Perry Rhodan

Perry Rhodan: Myth of the Illochim:

(ook bekend als: The Immortals of Terra)

2008: Walkthrough door: Louis Koot

Perry Rhodan is een Adventure Game dat je bestuurd met je muis.

Je bent Perry Rhodan en je bent Regent van het Terraanse Rijk. Je zetelt in Terrania, de hoofdstad van het Terraanse Rijk. Het is het jaar 1346 van de "Nieuw Galactische Jaartelling", ofwel....het is 4934 jaar na Christus.

  • Onderaan het scherm is je Inventory waarin de spullen komen te staan die je opraapt
  • In je inventory staat nu je PDA (Persoonlijke Digitale Assistent). De PDA is Rhodan's polshorloge en het Reginald Bull Icoon
  • Als je Linksklik op de PDA dan opent er een scherm met 6 Tabbladen. 
  • In het begin van de game is alleen het 1e tabblad beschikbaar. 
  • Het 1e tabblad is je notitieboek en hierin worden al je aantekeningen in op geslagen. 
  • De overige 5 Tabbladen komen later beschikbaar.
  • Als je Rechtsklikt op de PDA dan opent er een scherm waarin je leest wat je allemaal kunt doen met de PDA
  • Niet alleen is de PDA Rhodan's aantekenboek, maar hij kan hiermee ook van identiteit veranderen. 
  • Rhodan's DNA wordt dan aangepast en hij wordt dan aardbewoner Laszlo Daikonu. 
  • Verder kun je met dit apparaat ook de ruimte scannen waar Rhodan zich bevindt. 
  • Het scannen van een ruimte doe je door op de S-toets van je toetsenbord te drukken. 
  • Een blauwe straal gaat dan van boven naar beneden door je scherm en.....daarna zie je dan gele cirkeltjes verschijnen. 
  • Die gele cirkeltjes zijn de "Hotspots" waar je iets kunt doen.

BELANGRIJK...Scan  altijd eerst de ruimte waar je bent en bekijk dan ook alle "hotspots" want daardoor activeer je informatie en gespreksonderwerpen.

  • Ook linksonder in het scherm vindt je steeds een icoon van een persoon of een object.  
  • Via deze icoon's kun je andere personen iets over de persoon, of het object, vragen.
  • Rechtsklik op de icoon van en je leest dan enige informatie over de persoon
  • Als je linksklikt op de icoon dan blijft de icoon aan je cursor plakken. 
  • Je kunt dan met de icoon op een andere persoon klikken

Je cursor verandert in een "tandwielcursor" op plaatsen die je kunt bekijken of waar je iets moet doen. Plaats je de cursor op de een deur dan verschijnt de "Schuifdeurcursor" en een klein schermpje waarin je dan ziet wat er zich achter de deur bevindtDoor te dubbelklikken met je linkermuisknop kun je Rhodan laten rennen.

Intro:

We zien een planeet en we horen de verteller die vertelt over een lang vergeten legende. De legende verhaalt over de Wezens van Water en over de technologie die zij naar onze Aarde brachten. Deze Wezens van Water hebben de Aarde na enige tijd weer verlaten, maar hun technologie is achter gebleven.

Dan zien we 2 Arkonians die landen op een verlaten en desolate planeet. Deze 2 Arkonians zijn op zoek naar de technologie van de Wezens van het water. Met deze technologie hopen zij dat Arkonia controle over het gehele melkwegstelsel zal krijgen.

  • Het Startscherm verschijnt dan. 
  • In dit Startscherm kun je eerst, via OPTIONS, de game-instellingen aanpassen. 
  • Je kunt hier dus ook Saven en Loaden en een New Game starten.
  • In het spel roep je dit scherm op via de ESC-toets van je toetsenbord. 
  • Het spel heeft maar 6 Saveslots, dus als deze vol zijn dan moet je eerdere saves overschrijven.
  • De game saved ook telkens een Autosave en je kunt een Quicksave doen.
  • Klik op NEW GAME om de game te starten.
Regent Perry Rhodan kijkt uit over Terrania terwijl hij zich afvraagt of jij wel weet hoe het voelt om al 3000 jaar te leven. Plots zien we dat Terrannia wordt aangevallen vanuit de ruimte. Reginald Bull, de Minister van Defensie en vriend van Rhodan, wordt op de hoogte gesteld van de aanval en hem wordt verteld dat het verdedigingsschild al gedeeltelijk is uitgeschakeld.

We zien dan Mondra Diamond. Mondra is de vriendin van Rhodan en....de moeder van zijn zoon. Mondra heeft echter momenteel andere zorgen, want ze wordt aangevallen door robots. Mondra slaagt erin om één robot zijn kop af te draaien, maar ze wordt uiteindelijk dan toch gevangen genomen.

De game gaat dan nu echt beginnen met:

Hoofdstuk 1: Terrania:  

Solar Residentie:

Grote Hal:

Perry Rhodan wordt door een beveiligingsofficier op de hoogte van de situatie gebracht. Het magnetische schild om de stad is gedeeltelijk uitgeschakeld. Reginald Bull heeft de stad verlaten voor een missie en bevel gegeven dat Rhodan het regeringsgebouw, voor zijn eigen veiligheid, niet mag verlaten. Ook is er een communicatiebeperking en mag Rhodan met niemand buiten het gebouw spreken. Rhodan is het hier uiteraard niet mee eens.

De beveiligingsofficier verdwijnt dan weer en Rhodan staat alleen in de grote hal van het Regeringsgebouw. Rhodan is niet van plan om zich aan de bevelen van Reginald Bull te houden. Linksonder staat dus je PDA en ook de icoon van Reginald Bull.

  • Achter Rhodan zie je 2 deuren. 
  • Plaats je pijlcursor op die deuren. 
  • Je pijlcursor wordt dan de "schuifdeurcursor" en er verschijnt een klein schermpje waarin je ziet wat er zich achter de deur bevindt. 
  • Met de "schuifdeurcursor" open je dus deuren. 
  • Rechts naast de deuren zie je een wit paneel. 
  • Als je de cursor op zo'n paneel zet dan wordt je cursor de "Tandwielcursor". 
  • De "tandwielcursor" is dus je actiecursor" waarmee je dingen bekijkt en waarmee je dingen kunt manipuleren. 
  • Plaats je cursor nu onderaan het scherm. Je cursor verandert dan in een cirkeltje met een pijltje. 
  • Dit is je loopcursor om naar het volgende scherm te gaan. 
  • Door te dubbelklikken gaat Rhodan rennen.

Genoeg uitleg. Scan nu eerst deze ruimte door op de S-toets van je toetsenbord te drukken. Een blauwe straal beweegt dan over je scherm en er verschijnen een aantal gele cirkeltjes. Die gele cirkeltjes wijzen je dus de plekken aan die je moet bekijken en waar je iets mee moet doen. Het zijn dus de zogenaamde "hotspots".

Klik met de deurcursor op de linkerdeur. Rhodan rent naar de deur en vertelt je dat dit de deur is van zijn eigen kantoor. Helaas gaat de deur niet open. Je kunt dus je kantoor niet in.  Klik met je tandwielcursor op het witte paneel, rechts naast Rhodan's deur. Rhodan vertelt je dat die witte panelen  naamplaatjes zijn. Boven elke deur zit een plaatje waarop het kamernummer te zien zou moeten zijn, maar omdat er nu geen power is zijn die kamernummers niet zichtbaar.

Links in de hoek zie je dan nu dat er nog een 3e deur is. Klik met de deurcursor op de linker deur. Het is de deur van Atlan's kantoor. Ook deze deur gaat niet open. Klik op de rechter deur, dus de deur rechts van je eigen deurDe rechter deur is de deur van Reginald Bull. Ook deze deur gaat niet open. 

Rechts van Bull's deur staat een kleine ronde robot op de vloer. Bekijk de robot met je tandwielcursor. Het blijkt een gedeactiveerde schoonmaakbot te zijn. Midden in de vloer van de hal zit een rond gat. Boven het ronde gat hangt een grote glazen bol. In het ronde gat zie je een boel scherven. Bekijk de grote glazen bol met je tandwielcursor en bekijk ook de scherven in het ronde gat. Rhodan vertelt je er iets over.

Ga, via rechtsonder, een scherm door naar rechts. Je komt dan terecht bij een Teleporter en je ziet een 4e deur. Via de Teleporter kun je snel naar andere locaties gaan, maar dat gaan we nu nog niet doen.

Bekijk de 4e deur. Het is de deur van Gucky's kantoor. Ook deze deur gaat niet open. Door het grote raam, links naast de Teleporter, zie je zwarte rookwolken. Klik met je tandwielcursor op het grote raam en Rhodan gaat dan door het raam naar buiten staan kijken en vertelt je dan dat de Force Field Stabeliser door de Gatasian Laser is beschadigd. Loop, via midden onder, terug naar het vorige scherm en loop dan weer naar de linker deur, dus naar de deur van Atlan. Je moet nu een scherm naar links want je moet naar de gang. 

Klik met de deurcursor linksonder in het scherm en.....Rhodan rent het scherm af en je scherm wordt eventjes zwart en dan.....staat Rhodan in de ingang van een hoge gang.

Gang:

Links en rechts staan ronde Holoprojectors, voor elk raam in de gang. Klik met je tandwielcursor op één van die Holoprojectors en Rhodan vertelt je er dan iets over. Elke Holoprojector kan een belangrijke gebeurtenis uit het leven van Perry Rhodan tonen, maar Rhodan heeft nu geen zin om ze te bekijken, en bovendien.....er is geen stroom. Loop  een scherm omlaag door de gang, via de pijlcursor midden onder in het scherm. 

Rhodan beland dan in het midden van de gang en je ziet de volgende 6 Holoprojectors. Dubbelklik in de uitgang van de gang om verder door te lopen en.....je beland op het:

Mondra kruispunt:

Er hangen hier glazen bollen in trossen. Links zie je weer een Teleporter en rechts een deur. Voor Rhodan staat weer een gedeactiveerde schoonmaakbot. Bekijk de schoonmaakbot. Bekijk de witte glazen bollen. Het zijn "Singing Crystals" maar ze zingen momenteel niet. 

Bekijk de deur. Het is de deur van Mondra's kantoor en ook deze deur gaat niet open. Boven de deur zit een plaatje. Loop, via midden links, naar het grote raam en de Teleporter. Klik nu met je tandwielcursor op de Teleporter en.....Rhodan stapt op het Teleporter platform en zegt dat ie naar het "Surveillance Centrum" gebeamt wil worden. Maar helaas....Rhodan beland buiten op het dakterras omdat ook de Teleporters blijkbaar niet goed meer functioneren.  

Er komen soldaten op Rhodan af die hem vertellen dat dit dak is verklaard tot een "High Risk Safety zone" omdat dit het dak is waar Mondra door die onbekende robots werd overvallen en meegenomen. Je word vanzelf terug gestraald naar het Mondra kruispunt

Linksonder staat nu ook de icoon van Mondra Diamon. Rechtsklik op Mondra's icoon en je leest dat zij  Perry's beste vriendin is en de moeder van zijn kind. Linksklik op je PDA om dan in je notities te lezen wat je nu moet gaan doen. Je wilt dus dat dakterras ongestoord kunnen onderzoeken, maar om dat te kunnen doen dien je er voor te zorgen dat die soldaten daar even verdwijnen. Sluit de PDA. Loop, via rechterkant scherm, terug naar de Holoprojector gang en dan verder door de gang terug naar de:

Grote Hal:

Terug in de grote hal loop je door naar rechts, naar de Teleporter bij de deur van Gurky. Stap nu in deze Teleporter. Rhodan zegt dat ie naar het Parlementsgebouw gestraald wil worden, maar de Teleporter brengt hem op een buiten platform.

Platform:

Gelijk na Rhodan stapt er een soldaat uit de Teleporter. De Soldaat rent gelijk weg. Ren de Soldaat achterna, dus ga een scherm omlaag via midden onder. Rhodan staat dan bovenaan een paar treden. Aan de buitenkant van het pad steekt een beschadigde Force Field Generator uit. In de stalen muur zit een groot gat. 

Loop de treden omlaag en bekijk dan de Force Field generator en dat gat in de muur. Rechts eindigt het pad bij de ingang van de Hangar. Ga, via de schuifdeurcursor, de Hangar in.

Mondra's Hangar:

Je bent in de Hangar van Mondra Diamon. Een onderhoudsman zit hier te werken aan de rechter machine. Scan de ruimte en bekijk dan de "hotspots". Ga dan praten met de onderhoudsman. Praten doe je door met je praatcursor op een persoon te klikken. 

De onderhoudsman heet Yuri. Yuri vertelt je dat er in de onderhoudsruimte nog wat oude, maar nog goed werkende, Positronen liggen opgeslagen. Die onderhoudsruimte is rechts van de machine waar Yuri aan het werk is. Als het gesprek teneinde is pak je, via linksklik, de icoon van Mondra op. Klik dan met de Mondra icoon op Yuri om Yuri nu over Mondra te vragen. Yuri vertelt dat hij Mondra voor het laatst heeft gezien toen ze vanochtend hier haar glider kwam parkeren.

Rechts staat een soldaat. Je kunt proberen of die soldaat met je wilt praten, maar soldaten mogen niet met je praten. Loop door naar rechts. Je komt dan terecht bij de Glider van Mondra. Voor de Glider zie je de deur van de onderhoudsruimte waar die Yuri het over had. Klik met je tandwielen op de Glider en.....Na Rhodan's opmerkingen grijpt de soldaat in. Je mag niet met de Glider weg vliegen. Het luchtruim boven de stad is niet veilig. Klik weer op de Glider. Rhodan merkt nu op dat deze Glider de enige manier lijkt te zijn om uit het gebouw te ontsnappen. Maar dan zal eerst die soldaat hier weg moeten. Klik met de deurcursor op de deur van de onderhoudsruimte. Je beland dan in de:

Onderhoudsruimte:

  • In de voorgrond zie je, links en rechts, een terminal hangen. 

  • De linker terminal  is een onderhoudsterminal en de rechter terminal is een noodstroomterminal. 

  • Klik op de rechter terminal 
  • Rhodan toets iets in via het toetsenbord en er verschijnen 2 buisjes in je scherm. 
  • Tussen de 2 buisjes lees je "LEV 4.5 TEMP ENERGY" en "SWITCH". 

  • Plaats je pijlcursor op "SWITCH" en klik dan met je linkermuisknop en....het regeringsgebouw, waar dus ook jouw kantoor is, heeft nu tijdelijk weer stroom.

Klik op de linker terminal. Rhodan toets ook hier weer iets in en in je scherm verschijnt nu een lijst met units die je door dit apparaat kunt manipuleren. Klik op een paar items in de lijst. Een computerstem meld echter dat dit apparaat stuk is. Rhodan heeft iemand nodig die dit apparaat kan repareren. Sluit het scherm via de kruisknop. De icoon van de kapotte onderhoudsterminal staat nu linksonder je scherm.

Stroom voor Rhodan's kantoor:

  • Klik weer met je tandwielcursor op de rechter noodstroomterminal. 
  • Nu verschijnt er een buisjespaneel in je scherm. 
  • Je ziet 5 buisjes. Deze 5 buisjes zijn elk voor 1 van de 5 deuren in de hal van het regeringsgebouw. 
  • Nummer de buizen, van links naar rechts, A, B, C, D, E. 
  • De buizen A en B zijn zwart. 
  • De buizen C, D en E zijn lichtblauw in een oranje kader. 
  • Onder de buizen A, B en C staat het kamernummer. 
  • Buis C met nummer 936 is de deur van Rhodan's kantoor. 
  • Buis A met nummer 479 is Atlan's kantoor en buis B met nummer 836 is Gurky's deur. 
  • Onder de 2 rechter buizen staat geen nummer, maar dat moeten dan de kamers van Mondra en van Bull zijn.

Boven de buizen A en B zie je  3 vakjes met daarin een symbool. Die 3 symbolen zijn de nummers die onder de buizen staan, maar dan in symbooltaal.  In de vakjes boven de buizen C, D en E is echter geen symbool ingevuld. Dat moet jij nu gaan doen. 

  • Je moet nu dus de cijfercode van Rhodan's kantoor nu instellen, in symbooltaal, in de vakjes boven buis C. 
  • Je moet dus de getallen, onder de buizen A en B, "vertalen" naar de symbolen die je in de vakjes boven de buizen A en B ziet. 
  • Kijk naar buis A en "vertaal" dan het getal 479 naar de symbolen in de 3 vakjes boven buis. Aldus:

  • Stel nu, met de pijltjes naast de vakjes boven buis C, de symbolen in voor het kantoornummer van Rhodan. Aldus:

  • Doe je dit goed dan zie je een flits in buis C en dan verschijnt er in buis C een witte laserstraal. 
  • Sluit het scherm dan via de sluitknop rechtsboven.

Rhodan's kantoor heeft nu weer stroom, noodstroom weliswaar...maar toch......Je kunt de lettercode voor de buizen D en E nog niet instellen omdat je het kantoornummer van Gurky en van Mondra nog niet weet. Ga terug de Hangar in. Loop weer naar Yuri. Pak de icoon van de kapotte onderhoudsterminal op en klik ermee op Yuri, in de hoop dat Yuri die kapotte onderhoudsterminal kan repareren. Yuri zegt echter dat hij geen verstand heeft van positronische apparaten, dus hij kan de onderhoudsterminal niet repareren. 

Loop door naar links en ga de hangar weer uit. Op het buiten pad staat nu een monteur bij het grote gat in de stalenmuur. Ga praten met deze monteur. De man is een specialist in de bionische techniek en hij heeft een thermo-scanbril waarmee hij door de stalen muur heen kan kijken en zo kan zien welke bionische kabels het meest beschadigd zijn. 

Klik met je tandwielcursor op de thermo-scan bril die de man voor zijn ogen heeft zitten. Rhodan vraagt of hij de bril mag lenen, maar de man heeft de bril zelf nog nodig. Maar later wil hij er nog wel eens over praten. Klik met het icoon van de kapotte onderhoudsterminal op de man om hem te vragen of hij de terminal kan repareren. Ook deze man zegt dat hij de onderhoudsterminal niet kan repareren, maar hij zal iemand anders er naar toe sturen die het wel kan. Dit zal echter even duren omdat die reparateur nu nog ergens anders druk bezig is.

Klik met de tandwielcursor op de treden, links achter de man, om weer op het overzichtsscherm te komen. Klik dan met de tandwielcursor op de Teleporter en.....Rhodan rent de Teleporter in en beland weer terug in de:

Grote Hal:

Je zult nu telkens mededelingen horen van de omroeper. Omdat Rhodan de noodstroom heeft geactiveerd is er hier nu weer gedeeltelijk stroom. Boven Gurky's deur brand nu een rood lampje. Klik met je tandwielcursor op het rode lampje boven Gurky's deur. Er floept een scherm open waarin dan het nummer van Gurky's kantoor staat en dat is dus 836. Sluit het schermpje via de kruisknop. Klik met de tandwielcursor op het bordje dat rechts naast Gurky's deur hangt. Het is het naambordje van Gurky en je leest het in een schermpje. Klik het schermpje weer weg. Omdat het lampje boven Gurky's deur nog rood is kun je Gurky's kantoor nog niet in.

