter Nis in, loop naar achteren en gebruik het Tandwiel op het apparaat en je ziet dat, in de middelste Nis nu de vloer wordt hersteld. Draai om loop de nis uit en ga nu door deze middelste Nis, door 2 andere deuren en je komt in de volgende hal. Ga links of rechts door de poort en je komt in weer een trappenhuis. Ga hier links of rechts de trap op naar boven (maakt niet uit) en boven aangekomen kom je bij een poort welke door een Groen Force Field wordt afgeschermd. Je kunt er niet doorheen. 

Draai je om en loop door de kamer boven aan de trap, over de brug naar de achterste ruimte met de wijnrekmuren. Hier zijn 2 druktegels op de vloer.

Sta eerst op de linker vloertegel en in de linker muur komt er nu een opening. Ga er door via een koprol, draai rechts en ga op het altaar even bijtanken. Ga dan, rechts, de helling af en je valt door het luik naar beneden. Spring nog verder naar beneden, draai je om, door de poort en de trap weer op naar de groene poort en ga weer naar de achterste "wijnrekkamer". Druk hier nu de rechter vloertegel in en ga dan door de opening in het rechter wijnrekmuur. Draai links om je bij het altaar even bij te tanken en ga dan de nis in met de balletjes en de 3 muurknoppen. 

Druk al deze 3 knoppen in (volgorde maakt niet uit) en zie,…het groene force field voor de poort boven aan de trap verdwijnt. Laat je weer door het luik vallen en ga via de trap weer naar boven en ga nu door die boven poort. Volg de gang en de trap omhoog en boven kom je in het OBSERVATORIUM. 

In het midden zie je de sterrenbol en links en rechts is er een poort met daarachter een deur en een trap omhoog naar een balkon. Achter de Bol is een grotere poort maar die is gesloten. Ga nu eerst maar door de rechter poort en deur en de trap omhoog naar het rechter balkon en druk op de knop. Beneden je zie je de bol draaien. Ga terug naar beneden en nu door de linker poort en deur en daar de trap op naar het balkon en druk weer op de knop en je ziet weer wat draaien. Je ziet nu hoe die grote poort achter de bol open gaat, dus naar beneden en door die grote poort achter de bol, volg de gang en de trap omhoog en boven volg je verder de gang en pak je onderweg uit een nis, links in deze gang, een Spellboek.

Volg de gang dan verder naar de TROONZAAL en daar zit ie dan, de EIND BOSS van dit level. Zodra je deze zaal binnen komt start er een filmpje…

Als het filmpje is afgelopen zal de Eind Boss je aanvallen. Geef hem alles wat je hebt om hem te verslaan. Hij zweeft steeds boven je, dus mik omhoog naar zijn hoofd. Uiteindelijk versla je hem en is dit level ten einde en wordt het volgende level geladen:

Hoofdstuk 2: Darkmine Swamp:

Dit level begint met een filmpje waarin je ervaart dat ook jij (Corvus) besmet bent geraakt met de Plague en dat je nog maar weinig tijd hebt om een remedie te vinden. Je moet nu echt absoluut de HEALER zien te vinden.

Voordat je door de poort naar buiten gaat je verzamel eerst even de nuttige items die her en der hier in deze mistige ruimte liggen. Ga dan door de "witte" rechthoekige poort en volg de grot naar buiten. Je komt aan bij het begin van het moeras.

Goed er is eigenlijk maar 1 route door dit ravijn moeras en deze wijst zich vanzelf. Wat je moet doen in de "waterachtige drijfzand stukken" is springen van steen tot steen en zorgen dat je niet in het water beland want dan zak je weg in het drijfzand. Verder moet je hier rekening houden met gevaarlijke "Vogels" en Moerasbeesten. 

We gaan onze weg door het moeras beginnen door vanaf de kant te springen naar en op de "boomstam" die je  tussen de twee bomen voor je ziet drijven. Vanaf die boomstam spring je dan naar op de volgende steen en dan weer naar de volgende steen. Het ravijn draait naar links dus je springt dan ook naar links de volgende steen op. De dan volgende steen is te ver weg, maar er hangt een Liaan voor je neus.

Dus spring in de Liaan en dan vanuit de Liaan naar en op de volgende steen en volg nu de stenen naar links. Het ravijn gaat dan weer naar rechts verder en op de laatste steen spring je in de Liaan en spring je uit de Liaan het droge land op.

Volg het nu droge pad verder en naar links. Je komt bij een brug. Deze is stuk en het is een heel eind springen naar de overzijde. Doe dit d.m.v een POLSTOKJUMP en druk 2*achterelkaar op ALT om 2 van deze sprongen achter elkaar te maken en je bereikt veilig de overzijde. 

Het ravijn gaat verder naar rechts dus jij ook en je komt bij het volgende "natte" stuk aan. Voor je zie je een groot, hoog en rond "eiland rots. 

Volg de route via de stenen rechtsom het eiland zodat je wat Hellorbs rechts van dat eiland kunt oppikken en volg dan gewoon verder het ravijn, alsmaar van steen naar steen springend. Uiteindelijk kom je weer op droge grond aan.  Volg het ravijn verder. Je komt in een gebied met grote Ronde "Rotseilanden". Er gaat een helling omhoog naar de Poort van Andoria. Helaas is de toegang tot Andoria ingestort. Corvus moet een andere weg vinden om Andoria in te kunnen gaan. Draai je om, loop de helling terug af en ga verder vooruit tussen de grote "Rotseilanden" door.

Volg het "natuurlijke" pad verder naar de 2e Gebroken Brug. Doe weer een dubbele Polstoksprong om aan de overkant te geraken. Aan de overkant gekomen draai je dan rechts. Je ziet een "poort" en een huisje.

Ga door de poort en loop door naar de voorzijde van het huisje. In het huisje kun je wat Healthflesjes en een Hellorb vinden. Ga dan weer het huisje uit en loop naar links. Links achter de hoop grote stenen is de onderaardse Ingang naar Andoria.

 

Ga de stenen trap af en volg de tunnel. Ga door de grote deur en deze sluit zich. Draai om en ga dan door die kleinere "blauwe" deur en het volgende level wordt geladen.

Hoofdstuk 3: Andoria

A: Op weg naar de Healer's Tower:

Als je dus door die blauwe poort bent gegaan sta je in een ruimte. Voor je zie je een andere deur met links ervan een standbeeld. Verder naar links gaat de gang verder naar rechts. 

Loop naar die poort, maar deze is gesloten. Loop naar het beeld en je hoort een stem het volgende zeggen: "Only those who are pure from heard or possess the warrior shield may pass". Wel "pure from heart" ben je zeker niet, dus je moet op zoek naar dat schild. Ga links en volg de gang, trap af en je komt bij een lift. 

Loop verder langs deze lift en ga de wenteltrap af naar beneden. Beneden bekijk je eerst even alles. Je ziet de "liftbak" in de vloer en in de muur voor de lift zie je 3 "knoppen". Alleen de middelste is een drukknop. 

In de 2 nissen kun je wat Health halen. Ga, via de draaitrap, weer naar boven en spring nu op de lift. Deze daalt naar beneden. Ga beneden de lift af en ga nu die middelste knop indrukken. Er komen 2 dikke staven uit de muur en deze bevestigen nu de LIFTBAK aan de LIFT. Ga terug op de lift welke weer omhoog gaat en boven spring je er weer van af en via de draaitrap ga je weer naar beneden en zie......... je kunt nu verder naar beneden want die liftbak is weg en er is nu een trap. Ga dus verder die trap af, loop door de ondergang maar stop als je voor je in het midden het lijk ziet liggen. Loop voorzichtig LINKS van dit lijk. Loop je rechtdoor het midden dan krijg je de cirkelzaag door je heen. 

Ga even hier links bij het altaar je Manna aanvullen en ga dan verder. Het maakt niks uit of je daarna links of rechts gaat want je komt toch op dezelfde plek aan. Je komt achter de muur uit en wordt besprongen door een horde honden. Kill ze en draai je dan om en je ziet een diepe nis met water met daarin een soort "altaar" en daarachter in de muur een groot vierkant paneel. 

Spring op dat altaar en loop tegen dat paneel aan. Rechtsonder zit een vierkante knop. Druk op de knop en in het midden van het paneel gaat nu een vak open waaruit je dan de WARRIOR SHIELD pakt. Goed nu dus terug, via de trap bij de lift, naar het Ridderbeeld aan het begin van dit level. Plaats op het Ridderbeeld dan de WARRIOR SHIELD en de poort gaat nu open. Ga erdoor, versla die vijand en pak de Stormboog op. 

 Zodra je de Stormboog hebt gepakt gaat hier de achtermuur open. Je staat hier boven op een hele hoge zuil. Loop vooruit naar de rand en spring naar beneden en je beland daar onder water. 

Pas op HAAIEN. Kill en zwem dan hier onder water even rondom die zuil voor Hellorbs. Je kunt ook door die tunnel in het midden van die zuil maar dan beland je, via de waterlift (zowel links als rechts, weer boven op de zuil en moet je weer naar beneden springen.  Zwem weer omhoog en klim nu op de oevers, rondom de zuil. Links en rechts zweven hier Stormpijlen. Grijp ze. Je kunt ze afvuren met de Stormboog.

Duik dan weer onderwater en zwem, onderwater, naar de rechtermuur alwaar je een Vierkante Knop zult vinden. Druk die in en je ziet hoe er nu boven water een hek open gaat. 

Zwem terug naar bovenwater en klim op de omloop langs de zuil en volg deze naar rechts naar de rechtermuur en ga door de poort die zich nu opent. Volg de grote hoge gang, deze draait op een gegeven moment helemaal naar links, bij een blauw kistje en een altaar.

bij het altaar komen er van rechts  vijanden op je af, die uit een nis in de rechtermuur komen.  Kill en pak dan de Hellorbs en ga  je dan even laven aan het Manna Altaar en open ook het kistje. Ga dan verder door de gang. De gang eindigt in een hal met links en rechts een nis met een hendel, en in het midden een soort deur welke niet open wil. Ga in beide nissen de hendel overhalen en die deur zakt weg, en in de nis erachter zie je nu een wiel. 

Ga dit wiel draaien. De gehele gang loopt nu vol met water en dit water brengt jou nu omhoog. MIK omhoog tussen het vierkant en je springt vanzelf dan op het hoogste punt uit het water en beland in een "groenige" tunnel. Draai even om spring over dat vierkant en pak de Stormpijlen, spring terug en volg nu deze tunnel. die een aantal malen naar links en rechts draait (RATTEN) en uiteindelijk kom je aan het einde. 

Loop over het neergevallen rooster de tunnel uit en dan verder de 2 hellingen op en bij de achtermuur klim je 2* omhoog. Boven loop je over die aparte vloertegel en in de achtermuur schuift er dan een deur open. Ga daar naar toe en gebruik de hendel en je ziet een hele grote "DIERENKOP" zich draaien. Draai om. Loop naar de rand en spring schuin rechts naar en op die brede richel. Spring dan naar beneden op de afrit, loop rechtdoor naar de overzijde en klim hier op de volgende brede richel, spring er aan de andere zijde af en ga door het water naar rechts, klim omhoog en je bent aan de linkerzijde van die grote poort met de twee DIERENKOPPEN er boven, beland. Stap ook hier op die vloertegel en als die schuifdeur open is gegaan gebruik je ook hier de hendel zodat die andere dierenkop ook gaat draaien. Hiermee is dus die poort onderaan de grote afrit geopend en kun je erdoor naar binnen. 

