James Bond 007

Nightfire

2003: Walkthrough door: Louis Koot

CHEATS

Om te kunnen cheaten in James Bond: 007 Nightfire, dien je zelf een bepaalde file aan te passen of deze file zelf toe te voegen aan de files die door de installatie van het spel op je harde schijf zijn geplaatst.

Het gaat om de file: autoexec.cfg

Als je voor de standaard installatie procedure kiest dan zal 007 Nightfire worden geïnstalleerd op de volgende locatie op je harde schijf:

C:\Program Files\EA\Games\Nightfire\Bond

In de map Bond, staan dan alle spel files. Daar zul je waarschijnlijk o.a de volgende twee bestanden vinden:

config.cfg en autoexec.cfg.

  • Wel, om te kunnen cheaten in het spel, dien je het bestand autoexec.cfg aan te passen. Je moet dit bestand openen met een editor, bijvoorbeeld met KLADBLOK en dan dien je de volgende twee regels aan dit bestand toe te voegen: sv_cheat 1 en console 1 (denk wel om de spatie) en beide op een aparte regel. Sla vervolgens het bestand weer op in de map Bond.
  • Is er, tijdens de installatie van het spel geen autoexec.cfg bestand in de map Bond aangemaakt, dan dien je deze file zelf te maken met KLADBLOK of met een andere EDITOR. Zet in deze file dan de regels sv_cheat 1 en console 1 in en sla dit bestand op als autoexec.cfg in de map Bond van Nightfire.
  • Om alle Game Missies gelijk te "ontsluiten", kun je in het config.cfg bestand de volgende regel toevoegen: sv_iamdone 1. Staat deze regel in het config.cfg bestand dan staat er een cijfer achter. Dat cijfer zal een 0 zijn. Verander dan de 0 in een 1
  • Goed, als je dus het bestand autoexec.cfg hebt aangepast (zie hier boven), dan druk je tijdens het spelen op je TILDE ~ toets om de console op te roepen. Hierin toets je dan de cheat die je wilt gebruiken en vervolgens druk je op ENTER en dan weer op ~ om de console te sluiten.

Enige Cheats die je kunt gebruiken zijn:

  • god = je gaat niet meer dood
  • noclip = je kan door muren heen
  • notarget = vijanden laten je met rust
  • fly = vliegen
  • impulse 101 = alle wapens en ammo.
  • give weapon_x = geeft je het wapen dat je wilt. Vul voor de x dan het wapen in. bondmine - commando; flash_grenade - fraggrenade; frinesi - grapple; grenadelauncher - kowloon; laser - lighter; minigun - mp9; mp9_silenced - pda; pdw90 - pen; pp9 - raptor; rocketlauncher - ronin; smokegrenade - taser; up11 - watch;; qworm - l96a1
  • map x = naar een andere map. Map nummer opgeven
  • Het kan zijn dat de cheats hoofdletter gevoelig zijn. Dus probeer ze dan ook met de beginletter als hoofdletter. Dit hangt af van welke versie van het spel je hebt. De U.S.A of de Europese of de Aziatische versie.

Missie 0:

MI6: TOP SECRET

Hallo 007, M hier. Na je laatste, volkomen mislukte missie, is hier je laatste kans om nog enigzins je carriëre als 007 agent te redden. Wij hebben echter agent 008 achter de hand om je te elimineren mocht je falen.

  • Deze walkthrough vertelt je de manier HOE IK het spel gespeelt hebt en HOE IK het spel met succes heb weten te beëindigen. Ik heb geenszins de pretentie om te beweren dat dit de ENIGE manier is waarop je het spel tot een goed einde kunt brengen.
  • De Walkthrough is geen STRATEGIE GIDS. Ik vertel je dus niet HOE je de vijanden het beste moet uitschakelen en welke strategieën je daarvoor moet volgen. Dat moet je echt zelf uit zoeken. Wat voor de één de beste strategie is zal voor de ander absoluut niet werken, dus daar begin ik niet aan. 
  • Ik geef je een, mogelijke, route door het spel en zal je vertellen WAT je moet doen en, indien mogelijk HOE je dat moet doen, maar dat zal niet altijd mogelijk zijn.
  • Je kunt het spel spelen op 3 moeilijkheids gradaties, dat zijn: Detective, Agent, 00 Agent. Deze walkthrough gaat ervan uit dat je het spel op Agent niveau speelt
  • In de walkthrough vertel ik je vaak dat je bepaalde toetsen van je toetsenbord moet gebruiken. Misschien is het dan handig dat jij de besturing van het spel net zo instelt als ik dat heb gedaan en daarvoor geef ik je hier dus even mijn toetsenbord instellingen voor dit spel. Via het Optiemenu kun jij zelf de toetsen instellen.

Mijn Besturings Instellingen zijn:

  • Vooruit = Pijltje Omhoog
  • Achteruit = Pijltje Omlaag
  • Links = Pijltje Links
  • Rechts = Pijltje Rechts
  • Bukken = CTRL
  • Springen = Spatiebalk
  • Links Leunen = Z
  • Rechts Leunen = X
  • Inventory = I. Door inventory scrollen = B. Dit geld ook voor de wapens
  • Q-bril =F en Functie Q-bril = N
  • Vuren = Linkermuisknop.
  • Zomen/alternatief vuren = Rechtermuisknop
  • Volgend wapen/vorig wapen = B (mijn muiswiel doet het niet goed)
  • Herladen = R
  • Gebruiken/deuren openen etc. = ALT of E
  • Snel opslaan = F5
  • Snel Laden = F9
  • Menu = ESC
  • Missie berichten = TAB

M

MI6

Missie 1: Rendez-vous

De wereld heeft wederom, je talenten nodig, 007. De Phoenix Corporation, onder leiding van de "groene industrieel" Rafael Drake, heeft de afgelopen jaren nucleaire wapens ontmanteld. Recente informatie doet echter vermoeden dat zijn motivaties niet zo nobel zijn als ze lijken. Helaas houdt Drake zijn plannen goed verborgen. Daarom hebben we jou nodig, 007. Drake geeft een gala-parij op zijn kasteel in Oostenrijk. We hebben reden om aan te nemen dat het feest een dekmantel is voor een geheime bijeenkomst met zijn handlangers. Je moet dus onmiddellijk vertrekken naar Oostenrijk. Infiltreer het feest op het kasteel en probeer zo veel mogelijk te weten te komen. Succes, 007

Het spel begint met de intro filmpjes waarin je van M uitleg krijgt over de missie en dan vlieg je per vliegtuig naar Oostenrijk en wordt je, per parachute, gedropt bij Drake's Kasteel. Nu krijg je de controle over het spel.

Level 1:

Infiltreer in het Kasteel:

Je bent dus geland op het dak terras van de middelste wachttoren, buiten het kasteel. Recht voor je zie je het kasteel. Onder je loopt een besneeuwde weg. Als je even naar links draait dan zie je de eerste wachttoren met daarop een bewaker die een zoeklicht bedient en ook zie je dan een helikopter. Als je naar rechts kijkt dan zie je de derde wachttoren boven de weg. Achter deze derde wachttoren is dan ook de ingang van het kasteel. Er zijn nu 3 manieren om in het kasteel te geraken. Ik leg je ze één voor één uit. Maar de walkthrough gaat er vanuit dat je via Manier 1 het kasteel binnen komt.

Manier 1: Dit is de door M aanbevolen manier

Kijk weer recht naar het kasteel en sluip voorzichtig naar de rand van het terras. Kijk omlaag en laat je dan naar beneden vallen. Je komt terecht op een "brug" boven de weg. Je eerste missie doel verschijnt in het scherm en M meld zich. M raad je aan om te proberen bovenop de vrachtwagen te komen die zo meteen onder je door komt rijden. Dus draai naar rechts en klim op de stenen balustrade en wacht tot de vrachtwagen halverwege onder je door is gegaan. Spring dan bovenop de vrachtwagen en buk. Blijf op de vrachtwagen. Deze zal tot aan de poort van het kasteel rijden en ondertussen knal jij alle bewakers neer die je tegen komt. Als de vrachtwagen bij de poort van het kasteel is gekomen volgt er een LOADING.

Manier 2: als je de vrachtwagen mist.

Wacht tot de vrachtwagen onder je door komt rijden, spring dan omlaag maar zorg dat je NIET op de vrachtwagen terecht komt maar op de weg. M meld zich dan weer en zal je zeggen dat je nu een andere manier moet zien te vinden om binnen te komen. De vrachtwagen rijd langzaam verder. Volg nu lopend de vrachtwagen en gebruik de vrachtwagen als dekking. Knal alle bewakers dood. De vrachtwagen komt bij de poort en zal nu stil blijven staan. Loop dus naar de voorzijde van de vrachtwagen en nu verschijnt er een groene RECHTDOOR PIJL, onderin je scherm. Druk op je "USE" toets voor de LOADING.

Manier 3: Deze gaat heel anders

Volg manier 2 tot dat de vrachtwagen bij de poort van binnenplaats 1 tot stilstand komt. Ga nu niet naar de poort om de Loading te activeren, maar draai je om en loop terug naar de deur van de derde wachttoren. In de linkertoren zit een deur. Deze deur heeft een hangslot. Brand het hangslot door met je laserhorloge. Ga dan naar binnen en de trap op en boven door de deur weer naar buiten. Als er hier nu nog een bewaker is dan knal je deze dood en ga je door de volgende deur. Je bent nu in de torenkamer van de rechter toren. Draai naar rechts. Een ladder in de hoek. Klim de ladder op. Je stoot bovenaan de ladder vanzelf met je hoofd het luik open en je komt dus op het dakterras terecht. Draai linksom. Je ziet nu een houten paal staan op dit dak en deze is via een kabel verbonden met een andere houten paal, op de besneeuwde helling bij het kasteel. Op één plek in de kabel zie je zo af en toe vonken weg springen. Ga tot onder deze kabel staan. Onderin je scherm verschijnt nu een groen "Touwklim" ikoon. Druk even op je TAB toets voor hints. Je moet dus via deze kabel naar de paal aan de overzijde "glijden". Dus druk op je "E" toets en James komt aan de kabel te hangen. Beweeg hem nu met je Vooruit Toets naar de paal aan de overzijde maar kijk wel uit voor de "Vonkplek" in de kabel. Als je vlakbij deze "vonkplek" bent dan wacht je even op de vonken en als deze weer weg zijn "glijd" je snel verder.

Als je bij de andere paal bent gekomen druk je op je "Use" toets om James omlaag te laten vallen. Je bent dus nu op de besneeuwde helling onder de kasteelmuur. Ren naar de kasteelmuur en volg nu de sneeuwrichel langs de muur naar links en dan de bocht om. KIJK UIT....onder je is nu de eerste wachttoren met daarop 2 bewakers met een schijnwerper. Knal de schijnwerper stuk en kill dan die 2 bewakers. Volg dan gewoon de sneeuwrichel langs de muur verder tot je helemaal aan het einde onder het Heliplatform bent gekomen. Hier gaat een smalle schuine richel verder. Zet James op deze smalle schuine richel en beweeg hem dan naar de andere kant met je Linkerpijl toets.

James komt dan weer op de brede richel. Volg deze verder, weer een bocht om en dan zie je een balkon. Loop iets verder vooruit richting het balkon en dan hoor je Q. Q vertelt je dat je waarschijnlijk via je Graple wel op dat balkon kan komen. Kijk omhoog naar het balkon en je ziet dan een Witte Haak in de daklijst boven het balkon. Pak je Mobieltje uit je Gadgets inventory en mik met dit ding op die haak in de daklijst en druk dan je vuurknop in. Je wordt omhoog getrokken en land op het balkon. De Loading Pijl verschijnt bij de deur, dus druk op je "Use" toets om level 2 te laden. Na deze loading ben je dus op het tussenlevel van de wenteltrap toren. Je kunt nu gewoon de beschrijving voor Level 2 gaan volgen, maar dan in omgekeerde volgorde.

Level 2:

Binnenplaatsen

Als je via Manier 1 bent binnen gekomen. Na de LOADING rijdt de vrachtwagen de 1e Binnenplaats op. Blijf op de vrachtwagen (maar je kunt ook eraf springen) en knal de 2 bewakers op deze binnenplaats neer. De vrachtwagen rijdt dan achteruit een laad/los plaats in en komt dan tot stilstand. Draai je om en knal ook hier de bewaker neer. Spring dan omlaag en ga naar het hek. Brand het hangslot door met je laser horloge en ga door het hek en dan naar rechts. Pak de "Bepantsering" uit de open kist en ga terug naar de vrachtwagen. Ga links van de vrachtwagen naar de deur, open de deur en stap binnenplaats 1 op. Ga tot voor de vrachtwagen en kijk dan recht vooruit over de binnenplaats. Aan de overkant zie je de open poort naar Binnenplaats 2 en rechts in de hoek, de open poort naar Binnenplaats 4.

Steek recht over en door de open poort naar Binnenplaats 2. Draai dan rechts en je ziet de open poort naar Binnenplaats 3. Ook zie je hier een grote Generator staan. De linkerkant van de generator is open en je ziet er 3 rode lampjes in branden. Loop daar naar toe. Onder de 3 rode lampjes zie je een rode hendel. Druk op je "USE" toets om deze hendel over te halen. De 3 rode lampjes gaan uit en de generator is nu dus uit en zo ook de zoeklichten op de binnenplaatsen.

Gelijk wordt je nu echter van achter je onder vuur genomen. Draai je om. Boven op het lange balkon rent een bewaker heen en weer. Je kunt hem moeilijk raken. Kijk goed naar de "toren". Je ziet een grijze haak aan de muur. Haal je mobiele telefoon uit je Gadgets Inventory en mik er mee op deze grijze haak en druk dan je vuurknop in. Je "vliegt" omhoog en land op het balkon.

Schakel de bewaker uit en verzamel de granaten die hier liggen en ga dan helemaal naar het linker einde van het balkon en ga spring daar door het vierkante gat terug naar beneden. Ga door de open poort naar Binnenplaats 3. Dit is een langwerpige binnenplaats met bloemenperken. Er zijn hier 3 bewakers waarvan er 1 achterin op het balkon staat achter een zoeklicht en ook één links op een balkon. Schakel ze alle 3 uit en ga dan door de smalle deur achterin naar binnen. Binnen ga je rechtdoor het halletje in. Je kunt dan naar rechts en naar links. Ga eerst naar links en dan rechts de wenteltrap op. Volg de wenteltrap helemaal naar boven en kill boven in de torenkamer de wachtpost en grijp dan het Snipergeweer van de tafel. Ga dan weer helemaal naar beneden (de tussenverdieping brengt je niet veel) en ga dan rechtdoor de kamer in. Tegen de linkermuur staat hier een tafel met daarop zendapparatuur. Loop naar de gesloten deur met het codeslot. M meld zich en ze verteld je dat je door deze deur moet. Maar de deur gaat niet open. Je moet dat slot eerst uitschakelen en hiervoor moet je nu op zoek naar een hendel.

Ga terug naar buiten en via Binnenplaats 3 en 2 terug naar Binnenplaats 1. Ga hier dan links de 2 treden op en dan links door de open poort naar Binnenplaats 4. Dit is een kleine binnenplaats met een fontein. Links door het hek kijk je dan naar Binnenplaats 3. Achter de fontein is een stenen trap die naar een deur gaat. Ga deze trap op en dan door de deur naar binnen en binnen kill je snel de 2 bewakers. Grijp hun wapens. Rechts een deur die niet open gaat en links een trap omhoog naar een paar lege ruimtes waar je een harnas kunt vinden. Maar hier, in deze eerste kamer vindt je ook, rechts, de Energie Hendel aan de muur. Haal deze hendel over.

Je hebt nu dat codeslot uitgeschakeld. Dus keer terug via de Binnenplaatsen 4, 1, 2 en 3 naar die deur met het codeslot en ga er nu dan door en je komt op Binnenplaats 5. Ruim hier de 3 bewakers op waarvan er 2 op de balkons zullen zijn en ga dan de grote trappen op naar de eigenlijke voordeur van het kasteel. FILMPJE: James ontdoet zich van zijn "werkkledij" en gaat nu als "gast" het kasteel binnen. LOADING:

Level 3:

Maak contact met Agent Nightschade.

Berg je wapens op, je bent tenslotte nu hier als "Gast". Je eerste doel is het om de Ober te vinden die door MI6 is omgekocht. Deze Ober zal je dan je Gadgets geven waaronder de aansteker met miniatuurcamera. Vervolgens dien je hiermee een foto te maken van alle 5 de vrouwelijke gasten.

Je bent dus binnen in de hal. Draai naar rechts. Je ziet een vent staan in een rood overhemd. Ga voorbij deze vent en dan door de dubbele deuren. Doe nog een stap vooruit. FILMPJE.....We zien Rafael Drake die zijn gasten toespreekt.  Je staat op de galerij boven de "feestzaal". Volg deze galerij, rechtsom naar achteren en daal daar in de linkerhoek de trappen af naar de feestzaal. Zoek de Ober op en ga vlak voor hem staan en druk dan op je "Use" toets om de Ober aan te spreken. De Ober geeft je nu wat aanvullende Gadgets waaronder de Minicamera aansteker en de verdovingspijltjes pen. Goed, je moet nu van alle 4 vrouwtjes hier in de zaal een foto gaan maken. Dus pak de aansteker uit je Gadgets inventory en druk dan op je Vuurtoets om de minicamera te activeren. Je maakt een foto door weer op je Vuurtoets te drukken. Zoek dus, één voor één, de 4 vrouwtjes hier in de zaal op en fotografeer ze. Zodra je de laatste hebt gefotografeerd krijg je de mededeling dat de foto's naar Q zijn gezonden.

Ga dan weer via de trappen naar de boven galerij en ga daar dan direct door de dubbele deuren (boven de trap). Draai links en ga de trap af en dan linksaf en door de volgende dubbele deuren. Je bent nu in de Bibliotheek.  FILMPJE. Bond heeft dus de "Deep Cover" agent gevonden. Zij is van de Franse Geheime Dienst en ook agent Nightschade komt binnen. Je krijgt een nieuwe opdracht en dat is om de koffer van Drake te bemachtigen.