Loop naar links, naar de deur van Reginald Bull. Je ziet dan dat de onderhoudsbot nu ook geactiveerd is en bezig is te doen waar ie voor gemaakt is....schoonmaken. Ook boven de deur van Bull brand nu een rood lampje en ook zijn naamplaat is nu geactiveerd. Klik dus ook op de rode lamp boven de deur van Reginald Bull en je leest dan dat zijn kantoornummer 938 is. Omdat het lampje van Bull's deur nog rood is kun je Bull's kantoor nog niet in.

Loop verder door naar links, zodat je de deuren van Rhodan en van Atlan ziet. Boven Rhodan's deur brand nu een groen lampje ten teken dat je daar nu naar binnen kunt gaan. Doe dat echter nog niet. Atlan's deurlamp is ook nog rood, dus daar kun je ook niet naar binnen. Ga, via linksonder, weer naar de:

Gang:

Midden in de gang staat nu een Hologram van Perry Rhodan en er zweeft een schoonmaakbot  rond. Loop door de gang omlaag en.....Het Hologram loopt op Rhodan toe en zegt dat ie een projectie is van Perry Rhodan. Gelukkig krijgt het Hologram kortsluiting.  Loop verder omlaag en dan verder door naar het:

Mondra kruispunt:

Je hoort nu de "Singing Crystals" zingen. Boven Mondra's deur brand geen rode lamp maar zit wel een vierkante plaat. Klik met je tandwielcursor op die vierkante plaat. Rhodan vertelt je dan dat die plaat het kantoornummer van Mondra afdekt. Blijkbaar wil Mondra niet dat iemand haar kamernummer te weten komt. Je weet dus nog steeds het nummer van Mondra's kantoor niet. Ga terug naar de grote hal en ga dan Rhodan's kantoor binnen.

Rhodan's kantoor:

  • Scan je kantoor om alle "hotspots" te vinden. 
  • Ga dan alle "hotspots" ook bekijken via je tandwielcursor. 
  • Linksonder staat een glazen tafeltje waarop Rhodan's oude ruimtehelm staat. Bekijk de ruimtehelm. 
  • Achter de helm ligt Rhodan's aansteker en een Solar munt
  • Achter het glazen tafeltje zie je Rhodan's Holokamer. Bekijk de Holokamer. 
  • Rechts zweeft Piggy, de schoonmaakbot van Rhodan. 
  • Achter Piggy staat een ronde glazen tafel. Er ligt een boek op de ronde glazen tafel. 
  • Het grote scherm, rechts, is Rhodan's infoscherm. 
  • Klik op het grote scherm en Rhodan ziet dat er een boodschap van Mondra is. Je hoort Mondra en je leest haar mededeling in een schermpje.

Mondra heeft iets zeer verontrustend ontdekt betreffende een expositie die ze gepland heeft in het Thora Museum op Titan. Verder wil ze Reginald Bull op het Terras ontmoeten om met hem te praten over Aimo Martel. Ze vraagt of Rhodan ook kan komen.

Sluit het scherm en Rhodan vindt dan ook een bericht van die Aimo Martel. 

Martel vraagt of Rhodan naar zijn lab wil komen op de Warringer Academy. Hij wil praten over een nieuwe robottechniek, die niet in verkeerde handen mag vallen. 

Sluit het scherm. Rhodan begrijpt dat Martel niets te maken heeft met de ontvoering van Mondra, maar hij wil toch even contact met hem opnemen. Jammer genoeg is er geen communicatie mogelijk met personen buiten het regeringsgebouw, want Reginald Bull heeft dit verboden. Je hebt nu ook de Martel icoon beschikbaar. 

Boven op het ronde podium vindt je Rhodan's computer. Loop dus de trap om en klik dan op de computer. Dit is LAOTSE, de krachtigste positronische computer op Terra (Aarde). Pak nu, één voor één, de iconen van Bull, Mondra en Martel op en klik er dan mee op de computer en je krijgt dan meer info beschikbaar over Bull, Mondra en Martel. Je krijgt de info dus te zien in schermpjes. Lees alle info door en sluit dan steeds het schermpje. Van belang is dat je in Mondra's info leest dat ze bezig was om een tentoonstelling te organiseren over de verloren legendes en mythes van de Illochim.

Nu je het kamernummer weet van Bull  wordt het tijd om daar eens een kijkje te gaan nemen. Maar daartoe moet Bull's deur  open gemaakt worden. En dat moet je dus doen in de noodstroomterminal. Dus je moet terug naar de onderhoudsruimte in Mondra's Hangar. Loop dus de treden weer omlaag en verlaat dan Rhodan's kantoor, via onderkant scherm. Terug in de hal loop je weer naar rechts en stap je weer in de Teleporter, naast Gurky's deur. Je beland weer op het platform. Volg de route weer naar Mondra's Hanger en ga daar dan weer de onderhoudsruimte binnen:

Onderhoudsruimte:

  • Klik weer met de tandwielcursor op de rechter terminal. 
  • Het buisjes paneel verschijnt weer. 
  • Wel....je weet nu de kamernummers van Bull, 
  • Vul, onder buis D nu het getal 938 in. 
  • Dat doe door te klikken op de plusjes en de minnetjes. 
  • Vul dan in de vakjes boven de buis D de symbolen voor 9, 3 en 8 in. 
  • Je ziet dan door buis D weer de flits gaan en dan de witte laser. Bull's deur is nu ook open. 

Sluit het scherm en verlaat de kamer en de Hangar. Reis via de Teleporter terug naar de Grote Hal en loop door naar de deur van Reginald Bull. De lamp boven Bull's deur is nu ook groen, dus klik op de deur en je beland dan nu in

Reginald Bull's kantoor:

Reginald Bull geloofd niet zo in opruimen. Het is dus nogal een troep in zijn kantoor. Links is een zithoek. er staat daar een bank en een ronde tafel. Voor de ronde tafel  staat een fles. Voor de fles  ligt een Afstandsbediening (Remote control) op de vloer. Klik met de tandwielcursor vlak voor de fles en Rhodan raapt de Afstandsbediening dan op. Het ding verdwijnt naar je inventory. Het is de "Wing Swing GT 5000 Soft Glide" afstandsbediening.

Aan het plafond, boven de bank, hangt een model van een ruimteschip. Links voor het raam staat een tafel waarop nog meer ruimteschip modellen staan. Klik op die tafel en Rhodan rent er naar toe. 

Klik op elk van de 3 ruimteschepen die op de tafel staan. De Marco Polo en de Discovery zijn schepen waar Rhodan zelf ook nog in gevlogen heeft. Middenvoor staat een blauw schotelmodel, waarvan de naam slechts gedeeltelijk te lezen is. Een stukje van de romp ontbreekt Klik achter Rhodan zodat hij weer naar rechts loopt.

De pilaar die midden voor het grote venster staat huisvest Bull's computerterminaal.  Rechts in de hoek staat een raket. Het is de Stardust raket, de eerste raket waar Rhodan mee de ruimte in is gegaan. Er hangen ook vliegtuigmodellen aan het plafond, maar Rhodan herkent ze niet. Als je alles bekeken hebt dan klik je op Bull's computer. Rhodan probeert Bull's computer te activeren maar er is een wachtwoord voor nodig. Rhodan vertelt dat Bull meestal de naam van één van de ruimteschipmodellen als wachtwoord gebruikt. Wel...je weet de namen van 3 ruimteschepen: Marco Polo, Stardust en Discovery. 

Typ dus in het kader:  Marco Polo, Discovery en Stardust in druk dan steeds op je Entertoets van je toetsenbord....Helaas....geen van deze 3 namen is het wachtwoord. Je kunt dus Bull's computer niet in. Wellicht is dat wachtwoord in Mondra's kantoor te vinden? Maar om in Mondra's kantoor te komen moet je eerst haar kamernummer weten. Verlaat Bull's kantoor en ga via de Gang weer naar het:

Mondra kruispunt:

  • De "Singing Crystals" zingen weer. 
  • Voor Mondra's deur staat nu een man en vanzelf volgt er een gesprek. 
  • Dit is de monteur die is opgeroepen om de onderhoudsterminal te repareren. 
  • Als het gesprek is afgelopen spreek je de man weer aan met je praatcursor. 
  • De man gaat nu een deuntje fluiten en vertelt dan dat de "Singing Crystals op zijn gefluit reageren met een rode gloed. 
  • De "Singing Crystals" blijken gevoelig te zijn voor bepaalde tonen. 
  • De man vraagt dan wat hij verder voor Rhodan nog kan doen.
  • Pak het onderhoudsterminaal icoon uit je inventory en klik ermee op de man. 
  • De man vertelt dat de terminal nogal oude techniek is, maar dat ie zal proberen om de terminal te repareren. 
  • Nu verdwijnt de man dan om die onderhoudsterminal te gaan repareren.

Stap, links, in de Teleporter en Rhodan wordt weer naar het dakterras gestraald

Dakterras:

Weer vertellen de soldaten dat Rhodan hier niet mag zijn. Maar ze vertellen ook dat Mondra's persoonlijke veiligheidsschild werd uitgeschakeld door een aanval van "Anti-Personal-Shield-Capsules". Enkele van deze capsules moeten hier op het dakterras nog rondzwerven. Rhodan keert dan vanzelf terug naar het Mondra kruispunt. Loop naar rechts en dan weer de Gang in:

Gang:

Halverwege de gang staat dus de Perry Rhodan Hologram. Spreek het Hologram nu aan. Het Hologram kortsluit weer en je ervaart dus niets. Ok..de gang heeft dus 10 ramen, 5 aan elke zijde. Voor elk raam staat dus een Holoprojector. Klik nu met je tandwielcursor op elk van de 1o Holoprojectors. Elke Holoprojector toont je een verhaal.

  • Op 1 van de Holoprojectors lees je hoe de Solar Residentie is gebouwd. Het grote zwevende regeringsgebouw is omhuld door speciaal staal, maar de binnenkant is volledig opgebouwd uit een bionische constructie van plantenvezels. Het is een uitvinding van de Siganese bionische ingenieur Ulan Soso, in samenwerking met Swoonse micro-ingenieurs. Je hebt hierna dan het icoon van Ulan Soso in je inventory.
  • 1 van de Holoprojectors toont je echter eerst een storing. Bij deze Holoprojectors hoor je dan een stem met een boodschap voor Rhodan. Je hoort dan: "You can hesitate...boredom you can buy...die a lingering death...your loved ones before you...for the moment is too long for love, thus...HURRY!!!...HURRY!!!...HURRY!!!!

NB: De Holoprojector waar de storing in verschijnt met de stem wordt door de game willekeurig bepaald. Ook de projector waar het verhaal over Ulan Solo in staat wordt willekeurig bepaald. Je moet die storing en de mededeling gehoord hebben en je moet het verhaal over Ulan Soso geactiveerd hebben, Dus je moet echt op elk van de 10 holoprojectors klikken.

Als je elke Holoprojector bekeken hebt, en je hebt de stem gehoord in de Holoprojector die storing heeft, dan ga je terug naar het kantoor van Rhodan:

Rhodan's kantoor:

Loop gelijk door naar LAOSTA, Rhodan's computer. Tamira, de Eerste Terrabewoner (presidente van de aarde) verschijnt als hologram.  Er volgt een gesprek tussen Rhodan en Tamira. Tamira  vraagt Rhodan wat er gebeurd is en verdwijnt dan weer. 

Rhodan raakt nu ietwat gefrustreerd. Niemand lijkt hem te willen helpen hier weg te komen. Pak Ulan Soso uit je inventory en klik ermee op de computer en lees dan de info over Soso en de info over de Solar Residentie in het scherm. In de laatste zin lees je iets over de "Swoom Omega Decimal Minuscule". 

Klik, als je de tekst gelezen hebt, met de tandwielcursor op de tekst en......Rhodan download de "Swoonish omega minuscule" formule naar je inventory. Rechtsklikt in je inventory op deze formule. De formule wordt weergegeven in Swoonische symbolen, Arkanidische symbolen en in Aardse cijfers. Je kunt er nog niets mee, dus sluit dit scherm maar weer.

Pak de Afstandbediening uit je inventory en klik hiermee ook op de computer. Je leest dan dat je met de afstandsbediening tot 8 regels tekst kunt bewerken en dat het ding een bereik heeft van 3 kilometer.Verlaat je kantoor weer en stap weer in de Teleporter bij Gurky's deur. Je beland dan weer op het:

Platform:

Vanzelf loopt Rhodan nu door en..... Bij het gat in de muur staat nu de techneut van het Mondra kruispunt te babbelen met de bionische man. De techneut komt vanzelf naar Rhodan toe en zegt dan dat hij de onderhoudsterminal niet kan repareren. Hij weet de codes niet van dit verouderde model. De bionische man zegt dan dat die Ulan Soso misschien de code nog wel weet. Per slot van rekening heeft Soso dit hele gebouw ontworpen. Klik met de "Swoonish Omega decimal minuscule" formule op de techneut die dan denkt dat hij  met behulp van deze formule de terminal wel kan repareren. De techneut verdwijnt om het gelijk te gaan proberen.

Praat met de bionische man. Je vraagt de man nu niets maar ziet wel dat de man zijn thermo-scan bril niet meer draagt. De thermo-scan bril ligt nu op de grote witte doos, die rechts naast Rhodan op de grond staat. 

Klik op de bril en....Rhodan mag de thermo-scanbril nu pakken, maar de bionische man wil zijn bril straks wel terug hebben. Ga terug, via de teleporter, naar de grote hal en dan via de gang naar het Mondra kruispunt.

Mondra kruispunt:

Terug bij Mondra's deur pak je de Thermo-scan bril uit je inventory. Klik met de bril dan op de plaat boven Mondra's deur en....je leest nu het nummer van Mondra's kantoor en dat is nummer 256. Ok....Ga terug naar de onderhoudskamer in Mondra's hangar.

Onderhoudsruimte:

Ga hier weer naar binnen. De techneut is hier nu bezig met de reparatie van de onderhoudsterminal. Achter de techneut staat een groene doos op de grond. Grijp  de groene doos. Rhodan dacht dat het de gereedschapskist van de techneut is maar het is zijn lunchdoos. Bekijk de lunchdoos in je inventory. De lunchdoos bevat een cheeseburger, een chocolade reep en een perendrankje.

  • Klik weer op de rechter noodstroomterminal. 
  • Het buizenpaneel verschijnt weer. 
  • Wel....vul onder buis E het nummer 256 in en vul dan boven buis E de 3 symbolen voor 256 in. 
  • Je weet echter de symbolen voor de getallen 2 en 5 niet. 
  • Maar die symbolen kun je vinden in de Swoonish Omega formule. 
  • Dus je moet even het buizenpaneel sluiten om dan in je inventory de Swoonische formule te bekijken voor de symbolen voor de 2 en de 5. 

  • Klik dan weer op de terminal en vul dan de 3 symbolen boven buis E in

  • De deur van Mondra wordt nu dan ook geactiveerd.
  • Wel....ga terug naar het Mondra kruispunt en klik dan met de schuifdeurcursor weer op Mondra's deur en.....je beland dan nu in:

Mondra's kantoor:

Scan het kantoor voor de "hotspots" en ga al die "hotspots" dan weer bekijken via je tandwielcursor. Midden in de kamer staat een blauw rek waar diverse soorten vazen in staan. Bekijk dat vazen rek. Voorbij het vazen rek staat een grote kist op de vloer. een geel force field beschermt de kist. Loop door naar links door met je tandwieltjes op dat gele force field te klikken. Je ziet dan een plant op de vloer staan. 

Voorbij de kist en de plant is nog een deel van het kantoor, waar Mondra's computer dan zal staan. Klik linksonder de plant met je loopcursor om verder naar achteren te lopen....maar....de plant wil niet dat Rhodan verder door loopt. Die plant blijkt dus een vleesetende plant te zijn en nogal agressief. Je kunt hier dus nu verder niets doen. Eerst zul je die vleesetende plant moeten uitschakelen. In je inventory heb je dan nu het Vleesetende plant icoon. Verlaat Mondra's kantoor dus maar weer en ga terug naar je eigen kantoor.

Rhodan's kantoor:

Weer terug in je eigen kantoor klik je weer met de tandwieltjes op je LAOTSE computer. Pak het Plant icoon (Carnivora) uit je inventory en klik ermee op de computer. Lees de tekst en uitleg over deze vleesetende plant, de Tetraphyophyllum muscicipul. Je leest dat je de plant alleen moet naderen als ie net gegeten heeft. Je leest ook dat, als er verder niets eetbaars voorhanden is, je zogenaamde Suurg Vliegen op de plant kunt loslaten. Deze Suurg Vliegen hebben een kalmerend effect op de plant. Sluit het scherm. Rhodan herinnert zich dan dat Mondra Suurgvliegen kweekt op het dakterras.

Om rustig en ongestoord op het dakterras te kunnen rond kijken moet je wel eerst die soldaten daar weg zien te krijgen. Dat gaan we nu dan maar even regelen. Verlaat je kantoor weer en reis, via de Teleporter bij Gurky's, terug naar het:

Platform:

Vanzelf loopt Rhodan weer door naar de bionische man. Bionio vraagt of ie zijn bril terug kan krijgen. Rhodan wil eigenlijk de bril niet kwijt en bied aan om de bril te kopen. Maar dat wil de bionische man nu niet want hij heeft de bril zelf nog nodig.. Misschien later. Ga de hangar weer in en door naar de:

Onderhoudsruimte:

  • De techneut is nog steeds hier aan het werkt en hij verteld dat ie het deel dat de schoonmaakbots bestuurt nu heeft kunnen repareren. 
  • Het is lunchtijd. Omdat jij zijn lunch hebt gejat verdwijnt de techneut om in de kantine te gaan lunchen.  
  • Klik op de onderhoudsterminal. 
  • In je scherm verschijnt weer de lijst met items die je via deze terminal kunt besturen. 
  • De linker lijst is een lijst waarmee je AVATAR's kunt sturen. 
  • De rechter lijst is voor de schoonmaakrobots. 
  • Alleen de rechter lijst is nu geactiveerd. 
  • Klik in de rechter lijst op "TERRACE" om de schoonmaakbots naar het dakterras te sturen. 
  • Ga nu helemaal terug naar het Mondra kruispunt en stap daar dan weer in de Teleporter en je beland weer op het:

Dakterras:

Alle schoonmaakbots zijn nu op het dakterras. Dit tot wanhoop van de soldaten hier. De bots zweven her en der over het dak en de soldaten rennen er steeds achteraan en hebben geen tijd om op Rhodan te letten. 