Ga daar dus naar toe en door de nu geopende poort. Ga links of rechts verder omhoog, maakt niet uit en boven volg je de gang verder naar rechts, trapje af en dan naar links en een helling af. STOP onderaan de helling

 De gang gaat verder rechtdoor en brengt je dan bij de HEALER maar wacht even voor je verder gaat. Links en rechts zijn "waterbakken". In de linker "waterbak" kun je Hellorb vinden. De rechter "waterbak" is diep. Spring daarin en duik onder water en zwem naar het onderwater Manna Altaar om je Manna voorraad weer aan te vullen. Zwem dan weer naar boven en klim weer uit het water.

Ga weer voor de ingang van de gang staan. Aan de muren van de gang zie je 2 "uitsteeksels" zitten. Als je nu als een kip zonder kop verder door de gang gaat rennen dan zal Corvus geroosterd worden door de vuurstralen die uit die 2 "uitsteeksels" zullen komen. Dus bedenk even een strategie om zonder veel kleerscheuren verder door de gang te kunnen gaan.

Voorbij deze 2 "vuurstralen" beland je dan in de woonvertrekken van de HEALER. Bekijk het filmpje en luister goed naar de HEALER. 

 

Goed, je moet dus op zoek naar één of ander Kristal, wat speciaal Bloed en een Container om dat bloed in te vervoeren en dit dus hier bij de Healer terug brengen. Je moet hiervoor dus naar het Academic Quarter en de Slums. Na het filmpje volg je rechts de oprit omhoog en ga je met de lift naar boven. Stap boven van de lift af. Ga nog niet via de poort naar buiten maar kijk even rond in deze bovenkamer van de Healer. Er is hier een Altaar en, in de hoek achter het Altaar, een Touw waarmee je naar de zolder kunt klimmen voor wat Stormpijlen.

Dus laaf je even bij het Altaar en klim via het touw naar boven en grijp dan de Stormpijlen. Klim dan terug via het touw en ga nu door de poort naar buiten. Spring naar beneden en volg het "waterpad" naar rechts en dan rechts de hoek om. Je bent dan onder een "brug". Je kunt verder rechtdoor maar dat doen we nu niet. Onder de "brug" gaat een stenen trapje omhoog.

Ga dit trapje op en boven ga je dan naar rechts en dan weer rechts. Je staat voor een dichte poort. Loop tegen de poort aan die dan vanzelf open gaat en het volgende level wordt ingeladen.

B: Plaza:

In een grote Schaal zweeft een EI.

Loop naar voeren en pak het EI uit de grote schaal, de OVUM SPELL. De grote schaal breekt en je zwemt opeens in een bak met water. Klim er eerst nog even uit en pak uit de 2 hoeken van deze ruimte even de Stormpijlen mee. Spring dan terug in de bak met water en duik onder via je buktoets. Pas op HAAIEN en ander ongedierte. 

Zwem door de tunnel en dan langs de treden omhoog en klim uit het water. Pak eventueel de Hellorbs en ga dan verder door de openingen naar achteren. Helaas de deur is gesloten. Draai om en loop naar die knop in het midden en druk de knop in.

Draai weer om en ga door de nu geopende deur en volg de gang. Aan het einde gaat de uitgang dicht, vlak voor dat je er bent, Shit…. Draai om en je ziet nu dat er in de vloer van de gang een diepe gleuf is ontstaan die helemaal onder water staat, er zwemt wat ongedierte in en er drijft een bundel pijlen in. Spring in de gleuf, duik onder en zwem naar achteren en druk dan op de knop. Zwem terug, klim uit het water en zie, de uitgang is weer open. Ga erdoor en je komt op een soort plein terecht met in het midden een grote fontein. 

Pak hier links en rechts nog wat items en ga dan door de enige uitgang, links van de fontein, en je staat bij een brug. 

Op de balustrades kun je wat Hellorbs pakken, maar pas op dat je niet omlaag het water in dondert. Loop over de brug naar voren en ga dan links af, rechtsaf en volg de "steeg". De "Steeg"  gaat dan  rechtsaf en dan weer linksaf. Ga dan links de kamer in voor wat Pijlen en ga door de andere uitgang weer naar buiten en volg rechts dan de gang verder naar beneden.

Op het diepste punt is er een afslag naar rechts maar deze negeer je. Daar gaan we later in.  Loop verder rechtdoor omhoog de kamer in. Grijp hier nog wat Pijlen en ga dan door de uitgang, rechts, naar buiten. Je bent nu op een ruim plein met een Fontein.

Ga even in alle "hoeken en gaten" zoeken naar nuttige items, en ga dan de gang in, links achter de fontein. Volg de gang en ga door de deur. Je bent nu in een ruimte met een dikke zuil. Loop naar links. In de hoek is een Altaar waar je je Manna kunt aanvullen. Loop dan om deze zuil heen naar de voorzijde en je ziet dat je de ZUIL in kan. 

Dit is een WATERLIFT. Er springt waarschijnlijk een vijand uit, dus kill. Dus spring de zuil in. Je zwemt nu dus in de zuil. Je kunt omlaag en omhoog. Omlaag doen we later, dus zwem nu OMHOOG. Boven gekomen klim je op de rand. Loop over de rand om de 2 zakjes met Pijlen te grijpen. Spring dan vanaf de rand naar de nis en in de nis ga je, links, door de deuren.

Volg de weg omhoog en je bent nu BOVEN die fontein. Ga hier links door de poort en je komt bij een volgende waterlift, Spring er niet in maar ga verder naar achteren en ga links dan de tunnel in.

Ga dan in deze tunnel naar rechts en door de deur en je bent weer buiten en staat boven op een ronde omloop, boven het plein van de 1e fontein. 

Volg de omloop naar de overzijde en ga daar  door de poort en volg de gang. Je komt bij een links/rechts keuze. Ga even naar rechts naar een altaar om te tanken, draai dan om en loop terug en ga nu dus naar de linker zijde. In de hoek zit dan een Knop.

Ga naar de Knop en druk er op en je ziet dat er ergens beneden een onderwater luik open gaat. Ga nu hier door de poort en volg de gang en je komt bij een volgende waterlift. Boven de waterlift kun je wat items pakken.

Spring in de waterlift, zwem naar beneden en er weer uit. Volg de route naar buiten en je komt dan in een grote, hoge ruimte met alweer een fontein. 

Ga hier eerst naar rechts tot achter die pilaren, draai rechts en loop naar de deur. Helaas, op slot. Draai om en loop terug naar de fontein en ga nu naar de andere kant van deze ruimte naar die blokken steen met daarboven een blauwe Combo Manna. 

Klim via deze blokken omhoog, pak de manna en druk hier links op de knop. Je ziet dat er beneden, links van de fontein, nu een pilaar open gaat en daarin zit een knop.

Spring weer naar beneden, ga naar die pilaar.  In de pilaar "zweeft" een CONTAINER, voor de knop. Spring in de pilaar en je grijpt vanzelf de CONTAINER. Druk op de knop en je ziet dat nu die deur open gaat. Ga dus daar nu weer naartoe en erdoor en volg nu gewoon de weg, door nog 2 poorten en 2 ruimtes naar een buiten ruimte naar de volgende grote deuren. 

Loop tegen de deuren aan en ze gaan open, loop erdoor en het volgende gebied wordt nu geladen want je betreed:

C: Slums: the Earthblood Quest:

Ga eerst even, rechts achterin deze ruimte, naar dat altaar. Dit is een Lung Shrine en deze stelt je in staat lager onderwater te blijven. Ga dan door dat gat in de achtermuur en het water in. Duik naar beneden en ga de tunnel in.

Zwem vooruit en neem de eerste afslag rechts en zwem vooruit en dan naar boven en klim het water uit. Ga in dit gebied hier beneden even in alle hoeken de items oppakken en beklim dan, links de treden naar boven. 

Boven kun je rechtvooruit de "grot"in en naar links een gang in. Ga de GROT in en in deze grot kun je via het touw even naar boven klimmen om op een richel de Phoenix pijlen te pakken en nog wat andere items. Spring dan weer naar beneden en ga door het gat in de achterwand. In de gang is rechts de doorgang verspert, dus ga naar links. Loop helemaal naar achteren tot op die vloerknop en je pakt de Fire Wall Spel en drukt meteen dus die knop in waardoor je in een kort filmpje ziet hoe de doorgang open gaat. 

Draai om en loop dus helemaal naar voren en door die deuropening naar buiten. Klein trapje af, draai naar rechts en kijk naar beneden. 

Wel... werk je een weg helemaal naar beneden. Hoe?????.....ik ben gewoon omlaag gesprongen. Beneden ga je eerst naar links achter naar het altaar. Draai je om en loop vooruit en ga dan, rechts,  de treden op omhoog en door de poort.

In de kamer ga je naar links de watergang in en deze volg je naar rechts. Je komt in een groot buiten gebied. Ga naar rechts, vooruit en dan naar links en ……tja……EEN GROOT MONSTER…..DE LEVEL BOSS. 

Wel..... gebruik de blokken steen als dekking en trakteer het ding op alles wat je hebt tot dat ie het loodje legt. Is dat gebeurd ga dan links achter hem verder en ga daar door de poort.

Volg de gang die naar links gaat en uit komt in een hoge ruimte. Net als je die ruimte binnen gaat stort de boel in. Na de instorting loop je toch die ruimte in. Draai naar rechts en kijk omhoog. 

Wel daarboven moet je verder, dus loop naar de want en klim omhoog en volg boven de gang verder die uiteindelijk uitkomt op een soort balkon boven een grotere ruimte met een dikke pilaar in water. 

Op dit balkon loop je naar links en spring je naar beneden. Loop hier beneden even het altaar op voor je longen, draai dan om en loop door het water naar de pilaar en in het diepe gedeelte duik je onder water en zwem je door de onderwater tunnel naar een volgende onderwater zaal. Hier zie je in het midden een constructie en Corvus zegt dat je het Earth Blood hebt gevonden. 

Zwem die midden constructie in en gebruik je container en deze vult zich met het goedje. PAK DAN DIE CONTAINER WEER OP, dus zwem er tegen aan om het weer op te pakken. Zwem hier dan naar boven en ga het water uit. 

Ga naar de achterkamer, pak hier de pijlen en ga op het altaar en ga dan in dat vierkante gat en duik weer naar beneden. In de onderwatertunnel gebruik je links de hendel om het hek open te maken.

Zwem dan verder door het nu geopende hek en ga meteen naar links, rechtdoor, rechtsaf en dan helemaal rechtdoor en je gaat weer door dat gat in de muur het water uit.

 Je bent weer bij het begin waar je dit level ook bent gestart. Versla de vijand hier en ga door de poort voor je en level PLAZA wordt weer geladen.