De deuren zitten nu op slot, dus ga de wenteltrap op en boven volg je de bovengalerij naar de dubbele bruine deuren en ga je er door. M meld zich weer. Je moet de "ontmoeting" afluisteren en je mag ook weer geweld gebruiken. Het enige effectieve wapen dat je bezit is de verdovingspen, dus trek die maar vast tevoorschijn. Ga rechts en door de volgende dubbele deuren. Je komt in de Museum zaal. Rechts achterin de hoek staat een bewaker. Sluip naar hem toe en verdoof hem met je verdovingspijltjespen en grijp dan snel zijn wapen. Gebruik dit pistool om de overige bewakers in deze zaal uit te schakelen en verzamel hun wapens. Ga dan achterin de zaal door de dubbele deuren, volg de gang en door de volgende dubbele deuren.

M meld zich dan weer en vertelt je over documenten die Drake in zijn safe heeft opgeborgen. Deze safe zou verborgen zitten achter een schilderij in de "Rode Galerij".  Toevallig sta jij nu op een balkon boven deze "rode galerij". Beneden je loopt een bewaker dus schakel hem snel uit. Je moet naar de overzijde van deze zaal zien te komen want daar gaat de trap omlaag. Gelukkig zijn er balken boven de zaal. Dus spring op de lange balk en loop erover naar de overzijde en daal dan de trap af. Ga naar het schilderij dat links naast de open haard hangt en druk dan op je "Use" toets. Het schilderij draait open en Drake's Safe wordt zichtbaar. Brand het cijferslot stuk met je laser horloge en de safe gaat open en blijkbaar pak je dan vanzelf de papieren eruit want ik heb ze niet meer gezien.

Ga weer de trappen op en dan door de dubbele deuren en dan rechts door de gang en door de volgende dubbele deuren. Je bent nu op het balkon boven de "vergaderzaal". Draai links en loop naar de balustrade van het balkon en..... FILMPJE....Drake ontvangt het koffertje met het geleidingssysteem voor de raketjes en dan wordt agent Nightschade binnen gebracht. Ze is ontmaskert en wordt weggebracht.

Jij bent nu ook ontdekt en men begint vanaf benden op je te schieten. Ga rechts door de dubbele deuren, trappen af, kill vent, rechts en door de al openstaande dubbele deuren de zaal in. Kill de 2 kerels hier en ga dan door de al openstaande geheime doorgang in de achtermuur. Links, rechts, trapje af, kill vent, links door poort en daal de stenen wenteltrap af en halverwege volgt de LOADING.

Level 4: Helikopter

Daal verder de wenteltrap af en ga door de poort. Draai gelijk rechts en kill de vent achter in de gang. Je kunt nog even hier het hangslot van dat hek doorbranden om daarachter wat handgranaten en een harnas op te pikken. Volg dan gewoon de route naar de kabelgondel en schakel de 4 kerels hier uit. Agent Nightschade is al in de gondel met Drake's koffertje. Ga de gondel in en druk op de knop naast de ingang. Niets.....geen stroom. Ga de gondel weer uit en terug naar de trap. Pak de Raketwerper van de kist en ga de trap terug op en boven naar rechts en dan rechts naar het grote console. Trek aan de hendel en ga terug de gondel in en druk weer op de knop.

De Gondel glijd nu de haven uit maar blijft dan stil hangel en vanuit de haven nemen 2 kerels de gondel onder vuur. Trakteer ze op een raketje uit de raketwerper. Nu wordt het serieus want nu wordt de gondel aangevallen door een Helikopter. Goed, je moet de heli een keer of zes raken met een raketje uit je raketwerper. Dan start de eindfilm van deze missie. Zodra je de Heli een keer of 6 hebt geraakt klimmen Bond en agent Nightschade net op tijd uit de gondel. De Heli ontploft vervolgens IN de Gondel en Missie 1 is ten einde. Het Missie Score Scherm verschijnt en hierop kun je dan je totaal score aflezen.

Missie 2: Vliegveld Hinderlaag:

Drake's privé-vliegveld is je enige uitweg, 007. Helaas is het goed bewaakt en uitgerust met de nieuwste beveiligingssnufjes. Je moet samen met agent Nightschade een manier vinden om te ontsnappen. Doe dit alles ONGEZIEN.

Kom ongezien in de Verkeerstoren

Het eerste deel van deze missie is STEALTH. Het ALARM mag ABSOLUUT niet afgaan. Gaat het Alarm wel af, dan is het Game Over. Dus save vaak. En ik hoop dat je ook niet vergeten bent om in level 2 van missie 1 het Sniper Geweer mee te nemen. Heb je het Sniper Geweer niet dan kun je deze missie niet volbrengen.

Als je weer controle hebt gekregen draai dan iets naar rechts en WACHT. Agent Nightschade zal naar de hoek van het lage gebouw rennen en daar wachten. Loop naar haar toe. Nightschade vertelt je dan dat je een afleiding moet creëren, zodat zij het gebouw binnen kan gaan. Ze verteld je dat je die zoeklichten moet uitschakelen en dat je hiertoe op zoek moet naar een schakelaar om de zoeklichten generator uit te schakelen.

Staande voor Nightschade draai je nu naar rechts en volg je de muur van het gebouw naar achteren en ga je links de hoek om. Je bent nu achter het gebouw. Er staan hier 2 kleine generatoren en, pas op, bij de andere hoek is weer een zoeklicht. Blijf tegen de muur gedrukt en loop verder door naar de volgende hoek, ga weer links de hoek om en je ziet dan een grote generator staan waaruit rook komt. Ga naar deze generator en naar de voorzijde ervan. Het deurtje van de generator zit met een hangslot op slot, dus brand het hangslot door met je horloge. Doe dan een klein stapje achteruit en druk op je "Use" toets om de generator te openen. Gebruik weer je "Use" toets om de hendel over te halen. De Zoeklichten zijn nu uit.

Ga terug naar Nightschade. Nightschade sluipt nu de hoek om. Gluur ook de hoek om en WACHT.. Nightschade klim over de railing tot op het bordes en bukt dan. De deur gaat open en er komt een bewaker naar buiten. Nightschade sluipt door de geopende deur naar binnen. WACHT. Die bewaker die naar buiten is gekomen loopt naar de bewaker die voor het bordes staat. Ze praten met elkaar. De ene bewaker geeft de andere, Heinrich genaamd, nu de opdracht om die zoeklichten generator te gaan controleren. Heinrich zal dus naar die generator gaan. Draai je weer om en loop terug naar de lange achterkant van het gebouw en ga daar in dekking achter de tweede generator en WACHT. Heinrich zal ook hier komen, op weg naar die zoeklichten generator. Dus blijf in dekking en als Heinrich bij je is Kill hem dan snel. Dit kan veilig omdat je hier dus uit het zicht bent, maar je moet er wel voor zorgen dat Heinrich geen alarm kan slaan. Heinrich laat dan zijn Level 1 Security Pass vallen RAAP DEZE PASS OP. Zonder deze Pass kun je niet verder. Loop dan terug naar de hoek van het gebouw en gluur de hoek om en kijk naar de VERKEERSTOREN. Daar moet jij bovenin zien te komen.

Steek over naar het gebouw aan de overzijde en volg de muur naar rechts (dus richting de verkeerstoren). Ga linksaf langs het "bordes" en dan links de twee treden op en loop naar de deur en druk op je "Use" toets. Omdat je Heinrich's security pass hebt gaat deze deur nu open, dus stap naar binnen en STOP.

Nightschade meld zich en waarschuwt je dat zij nog niet de security camera's heeft uitgeschakeld. Dus PAS OP!. Je staat in een kort gangetje van het kantoren gebouw. Loop naar de hoek en gluur dan rechts de hoek om. O.....in de hoek hangt al de eerste camera. Verder op in de gang hangt, voorbij de volgende hoek, zal weer een camera hangen. Jij moet dat kantoor in.

Dus wacht tot de camera van je weg kijkt en ren dan tot onder de camera (de deuren links in deze gang brengen je niets, maar het kan zijn dat daar wel een bewaker is). Als je onder de camera staat dan wacht je tot deze camera de richting op kijkt waar jij vandaan kwam en dan ga je snel door de deur het kantoortje binnen. SAVE (F5). Loop rechts door dit kantoortje en ga door de glasdeur naar de volgende kamer. Loop naar de deur. Kijk wel uit want door het ruit kun je worden ontdekt door de tweede camera die links in de gang hangt. Open de deur. De geopende deur zal je eventjes bescherming bieden voor die 2 camera, dus ren snel naar rechts de gang in en dan gelijk rechts de inham van de gang in. Hier is een meterkast maar daar hoef je niet in. SAVE (F5)

Draai je om en gluur voorzichtig naar rechts door de gang. De gang mond uit in de "Lounge" en er zijn nog 2 deuren achter elkaar. Links om de hoek hangt er echter, in de lounge, weer een camera. De eerste deur is van de "Boekhouding" en de volgende deur is van "Dataverwerking". Wel, je moet in "Dataverwerking" zien te komen. Maar dat zal niet in 1 keer lukken. Je moet dus eerst snel "Boekhouding" binnen gaan. Dus gluur naar links naar camera 2 om te zien hoe deze nu "kijkt" en als camera 2 niet jouw richting in kijkt ren dan snel naar rechts en dan gelijk rechts door de "Boekhouding" deur. Draai je dan om en kijk naar de "Lounge". Je ziet camera 3 hangen. Rechts in de hoek van de gang is dus de deur naar "Dataverwerking". Daar moet je dus naar binnen. Dus je moet nu rekening houden met Camera 2 en met Camera 3. Als beide NIET jouw richting op kijken, ren dan uit "Boekhouding" naar "Dataverwerking" en ga snel naar binnen en ren gelijk door naar links want anders wordt je nog ontdekt door Camera 3. SAVE (F5)

Door de ramen zie je een trap en links daarvan een deur met een codepaneel. Deze deur wordt beschermt door Camera 4. Loop naar links door Dataverwerking en open dan de deur. Gluur naar links door de gang om te zien of Camera 3 jouw richting op kijkt en als dat niet zo is ren dan naar buiten en naar rechts achter de deur en ga snel de trap op. Boven ben je dus tussen de twee trappen. Ga naar rechts en ga door de "Beheerder Verkeerstoren" deur en binnen draai je onmiddellijk naar rechts. Een bewaker. Knal hem dood. Draai je om en knal de 2e bewaker dood. Draai je weer om en loop naar waar de eerste bewaker stond. SAVE (F5) Op de grote tafel vindt je hier de Level 2 Security Pass. Grijp deze en ga terug naar buiten en daal nu de Rechter Trappen af, maar VOORZICHTIG. Onderaan de trap gluur je naar rechts de hoek om en kijk je naar Camera 4. Als deze niet jouw richting op kijkt dan ren je snel tot ONDER de camera. Wacht tot de camera naar de trap kijkt en ren dan naar de deur activeer het codeslot via je "Use" toets. De deur gaat open, dus snel, ren erdoor en ren gelijk rechtdoor de eerste 2 trappen op om uit het zicht van Camera 4 te zijn.

Wel, je bent nu in het trappenhuis van de verkeerstoren. Volg de trappen naar boven tot je bijna boven bent gekomen en bij de "Toegang Loopbrug" deur. SAVE (F5). Ga nu eerst door deze deur en je komt op de ijzeren omloop. Op deze ijzeren omloop staan 2 bewakers. Kill ze allebei. Doe dit eerst voordat je verder de laatste trap opgaat naar de Verkeerstoren omdat je anders straks te veel tijd zult verliezen als je deze bewakers op de omloop nog moet killen. Ga dan terug de toren in en doe 1 stap naar rechts en ....Zoë Nightschade meld zich en vertelt je om even te wachten….Dus WACHT…..Dan meld Nightschade dat ze nu alle Security Camera's heeft uitgeschakeld, dus ren de laatste trap op en je komt boven in de verkeerstoren. Kill hier snel de 3 bewakers en verzamel hun wapens maar pak toch vooral het SNIPER GEWEER dat hier tegen de consoles staat geleund. ZONDER SNIPER GEWEER kun je deze missie nu niet afmaken!!!!!! SAVE NU EEN GEWONE SAVE.

Er zijn hier 9 schermen, 7 groene radar schermen en 2 gewone schermen. 

Knal al deze 9 schermen kapot. FILMPJE..Nightschade springt door het ruit naar buiten en wordt achtervolgt.

Het is nu jouw taak om Zoë Nightschade te beschermen.

Dus ga terug door de "Toegang Loopbrug deur" de IJzeren omloop op en trek vast je Sniper Geweer. 

Loop naar links en weer links zodat je over het midden terrein heen kijkt.

Zoë Nightschade zal via het midden terrein, in etappes, naar het hek linksonder gaan en dan via het trapje naar links verdwijnen. Jij moet haar nu, vanaf je hoge positie met je Sniper beschermen. Zoë zal steeds contact met je opnemen. Probeer steeds ook om op haar in te zoemen om te zien waar ze is en knal dan snel alle vijanden rondom haar neer. Uiteindelijk verdwijnt Zoë Nightschade uit beeld en krijg je een nieuwe opdracht en dat is om de status van het vliegtuig te bepalen in de 2e vliegloods.

Naar de 2e Vliegtuig Loods

Wel, het is nu geen STEALTH missie meer. Ga weer terug de toren in en daal alle trappen weer af naar beneden en volg dan gewoon maar de gangen door het kantoorgebouw terug naar de uitgang waar je ook bent binnen gekomen. Onderweg alles en iedereen neer schietend en wapens verzamelen. Als je weer buiten bent dan steek je recht over naar de overzijde, naar die Sneeuwschuiver. Als je daar bent meld Zoë zich weer. Klim rechts op het perron. En loop naar de deur van de loods. Deze zal wel open gaan en een bewaker stapt naar buiten. Kill hen en ga door de deur naar binnen en dan naar rechts en door de deur het grote Magazijn binnen. Het wemelt hier van de vijanden, tussen de kratten, dus knal ze neer terwijl jij je een weg naar links door het magazijn baant. Dan is er, links, een "gangetje" tussen de stapels kisten door. Volg dit "gangetje, kill de vijanden en als je tussen de stapels kisten vandaan komt is er recht voor je een kantoortje en links een stapel Rode Buizen. Kruip door deze Buizen naar de andere zijde, kill vijanden en ga dan rechtdoor naar en door de deur. Ga door de volgende deur, dat is de "Opslag Vliegtuig Onderdelen" deur en je bent weer buiten op een grote opslagplaats. Ga naar rechts naar de grote Rode Containers, kill de vijanden en ga naar de loods recht achter de rode containers. Dit is de "Onderhoudsgarage". Ga naar binnen en naar de volgende deur. Wel, dit is de "2e Vliegtuig Loods" deur, dus ga er door en.....

FILMPJE. Bond en Zoë zijn nu bij het rode privé vliegtuig van Drake. Zoë zal het vliegtuig gaan voltanken en starten en terwijl zij dat doet moet jij haar weer beschermen met je sniper vanaf de Toren, rechts.

Dus trek vast je Sniper en ren rechts de loods uit en naar de toren. Knal al rennend vast de 3 bewakers op de toren neer en klim dan de toren op naar de tweede verdieping. Ga zo staan zodat je de vliegtuig loods kunt zien en bescherm nu Zoë terwijl ze het vliegtuig voltankt. Je zult ongeveer een stuk of 7 vijanden moeten killen die Zoë belagen. Pas echter ook op voor de vijanden die , links van je, achter het hek zijn. Knal deze ook neer. Op een gegeven moment zal Zoë aangeven dat ze gaat Taxiën. Klim dan snel weer omlaag en ren terug naar de vliegtuig loods en kill al rennend de kerels die het taxiënde vliegtuigje belagen. Ren door de loods en volg het vliegtuigje naar de startbaan, al deze tijd de vijanden maar neerschietend.Zoë draait dan de startbaan op. Ren naar het vliegtuig en de Eindfilm van deze Missie zal starten. Bond en Zoë ontsnappen en het scorescherm verschijnt.

Missie 3: Onwelkome Gasten:

Alexander Mayhew, ooit Drakes vertrouwde partner en nu onze informant, heeft om jouw bescherming gevraagd op zijn landgoed, net buiten Tokio. We menen dat Drake hem wil elimineren voordat wij hem kunnen ondervragen. Mayhew heeft belangrijke MI6-bestanden.

Deze missie begint dus weer met een filmpje. We zijn in Mayhew's landhuis, net buiten Tokio. Er komen "ongenode" gasten aan, Drake's mannen en zij hebben de opdracht om Mayhew te elimineren. Dat mag dus niet.

Naar de veilige Bunker

Zodra je de controle over het spel terug heb begin je maar gelijk die eerste vent te killen. Ga dan naar binnen en naar links. Mayhew zal waarschijnlijk al bij de volgende schuifdeur staan en hij zegt dat je daar door naar binnen moet. Open dus de deur, knal de Drake man neer en stap naar binnen en ga naar rechts. Mayhew volgt en blijft bij de volgende deur staan. Dat zal hij dus steeds doen. Jij moet steeds vooruit om de ruimtes eerst van de Drake mannen te zuiveren en dan komt Mayhew achter je aan. Dus ga door de deur en zuiver de volgende kamer van de 3 of 4 Drakes. Mayhew komt dan binnen en rent naar de volgende deur en zegt dat je nu vlak bij de "Bunker" bent. Ga dus weer door de deur en dan rechts en kill de 2 Drakes. Maar pas op, boven je hoofd zijn er nog twee. Dus ren door de kamer naar rechts achter in de hoek en ga daar de trap op naar de bovenomloop en kill daar de 2 andere Drakes. Ga weer naar beneden en nu zal Mayhew voor een schilderij staan. Ga naar hem toe en Mayhew drukt dan op een knop en de geheime deur gaat open. Volg Mayhew naar binnen. LOADING......FILMPJE

Je bent in Mayhew's kelder "bunker". Hij vraagt je om de Code Sleutel uit de safe in zijn slaapkamer te halen en hiervoor geeft hij je een "Sleutel". Hij zegt er bij dat je deze sleutel aan "de DRAAK" te eten moet geven. Ook vraagt hij je om zijn computer, in zijn kantoor, te vernietigen. Tevens vraagt hij je om te zorgen dat zijn personeel niets overkomt. Je hebt nu dus 3 opdrachten. Verkrijg die codesleutel, vernietig de computer en RED ALLE gijzelaars. De Drakes houden nu, op verschillende plaatsen in het landhuis Mayhew's personeel als gijzelaar. Jij moet ze nu stuk voor stuk redden en er mag er geen 1 dood gaan. Het is echt een doolhof hoor, dit landhuis.