  • In de voorgrond, rechts van de teleporter, ligt een uitgeschakelde schoonmaakbot. Klik op die bot. 
  • Het blijkt de schoonmaakbot van Bull te zijn. 
  • Uit deze stukende robot haalt Rhodan dan een stuk van de rompplaat van het ronde ruimteschip model.

  • Links achter de teleporter, voor de glazen koepel, ligt het hoofd van de Gevechtsrobot. 
  • Het is het hoofd dat Mondra in het beginfilmpje van de robot's romp afdraaide. 
  • Grijp het Robothoofd.

Rechts achter de glazen koepel zie je de trap naar het 2e dakterras waar het Gevleugelde standbeeld op staat. Klik met je loopcursor op de trap en Rhodan rent de trap op en beland dan op het 2e terras. Linksachter Rhodan staat een grote metalen kom. Er vliegen Suurgvliegen boven die metalen kom. Rechts ligt een omgevallen stoel. Voor de omgevallen stoel zie je een gouden bolletje in een gat steken.

  • Raap dat Gouden Bolletje op. 
  • Het blijken 3 Anti-shield-capsules te zijn.
  • Je moet nu een paar van die Suurgvliegen gaan vangen. 
  • Pak de Lunchdoos uit je inventory. 
  • Klik met de Lunchdoos op de grote metalen kom. 
  • Rhodan zet de lunchdoos voor de metalen kom op de grond. 
  • Terwijl de doos verteld hoeveel calorieën er de lunch zitten komen er een paar Suurgvliegen op de doos af. 
  • Vanzelf pakt Rhodan dan de lunchdoos weer op . 
  • In je lunchdoos heb je dan nu een paar Suurgvliegen gevangen.

Ga de trap terug af en stap weer in de Teleporter om terug te gaan naar het Mondra kruispunt. Terug op het Mondra kruispunt klik je weer op Mondra's deur om haar kantoor weer binnen te gaan.

Mondra's kantoor:

  • Loop door tot vlak voor de vleesetende plant. 
  • Pak weer de Lunchdoos uit je inventory. 
  • Klik met de lunchdoos dan op de vleesetende plant en Rhodan zet de lunchdoos vlak voor de plant op de grond. 
  • De Suurgvliegjes vliegen om de plant heen waardoor de plant geen oog meer heeft voor Rhodan. 
  • Klik met de tandwielcursor op het ronde apparaat dat achter de plant staat en Rhodan rent nu door en beland bij Mondra's bureau. 

  • Scan dit deel van de kamer weer even om de "hotspots" te zien. 
  • Links op het bureau ligt Mondra's aantekenboek. 
  • Grijp Mondra's Aantekenboek. 
  • Lees het aantekenboek (Mondra's notebook) in je inventory. Dus rechtsklik erop. 
  • Blader door de pagina's en lees de teksten en bekijk de foto's.

Mondra's aantekeningen, vrij vertaald:

Mondra doet onderzoek naar het wel of niet bestaan van de Illochim. Volgens oude Joodse legendes waren de Illochim een volk die op engelen lijken. De Arkonideanen vertellen in hun legende echter dat de Illochem gevleugelde draken waren met een vurige adem. Mondra kreeg het verzoek om een expositie te organiseren over het Mythologische Illochim volkje. Mondra schrijft dat ze antieke teksten uit Mesopotamie heeft gevonden. Die teksten gaan over de Illochim en in haar notitieboek heeft ze een tabel opgenomen waarin de schrifttekens in 3 talen te zien zijn

Een kunstkenner, die alleen bekend staat als Q.B. en geld in het project stopt, heeft Mondra foto's van oude gravures en een lensachtig kunstvoorwerp gestuurd. Dat lensachtig kunstvoorwerp zou gemaakt zijn door de Illochim. Mondra heeft er een ongemakkelijk gevoel bij, want het geschenk werd op haar geheime privé-adres bezorgd. De bijzondere lens is gemaakt van een totaal onbekend materiaal. Mondra wil via haar vriendin Kari Levian aan expert Daellian vragen de lens te onderzoeken.

Daellian heeft Mondra's verzoek echter als onnuttig en onzinnig afgewezen. Maar samen met Kari ontdekt Mondra, dat de lens waarschijnlijk is gemaakt van supran, een oud en zeldzaam soort kristal.
In archieven vond Mondra informatie over een Illochim voorwerp dat uit de diepzee was opgevist. Vreemd genoeg zijn veel gegevens over deze periode uit het archief "verdwenen".

In het Museum voor Intergalactische Kunst op Titan, vindt Mondra voorwerpen die, naar men beweert, toebehoorden aan de Illochim. Uiteindelijk concludeert Mondra, dat de Illochim van buiten ons zonnestelsel kwamen, technisch op een hoog niveau stonden en een poos op aarde verbleven in de prehistorie.

De Arkanides op Titan weigeren medewerking te verlenen aan de expositie en lenen geen kunstvoorwerpen uit. Ook de Arkanides hebben namelijk de Illochim ontmoet, maar daar verliep het contact gewelddadig. Via via heeft Mondra gehoord over een robot gemaakt met Illochim technologie. Nadat ze dit ontdekt heeft, werkt de curator van het museum ineens wél mee. En Mondra krijgt het dringende verzoek van Tu-Ra-Cel, hoofd van de Arkanide veiligheidsdienst, om niet verder te graven in de geschiedenis. 

Als Mondra thuis de tentoonstellingsstukken uitpakt, blijkt er een beschadigde servo-robot tussen te zitten. Ze vindt dit zeer eigenaardig en beslist geen toeval. Ze wil het verder onderzoeken. 4 weken voor de opening van de expositie krijgt ze bericht van de Arkonide museumdirecteur, dat hij iets sensationeels ontdekt heeft. Mondra wil hem de dag erna bezoeken.

Als je de laatste beschreven bladzijde hebt bereikt dan sluit je het boek via de kruisknop. Je hebt nu het Kari Levian icoon in je inventory erbij gekregen. Links van het bureau ligt nog een stapeltje boeken op een kist die je ook nog even op kunt klikken. 

Klik weer met de tandwieltjes op de grote kist, die je nu rechts achter de vleesetende plant ziet staan. Rhodan rent weer terug en staat dan weer voor de kist, bij het vazenrek. De grote kist wordt dus afgeschermd door een force field. Pak de Anti-shield-capsule uit je inventory en klik ermee op de kist en.....het force field verdwijnt. Klik weer op de kist. Nu kijk je in de kist. In de kist ligt een kapotte Servo-Robot en een Glazen Lens. Grijp de Servo-Robot en grijp ook de Glazen Lens. In Mondra's notebook heb je over deze beide voorwerpen gelezen.

Verlaat Mondra's kantoor.  Weer op het Mondra kruispunt komt de techneut op Rhodan toe gelopen met in zijn kielzog de haperende hologram uit de Gang. Rhodan vraagt de techneut of hij het Hologram nog even wil repareren. De techneut verdwijnt schoorvoetend. Ga door de Gang terug naar de Grote Hal. In de Grote Hal heeft Rhodan een ontmoeting met de Bionische man. Bio-idiootje is klaar met zijn reparatie en hij geeft Rhodan zijn Thermoscan bril cadeau. Ga het kantoor van Reginald Bull weer in.

Reginald Bull's kantoor:

  • Zoom weer in op de tafel waar de 3 ruimteschipmodellen op staan. 
  • Pak het stukje romp van het "Le-Cly" ruimteschip uit je inventory en klik het vast op het schotelvormige ruimteschip. 
  • Rhodan stopt dit model in zijn inventory. 
  • Je weet nu de volledige naam van dit ruimteschip en dat is dus "Le-Clyi-Lercy".  
  • Loop weer naar Bull's computer en klik er weer op. 
  • Vul in het wachtwoordschermpje dan nu de naam Le-Clyi-Lercy" in en....nee....ook dit is dus niet het wachtwoord. 
  • Verlaat Bull's kantoor en ga je eigen kantoor weer binnen.

Rhodan's kantoor:

  • Loop weer door naar je mooie supercomputer, boven op het ronde podium. 
  • Klik met het "Le-Clyi-Lercy" ruimteschip op je computer en lees dan de infotekst over dit ruimteschip door. 
  • Je leest dat de naam van dit ruimteschip in onze Aardetaal gewoon "Leclerc" is. 
  • Sluit het tekstscherm. 

Je kunt nu ook even de gelegenheid te baat nemen om met alle spullen uit je inventory, waar je dat nog niet mee gedaan hebt, op je computer te klikken voor nadere informatie. Doe dat dus met de kapotte Servo-Robot,  de Glazen Lens (Unknown artefact), het Kari Levian icoon en het Hoofd van de Vechtrobot. Je leest dan dat:

  • De kapotte servo-robot is een model dat gebruikt wordt als bediende op de Waringer Academie, vanwege zijn absolute discretie en talenkennis. 
    Het geheugen van deze robot, model "Abraham", is gewist. 
    In zijn basisgeheugen zit nog informatie over het allerlaatste dat hij zag, voor hij uitgeschakeld werd. 
    Deze info is alleen toegankelijk als je de robot geactiveerd krijgt.
  • De Glazen Lens wordt niet herkend door de computer en geclassificeerd als zijnde van buiten het zonnestelsel afkomstig.
  • Kari Levian is Mondra's beste vriendin. 
    Kari spreekt meerdere talen en ze is een IT-specialiste en persoonlijk adviseur van Daellian.
    Kari heeft ook de verantwoording over zijn glider.
  • Het hoofd van de vechtrobot die Mondra uitschakelde, is voor het grootste deel van onbekende technologie. 
    De gebruikte positronen zijn van Gataser Blues oorsprong. Waarschijnlijk is de robot op afstand bestuurbaar.

Rhodan denkt niet dat die vechtrobot door de Gataser Blues gestuurd is. Als je alle informatie gelezen hebt dan ga je terug naar Bull's kantoor.

Reginald Bull kantoor:

  • Zoom weer in op Bull's computerterminal en typ dan als wachtwoord nu Leclerc in en druk op je Entertoets en....
  • BINGO....Je krijgt toegang en Rhodan leest en hoort de laatste boodschap van Mondra. 
  • Mondra wil Bull en Rhodan ontmoeten op het dakterras. Ze hoopt dat Bull dan de gevraagde informatie over Martel heeft, zo niet dan wil ze zelf opzoek gaan in Martel's laboratorium.

Rhodan ontdekt dan het laatste document dat Bull heeft bekeken in zijn computer. Het blijkt een blauwdruk te zijn van de veiligheidsschilden van de Residentie.  Op je scherm verschijnt nu een blauwdruk van het Residentie gebouw. Je ziet 3 grote oranje stippen op de blauwdruk. Plaats je tandwielcursor op elk van de 3 oranje stippen. Telkens zie je dan een uitvergroot detail van dat deel van het Residentie gebouw in een apart rond scherm.

  • De bovenste oranje stip toont je de Force Field Stabilizer voor de Receptiekamers en kantoren. 
  • De linker oranje stip toont je de Force Field Stabilizer bij de Mondra Diamond Hangar.
  • De onderste oranje stip toont je de Defensive Shield Aggregatoren.

Sluit het scherm via de kruisknop. Rhodan graaft weer verder in Bull's computer en we zien dan dat Bull die Martel heeft laten schaduwen. Klik dit foto scherm weg en Rhodan tovert dan de plattegrond van het Robotica lab van de Waringer Academie tevoorschijn. Klik ook dit scherm weg. Rhodan download de plattegrond naar je inventory en dan.....verschijnt Reginald Bull himzelf op het grote scherm. Bull is zeer verbaast te zien dat Rhodan zijn computer gehackt heeft. De verbinding is echter slecht en Bull wil nu niets uitleggen aan Rhodan. Verlaat Bull's kantoor weer en ga, via de Teleporter bij Gurky's deur, terug naar Mondra's hangar:

Mondra's Hangar:

Ga weer de onderhoudsruimte in. De techneut is hier weer bezig aan de onderhoudsterminal. Praat met de techneut. Rhodan vraagt de techneut of ie bijna klaar is. Techneuter wordt hier een klein beetje pissig om. Nee...de techneut is nog niet klaar. Ga terug de hangar in en ga naar Yuri, die nog steeds aan het rechter oplaadstation zit te werken.. Geef de kapotte Service-robot aan Yuri om de robot te laten repareren.

  • Yuri zegt dat dit model RIWA 17-08 is en door het Robotica Instituut werd gemaakt. 
  • Yuri voert het serienummer in en de robot speelt zijn laatst opgenomen beelden af. 
  • Je ziet hoe Aimo Martel in gesprek is met de twee witharige Arkonidianen, die je in het beginfilmpje op de planeet zag.

Na de opname bekeken te hebben, loopt Yuri weg om de robot op te bergen. Ga weer de onderhoudsruimte binnen. Rhodan loopt nu vanzelf door naar de techneut die nu vertelt dat ie klaar is met de reparatie. De techneut verdwijnt dan. Klik dus weer op de linker onderhoudsterminal. Nu is ook het linkerdeel, de Holoprojector, geactiveerd. Met de opties uit de linkerlijst kun je de Rhodan Hologram naar de diverse locaties sturen. Klik in de linkerlijst op HANGAR, om het Rhodan hologram naar de hangar te sturen. Verlaat de onderhoudsruimte en....

Filmpje: Je ziet hoe het Rhodan hologram de hangar binnen komt om die soldaat, die de glider staat de bewaken, af te leiden. Rhodan stapt snel in de glider en vliegt er mee weg naar:

Hoofdstuk 2: Terrania:

Waringer Academie:

Rhodan heeft de glider gedokt aan het landingsplatform van de Waringer Academie. Rechts zie je de toegangstunnel tot het Shuttle systeem van de Academie. Klik met je tandwielcursor op de ingang en Rhodan loopt er naar toe. De ingang is beschermt door een force field en Rhodan moet zich aanmelden. Rhodan besluit om dat niet als Perry Rhodan te doen want hij wil niet dat de ontvoerders van Mondra hem herkennen, mochten die ontvoerders hier zijn.

Rhodan loopt dus terug en verandert zichzelf, via de DNA-transformer in zijn PDA, in Laszlo Daikonu. Als Laszo Daikonu meld Rhodan zich dan nu aan bij de ingang. Hij wordt herkent en geaccrediteerd en het force field verdwijnt. De computerstem heeft Rhodan vertelt dat hij een 24-uurs bezoekerspas kan afhalen in de lobby.

Dus loop de tunnel in. Aan de andere kant komt Rhodan (nu dus Laszo) de tunnel weer uit. Je bent beland bij de vertrekterminal van de shuttle die je verder zal brengen. Er staat een vreemdeling op de rand en links zie je een holografisch reclamebord. Ga praten met de vreemdeling die op de rand staat te wachten. De vreemdeling is zijn groep kwijt en is blij dat ie even met iemand kan praten. Het is overigens een zeur, dus Rhodan heeft verder niet zo'n behoefte om met de man te praten.

  • Bekijk, dus klik met je tandwielcursor, het holografische reclamebord. 
  • Het reclamebord toont Mondra's tentoonstelling die wordt gehouden in het Thora museum. 
  • Het Thora museum was een geschenk van de Arkonidianen aan de Terranen.
  • Voor de ingang van de gang zie je een grote blauwe cirkel geschilderd. 
  • Rechts van de blauwe cirkel zie je een holografische zuil staan. 
  • Klik op die holografische zuil en je ziet een plattegrond van de Academie. 
  • De computerstem vertelt je dat je autorisatie nodig hebt voor de meeste plekken die je op de plattegrond ziet. 
  • Je hebt op dit moment alleen toestemming om naar de lobby te gaan. 
  • Plaats je cursor nu op de Lobby locatie, rechts op de plattegrond, en klik dan en.....

  • De shuttle arriveert, je stapt in en......je scherm word even zwart en dan ben je beland op de aanlegplaats van de:

Lobby:

Je staat bovenaan een stel roltrappen. Klik op de linker roltrap om via de roltrap omlaag te gaan en je beland dan beneden in de grote Lobby hal. Rechts naast de roltrappen staat een openbare computerterminal. 

Als je op die computer klikt dan vertelt Rhodan je dat Reginald Bull her en der van deze openbare computers heeft laten plaatsen. Loop naar rechts, naar het midden plein van de lobby. Rhodan beland bij één van de receptie balies. 

Er staan diverse van deze receptie balies rondom op het midden plein. Sommige van de balies zijn bemand met een receptioniste. Het maakt niet uit met welke receptioniste je nu gaat praten. Praat met de receptioniste achter één van de balies. Ze weet al wie je bent. Je krijgt een 24-uurs bezoekerspas. Met deze pas heeft Rhodan toegang tot de shuttle, de lobby en de cafetaria. Andere locaties binnen de Academie zijn voor Rhodan off-limit.

  • In je inventory heb je dan nu een Dagpas (Day pass). 
  • Klik met het Aimo Martel icoon op de receptioniste. 
  • Rhodan vertelt de receptioniste dan dat hij dringend met Martel moet praten. 
  • Martel is aanwezig, maar jammer genoeg weet de receptioniste dat Laszlo Daikonu geen bekende is van Martel, dus je krijgt geen toestemming om die Martel te gaan opzoeken.
  • Klik nu met het Kari Levian icoon op de receptioniste en.....
  • Kari Levian kent Rhodan dus wel onder zijn pseudoniem Laszlo Daikonu en de receptioniste noteert op de dagpass dat je Kari kan bezoeken.

Achter de receptiebalies, dus midden op het centrale plein, is de grote Teleporter. Klik met de tandwieltjes op de Teleporter en dan met de schuifdeurcursor en......Rhodan duikt de Teleporter in en beland dan in:

Kari Levian's kantoor:

Je ziet Rhodan in de Teleporter staan en je ziet de benen van die Kari uitsteken onder haar bureau. Zoek de looppijl op en klik dan en Rhodan loopt naar Kari toe en vanzelf volgt er een gesprek.

Kari's afdeling heeft Rhodan's Laszlo vermomming speciaal voor hem gemaakt, dus het is niet ze vreemd dat Kari Rhodan herkent. Rhodan verteld dat Mondra is ontvoerd en vraagt Kari om hulp. Vanzelf zoom je weer uit en zie je Rhodan voor Kari staan.

Er staat een "Singing Crystal", voor Kari, op het bureau. Klik met de tandwielcursor op het "Singing Crystal". Kari verteld dat ze het "Singing Crystal" van Mondra heeft gekregen. Ze geeft het "Singing Crystal" dan cadeau aan Rhodan.

Klik het Aimo Martel icoon op Kari. Rhodan vertelt dat ie toegang tot Martel's lab moet hebben en Kari verandert iets aan Rhodan's pas waardoor hij nu lid is van Daellian's staf. Kari hoopt dat dit hem toegang tot Martel's lab zal geven. Je dagpas is nu verandert in een "Personel ID-Waringer Academie.