D: Plaza terug:

Goed je moet je nu terug werken, helemaal naar die allereerste waterlift, waar je omhoog zwom en toen boven op de rand klom. In die lift moet je dan NU niet naar boven zwemmen, maar juist naar BENEDEN en dan door de onderwatertunnel naar het Academic Quarter. Ik zal je even, kort, de weg wijzen.

Volg de route terug door 2 ruimtes en 3 poorten naar de grote ruimte met de fontein, waar je die container uit de pilaar pakte. Ga hier links naar buiten en dan rechts door de poort en in de ruimte er achter spring je in de WATERLIFT en zwem je omhoog. Klim eruit en ga rechtdoor en de gang in. Volg deze gang links, rechts, rechtdoor, rechtsaf de volgende gang in, Volg de gang, door poort en volg de ronde boven omloop naar de overzijde en ga hier door poort. Volg de gang, linksaf en dan ga je, voorbij de waterlift in de grond, door de poort en je bent buiten. Rechtsaf, volg gang, door poort, rechts af en je staat weer boven aan bij die allereerste waterlift. 

Spring er naar toe en er in. zwem nu HELEMAAL NAAR DE BODEM en ga door de onderwater tunnel. 

Na 2 zwemslagen wordt het volgende level ingeladen en kom je in:

E: Het Academic Quarter:

Zwem rechtdoor en dan omhoog en klim het water uit. Je kunt nu Links of Rechts en beide zijden naar beneden. Het maakt niet uit,  want je komt toch beneden in dezelfde hal uit. Ga maar naar rechts door de poort. Corvus beland dan voor een gesloten hek. Achter het hek zie je een Waterlift. Corvus zegt dat ie dit hek ergens anders moet openen.

Ga rechts via de helling omlaag. Je komt in de beneden hal. Kijk hier even rond. Er is een grote "waterval" en een rechthoekige waterpoel. Ook kun je links en rechts een gang in, maar beide gangen lopen dood. De deuren voor de waterval gaat niet open. 

Goed....je moet achter die gesloten deuren zien te komen. Dat kan op 2 manieren. Je kunt de rechthoekige waterpoel in duiken en dan naar de bodem duiken en dan door de onderwater doorgang zwemmen. Maar als je niet wilt zwemmen dan kun je ook via de rechter gang gaan. Ik zal beide routes even kort verder uitleggen. Als eerste doe ik dan de route via de:

Rechter Gang:

Ga dus rechts de gang in en loop in de gang naar links. Kill even snel de vijand. De gang loopt dood, maar halverwege zie je, links in de muur, een SCHEUR in een nis zitten.

Breek met 1 van je wapens nu deze nis verder open en klim dan in de nis. Je staat dan in de nis en kijkt nu uit over de Waterkamer. Er gaat een Pad door de waterkamer waarover je naar de nis aan de over kant kunt gaan.

Spring vanuit de nis waarin je staat nu recht vooruit en land op het pad. Volg het pad dan naar rechts en dan naar links en ga via de nis aan de overkant dan de gang in.

Tot zover de route via de Rechter Gang, vanaf de "Waterval". Nu de route via de:

Waterpoel:

Spring in de rechthoekige waterpoel voor die 2. Duik naar beneden en zwem door de onderwater passage.  Denk erom dat er Haaien zwemmen. Je komt dan onderwater in die grote ruimte met die grote ronde pilaren. Zwem eerst even, onderwater, naar links en naar het altaar en tank even bij.

Zwem dan naar één van de pilaren en zwem omhoog om met je hoofd boven water uit te komen. Klim dan uit het water. Dus je klimt op de rand van één van de pilaren. Klim dan verder omhoog het pilarenpad op.

Volg het pilarenpad dan nu ook naar de overzijde en ga via de nis de gang in.

In de gang ga naar rechts en je komt in een ruimte met rechts een gesloten deur en links een waterval met een poel. Spring in die poel en zwem naar de bodem en druk daar op de knop. Je moet nog zo'n knop zien te vinden. Zwem weer omhoog, ga de poel uit, loop naar de deur en ga rechts op de vloerknop om de deur te openen. Ga er dan door en in de volgende smalle gang ga je rechts ook over die vloerknop lopen om de volgende deur te openen. Ga dan dus ook door deze deur. Je komt dan in de volgende ruimte en ook hier ga je naar de poel onder de waterval. Spring in de poel en duik naar beneden en druk op de tweede knop. Je ziet dan dat de deur in het tussen gangetje open gaat. Zwem weer naar boven en ga uit de poel.Verlaat deze ruimte weer door die deur en in het tussengangetje ga je naar rechts en door die geopende deur. Je komt boven aan op een balkon boven in een grote ruimte. 

Voor je aan de overzijde zie ook een 2 verdieping hoog balkon. Ga links of rechts naar beneden en draai dan om zodat je kijkt naar het balkon waar je zonet was. Je ziet voor je een "kuil" in de vloer met daarin een "Blok" en daarachter een gesloten deur. Draai weer om en ga nu door één van de deuren. Het maakt niet uit welke. Volg de trap en je komt achter in een ruimte met een "gouden" trap die omhoog gaat. 

Pak eerst hier even de spullen en ga dan die trap op, en boven door de deur en je bent nu op het bovenste balkon. Trek aan de hendel en je ziet hoe beneden in die "kuil" dat "blok" open klapt. Draai om en ga terug naar de trap. Net als je daarop weer naar beneden wilt gaan, zak deze trap de diepte. Je kan even wachten tot de trap weer omhoog komt en dan naar beneden gaan en meteen terug naar die "kuil". Maar je kunt ook eerst in het trapgat springen om dan even bij het altaar wat te tanken. Dan moet je wachten tot de trap  weer is omhoog is gekomen om terug omhoog te lopen. Dan meteen omdraaien en dan nu weer de trap af en via de gangtrappen links/rechts naar de "kuil". 

In de kuil pak je de Boog op en meteen gaat de deur in de muur open. Ga daar dus door. Voor je nu in de Waterlift springt ga je eerst links bij het altaar even tanken. 

Spring dan in de waterpoel, duik en zwem naar beneden en ga er dan weer uit. Volg de gang naar beneden en in de ruimte erachter loop je tussen de pilaren door en naar achteren.

Ga het water in en pak op de richel even alle items op. Ga dan het water weer in en loop door de poort, links of rechts, verder naar achteren. Je moet dan rechtsaf door de volgende poort, maar pas wel op  voor die vlammenval.

Ontwijk deze val dus en ga rechts door de poort. Dan links via de helling omhoog en je komt boven en je ziet dan het Earth Kristal . Ga dat platform op via de helling. Boven bij het Grote Kristal zie je, links, een klein stukje Kristal "zweven". 

Loop dus naar links en grijp dat ene stukje KRISTAL. HEBBES. Ga via de helling achter het grote Kristal weer omlaag en draai dan rechts. Recht voor je zie je weer een helling omhoog naar een gang gaan. Rechts van die helling is een diepe nis waar een Altaar in is. Ga nu eerst naar dat Altaar om jezelf bij te tanken en om je stukje Kristal te "activeren". Ga dan via de helling omhoog.

Boven aan de helling springt er van links een vijand te voorschijn. Kill en volg deze korte gang verder. Je komt in een soort "keuken". Links een grote waterlift. 

Loop voorbij deze waterlift en dan links de diepe nis in en klim bij de "waterval" op het muurtje en spring in de poel. Duik, draai om en zwem naar  de andere kant en dan omhoog en pak hier de items op. Zwem terug en ga nu die grote waterlift in de keuken in. Zwem omhoog en boven eruit. In de hal haal je links de hendel om het hek te openen.  Loop door het geopende hek en rechtdoor. Je bent weer op je beginpunt aangekomen, boven de trappen. Dus spring links in de waterlift in de vloer. Zwem naar beneden en dan door de tunnel en het vorige level, SLUMS, wordt weer geladen. Je moet nu helemaal terug naar de HEALER.

D: Terug naar de Healer:

Als het level weer is geladen, zwem je iets omhoog en ga je meteen door de onderste opening de waterlift uit. Ga dan achter deze waterlift door de deuren en volg de gang naar die grote open ruimte met de "slangenkopfontein". Ga hier rechts en dan nogmaals rechts de lichtblauwe kamer in. Dan links door de opening er weer uit. Volg de gang helemaal door, eerst naar beneden, dan weer omhoog, dan links het huisje in en er links weer uit. Volg de steeg naar de voorzijde van het grote gebouw en ga over de brug en dan door de deuren. Bij de dikke fontein rechtsaf de gang in. Volg de gang, met die watergleuf in de vloer, en je komt weer in die hele grote waterruimte met de trap die onderwater gaat. Loop het water in, duik en zwem door de onderwater tunnel en zwem dan naar boven en klim uit het water. Ga door de deuren voor je en het level TOWER wordt weer geladen. 

Ga links door de poort, trapje af, rechts, volg het waterpad de hoek om. Trap op, links, rechtdoor en je komt bij de volgende waterval. Ga hier, links naast de waterval, naar beneden en volg de waterweg naar rechts en ga door de poort. Draai rechts en je bent weer bij de zaal met de HEALER. Loop vooruit en kill de 2 vijanden. Corvus loopt dan vanzelf verder de zaal in. Er start een filmpje. De Healer is gewond. 

Na het filmpje ga je weer, via de oprit, omhoog en op liftje en ermee omhoog. Stap dan snel van het liftje en loop naar de links en naar die 2 "schoorstenen". Plaats in de ene "Schoorsteen: het stukje Kristal en in de andere "Schoorsteen" het Bloed en op het blok tussen de 2 "schoorstenen", verschijnt dan het flesje met tegengif. 

Pak het Flesje Tegengif op en ga terug naar beneden naar de Healer en geef hem het tegengif. Filmpje….

Helaas…..Het tegengif geneest Corvus niet…De Healer wordt er wel door genezen. Je moet één of andere priesteres gaan bezoeken in Kílldrick of zoiets. De Healer "tovert" daartoe buiten een PORTAAL te voorschijn, dus na het filmpje ga je nogmaals de oprit op en loop je langs de lift naar buiten. Draa1 rechts en spring door die PORTAL en het volgende level wordt geladen.

Hoofdstuk 4. Kell Caves:

Wel, dit level is niet al te moeilijk, volg gewoon de natuurlijke route door deze grotjes en je komt er eigenlijk vanzelf wel. Er zijn uiteraard wel enige "haken en ogen" die je moet overwinnen.

Ga recht vooruit over het pad, dan rechtsaf en de boel dreigt in te storten maar er blijft nog net een smal stukje over om verder te gaan. Bij de volgende afslag ga je linksaf.  NB: als je hier rechtsaf gaat en een paar stappen vooruit doet dan  zie je in een filmpje hoe de weg voor je verspert wordt.

Ga dan rechtsaf en omlaag en STOP als je bij de gemetselde gang komt. Kijk goed naar de linkermuur. Zie je die 2 Spiesen? De voorste Spies zal maar een klein stukje uit de muur schieten, maar de achterste Spies schiet helemaal uit de muur. Dus hou hier rekening mee. 

Ontwijk dus deze 2 Spiesen als je verder vooruit gaat. Voorbij deze 2 Spiesen ga je rechts via een trap omhoog op. Je beland in een grote grot. Draai naar rechts. Beneden je zie je een groot aantal van "beesten" die zich tegoed doen aan een "feestmaaltijd" Een paar van je Phoenixpijlen midden in de groep doen hier wonderen. 