Verzamel eerst even hier in de kelder alle ammo en wapens die je kunt vinden en ga dan naast Mayhew. Er zijn nu 2 uitgangen uit deze kelder. Rechts terug via de trappen naar de Geheime deur en links via een gang naar de 2e kelder ruimte. Ga nu eerst naar deze 2e kelder ruimte en grijp daar de ammo en open dan het luik bovenaan de ladder via de hendel links naast de ladder. GA ECHTER NIET NU DE LADDER OP maar keer terug naar Mayhew en ga nu door de andere gang en via de trappen naar boven terug naar de geheime deur. Trek dan aan de hendel om de geheime deur weer te openen. LOADING.

Red de Gegijzelden

Zoals gezegd, het landhuis van Mayhew is echt een soort doolhof en bestaat uit diverse paviljoens met vele kamers. Via je TAB toets kun je lezen waar de gijzelaars zijn, maar veel heb je er niet aan. Als je een gijzelaar hebt gered dan zou ik wel even op TAB drukken om te zien welke gijzelaars er nog over zijn. Ik zal proberen je zo snel mogelijk door het landhuis te loodsen. We moeten wel een beetje snelheid maken. Als er ook maar één gegijzelde wordt vermoord dan is het GAME OVER.

Na de loading ga je rechtsaf door de kamer en dan links in hoek door de deur. Je bent terug in de brede gang met zowel links als rechts 4 nissen. In het midden van deze gang is, rechts, de dubbele bruine BUITENDEUR. Ga door deze deur naar buiten. Recht voor je, voor de fontein, is de eerste gegijzelde. Red haar door snel de drie Drakemannen te killen, hier op de "parkeerplaats", voor het landhuis. Save dan via F5. Verzamel de wapens en ga terug het huis binnen en ga rechtsaf  en dan kun je rechtdoor door de deur of linksaf door de al geopende deur. Ga rechtdoor door de deur. LOADING.

Een lange gang. Loop vooruit en dan wordt je van alle kanten aangevallen. Ze komen van links door de deur en van rechts door de deur. Kill ze. Ga dan even rechts de kamer in en ruim deze ook uit. Je kunt in deze kamer via de trap ook naar boven waar je ook nog 2 Drakemannetjes kunt vinden. Ga dan weer terug naar de gang en volg deze verder naar achteren en dan links door de deur de volgende gang in. Halverwege deze gang is er links een inham en hier red je de 2e gegijzelde. Er zijn wat kleine slaapkamertjes die je in kunt en dan ga je door de deur aan het einde van deze gang. Dit is Mayhew's KANTOOR. Kill de Drake en knal Mayhew's computer stuk. Ga dan, links, door de volgende deur de BIBLIOTHEEK binnen. Gelijk recht voor je zit de 3e Gegijzelde geknield. Red haar. Ruim dan de bibliotheek uit, ook de boven verdieping, verzamel de wapens van de gesneuvelde Drakejes en keer weer terug naar beneden naar waar die 3e gegijzelde was. loop rechtdoor naar de achtermuur en draai dan naar rechts. in de hoek is dan een gangetje. ga dit gangetje in en dan linksaf en je komt in de voorhal van Mayhew's privé vertrekken. Loop verder en zuiver Mayhew's privé vertrekken van de Drakejes. Mayhew's privé vertrekken bestaan dus uit de voorhal, de zitkamer, de slaapkamer en de badkamer. In de slaapkamer vindt je, rechts naast het bed, een DRAAK, onder het schilderij. Ga voor de DRAAK staan en druk dan op je "Use" toets om de DRAAK te "voeden" met Mayhew's safe sleutel. Het schilderij schuift nu open en Mayhew's safe wordt zichtbaar en deze is ook gelijk open. Je hebt de CODESLEUTEL te pakken.

Kijk even onder je TAB toets. Er zijn nog 2 gegijzelden te redden. 1 zit in het tuinpaviljoen en de ander is in het badhuis. Goed ga terug het voorhalletje in en ga daar dan, rechts, door de deur naar buiten. Een kleine "binnentuin". Ga rechtsaf over de omloop en dan door de volgende deur weer naar binnen. LOADING.

Kill de Drakeman en ga rechtsaf door de gang, links de hoek om en dan is rechts de grote keuken en links de grote eetkamer. Ruim even de keuken uit en ga dan de eetkamer in. Kill Drakeman en ga rechts door de deur. Gang, loop naar het einde en ga daar door de deur. Je bent nu in het TUIN PAVILJOEN. Red de 4e Gegijzelde. Draai je dan om en ga weer naar buiten. Draai onmiddellijk links en kill de Drake op de omloop. Deze omloop loopt helemaal om de tuinkamer heen. Volg de omloop om de tuinkamer heen en kill alvast wat Drake's in de grote tuin. Loop naar de andere kant van de tuinkamer. Rechts in de hoek van de tuin zie je een POORT. Het paviljoen naast deze poort is het Badhuis. Daar moet je nu naar toe. Dus spring over de railing de tuin in en loop over het pad en over de brug, ga dan linksaf en over het volgende bruggetje, trapje op en dan rechtsaf en door de deur. LOADING

Ga door de volgende deur en kill de 2 Drakemannetje die links staan. Rechts is dan, achter de muur, het zwembad, ga daar naar toe en kill de Drakevent die de 5e Gegijzelde in het water onder schot houdt. Je hebt nu alle 5 gegijzelden gered en als beloning krijg je een kus. Nu moet je terug naar Mayhew in de bunker en dat doen via het eerder door jouw geopende luik bovenaan de ladder.

Ga dus uit het zwembad en dan rechts door de deur en dan door de volgende deur naar buiten. Je bent nu in de tuin achter de het badhuis. Volg het pad naar het bruggetje, kill de Drakeventjes hier, ga over het bruggetje en dan ga je gelijk linksaf het gras op en volg je de buitenmuur naar links. Bijna achterin de hoek kom je bij een klein "beeldje". Het is een soort pagodehuisje. Hier is dan het geopende luik naar de Bunker. Daal dus door het luik af naar beneden en beneden ga je door de gang terug naar Mayhew. FILMPJE........

Bond en Mayhew verlaten het huis via de voordeur en dan.........wordt Mayhew toch nog vermoord door een Yakuza huurmoordenaar. Wel 007......moeten we nu echt 008 op pad sturen? Het is duidelijk wat je nu moet doen......Kill de Yakuza huurmoordenaar. Het is echt een "spring in het veld" en hij dartelt rondom de fontein heen en weer verdwijnt ook steeds even. Je moet hem doden om deze missie 3 tot een goed einde te brengen. 

(Zeg, valt het jou ook op dat in dit soort spelletje de Aziaten altijd de slechterikken zijn? Hebben wij Westerlingen nu echt zo'n rare kijk op de Aziaten? Zou deze allochtone trouwens al een inburgeringscursus hebben gevolgt?)

Is de Yakuza dood dan start de eindfilm van deze missie. Mayhew geeft je nog wat inlichtingen over de Phoenix Toren in Tokio en sterft dan echt. Het score scherm verschijnt en de begin film van Missie 4 begint.

Missie 4: Opstijgende Phoenix:

We weten nu dat Drake een technologie met de codenaam Nightfire aan het ontwikkelen is, en dat de plannen in het computersysteem in de Phoenix-wolkenkrabber in het centrum van Tokio worden bewaard. Infiltreer de toren ongezien en plaats de Q-worm. Uiteraard is het gebouw extreem goed bewaakt, 007. Het heeft een gloednieuw alarmsysteem. Als je dit systeem af laat gaan, wordt je ontsnappingsroute gegarandeerd een stuk ingewikkelder.

Level 1: Parkeer garage

007 is dus geland in de ondergrondse parkeer garage van het Phoenix gebouw. Dit is weer een STEALTH missie. De Alarmen mogen weer niet afgaan. M meld zich en vertelt je dat de bewakers hier dus BURGERS zijn en deze mag je absoluut niet doden. Je mag ze wel verdoven met je verdovingspijltjes in je pen. Dus hou je pen maar vast.

Wel, er is niet echt veel te vertellen over dit eerste leveltje. Je dient je, stilletjes, een weg te banen door de ondergrondse garage naar de andere kant van de liften en daar door de deur het trappenhuis binnen te gaan. Als je begint dan sta je dus aan de RECHTERKANT van de centrale liften. Deze liften kun je nu nog niet zien. Je staat dus naast een witte bestelbusje (links naast je). Steek over naar de garagemuur. Volg de muur nu gewoon helemaal naar rechts naar het einde. Misschien kom je 1 bewaker tegen. Verdoof hem dan snel. Je gaat dus voorbij het midden deel met de liften en achterin volg je gewoon de tunnel naar rechts en dan weer naar rechts en dan weer helemaal naar achteren. Je maakt dus een groot rondje door de garage en je probeert stilletjes voorbij de bewakers bij de liften, in het midden gedeelte, te geraken. Als je dus helemaal links achter de liften bent aanbeland dan is er,links in de muur de smalle deur naar het trappenhuis. Maar PAS OP. Bovenaan het stenen trapje staat een onderhoudsman. Verdoof hem snel en ga dan door de deur het trappenhuis in en ga de twee trappen op en boven door de deur. LOADING.

Level 2: Activeer de liften

SAVE gelijk. Het blijft STEALTH en je mag nog steeds de bewakers niet doden, alleen verdoven. Je bent op de begane vloer van de Phoenix Toren. Rechts zijn de twee grijze liften en in het midden van deze hal een dikke kolom waarin de expresse lift naar het penthouse is. Alle liften doen het nu niet. Loop rechtdoor en ga dan linksom om de kolom heen. Voorzichtig, gluur de hal in. Links zie je 2 bewakers weg lopen de linker gang in. Sluip vooruit en dan naar rechts en sluip dan de rechter gang in. In deze gang zie je een deur. Dit is de deur van de Beveiligingskamer. Je kunt er niet door. Je hebt er een Beveiligingssleutelkaart voor nodig. De gang komt uit in de grote centrale hal. Blijf tegen de rechtermuur en werk je zo een weg door de hal naar de volgende gang aan de overzijde. Ga de trap af en dan linksom en je komt in de Ontvangst Foyer. Pas wel op voor de bewakers. Links in deze Foyer is de grote balie. De bewaker achter de balie doet op dit moment een dutje. Op de hoek van de balie ligt echter zijn Beveiligingssleutelkaart. Dus grijp deze kaart en werk je nu, stilletjes, een weg terug naar de deur van de Beveiligingskamer. Ga voor het codeslot van de deur staan en druk dan op je "Use" toets. De deur gaat open, dus ga naar binnen en volg het gangetje naar de eigenlijke beveiligingskamer. Verdoof hier snel de ene bewaker. Q meld zich dan en vertelt dat je je codebreker moet gebruiken op de computer. Loop naar de achterste console. Hier is een scherm waarop je een bende rode cijfertjes ziet flitsen. Gebruik hier je codebreker op en als deze gereed is heb je dus de liften geactiveerd. Wel, nu dus terug naar het begin, naar de twee grijze liften. Onderweg meld Q zich weer en hij vertelt je dat in de kantoren, boven, je te maken zult krijgen met LASERMIJNEN. Je zult deze alleen met je Q-Bril kunnen ontdekken. Bij de liften terug gekomen druk je op de liftknop en de rechter lift gaat open. Ga de lift in en.......LOADING.

Level 3: Kantoren:

Save gelijk en draai je om. Q vertelt je nog maar eens over de lasermijnen en de Q-bril. Dus blijf stokstijf staan en zet je Q-bril op en selecteer de juiste functie (rood). In deze eerste gang dus geen lasers. De Q-bril heeft steeds maar beperkte energie en moet steeds weer worden opgeladen door de bril weer af te zetten. Denk erom, het is nog steeds een STEALTH missie en nog steeds mag je de burgerbewakers NIET doden.

Je hoofddoel is nog steeds om de Nightfire bestanden uit de hoofdcomputer te halen, maar dat zul je in dit level niet doen. Hier zijn je doelen de volgende: Plant de Q-worm in de computer van de systeembeheerder en in de computer van de account manager.

Loop naar rechts naar de balie. Voorbij deze balie gaat de gang rechtdoor en er gaat een gang naar links. Het kan zijn dat er uit die linker gang nu een bewaker komt. Als dat zo is, verdoof hem dan snel. Is dat niet zo, dan krijg je zo dadelijk met deze bewaker te maken. Zet eerst weer even de Q-bril op en kijk voorbij de balie de gang in. Wel, die kant kun je dus op. Lasers. Ga dus dus die linker gang in. Na een paar stappen door deze gang is er weer een gang naar links. Dit is de verbindingsgang tussen de twee torens en hier kom je later in terecht. Ga dus rechtdoor. De gang maakt dan een bocht naar rechts. STOP. Gluur de hoek om. Je ziet het einde van deze gang. Zet je Q-bril op. Het einde van de gang is afgeschermd door Lasers en in de gang achter de lasers loopt ook een bewaker. Links is echter een deur. Ga door deze deur de kantoorruimtes in. Loop door naar achteren en ga dan rechts door de deur en loop door het kantoor naar de volgende deur.  Q meld nu dat er security camera's in de gangen hangen en dat deze je dus niet mogen zien. STOP voor de deur en SAVE. Eerst even uitleg:

Achter deze deur is dus de gang achter die lasers. Rechts is dan een kruising van gangen en daar hangt dus ook een camera. recht tegenover je is dan ook de deur naar de SERVERRUIMTE en er zal een bewaker in de gangen lopen. Als je wordt gezien door een security camera dan begint zo'n camera te "piepen". Je hebt dan nog een paar seconden de tijd om weer uit het zicht van zo'n camera te geraken. Het "piepen" zal dan stoppen ten teken dat de camera niet meer jouw richting op kijkt. Ben je te traag dan wordt je echt ontdekt door de camera en gaat het alarm af. Hierdoor worden de gangen dan afgesloten door de beveiligingshekken en is het GAME OVER. Dus....

Als je de deur opent dan draait deze naar rechts open de gang in. De openstaande deur beschermt je dan voor de camera die rechts in de hoek op de kruising hangt. Gluur dus voorzichtig naar rechts om de deur heen en kijk hoe die camera hangt. Is het veilig ren dan naar rechts en ga snel door de SERVERRUIMTE deur de Serverruimte binnen. Krijg je te maken met de bewaker, verdoof deze dan snel of, als je geen pijltjes meer hebt, sla hem dan knock out met je vuist. De serverruimte staat vol met computer servers. Je kunt hier nu niets doen maar later moet je hier terug komen, dus onthoud deze ruimte. Je moet nu verder door linker gang, waar die camera hangt. Dus gluur voorzichtig weer naar die camera en als deze de andere kant op kijkt ren dan naar buiten, gelijk linksaf de gang in en ga dan snel rechts door de KEUKEN DEUR de grote keuken binnen. Blijf niet stilstaan maar ren naar links door de keuken en dan weer links achter de muur. Er hangt in de keuken namelijk ook een camera maar als je snel genoeg door rent naar links dan zal deze camera je net niet zien. SAVE. Je bent dus bij de andere keuken deur die je weer in de gang brengt, maar recht tegenover deze deur hangt er aan de overzijde weer een camera in de gang. De dubbele deuren, rechts van die camera, zitten op slot. Je moet dus naar links de gang in en dan door die smalle deur, links van de camera, naar binnen. Time het goed en je zult dit halen zonder door de camera te worden gezien.

Je bent weer in een kantoorruimte.Loop recht door naar de buitenramen en ga dan links door de deur het kantoortje binnen. Hier vindt je op de hoek van het bureau weer wat verdovingspijltjes. Grijp ze en ga terug naar buiten en volg nu de buiten ramen rechtdoor naar de achterste, donkere, kantoorruimte. Links is dan een groot kantoor achter het glas. Ga daar naar binnen. Q vertelt je dat het kantoor is dat je moet hebben. Loop naar de voorzijde van het bureau. Op de hoek van het bureau staat een Cd-Rom apparaatje. Open de cd-rom lade via je "Use"toets en pak dan de Q-Worm uit je Gadgets inventory. Dat is die credit kaart. Druk dan op je Vuurtoets om de CD in het apparaat te doen.

Je hebt nu de Systeembeheerder computer gedaan. SAVE. Ga terug naar de gang deur waardoor je deze kantoren binnen kwam maar STAP NIET gelijk de gang in. Het volgende stukje wordt echt moeilijk. Ik leg het je eerst maar uit.

Je moet nu verder naar links door de gang en dan zul je in de centrale hal komen. Aan de overzijde van de centrale hal gaat de gang dan verder en daar moet je dus zijn. Maar er zijn een paar problemen. Te eerste is er die camera die voor de keuken deur hangt. Dan loopt er een bewaker rond in de centrale hal en daar hangt, rechts achter in de hoek, ook een camera. In de volgende gang hangt dan ook een camera, in de bocht, en loopt er ook een bewaker. In die gang is echter, rechts, een deur naar een kantoorruimte. Daar moet je in zien te geraken.  Hier is hoe ik dit stuk heb gedaan.