Klik met het Hoofd van de Vechtrobot (Head of a Combo Robot) op Kari. Kari vertelt dat Rhodan met een wapenexpert van het Robotics Lab moet praten over de lens. Een lijst met medewerkers van het Robotic Lab kan Rhodan opvragen bij één van de openbare computers. Je krijgt nu het Robotics Institute icoon.

Klik de Glazen Lens (Unknown artefact) op Kari. Kari zegt dat Mondra de lens ook al aan Daellian heeft laten zien, maar die had toen weinig tijd. Daellian werkt echter aan een experimentele scanner, Kantor II,  en Kari denkt dat hij die scanner wel wil uittesten op de lens. Kari verdwijnt nu om het Daellian te vragen.

Links naast Kari's bureau staat een vleesetende plant. Voor de vleesetende plant ligt iets op de vloer. Probeer of je het kunt pakken. Wel....dat gaat dus niet en Rhodan wordt bijna opgegeten door de plant. 

Naast Kari's bureaustoel staat een kleine groene container. Grijp de groene Container. De container bevat vliegjes. Dus klik de container op de vleesetende plant en grijp dan snel het object dat voor de plant op de grond ligt. Het blijkt een hoopje Uitwerpselen van de vleesetende plant te zijn (Plant dung).

Je ziet op Kari's bureau 2 gedeelten die nogal sterk glanzen. Klik met de tandwielcursor op één van die 2 glanzende plekken en Rhodan legt contact met zijn eigen computer en krijgt een boodschap van Reginald Bull binnen. Helaas is de verbinding nog steeds slecht. Bull zegt dat Rhodan moet blijven waar hij is want de situatie is nog steeds zeer onstabiel. Sluit het tekstschermpje.

Klik met de loopcursor op de treden om terug naar de Teleporter te lopen. Stap dan in de Teleporter via je schuifdeurcursor...maar......Rhodan wil nog niet weg. Hij stapt weer uit en Kari verschijnt weer. Kari vertelt dat die Daellian het momenteel te druk heeft en ze vraagt of Rhodan later nog eens wil terug komen. Kari gaat weer aan haar bureau zitten. Wel....stap weer in de Teleporter en je beland terug in de:

Lobby:

In de voorgrond zie je nu die vreemdeling staan, die je bij de shuttle landingsplaats hebt ontmoet. Ga weer naar de receptioniste en toon haar het Robotics Institute icoon. De receptioniste vertelt je dat er 2 cybernetici aanwezig zijn die zijn gespecialiseerd in mobiele androïden. Het zijn Brendan Huber, en mens, en Nar-Khol, een gast specialist van Arkonia. Je krijgt foto's van deze 2 personen te zien in je scherm. Klik de foto's weg en de receptioniste vertelt je dan dat die Brendan Huber misschien in de cafetaria te vinden is.

Loop naar links, naar de roltrappen, en klik dan op de openbare computerterminal om de computer te activeren. Klik dan met het Plant Dung icoon op de computer en lees dan de info tekst door. Je leest dat de uitwerpselen een stof bevat dat als pijnstiller dienst doet en een stof die gebruikt wordt om iemand weer nuchter te maken.

Klik het infoscherm weer weg en klik dan op de roltrap om weer naar boven te gaan. Boven aan de roltrap loop je rechtdoor de glazen tunnel in. Dat doe je door met je tandwielcursor in de glazen tunnel te klikken. De plattegrond verschijnt dan. 

Zoek op de plattegrond de Cafetaria locatie en klik daar dan op en Rhodan reist met de shuttle naar de:

Cafetaria:

Rhodan staat niet gelijk in de cafetaria, maar in de tunnel. Je ziet echter het raam van de cafetaria. Klik met de schuifdeurcursor op het cafetaria raam en Rhodan gaat er naar binnen. Er zijn een aantal zitbars in de cafetaria.  Aan de voorste zitbar zitten 2 mannen. Aan de middelste zitbar zit een man die nogal voorover gebogen zit zit. Naast die man staat een lange vent met een heel erg plat hoofd.

Rechts in je scherm zie je een reclame zuil. Bekijk die reclamezuil. Het is "Blues week" in de cafetaria dus ze serveren voornamelijk "Blues" voedsel. Rhodan vindt dit maar niets want dat "Blues" voedsel is voor een mens niet te vreten.

Klik met de praatcursor op die voorover gebogen man, die aan de middelste zit bar zit. Rhodan loopt naar de man toe en gaat voor hem staan. Dit is die Brendan Hubert. Hubert voelt zich niet zo best. Praat met de lange plathoofd vent. Dit is een "Blue", een Aliën, en hij vertelt dat hij Hubert een "Slügöfro" te drinken heeft gegeven. Dat drankje is die Hubert niet goed bevallen.

Loop, via linksonder, terug achter de zitbar vandaan. Rechts van de middelste zitbar is de verkoopbalie. Klik met de tandwielcursor op de verkoopbalie. Rhodan loopt er naar toe in In je scherm verschijnt de menukaart. 

Klik op 1 van de items in de lijst om de lijst weer weg te klikken. Praat met de verkoper, die achter de balie staat. De verkoper somt zijn hele assortiment op, maar uiteindelijk bestelt Rhodan een doodgewoon kopje Espresso. Combineer in je inventory de Plant Dung met de mok Espresso. Dat doe je dus door de Plant Dung op de Espresso te klikken. Loop terug naar die Hubert. Klik dan met de Espresso op Hubert en...Hubert knapt er meteen van op. Klik met het Hoofd van de Vechtrobot (Head of Combat Robot) op Hubert en.....

Hubertje is gelijk zeer geïnteresseerd, maar vraagt Rhodan om zijn ID kaart te tonen. Dan neemt Hubert Rhodan mee naar het Robotics Instituut.. Na door een veiligheidsman te zijn gecontroleerd belanden we dan in het:

Robotics Instituut:

Hubert geeft Rhodan een kleine rondleiding. In de gang bevinden zich explosieven achter de 2e linker deur. Je mag daar niet in. Aan het einde van de gang is een Teleporter die rechtstreeks naar het kantoor van Martel gaat. Maar deze Teleporter werkt alleen op de stem van Marter. Verder toont Hubert nog de grote deur van de beveiligde Hangar. Dan belanden we in het:

Lab van Hubert:

Hubert gaat meteen aan de slag om het Robothoofd te onderzoeken. Hiertoe stopt ie het hoofd in een scannermachine. Achter Hubert en Rhodan zie je, door het grote raam, een aantal robotarmen die bezig zijn een androïde te pesten in het Experimentele Lab. Loop naar links. Je ziet dan de linkerzijde van Hubert's lab. 

  • Onder de dikke pijp zie je een langwerpig scherm. 
  • Voor dat scherm staat een Plastieken Doos. 
  • Klik op die doos en Hubert vertelt dat het een lege doos is die gebruikt wordt om reserve onderdelen in te bewaren.
  • In de voorgrond staat een tafel waarop een rond apparaat staat. 
  • Klik op dat ronde apparaat en Hubertje vertelt dat het een Oplader is. 
  • Achter de tafel ligt een klein apparaatje op een wit kussen dat op de grond ligt. 
  • Klik daar ook op en Hummertje vertelt dat het en Stem-simulator (Voice simulator) is.

  • Pak de Wing Swing Gt 5000 Soft Glider afstandsbediening uit je inventory en klik ermee op de Oplader om de afstandsbediening op te laden. 
  • Nu kun je met de afstandsbediening het Leclerc ruimteschip model laten vliegen, als dat nodig mocht zijn. 

Hubert weet het dan even niet en hij verdwijnt om zijn collega Nar-Khol erbij te roepen. Rhodan is nu alleen in het lap en kan nu zijn slag slaan. 

  • Grijp de Plastieken Doos, die voor het langwerpige scherm staat. 
  • Grijp dan de Stemsimulator, die op het witte kussentje op de vloer ligt. 

Loop weer naar rechts en klik dan met de tandwielcursor op de scannermachine waar Hubert het Robothoofd in heeft gezet. Rhodan vertelt je dan dat je met deze machine die robotarmen kunt bedienen. Klik met de tandwielcursor op het verlaagde midden gedeelte van de machine. 

Rhodan vertelt je dat het midden deel een scanner is, waarmee Hubert dus het robothoofd heeft gescand. Maar je kunt er natuurlijk ook andere dingen mee scannen. Pak de Plastic Doos ( Plastic box) uit je inventory en plaats de doos in het verdiepte deel van de machine. Plaats dan de Lens (Unknown artefact) op de doos en...de Lens wordt gescand en de robotarmen slaan gelijk op tilt.

Hubert en die Nar-Khol komen aangerent en Hubert zegt dat de robotarmen een oude Arkonische code hebben ontvangen. Hubert en Nar-Khol zijn in extase en ze lopen naar links om te proberen die Lens te ontcijferen. Daar zijn die twee wel een tijdje druk mee en ze letten dus niet op Rhodan. Dit is Rhodan's kans om de rest van het gebouw te onderzoeken. Klik met de schuifdeurcursor links onder om het lab te verlaten.

Rhodan beland in de gang en staat dus voor de middelste deur rechts, wat dus de deur van Hubert's lab is. Ga door de voorste deur rechts en je beland in het lab van die Nar-Khol:

Nar-Khol's lab:

Nar Khol's lab is dus aan de andere zijde van het Experimentele Lab gelegen. Door het grote raam zie je die 3 robotarmen nog steeds als wilden te keer gaan. Links voor het raam staat een monitor waarom de scan van het Robothoofd te zien is. midden voor het raam staat zo'n zelfde scanmachine als in Hubert's lab. 

  • Onder in je scherm staat een lange tafel. Op die tafel ligt de ID-Kaart van Nar-Khol. 

  • Grijp de ID-kaart. Rhodan wil de gegevens van de Ara Nar-Khol overzetten naar zijn eigen ID-kaart, maar daar heeft ie hulp bij nodig.  
  • Loop door naar rechts en klik dan op de grote monitor die aan de dikke pijp vast zit. 

  • Rhodan zegt dat er een lijst met robottypes te zien is en hij download de lijst meteen in zijn eigen PDA. 

Meteen hierna komen Huber en Nar-Khol aanlopen en gooien Rhodan het lab uit. Je scherm wordt weer even zwart omdat Rhodan met de shuttle terug gestuurd word naar de:

Lobby:

Je staat weer bovenaan de roltrappen. Loop weer via de roltrappen omlaag. Weer beneden kun je via de openbare computer, rechts naast de roltrappen, meer info vergaren over die Nar-Khol, de Stemsimulator en Malcolm Daellian. Klik hiertoe met de betreffende items uit je inventory op de computer. Je ervaart dan dat:

  • De Nar-Khol ID pas je toegang geeft tot het Robotics Institute en alle afdelingen binnen dat institute en de staf verblijven. 
  • Met de Stemsimulator kun je dus met de stem van iemand anders praten. 
  • Malcolm Daellian heeft een aantal jaren geleden een ongeluk gehad waarbij vrijwel zijn hele lichaam is verbrand. Zijn hersens zijn daarom in een regeneratietank opgeslagen, van waaruit hij dus de Warringer Academie leidt.

Als je nog meer icoontjes en spullen in je inventory hebt staan, waar je nog niet de info over hebt gelezen, dan klik je deze ook maar op de computer. Als je dan alle informatie hebt gelezen dan loop je naar rechts, naar het midden plein. Klik dan met de schuifdeurcursor op de Teleporter en je beland weer bij:

Kari Levian:

Loop weer door, vanaf de teleporter, naar het bureau van Kari. Kari zegt dat die Daellian je al verwacht en vanzelf loopt Rhodan dan door het gordijn om naar die Daellian te gaan. 

Ondertussen zien we dan die Nar-Khol. Nar-Khol is verwikkeld in een holografisch gesprek met iemand.Zoals Rhodan al vermoedde, is zijn de Nara Nar-Khol niet te vertrouwen. Nar-Khol en zijn holografisch gesprekspartner zijn verontrust dat Rhodan het robothoofd als hun technologie herkende en dat hij in het bezit is van een voorwerp van Supran. Inmiddels hebben ze wel de locatie van de "sleutel" weten los te peuteren van Mondra en staan ze op het punt actie te ondernemen.

Rhodan is beland in het "kantoor" van Malcolm Daellian:

Malcolm Daellian:

Rhodan staat op een "brugpad" boven een diepe ronde schacht. Boven het ronde platform zweeft het brein van Malcolm Daellian. Loop het ronde platform op en Rhodan beland voor het Brein. Er volgt een korte begroeting met Brein Daellian.

Toon aan Daellian, dus klik met de volgende items op het Brein: Mondra's Notebook, De Lens (Unknown Artefact), De Plattegrond van het Robotics Institute (Floorplan). Daellian vertelt je dan over deze voorwerpen en je krijgt dan diverse spullen in je inventory,

  • Mondra's Notebook: Daellian vindt de legende over de Illochim maar onzin en hij geloofd er ook niet in. Maar hij kent wel iemand die er wel in geloofd. Dat is ene Quint Essence, een hacker. Je krijgt het Quint Essence icoon.
  • Lens (Unknown Artefact): Daellian is verrukt over de lens en gaat het ding meteen onderzoeken. Daellian ontdekt dat de lens een legering is van materie en antimaterie. De lens blijkt een soort sleutel te zijn. Als je weet hoe de lens te gebruiken dan kun je gelijktijdig met alle wezens in het hele heelal communiceren. Daellian upload dan de Frequentie Code (Frequency Spectroscoop) naar je PDA en in je inventory heb je dan dit icoon. Die hacker, Quint Essence, probeert gelijktijdig ook deze code te pakken te krijgen, maar Daellian weet dit nog net op tijd te blokkeren.
  • Floorplan van het Robotics Institute: Daellian vertelt je dan dat hij die Martel niet vertrouwd.

Als je alle info uit het Brein hebt getrokken dan klik je in de rechtsbovenhoek van het scherm met de schuifdeurcursor om terug te keren bij:

Kari Levian:

  • Toon Kari nu de ID-pass van die Nar-Khol. 
  • Kari vertelt je dan dat ze wel Cryptologen weet die je kunnen helpen om de gegevens van Nar-Khol op je eigen  pas te zetten. 
  • Het is wel crimineel om dit te doen. 
  • De meeste van die cryptologen zijn "Gataser Blues" 
  • Maar als  Rhodan zo'n "Gataser Blues" aanspreekt en dan zegt dat hij de Regent wil vermoorden, dan zullen die Gataser's graag bereid zijn om te helpen.

Op het scherm, achter Kari, verschijnt dan een nieuwsbericht. Laszlo Daikonu wordt nu gezocht door de politie in verband met de verdwijning van Regent Perry Rhodan uit de Residentie.

Ga, via het trapje, naar de Teleporter, stap in de Teleporter en je beland weer in de:

Lobby:

  • Ga via de roltrappen weer naar boven en klik dan weer achterin de glazen tunnel. 
  • De plattegrond verschijnt weer. 
  • Klik weer op de Cafetaria locatie.

Cafetaria:

Ga weer naar binnen. Helemaal achterin de cafetaria zie je nu zo'n "Gataser Blues" persoon staan. Het is een vent gekleed in blauw en met weer zo'n platte kop. Klik met je praatcursor op die persoon en Rhodan rent dan helemaal door de zaal naar die persoon toe.

  • Rhodan vraagt deze "vliegendeschotelkop" vent om hulp, maar de man heeft geen zin om met een Aardbewoner te praten. 
  • Loop, via de tandwieltjes linksonder, weer weg bij deze vent en dan, via rechtsonder, terug naar het overzichtscherm van de cafetaria zaal. 
  • Je ziet ook weer de verkooptoonbank. 
  • Klik met de praatcursor op de vent achter de verkooptoonbank en....Rhodan rent naar de verkoopbalie en bestelt een Muurtburger. 
  • Terwijl Rhodan op zijn Muurtburger staat te wachten hoor je Muurtwormen praten. 
  • Je krijgt dan een Muurtburger in je inventory en Rhodan vertelt je iets over deze Muurtwormen.

Rechtsklik op de Muurtburger en lees de infotekst over deze "Blues" lekkernij. Deze Muurtwormen zijn in staat om iemands geest te lezen en zelfs om iemand hallucinaties te bezorgen.

  • Ga terug naar de blauwe "Gataser Blues" vent. 
  • Als je weer voor de "Gataser Blues" vent staat dan geef je de Muurtburger aan hem. 
  • De Blues man wordt hierdoor wat vriendelijker tegen je en je kunt hem nu iets vragen. 
  • Klik dus met de Id-Pass van Nar-Khol op de Blues vent en.....de man past nu je eigen ID-kaart aan met de gegevens van Nar-Khol. 
  • Bluesmannetje wil dan niets meer van Rhodan weten.

Ga weer via linksonder weg bij deze Blues man. Je bent dan terug op het overzichtscherm van de cafetaria zaal. Middenonder van je scherm krijg je dan de schuifdeurcursor, dus klik de schuifdeurcursor om de cafetaria te verlaten. Rhodan staat dan terug in de gang. Rechts staat een blauwe zuil van de Shuttledienst. Klik met de tandwielcursor op de blauwe zuil. De plattegrond verschijnt. Klik op de Robotics locatie en de shuttle levert Rhodan weer af in het:

Robotics Institute:

Bij aankomst zie je een monteur bij een geopende ventilatieschacht staan mopperen. De monteur heeft een bepaald onderdeel niet dat hij nodig heeft. De monteur loopt dan weg.

Die ventilatieschacht, waar die monteur aan het werk was, ziet in de achtermuur van de gang. Klik met je tandwielcursor in de ronde ventilatieschacht en....Rhodan rent er naar toe en je staat dan voor de schacht. Op de grond, recht onder de schacht, zie je een piepklein grijs dingetje staan. 

Grijp dat piepkleine grijs dingetje. Het blijkt een Datacube te zijn waar een plattegrond van schachten op te zien is.Bekijk in je inventory deze "Diagram or plan of something" .

Loop, via onderkant scherm, terug en ga dan, via de schuifdeurcursor, rechts verder de gang in. Je beland bij de ingang van het Lab. Geef je Id-pass aan de veiligheidsagent. Je wordt herkent als Laszlo Daikonu en dat je toestemming hebt om het lab te mogen ingaan. 

Links naast het hok van de veiligheidsman zie je de grote ronde toegangsdeur van het Lab. Klik op de grote ronde deur met je schuifdeurcursor en Rhodan rent er naar toe. De ronde deur heeft echter een codeslot en daar ben je dan op ingezoomd. Je hebt dan wel een vervalste permissie om het lab in te gaan, maar de deurcodes ken je niet.  Dus je moet eerst achter de code voor deze ronde deur zien te komen. Klik op CANCEL om uit te zoomen. Wellicht kun je de deurcode vinden in de computer van de veiligheidsman. Je moet dus die veiligheidspief zijn hok zien uit te lokken. Ga terug naar rechts en dan terug naar de shuttle aankomstgang.