Loop dan naar beneden en ga rechts even de spullen halen en ga dan die hele wankele en smalle trap af naar beneden naar het water. 

Duik in het water en zwem nu over de gehele lengte as van deze zaal, onderwater helemaal naar achteren, dus tussen de pilaren door.  Denk er om...er zijn Haaien. 

In de "achterkamer" is links onderwater de Poort gesloten. Ga boven water. Tegen de achtermuur zie je een platform hangen waarop een Hendel staat. Deze hendel is voor de onderwaterpoort. Zwem tegen de achterwand aan en dan langs deze wand naar rechts en ga daar via de rots tot boven het water. Je staat dan op een platform dat nog net een beetje onderwater staat. Draai je om naar het Hendelplatform. 

Blijf staan en doe nu een Polstokjump, of een Koproljump naar en tot op dat hangende platform. Hierop haal je de hendel over en zie, die onderwater deur gaat open. Dus duik weer het water in en onderwater zwem je dan nu door die deur. Volg de tunnel. Gelijk links is een Long Altaar.

De onderwater tunnel deze draait naar rechts en wordt smaller. Zwem helemaal door naar achteren en je komt vanzelf boven water. Draai naar rechts en klim het water uit. Loop vooruit en dan naar beneden naar het volgende waterstuk. Spring erin, duik onder en volg de onderwatertunnel  , alsmaar rechtdoor zwemmend,  en je beland vanzelf weer boven water. Klim dan rechts aan land. Draai je dan om en spring nu, over het water, naar de andere oever en klim daar dan verder de rotswand omhoog.

 

Volg de route verder vooruit over de rotsen en door de grotten. Je komt snel in een grotere grot waar de route links verder gaat naar achteren, maar waar je eerst rechts in een inham wat spullen mee pakt. Ga dan verder naar links achter. Je ziet dan rechts boven een altaar lonken.

Loop dus de helling op en klim verder de rotsen op naar dat altaar waar je even bijtank en dan naar rechts verder gaat over de rotsbrug naar die "bruine" tunnel. 

Volg deze gang en doe achterin een koprol door die lage opening en volg de gang verder naar buiten en het volgende level wordt geladen.

Hoofdstuk 5. Katlith Canyon:

Loop door het ravijn naar achteren en je komt bij alweer een waterpoel. Je kunt vanaf hier via 2 routes in de volgende grot komen. Of je springt hier nu in deze waterpoel en zwemt dan verder door de onderwater tunnel naar de volgende grot. Heb je echter even genoeg van al dit zwemmen, dan kun je die grot ook bereiken door hier nu even terug de rechter rotswand te beklimmen, dan omdraaien en naar de overzijde springen en dan het pad volgen. Aan het einde van het pad spring je dan door het gat naar beneden en dan ben je in dezelfde grot als waar je uitkomt als je gaat zwemmen. Weet je wat.....laten we deze 2e route maar nemen.

Vlak voor de waterpoel is er, rechts, een platform waar je op kunt klimmen. Doe dat. op dat platform draai je dan om naar de rotsmuur en klim je nog verder omhoog. Boven gekomen draai je om en kijk je over het ravijn naar het pad aan de overkant. Doe een Polstoksprong, of een Koprolsprong, over het ravijn heen en volg het pad dan naar het einde. Spring omlaag de Grot in. Dit is de grot war je ook terecht zou komen als je was gaan zwemmen.

In de grot volg je dan gewoon de natuurlijke route naar buiten. Je bent in het volgende ravijn. Loop naar achteren, maar heel voorzichtig want hier loop je dan tegen een hele diepe afgrond op. In feite is hier de grens van het spel. Als je hier naar beneden valt/springt is het game over. Dus draai hier om en loop een klein stukje terug en klim rechts op het platform

Klim dan verder omhoog, ga rechts de brede richel omhoog volgen, klim nogmaals omhoog en dan meteen naar de rotswand draaien en nogmaals omhoog klimmen. Draai om en neem nu een Polstokjump naar de overzijde van de Canyon. 

Volg de gang die naar links gaat en aan het einde klim je achterin 2* omhoog, ga dan naar links en je ontmoet de stervende SCOUT.

Filmpje waarin de scout je wat uitlegt. Na het filmpje ga je achter de scout de grot in en volg je de tunnel. Je komt bij een gebroken houten brug over een Ravijn. Dus spring naar de overzijde en volg het pad verder omhoog. Je bent dan boven de onderste kapotte brug en staat voor de bovenste kapotte brug. Dus nogmaals naar de overzijde springen (polstokjumpen) 

Volg de tunnel verder en je komt buiten bij een grote waterval, volg de route naar links over de brug pas op er zit een gat in. 

Ga dan links op het Altaar even bijtanken. Je hebt nu het "Dwaal Licht" tot je beschikking

 

Draai dan om en volg rechts achter de tunnel verder. Deze mondt uit in een grot. Loop hier naar achteren, klim 1*omhoog, draai rechts en klim verder omhoog en helemaal boven ga je verder door de tunnel.  Deze komt buiten uit op een grote ronde open ruimte. Spring naar beneden en ga links verder naar achteren. 

Spring naar beneden, ga rechts de grot in en volg de gang tot het eind. Je komt boven een ondergronds meer uit. Blijf even staan, draai naar rechts en spring op die richel vlak onder je. 

Volg deze naar rechts en klim daar 2*omhoog en spring aan de andere zijde weer naar beneden en ga rechts bij het altaar even bijtanken (je had ook gewoon het meer in kunnen zwemmen en dan bij het altaar aan land gaan) Spring in het meer, duik onder en volg de onderwater passage. Je komt vanzelf weer boven water en je volg dan de waterweg naar het einde van deze tunnel. 

PAS OP want het eindigt abrupt boven een diepe afgrond. Loop hier voorzichtig naar de rand en kijk naar beneden. Onder zie je een meertje met daarin 2 draaiende waterraderen. Wel daar wil je niet in terecht komen, dus draai ietsjes naar links, neem een aanloop en spring naar beneden en zorg dat je land, links van het waterrad op de grond, OF spring naar beneden en zorg dat je op één van die ijzeren balken land naast die raderen. In ieder geval moet je hier naar beneden springen en dan links, bij het richtingsbord door de grot gaan. 

Aan de andere zijde van deze grot kom je buiten in een open ruimte en voor je zie je dan, tussen de twee grote beelden de ingang naar K'chekrik Hive. 

Ga nog niet daarna toe maar ga meteen van uit de grot naar links en pak hier in de hoek de "Hive Key" op die daar "zweeft". 

Ga dan de tunnel in tussen die twee beelden, gebruik de zojuist gevonden sleutel om de poort te openen en ga erdoor en het volgende level wordt ingeladen.

Hoofdstuk 6. K'chekrik Hive

Deel 1:

Ga door de deur en volg de gang en je komt in een grote, hoge ruimte met in het midden een dikke "ronde" pilaar. Gebruik je pijlen om de vijanden te op te ruimen en kijk dan even rond. 

Links is er een gang en ook rechts is er een gang ingang. De rechter gang brengt je bij een Altaar, dus ga daar even bijtanken.….Achter de pilaar gaat de gang verder maar de deur is afgesloten. Ga dus de gang links van de pilaar in en volg deze naar rechts. Pas op.....je moet  over  twee opeen volgende vuurvallen heen springen.

Je komt in een ruimte met in het midden een ondiep gat in de vloer. Links staat een groen beeldje op een altaartje. Loop daar naar toe. Er ontbreekt iets aan het beeldje. Het is belangrijk dat je echt tegen dit beeldje aanloopt zodat je de mededeling op je scherm krijgt. 

Er zijn twee deuren maar ze gaan allebei niet open. Rechts naast de deur, die recht tegenover het groene beeldje is, zit een knop. Druk die knop in en je ziet dan hoe de poort achter de dikke pilaar in de grote zaal nu open gaat. 

Dus terug naar de pilaar zaal en ga dan de gang in achter de pilaar er volg de gang naar de volgende grote zaal.  Dit is de "Troonzaal".

Kill de vijanden. De gehele achterzijde is een verhoogd platform. Daarboven zie je, links in de hoek, een Knop. Klim dus omhoog en ga naar die knop. Druk de knop in en achter je gaat nu de deur open. Ga door de deur en je blijkt weer in dat zaaltje met dat groene beeldje te zijn. Ga terug de troonzaal in en volg de richel nu meteen naar rechts en helemaal naar achteren. De beide gangen op deze richel brengen je alleen maar terug tot boven de pilaarzaal. Ga aan het einde van de richel door de gang naar beneden en bij de links/rechts afslag ga je naar rechts, want links brengt je terug onderin de troonzaal. Dus rechtsaf en je komt in een min of meer ronde ruimte met watervakken rondom een hele dikke kolom. Loop naar links en spring in het water vak dat meteen voorbij de fontein is die uit de kolom komt. Duik onderwater en zwem naar links en vindt de onderwater ingang de kolom in. 

Je bent in een verticale waterschacht en de weg naar boven is afgesloten door een rooster, dus ga helemaal naar beneden, maar ga eerst, in de nis van de verticale schacht, even bij het altaar je longen vullen. Zwem dan verder naar beneden en dan zwem je horizontaal de schacht uit. Zwem dan naar links en ga het water uit. Loop naar de muur en er gaat een deur open. Loop erdoor en in de gang erachter naar links en je komt in een soort machinekamer met twee draaiende tandraderen. 

Ga naar de rechtermuur en druk op de knop en zie….in de waterschacht gaat nu dat rooster open. Dus ga terug naar de waterkamer, spring weer het water in, duik onder en zwem de schacht weer in. Zwem nu helemaal omhoog en boven klim je uit het water. Je bent in een min of meer ronde ruimte boven in die kolom. Kijk rond. Aan de ene kant van de waterkolom is een nis met daarin een Altaar. Aan de andere kant is een Deur. Voor die deur ziet een Vloerknop en zweeft de "Lightning Shield".  Ga je eerst even laven aan het altaar en dan naar de andere kant. Stap op de Vloerknop.

 en een deur met een knop. Je verkrijgt de "Lightning Shield" en gelijk gaat de deur open. Ren door de nu geopende deur de donkere gang in. Het volgende level wordt geladen.

K'chekrik Hive:

 Deel 2:

Volg de gang. Je komt bij een brug. Ga over de brug en door de deur. 

Volg de gang verder en je komt in een grote hoge ruimte waar je rechtdoor de oprit omhoog gaat. 

Loop door naar boven. Blijf meteen boven staan en kijk voor je….Voor je zie je 2 beelden die boven hun hoofd een platte rots vast houden, als een soort altaar. Om die beelden staan 4 kleine pilaartjes met vuur en uit die pilaartje zal dodelijk stoom komen als je er tussen door gaat. Achter de beelden is een deur maar die is op slot. Links en rechts gaat een boogbrug.

Ga dus niet nu naar de twee beelden maar draai naar links. Links voor het platform met de twee beelden kun je omlaag naar het lager gelegen deel springen. Doe dat.