Gluur naar links de gang in en kijk of die camera naar links kijkt, naar de centrale hal. Is dat zo, ren dan snel tot ONDER de camera. Wacht tot deze camera weer naar rechts draait, dus niet meer richting de centrale hal kijkt. Ren dan naar de centrale hal en schakel daar snel de bewaker uit. Ren dan, RECHTSOM, door de centrale hal naar de rechterhoek achterin om daar ONDER de camera te gaan staan. Links is dan de ingang van de volgende gang. Als de camera boven je hoofd dan niet die kant opkijkt dan ren je die gang in. Als je geluk hebt dan kijkt de camera, in de bocht van deze gang, nu de andere kant op en loopt de bewaker in deze gang ook nu de andere kant op.  Ren dus gelijk door naar de deur rechts en ga erdoor het kantoor in. Ren gelijk door naar de volgende deur en SAVE.

Achter deze deur is dus weer die gang. Je moet dus weer de gang in en dan naar rechts. In de hoek is dan het Accounts-Managers kantoor maar er is daar ook een bewaker. Dus open de deur en gluur eerst naar links om te zien welke kant die gangcamera opkijkt. Is het veilig, ren dan naar rechts, verdoof de bewaker en ga, rechts in de hoek, het Account-managers kantoor in. Op het bureau vindt je dan weer het CD-Rom apparaat dus laat er je Q-Worm in. SAVE.

Rekening houdend met die gangcamera ga je weer de gang in en gelijk naar links de gang in. Deze gang gaat dan linksaf maar dat kun jij  u niet omdat daar Lasers zijn. Maar hier is ook de deur van het BEVEILIGINGSKANTOOR. Deze deur heeft een codeslot. Ik heb gewoon deze deur kunnen openen. Blijkbaar heb je, ergens onderweg, de code voor dit slot opgepikt of er is gewoon geen code. Dus ga naar binnen en schakel snel de bewaker uit. Links is dan het Laser Activerings Console. Het is weer het console met al die flitsende rode cijfertjes. Gebruik er je Codebreker op en als de codebreker klaar is heb je de lasers in de gang uitgeschakeld en de Liften van de Hoofdtoren geactiveerd. Ga terug de gang in en gelijk rechtsaf. De lasers zijn nu hier weg. Ga gelijk naar links naar de dubbele "Uitgang" deuren en open ze......LOADING

Level 4: Q-Worm laden in de Liftbesturingscomputer

Dit is dus je nieuwe opdracht. Draai je om. Je bent nu in de "onderhoudskelders".  Het is nog steeds een STEALTH missie, dus er mogen nog steeds geen alarmen afgaan. In dit, korte, level zijn geen security camera's maar wel onderhoudsmonteurs en 1 burger bewaker. Je mag niemand van hen doden, dus je moet ze of verdoven met je pijltjes of knock out slaan met je vuist. Ik had nu echter geen verdovingspijltjes meer dus ik heb mijn vuist moeten gebruiken, maar dat is ook goed te doen, mits je maar snel bent en de juiste strategie gebruikt. 

Sluip naar rechts door de gang en zorg dat je niet wordt gezien door de monteur in de ruimte achter de ruit. aan het einde van de korte gang ga je door de deur de opslagkamer binnen. Rechts staat hier een kast. Brand het hangslot van deze kast stuk. De kast gaat open. Pak het wapen en de ammo eruit. Je hebt hiermee nu ook 1 TRAANGASGRANAAT verkregen. BEWAAR DEZE. Ga terug naar de gang en sluip terug langs het raam en ga dan gelijk rechts door de deur die kamer in. Snel, schakel die monteur uit voordat hij op de alarmknop drukt. Ga dan naar de volgende deur maar ga er nog niet gelijk door. SAVE.

Als je door deze deur gaat dan kom je op de ijzeren omloop boven de eerste Generator Ruimte. Links is dan de controle ruimte met daarin een monteur en de computer waar je de Q-Worm in moet doen. Voor deze controle ruimte staat ook een monteur op de omloop. Ook zijn er 2 monteurs beneden tussen de generatoren. Dit wordt weer moeilijk, maar ik heb het volgende gedaan:

Ga door de deur en gelijk rechtsaf en daal de ijzeren trap af naar beneden. Ga dan rechtsaf en dan linksaf langs de achterste rij generatoren langs. Als je geluk hebt dan is hier nu 1 van de 2 monteurs en deze is nu uit het zicht van die monteur verderop en van de monteur boven op de omloop. Dus schakel hem uit. Sluip dan verder tot de hoek van de achterste generator en gluur naar links de hoek om. Voor de ijzeren trap, en vlakbij de alarmknop, staat de 2e monteur. Ook deze is uit het zicht van die monteur bovenop de omloop. Dus schakel hem snel uit en ga dan snel de ijzeren trap op en dan boven gelijk door de deur. Volg de gang en ga dan gelijk linksaf en dan links door de deur de kamer in. ga hier, rechts achter in, door de deur de controle kamer in en schakel snel de monteur uit voordat hij op de alarmknop drukt. Die monteur, buiten op de omloop zal hier niets van merken maar je hebt kans dat hij zich zo meteen zal omdraaien. Dus voor je nu de Q-Worm hier in de computer gaat doen, ga je eerst snel weer naar buiten en ga je die monteur op de omloop even in slaap sussen. Dan terug naar de controle kamer. Op het bureautje staat dan, links naast de computer, weer het Cd-Rom apparaat, dus die daar weer je Q-Worm Cd in. Je krijgt nu een aantal mededelingen. Ten eerste dat je de Q-Worm hebt geladen in de Liftbesturingscomputer en dan hoor je een computerstem zeggen dat de Lift naar het Penthouse nu On-Line is, maar.....even later vertelt diezelfde stem dat de Penthouse Lift weer OF-LINE is. M meld zich dan en ze vertelt je dat het security systeem toch moeilijker te omzeilen is als gedacht en dat je een andere manier moet vinden om 8 verdiepingen hoger op te komen.

Berg je Q-Worm weer op en zorg dat je die ene TRAANGASGRANAAT snel kunt weg gooien. Verlaat de controle kamer en ook de voorkamer terug naar de gang en ga rechts en dan linksaf naar het einde van de gang maar HEEL VOORZICHTIG. Aan het einde van de gang is dan links de, open, toegang tot de 2e generatorruimte. Gluur voorzichtig naar binnen. Je ziet een monteur en een burger bewaker en ze staan vlakbij de alarmknop. SAVE (F5) Dit is lastig. Je kunt echt niet naar binnen stormen om ze allebei op tijd uit te schakelen. Dus hou de TRAANGASGRANAAT stevig vast, haal diep adem en werp de TRAANGASGRANAAT naar die 2 heren toe. Wacht op de flits. De monteur en de bewaker staan dan hun ogen uit te wrijven. Snel ren naar binnen en sus ze snel in slaap en ren dan door naar de "OBSERVATIEDEK" deur en maak deze open. LOADING.

Je bent nu op het dak van het lage toren gedeelte.  Q meld zich en vertelt je over de magnetische schoenen en handschoenen. Je krijgt vanaf nu weer te maken met schurken bewakers en deze mag je dus wel doden. Het is echter wel nog steeds STEALTH, dus alarmen mogen er niet afgaan. Sluip naar links naar de hoek, gluur de hoek om en schakel de bewaker uit met je sniper (de sniper heb je uit die kast beneden in die opslagkamer gepakt). Loop nu dan gewoon verder over het dak naar de achterste toren en als je daar vlakbij bent dan start er een FILMPJE waarin Bond zijn Magneten aan zijn handen en voeten doet en dan kleeft ie aan de glazen wand. Kijk omhoog. Hoog boven Bond (8 etages hoger) zie je de ronde lift hangen. Wel daar moet je naar toe. Gewoon op je Vooruit Toets drukken en Bond klimt omhoog en als je bijna op de hoogte van de lift bent dan zie je hoe Bond dan vanzelf de lift in gaat en volgt er de LOADING.

Denk er wel om, tijdens deze klim, dat er op de verdiepingen bewakers zijn en deze kunnen Bond zien terwijl hij omhoog klimt. De "gewone" bewakers kunnen dan alsnog alarm slaan. Dus let er op terwijl je omhoog langs de gevel klimt. Dus steeds wel even stil houden en wachten tot je ziet dat zo'n bewaker weer de andere kant op loopt en dan door klimmen naar de volgende verdieping. Dit zou alleen tijdens het eerste deel van de klim zo moeten zijn. Als je hoger op bent dan heb je hier geen last meer van.

Level 5: De Nightfire Bestanden stelen

Je bent dus 8 etages omhoog geklommen. Bekijk even je opdrachten. Nog steeds is je hoofdopdracht om de Nightfire bestanden uit de Hoofdcomputer te stelen. Maar je hebt er een nieuwe opdracht bij en dat is om de Q-Worm in Mayhew's computer de lade. Tot dat je de Nightfire info uit de hoofdcomputer core hebt gehaald zul je nu geen vijanden tegen komen.

Ga links door de gang en dan de bocht om naar rechts. Links is dan de glas deur naar Mayhew's kantoor, dus ga daar naar binnen. Je komt dus in de secretaresse kamer. Ga door de volgende deur en je bent in Mayhew's kantoor. Ga naar het bureau en plaats daar je Q-Worm weer in het Cd-Rom machientje. Goed, oké....nu de Computer Core vinden. Terug de gang in en volg deze verder naar links. Na de bocht is er links een verbreding en daar zijn dan de dubbele bruine deuren naar de grote KLUIS. Loop naar deze deuren. M meld zich. Links van de deuren is het Code Slot, dus ga daar rechtvoor staan en druk op je "Use" toets en de dubbele deuren gaan open. Ga naar binnen. Je bent in het voorportaal van de grote Kluis. Links is her RODE CODEERSLOT. Gebruik er je Codebreker op en als deze klaar is wordt het slot groen en gaat de grote, stalen, kluisdeur open. Het is dus een grote ronde waterkluis met in het midden een klein "eilandje". De loopbrug rolt vanzelf uit. Ga over de loopbrug naar het "eilandje". Er komt een KOLOM omhoog. Dit is de COMPUTER CORE. Loop er naar toe en druk op je "Use" toets en je hebt de Nightfire bestanden gedownload.

Draai je om en loop de kluis weer uit en........SCHURKEN IN DE GANG......EEN STUK OF 8......GEEN STEALTH MEER NU, dus KILL KILL KILL ze allemaal. Verzamel hun wapens. M meld zich weer en feliciteert je met het behalen van het hoofddoel van deze missie, maar M is een lastige baas. Ze heeft alweer een nieuwe opdracht voor je en dat is het planten van een Q-Bug in de vergaderzaal en in Drake's Penthouse kantoor. Ga verder naar links door de gang. De Uitgang deur gaat nu nog niet open, maar links is dan de glasdeur naar de vergaderzaal. Ga daar binnen en door de volgende deur en je bent in de grote vergaderzaal. FILMPJE.....Bond plaatst de Q-Bug onder de grote vergadertafel. Keer terug naar de gang en dan links naar de Uitgang Deur. Deze gaat nu wel open. LOADING. FILMPJE.....Bond is in een trappenhuis en de Deep Cover Agent waarschuwt hem voor een valstrik en dan sta je buiten op het dak.

Level 6: Penthouse:

Volg het dakpad naar rechts naar de deur van het glazen Penthouse. Deze gaat vanzelf open dus stap naar binnen. Loop door naar het midden. Rechts is dan een Rood Code slot en daarnaast een dubbele bruine deur die nooit open zal gaan.  Naar links is dan de grote TAFEL met daarop een computer. Gebruik je Onderbreker op het rode codeslot en als je code breker klaar is wordt het slot weer groen. Wacht even een paar seconden. Rechts gaar er dan een geheime "kast" in de muur open. Ga daar binnen. Er staat een kist in en achter het hek zie je de SAM RAKETWERPER liggen. Helaas kun je deze niet pakken. Open wel even de kist door het hangslot door te branden en grijp er dan wat ammo uit. Ga nu naar die grote tafel en ga erachter. Vanzelf heb je dan de Q-Bug geplaatsts. SAVE SAVE. Nu verschijnt er buiten een HELIKOPTER en deze begint het Penthouse onder vuur te nemen. Je kunt proberen de Heli met je geweren uit de lucht te blazen maar dat zal niet lukken. Je hebt die SAM nodig. Je moet proberen om in leven te blijven. De Heli zal het Penthouse grondig vernielen maar ook zal één van zijn schoten dat hekwerk in de geheime kast vernielen. Als dat is gebeurd dan ga je dus de SAM RAKETWERPER EN ALLE RAKETJES EN OVERIGE AMMO UIT DIE GEHEIME KAST PAKKEN.  Doe gelijk dan een QUICK SAVE. Ga nu dus de HELIKOPTER NEERHALEN. 

Dit is niet echt gemakkelijk. Ik heb niet zoveel verstand van wapens en al helemaal niet van Raketwerpers. Maar ik ben erachter gekomen dat het niet zoveel zin heeft om via je gewone vuurknop de raketjes op de heli af te vuren. Je zult de heli dan niet raken, hij is gewoon te wendbaar. Met je RECHTERMUISKNOP kun je echter de Raketwerper laten INZOEMEN op de Heli en je krijgt dan een zgn "LOCK" op de Heli. Dan zal je raketje vanzelf op het juiste moment worden afgevuurd. Tenminste dat denk ik want nadat ik op deze wijze mijn 8 raketjes naar de helikopter had gestuurd was het gebeurt. Ik geloof echter wel dat je moet inzoemen op de Heli als deze van je verwijdert is en dan op je AF KOMT. Zoem je in op de Heli als deze te dichtbij je is dan duurt het inzoemen te lang en krijg je geen "LOCK" op de Helikopter en zal je raketje de Heli alsnog niet raken.

Is het je gelukt dan start de eindfilm van Missie 4. Je ziet de Heli neerstorten en Bond rent, over het heliplatform, naar de rand van het dak en springt omlaag en parachuteert naar beneden en land op het dak van een auto alwaar de twee jonge dames dan de schrik van hun leven krijgen. Het Scorescherm verschijnt en de beginfilm van Missie 5 begint. Lukt het je niet de eerste keer. laad dan je laatste QUICK SAVE in en probeer het opnieuw.

Missie 5: Ware Motieven:

De Nightfire-bestanden die je hebt bemachtigd, bevestigen dat Drake een gevaarlijk plan heeft, waarbij een nucleair privé-arsenaal betrokken is. Het bewijs verondersteld dat één van zijn fabrieken een dekmantel is voor een soort trainingscentrum. Zorg dat je het complex binnen komt en probeer zo veel mogelijk te weten te komen. Doe voorzichtig, 007, want Drake's handlanger Rook hangt daar rond en gaat over de beveiliging

Via de beginfilm heeft M je teruggestuurd naar het Phoenix complex en heb je kennis gemaakt met Rook. Geen Stealth meer, maar lekker knallen. Bekijk even je opdrachten. Je moet dus Rook zien te vinden en uitschakelen, maar dat zul je voorlopig nog niet doen. Eerst moet je de stroom voor de dienstlift inschakelen.

Level 1: De Luchtsluizen openen.

Je begint in een verdeelpunt van ventilatieschachten. Er is maar 1 schacht open, dus kruip daarin. Zet wel je Q-bril op met de groene functie, want het is pikkedonker in deze schacht. Als de Q-bril leeg is geraakt dan moet je steeds even een aantal seconden wachten om de bril weer "op te laden". De schacht gaat eerst schuin omhoog, dan rechtsaf en weer rechtsaf. Ga helemaal rechtdoor naar het einde en laat je dan omlaag vallen de lagere schacht in. Buk en kruip verder door deze schacht helemaal naar het einde. Brand dan het slot door van het vloerrooster en spring omlaag en je beland in een opslagruimte. Verzamel hier wat wapens en ammo en ga dan door de enige deur naar buiten. Oeps.....vijanden.....2 stuks....kill ze en verzamel hun ammo. Je bent in de 1e "generator" ruimte. Links achterin is de DIENSTLIFT. Ga deze lift in en druk op de liftknop. Nada....geen stroom. Draai je om en stap de lift weer uit. Rechts van de twee "verzonken" generatoren, in de hoek, is een glas deur. Deze gaat niet open. Achter deze glasdeur gaat een trap/gang naar beneden. Loop terug naar de deur van de opslagkamer waar je uitkwam en ga dan rechts de hoek in en dan rechts door de deur. Ga dan naar links door deze 2e kamer en dan door de deur en.........Je staat nu op de ijzeren bovenloop van de Grote Turbine Kamer. Er zijn hier een paar vijanden. Als je naar rechts kijkt dan zie je het glazen controle hok en daarbinnen zit een vijand. Ook zijn er een paar vijanden onder je op de vloer. Ga de ijzeren trap af en onderaan de trap is de deur van CONTROLE KAMER 1. Je weet de code voor het slot niet, dus deze deur gaat niet open. Werk je een weg door deze grote ruimte naar de andere kant, onderweg de vijanden doden. Aan de andere kant is de deur van CONTROLE KAMER 2 en ook deze gaat niet open. Ga hier de ijzeren trap op en boven door de "Naar de Generatoren" deur. Smalle gang. Volg deze naar achteren, negeer de afslag naar rechts, en kill de vijanden. Achter in deze smalle gang ga je, rechts, door de deur en je bent in een controle ruimte. Ruim hier de 2 vijanden op en loop dan naar achtermuur. Aan de achtermuur hangt een grijs kastje met een Aan en Uit knop. Druk op je "Use" toets en je hebt nu de stroom voor die dienst lift aan gezet. Goed, volg deze hele route nu terug naar de 1e generatoren ruimte en ga daar weer in de dienstlift en druk weer op de liftknop. Het liftje brengt je verder naar beneden. Pas op want beneden wordt je opgewacht door tenminste 3 vijanden. Kill ze.