  • Klik weer op de geopende ronde ventilatieschacht om er weer op in te zoomen. 
  • De schacht is onderdeel van de ventilatieschachten van het Robotics lab. 
  • De schacht is echter te smal voor Rhodan om er in te kruipen. 
  • Je hebt echter het Le-Clyi-Lercy ruimteschip en je hebt een afstandsbediening. 
  • Pak het ruimteschip dus uit je inventory en klik ermee op de schacht. 
  • Rhodan gebruikt de afstandsbediening en het ruimteschip vliegt de schacht in. 
  • De afstandsbediening komt nu groot in je scherm te staan. 

Het is de bedoeling dat je nu het ruimteschip door de ventilatieschachten navigeert naar de kamer waar de explosieven liggen opgeborgen

  • De afstandsbediening heeft 4 gele pijltjes, 2 gele knoppen, een blauw schermpje en een blauw pijltje. 
  • Nummer de 4 gele pijlen 1, 2, 3 en 4. 
  • Noem de 2 gele knoppen A en B. 
  • Met pijltje 1 stuur je naar links. 
  • Met pijltje 2 stuur je naar rechts. 
  • Met pijltje 3 ga je vooruit. 
  • Met pijltje 4 ga je achteruit. 
  • Met knop A laat je het ruimteschip ontploffen. 
  • Met knop B berg je het ruimteschip weer op in je inventory.

Als je op de pijltjes 1, 2, 3 en 4 klikt dan verschijnen er blauwe/witte pijltjes rondom het schermpje. Deze blauw/witte pijltjes geven de richting aan die je het ruimteschip kunt laten gaan. Je moet dus in een bepaalde volgorde op de pijltjes 1, 2, 3, 4 klikken. Je krijgt dus geen plattegrond of zoiets te zien en ook het ruimteschip niet. Je ziet alleen maar de afstandsbediening. Dit is de oplossing die voor mij werkte:

  • Klik 3 keer op pijltje 3. 
  • Klik 1 keer op pijltje 2. 
  • Klik 4 keer op pijltje 3. 
  • Klik 1 keer op pijltje 1. 
  • Klik 7 keer op pijltje 3. 
  • Klik 1 keer op pijltje 2. 
  • Klik 12 keer op pijltje 3. 
  • Klik 1 keer op pijltje 1. 
  • Klik 3 keer op pijltje 3 en.....
  • Rhodan meld nu dat ie het ruimteschik nu waarschijnlijk precies midden in de explosievenkamer heeft zweven. 
  • Klik nu op Knop A en.......in een kort filmpje zie je de deur van die explosieven kamer en dan ervaar je een ontploffing waardoor de deur uit zijn voegen knalt. 

  • Vanzelf ben je dan uit het afstandsbediening scherm gezoomd.
  • De afstandsbediening staat dan terug in je inventory.

Ga dus nu terug naar het hok van de veiligheidsman en zie....de veiligheidsman komt zijn hok uit en loopt weg om die explosie te gaan onderzoeken. Ga via de glazen deur, links naast het hok, naar binnen. Je komt dan terecht in de:

Observatiekamer:

Scan de ruimte voor alle "Hotspots".  Bekijk de monitoren aan de muur. 5 van de 9 monitoren tonen geen beeld. Klik met de tandwielcursor op elk van die 5 monitoren. Telkens zegt Rhodan dan dat de camera voor die monitor is beschadigd geraakt door de explosie. Bekijk de spullen die op het werkblad, onder de monitoren, liggen. Er staat o.a een pizzadoos op het werkblad. Rechts van de pizzadoos staat een doos met oude videobanden. 

Klik op die doos met oude videobanden en...... op de middelste monitor zie je dan Martel die de ronde deur opent met de code. Je hoort piepjes tijdens dit filmpje....luister goed naar die piepjes. Het zijn de piepjes van de toetsen die Martel indrukt op het code slot van de ronde deur.

NB: ging het te snel en kon je daarom die piepjes niet goed horen dan kun je dit filmpje tot in den treure blijven bekijken door gewoon weer op die videodoos te klikken.

Als het filmpje op de middelste monitor ten einde is dan pak je de Stemsimulator uit je inventory. Klik dan met de Stemsimulator op de videodoos en........Je ziet, en hoort dan, Martel die een nieuw soort boormachine in een hangar bekijkt. De Stemsimulator neemt nu de stem van Martel op en is in staat om de stem met 97% nauwkeurigheid na te bootsen. Dat vindt Rhodan meer dan genoeg.

  • Verlaat deze kamer via de schuifdeurcursor in de ingang naast de monitoren. 
  • Terug buiten zie je dat er nu dikke rookwolken hangen in de gang. 
  • Hierdoor kun je de ronde labdeur niet zien. 
  • Pak de Thermo-Scan-Bril, die je van de Bionische man hebt gekregen, uit je inventory en klik er mee op de ronde deur, die je nog vaagjes door de rookwolken kunt zien. 
  • Rhodan ziet door de bril het code slot en ziet dat de toetsen 2, 4, 6, 8, 0 rood-actief zijn. 

  • Dit zijn dus de cijfers van de code. Je moet ze alleen nog in de juiste volgorde zetten.
  • Klik op de CANCEL knop om uit te zoomen en om de bril weer op te bergen. 

Zonder bril klik je dan weer op de ronde deur. Je zoomt weer in op het code slot maar nu dus zonder bril. Wel...met bril zag je dat de toetsen 2, 4, 6, 8, 0 rood actief waren. Je moet dus nu deze toetsen in de juiste volgorde aan klikken. 

  • Als je op een toets klikt dan hoor je een piepje. 
  • Elke toets laat een ander piepje horen. 
  • Als je goed hebt geluisterd naar de piepjes, die je hoorde toen je het filmpje zag waarin Martel de deur opende, dan kun je dus via de piepjes nu achterhalen wat de juiste code is die je moet intoetsen.
  • De juiste code is dus.....06284, dus klik op de: 0, 6, 2, 8, 4 toets en....de ronde deur gaat nu eindelijk open. 

Vanzelf ben je dan uitgezoomt. Klik weer met de schuifdeurcursor op de ronde deur en je beland eindelijk weer in de gang waar de labs van Hubert en die Nar-Khol zij. Je ziet dat er dikke rook komt uit de explosieven kamer. Ga het lab van Nar-Khol weer binnen, dus ga door de voorste deur rechts.

Nar-Khol's lab:

  • Loop door naar rechts. 
  • Op de tafel, waar je eerder Nar-Khol's Id-kaart hebt gevonden, ligt nu een zilveren Schijfje. 
  • Onder de dikke pijp staat nu het Torso van een robot. 
  • Grijp het Zilveren Schijfje en grijp die Robottorso. 

  • Dat Zilveren Schijfje is een multifunctionele Frequency Chip en die Torso kan nog wel eens van pas komen. 
  • Loop terug naar links en verlaat dan het lab weer, via de schuifdeurcursor die je linksonder krijgt.
  • Terug in de gang klik je met de schuifdeurcursor aan het einde van de gang. 
  • Rhodan staat dan voor de Teleporter die naar Martel's kantoor gaat. 
  • De gang gaat hier naar links en naar rechts. 
  • Ga rechts de gang in. Je ziet nu de ronde deur van Hangar 2. 

  • De ronde deur rolt continue open en dicht. 
  • Als je probeert om snel door die zenuwen deur te rennen dan zal dat niet lukken. 
  • Pak de Robot Torso uit je inventory en klik ermee op de heen en weer rollende deur en.....
  • De Torso houd de deur dan open. 
  • Ga nu door de deur  de Hangar binnen.

Hangar 2:

Midden in de hangar staat de enorme boormachine, die je eerder al in een filmpje zag. Klik met de tandwielcursor op de enorme boormachine. Rhodan zegt dat er iets niet in orde is met de machine. Voor de boormachine ligt een kleine blauwe Bol op de vloer. 

Klik met de tandwielcursor op de kleine Blauwe Bol en.....Het blijkt een holoprojector te zijn en Rhodan zet de projector uit en de boormachine is verdwenen. Die boormachine was dus een hologram. Verlaat de hangar weer via de ronde deur. Terug in de gang komt Hubertje dan op Rhodan toe gestormd en hij  vraagt vertwijfeld wat je met de boormachine hebt gedaan. Blijkbaar weet die stomme Hubertus niet dat het maar een hologram was.

Loop de Teleporter in om naar Martel's kantoor te worden geteleporteert. Rhodan vertelt echter dat de Teleporter beveiligt is. Dus je wordt niet weg gestraald. Bovenaan de Teleporter zit een blauwe bol. Klik met de tandwielcursor op die blauwe Bol. De computerstem vertelt je dat het "stemherkennings systeem" actief is. Pak dus de Stemsimulator uit je inventory en klik ermee op de blauwe Bol en.....na een paar vergeefse pogingen herkent de computer de stem als zijnde Aimo Martel. Je kunt dus nu de Teleporter gebruiken. Dus klik weer met de schuifdeurcursor op de Teleporter en.....je beland in het:

Kantoor van Aimo Martel:

In het ronde kantoor van Martel gekomen loopt Rhodan vanzelf door naar rechts en.....vindt het lijk van Aimo Martel op de vloer. Martel blijkt gestorven te zijn aan inwendige bloedingen. Scan de ruimte voor alle "hotspots". 

  • Klik met de tandwielcursor op het lijk. 
  • Martel heeft een Datakristal in zijn hand en Rhodan raapt het op. 
  • Op de ronde tafel staat een klein geel glazen flesje. 
  • Pak het gele Flesje van de ronde tafel. 
  • Het flesje bevat restanten van een zeer zoete drank en Rhodan denkt dat het vergif dat Martel gedood heeft.
  • Links zie je het bureau en een wand waar Martel's uniformcollectie aan hangt. 
  • Er staat ook een lange vitrine waar Martel's medailleverzameling in wordt bewaard. 
  • Klik met de tandwielcursor op die wand en luister naar wat Rhodan er over te zeggen heeft. 
  • Klik met de tandwielcursor op diverse plekken op de linker wand en op de vitrine en luister steeds naar Rhodan's commentaar. 
  • Een aantal spullen ligt ook voor de vitrine op de vloer.

Als je de linker wand met de uniformen en de vitrine bekeken hebt dan klik je met de tandwielcursor op het bureau. Rhodan loopt dan naar het bureau toe en bekijkt dan de grote monitor.  Pak de zojuist gevonden Datakristal (Data crystal) uit je inventory en klik ermee op het grote scherm.

Je ziet nu een videoboodschap van Aimo Martel. Martel legt het één en ander uit. Hij weet dat ie vergiftigd is maar is te trots om hulp te halen. Martel heeft meegewerkt aan de ontvoering van Mondra. Martel hoopte met behulp van de Arkonideaan Kato da Trumort de Aarde weer zijn oude macht van Heersers over het Heelal te geven. De huidige periode van vrede was niet naar zijn zin, maar de Arkonidianen blijken hun eigen plannen te hebben met de Aarde.

Typisch geval van "boontje komt om zijn lontje" dus...........In je inventory heb je nu een foto van die Kato da Trumort. Ga naar de Teleporter en stap er weer in. De Teleporter brengt Rhodan terug in de gang. Stap uit de Teleporter maar stap er onmiddellijk weer in om gelijk weer terug te gaan naar Martel's kantoor. Als Rhodan weer terug is in Martel's kantoor heeft ie het gevoel dat ie hier nu niet alleen is en.....dat blijkt te kloppen.....Een Arkonideaanse stapt uit de Teleporter en.....ze slaat Rhodan bewusteloos

In de Cel:

Rhodan komt bij maar zit nu opgesloten in een cel. Scan de cel om de "hotspots" te vinden. Links in de hoek hangt een urinoir, of in gewoon Nederlands....de pisbak. Bekijk het urinoir met je tandwielcursor en Rhodan gaat even een potje staan pissen. Terwijl Rhodan hiermee bezig is merkt ie op dat er teksten op de linkermuur staan. Die teksten zijn echter onleesbaar.

  • Rechts hangt een tafeltje aan de muur. 
  • Op het tafeltje staat een dienblad. 
  • Voor het dienblad ligt wat verpakt voedsel. 
  • Er staat ook  een beker water en er ligt een lepel.
  • Pak de Lepel. 
  • Pak de Beker water. 
  • Pak het verpakte Voedsel (Tray of food).

Pak de Beker met water (Cup with water) uit je inventory en klik ermee op de linkermuur. Je smijt het water tegen de muur aan en hierdoor worden die teksten leesbaar. Rhodan leest dan: "Neem de pen in het licht. Sluit het contact in de spleet". 

Onderaan de linkermuur zit een donkere spleet, tussen de muur en de vloer. Klik met de tandwielcursor op die donkere spleet. Rhodan zegt dat er iets in de spleet zit, maar hij kan er met zijn vingers niet bij. Pak de Lepel (Plastic spoon) uit je inventory en klik ermee in de spleet en....Rhodan vist een kleine metalen pijp (small metal pipe) uit de spleet

Loop nu, via onderkant scherm, een scherm omlaag. Je kijkt dan van buiten naar Rhodan's cel. Waarschijnlijk zie je nu Rhodan niet. Klik dan op de trap, voor de cel en je ziet Rhodan dan tegen het onzichtbare force field aanlopen dat zijn cel afsluit.

  • Rechts zie je een muur. 
  • Bij die muur staat een tafel en op die tafel staat  Mondra's "Singing Crystal". 
  • Links naast die tafel zweven 3 schoonmaakbots. I
  • n de muur zit de ronde verlichte "Kluis" en in die "kluis" zijn de spullen van Rhodan opgeborgen. 
  • Rechts naast de "kluis" zit een piepklein wit knopje in de muur.

Klik met je tandwielcursor in de ingang van Rhodan's cel en....Rhodan vertelt je dan dat het force field onder elektrische spanning staat. Er gebeurt nu verder niets. Pak het kleine metalen pijpje (small metal pipe) uit je inventory en klik ermee op het force field dat Rhodan's cel afsluit en....het pijpje fungeert als een "electron verzamelaar" en heel even verschijnt er een bres in het force field. Het pijpje heeft een hoog frequentie geluid veroorzaakt en hierop reageert het "Singing Crystal" dat op de tafel bij de muur staat.

  • Klik nog een keer met het pijpje op het force field en.....
  • Nu verschijnt er van rechts een bewaker die naar het "Singing Crystal" loopt. 
  • De bewaker ergert zich aan het geluid van het "Singing Crystal" en loopt dan weer weg. 

Klik weer met het pijpje op het force field van Rhodan's cel. Blijf nu steeds met het pijpje op het force field klikken. Telkens maakt het "Singing Crystal" dan geluid. Na enige keren met het pijpje weer op het Force field geklikt te hebben zal die bewaker weer verschijnen.

  • De bewaker heeft dan genoeg van de herrie en kiepert het "Singing Crystal" in één van de 3 schoonmaakbots. 
  • De bewaker verdwijnt weer en de 3 schoonmaakbots komen in beweging. 
  • Het botje waar de bewaker het "Singing Crystal" in heeft gedeponeerd, deponeert dan het "Singing Crystal" voor de cel op de grond en....
  • ////Het "Singing Crystal" piept het hoge frequentie geluid en hierdoor verdwijnt het Force Field. 
  • Je kunt nu de cel uit lopen.

Klik met de tandwielcursor op het kleine witte knopje, dat rechts naast de "kluis" in de muur zit. Rhodan rent er naar toe en drukt het knopje in. Klik dan met de tandwielcursor op de "kluis" en....Rhodan pakt al zijn spullen terug uit de "kluis". Je hebt nu al je spullen weer staan in je inventory. Loop de trap, voor de cel, af en klik dan, rechtsonder, met de schuifdeurcursor en.....Rhodan beland bij een onbewaakte Glider. 

Klik op de Glider en.....Rhodan stapt in de glider en vliegt er mee naar:

Hoofdstuk 3: Maan Titan:

Het Thora Museum:

Je bent beland op het landingsplatform van het Thora Museum op de maan Titan. Gebruik eerst maar weer de scanfunctie van je PDA om de Hotspots te ontdekken. Klik dan met de tandwielcursor op de Glider. 

Rhodan vertelt dan dat ie blijkbaar een geheimzinnige helper heeft die wilde dat hij hier terecht kwam. Of die geheimzinnige helper vriend of vijand is blijft vooralsnog te bezien. In ieder geval wil Rhodan de museumhotemetoot even met een bezoekje vereren, want hij heeft het idee dat die museumdirecteur meer weet van de ontvoering van Mondra.

Het museum is een smal hoog gebouw. In de achtergrond hangt nog een 2e landingsplatform aan het gebouw. Bovenaan dat 2e landingsplatform zie 2 grote standbeelden staan. Links naast die 2 standbeelden staat en enorme bloempot. Klik met de tandwielcursor op die enorme bloempot. Rhodan vertelt je dan dat hij de enige bezoeker is. En dat is ook niet zo vreemd, want Mondra's tentoonstelling is nog niet geopend

Loop het onderste deel van de trap op. Je ziet dan de grote ingang van het museum. De ingang wordt geflankeerd door 2 enorme standbeelden. Bekijk die 2 standbeelden. Rhodan vertelt je dan dat de standbeelden met hun uitgestoken arm wijzen naar het centrum van het Arkonideaanse rijk. Klik met de tandwielcursor op de enorme toegangsdeur en.....Rhodan gaat naar binnen en is dan beland in de:

Entreehal:

  • Niemand komt om Rhodan te verwelkomen. 
  • In de hal staat Rhodan voor de gele entreebalie. 
  • Boven de gele balie hangt een groot scherm waar een video op wordt afgespeeld. 
  • Links en rechts staan kleine servo-robots die de bezoekers kunnen gebruiken als gids. 
  • Achter de linker rij servo-robots staan 3 hologramzuilen waarin een aantal voorwerpen uit de expositie worden getoond. 
  • Bekijk alles, dus klik overal op met de tandwielcursor waar je maar op kunt klikken en luister dan naar Rhodan's commentaar.

Achter in de entree hal zie je een poort. Klik met de schuifdeurcursor op die poort en....Rhodan loopt dan verder door naar de poort. Vlak voor de poort heeft Rhodan dan een ontmoeting met het Hologram van de museumdirecteur, die hem nu een warm welkom toespreekt en vertelt dat:

De expositie in het dit museum de waarheid toont achter de Mythe van de Illochim, of Yillod Zhymii, zoals ze in Arkanide genoemd worden. Alhoewel de expositie nog niet officieel geopend is, mag Rhodan toch een aantal stukken bekijken. Wel moet er op zijn veiligheid gelet worden en daarom valt de grote voordeur achter hem dicht.

Je hoort dan dat de enorme toegangsdeur dicht gaat. Je kunt nu het museum niet meer uit. Klik weer met de schuifdeurcursor in de poort en je beland dan nu in de:

Thora Zaal:

Dit is dus een ronde ruimte. In het midden staat het standbeeld van Thora. Het standbeeld staat op een platform. Rechts naast het standbeeld zit een klein knopje op het platform. Bekijk het standbeeld. Klik eens op dat kleine knopje dat op het platform zit en.....Rhodan rent het platform op en je zoomt dan op dat knopje. Het knopje blijkt een schakelaar te zijn. Klik op de schakelaar en....het Thora standbeeld zakt de vloer in. Loop het platform weer af en.....het Thora standbeeld komt weer uit de vloer omhoog.