Ga dan verder door de poort. Rechts is dan een Altaar waar je even kunt tanken. Draai je dan om en loop verder vooruit. Je kunt dan links verder of rechts verder gaan. Naar rechts brengt je bij een Fontein waar je niets te zoeken hebt.

Ga dus links verder door de gang en je komt in een eindruimte. Klim links omhoog en volg dan het pad boven naar links en klim dan nogmaals omhoog en ga door de poort en ga dan links verder de volgende gang in

De gang brengt je in een eindruimte. Er zit een gat in de vloer waar een touw in hangt.

Draai naar rechts en loop de lange ruimte in. In de rechter muur zie je nu 3 loopbruggen die elk naar een pilaar leiden waarin een knop zit. 

Loop naar de achterste pilaar en druk op daar op de knop. Doe wel meteen een stap achteruit om niet door de bliksem getroffen te worden. Draai je om en loop naar de nis die nu is open gegaan en pak uit de nis de RODE DIAMANT.  Je kunt dan nu ook de overige 2 knoppen ingaan drukken om dan uit de geopende 2 andere nissen wat manna te halen. Ga dan naar de hoek waar het gat in de vloer is en spring in het touw. Klim naar beneden Beneden is links de poort gesloten door een doorzichtig scherm waar je niet door heen kunt. Gas dus rechts door de deur en volg de gang. Je komt in een ruimte met 2 deuren. De deur links gaat niet open. De deur recht voor je wel, maar ga hier eerst naar rechts de korte gang in om je bij het Altaar even te laven. Ga dan terug en nu door die deur die wel open gaat. Pas op.....Vuurvallen. 4 stuks achter elkaar:

Koprol onder deze 4 vuurvallen door naar achter in de gang. Aan het einde van deze gang is dan een ronde kolom. Deze zakt omlaag. Ga er op en de kolom neemt je mee omhoog. Boven stapje naar voren. Pas op.....weer een Vuurval.

Doe een koprol of spring naar die vloerknop voor de deur om de vuurval te ontwijken.  Ga dan op die vloerknop staan en ga door de deur die open gaat. Spring door het gat naar beneden.

Je bent dan weer terug in het begin van die 4 vuurvallen gang. Ga terug door de deur en zie, de voorheen linker deur, nu dus de rechterdeur, die gesloten was is nu wel open. ga dus nu die gang in, links en als je nu Hellorbs nodig hebt dan ren je naar achteren over het gloeiende rooster. Zo niet dan ga je er gewoon langs.

Achterin ga je rechts door de korte gang en je komt in een ruimte die min of meer rond is en in het midden alweer een dikke pilaar heeft. Ga naar rechts en bij het altaar, in de nis, even bijtanken.

Draai om en loop om de midden pilaar heen tot aan het trapje. Ga dat trapje op naar de pilaar en deze klapt nu open. Ga naar het midden van de opengeklapte pilaar en pak de Warrior Speer mee. 

Nu zijn er ook rondom de pilaar 4 nissen open gegaan. 2 ervan is een doodlopende ruimte met wat items maar de 2 anderen zijn doorlopen naar een achterruimte. 

Ga daar nu naar toe, pak de pijlen bundels mee en ga die vloerknop voor de "deur" in drukken. De deur zakt naar beneden en blijkt een lift te zijn. Ga erop en je gaat omhoog. Boven stap je eraf en je staat op een smalle richel met onder je een gang. 

Ga links tegen de muur staan maar zo dat je naar de overzijde kijkt en spring op de richel voor je die tegen de linker want aan zit. Loop hierover naar de gang, ga erdoor en je bent weer op de brede boven gang en voor je zie nog net, onder je, een glimp van die fontein. Ga nu even naar links naar die linker gang ingang maar ga daar niet in. Als je ervoor staat draai je helemaal om en je ziet in de muur aan de overzijde een spleet. 

Schiet er een vuurpijl op af en die spleet wordt een groot gat. Polstokjump nu naar en door dat gat, de ruimte erachter in. Pak hier de items en ga rechts door de deur. 

Je valt door een gat naar beneden de onderste gang in, maar dat geeft niet want je moet toch hier zijn. Draai naar links en volg nu de gang terug naar de ruimte met de 2 beelden die boven hun hoofd die grote platte steen omhoog houden, tussen de 4 pilaartjes met het vuur erop. Aan het einde van de gang dus een paar keer omhoog klimmen en je bent er. Loop nu naar dat beelden "altaar", maar pas op voor de stoom die dan uit die pilaartjes komt. Ga naar het rechter beeld en plaats daar je RODE DIAMAND. De beelden zakken nu weg in de vloer en die grote platte steen komt nu op jouw hoogte. Het blijkt een soort doodskist te zijn en er ligt een skelet in. 

Ga in de doodskist kijken en plaats de Warrior Speer in de hand van de dode ridder. De deur erachter gaat nu open, dus ga daar door en in de kleine ronde ruimte pak je eerst alle items en loop je tegen dat kleine groenige beeldje aan en je pakt het Warriors Amulet op. 

Meteen gaat nu het luik in de vloer open. Spring door het gat en dan verder naar beneden en volg de gang. Deze komt uit onder de brug aan het begin van dit level. Voorzichtig hier want anders val je de afgrond in en dat is game over. Draai voorzichtig naar links, doe 1 of 2 stappen vooruit, draai dan weernaar links en klim omhoog. Draai dan om naar de brug en ga erover en door de gang erachter en door de deur en het VORIGE level wordt weer ingeladen. 

Wel je bent nu weer in die boven ruimte boven aan de waterschacht en je moet nu terug gaan naar de troonzaal en daar links naar dat kleine kamertje met dat kleine groene beeldje om daar je Warriors Amulet op te plaatsen. Dus spring in het water, duik en zwem ietsjes naar beneden en neem de eerste uitgang, vlak boven dat altaar maar aan de andere zijde van de schacht, en klim het water uit. Loop rondom de pilaar in deze ruimte naar de uitgang (er is er maar 1) en volg de gang terug naar de troonzaal. Klim naar de troon en ga boven dan links en naar dat kleine kamertje met dat beeldje en plaats je Amulet. 

Er start nu een Filmpje waarin Corvus gevangen wordt genomen en een uitdaging aangaat. Uiteindelijk zakt Corvus door het gat in de vloer naar beneden en wordt het volgende level geladen.

Hoofdstuk 7. The Gauntlet:

Er wachten je hier in de gangen een lange serie van vallen van diverse pluimage. De bedoeling is het om je weg door deze gangen te vinden, al de vallen te overleven en uiteindelijk aan het eind van dit level de LEVEL BOSS te verslaan. Dan pas ontmoet je de Priesteres. DUS SAVE HIER VEEL, HEEL VEEL.

Loop naar voren en je komt in een lavakamer. In dit level is er veel, erg veel lava. REN REN REN over die stenen boogbrug en REN helemaal naar achteren tot tegen de rotswand, want die brug stort onder je in. 

De gang gaat links verder. Blijf alert op valstrikken die in allerlei vorm je weg zullen bemoeilijken. De gang wordt smaller en gaat naar rechts de hoek om, helling af, naar links en je STOPT NU. Voor je is de eerste van een hele boel valstrikken. Dit is een grote Klem in de vloer, die dichtklapt als je de cirkel in stapt.

Dus Polstok er over heen. Loop door en aan het einde is nog zo'n klem val, dus weer een polstokjump er over heen. Volg de gang, die weer nauwer wordt, naar beneden en dan stop je en blijf je staan op die zeshoektegel op de vloer. 

  • In deze zaal zal je door de grond de lava inzakken als je deze niet op de juiste wijze en zeer snel, deze zaal doorkruist. 
  • Je staat dus op een zeshoekig tegel. 
  • Draai hierop naar links en je ziet dan niet alleen allemaal pilaren maar nog meer van die zeshoek tegels op de vloer. 
  • Deze zeshoek tegels  zijn, relatief, veilige stukjes grond. 
  • Relatief, want als je er te lang op blijft staan dan zal je ook nog worden geplet door de van bovenaf komende rotsstukken. 
  • Links in de verte zie je een Altaar. 
  • Spring nu naar de volgende zeshoek tegel. 
  • De uitgang is nu achter in de zaal rechts, maar je moet wel de goede route volgen. 
  • Je moet nu eerst het Altaar zien te bereiken en dan min of meer langs de achterwand naar de uitgang toe werken. 
  • Dus spring van zeshoek tegel naar zeshoek tegel  door deze zaal en doe dat snel achterelkaar. 
  • Uiteindelijk bereik je de uitgang wel en ga je verder door de gang en je komt uit in een gang met een heel dik blok graniet.
  • Lukt het je niet....gebruik de KIWI Cheat om te vliegen.

Ga, linksom of rechtsom, naar de andere kant van dit blok graniet. Er is dan een liftje in het blok graniet. Ga op het liftje staan en dit neemt je dan mee omhoog. Je komt in een hele grote zaal terecht. Rondom is lava. Boven je hoofd is een rondom pad  welke steunt op diverse pilaren. In de muur, achter de lava is, de volgende deur waar je door moet, maar deze is door de lava niet te bereiken. Op de hoeken staan rotsplatforms. Klim op één van deze platforms helemaal tot boven op en draai dan naar die boven omloop. Spring naar en op die boven omloop en loop er over tot aan een drukknop. 

Ga op de Knop staan en.....De poort in de muur gaat nu open en er komt zelfs een trapje ervoor te voorschijn. Loop over de omloop tot ter hoogte van de poort en spring er dan naar toe en er door heen en volg de gang verder. Je komt bij de volgende afgrond terecht. Onder je een gigantisch "spijkerbed" waar jij absoluut niet in terecht wilt komen. Boven je hoofd zie je de sterren. Voor je gaat aan de overzijde de gang verder. In het midden een pilaar. Loop tot vlak bij de rand en kijk naar links. In de muur zie je een drukknop, maar je kunt er niet bij. Schiet er een pijl op af of een Hellorbs met je Hellstaf. De knop werkt dan en aan die midden paal gaat er nu een platform ronddraaien. Als dat platform bij je is LOOP je er snel op en aan de andere kant LOOP je eraf. 

Volg de gang verder naar een volgende lift, in het graniet blok, welke je weer verder naar boven brengt. Volg  boven de gang verder en vlak voor de volgende afgrond moet je dan even oppassen voor de vuurval. 

Loop tot aan de rand van de afgrond en wacht tot dat "heen en weer" liftje bij je is en spring er dan in (of koprol er in) en aan de overzijde er weer uit de gang in. Volg de gang en deze brengt je naar een ruimte met een rond gat in de vloer.  Spring door het gat naar beneden en REN REN REN dan onmiddellijk helemaal naar achteren tot aan de muur om niet gespietst te worden door de ijzeren spiesen die achter je uit de muur komen en om niet naar beneden te vallen aan het einde van deze korte maar gevaarlijke gang. Heb je dit overleeft ga dan rechtsaf en bij de volgende hoek REN REN REN je linksaf die gang door want weer zijn er spiesen. 