Tegenover de lift is de deur van de Beveiliging. Deze gaat niet open. Ga linksaf door het gangetje, deze gaat dan rechtsaf. Kill vijand en ga naar de glasdeur. Rechts van deze deur het codeslot, dus druk je "Us" toets in en ga dan door de geopende glasdeur naar binnen. Loop naar rechts en je krijgt nieuwe opdrachten. Je moet dus de Turbines activeren en de Beveiligingssloten van die 2 Controle kamers uitschakelen. Loop door naar de achterruimte en schakel, links bij de grote luchtsluis, nog een vijand uit. Achter het glas hangen 3 RUIMTEPAKKEN en links is de grote LUCHTSLUIS DEUR. Je kunt hier nu verder even niets doen, maar je komt straks hier terug want je moet door die luchtsluis. Dus noem deze ruimte maar even de LUCHTSLUIS RUIMTE. Keer nu terug naar de dienstlift. Daar zijn dan een paar nieuwe vijanden, dus schakel ze uit. Nu is ook de deur van het Beveiligingskantoor open, dus ga daar binnen, grijp wat ammo uit de stelling en brand het slot door van het hek. Ga door het hek en activeer de hendel. Hiermee heb je dus die 2 codesloten van die 2 controle kamers in de Grote Turbine Kamer uitgeschakeld. Daar moet je nu dus weer naar toe. Dus terug naar de dienstlift. Je kunt nu gewoon met het liftje weer omhoog, maar dat is saai. Ga liever nu linksaf en dan links de hoek om. O....een hek verspert je de weg. Achter dit hek is de trap/gang naar boven naar de 1e generatorruimte. Links staan rode vaten tegen dit hek. Blaas deze rode vaten op en het hek is weg, dus ga de trappen op naar boven en boven door de glasdeur en je bent ook terug in de 1e generator ruimte. Er zijn hier nu een paar nieuwe vijanden, dus ruim ze op en volg dan de route terug naar de Grote Turbine Kamer. Ook daar zijn dan een paar nieuwe vijanden, dus ruim ze op en ga dan naar de CONTROLE KAMER 1 deur. Open deze deur en ga naar binnen, trappen op en kill de vijand boven in de controle kamer. Ga dan naar de Rode Knop bij het raam en druk op je "Use" toets om deze knop in te drukken. De knop wordt groen. Draai rechts en je ziet op het paneel dat je nu Turbine 1 hebt ingeschakeld. Wel, verlaat Controle Kamer 1 en ga naar Controle Kamer 2 en herhaal dit. Je hebt dan beide turbines ingeschakeld en het water uit de luchtsluis gehaald. Nu moet je een ruimtepak bemachtigen.

Keer nu terug naar de LUCHTSLUIS RUIMTE, via de dienstlift of de trapgang. De glazen deur waarachter de 3 ruimtepakken hangen is nu open dus stap gewoon tegen één van de ruimtepakken aan en Bond heeft deze dan aan en heeft dan ook een Lasergeweer in zijn hand. De grote luchtsluis is nu open. Dus ga de luchtsluis in en loop door. LOADING.

Level 2: Rook:

Loop verder door de sluis naar de volgende deur en druk daar dan op de Rode Knop, rechts. De luchtsluis vult zich nu met water en dan gaat de deur open. Ga erdoor en zwem door de ronde buis. Deze gaat eerst schuin omhoog en wordt dan weer vlak. Volg de buis helemaal naar achteren naar de volgende deur en SAVE. Druk ook hier op de Rode Knop om de ronde deur te openen en ga erdoor. Je bent nu in een brede, ronde hoge verticale SCHACHT. Op de bodem van de schacht draait een grote ventilator. Er zijn op verschillende hoogtes een paar platformen in de schacht en daarop staan een paar vijanden. Schakel ze uit. De schacht is dus vol water dus je zwemt. Tegen één van de wanden van de schacht "hangt" Drake's Shuttle. Halverwege omhoog in de schacht is weer een ronde deur, in de wand tegenover de Shuttle. Daar moet je naar toe. Dus zwem omhoog en zwem naar deze ronde deur en druk weer op de rode knop om de deur te openen. Zwem erdoor en volg de buis. PAS OP. De buis gaat dan omlaag en dan zie je 3 Rode Lasers. Zwem, voorzichtig tot vlakbij de lasers en WACHT DAN. De lasers komen en verdwijnen in intervallen. Wacht dus tot de lasers verdwijnen en zwem dan snel verder omlaag. De buis wordt dan weer horizontaal en je komt bij de 2e serie lasers. Wel, herhaal het grapje om ook hier weer voorbij te komen en zwem verder. Je gaat dan over een ventilator heen en komt bij de 3e serie lasers. Zijn ze even weg, zwem dan snel verder. De buis gaat weer omhoog en wordt dan weer vlak en je komt bij de 4e serie lasers. Weer even wachten en dan verder zwemmen en dan kom je aan het einde in de luchtsluis. Druk hier, links, op de rode knop. Het water wordt nu weer uit het buizensysteem gepompt en de volgende deur gaat open. Volg de buis verder naar het einde naar de laatste ronde deur en SAVE .

Achter deze deur is Rook. Ik zal het je eerst maar weer even uitleggen. Achter deze deur kom je weer in een dikke verticale ronde schacht. Maar er is nu geen water in en er heerst gewichtsloosheid. Rook is in deze schacht en heeft een "Straalpak" aan die hem in staat stelt om te VLIEGEN. Jij kunt dat niet. Rook zal helemaal omhoog naar bovenin de schacht gaan en daar op één van de bovenste platformen op je wachten. Er zijn dus, op verschillende hoogtes platformen in de schacht. Zodra je door de deur gaat zal Rook er zijn en op je schieten en jij zal gelijk omlaag naar de boden zakken. Je moet dan, via je springtoets en je pijltje Vooruit toets op het eerste platform, boven je, zien te komen en je dan zo een weg omhoog werken. Dus van platform naar platform tot je op de 1 na hoogste ring van platformen bent gekomen. Rook is dan op één van de bovenste platformen. Begin dan op hem te schieten. Rook gaat "Zweven" en gaat van links naar rechts en omhoog en omlaag. Hij is echt moeilijk te raken, maar telkens zal hij een kort moment stil hangen. Dan kun je hem goed raken. Ook zal hij een paar keer recht op je af komen en ook dan kun je hem goed raken. Rook is echt niet zomaar even uitgeschakeld. Je zult hem een flink aantal keren goed moeten raken. Op een gegeven moment zul je echter Drake horen. Drake feliciteert je dan met het behalen van je "TRAINING". Rook wordt kwaad en schreeuwt dat hij Bond wel aan kan. Hierna moet je Rook dan nog een keer of 3 goed raken en dan heb je gewonnen.

Dus, druk op de Rode Knop om de deur naar de ronde verticale schacht te openen en zeg hallo tegen ROOK. Versla hem.

Als Rook uiteindelijk het loodje heeft gelegd start de eindfilm van deze missie. Bond kruipt via een buis naar buiten en wordt dan "opgewacht" door Kika. Vergis je niet, je bent nu gevangen genomen. Kika en Bond worden met een heli afgeleverd bij Drake bovenin de Phoenix Toren. Het Score scherm verschijnt en dan start de beginfilm van Missie 6.

Missie 6: Hoogverraad:

Level 1: Onsnap levend uit het liftje

We weten niet precies hoe we het contact hebben verloren, 007, maar het lijkt erop alsof jij en agent Paradis naar Drake's penthouse zijn teruggebracht, bovenin de Phoenix-toren. Ontsnap uit het gebouw en breng jezelf in veiligheid. We vernemen graag binnenkort dat je succesvol ontsnapt bent.

Dominiqe wordt dus door Drake ontmaskert en door Kika afgevoerd. Maar Dominiqe is geen katje om zonder handschoenen aan te pakken en ze verzet zich. Er volgt een gevecht en dan dendert Bon over de dakrand en stort omlaag. Hij weet zich echter vast te grijpen aan de lift en kruipt de ronde lift in. Dit liftje hangt dus helemaal boven aan de BUITENKANT van de Phoenix toren.

ONMIDDELLIJK ALS JE DE CONTROLE HEBT GEKREGEN SAVE JE .

Het wordt nu echt hectisch. Bond is dus in de lift. De lift zal , schoksgewijs een aantal etappes omlaag gaan en steeds wordt de lift, en dus ook Bond, dan vanuit de torens onder vuur genomen. Ook door RAKETJES. Dit heeft tot gevolg dat het liftplatformpje waarop Bond staat steeds een stukje kleiner wordt. Probeer in leven te blijven en probeer, vanuit de lift, zoveel mogelijk van de vijanden uit te schakelen die steeds links en rechts van je op de verdiepingen van de toren zijn. Als je verstandig bent dan zorg je er vast voor dat je zo meteen snel je MOBIELE TELEFOON tevoorschijn kunt halen.

Goed, de lift zakt dus een keer of 4, steeds een paar verdiepingen omlaag en blijft dan steeds weer eventjes stil hangen. Steeds wordt je dan vanuit de toren verdiepingen onder vuur genomen. Schakel de vijanden in de torens (links en rechts) uit met je sniper geweren. Na een keer of 4 te zijn gezakt is de lift op de hoogte van het dak van de laagbouw gekomen. Ook vanaf dit dak wordt je, zowel van links als van rechts, onder vuur genomen. Dan zakt de lift nog 1 maal verder omlaag en hangt dan op de hoogte van de verbindingsgang die de linker toren met de rechter toren verbindt. Er komt een groot gat in de muur van deze gang en van daaruit neemt 1 vent je onder vuur. SNEL SNEL, SCHAKEL hem uit en haal dan je MOBIELTJE uit je Gadgets inventory en mik ermee op de PLAFONDHAAK in de verbindingsgang en druk dan op je VUURKNOP. Bond wordt dus die gang ingetrokken. LOADING.

Level 2: De Servers vernietigen.

Helaas loopt het spel, in ieder geval bij mij, in dit level niet zoals het zou moeten. Volgens mij zit er hier een vervelende bug in het spel die er voor zorgt dat je spullen kwijtraakt en dat de dingen niet precies juist gaan. Ik leg het uit.

Je bent dus in die verbindingsgang getrokken door je Graple. Je hoort een mededeling dat er iemand moet gaan kijken naar de servicelift. Wel je bent al eerder op deze verdieping geweest. Het grootste deel van Missie 4 speelde zich hier af. Als eerste moet je die servers in de serverruimte gaan vernietigen maar hiervoor heb je explosieven (Handgranaten) nodig, en die heb je niet. Die moet je dus eerst zien te vinden.

Ga rechtsaf door de verbindingsgang en dan linksaf de volgende gang in. Volg deze gang weer. Rechts de hoek om en......Jawel....nu geen rode lasers die de gangen afsluiten maar.....veiligheidshekken. Dus ga hier weer door die deur naar de kantoren en ga weer door de rechter kantoorruimte. Kill de 3 vijanden en ga door de volgende deur naar buiten de gang weer in. Je bent nu dus achter dat hek en hier is dus die SERVERRUIMTE. Ga er nog niet binnen maar ga links de volgende gang in en dan rechts door de keukendeur de grote keuken in. Ren snel door naar links en dan links de hoek om want op de achterste tafel staat een koffertje en hier komt een Boobytrap uit. Kill de vijand en ga door de deur de gang weer in. Net als in missie 4 ga je dan links aan de overzijde door de smalle deur en dan werk je je een weg naar het Systeembeheerders kantoor. Als je daar binnen bent kun je ogenschijnlijk niet verder. Wacht maar eventjes. Opeens gaan de dubbele deuren open die naar de gang leiden. Een vijand schiet vanuit de gang een raketje af en hierdoor ontstaat er een groot rond gat in de muur. Schakel die vijanden uit en ga dan door het muurgat en je bent in de grote vergaderzaal. Schakel hier de vijanden uit. Er komen ook vijanden binnen via de dubbele deuren vanuit de Centrale Hal. Schakel deze ook uit. Op de 2 grote vergadertafels liggen een bende wapens en ammo. Grijp het allemaal. Voor de achterste vergadertafel staat een kist. Brand het slot stuk van deze kist en grijp er de Granaten uit. Goed, ga nu dus terug, via het kantoor en de keuken, naar de SERVERRUIMTE. Ga er binnen. Je moet nu dus de SERVERS hier vernietigen.

Je moet de achterste rij servers vernietigen en ook de rij tegen de achterste zijmuur. Gooi dus je handgranaten voor de servers. Als het goed is zie je steeds een mededeling die je verteld hoeveel servers je nog moet vernietigen. Uiteindelijk krijg je de mededeling dat je alle servers vernietigt hebt.  Je moet nu terug naar de vergaderzaal en daar weer zoveel mogelijk granaten uit de kist halen. Dan ga je de centrale hal weer in. Aan de overzijde van de centrale hal, dus aan de andere muur, zie je een groot zwart raam. Achter dat raam is het Beveiligingskantoor en daar binnen is de knop waarmee je de hekken omhoog haalt. Dus knal dat raam stuk en kruip er door (een Buk/Spring sprong) en in het beveiligingskantoor vindt je dan rechts de Rode Hendel. 

Gebruik deze hendel en wacht dan even en je hoort de mededeling dat de hekken omhoog zijn gegaan. Klim terug door het raam en ga dan rechts de volgende gang in. Alle hekken in de gangen zijn nu open. Ga terug naar buiten via het raam en dan rechtsaf de gang in. Volg deze gang, ruim in de gang en de kantoren de vijanden op. De gang gaat dan rechtsaf en dan, bij de deur van het Beveiligingskantoor weer naar links. Doe dat dus ook, kill nog 1 vijand en ga dan links door de "Uitgang" deur (net zoals je dat in Missie 4 ook al deed). LOADING

Level 2: Trappenhuis:

Je bent dus nu in het trappenhuis en van boven wordt je al gelijk onder vuur genomen. Dus schakel ze uit. Je bent in het trappenhuis op de 37st verdieping en je moet omlaag naar de 7e verdieping. Het is dus een hele afdaling. Je komt diverse vijanden tegen in het trappenhuis.

Begin maar met de afdaling. De deur van de 33st gaat open. Ga daar even de vijanden uitschakelen, maar je kunt niet echt verder de 33st op omdat de gang aan beide kanten is afgesloten. Dus terug het trappenhuis in en daal verder af.  Op de 29e kun je ook naar binnen en kun je in een paar kantoren wat vijanden killen en ammo verzamelen. Maar je moet weer terug het trappenhuis in om verder te dalen.  Als je op de 20st bent gekomen vindt er onder je een ontploffing plaats en hierdoor zijn de trappen tussen de 19e en de 16 verdieping verdwenen. Daal af naar de 19e. De deur van de 18e is nu open. van de trap tussen de 19e en de 18e resten alleen nog maar kleine stukjes treden langs de muur. Daal hierover, voorzichtig, verder af naar de 18e en ga deze verdieping op. Ge gelijk linksaf en dan gelijk rechtsaf en dan rechts door de deur het kantoor in. Ga door dit kantoor en ook het volgende er achter. Schakel de vijanden uit en in het achterste kantoor ga je via de deur terug de gang in. Volg deze gang naar links en dan rechts de hoek om. Voor de volgende bocht is er dan een gat in de vloer van deze gang. Spring hierdoor omlaag en je beland in de gang van de 17e verdieping. Gelijk recht voor je is een kantoor en van daaruit nemen vijanden je onder vuur. Knal ze neer en klim dan door het raam dat kantoor in. Ga rechts via de deur weer naar buiten en klim door het volgende raam het volgende kantoor weer in. Schakel de vijand uit. Ruim ook hier de vijanden op en ga achterin rechts via de deur weer naar buiten en dan gelijk door de deur recht voor je het volgende kantoor in. Ruim de raketwerper uit de weg en ga het achterste kantoor in. Ruim ook hier de 3 vijanden uit de weg en dan ga je, rechts, door het raam naar buiten de gang weer in. Rechts in de hoek is dan de deur naar het trappenhuis dus ga er door en daal voorzichtig via de stukjes treden verder af naar de 16e en dan zijn de trappen weer gewoon intact. Dus daal verder af naar de dubbele deuren van de 7e verdieping. Als je op 12 bent gaat 13 nog even open. Ruim dan daar de 3 vijanden nog even op en dan ga je echt nu verder naar de 7e verdieping. Ga door de dubbele deuren. LOADING.

Level 3: Boekhoudkundige verdieping:

Je bent op de 7e verdieping. Dit is de boekhoudkundige verdieping en hier moet je alle SERVERS gaan vernietigen. Maar eerst moet je weer explosieven vinden. Hiervoor moet je dus weer naar de vergaderzaal. Deze verdieping is in principe hetzelfde als de 37ste verdieping waar je daarstraks was.

Rechts is de gang afgesloten door een hek, maar links staat het hek halfopen. Ga dus links de gang in onder het hek door maar VOORZICHTIG. Gelijk om de bocht van de gang is er een lasermijn aan de muur. Schakel de mijn uit door er van veilige afstand een kogel in te jassen. Je zult op deze verdieping, in de kantoren, nog meer van deze lasermijnen tegen komen, dus wees er alert op. Ga verder door de gang naar achteren. Achterin de gang kom je bij een deur die op een kier open staat. SAVE. Dit is de deur van het 1e kantoor en als je even door de kier naar binnen gluurt zie je achter de deur de roder laserstraal van een lasermijn. De deur gaat naar binnen open.  In het kantoor zijn nog meer lasermijnen. Er zijn ook 4 vijanden in dit kantoor. Open de deur en stap ONMIDDELIJK snel achteruit. De lasermijn ontploft. Ga het kantoor in en werk je een weg naar het raam achterin, ondertussen met je sniper de vijanden daar uitschakelend. Ga dan naar de deur, links. Open deze deur en.....Stap NIET naar binnen. Weer lasermijnen. Deze keer een stuk of drie. Ook staat er op het bureau, naast het computerscherm, een Boobytrap koffertje en het geweer van dit ding zal in actie komen als je 1 stap naar binnen doet. Achter dit 2e kantoor is een 3e kantoor en vandaar uit zullen vijanden, via het raam, op je gaan schieten. Laat de deur open en stap even terug en smijt dan een handgranaat het 2e kantoor in en hopelijk heb je dan dat boobytrapkoffertje en de eerste lasermijn uitgeschakeld. Stap dan naar binnen en blijf staan. Met je snipergeweer schakel je dan eerst maar de vijanden in dat 3e kantoor uit en dan zoek je de andere lasermijnen op en laat je deze ontploffen. Ga dan naar het raam achterin en klim erdoor het 3e kantoor in. Dit is een lange kantoorzaal. Loop er door naar achteren, schakel de vijanden uit en verzamel ammo. Achterin deze zaal ga je links door de dubbele deuren naar buiten en je bent in de gang. Ga rechtsaf de Centrale Hal in.