  • Deze zaal dient als verdeelzaal van waaruit je de andere zalen van het museum kunt bereiken. 
  • Er zijn 4 poorten. Links, achter en rechts van het Thora beeld.
  • De 4e poort is midden onder in het scherm maar die zie je niet.
  • In de poorten zie je een blauwe lijn. 
  • Die poorten zijn dus Teleporters en brengen je in de andere zalen van het museum.

Ok.... loop naar de linker poort. Het is de poort van waaruit je via de entreehal deze zaal bent binnengekomen. Stap door de poort  en.....je beland niet terug in de entreehal maar in de......

Illochim Expositie Zaal:

Luister naar de uitleg van het Hologram. Als je het welkomstpraatje nogmaals wilt horen dan klik je op draaiende cirkel die je links op de vloer ziet. In deze zaal is dus Mondra's tentoonstelling over de Illochim ingericht. Blijf nog even staan waar je staat. Middenonder van je scherm kun je deze zal weer verlaten via de schuifdeurcursor. Als je dat doet dan beland je weer terug in de Thora zaal.

  • Je staat dus voorin in de zaal en voor een rechthoekige vijver waar 6 grote 6-hoekige tegels in drijven. 
  • Die tegels hebben gekleurde randen. 
  • Voor de vijver staat een transparante zuil. 
  • Klik op die transparante zuil met je tandwielcursor. 
  • Er verschijnt een tekstscherm waarin je uitleg leest over het YLOHIM game. 
  • YLOHIM is een populaire game en in deze game spelen die tegels in de vijver een belangrijke rol. 
  • Lees de tekst even door. 
  • Het is uiteraard in het Engels, maar later in de game zul je een variant op het YLOHIM game zelf moeten spelen.

Klik het tekstscherm weer weg. Aan de linker en de rechter muur van de zaal staan diverse halfronde vitrines waar de kunstobjecten in staan. Klik op één zo'n vitrine en Rhodan vertelt je dat de voorwerpen in de vitrines afgeschermd zijn door een force field. Aan de overkant van de vijver staat een koperkleurig pilaartje en weer zo'n doorzichtige zuil. Loop naar het koperen zuiltje.

Bij het koperen zuiltje gekomen sta je dus halverwege de zaal. Je ziet nu ook de andere uitgang uit de zaal en dat is weer een Teleporterpoort boven de trap. Als je de zaal via die Teleporterpoort verlaat dan beland je in een, weer voorgeprogrammeerde, andere zaal van het museum.

  • Boven het koperen pilaartje hangt een het beroemde "Botje van een Illochim vleugel". 
  • Als je op de doorzichtige zuil, naast het koperen pilaartje, klikt dan lees je een uitleg over het botje. 
  • Het koperen pilaartje is een Holoprojector en het projecteert een schild om het botje/

Klik op het koperen pilaartje en.....Rhodan duwt het pilaartje om en hierdoor komt het Illochim botje omlaag. Loop, via de loopcursor, nu naar het omlaag gekomen Botje en....helaas... het koperen pilaartje schiet weer omhoog en hierdoor gaat ook het Botje terug omhoog.

Het Koperen Pilaartje is dus de Holoprojector dat het force field om het botje projecteert. Als je het pilaartje omduwt dan komt het botje dus omlaag, maar als je dan vervolgens naar het botje toeloopt dan gaat het pilaartje dus weer rechtop staan en gaat het botje terug omhoog. Je hebt dus iets nodig waarmee je kunt zorgen dat het pilaartje, dus de projector, omgeduwd blijft staan. 

Loop terug naar de voorzijde van de vijver en verlaat dan deze zaal via de schuifdeurcursor aan de onderkant van het scherm. Je beland dan dus terug in de Thora zaal. Ga nu door de poort achter het Thora standbeeld, dus door de middelste poort. Je beland dan in de:

Invasie Zaal:

Het hologram vertelt je dat deze ruimte nog niet voor het publiek toegankelijk is. De expositie hier behandeld de invasie van de Illochim. Wil je het verhaal van het hologram nog eens beluisteren dan klik je maar weer op de draaiende cirkel die je op de vloer ziet. Alweer.....via de schuifdeurcursor, aan de onderste rand van je scherm, beland je terug in de Thora zaal. Ook achterin deze zaal is een trap met een Teleporterpoort. Klik met de schuifdeurcursor in de poort bovenaan de trap. Rhodan loopt/rent dan door de zaal, gaat de trap op en stapt door de poort en...beland in een:

Tussenhal:

  • Rhodan is beland in een tussen hal. 
  • Er staat een ronde geel/oranje machine en rechtsonder zie je een hendel. 
  • Loop iets door richting de hendel en.....Rhodan hoort dan geschreeuw en hij denkt dat het Mondra is die schreeuwt. 
  • Met de hendel zet je een pompmechanisme in werking. 
  • Blijf van de hendel af. 
  • Als toch op die hendel hebt geklikt, klik er dan weer op om de hendel weer omlaag te zetten. 
  • Klik op de ronde geel/oranje machine. 
  • Rhodan heeft geen idee wat het voor soort machine is en waar hij voor dient. Bovendien is het ding buiten werking.

Wel....hier kun je dus momenteel niet veel, dus stap door de rechter Teleporterpoort en je beland  terug in de Illochim zaal en wel aan de voorzijde van de vijver. Ga, via de schuifdeurcursor onderaan het scherm, terug naar de Thora Zaal. Terug in de Thora zaal loop je door naar rechts en duik je rechter Teleportpoort in. Je beland dan in de:

Arkonides Zaal:

Het Hologram legt uit dat in deze zaal de militaire macht van de Arkonideanen tentoongesteld wordt. De Arkonides hebben de Illochim uit het melkwegstelsel verdreven. Ook in deze zaal staan de tentoongestelde items veilig achter forcefields. Midden in de zaal hangt het pronkstuk en dat blijkt het Dragon Zwaard te zijn. Klik op het voetstuk van de Dragon Zwaard vitrine en lees dan de infotekst. Klik het tekstscherm weg en klik dan met de tandwielcursor op het zwaard zelf. Rhodan vertelt je dan dat Thora ook zo'n zwaard had en hij denkt dat het Dragon Zwaard niet zou misstaan in de hand van het Thora beeld.

Links zweeft een ruimteschip en er staat een oude gevechtsrobot. De gevechtsrobot staat voor een ondiepe muurnis. In de muurnis zie je een oplichtend schermpje. Klik op dat schermpje in de muurnis en je leest dan in een tekstscherm alles over de oude gevechtsrobot. Het blijkt de "Perikon 300 battle Robo" te zijn en wel type 558025. Je leest dat de robot op afstandbestuurbaar was en in staat was om zelfstandig te reageren op vijandelijke aanvallen.

  • Sluit het tekstscherm. 
  • In je inventory heb je een lijst met robottypes (List of robot types). 
  • Rechtsklik op die robot lijst en er verschijnt een schermpje. 
  • Klik met je linkermuisknop in dit schermpje. 
  • Er verschijnt nu een scherm waarin je nu het typenummer van die gevechtsrobot kunt invullen. 
  • Dat doe je door op de pijltjes te klikken. 

  • Dus vul in dit scherm het nummer 558025 in en klik dan op de OK knop. 
  • Nu krijg je dan afbeeldingen van die oude gevechtsrobot te zien. 
  • Rechtsonder lees je dat de frequentie voor deze robot 849,109 is.

Als je dus op je afstandsbediening de frequentie 849,109 instelt dan kun je dus de gevechtsrobot besturen. Sluit het scherm via de kruisknop. Combineer in je inventory de Multi-Frequency-Chip met de Wing Swing Afstandsbediening en je hebt dan de Wing Swing verandert in een universele afstandsbediening die je vanaf nu overal voor kan gebruiken. Je afstandsbediening heet vanaf nu de Wing Drive.

  • Rechtsklik op de Wing Drive afstandsbediening en linksklik dan in het tekstscherm. 
  • De Wing Drive komt dan weer groot in je scherm te staan. 
  • Midden in de Wing Drive kun je nu frequenties instellen met de pijltjesknoppen. 

  • Vul dus de frequentie van die oude gevechtsrobot in, dus vul 849109 in. 
  • Klik dan op de oranje knop onder FREQUENCY om de Wing Drive terug op te bergen.

Linksklik dan in je inventory op de Wing Drive om het ding uit je inventory te pakken. Je Wing Drive zit dan vast aan een geel/groene cursor. Klik nu gewoon maar ergens in het scherm en je ziet dan de Robot in beweging komen. Pak de Wing Drive dan weer uit je inventory en klik er dan nu mee op de vitrine waar het Dragon Zwaard in hangt en......de robot rent naar de vitrine en ramt er tegenaan. Maar de robot had niet genoeg snelheid om door het krachtenveld heen te breken. Dat moet dus beter kunnen. Ga terug, via de schuifdeurcursor onderaan het scherm, naar de Thora Zaal

Thora zaal:

Terug in de Thora zaal klik je met de Wing Drive afstandsbediening op het Thora standbeeld en....De gevechtsrobot komt ook hier terecht maar staat dan vlak voor de rechter poort. Klik met de afstandsbediening links naast het Thora standbeeld. De gevechtsrobot gaat dan links naast het Thora beeld staan. Berg de Wing Drive nu op en spring weer door de rechter poort terug naar de:

Arkonides Zaal:

  • Weer terug in de Arkonides zaal pak je de Wing Swing afstandsbediening weer uit je inventory en klik je er weer mee op het Dragon Zwaard en.....
  • De gevechtsrobot komt nu met enorme snelheid aangerent en ramt nu het Dragon Zwaard uit het krachtenveld. 
  • Het Dragon Zwaard ligt dan rechts naast de vitrine op de grond.
  • Pak dus het Dragon Zwaard en ga terug naar de:

Thora Zaal:

  • Klik weer 2 keer op het knopje/schakelaar om het Thora beeld de vloer in te laten zakken. 
  • Blijf op het platform staan. 
  • Pak het Dragon Zwaard uit je inventory en plaats het Dragon Zwaard in de omhoog geheven hand van Thora. 

  • Het Dragon Zwaard schijnt dan licht in de holte, in het plafond boven Thora. 
  • Klik met de tandwielcursor in die plafond holte en je ziet de 4 planeten van Tiga Ranton, het Arkonide Rijk. 
  • Die planeten zijn dus Arkon 1, 2, 3, 4. 
  • Je zag deze 4 planeten ook op de geel/oranje machine in de tussen hal. 

Klik om uit te zoomen en ga dan, via de middelste poort, weer naar de Invasie Zaal en dan via de Poort bovenaan de trap naar de:

Tussen Hal:

  • De geel/oranje machine is nu geactiveerd omdat je Thora het dragon Zwaard hebt gegeven. 
  • Klik weer op de machine en....
  • Rhodan toets de planeetcode in, die je zag boven het Thora beeld en.....
  • hierdoor worden nu de Teleporters in de diverse poorten uitgeschakeld. 
  • In de poorten zie je dus nu geen blauwe teleporters meer. 
  • De voorgeprogrammeerde route is dus nu verdwenen. 
  • Ga weer door de rechter poort en....ditmaal beland je dus niet in een tentoonstellingszaal, maar je beland nu in de:

Kathedraal:

Wel....hier zie je het pronkstuk van het museum....een gigantische robot. De Robot staat in een grote ronde schacht. Voor de linkerarm van de robot zie je de Teleporter. In de onderkant van de robotlijf zit een klein rond gat. 

Klik met de tandwielcursor op het gat  in het onderlijf van de robot. Rhodan vertelt dat de Supran Lens (Unknown Artefact) in dit gat past. Rhodan kan echter niet dicht genoeg bij de robot komen om de lens in het gat te stoppen. Loop naar links. Tegen de muur staat een karretje waarop gasflessen staan en er staat een stapel tegels. Klik op de stapel tegels. Rhodan vertelt je dat deze tegels er net zo uitzien als de tegels van het YLOHIM game, die in de vijver in de Illochim zaal drijven. Loop terug naar rechts en stap dan in de Teleporter.

Deze Teleporter werkt als een lift. In je scherm krijg je nu 3 afbeeldingen te zien. Elke afbeelding is een verdieping van de robot schacht. Je bent nu op de middelste verdieping, dus op het middelste plaatje. Het onderste plaatje is de onderste verdieping en het bovenste plaatje is de bovenste verdieping. Klik op het bovenste plaatje en...je beland op de bovenste verdieping van deze Kathedraal schachtzaal.

Je ziet Rhodan in de Teleporter staan en je kijkt nu bovenop het hoofd van de robot. De Teleporter is aan het einde van een zwevend pad. Aan de linkerrand van het scherm krijg je de schuifdeurcursor. Klik met de schuifdeurcursor en Rhodan loopt naar links en verdwijnt uit je scherm. Je hoort Rhodan die zegt dat ie voor een deur staat die alleen vanaf de andere kant geopend kan worden. Stap dus weer op het Teleporterplatform en klik dan op de onderste afbeelding om naar de onderste verdieping van de schacht te gaan.

  • Je ziet 2 ronde deuren en de Teleporter.  Je ziet ook dat de enorme robot met zijn voeten in het water staat.
  • Als je naar rechts loopt dan zul je nog een 3e ronde deur zien. 
  • Er is dus een Linker Deur, een Middelste Deur en een Rechter Deur. 
  • Klik met de schuifdeurcursor op de linker deur. Rhodan loopt dan naar de linker deur.

  • Rhodan kan de deur niet met de hand openen. 
  • Klik met de tandwielcursor op het platform voor de deur. Rhodan vertelt je dat het platform een Druktegel is.

Klik met de schuifdeurcursor op de middelste deur. Rhodan rent er naar toe en verteld dat ook deze deur op slot zit. Voor deze deur heb je de juiste sleutel nodig. Je ziet nu ook de rechter deur. Klik met de schuifdeurcursor op de rechter deur. Rhodan loopt er naar toe en zegt weer dat hij de deur niet met de hand kan openen. Ook de rechter deur heeft een Druktegel. Klik er op met je tandwielcursor. Rhodan vermoed dat de druktegel van de linker deur en de rechter deur aan elkaar gelinkt zijn. Wat nu als je beide tegels tegelijk zou kunnen indrukken?.

  • Ga terug naar de Linker Deur. 
  • Pak de Swing Drive afstandsbediening uit je inventory en klik er nu mee op de linker deur en.....
  • De Gevechtsrobot duikt op uit de Teleporter en gaat op de druktegel voor de linker deur staan. 
  • Ga terug naar de Rechter Deur. 
  • Klik weer met de schuifdeurcursor op de rechter deur om er voor te zorgen dat Rhodan op de druktegel voor de deur komt te staan en...
  • .de Rechter deur gaat nu open.....

  • Ga dus door de nu geopende rechter deur. Je beland in de:

Pompkamer:

Rechts staat de grote pompinstallatie. Loop de trap af en loop door naar de pomp. Voor de pomp hangt het controlepaneel. Klik met de tandwielcursor op het controlepaneel om er op in te zoomen. 

  • Het paneel heeft 3 draaiwielen en een groene lichtbalk. 
  • De linker en het rechter draaiwiel staan nu horizontaal en het middelste wiel staat verticaal.  
  • Als je op de draaiwielen klikt dan gebeurt er niets zichtbaar, behalve dan dat de groene lichtbalk dan rood wordt. 
  • Elk van de 3 draaiwielen is voor een andere ruimte, maar je weet nog niet welk wiel voor welke ruimte is. 
  • Als je nu de 3 draaiwielen verdraait hebt dan zorg je er nu eerst voor dat je ze weer terug zet zoals ze stonden.

Zoom uit en verlaat deze pompkamer door met de schuifdeurcursor weer in de ronde deuropening te klikken. Stap terug op het teleporter platform en klik dan op de middelste afbeelding om terug te gaan naar de middelste verdieping. Terug op de middelste verdieping ga je, via middenonder scherm, terug naar de Tussen Hal. In de Tussen Hal ga je dan door de linker poort en je bent dan terug in de:

Invasie Zaal:

Omdat je met de machine in de Tussen Hal de Teleporters in de poorten hebt uitgezet heb je ook de schilden van alle vitrines uitgeschakeld. Je kunt dus nu naar hartelust de objecten uit de vitrines gaan jatten.

  • Loop door naar de onderkant van het scherm, dus naar waar je de draaiende cirkel van het hologram op de vloer ziet. 
  • Uit de voorste rechter vitrine pak je dan de  Transportstaaf (Transport bracke). 

  • Als je in je inventory rechtsklikt op deze staaf dan lees je dat je de staaf kunt gebruiken bij een ant-zwaartekracht lift. 
  • Uit de voorste linker vitrine pak de "Staaf van Arrachieda" (Arrachieda stic) en ook een Mijnwerkerslamp (Miner's lamp).

Ga, via onderrand scherm, terug naar de Thora zaal en in de Thora zaal ga je dan weer door de rechter poort naar de:

Arkonide zaal:

  • Ook hier zijn de vitrines nu "open". 
  • In de voorste rechter vitrine zie je een soort pistool zweven. 

  • Dat pistool is een Impulse Beamer. 
  • Op de Inpulse Beamer zit de Laserrichter (Laser pointer). 
  • Klik met de tandwielcursor op de Inpulse Beamer en je hebt dan de Laserrichter (Laser pointer) gepakt. 
  • Klik met de schuifdeurcursor weer in de poort bovenaan de trap en je beland in een:

Opslagzaal:

  • Links en rechts staan hier grote kisten. 
  • Klik op de grote kisten en Rhodan vertelt je dat in deze kisten waarschijnlijk de voorwerpen voor de tentoonstelling zijn vervoerd. 
  • Links van de voorste rechter kist zie je 2 kleinere kistjes staan. De achterste van die 2 kleine kistjes is open. 

  • Klik met de tandwielcursor op dat geopende kleine kistje. 
  • Er ligt een "Object jack" in dit containertje. Het zo'n dubbele zuignap waar je ruiten mee kunt oppakken.

  • Grijp deze "object jack) want je kunt er zware voorwerpen op tillen.

In de rechtermuur van de zaal zie je 3 ronde glas-in-lood ramen. Het middelste glas-in-lood raam is stuk. Klik met de tandwielcursor op dat middelste ronde glas-in-lood raam. Rhodan rent er dan naar toe en.....op de vloer vindt Rhodan dan een blauwe Glasscherf (Blue shard of glass). Raap de glasscherf op.