Stop wel op tijd vlak voor de afgrond of als je durft, spring al rennend over het gat.  Ok....je krijgt nu een route voor je kiezen met Hakbijlen, bewegende vloeren en pilaren en nog meer van dit fraais. Als het je niet lukt om hier door te komen dan zou je de KIWI cheat kunnen gebruiken. Aan de andere kant van het gat draai je naar rechts en koprol je voorbij die twee draaivallen. Dan linksaf en spring over de volgende draaival en loop naar de rand van alweer een afgrond. Je ziet een aantal op en neer bewegende kolommen. Je moet verder door van kolom naar kolom  te springen. 

LOOP op die eerste pilaar en spring dan naar de pilaar in de hoek rechts, draai daarop naar links, spring naar de volgende pilaar, naar de volgende en dan op die brede richel langs de rechter muur. 

PAS OP!!! DEZE RICHEL SCHUIFT DE MUUR IN, DUS REN NAAR DE ANDERE KANT EN SPRING ER DAN VANAF naar het relatief veilige pad. Draai naar rechts en…..STAMPERS en daarachter bewegende vloerdelen. 

Loop of ren onder die stamper door en REN over die 2 bewegende vloerdelen, draai dan naar rechts en probeer met dan om met de twee DRAAIERS MET KNOTSEN mee te lopen.

Rechts is dan een Altaar waar je even kunt bijkomen. Draai je dan om en volg de gang verder naar een ronde ruimte met een klein gat in de vloer maar deze wordt groter zodra je deze ruimte binnen stapt. Spring het gat in naar beneden en het volgende level wordt geladen.

The Gauntlet deel 2:

The Trial Pit

We gaan gewoon verder met onze beproevingen. Ga dus door de deur en loop dan om de kolom met het vuur heen naar achteren. 

Raap de items hier op en ga door één van beide deuren links of rechts van het vuur in de achtermuur. Beide brengen je nu in de TRAIL PIT. Je bent bij de van dit EIND BOSS van dit Level en het is een heel BEEST. 

Je bent in een grote ruimte met een grote kuil en je wordt onmiddellijk belaagd door een heel groot monster. In de muren hier vindt je een paar Altaars waar je kunt bijtanken en boven de kuil gaat er een Walkway en deze bestaat uit 2 pilaren met een hele dikke stenen balk. Boven in het scherm zie je de Levensbalk van het BEEST. Beestje is dood als zijn Levensbalk helemaal leeg is gelopen. Verzwak het beest door er eerst een paar Pijlen op af te schieten of gebruik één van je andere wapens. Als het goed is bezit je nu ook enige "Spells" die je min of meer kunnen beschermen. Lok het beest dan naar één van de pilaren en zorg ervoor dat hij deze pilaar BREEKT. Lok het beest daarna na  de tweede EN DAN VALT DIE HELE ZWARE DIKKE BALK OP ZIJN KOP EN WORDT IE ERDOOR DOOD GEPLET. Is Beestje wijlen dan gaat de grote Deur open en zie je een hoog dicht Hek

Ga naar het Hek. Het Hek gaat nu vanzelf open en je ziet een "Zwevend Boek. Dit is "Iron Doom Spell". Pak het  op en ga door de volgende deur, die nu open gaat, het volgende  level in.

Hoofdstuk 8: Lair of the Mothers:

Ga door de gang en deze gaat naar links, er gaat een luik open in de vloer. Spring in het gat en pak de spullen, draai je om en loop er weer uit, draai je om, spring over het gat en volg de gang verder en ga door de deur. 

Je komt in een hoge groene ruimte met brug. Ga over de brug omhoog en door de stenen deur, daal de brug af naar beneden en volg de gang verder. Door deur en in de lange gang gaan er dan, links en rechts,  nissen open. Kill vijanden en pak de diverse items uit de nissen en ga verder door de gang en door de volgende deur. Je komt in een grote hoge ruimte met een hele grote dikke vette Moeder Insect. 

Links en rechts, boven je, zie je gangingangen en voor je in het groene "water" een aantal "eilandjes. Rechts hangt een touw. Loop naar rechts en  spring dan op het voorste eilandje, die voor dat touw "drijft". Spring dan in het touw klim omhoog en draai je in het touw ook om. Spring op de brede richel voor de rechter gang ingang. Ga even in deze gang kijken en het blijkt dat de deur op slot is. Loop dus over de richel naar de gang aan de overzijde en volg deze gang. Je komt in weer een hoge ruimte met een soort slurf, hangend in het midden, en daarachter gaat je gang verder maar hoe daar te komen. Links en rechts zie je platformpjes in de muur. Links gaan ze van hoog naar laag. Rechts hangt er ook nog een , onbereikbaar, touw. 

Ga naar de linker muur en draai je dan om naar het bovenste platformpje. Spring er naar toe. Corvus komt aan  het platformpje te hangen. Trek Corvus het platformpje op en loop dan vooruit naar de 2 lager gelegen platforms en op de onderste SPRING je dan naar het gang platform. G dan verder de gang volgen. Vlak voordat deze verder naar beneden gaat vindt je, links en rechts een altaar. Volg de gang verder en deze gaat weer omhoog. Boven loop je tegen een muur aan Draai rechts. Je bent in een grote "open" ruimte.

Loop nu boven langs naar de ACHTERMUUR. Deze is "gespleten" en ook niet tot aan het plafond. 

Klim over het middelste segment van deze muur en erachter pak je de SLEUTEL. Draai weer om en je kunt nu gewoon naar voren lopen. Ga linksaf en over dat kleine bruggetje. Oja.....dat vergeet ik te vertellen: In deze gangen kun je op bepaalde plekken het plafond in om daar in nissen items te pakken) Volg de gang verder en je komt bij een punt waar je de keuze hebt tussen, rechtdoor, rechtsaf of linksaf. Rechtsaf is een nis met een Altaar. Linksaf is ook een diepere nis en je ziet er een blauwe/groenig hoekige TEGEL op de vloer.  Ga op de Tegel staan. De tegel schuift naar achteren. Draai je om en spring door het gat omlaag en spring dan ook door het volgende gat omlaag.

Je komt terecht in de gang waar je al eerder doorheen bent gegaan. Ga hier weer door de deur en je bent terug in de grote ruimte waar het grote MOEDER INSECT was. Moeder insect is even weg. Ga weer naar rechts op het "eilandje" en klim via het touw weer omhoog. Spring uit het touw en land weer op de richel.  Ga nu weer deze rechter gang in en gebruik de zojuist gevonden sleutel om de deur te openen. Ga dan verder deze gang volgen. Je komt in een ruimte met Paarse Balken. Aan de over kant gaat, boven, de gang verder.

Klim via de paarse balken dus omhoog en ga dan de gang verder volgen. De gang gaat dan linksaf en dan kun je, links en rechts, bij de 2 altaars je even gaan laven. Volg dan de gang verder en aan het einde loop je, links of rechts om, het hele dikke blok steen heen naar de andere zijde. Aan de andere zijde gekomen zijn er twee liftplatformpjes, die in hun gaten op en neer bewegen. Ga er nog niet op maar draai naar dat blok steen waarom je bent heen gelopen en je ziet dat er een ruimte in is. Voorzichtig........ dit is de BROEDKAMER:

Ren naar binnen en pak in het midden de IDOL op en REN er weer uit en ga met 1 van de 2liftjes naar beneden.

Je bent terug in de zaal waar die Moeder Insect was maar nu boven op de richel. Ga hier weer de linker gang in en volg deze weer naar de  "slurfzaal". Ga hier  weer via de linker platformpjes naar de overzijde en volg de gang verder. Dus weer omhoog en daar waar je achter de achtermuur de sleutel vond ga je weer links over het bruggetje. Verder de gang volgen en deze keer ga je dan niet links de nis in, maar volg je de gang verder rechtdoor en naar het einde. Je staat voor een klein pilaartje, in de ingang van de grote EINDZAAL.

Plaats hier op dat pilaartje in de poort, het IDOL dat je daarstraks in de kraamkamer vond en loop dan vooruit door het portal dat is verschenen. FILMPJE. Je ontmoet nu dan toch eindelijk de Priesteres…Helaas blijkt ook zij besmet te zijn door de Plaque en ze valt je aan. Het is nogal een "spring-in-het-veld". Gebruik je pijl en bogen op haar en na ongeveer een dozijn pijlen op haar te hebben afgevuurd stort ze neer en is ze GENEZEN. Je praat met haar en uiteindelijk wordt je door haar de MIJNEN in getransporteerd en dat is dan het volgende level.

Hoofdstuk 9: Ogle Mines:

Je bent aan het begin van je tocht door de mijnen. De bewoners zijn de Ogle's en zij zijn tot slaven gemaakt. Je krijgt hier te maken met grote bewakers en assassins, die steeds onzichtbaar worden en messen naar je gooien, en ook zijn er weer honden en ratten. 

Loop rechtvooruit en pak de "Teleport Spell" mee en loop dan verder door en dan voorbij de mijnkar naar de afgrond. Spring in het touw en klim naar beneden en laat je dan verder naar beneden vallen. 

Beneden gekomen ga je de gang in en volg je het houten pad. Vermijd de Stoomval. Je komt in de eerste mijngrot. Ruim die grote bewakers uit de weg. Die kleine "kereltjes" zijn de Ogle's. Ze zijn de slaven die hier in de mijnen gedwongen worden te werken. Probeer ze niet te doden. Loop naar rechts en ga je bij  het Altaar even bijtanken. Klim dan rechts verder omhoog en ga verder door de gang. 

Je komt dan bij een links/rechts de afslag. Naar links gaan is niet verstandig, dus volg het houten pad naar rechts omlaag en je komt in de volgende grot.

 

bij de "Ja Knikker " ga je de volgende gang in en volg je deze naar een houten platform met een hendel. Haal deze hendel over en het blijkt een lift te zijn waarmee je nu naar beneden gaat. 

Volg beneden dan de gang, over de brug en je komt op een rond platform. Hier zie je links een gang verder gaan maar het pad daar naartoe is stuk.

Ga dus rechtdoor en over die stukende brug naar en door de deur en volg de gang dan verder naar het volgende liftplatform. Trek weer aan de hendel en je gaat weer naar beneden. Je komt in een grot met een mijnkar op een stuk rail. Pak hier alle items op. Het schijnt hier dood te lopen. Ga echter midden voor het hoge houten laadperron staan. Onder dit "laadperron" zit een gat in de wand. 

Buk en koppelduik nu door het gat naar de volgende grot. Volg deze naar rechts. Links loopt het dan dood maar voor je zie je de uitgang. Loop naar die pijp die je rechts ziet lopen en schiet een pijl op de steunpilaar. Deze pilaar bezwijkt en via de pijp kun je nu naar boven lopen.

Spring nu op de pijp en loopt erover naar boven en ga daar verder de gang volgen. Na een bocht zie je, links, een stuk rail lopen met daar achter een ijzeren deur. Die deur gaat nu niet open. Rechts is er een Altaar. Loop verder door naar achteren en je komt in een grot met een oprit en een huisje. 

Loop onder de oprit door helemaal naar achteren en klim daar omhoog, tussen die ijzerenbalken in. Ga boven naar rechts het huisje in en gebruik de hendel. Kijk, dat stuk rail in de vorige grot gaat nu omhoog en die ijzeren deur gaat open. Spring dus weer omlaag en ga terug naar die rail. Loop via de rail omhoog en ga nu door de metalen deur. Je komt in een eindgrot. Grijp hier alle items maar vooral HET MIJNWAGENTJESWIEL.