Je bent nu dus in de Centrale Hal. Rechts zijn de 2 dubbele deuren van de vergaderzaal. Probeer ze te openen. Shit.....ze gaan niet open. Loop naar de ingang van de andere gang.......VERDOMME......In beide gangen, dus de gang waar je uit kwam en de gang waar je in wilt, komen nu de Hekken naar beneden. Je zit nu opgesloten in de Centrale Hal. Geen paniek nu. Je kunt dus de Centrale Hal niet uit......na een paar seconden verschijnen er op de verdieping boven je en onder je een bende vijanden. Zij allen gaan je nu bestoken met hun raketwerpers. Hierdoor begint de vloer van de Centrale Hal flink beschadigt te worden. Je moet nu in leven zien te blijven en een stuk of 10 van die raketwerpende vijanden, boven en onder je, uitschakelen. Dan gaan de dubbele deuren van de vergaderzaal open en daaruit komen dan een stuk of 3 speciale vijanden. Schakel deze ook uit en ga dan de grote vergaderzaal in. Verzamel hier de Ammo van de tafels, vooral de Lasermijnen. Je krijgt de mededeling dat je de Explosieven hebt gevonden.Tussen de beide dubbele deuren, achter het dia-apparaat, staat een kist. Brand het slot van de kist stuk en grijp er een handvol handgranaten uit. Ga dan terug de Centrale Hal in. Kijkuit want er zijn nog raketvijanden. 

De beide hekken zijn nu weer open, dus ga rechtsaf de rechter gang in. Loop door naar het brede deel. Vergeet de camera maar. Links is de deur naar op slot. Verderop is de gang weer afgesloten door een hek. Ga daar, rechts, door de smalle deur het kantoor binnen. PAS OP. Links is een raam en daarachter is weer een kantoor. Er zijn hier Lasermijnen. Vanuit dat andere kantoor wordt je nu beschoten. Blaas de mijnen op. Je kunt dan door het raam heen die andere mijnen in het andere kantoor opblazen als je maar goed gaat staan. Schakel de vijanden uit. In dit voorste kantoor staan 4 SERVERS. 2 tegen de rechtermuur en 2 tegen de deur muur. Vernietig ze alle 4.

Je kunt dit het beste doen door op elke Server een Lasermijn te plakken en deze dan, van veilige afstand, laten ontploffen. Je kunt ze ook vernietigen met Handgranaten. Als je deze 4 Servers hebt vernietigt dan krijg je de mededeling dat je nog 5 van dit soort Servers moet vernietigen. Deze moet je dus zoeken in de overige kantoren.

Ga dan, via het verbindingsraam, het volgende kantoor binnen. Hier staan, links achter het scherm, ook 2 Servers. Vernietig deze ook. Ga dan door de deur de gang in en door de volgende deur, rechts, het volgende kantoor in. Dood de vijanden hier, ook in het achterste kantoortje. In het voorste kantoor staan dan weer 2 Servers tegen de één van de muren. Vernietig ze. Je krijgt dan de mededeling dat je nog 1 server moet vernietigen. Hiervoor moet je nu echter helemaal terug naar de andere kant van de Centrale Hal. Dus werk je een weg terug naar de Centrale Hal en ga dan de tegenoverliggende gang in en daar door de eerste deuren, links, het kantoor weer in. Hier staan weer 2 Servers tegen de linkermuur. Vernietig ze allemaal. Ga terug naar de Vergaderzaal en grijp zoveel mogelijk handgranaten en misschien vindt je nog een Lasermijn. Ga weer de Centrale Hal in en dan weer de rechter gang in en werk je weer een weg door de kantoren naar het aller achterste kantoor waar je Server 3 en 4 hebt gevonden. Ga hier het achterste kantoor in en dan via het raam de gang in. Volg deze gang, pas wel op voor nog een Lasermijn hier, en ga dan aan het einde naar Rechts naar de Grijze Liften. De Rechter lift staat open, dus ga erin. LOADING.

Level 4: Ondergrondse Parkeergarage.

Je moet in dit level alle bestelbusjes opblazen. Er rijdt één zwarte bestelbusje rondjes door de garage en vanuit deze zwarte bestelbus wordt je onder vuur genomen. Er staan verder 5 Witte Bestelbusjes geparkeerd in de garage. Verder zijn er nog wat "loslopende" vijanden.

Eerst moet je die rijdende zwarte bestelbus uitschakelen. Deze auto rijdt dus een vast rondje door de garage. Op twee plaatsten staat de bus dan telkens even stil. Dan kun je de schutter in de bus raken. Na een paar maal goed deze schutter in de auto geraakt te hebben ontploft zijn  machinegeweer en zijn voorraad ammo. De Bus ontploft dan. Nu moet je de overige 5 Witte bestelbusje opblazen. Dat doe je door er een handgranaat onder te smijten. Heb je niet genoeg handgranaten dan kun je een onbeperkte hoeveelheid vinden in een kist die staat bovenop de richel naast de deur naar het trappenhuis. Als je alle Witte Bestelbuisjes ook hebt opgeblazen krijg je de opdracht om via het trappenhuis naar de Lobby te gaan. Ga dus het trappenhuis in, schakel hier de vijanden uit en boven ga je door de deur. LOADING.

Level 5: Lobby

Je bent dus terug in de lobby van de Phoenix Toren. Zoals je nog wel weet bestaat de lobby uit 3 delen. Het achterste deel, waar je nu bent, met de liften. Dan een grote midden Hal en dan de voor lobby met de centrale balie. Ga dus naar links en dan door de rechter gang. In deze rechter gang is dus de codedeur naar het Beveiligingskantoor. Ga verder en je komt dus in de grote Midden Hal. Hier ga je een geweldig gevecht aan met een hele bende vijanden, die ook boven je zijn op de omloop. Je kunt op de omloop komen via je Graple in je mobieltje. Op verschillende plaatsen zijn er van die Haken in de bovenmuren. Als je hier alle vijanden hebt uitgeschakeld loop dan door de linker of de rechter gang naar de Voor Lobby. Helaas......De hekken in de gangen zijn dicht. Je kunt de Voorlobby niet in. Je moet die hekken omhoog krijgen en hiervoor moet je het Beveiligingskantoor in. Helaas heb je nu niet een Sleutelkaart voor dat code slot. Loop terug naar de Midden Hal. In de Linkermuur, dus waar dat Beveilingskantoor achter is, zit een groot zwart RAAM. Plaats een Lasermijn op dit RAAM en breng de mijn dan tot ontploffing. Of, als je geen Lasermijn meer hebt dan kun je deze zwarte ruit ook breken door er met je mauser of een ander geweer op te schieten.

De Zwarte Ruit breekt in diggels. In het kantoor zijn een paar vijanden, dus schakel ze uit en klim dan door het raam naar binnen. Ga naar het Rechter Console . Je leest dat de Beveiligingshekken NEER zijn. Gebruik je "Use" toets voor dit console en de Hekken zijn nu OPEN. Klim door het raam weer naar buiten en ren nu door de rechtergang naar de Voorste lobby. 

De Eindfilm start. Bond wordt opgepikt door Agente Alura McCall van de Australische afdeling van MI6. En het Scorescherm verschijnt weer. De Beginfilm van Missie 7 begint.

Missie 7: Eiland Ontsnapping:

Het eiland waar je nu bent, is tevens de locatie van Drake's vestiging en is het hart van de Nightfire operatie. Satellietfoto's wijzen erop dat het eiland een uitgebreid netwerk van grotten heeft. Dring het complex binnen en saboteer Drake's plannen. Agent McCall zal je helpen om Drake's plannen om de kernkoppen opnieuw te assembleren te dwarsbomen.

Level 1: Verkrijg toegang tot de grotten

Agent Alura McCall wordt gegijzeld door je vijanden. Je moet haar bevrijden. Maar eerst moet je toegang tot de grotten verkrijgen.

Je bent dus geland op het strand van Drake's privé eiland. Steek over tot op het gras en volg de grasrand dan naar links. Je gaat een bocht om en onder een rotsboog door en dan zie je, recht voor je, de voorzijde van een hut op palen. Voorzichtig nu. De hut staat in een inham en voorbij de hut is water en daar staan 3 TURRETS opgesteld. Het water gaat dan, rechts, een grot in. Aan de overzijde van dat watertje begint een pad dat langs de rots omhoog loopt. Daar moet je naar toe, maar er zijn een paar vijanden rondom de hut en ook 2 vijanden in de hut. De vijanden die in de hut zijn zullen echter die 3 TURRETS inschakelen. Dus je moet snel die 2 in de hut uitschakelen. Sluip tot bij de hut en ga dan rechtsaf langs de hut en dan via de voordeur naar binnen. Kill binnen snel de 2 vijanden en loop naar de tafel. Op de tafel staat een Cd-Rom machientje. Open dit ding en plaats er dan de Q-Worm CD in. Ga terug naar buiten, via de dezelfde deur als waardoor je de hut ingang, en ga gelijk linksaf, steek door het water naar de overzijde en ga dan naar links en dan rechts het rotspad op. Dit rotspad loopt omhoog en gaat dan over de watergrot heen en achter de hut langs. Volg dit pad, schakel de vijanden op dit pad uit en uiteindelijk kom je dan bij de ingang van de grotten. Ga de rotstunnel in en volg deze en in de tunnel volgt dan de LOADING.

Level 2: Verkrijg toegang tot de Eilandbasis:

Volg de rotstunnel verder. Je komt in de eerste grot. Dit is een eindgrot. Er zijn hier 2 vijanden en één ervan staat links op het ijzeren platform. Schakel ze allebei uit en ga dan op het ijzeren platform en klim de ladder in het gat af naar het platform onder je. Volg dan het ijzeren looppad naar de volgende grot. Schakel hier de vijanden uit. In deze grot staat een grote blauw/groene Generator waar een dikke RODE Pijp uitkomt. Voor en achter deze generator zijn door hekken afgesloten gebieden. Het hekgebied voor de generator is door een hangslot afgesloten. Je kunt het slot doorbranden met je horloge maar het heeft weinig zin. Loop dus voorbij de generator en ga dan door het hek (de op 1 na laatste sectie van dit hek is de deur). Je kunt dan links wat ammo vinden. Ga dan, rechts de 2e rotstunnel in en volg deze naar de 3e grot. Deze 3e grot bestaat uit 2 delen. In het voorste deel staat weer een grote generator waar nu GELE pijpen uitkomen. Achter deze generator is het 2e deel van de grot achter het hek. Kill de vijanden en ga verder door het hek naar het achterste deel van de grot. Aan het einde is dan de ingang van de "metalen" tunnel. Maar er zijn hier ook 2 gebiedjes achter hekken. Rechts en links. Je kunt achter beide hekwerken wat ammo vinden, maar het is nauwelijks de moeite. Ga dus die tunnel in en volg deze. LOADING in de tunnel.

Level 3: Zoek de Explosieven en blaas de raket op:

Ga verder door de tunnel en deze brengt je dan in een grote loods. In het voorste deel van deze loods staan rechts een stapel grote kisten en links een aantal containers achter elkaar. Achterin zie je 2 mannen bezig bij een grote pijp en rechts van hen zie je, boven, een ijzeren platform welke te bereiken is via een trap. Daar moet je naar toe. Maar ga eerst even naar links en achter de containers dan de gele ladder op en je komt op het linker boven platform. Hier zijn 2 consoles en op de tafel tussen deze 2 consoles grijp je wat ammo. Klim dan terug omlaag en ga nu die 2 mannen omleggen die bij die pijp bezig zijn. Klim da, via de trap, naar het rechter platform, kill nog een vijand en ga boven door de open poort de gang in. Links, links, kill vijanden en ga gelijk rechts de ronde kleedruimte binnen. Kill hier ook de vijanden en verzamel de ammo en ga terug de gang in en dan rechts door de volgende open poort. Je bent in een grote hoge hal met links boven weer een platform welke te bereiken is via de trap helemaal links achter in de hoek. Rechts in deze hal is echter een hek en achter dit hek liggen de Explosieven die jij nodig hebt. Dus kill eerst wat vijanden hier en ga dan het hangslot van dat hek doorbranden en stap naar binnen en pak dan de Explosieven van de tafel.  Je krijgt een nieuwe opdracht en dat is om deze explosieven onderaan de lanceertoren te gaan plaatsen.

Ga dan, via de trap links achterin, naar boven en boven door de volgende poort, rechts, een korte gang in. In deze gang is een codedeur en in de hoek weer een open poort welke je bij een wenteltrap brengt. Gebruik echter eerst je Codebreker op het code slot van de dichte deur en als je codebreker klaar is gaat die deur open. Ga naar binnen en naar beneden. Kill de 2 vijanden. Verder is hier niets. Op de bovenverdieping is een vent in een ruimtepak. Deze vent MAG JE NIET DODEN, het is een BURGER. Ga terug de gang in en dan links door de poort en ga de wenteltrap op en boven rechts door de poort. Je komt in een brede gang die naar rechts gaat. Recht tegenover de wenteltrap is de ingang van een tunnel. Waarschijnlijk is daar een vijand, dus kill maar ga nu nog niet deze tunnel in. Volg de brede gang. Deze gaat rechts de hoek om. Hier staat een heftruck en er zullen vijanden in de gang zijn. bijna aan het einde van deze gang ga je, rechts de trap op en je komt op een soort "balkon". Je krijgt een nieuwe opdracht: Laad de Q-Worm Cd in de Raketlanceercomputer. Vanaf dit "balkon" heb je dus uitzicht op raket die staat opgesteld in de lanceertoren in de lanceertorengrot.

Deze grot heeft dus een meer en er zullen vijanden zijn. Je kunt hier niet doen, dus ga terug de gang in en dan rechtsaf en dan linksaf de tunnel in. In de tunnel een paar vijanden. Volg de tunnel en je komt dus in de grote lanceertoren grot en wel links achter en aan de achterkant van de lanceertoren. De deur van de toren gaat niet open. Spring dus, links van de toren, het water in en zwem naar de bodem. onderaan de lanceertoren is het "generator huis". Aan beide zijde is er een ronde opening om erin te komen. Zwem dus dit "generatorhuis" in en binnen naar de grote rode generator. Je plaatst dan vanzelf de Explosieven en je krijgt hierover een mededeling. Goed, zwem weer naar de oppervlakte. Zoek nu naar een kleine gele ladder waar je het water uit kunt klimmen. Deze ladder is recht tegenover de lanceertoren.

Je komt dan op een platform. Ga hier de trap op en door de deur en je bent binnen in de lanceerkamer. Deze heeft twee etages. Kill hier alle vijanden maar NIET de twee burgers in de ruimtepakken. Boven vindt je dan op de tafel het Cd-Rom machientje. Open deze en plaats er de Q-Worm Cd in. Je hebt nu dus de Q-Worm in de Raketlanceercomputer geladen. Je krijgt een nieuwe opdracht: Vind het Elektronische Tegenmaatregel (ECM) Gebouw.

Ga terug door de deur en de trap af en je ziet dan dat de raket steeds een stuk op en neer gaat. Spring terug het water in en zwem terug naar de achterzijde van de lanceertoren waar je de eerste keer het water in bent gesprongen. Ook hier is een kleine gele ladder, dus klim het water uit en ga terug door de tunnel en dan terug door de brede gang naar het begin bij de wenteltrap. Ga hier nu rechts de tunnel in, volg deze en je komt dan terug in de Lanceertoren grot, maar nu aan de rechterkant en aan de voorzijde van de lanceertoren. Kijk omhoog. Hoog boven je zie je een ijzeren omloop. Wel, daar moet je op zien te geraken want daar is de uitgang naar het volgende level. Loop naar de raket en wacht tot het raketplatform weer helemaal beneden is en loop er dan op. Loop over het platform naar rechts achter. Het platform gaat weer omhoog en zodra het platform op de hoogte is gekomen van de onderste torenomloop spring je van het platform af en land je op de onderste torenomloop.

Volg de omloop naar de andere kant en klim dan de gele ladder helemaal op. Bovenaan de ladder spring je naar links eraf en je bent dan op de bovenste torenomloop. Volg deze helemaal naar rechts tot je niet verder kan. Je bent hier dus ter hoogte van de rode neus van de raket, tenminste als het raketplatform helemaal omlaag is. Boven de neus van de raket is de Grijze Balk waar de raket aan vast zit. Je moet op deze balk zien te komen om dan vanaf die grijze balk op het bovenste omlooppad te komen.

Wacht tot de raket weer helemaal is gezakt. Die grijze balk is dan op jouw hoogte. SPRING EROP. De raket gaat weer omhoog en jij dus ook. Staande op de balk draai je naar linksom en loop tot het uiterste puntje van de balk (tot waar het schuin omlaag gaat). Draai nog verder door naar links zodat je naar het bovenste ijzeren pad kijkt. Wacht dan op het goede moment en spring dan vanaf de ijzeren balk tot op het bovenste pad.