Klik met de tandwielcursor op de 2 grote containers die je nu rechts ziet staan. Rhodan vertelt je dat er wapens in deze 2 containers zitten. Loop, via linksonder, terug naar het midden van de zaal. Achter in de zaal zie je, vaagjes, een trappoort. Klik met de schuifdeurcursor in/op de trappoort om deze zaal weer te verlaten. Je beland dan buiten en staat op een brug. De brug is de verbinding met het museum en de:

Watertoren:

Oeps...wat sta je hoog. De toren tegen over je is dus de watertoren. Klik met de schuifdeurcursor op de deur van de watertoren en Rhodan rent over de brug en beland in de watertoren. Rhodan staat op een smalle rand. 

De toren is geheel gevuld met water, maar het water is zo bevuild dat het niet meer kan dienen als drinkwater. Klik op het vuile water. Rhodan zegt dat er iets in het vuile water ligt. Het lijkt op een Glider of een raket. Het ronde huisje dat rechts staat is een lift. Klik met de tandwielcursor in de lift. Rhodan gaat dan de lift in en je ziet hem dan even niet. Je hoort Rhodan dan zeggen dat de lift niet te gebruiken is zolang de toren vol met water staat. Het water moet dus eerst uit de toren gepompt worden. Wel....zou je dat misschien in het pompkamer kunnen doen?

Klik met de schuifdeurcursor in de geopende deur van de toren om weer op de brug te belanden. Ga terug naar de opslagruimte en dan, via onderkant scherm, terug naar de Arkonide zaal en dan naar de Thora zaal. Terug in de Thora zaal ga je weer door de linker poort naar de:

Illochim  zaal:

  • Je staat weer voor de vijver waar de 6-hoekige tegels van het YLOHIM game in drijven. 
  • Pak de Object Jac uit je inventory en klik ermee op de tegels en....
  • één voor één haalt Rhodan dan de tegels uit de vijver en stopt ze in zijn zak. 
  • In je inventory heb je dan nu de "YLOHIM game pieces" en de "How to play YLOHIM" spelregels.

Ga terug de Thora zaal in en weer door de middelste poort naar de Invasie zaal. Ga in de invasie zaal weer door de poort, boven de trap, naar de Tussen Hal en in de Tussen Hal ga je weer door de rechter poort naar de Kathedraal

Je bent terug bij de enorme robot en dus op de middelste verdieping van de Kathedraal. Stap weer in de Teleporter en ga naar de onderste verdieping. Beland op de onderste verdieping zie je tot je geruststelling dat de oude vechtrobot nog voor de linker deur staat. Ga naar de rechter deur, klik  2 keer op de rechter deur en je bent dan terug in de

Pompkamer:

Zoom weer in op het bedieningspaneel van de grote pompmachine. Als je voorheen nergens aan hebt gezeten, of alles weer terug hebt gezet in de uitgangspositie, dan staat het rechter en het linker draaiwiel nog horizontaal en het middelste draaiwiel verticaal. De lamp is nog groen. 

Als een draaiwiel verticaal staat dan is dat wiel open gedraaid. Staat een draaiwiel horizontaal dan is dat wiel dicht gedraaid. De Watertoren staat vol water, dus het wiel dat de watertoren "bedient" zal dan open gedraaid staan. Dus is het middelste wiel voor de watertoren.

  • Klik op het middelste wiel om deze horizontaal te zetten. 
  • Het wiel is dan dicht en de groene lamp word rood. 
  • Klik op het linker wiel om deze nu verticaal, dus open, te zetten. 
  • De lamp wordt weer groen.

  • Zoom uit het paneel en verlaat de pompkamer. 
  • Je moet nu zo onderhand wel alle routes weten, dus zorg dat je weer in de Tussen Hal terecht komt. 
  • Terug in de Tussen Hal mag je dan ju eindelijk op die pomphendel gaan klikken. 

  • Klik dus nu op de Pomphendel om de hendel omhoog te zetten en....je hoort dat de pomp in de pompkamer aan het werk gaat. 
  • Ga terug de Kathedraal in.

Kathedraal:

Bouw een Brug volgen YLOHIM:

In de Kathedraal is nu het water gestegen tot aan de middelste verdieping. Het water staat de gigantische robot nu tot aan zijn onderbuik, maar nog steeds kan Rhodan dat gat, waar de Supran Lens in moet, niet bereiken. Je moet nu een "brug" bouwen, op het water, naar de onderbuik van de robot. En dat ga je doen met de YLOHIM tegels.

Pak de "YLOHIM game pieces" uit je inventory en klik de tegels dan op het water voor de robot. Je moet wel even de juiste plek vinden waar je de tegels op het water kunt klikken. Rhodan legt de tegels in het water en rent dan naar links. Je komt dan in het overzichtsscherm van het waterbassin en je ziet dan een honingraatraster in het water drijven.

Je ziet de 6 tegels in het raster liggen. Je moet nu de tegels volgens de regels van het YLOHIM spel kantelen/draaien, om er een brug mee te maken waarover je dan naar de onderbuik van de robot kunt lopen. Rechtsklik in je inventory op de "How to play YLOHIM" icoon en lees dan even in het tekstscherm hoe je de tegels moet kantelen. Elke tegel heeft 2 gekleurde randen. De 5 tegels zijn dus:
  • Tegel 1 = Lichtblauw/Groen. 
  • Tegel 2 = Groen/Geel. 
  • Tegel 3 = Geel/Rood. 
  • Tegel 4 = Lichtblauw/Donkerblauw. 
  • Tegel 5 = Paars/Donkerblauw.

Je kunt alleen randen met dezelfde kleur tegen elkaar kantelen of een kleurrand tegen een rand zonder kleur. Als je op een tegel klikt dan krijg je de mogelijke vakken te zien naar waar je de tegel naar toe kunt kantelen. Klik dan op het vak waar je de tegel naar toe wilt kantelen. Je verplaats een tegel dus steeds 1 vak. 

  • Dat kan 1 vak recht omhoog zijn, of 1 vak recht omlaag. 
  • Of 1 vak naar links omhoog, of 1 vak naar rechts omhoog. 
  • Of 1 vak naar links omlaag, of 1 vak naar rechts omlaag.

Door het verplaatsen van een tegel kantelt deze dus ook. Je moet er dus voor zorgen dat steeds 2 tegels met dezelfde kleurrand tegen elkaar aan komen te liggen. Vanaf de rode start tegel is dus de volgorde omhoog: Rood, Geel, Groen, Lichtblauw, Donkerblauw, Paars. Maar het wordt nog een heel werk om dit voor elkaar te krijgen. Hier gaan we

Stap 1: Tegel 5 (Paars/Donkerblauw) op de goede plek krijgen.

  • Klik op Tegel 5 (Paars/Donkerblauw). Verplaats Tegel 5, 1 vak naar links omhoog. 

  • Klik op Tegel 2 (Groen/Geel). Verplaats Tegel 2, 1 vak naar rechts omhoog.

  • Klik op Tegel 5 (Paars/Donkerblauw). Verplaats Tegel 5, 1 vak recht omhoog 
  • Klik  weer op Tegel 5 (Paars/Donkerblauw). Verplaats Tegel 5, 1 vak naar links omhoog

  • . Tegel 5 ligt nu op de juiste plek. 

Stap 2: Tegel 4 (Lichtblauw/Donkerblauw) op de goed plek krijgen.

  • Klik op Tegel 4 (Lichtblauw/Donkerblauw). Verplaats Tegel 4. 1 vak recht omhoog.

  • Klik op Tegel 2 (Groen/Geel). Verplaats Tegel 2, 1 vak naar links omlaag.

  • Klik op Tegel 3 (Geel/Rood). Verplaats Tegel 3, 1 vak naar rechts omlaag 
  • Klik op Tegel 4 (Lichtblauw/Donkerblauw). Verplaats Tegel 4, 1 vak naar links omlaag.

  • Klik op Tegel 4 (Lichtblauw/Donkerblauw). Verplaats Tegel 4, 1 vak recht omhoog. 
  • Tegel 4 ligt dan nu op de juiste plek

Stap 3: Tegel 1 (Lichtblauw/Groen) op de goede plek krijgen:

  • Klik op Tegel 1 (Lichtblauw/Groen). Verplaats Tegel 1, 1 vak naar rechts omlaag.

  • Klik op Tegel 2 (Groen/Geel). Verplaats Tegel 2, 1 vak  naar links omlaag
  • Klik op Tegel 1 ( Lichtblauw/Groen). Verplaats Tegel 1, 1 vak recht omhoog.
  • Klik op Tegel 2 (Groen/Geel). Verplaats Tegel 2, 1 van  recht omhoog en dan 1 vak naar rechts omhoog

  • Klik op Tegel 1 (Lichtblauw/Groen). Verplaats Tegel 1, 1 vak naar rechts omlaag.

  • Tegel 1 legt nu ook goed

Stap 4: Tegel 2 (Groen/Geel) op de juiste plek krijgen.

  • Klik op Tegel 2 (Groen/Geel). Verplaats Tegel 2,  2 vakken naar recht omlaag ( zie afbeelding hierboven)
  • Klik op Tegel 2 (Groen/Geel). Verplaats Tegel 2, 1 vak  naar rechts omlaag. Tegel 2 ligt nu in het juiste vak, maar nog niet goed. 

  • Klik op Tegel 3 (Geel/Rood). Verplaats Tegel 3, 1 vak  recht omhoog  (zie afbeelding hier boven)
  • Klik op Tegel 2 (Groen/Geel). Verplaats Tegel 2, 1 vak naar rechts omhoog
  • Klik op Tegel 3 (Geel/Rood). Verplaats Tegel 3, 1 vak  naar rechts omlaag

  • Klik op Tegel 3 (Geel/Rood). Verplaats Tegel 3, 1 vak recht omlaag ( zie afbeelding hier boven)
  • Klik op Tegel 2 (Groen/Geel). Verplaats Tegel 2, 1 vak recht omlaag

  • Klik op Tegel 3 (Geel/Rood). Verplaats Tegel 3, 1 vak naar links boven
  • Klik op Tegel 2 (Groen/Geel). Verplaats Tegel 2, 1 vak naar links boven. 
  • Tegel 2 ligt nu dan ook goed

Stap 5: Tegel 3 (Geel/Rood) naar zijn plaats brengen:

  • Klik op Tegel 1 (Lichtblauw/Groen). Verplaats Tegel 1, 1 vak naar links omlaag 

  • Klik op Tegel 3 (Geel/Rood). Verplaats Tegel 3, 1 vak naar links omhoog. Tegel 3 ligt dan op de plek van Tegel 1

  • Klik op Tegel 3 (Geel/Rood). Verplaats Tegel 3, 1 vak naar rechts omhoog 
  • Klik op Tegel 1 (Lichtblauw/Groen). Verplaats Tegel 3, 1 vak terug naar rechts omhoog. Tegel 1 ligt weer goed

  • Klik op Tegel 3 (Geel/Rood). Verplaats Tegel 3, 2 vakken recht omlaag.

  • Klik op Tegel 3 (Geel/Rood) Verplaats Tegel 3, 1 vak naar links omlaag en.....Tegel 3 ligt nu ook goed

  •   en....de brug is klaar.....

Filmpje: De Brug is KLAAR en Rhodan loopt er nu vanzelf over naar de Robot en stopt de Supran Lens in het gat. De enorme Illochim Robot komt tot leven. Maar ook de oude gevechtsrobot, die dus onder water op de onderste verdieping nog  voor de Linkerdeur staat,  wordt actief en deze oude rot knalt de gigantische robot naar de Robothel. Rhodan staat dan in de tussen hal en merkt dat iemand het water weer weg pompt. We zien dan dat onderhoudsman E-Frain van het museum de Supran Lens opraapt.

Na het filmpje staat Rhodan terug bij de rokende robot. Stap in de Teleporter en ga naar de onderste verdieping. Op de onderste verdieping zie je dat er achter de Teleporter een stuk van één van de YLOHIM tegels ligt. Grijp dat stuk Tegel. 

Rhodan zegt dat het stuk tegel precies groot genoeg is om de Holoprojector, het koperen pilaartje, op zijn plaats te houden. De oude vechtrobot ligt voor de linker deur op apegapen. De linker deur is nu ook open, maar ga er nu nog niet door. Ga met de Teleporter weer omhoog naar de middelste verdieping en dan terug naar de Tussen Hal. In de Tussen Hal ga je weer via de linker poort naar de Invasie Zaal en dan door naar de Thora Zaal. In de Thora Zaal ga je dan weer door de linker poort naar de:

Illochim Zaal:

  • Loop weer door naar het midden van de zal, dus naar het koperen pilaartje. 
  • Duw het Koperen Pilaartje weer om, dus klik erop met de tandwielcursor. 
  • Pak dan het stuk Tegel (Piece from the Illochim game) uit je inventory en klik ermee op het omgeduwde pilaartje. 
  • Rhodan gebruikt de tegel als een wig waardoor het pilaartje nu omgeduwd zal blijven staan. 
  • Het Illochim Vleugel Botje is dus omlaag gezakt en hangt aan de "staart" van het Illochim hologram. 

  • Het is een piepklein dingetje, dus je moet even goed zoeken voor de klikplek. 
  • Klik met de tandwielcursor op het Vleugelbotje om het te grijpen. 
  • In je inventory heb je dan de "Bone from the wing of an Illochim".

Ga terug naar de Kathedraal. Hoe je daar nu moet komen moet je nu zo onderhand wel weten. Terug in de Kathedraal ga je weer via de Teleporter naar de onderste verdieping. Terug op de onderste verdieping stap je dan ju door de linker deur. 

Rhodan staat voor de linker deur, bovenaan een trap. Rechts zie je nog een trap. Die rechter trap leid naar de ingang van een ronde tunnel. Loop de trap af naar het midden van de ruimte. Klik dan met de tandwielcursor in de geopende ingang boven de rechter trap. Je kijkt dan de donkere tunnel in. Het is te donker in de tunnel dus Rhodan durft er niet in te gaan zonder licht. Pak de Thermo-Scan-Bril uit je inventory en klik er mee in de tunnel en.....Rhodan loopt dan nu de tunnel in.

Je ziet Rhodan in de tunnel staan. Achter in de tunnel krijg je de schuifdeurcursor, maar klik nog niet. Plaats je cursor op de tunnelwand, rechts naast Rhodan en zorg dat je er de tandwielcursor krijgt. Klik dan en....Rhodan vindt een Arkonideaanse tekst gegraveerd in de muur. Rhodan denkt dat de Arkonidianen en de Illochims duidelijk meer onderling contact hadden dan de holografische museumdirecteur heeft verteld. Zeker op het gebied van handel en diplomatie was er heel veel onderling contact.

Klik met de schuifdeurcursor aan het einde van de tunnel en je beland in een zeshoekige kamer. Rhodan staat links onderaan. Midden in de kamer zit het luik van een Teleporter in de vloer. Ga op dat luik staan. Rhodan vraagt zich af of hij de Teleporter kan activeren. Aan de rechter muur zie je een boel tegeltjes. Klik met de tandwielcursor op die tegeltjes. 

De tegeltjes bevatten Arkonidiaanse tekens en Rhodan vertelt dat ze zijn gemaakt van Chybis, een materiaal dat reageert op gekleurd licht. Combineer in je inventory de blauwe Glasscherf ( Blue shart of glass) met de laserrichter (Laserpointer). Klik dan met de Laserpointer op de tegeltjesmuur en........Rhodan loopt nu door naar de tegeltjesmuur en beschijnt de tegeltjes met het blauwe laserlicht. Nu zie je de tegeltjes en de symbolen op de tegeltjes.

  • Er zijn 26 tegeltjes. 
  • Klik met de tandwielcursor op elk tegeltje. 
  • Steeds schijnt Rhodan met de laser op het tegeltje. 
  • Geen enkel tegeltje reageert behalve.....tegeltje 25. 
  • Tegeltje 25 licht op. 
  • Maar als je dan weer op een ander tegeltje klikt dan gaat tegeltje 25 weer "uit".

Open, in je inventory, Mondra's notebook. Blader door Mondra's notebook naar de pagina waar de tabel met tekens staat. Zoek in de tabel dan het symbool op dat op tegeltje 25 staat en je weet dan dit symbool in Aardse taal de Y is. Dit Y teken is dus de eerste letter van een woord dat begint met Y....wel.....Welk Y-woord ken je?.....juist YLOHIM. 

  • Zoek dus in de tabel de overige symbolen van het YLOHIM woord op. 
  • Dus zoek de Arkonidiaanse tekens voor de L, O, H, I, M.  
  • Teken ze maar even na en sluit dan het boek.
  • Nu moet je dus op de tegeltjes klikken waar de symbolen van YLOHIM op staan, en wel in de juiste volgorde. 

  • De Y tegel 25 heb je al geactiveerd. Dus klik, in de juiste volgorde, op de andere 5 tegels.
  • Doe je dit correct dan blijven de 6 tegels van YLOHIM verlicht en komt de Teleporter omhoog en is dan geactiveerd.

Loop terug naar het midden en klik nu met de schuifdeurcursor op de Teleporter en Rhodan beland in:

Het Kantoor van de Tu-Ra-Cel

Rhodan loopt vanzelf door naar de deur en ziet, door het raam. dat uit één van de torens een ruimteschip vertrekt. Aan boord van dat ruimteschip is Mondra. Je hebt Mondra niet kunnen redden, maar je weet tenminste nu dat ze nog in leven is. De geheime dienst van Arkanides, de Tu-Ra-Cel, hield Mondra in dit kantoor gevangen.

Achter de Teleporter hangt een paneel met monitors. Onder de monitors hangt een langwerpig paneel met lampjes. Voor het monitor paneel staat een langwerpige tafel. Rechts onder staat een soort tandartsstoel met een boormachine. Links staan kisten. Op de voorste kist ligt een ronde zilveren schijf.

  • Pak het ronde Schijfje dat op de onderste kist ligt. Het is een Tu-Ra-Cel badge.
  • Klik op de "boormachine" die bij de  "tandartsstoel" staat.
  • Rhodan vertelt je dan dat het apparaat, dat naast de stoel staat, wordt gebruikt om Vialon-Trona toe te dienen. Vialon-Trona is een zeer krachtig, maar verboden, waarheidsserum.

Bekijk de monitors en klik ook op de lampjes paneel onder de monitors. Rhodan vertelt dat dit de positronische computer is. Klik op de middelste monitor en.....Reginald Bull verschijnt op de monitor en er volgt een gesprek:

Bull verteld dat hij al een poosje de verdachte bewegingen van de Arkonides in de gaten houdt. Bull heeft Rhodan hierover regelmatig rapporten toegezonden, maar Rhodan heeft ze blijkbaar ongeopend op zijn bureau laten liggen. Rhodan is inmiddels vrijgesproken van alle aanklachten. Verder verteld Bull dat Mondra naar Gom Calleadus wordt overgebracht. Gom Calleadus is een planeet in het Arkonide rijk, die door de Tu-Ra-Cel als strafkolonie werd gebruikt en nu in volledige quarantaine gehouden wordt. Je kunt er alleen landen met een glider van de Tu-Ra-Cel. Rhodan herinnert zich dat hij in het museum een glider gezien heeft en wil persoonlijk naar de planeet vliegen. Bull geeft hem de coördinaten van de planeet.