Verlaat deze ruimte. Je moet nu helemaal terug naar het ronde platform waar je, links, de ingang van de gang zag. Dus ga terug, koprol dan door het gat terug  in de muur terug en ga dan terug door de deur tot op dat ronde platform. 

Spring nu, via de twee nog overgebleven delen van het pad, naar die gang, links. Volg de rails naar de grotere mijnkar. Ga tegen de mijnkar aan staan en plaats dan het WIEL aan die kar. 

Filmpje waarin jij in die kar naar de overzijde over de groene rivier heen gaat en deel 2 van de mijnen wordt nu ingeladen.

Ogle Mines deel 2:

Volg de rail en je komt aan in de Lopende Band grot

Spring rechts naar beneden. Je kunt ook via de lopende banden helemaal naar beneden. Beneden gaat de deur, rechts niet open. Ga achter de laagste lopende band en je ziet weer een gat in de muur. Dus koprol door dat gat en volg dan het houtenpad naar een grote grot welke door de groene rivier in tweeën wordt gedeeld. 

Ga hier rechts door de deur en haal daar de hendel over en ga op het Altaar. Door het overhalen van deze hendel heb je nu de deur in de Lopende Band grot geopend. Ga terug naar de riviergrot, en klim dan even naar boven tot op het brede houten platform boven je. Je ziet hier dus de manier om naar de overzijde van deze rivier te komen maar helaas er is geen power voor dit liftje. Dus terug naar beneden en ga terug naar de Lopende Band grot en ga dan nu door de nu geopende deur. Stop.....draai eerst even aan het wiel om die stoompijpen uit te zetten. 

Volg de gang dan verder. Je komt aan boven een grote grot met alweer een lopende band maar deze heeft een GRINDER. Beneden je zie je links en rechts een tunnel. 

Dus spring naar beneden, via de lopende band maar kijk dan uit dat je er voor die grinder weer afspringt. Beneden ga je eerst de linker tunnel volgen en deze brengt je in een grote Lavagrot. 

Ga hier naar rechts, spring op het eilandje in het meer en dan naar de overzijde. Pak daar het stukje ongeraffineerde Ore op die in de ingang van de diepe nis "zweeft".

Spring dan terug naar het eilandje. Klim even via de ketting omhoog om dan boven een Altaar te vinden en pijlen en Hellorbs. Klim terug via de ketting en spring dan nu terug naar de overzijde. Loop linksom het lavameer naar de uitgang, links achter, en volg het houten pad. 

Bij de kruising ga je naar rechts en je komt in de raffinaderij grot. Ga naar de ander kant van die grote "smelterijketel" en plaatst daar je stukje Ore in de bak. Filmpje.....Na het filmpje loop je weer naar de andere kant  en grijp je de staaf geraffineerde Ore op, die nu boven de rails zweeft.

Ga terug het houten pad volgen en bij de splitsing volg je dit pad weer naar rechts en je komt bij een Lift. Gebruik de hendel en ga snel op het liftplatform en je gaat naar boven. Boven ga je rechts door de deur, gang, deur en je bent nu weer in de hele grote grot die door de rivier in tweeën wordt verdeeld,  maar nu dus boven bij dat "liftje". 

Ga naar rechts en plaats je Ore in de machine naast de deur, trek dan aan de hendel, ga snel op dat liftje en je gaat ermee naar de overzijde. Stap eraf, loop door de gang en je komt in een EINDGROT. 

Links een Altaar, rechts een ijzeren deur tussen de vuren. Ga eerst weer even laven aan het altaar en loop dan naar de IJzeren Deur. De deur gaat open. Ga door de deur en naar links. Een Grote Lift.

Ga op de lift en druk je op de knop en je gaat naar boven en boven aan gekomen wordt het volgende level geladen.

Hoofdstuk 10. Morcalavin's Dungeon:

Filmpje waarin je ziet dat de plaque meer greep op je krijgt. Ga de lift af en volg de gang. Je komt in een grote ruimte. Blijkbaar de martelkamer, te oordelen aan al die Ogle's die hier hangen. 

Loop rechtdoor en onder de boog deze ruimte weer uit. Je kunt dan links of rechts omhoog. Het maakt niet uit. Als je rechts gaat dan kun je eerst nog in het "achterkamertje"  wat spullen pakken. Of je nu rechts of links omhoog gaat, de gang komt in beide gevallen uit bij een groot ijzeren platform. Dit is een lift.

Ga op deze lift en je gaat er mee een heel eind omhoog. Volg boven de gang naar een ruimte met in het midden een ijzeren constructie, links en rechts in de hoeken wat martelwerktuigen en links ook een door een hek afgesloten gang. 

Achter de ijzeren constructie vindt je 2 Altaren en rechts een gangetje. Dus ga je eerst even laven aan die 2 Altaren en ga dan dat gangetje in. Ga in het gangetje op het platformpje staan. Dit blijkt een liftje is en deze brengt je een verdieping hoger. Draai om en loop dan het gangetje uit en loop naar de achtermuur van de volgende kamer. Gebruik hier de hendel en zie…in de kamer beneden gaat nu dat hek open. 

Dus terug het gangetje in. Het liftje zal inmiddels weer omlaag zijn gegaan. Spring maar gewoon naar beneden en ga dan naar links van de ijzeren constructie. Je kunt nu die "rode" gang, maar er zijn wel 4 achter elkaar geplaatste Vuurvallen in deze gang. Dus.....voorzichtig. Volg de gang

Je komt in een grotere ruimte. Kijk hier even rond. 3 doorgangen zijn hier afgesloten door een hek. Achterin is een doorgang naar de volgende kamer waar een groot rooster in de vloer zit.

Ga dus de "Rooster" kamer in en loop naar de overzijde de nis in. Je staat weer op een Lift en je gaat weer omhoog. Boven kom je op een "galerij" terecht rondom een ijzeren kooi. 

Rechts achter in de hoek is een Altaar. Ga daar naar toe en gebruik het Altaar. Links van het Altaar zit een dikke Knop aan de muur. Ga die Knop indrukken. Hierdoor zakt de ijzeren kooi nu naar beneden. Loop naar de rand en de Kooi komt weer omhoog. SPRING bovenop de Koot. De kooi stijgt dus verder omhoog tot aan zijn eerdere positie. 

Spring/klim op de ijzeren balk rondom het "dak" van de kooi en loop erover naar rechts naar een trap. Ga via deze trap omhoog en laaf je even aan het Altaar.  Ga dan naar links en bedien hier de 2 hendels. 

Je maakt hiermee die 2 zijkamers beneden open.  Achter deze 2 hendels ga je dan links door de smalle "steeg" omlaag. Spring dan op dat platformpje om nog verder naar beneden te zakken en spring dan door het grotere liftgat nog een verdieping lager. Je bent dan weer in de ruimte met dat rooster in het midden. Dus steek over en ga de hal in met die 2 zijruimtes. De rechter ruimte brengt niks, dus ga meteen links de linker zijruimte.

Loop naar achteren. FILMPJE. De gemartelde gevangene geeft je een Skelleton Key die toegang geeft tot het INNER SANCTUM. Als het filmpje is afgelopen moet je deze sleutel wel nog even oppakken. 

KOPROL door het gat, links in de hoek van de achtermuur, en Koprol dan verder door de lage tunnel en je komt in de ruimte waar je niet in kon via het hek die maar gesloten bleef. In het midden hangt hier een grote ijzeren bak boven gloeiend lava. Draai meteen naar links en klim op het muurtje en ga dan de trap op omhoog. 

Je komt boven in een smalle hal met een rooster op de grond. Draai rechts, klim omhoog, draai rechts en klim omhoog zodat je boven op die boog staat. 

Draai hierop naar rechts en je ziet nu voor je een smalle gang waarin je een aantal pilaren, 3 of 4, op en neer ziet bewegen.  Wel de bedoeling lijkt mij duidelijk. Je moet door dat smalle gangetje, dus time het goed en loop er door naar achteren. Na de laatste pilaar beland je boven op de ijzeren balk waaraan beneden dat grote ijzeren vat hangt. 

Loop over  de ijzeren balk naar de overzijde en ga door de deur die dan open gaat. Ga dan links door de poort en door de volgende en het volgende level wordt ingeladen.

DEEL 3

Hoofdstuk 11. Cloud Fortress:

Links en rechts een afgesloten hek dus ga vooruit en ga dan rechts de trap op omhoog. Je komt in een hoge hal met links en rechts pilaren. Je kan even tussen deze pilaren omhoog klimmen.  

Links boven is dan een Altaar. Spring dan weer naar beneden en ga door de volgende deur. Je bent nu in een soort grotachtig gedoe. Ga links en loop omhoog en volg dan de richel naar boven en je komt buiten. 

Ga naar en door de blauwe poort boven het trapje, loop, links of rechts, om de kolom heen en volg de gang en ga dan, links of rechts, door de poort de eetzaal binnen. Ga daar achterin door de volgende deur en in de grote hal ga je links de grote trap op omhoog.

Volg de gang en uiteindelijk kom je in een hele grote hoge hal terecht met achterin boven aan een trapje een hele grote hoge deur. 

Loop naar de deur toe en gebruik de Skelleton Sleutel en ga door deze deur het volgende level binnen.

A. Inner Sanctum:

Door de volgende poort en dan is rechtvoor je de volgende mooi op slot. Ga links de gang in en de grote trap op omhoog.

Boven ga je meteen rechts door die deur en doe je 1 stap richting het blauwe force field en je krijgt nu een filmpje te zien van wat er zich achter dat blauwe force field bevindt. 

Het is Morcalavin's geheime ruimte en daar kom jij uiteindelijk dus ook in terecht om het uiteindelijke finale gevecht te gaan strijden met Morcalavin's. Je kunt hier dus niet verder dus terug de hal in en volg deze nu naar rechts verder. Vlak voor de volgende deur wordt je besprongen door 2 hele grote knapen. Nadat je deze toch hebt weten uit te schakelen ga je door de deur en je komt in een soort apotheek ruimte. Rechts een wand met potjes, links een groen force field waar je niet door kunt. Dus ga, recht voor je, door de volgende deur en het volgende level in.

B. Morcalavin's Labs:

Wel je hebt gezien, toen je dat filmpje zag achter die blauwe force field, dat Morcalavin zijn power betrekt van zes van die boekjes, de " Tomes of Power". Deze moet jij nu gaan uitschakelen om zijn krachten alvast wat te verminderen. Hiervoor moet je nu op zoek naar 6 verborgen drukknoppen. Elke van deze 6 knoppen schakelt dan in het heiligste van het heiligste 1 Tome Of Power uit,

In de grote hal waar je nu bent is de deur rechts nu nog op slot. Voor je is een brede verhoging en daar op staat een machine die een hele grote cirkelzaag laat bewegen. Erachter kun je wat items pakken en daarna ga je links de gang in. Volg de gang en dan via de houten afrit naar beneden. In deze ruimte zie je links in de vloer een platform en deze zit vast aan een paar ijzeren "armen" Als je naar boven kijkt dan zie je een vierkant gat in het dak. Rechts is er een deur en voor je een halfronde nis met een pilaartje. Ga daar naar toe en trek aan de hendel die achter op aan dat pilaartje zit.