Volg dit pad naar rechts, kill de vijanden en ga dan links de trap af en dan rechts verder naar de hoek en loop tot aan de dichte deur. Dit is de uitgang.  Filmpje.....Bond drukt op zijn afstandbediening, de explosieven ontploffen en dus ook de raket. LOADING

Level 4: Bevrijd Alura

Je begint weer in een grote ronde hoge rots. Hoog boven je is een soort boortoren. Loop, linksom of rechtsom naar de voorzijde van de grot. Pas wel op want er zijn vijanden. Schakel ze uit. Rechts in de "hoek" van de grot begint dan het rotspad dat langs de rotswand omhoog draait naar de uitgang helemaal bovenin deze grot. Dus ga dit pad op en volg het omhoog. Je komt bij de 1e cabine. Ga naar binnen, schakel de 4 vijanden uit, verzamel ammo en ga dan door de andere deur weer naar buiten. Volg het pad verder omhoog, je gaat over een brug en komt dan bij de 2e cabine, halverwege omhoog in de grot. Ga weer naar binnen, kill de vijanden, verzamel ammo en ga door de andere deur weer naar buiten. Volg je weg verder omhoog, weer over een brug en je komt bij de 3e cabine. Ga weer naar binnen, schakel de vijanden uit en grijp zoveel mogelijk ammo. Het sniper geweer dat hier binnen ligt is niet voor jou bestemd. Deze sniper is voor Alura. Alura zit opgesloten achter het hek. Gebruik dus je Codebreker op het rode codeslot en de deur gaat open en Alura is vrij. Zij grijpt de sniper en ze zal je nu weer gaan volgen. Ga dus weer door de andere deur naar buiten en volg het laatste stuk pad verder omhoog en ga door de tunnel. Aan het einde van de tunnel ben je buiten en dus aan de andere kant van de grotten. 

Volg nu gewoon maar het rotspad dat nu naar rechts en omlaag gaat. Kill alle vijanden die je tegenkomt. Het pad gaat dus eerst omlaag en dan linksaf, over een brug en dan is het weer vlak en ga je een paar bochten om en uiteindelijk houdt dit pad op bij een ravijn. (het pad waar je op bent maakt hier een lus). Aan de overzijde van het ravijn gaat een lager gelegen pad verder. Schakel eerst de vijanden daar uit en spring dan over het ravijn naar het lagere pad. Alura zal je volgen. Volg dit pad dan verder, kill de vijanden en na wat bochten kom je weer bij de ingang van een tunnel. Ga de tunnel in en halverwege deze tunnel volgt er de LOADING.

Level 5: Schakel de ECM uit

Ga verder door de tunnel. Alura is je al voorbij gesneld. Je komt buiten. Alura staat verder op al op je te wachten. Ga naar haar toe. Bond verteld haar dan dat hij naar dat radiotoren gebouw zal gaan en dat zij een vervoermiddel moet zien te vinden om daarmee te kunnen ontsnappen. Alura klimt dan omlaag naar het pad. Je krijgt een nieuwe opdracht: Schakel alle Elektronische Tegenmaatregelen (ECM) uit.

Volg Alura dus naar omlaag. Dit doe je door van plateau naar plateau te springen. Je komt beneden op het pad. Naar rechts is het pad afgesloten door een groot hek. Je moet dus verder naar links. Daar staat het 1e ECM gebouw. Dat is het grote gebouw met de radiotoren op het dak. Achter dit ECM gebouw gaat dan weer een tunnel naar het volgende gebied. Voor het ECM gebouw staat nog een gebouwtje. Dit is een Generator gebouw. Dus volg het pad naar links en ga dit generator gebouw binnen. Pas op. Er zijn 2 vijanden binnen. 1 beneden en 1 boven. Kill ze. Je kunt nu weer naar buiten gaan en naar het ECM gebouw gaan. Je zult dan echter merken dat je er niet binnen kunt komen. Beide toegangsdeuren van dit gebouw zijn op slot. Hier in het Generator gebouw vindt je echter een vloerluik, in de rechter hoek achterin. Open dit vloerluik en daal dan de ladder af naar de kelder en volg dan de kelder gang helemaal naar achteren. Klik daar de ladder op en bovenaan de ladder stoot je vanzelf het luik open. Klim door het luik en je bent nu IN het ECM gebouw. Je bent op de begane vloer. Schakel de vijanden uit en ga dan de trap op naar de 1e verdieping. Schakel ook hier de vijanden uit en loop dan rondom de kolom heen. Aan één zijde zit er een radarscherm in deze kolom. Naast dit radarscherm zit een rode hendel. Gebruik deze hendel via je "Use" toets. Je krijgt de mededeling dat je nog 1 ECM gebouw moet vinden.

Goed, je moet nu dit ECM gebouw weer uit en naar de tunnel. Er staan buiten voor de tunnel ingang wel een paar vijanden, dus bedenk zelf maar hoe je dit het beste aanpakt. Je kunt terug via de kelder naar het generator gebouw en dan vanaf daar naar de tunnel sluipen. Of je gaat door de deur naast de trap het "balkon" op en springt dan gewoon omlaag. In ieder geval ga je naar de tunnel, schakel je de vijanden uit en ga je de tunnel in.

Je komt in het voorste segment van de tunnel en het volgende segment is dan afgesloten door een hek. Links in de tunnel is een kantoortje, pas op want daar binnen is nog een vijand. Ga het kantoortje in, kill vijand en gebruik dan de Rode Hendel. Dat hek in de tunnel is nu open, dus ge er door. Je bent dan in het midden segment van de tunnel en dit gaat dan verder op linksaf. Er stormen 2 of 3 vijanden de hoek om en deze nemen je onder vuur. Ga links door de deur en volg de gang en je komt dan in een smal kantoortje. Dit kantoortje is dus de "bocht" van de tunnel. Ga door de andere deur dit kantoor weer uit. Je bent nu dus weer in de tunnel. Kill de 3 vijanden. Je kunt nu weer niet naar het laatste deel van de tunnel omdat dit weer is afgesloten door een hek. Ga het smalle kantoortje weer binnen en dan door de deur in de muur. Gangetje door, door deur en je bent dan achter dat hek in het laatste tunnel stuk. Ga de tunnel uit. 

Het pad gaat rechtdoor naar de volgende tunnel. Rechts staat een grote ronde reservoir op palen. Het 2e ECM gebouw is dan links van het pad. Deze kun je wel binnen via de deuren. Dus ga links omlaag naar het ECM gebouw en ga er naar binnen, ruim binnen de vijanden uit de weg en boven gebruik je dan weer de Rode Hendel die ook hier aan één kant van de kolom zit naast het radarscherm. Je hebt nu alle Elektronische Tegenmaatregelen uitgeschakeld. Bond neemt contact op met M en je krijgt een nieuwe opdracht: Bereik Drake's Eiland Basis. Verlaat het ECM gebouw en ga de volgende tunnel in, schakel de vijanden uit. Ook deze tunnel is weer afgesloten door een hek, dus ga links door de deur en volg de gang naar achteren en open de deur. LOADING.

Level 5: De Brug opblazen:

Ga de tunnel uit. Je bent nu in een open gebied tussen 2 tunnels. De tunnel recht voor je is verder afgesloten, dus daar heb je niets aan. Links is het meer en daar zie je ook de grote brug naar de Basis. Spring dus links omlaag de struiken in en loop naar het water. Vanaf de brug gaan ze op je schieten en Alura neemt nu contact met je op. Alura heeft een jeep bemachtigt en is onderweg naar de brug maar ze wordt achtervolgd. Ze heeft dringend hulp nodig. Je krijgt een tussen opdracht en dat is om Explosieven te plaatsen onderaan de pijlers van de brug.

Duik, dus het water in en zwem onderwater naar de brug. De brug heeft 3 pijler. Elke pijler staat op een stenen fundering die onderwater is. Zwem naar de voorste pijler en zwem dan naar de oppervlakte. Je komt vanzelf op de stenen fundering terecht. De ijzeren brug pijlers staan dus op stenen "voeten". Loop gewoon tegen een "voetje" aan en je hebt dan een explosief geplaatst. Spring het water weer in en zwem naar de volgende pijler en plaats daar ook een explosief en doe dat dan ook met de 3e pijler.

Als je alle explosieven hebt geplaatst dan start de eindfilm van deze missie. Alura rijdt in de jeep over de brug, achter volgt door een truck. Dan ontploft de brug. Het scorescherm verschijnt en de begin film van Missie 8 begint.

Missie 8: Aftellen:

De informatie die je hebt vergaard doet sterk vermoeden dat Drake diverse raketten heeft verplaatst. Zoek Drake en vindt uit waar de geheime raketopslagplaats is. We moeten Drake stoppen voordat hij zijn arsenaal kan lanceren, anders kunnen de gevolgen vreselijk zijn.

Level 1: breek door de beveiliging

Bond en Alura takelen omlaag en Alura gaat iets onduidelijks staan te doen met een grote generator. Je opdracht is het om door de beveiliging van het Raketontmantelingscentrum te breken. Ga dus voorbij de generator en volg het pad, maar kalm aan. Het pad komt bij de ingang van Drake's raketten basis. Deze basis is dus in de berg. Er is een slagboom en een wachterhuisje en links zie je nog een soort trein de berg in gaan. Achter de slagboom is de eigenlijke ingang van de basis. Het is een laad/los perron en er staat een vrachtwagen in. Er zijn een paar vijanden bij de slagboom en op het laadperron. Je kunt natuurlijk vooruit stormen, maar waarom je snipers niet gebruiken? Dus schakel zo veel mogelijk van de vijanden uit en ga dan voorbij de slagboom. Ga het wachterhuisje in en haal daar binnen de knop over op het console. Hierdoor gaat de slagboom open. Je weet nooit waar dat goed voor is. Tegenover dit wachterhuisje is een andere keet. Ga daar binnen via de Geen Toegang deur en dan door de deur links achterin en dan rechts de trap op. je bent nu in de gang achter het laad/los perron. Draai rechts en doe 1 of 2 stappen naar voren.

Links is dan de ingang van de 1e grote hal, ik noem het maar de 1e fabriekshal, en recht voor je dat laad/los perron met de vrachtauto. Wel, save maar eerst even want het gaat zo dadelijk lekker hectisch worden. Ga dan de fabriekshal binnen.

Oké...Luister even. Vanaf nu wordt het allemaal heel hectisch. De komende levels zijn gevuld met heel veel vijanden en ze komen ook nog eens van verschillende kanten. Ik kan je echt niet steeds meer precies zeggen waar ze zijn en ik ga je ook niet vertellen hoe je ze moet verslaan. Vanaf nu concentreer ik me alleen maar om je de JUISTE WEG te wijzen. Ik zou je willen aanraden om nu maar steeds vaak te SAVEN met je QUICK SAVE toets.

Het is een grote hal en aan het andere einde, recht tegenover waar je binnen komt, zie je een deur. Dat is de toegang tot een beveiligingskamer. Er zullen wel vijanden uit komen, dus kill ze en ga dan die kamer in. Je kunt dan één van de kasten openen door het slot ervan stuk te branden en dan vindt je wat ammo. Ga dan terug de hal in en loop er door terug naar de ingang. Ga dan naar rechts en onder de treinrail door naar de andere kant van de hal. Hier gaat een trap naar beneden naar 2 grote stilstaande transportbanden waarop raket onderdelen liggen.

Ook hier zijn vijanden, dus kill ze en ga dan de trap af naar beneden en beneden loop je langs de trap naar de muur en dan volg je de muur naar achteren (je bent dus achter de achterste transport band) en bijna aan het einde ga je door de poort de gang in. Rechts de trap op. Volg de gang. In de gang zie je dan, rechts, door de ramen het volgende stuk van die 2 transportbanden en links komen er een stuk of 4 vijanden uit de Beveiliging. Kill ze. In de Beveiliging kun je weer 2 kasten openen voor bepantsering en ammo. Ga dan de gang weer in en volg deze verder naar achteren en je komt  2e fabriekshal. SAVE.

Deze 2e fabriekshal is het begin/eindpunt van die 2 transportbanden. Als je binnenkomt uit de gang dan ben je achter deze 2 transportbanden. Deze hal is kleiner en smaller dan de 1e hal. Voorbij de 2 transportbanden staat het vol met kisten en containers en zowel links als rechts loopt er boven je hoofd een ijzeren Catwalk. Loop linksom om de transportbanden heen de hal in. Pas op, er zijn van die "grijze"vijanden. Kill ze. Links achterin is dan weer een poort naast het raam van het beveiligingskantoor. Knal snel die bewaker in dat kantoor neer. De kogelvrije luiken komen omlaag en die poort zit nu op slot. Er zullen nu ook vijanden boven je hoofd op de Catwalk verschijnen. Daar boven is weer zo'n beveiligingskamer. Recht achter in de hoek, dus rechts naast de grote achterdeur, is een smalle deur en een ladder. Die deur zit op slot. Klim die ladder op naar de rechter Catwalk. Bovenaan de ladder blijf je in deze hoek staan en draai je om zodat je naar de andere Catwalk kijkt. Je moet op die Catwalk zien te komen, maar er gaat geen ladder naar toe. Kijk goed naar de hoek aan de overzijde. Je ziet daar een Witte Haak in de muur boven de Catwalk. Haal je Mobiele telefoon tevoorschijn en richt deze op die Haak en druk dan op je Vuurtoets. De Graple trekt je naar de Catwalk aan de overzijde e4n je land erop.

Ruim nog even de eventuele vijanden hier boven op en ga dan naar het Ventilatie Rooster in de hoek, rechts naast de Haak. Brand het slot door en kruip in de ventilatieschacht. Volg deze helemaal naar achteren, val dan omlaag en kruip verder door de lagere schacht. Bijna aan het einde val je dan vanzelf door het rooster omlaag een kamer in. Ga de trap in de hoek op en je bent in een korte gang. Je bent nu achter die gesloten poort van Hal 2. Links is de lift en rechtdoor dat beveiligingskantoor. Ga de lift in en druk, rechts, op de knop. De lift zakt omlaag en er volgt een LOADING.

Level 2: Treinreisje

De lift zakt verder omlaag en is dan beneden. Je krijgt een nieuwe opdracht: Bemachtig Fotobewijsmateriaal van Raket wederopbouw. Een gang met gelijk recht tegenover de lift een deur. Ga de lift uit en kijk eerst eens naar rechts en door het ronde raampje. Jawel, je bent hier dus ONDERWATER. Ga nu door de deur tegenover de lift. Een kantoortje. Op de tafel bij het raam ligt een Blauwdruk. Ga er voor staan en haal je aanstekercamera tevoorschijn. Druk op je vuurtoets en maak een foto van de Blauwdruk. Berg de camera weer op. Je krijgt onmiddellijk een nieuwe opdracht: Schakel de Actieve Raketsilo's uit.

Ga de gang weer in en naar rechts. De deur van de Beveiliging gaat nu open. Kill daar de 3 of 4 vijanden en ga het beveiligings kantoor binnen en loop er door naar links. Pak de Codesleutelkaart van de toonbank. Ga de gang weer in en naar links en dan naar de Codedeur. Ga voor het Codepaneel staan en druk je "Use" toets in. De deur schuift open en voor je ligt nu een tunnelhal. Ga door de deur.

Wel, dit wordt moeilijk. Dit is een soort tunnel. de tunnel gaat naar rechts. Er zijn een bende vijanden, ook op de Catwalken. Als je door de code deur bent binnen gekomen, loop je recht vooruit tot de achterkant van de Gele Heftruck. Draai dan naar rechts. Een ijzeren midden pad. Volg dit pad naar achteren en dan naar links de bocht om. Je komt bij een console. Haal de hendel over die op dit console zit. Je ziet niets gebeuren, maar ik geloof dat je hiermee de TREIN hebt geactiveerd. Loop terug naar die Gele Heftruck. Rechts achter de Heftruck zie je een deur in de hoek. Ga door deze deur en dan de 2 trappen op en boven weer door de deur. Je bent nu op de Catwalk. Volg deze naar achteren en dan linksaf de volgende Catwalk op. Je bent nu dus in de zijtunnel. Pas op, er zijn veel vijanden. Volg de Catwalk verder, maar niet helemaal tot achterin. Bijna aan het eind (je staat dan boven de transportbanden) ga je naar rechts en loop je naar het einde van deze Catwalk. Onder je is nu de TREINTUNNEL en er staat een GOEDERENTREIN. Daal hier de ladder af. Je kunt dan, links, tussen de transportbanden nog een bende vijanden gaan uitschakelen. Het zijn er best veel, dus ga eigenlijk maar gelijk de TREIN OP.

Zodra jij op de trein bent (op één van de treinwagens) gaat deze rijden door de tunnel. Ga in dekking want je zult tijdens deze treinrit van alle kanten worden beschoten. Het is een aardig ritje en tijdens deze treinrit neemt Alura contact met je op. Dan komt de trein weer tot stilstand. Rechts zijn een bende vijanden. Ga van de trein en kill de vijanden. Ga dan naar het beneden gedeelte waar de Gele Heftruck staat. Links is dan weer een Codepoort met een beveiligingskantoor er naast. Ga naar deze poort en gebruik je Codebreker op het Codepaneel en de poort gaat open. Ga erdoor de smalle gang binnen. Je kunt dan eerst nog dat beveiligingskantoor in, maar dat brengt je echt niets. Loop door de gang en ga door de volgende, grijze, deur en......

Alura neemt contact met je op. Ze doet je de suggestie om de Raketten te lanceren terwijl de deuren van de silo's gesloten zijn. Je bent nu in de grote ronde afvuurkamer. Voor je een groot scherm, het "Doel in Vizier" scherm Voor dit scherm een groot halfrond, open, console. Links en rechts zie je door de ramen de raketjes in de silo's. Loop naar het console voor het grote scherm. Rechts staat hier weer zo'n Cd-Rom Machientje. Open het en doe er de Q-Worm Cd in. Draai je dan om naar het andere einde van de console en druk op de RODE KNOP. De boel begint te trillen, een lichtflits, er komen barsten in de ramen. Kijk naar het grote scherm......Je hebt de Raketlancering gestart.