Ga dan snel op het ijzeren platform en deze brengt je omhoog. Als dit liftje boven tot stilstand komt spring je omhoog en klim je het dak op. Altaar en rechts vindt je dan de eerste knop.

Druk deze in en je hebt het 1e BOEK (Tome Power) dichtgeklapt. Loop naar het dakgat, wacht tot de lift weer boven is, spring er op en je gaat weer naar beneden. Ga lift af en ga nu door de deur en volg de gang, deze gaat naar rechts. Je komt in een ruimte met in het midden een grote martel tafel met daarop een lijk. Recht voor je is de deur op slot, dus ga links langs de martel tafel en dan links de trap op en in de volgende hal naar boven en dan rechtsaf, trapje op. Je bent in een laboratorium. Loop deze helemaal door naar achteren en je vindt een Hendel aan een pilaartje. 

Gebruik deze Hendel en in de martel tafel kamer gaat nu die deur open. Dus terug naar die ruimte en ga door die deur en volg de gang. 

Bij het Altaar kun je nu links de wenteltrap op of rechts de gang in. Ga eerst links de wenteltrap op omhoog en boven loop je rechtdoor, onder de pijp door, naar die ijzeren "ketel". Trek hier aan de hendel en je ziet, rechts in deze ruimte, een vloerknop verschijnen.

Dus stap op die vloer knop en je hebt de 2e boek uitgezet. Terug naar beneden, via de wentel trap, en ga nu dus rechtdoor de gang in naar achteren. Loop door de opening en je bent boven in de Stookruimte aanbeland. Ga naar links en volg de balk die links langs de muur naar beneden gaat. 

Je loopt dus, links van de ketel, over de balk naar beneden. Volg deze balkenconstructie tot je helemaal beneden bent. Voor je zie je dan een lift, maar daar heb je nu even niks aan. Dus draai om en loop hier beneden de ruimte in. Je bent bij de ovens. Ze branden en je moet ze uit zetten. Links achter is een Altaar en daarnaast een nis met een klein liftplatform. Ga daarmee naar boven en boven volg je de gang en je komt in een ruimte BOVEN de STOOKRUIMTE en je ziet een bak water met daarin een waterrat. 

Links achter gaat er een houten trap omhoog. Ga daar naar boven en boven aan deze trap trek je rechts aan de hendel. Het water dooft de ovens. Ga door de deur, rechtdoor, links af en volg weer de ijzerenbalken constructie links naar beneden. Ga hier de ovens in en in het midden achterin de achtermuur vindt je dan knop 3. Druk de knop in en je hebt Tome 3 uitgezet. Nu moet je helemaal terug gaan naar de begin hal, met die hele grote cirkelzaag op die verhoging en waar je rechts niet door de deur kon. 

Dus ga naar links van de ovens en stap op de lift. Je gaat ermee omhoog. Volg nu de route terug naar de hal met de grote Cirkelzaag en ga daar nu door de nu geopende deur.

Het volgende deel van dit level wordt ingeladen. Dit is even een tussen level waar je door heen moet, want je moet aan de andere zijde van deze toren zien te komen in de Woonkwartieren. Door de volgende deur en volg de gang. Links een Altaar, en vlak voor de volgende deur een vuurval.  Ga door de deur en je komt buiten. 

Ga rechtsaf en ga dan door de volgende deur weer naar binnen. Volg de gang maar gelijk zijn er 2 Vuurvallen. Voorbij deze vuurvallen is er dan links een Altaar. Volg de bochtige gang verder en door weer 2 deuren keer je terug in het volgende level maar nu aan de andere zijde van de toren en hier ga je nu in de woonvertrekken op zoek naar de laatste 3 knoppen.

C. Inner Sanctum: Living Quarters.

Ga door de hal en dan kun je rechts naar beneden en links omhoog. We gaan links omhoog, trap op, trap af, een mooie hal door en achterin gaat de gang naar links, loop er door en dan achterin door de deur. Ga links of rechts door de poort (maakt niet uit) en je komt in de eetkamer. 

'

Links van de tafel een deur en die is op slot, rechts een deur en die gaat open. Boven de open haard een kast en die is ook op slot. Ga dus rechts van de tafel door de deur en volg de trap naar de kelder. Beneden rechtsaf, linksaf en loop dan naar achteren naar het Altaar. Er komt een vijand door de muur. Kil en loop naar het Altaar. Gebruik deze en ga dan naar links en met het liftje omhoog. Als deze boven tot stilstand komt spring je links door het "raam" de keuken in. Ga hier naar de rechter muur want onder dat platform vindt je tussen de kratten een Hendel. 

Gebruik de Hendel en de deur naar de eetkamer gaat open en ook die kast boven de open haard en ja daar is knop 4. Ga dus links door het gangetje naar de eetkamer en klim daar boven op de openhaard naar de knop en gebruik deze. Boek 4 is nu dan ook uitgeschakeld. 

Verlaat nu weer de eetkamer via de trap achterin (waar je ook hier binnen kwam) en ga door de gang terug en door de deur. In deze gang spring je dan links door het "raam" en je komt op een trap. 

Op de trap draai je om en ga je naar beneden. Volg dan de gang verder, trap op en dan is er links een afgesloten deur. Ga terug door de gang en ga dan de trap op helemaal naar boven en dan rechts de wenteltrap op. Boven linksaf en dan halverwege rechtsaf, trapje op, loop door, trapje af, draai rechts en pak achterin de sleutel. 

Ga nu helemaal terug naar beneden naar die afgesloten deur en gebruik hierop de sleutel. Ga door de dan geopende deur. 

Rechtdoor, trapje op, rechtsaf, trapje op en dan links door de volgende deur.  In de kamer met het tafeltje ga je links en de trap op.

Over de richel, wenteltrap en dan rechtsaf de trap met de rode loper op (rechtdoor brengt je in een slaapvertrek waar niks te halen is). 

Ga op het liftje en deze brengt je naar boven. Ga links verder, dan rechts en dan links de trap op. 

Boven ga je naar links en druk je op knop 5. Het 5e boek uitgeschakeld. Draai om en ga 1 trap af, loop rechtdoor de nis in en ga rechts de trap omhoog. Je bent in de bibliotheek. Achter de middenkast is een Altaar. Ga naar rechts, klim op het lage gedeelte van de kast in het midden van de kamer en klim dan op het hoge gedeelte. Draai hierop naar de muur waar het Altaar in is en spring op het schap boven het Altaar. Trek aan de hendel. Er gaat een geheime gang open dus spring naar beneden en ga naar de andere kant van de kast en dan links door die geheime gang.

Naar beneden, linksaf en volg de trappen naar de lift en ga ermee omhoog en boven stap je links eraf en druk je op knop 6. 

Je hebt nu 6 Tomes uitgeschakeld maar er is er nog 1 over. In het filmpje krijg jij de Echte Tome en deze moet je dus in de plaats van die ene overgebleven Tome gaan zetten in het heiligste heiligdom van je vijand. Dus draai om en spring naar beneden en spring dan nogmaals naar beneden naar het Altaar toe. 

Gebruik het Altaar en ga dan verder door de poort. Dan rechts en dan links en weer links. Volg de smalle trap naar beneden, dan links, trap af, links, trap af, door deur en het vorige level wordt geladen.

Rechtdoor door deur, volg gang, spring over de 2 vuurvallen, door deur en je bent buiten, ga linksaf en door de volgende deur weer naar binnen, volg gang, door deur en de volgende wil niet open. Spring links naar beneden de eetkamer met de gebroken tafel in en ga hier voor de tafel door die ene deur in het midden van de muur, dan links de trap op, groter hal, ga links de gang in en volg deze en je komt weer in de grote hal. Ga door de hele grote deur recht voor je en het level wordt weer ingeladen.

Je bent weer terug in de het Inner Sanctum. Ga door de volgende grote deur en in de hal linksaf de gang in en dan via de grote trappen weer omhoog. Boven is weer die deur met daarachter dat blauwe force field. Loop rechtdoor door de gang en achterin ga je dus rechtsaf en dan door de deur. Je bent nu terug in de kamer waar, links, de poort was geblokkeerd door het Groene Force Field. Dat is nu weg, dus ga die kamer in. Er zijn hier 3 Altaars. GEBRUIK ZE ALLE DRIE om de CYCLE te voltooien en in de wand komen er 2 hendels te voorschijn. GEBRUIK BEIDE HENDELS. De ene ontsluit dan de  deur naar het aller heiligste en de andere hendel laat hier nu een TELEPORTER verschijnen. 

SAVE SAVE SAVE want je gaat beginnen aan het finale gevecht met Morcalavin. Spring in de teleporter en je gaat, via een filmpje, door die grote deuren Morcalavin heiligdom binnen.

Hoofdstuk 12. HET EINDSPEL:

Het is een grote ronde en hoge ruimte met in het midden dus het platform met daarop die Tomes of Power waarvan jij er dus 6 hebt uitgeschakeld. Dat hele midden podium is beschermt door een rond, hoog en blauw force field. Aan 1 zijde is er dan een OPRIT het podium op en daar is dus de ingang dat podium op, het is dat groene spul. Door dat groene spul kun je wel het podium op.

  • Morcalavin, "zweeft" achter dat groene spul op dat podium en je komt binnen bij die oprit omhoog. 
  • Alhoewel je een groot deel van zijn power hebt weggenomen doordat je die 6 boekjes hebt uitgezet, is hij nog heel machtig. 
  • Je kunt Morcalavin niet doden. De bedoeling is het dat je hem GENEEST.
  • Zo meteen komt Morcalavin achter zijn forcefieldje vandaan en zal je beginnen te bestoken met zijn bliksemschichten en dergelijke. 
  • Jij moet als de wiedeweerga die oprit op rennen, door dat groene spul heen en dan precies uit zien te komen voor die ene valse Tome of Power die daar nog geactiveerd op zijn standaard staat, er precies voor gaan staan en dan d.m.v een druk op je actietoets jou eigen goede Tome of power in de plaats van die valse op dat standaard leggen. 
  • Dan begint de eindfilm en heb je gewonnen.

Zodra het kan bestook je Morcalavin maar met je wapens. In eerste instantie verdwijnt Morcalavin steeds en zie je ook nog niet zijn Levensmeter in beeld. Dit duurt een paar minuten. 

Nadat je Morcalavin een paar keer goed hebt geraakt verschijnt dan zijn Levensmeter in het scherm. Vanaf dit moment verdwijnt Morcalavin niet meer. Zorg ervoor dat je Morcalavin recht voor de groene Kolom krijgt te staan en ga dan zelf recht tegenover hem staan. Bestook Morcalavin nu dan met alles wat je hebt. Zodra je zijn Levensmetertje leeg hebt geschoten, stort Morcalavin ter aarde en VERDWIJNT HET BLAUWE FORCEFIELD. SNEL......................................

.............REN OMHOOG en door de GROENE KOLOM en naar het PILAARTJE PRECIES ACHTER DE GROENE KOLOM en plaats hierop snel de Tombe Of Power. Lukt je dit dan zie je de EINDFILM. Morcalavin wordt "Genezen" en je hebt je wereld gered.

2005: Walkthrough door: Louis Koot