Alura neemt weer contact met je op. Zij vertelt je dat je met de lift verder omlaag moet en dat je haast moet maken omdat de boel op ontploffen staat. Ga dus achter het grote scherm en dan in de lift, druk op de liftknop en de lift zakt omlaag. LOADING

Level 3: Vindt en vang Drake

De lift zakt verder en Alura praat weer tegen je. Ze vertelt je waar Drake's suite is. De lift komt beneden en gelijk wordt je onder vuur genomen vanuit het beveiligingskantoor en de gang. Snel, ren de gang in en kill de vijanden in de Beveiliging. Ga dan verder door de gang. Je komt in een ronde ruimte met een groot blauw scherm. Op de bovenloop zijn vijanden en dat scherm wordt aan diggels geschoten. Loop over het ronde pad langs de muur naar rechts achterin en ga daar de gang weer in. Rechts weer Beveiliging. Dit is maar een kort gangetje en het eindigt bij een Code Deur. Gebruik dus je Codebreker op het Rode Codepaneel en die deur gaat open. Stap door de deur en je staat in het voorhalletje van Drake's Suite. Alura meld je dat Drake nu op weg is naar de Shuttlebay. Ga door de volgende, houten, dubbele deuren Drake's Suite binnen. Dit is een grote ronde ruimte. Loop naar het raam achter het bureau en draai dan naar LINKS. Een trap. Ga de trap op en volg de bovenomloop en bijna aan het einde ga je rechts door de opening. Volg het gangetje en achterin daal je alle 4 de ijzeren trappen af. Onderweg wat vijanden killend. Beneden ga je door de deur en.......SAVE SAVE SAVE. 

Ik ga het volgende nu gewoon eerst aan je uitleggen. Je moet dan zelf maar de voor jouw beste strategie uitvogelen om door dit volgende stuk heen te geraken. Het zal niet makkelijk zijn

Je staat nu in een korte gang en als je door dit gangetje gaat en dan rechts door de opening dan.........Kom je in op een groot vrachtliftplatform in een hele grote ronde LIFTSCHACHT. Het is de lift van de SHUTTLE. Zodra je echter op het grote ronde LIFTPLATFORM stapt begint deze naar beneden te zakken en vanaf de galerijen nemen flink wat vijanden je onder vuur. Als het liftplateau helemaal beneden is gekomen gaat de grote deur van de tunnel open. Je moet door deze tunnel helemaal naar achteren. Er zijn veel vijanden in de tunnel en de tunnel staat vol met kisten en kratten. Halverwege de tunnel zijn er links en rechts trappen en voorbij deze trappen zijn er LASERMIJNEN. Je moet helemaal door deze tunnel naar de grote achterdeur.

Je kunt het beste langs de rechterkant door de tunnel gaan. Tot aan de trap zijn er geen Lasermijnen. Voorbij de trap zijn er plenty Lasermijnen dus ga dan de trap op. Boven is er ook een lasermijn. Blaas hem op en volg de bovenloop en ga via de volgende trap terug naar beneden. Je bent nu bijna bij de grote achterdeur. Pas op, weer een mijn. Blaas hem op en loop door naar de grote achterdeur. In de rechtertunnel muur is dan een ROOD CODEPANEEL. Gebruik er je Codebreker op en de grote achterdeur gaat open. Blijf aan de rechterzijde en loop het laatste stuk van de tunnel in. Er is hier een lift, maar de lift is OUT OF ORDER. De liftdeuren staan half open. Dus kruip de liftcabine in en draai dan in de cabine naar rechts. Doe even nu je Q-Bril op want het is hier een beetje donker. Het plafondluik is open. Dus klim via het rooster omhoog tot bovenop de lift. Kijk omhoog door de schacht. Zoek naar zo'n WITTE HAAK. Gebruik dan je Mobiele Telefoon op de HAAK en je komt terecht op de ijzeren balk vlak onder deze 1e haak. Kijk weer omhoog en zoek naar de volgende haak en Graple je via deze 2e haak verder omhoog. Zoek dan de 3e haak en deze brengt je boven in de schacht in de ijzeren machineruimte. Hier zijn twee vijanden, 1 gelijk bij jouw en 1 is er op de bovenverdieping die je bereikt via het laddertje. Kill ze. Deze IJzeren kooi is de verbinding tussen twee liftschachten. De eerste schacht is de schacht waar jij, via de 3 haken, omhoog bent geklommen. op de onderste verdieping van deze Kooi ga je, rechts achterin, de 2e lift in. In deze 2e lift draai je links, doe weer even je Q-Bril op en klim via het luikrooster weer bovenop deze lift. Kijk dan weer omhoog en zoek de Witte Haak en graple het laatste stuk omhoog. LOADING.

Wel, dit moet je dus doen. Nogmaals, je bent gewaarschuwd. Bedenk zelf maar een strategie om heelhuids door dit stuk heen te komen. 

Level 4: Kika's dood.

Ga door de opening. De twee grijze liften gaan niet open, dus ga naar links, kill de vijanden en ga naar de Codedeur. Gebruik je Codebreker op het Rode Codepaneel en de deur gaat open. SAVE SAVE JE SPEL HIER. Ga door de deur en het gangetje en.......FILMPJE. Na het filmpje sta je helemaal onderin in de grote lanceerkuil. Het gaat moeilijk worden. Het gaat nu OP TIJD. Ik leg het je eerst maar weer uit.

Dit is dus een hele grote hoge brede en ronde "kuil". Er is in het midden een dikke ronde KOLOM. In deze kolom is een liftschacht. Aan één zijde in deze kolom is de VLUCHTDEUR. Dat is de dus de INGANG van de KOLOM. Kika staat in deze kolom achter de vluchtdeur. Jij kunt er niet in.

Je ziet de grote raket hangen en deze staat op het punt te worden "gelanceerd".Tenminste, de straalmotoren zullen worden gestart en dan wil jij niet hier beneden zijn. Aan twee kanten is er een BUNKER. Maar nu kun je geen van deze 2 bunkers binnen. Er komen vijanden uit de Beveiliging. Ren rond door de kuil en knal er zoveel mogelijk van dood. Opeens hoor je een waarschuwing. De Raketmotoren zullen worden gestart en het aftellen gaat beginnen. Nu zijn die twee bunkers open. Snel .....ren 1 van deze 2 bunkers binnen voordat het aftellen begint want anders overleef je het niet. Als je net op tijd in één van de bunkers bent starten de raketmotoren en hierna ben je vanzelf weer buiten in de KUIL. Nu zijn er twee speciale vijanden. Het zijn echte "Spring in het Veldjes" en je kunt ze echt met geen mogelijkheid doden. Wat je moet doen is om te proberen ze lang genoeg te ontwijken. Na enige seconden zullen de Raketmotoren weer worden gestart. Je hoort hier voor weer een waarschuwing en die 2 bunkers gaan weer open. Ga dan snel weer één van de bunkers in. Die twee vijanden zullen dit niet redden en ze verbranden. Na deze tweede "lancering" krijg je de opdracht om te voorkomen dat Kika de Shuttle in gaat. Kika is echter al, in de dikke kolom met het liftje omhoog gegaan. Je MOET NU SNEL WEZEN want anders red je het niet op tijd.

Snel ren de bunker uit en ren om de dikke kolom heen en zoek snel die vluchtdeur op die nu open is. Ga de kolom in en op het ronde liftplatform en druk op de knop in de muur. Je gaat omhoog. Je komt boven dus in het vluchtcentrum en hier zijn 4 Shuttlebay deuren. Boven ren je ONMIDDELIJK de oprit op naar de omloop. REN REN REN naar de SHUTTLEBAY 3 DEUR en open deze. FILMJE of GAME OVER

Als je dit laatste deel maar snel genoeg hebt gedaan dan red je het. FILMPJE.......Kika red het NIET en zij valt omlaag en beland nu zelf onderin de lanceerkuil. Het aftellen was al begonnen dus die bunkers zijn dicht. Kika red het niet.

Einde missie 8 en de beginfilm van Missie 9 begint. Bond gaat de ruimte in met de shuttle en hij komt aan bij Drake's RUIMTESTATION.

Missie 9: Terugkomst:

Onze satelliet heeft Drake gevolgd naar het Internationale Ruimtestation. Je Shuttle zal binnenkort aankoppelen. Je moet binnen zien te komen voordat het te laat is en Drake tegenhouden. We weten nu dat de nucleaire raketten aan boord zijn en dat hij niet zal terug schrikken om ze te gebruiken. Heel veel succes, 007. Het lot van vele naties ligt in jouw handen.

Dit is de laatste missie, het is niet zo lang maar uiterst moeilijk. De moeilijkheid zit in het feit dat je zo meteen maar 5 minuten de tijd krijgt om het spel tot een goed einde te brengen. En in die 5 minuten moet je HEEL VEEL DOEN. Dus LEES HET VOLGENDE EERST ZORGVULDIG DOOR voor je gaat beginnen.

Bond is dus aangekomen in de ruimte op het ruimtestation van meneer Drake. Hij heeft weer een ruimtepak aan en heeft nu alleen nog maar een ruimtegeweer. Dat pak dat ie aan heeft beschikt over straalraketjes waarmee hij hoge en grote sprongen kan maken, als het pak tenminste "vol is getankt". Bekijk je missie opdrachten. Je moet dus eerst de 4 raketten uitschakelen en dan Drake vinden en doden. Wat er niet bij staat is dat dan het hele ruimtestation zal ontploffen. Je moet dus op tijd van het ruimtestation af zien te komen middels een escape pod. DUS SAVE VEEL.

Ga door de korte gang naar de ronde sluisdeur achterin en druk daar, rechts, op de pijltjesknop. De sluis gaat open. Je ziet dan Drake op een lift en hij gaat omhoog. Het heeft echt geen zin om nu op Drake te schieten. Het liftje brengt Drake op een ijzeren platform, hoog boven je hoofd en daar verdwijnt ie door een deuropening. Jij moet ook daar naar toe, maar hoe kom je daar? De lift komt niet meer omlaag. Links en rechts van de lift zijn twee hoge brede "torens". Links in de hoek, dus voor de linker toren, staan 2 kleinere torens. De voorste is weer lager dan de achterste. Wel, spring dus eerst op de laagste "toren", dan vanaf deze laagste toren spring je tot op de tweede toren en dan naar en op de grootste toren. Bovenop de linker toren neem je een aanloopje en spring je over naar de hoogste linker toren.

Bovenop de rechtertoren gekomen ben je nog altijd te laag om dat ijzeren platform te bereiken. Maar hier vindt je in de muur een Ruimtepak Oplaadstation. 

Ga er helemaal dicht tegenaan staan en druk dan op je "Use" toets om je ruimtepak helemaal vol te "tanken". Stap dan achteruit zodat je niet meer recht onder het ijzeren platform staat, kijk omhoog en druk je SPRINGTOETS in. De raketjes in je ruimtepak schieten je omhoog en je land veilig op het ijzeren platform. Ga door de korte gang. Je komt in een ronde tussen hal. Links is het Communicatiecentrum en rechts de Vluchtleiding. GA NIET GELIJK DE VLUCHTLEIDING BINNEN, maar kill eerst alle vijanden vanuit dit halletje, dus ook die in de Vluchtleiding. Waarschijnlijk knal je dan ook een groot raam stuk, rechts achter in de Vluchtleiding. Heb je deze 4 vijanden uitgeschakeld SAVE GAME. Haal diep adem want nu gaat het echte werk beginnen. Stap de VLUCHTLEIDING binnen.

Je hoort en ziet dan de mededeling "5 MINUTEN".

Je hebt nu nog precies 5 minuten om de 4 raketten uit te schakelen, Drake te vinden en te doden en met een escape pod te ontsnappen. Het is bijna niet te doen. In Vluchtleiding loop je naar dat kapotgeschoten raam en kijk je er door naar omlaag. Je ziet de 4 grote raketten en onder je zie je een groot rond platform tussen de 4 raketten. Spring omlaag en land op dat platform. Kill de 2 vijanden op dit platform. Voor elk van de 4 raketten staat een klein consooltje. Tussen 2 van de raketten zie je een rood verlichte deur in de muur van deze silo. Deze deur is dus recht onder de Vluchtleiding kamer. Je moet door deze deur maar de deur gaat pas open NADAT de 4 raketten zijn uitgeschakeld.

Druk op elk van deze 4 consooltjes die voor de raketten staan. Boven, in de neus van elke raket, gaat er dan een KLEP OPEN. Je moet nu op elk van deze 4 geopende kleppen terecht zien te komen, dus staande voor een raket spring je omhoog en land je op de geopende neusklep. In elk van de raketneuzen zie je dan 2 hendels, een linker -en een rechter hendel en tussen de twee hendels zit een KNOP. Haal dus steeds beide hendels over en druk dan op de knop. Dit moet je bij elk van de 4 raketten doen. Dan pas zijn alle 4 de raketten uitgeschakeld en dan pas gaat die rode deur open.

O ja....onder het ronde platform kun je een Ruimtepakoplaadstation vinden om je ruimtepak weer op te laden, indien nodig. Dit kost je echter wel veel tijdIk heb nu nog precies 2 minuten over. Spring dus vanaf het ronde platform naar die, nu geopende, deur en ga snel door de gang, dan via het korte rode laddertje naar de boven gang en naar de Reactorkern deur. Druk op de Pijltjesknop om deze deur te openen en stap erdoor.

FILMPJE. 

Drake is hier in deze grote, hoge en min of meer ronde ruimte. Wel, je moet hem doden en je moet snel wezen. Je zult wel niet veel tijd meer over hebben. Drake heeft ook een "straalpak" aan en hij heeft ook nog hulp van 3 of 4 "secondanten". Rechts is het gangetje naar de Escape Pods maar de deur aan het einde van dat gangetje gaat echt niet open. Je moet eerst Drake uitschakelen en dan mag je daar door die deur.

Drake vliegt omhoog en omlaag en naar links en rechts en is gewoon zeer beweeglijk. Hij is dan moeilijk te raken. Schakel eerst snel die 3 of 4 "gewone" vijanden uit en concentreer je dan op Drake. Ook jij kunt hoog springen maar je bent lang niet zo beweeglijk en wendbaar als Drake. Maar Drake komt steeds recht op je af en hij blijft ook steeds een fractie van een seconde stil hangen. Dan kun je hem goed raken. Je ziet dat je hem raakt omdat je zijn lijf dan eventjes een schokbeweging ziet maken. Ook zal Drake een paar keer op de grond moeten landen omdat zijn "Straalpak" weer moet opladen. Dan rent hij eventjes over de vloer. RAAK HEM DAN EEN PAAR KEER GOED. Uiteindelijk zul je de mededeling krijgen dat je Drake hebt geëlimineerd en dat je als de sodemieter naar de Escape Pods toe moet. Ren dan snel naar dat gangetje in de rechter hoek, ( ik kreeg de mededeling dat ik nog 20 seconden de tijd heb) ga naar de deur achterin dit gangetje en druk er op de Pijltjesknop. 

Bond en Alura ontsnappen net op tijd in een Escape Pod en Drake's ruimtestation ontploft. Het gebruikelijke Bond einde.......Bond en Alura "drijven" op hun gemakje in hun escape pod door de ruimte richting Aarde en.......wel het gebruikelijke James Bond film einde.....je mag er naar raden.

EINDE

Als je het spel tot een goed einde hebt gebracht en daarna opnieuw opstart en weer voor NIGHTFIRE kiest en dan Single play, heb je de mogelijkheid om nu alle missies AFZONDERLIJK nog eens door te spelen. Je kunt dan een willekeurige missie kiezen.

PS:

Wel, dit was het dan weer. Kom nu niet bij me zeuren dat je deze laatste missie niet voor elkaar krijgt. Ik weet ook wel dat dit het moeilijkste deel van het spel is. En ook ik heb dit best meerdere malen helemaal over moeten doen.  Het is niet zo zeer moeilijk om Drake te doden, maar de moeilijkheid zit hem in het stuk daarvoor. Het moeilijkste is het echt om die 4 raketten snel uitgeschakeld te krijgen en om dan nog genoeg tijd over te hebben om Drake te gaan verslaan en levend uit het ruimtestation te ontsnappen. Hier een paar tips waarmee je dit toch goed voor elkaar kunt krijgen. Als je tenminste bereid bent om te Cheaten:

Voordat je de Vluchtleiding binnen stapt en dan door het raam omlaag naar het platform tussen de 4 raketten springt, GA DAN IN DE NOCLIP CHEAT. Je hoeft dan niet te springen maar "Vliegt" dan gewoon omhoog/omlaag. Schakel de 4 consooltje voor de raketten uit en "vlieg" omhoog naar de neuzen en haal die hendels over en druk op de knopjes. "Vlieg" dan naar de geopende deur en door de gang en door de Reactorkern deur en het filmpje begint. Je hebt dan nu meer tijd om Drake te verslaan. Ook dit kun je in de NOCLIP CHEAT doen maar het gaat dan echt niet sneller. Hou er wel rekening mee dat het enige oefening vereist om goed te manoeuvreren als je in NOCLIP bent en dat het spel dan kan Chrashen.

Je kunt ook alleen de 4 consooltjes voor de 4 raketten uitschakelen en die hendels en de knoppen in de neuzen vergeten. Maar dan is die rode deur niet open en zul je via de NOCLIP CHEAT door die rode deur heen moeten.

Het is mij echter wel opgevallen dat als je er voor zorgt dat je zowel de 4 consooltjes als de hendels en de knopjes in de "neuzen" van de raketten uitschakelt, je daarna meer tijd krijgt om Drake te verslaan dan als je alleen maar die 4 consooltjes uitschakelt. Feitelijk heb je dan die 4 raketten niet echt uitgeschakeld en dan moet je dus via de Noclip door de deur. Je kunt dan wel het spel gewoon uitspelen.

2003: Walkthrough door: Louis Koot