Klik op de kisten.Rhodan heeft het vermoeden dat de museumdirecteur die geheimzinnige Kato da Trumort is, die Mondra heeft ontvoerd en waarmee Martel onderhandelde. Pak de Kato da Trumort foto uit je inventory en klik ermee op het lampjespaneel onder de monitors.
  • Er verschijnt nu een tekstscherm.
  • Rhodan leest dat Kato een gedecoreerd lid van de geheime dienst was, tot hij ontslagen werd. Kato is sindsdien zogenaamd spoorloos. 
  • Kato werd vaak in het gezelschap gezien van ene Tachio da Xena.
  • Klik op de tekst en Rhodan leest de info over Tachio da Xena. 
  • Da Xena is een misdadigster die meerdere malen uit de gevangenis wist te ontsnappen.
  • Klik weer op de tekst en Rhodan leest dat de Arkonideanen hem als een arrogante usurpator zien, die ze op een afstand proberen te houden van hun Rijk

Sluit het tekstscherm. In je inventory heb je nu ook de foto van die Tachio da Xena. Rhodan staat dus voor de monitors en dus ook voor de langwerpige tafel. Als je de cursor nu op Rhodan zet dan krijg je de tandwielcursor, want op de langwerpige tafel ligt een voorwerp dat je moet pakken. Je ziet dat voorwerp echter niet omdat Rhodan er voor staan. Klik dus met de tandwielcursor iets rechts van Rhodan om dat voorwerp te pakken. Het is een langwerpig metalen voorwerp (Metallic object).

Klik met de schuifdeurcursor op de Teleporter. Helaas....met de Teleporter kun je niet terug. Ga dus via de deur naar buiten en je staat weer op een brug. Loop over de brug naar de dikke museumtoren en ga er weer naar binnen via de schuifdeurcursor. Je bent dan terug op de bovenste verdieping van de Kathedraal, dus op het zwevende pad. Stap in de Teleporter en daal af naar de middelste verdieping. Ga terug naar de Thora Zaal In de Thora Zaal zie je dat het Thora beeld weer omhoog is gekomen.  Ga weer door de rechter poort naar de Arkonide zaal en dan via de poort, bovenaan de trap, naar de opslagzaal. Loop door de opslagzaal naar de trappoort en stap naar buiten. Je bent dan weer buiten op de brug naar de Watertoren.

Watertoren:

Ga naar binnen. Je ziet dat het water in de toren nu een stuk is gezakt. Klik weer op het water en Rhodan vertelt je dat de Glider, die hij hier eerder onder water zag, verdwenen is. Dat was de glider die hij, in het Geheime Dienst kantoor, zag vertrekken. Stap in de lift en je beland een verdieping lager.

  • Rhodan staat weer voor de ingang van een ronde tunnel. 
  • Loop de tunnel in. 
  • De deur valt achter Rhodan dicht. 
  • Bij de afslag naar links staat een Pomphendel. 
  • De pomphendel staat omhoog. 
  • Klik op de Pomphendel om deze omlaag te zetten. Je hoort dat de pomp, in de pompkamer, wordt uitgeschakeld,
  • Ga niet de linker afslag in maar loop verder door naar links. 

  • Aan het einde van de tunnel zie je dan een dichte ronde deur. 
  • Klik met de schuifdeurcursor op die deur. 
  • Rhodan loopt door naar de deur en vertelt dat deze deur toegang geeft tot een 3e toren, maar dat deze toren nog onderwater staat. 
  • Ga terug naar de pomphendel en dan nu de linker afslag in. 
  • Klik met de schuifdeurcursor op de deur aan het einde van de korte linker tunnel. 
  • Rhodan rent door naar de deur en vertelt dat het water, in de Kathedraal, nu weer is weggepompt. 
  • De deur gaat echter niet open. 
  • Pak het Metalen Object (Metallic object) uit je inventory en klik ermee op de deur.

Het Metalen Object blijkt een positronische sleutel te zijn en de deur gaat open. Rhodan vertelt je dat je deze Positronische Sleutel ook kunt programmeren om er andere sloten mee open te maken. Klik weer op de deur en je beland terug op de onderste verdieping van de Kathedraal.

  • Je bent dus uit de middelste deur gekomen. 
  • Ga weer naar de rechter deur, open de rechter deur en stap de Pompkamer weer binnen. 
  • Zoom weer in op het draaiwielpaneel van de pompmachine. 
  • Het linker wiel staat horizontaal, het rechter wiel staat verticaal en het middelste wiel staat horizontaal. 
  • Je moet nu het water uit de 3e toren weg pompen.
  • Zet het linker wiel verticaal en zet het rechter wiel horizontaal. 

  • Verlaat de Pompkamer weer en ga via de middelste deur terug de tunnel in. 
  • Zet in de tunnel nu de Pomphendel weer omhoog. 
  • Ga weer naar links door de tunnel en klik dan weer op de deur aan het einde van de tunnel. 
  • Nu opent Rhodan wel deze deur en beland hij bij de:

Shuttle:

NB: van belang is het nu dat je in het Tu-Ra-Cel Kantoor op de middelste monitor het gesprek met Reginald Bull hebt gevoerd want alleen dan heeft Rhodan nu de coördinaten van de maan Gom Calleadus gekregen. Heb je vergeten om op de middelste monitor te klikken dan wil Rhodan nu niet in de shuttle stappen. Je zult dan eerst terug moeten naar het Geheime Dienst Kantoor om dat gesprek met Bull alsnog te hebben.

Klik op de Shuttle en......

Filmpje: Met de Shuttle vliegt Rhodan nu naar:

Hoofdstuk 4: Gom Calleadus:

Com Calleadus is de 14 e maan van de planeet Gom. Rhodan heeft de Shuttle geland op het maan oppervlak. De Shuttle is tijdens de landing flink beschadigt en niet meer bruikbaar en staat nu buiten voor de Shuttle.  Klik op de Shuttle om Rhodan te horen klagen dat ie de shuttle niet meer kan gebruiken. 

Er liggen been paar items op de grond. Van links naar rechts zijn het:  een Energie Staaf, een beschadigde Watertank en een Koevoet.  Bij de deur van de Shuttle ligt nog een Plasma Converter. Grijp deze 4 items

Combineer in je inventory de Plasma Converter met de Energiestaaf tot een geïmproviseerde Plasmastraler. Het pad verdwijnt midden rechts je scherm uit. Klik met de schuifdeurcursor aan het einde van het pad om een scherm naar rechts te gaan. 

Links naast Rhodan zie je dan een rotsblok dat is bedekt met een roze substantie. Klik op dat rotsblok. Die roze substantie is vet en stinkt en Rhodan weigert om het aan te raken. Klik ook met de tandwielcursor op de grond, links en rechts van het pad. Het pad gaat verder naar een ronde poort in de rotsen. Klik met de schuifdeurcursor in de ronde poort om op het volgende scherm te geraken. Klik weer op de omgeving. Rhodan vertelt je dat alles hier droog en smerig is en hij wil zo snel mogelijk hier weg. Zoek weer de schuifdeurcursor, aan het einde van het pad. Klik dan om op het volgende scherm te belanden. Je bent dan bijna helemaal boven op de berg en vlak bij de Mijn.  Klik weer, bovenaan het pad, met de schuifdeurcursor om door te lopen naar het volgende scherm en......Je staat dan helemaal boven en kijkt omlaag de krater in. In de krater bevindt zich de mijnstad Elmo Dater

In het museum heb je gelezen over deze mijn. Rechts zie je het liftplatform. Op het liftplatform staat een generator. Klik op de generator en Rhodan rent er dan naar toe. Rhodan hoopt dat er nog genoeg gas in de generator zit om met de lift omlaag te kunnen gaan.

Pak je Plasmastraler (Improvised plasme beamer) uit je inventory en klik er dan mee op de generator. Rhodan vult de generator met het plasma uit je straler. Pak de Koevoet (Crowbar) uit je inventory en klik er mee op de generator. Rhodan steekt de koevoet in een gat van de generator. De koevoet steekt dan aan de rechter zijde uit de generator. Rhodan vertelt dat ie met de koevoet de lift in beweging kan zetten, maar daarvoor moet ie het liftmechanisme eerst smeren met vet. 

Weet je nog die rots die bedekt is met smerig vettig en stinkend roze troep? Wel....ga nu alle schermen terug naar die roze rots. Terug bij de roze rots klik je er met de kapotte watertank (damaged water tank) op om wat van dat smerige roze spul van de rots te schrapen. 

  • Je hebt dan wat van het roze spul dat "Jelly-like-lichen" blijkt te zijn. 
  • Ga terug naar het de generator op het liftplatform en klik met de "Jelly-like-lichen" nu ietsjes rechts van de generator en net buiten het platform. 
  • Pas echter op dat je nog niet op de koevoet klikt, die aan de rechter zijde uit de generator steekt. 

  • Rhodan smeert de geleiders van de lift in met het roze spul. 
  • Klik dan op de koevoet, die dus rechts uit de generator steekt en....

NB: deze twee klikplekken (voor het vet en de koevoet) liggen dus heel dicht bij elkaar. Je moet dus even goed en precies zoeken voor de juiste klikplek.

  • Met het liftplatform zakt Rhodan nu een heel eind omlaag. 
  • Staande in de lift activeert Rhodan zijn Laszlo vermomming, want je kunt niet weten. 
  • We zijn beland in de mijnstad:

Elmo Dater:

Ijgarsha Stor

Je bent beland op het middelste niveau van de stad. Je bent ook in het Centrum deel van de stad. Rhodan staat links onder in het scherm. Midden links staan 2 Gataser Blues, bij een flauwverlichte deuropening, met elkaar te babbelen. Rechts zie je een helder verlichte deuropening. 

Klik met de schuifdeurcursor in die helder verlichte deuropening. Rhodan rent er naar toe en stapt door de geopende deur en beland op het volgende scherm en staat op een brug. Aan de overkant van de brug zie je een neonreclame boven de poort. Klik op de neonreclame om het te lezen. "Ijgarsha Store" leest Rhodan. Een winkel dus en wel een "trading post".  Klik met de schuifdeurcursor in de poort en je beland in de winkel van Ijgarsha Stor

Bekijk alles wat je kunt bekijken. Ijgarsha staat achter het loket. Links zie je een hete smeltoven. Klik rechts op het raster en Rhodan vertelt je dat de "winkel" zwaar beveiligd is. Klik met de praatcursor op Ijgarsha om met haar te gaan praten.

Ijgarsha ziet dat Rhodan een nieuweling in de stad is omdat ie er nog zo gezond uit ziet. Rhodan informeert naar Kato da Trumort maar Ijgarsha zegt dat ze die niet kent. Toon Ijgarsha nu enige items uit je inventory en zij zal je vertellen wat je er mee kunt doen.

  • Klik met de "Jelly-like-lichen" op Ijgarsha. 
  • Ijgarsha vertelt je dat je met dit spul een zeer agressief zuur kunt maken, als je het mengt met Sheed in een verhouding van 1:2. 
  • Toon de Mijnwerkerslamp (miners lamp) aan Ijgarsha. 
  • Ijgarsha zoekt een batterij voor je antieke lamp en je hebt dan een werkende mijnwerkerslamp. 
  • Je moet wel betalen voor de batterij maar omdat je alleen Aards geld bezit kun je niet betalen. 
  • Als onderpand neemt Ijgarsha dan een aantal van je spullen uit je inventory. 
  • Ijgarsha heeft Rhodan ook een 24-uurs Eldro-Ram krediet van 24 Tontas gegeven.

NB: dat krediet zit niet bij je spullen in je inventory. Je leest dit echter in je notities in je PDA en wel onder de Elmo Date tab.

Klik ergens onderaan je scherm met de tandwielcursor om weer uit te zoomen en verlaat dan de winkel via de schuifdeurcursor onderaan het scherm. Klik aan de overkant van de brug met de schuifdeurcursor om terug te gaan naar het eerste scherm.

Links staan dus 2 Gataser Blues met elkaar te praten bij een flauwverlichte poort. Die flauw verlichte poort is de doorgang naar een ander deel van de stad. Klik met je praatcursor op die 2 Gataser Blues. Rhodan rent naar ze toe. De twee Gataser Blues vragen wat je wilt en van welke soort je bent.  Klik met je Kato da Trumort foto op deze 2 Gataser Blues. 

Deze 2 Gataser Blues vertellen je  dat dit niet zo'n beste buurt is en dat iemand als Kato da Trumort zich hier niet zal vertonen. Je krijgt echter te horen dat ene Toregent wellicht weet waar die Kato da Trumort te vinden is. Die Toregent is arts die echter alleen praat met zieke mensen die genoeg geld bezitten.

Klik links van Rhodan om uit te zoomen. Je bent dan terug op het grote overzichtsscherm. Je ziet Rhodan nog bij die 2 Gataser Blues staan. Klik met de schuifdeurcursor op de poort, links naast de 2 Gataser Blues, en je gaat een scherm naar links. 

Weer sta je voor een bruggetje. Aan de overkant van het bruggetje zie weer een neonreclame naast de deuropening. Bekijk de neonreclame en je weet dat je bij de Echodim Bar bent beland. Ga de bar binnen:

Echodim bar:

Rhodan staat rechts in de ingang.  2 holgrafische danseresjes doen hun ding. Bij de ronde bartoog staan 2 kerels en helemaal rechts boven staat een animeermeisje. In de ronde bartoog zweeft de Barkeeper. Klik met je praatcursor op de Barkeeper en Rhodan loopt er naar toe en heeft een gesprekje met de barkeeper. 

Rhodan besteld een drankje. De barkeeper is een zwevende robot en hij vertelt dat er in deze bar geen drankjes worden geserveerd maar alleen geurtjes. Klik met je Kato da Trumort foto op de barkeeper, maar als de barkeeper al iets weet over die Kato dan wil hij het je niet vertellen. Zoom uit de ronde bar via de tandwielcursor. Je kunt verder nog even rondkijken in de bar, maar je zult hier nu niets ervaren. Dus verlaat deze Echodim bar maar weer. 

Weer buiten kun je het linker pad volgen en dan verdwijnen naar het volgende scherm. Of je volgt het rechter pad, dus het pad aan de overzijde van het bruggetje. We gaan dat rechter pad eerst maar volgen. Klik dus met je loopcursor aan het rechter einde van het rechter pad. Rhodan rent terug het bruggetje over en dan over het pad naar rechts. Je scherm scrolt mee en je krijgt dan de schuifdeurcursor op het einde van het pad. Klik dus de schuifdeurcursor om op het volgende scherm te belanden. Volg het pad verder en ga door naar het volgende scherm.

Het pad gaat dan verder naar een hoog gebouw. Bovenin het gebouw zie je een oranje embleem. Klik met je tandwielcursor op dat oranje ronde embleem en Rhodan vertelt je dat het gebouw een kliniek is. Klik onderaan het pad op de ronde deur om door te lopen. Je beland bij de ronde rode deur van de:

Kesnar kliniek:

Klik, links, op het verpleegster bord en luister dan naar wat Rhodan over de kliniek te vertellen heeft. De kliniek wordt geleid door een Ara die Eol-Toregent heet. Wel....je bent toevallig op zoek naar die Toregent, dus klik met de schuifdeurcursor op de rode ronde deur om naar binnen te gaan.

Rhodan word verwelkomt door 2 verpleegsters. De verpleegsters controleren of Rhodan wel voldoende geld heeft en dan wordt er een bioscan van hem gemaakt. De scan wijst uit dat Rhodan in perfecte gezondheid verkeert.

Rhodan staat dan weer links van het scanapparaat. Loop naar rechts, of ga voor het scanapparaat staan.  Achter de scanbalie hangen 2 posters en ook bij de linker deur, de ingang, hangt een poster. Je ziet dan helemaal rechts een deuropening waar een "gordijn" in hangt. 

Klik met je schuifdeurcursor op die rechter deuropening. Rhodan loopt er naar toe maar zegt dat hij niet door Toregent zal worden ontvangen omdat hij te gezond is. Rhodan is weliswaar immuun voor ziektes, dankzij het implantaat dat hem ook onsterfelijk maakt, maar hij is niet immuun voor de droge lucht in deze wereld.

Loop terug naar de scanbalie.. Bekijk die 3 posters, dus klik op elke poster met de tandwielcursor. Op de poster die naast de ingangsdeur hangt leest je iets over de roze smurrie die van de rots hebt geschraapt. Op de poster die links achter de scanbalie hangt lees je iets over diverse ziektes en op de rechter poster lees je dat er giftige dampen opstijgen uit de diepte van de mijn. Die giftige dampen zijn voornamelijk gevaarlijk in de onderste levels van de stad en in de mijngangen.

  • Toon de Kato da Trumort foto aan de rechter verpleegster. 
  • De verpleegster wil wel beamen dat ze die Trumort kent en hier gezien heeft, maar de andere verpleegster valt haar snel in de rede en ontkent het. 
  • Toon één van de verpleegster het gele flesje (Small glass bottle) dat je in het kantoor van Martel hebt gevonden.  
  • De verpleegster zegt dat er Sheed in het flesje zit en dat is dodelijk spul, zelf een hele kleine dosis is al dodelijk. 
  • Toon één van de verpleegster het Illochim vleugel Botje (Bone from the wing of an Illochim). 
  • De verpleegster zegt dat als het botje echt van een onbekende soort is, Toregent zeer geïnteresseerd zou zijn om het te mogen onderzoeken. 
  • Maar op dit moment heeft Toregent er geen tijd voor omdat ie druk in bespreking is.

Verlaat de kliniek weer, dus ga terug door de linker deur. Volg het pad nu alle schermen terug naar de Echodim Bar.

Echodim Bar:

Ga de bar weer binnen en klik weer met je praatcursor op de Barkeeper. Rhodan rent dan weer door naar de bartoog. De Barkeeper vraagt of je een geurtje wilt bestellen. In de bartoog zie je 3 grote ovaal ronde openingen. In elk van die ovalen openingen zit een Geurdisspencer. 

  • Klik op één van de 3 ovalen openingen om een bedwelmend geurtje te bestellen. 
  • Het maakt niet uit welke van de 3 openingen je neemt. 
  • Terwijl de Barkeeper het geurtje bereid luister je naar het gesprek van de twee kerels, die naast je aan de toog staan

De twee kerels praten over ene Mad Hamilton die in de onderste levels van de stad wil uitzoeken wat er nu precies aan de hand is. Men heeft geen vertrouwen in de leiding van de stad.

  • In je inventory heb je dan nu het Mad Hamilton icoon en het Lower Level icoon. 
  • De Barkeeper heeft dan je geurtje klaar. 
  • Uit het gat waar je op hebt geklikt stijgt dan een paarse wolk op. 
  • Klik, met de tandwielcursor, op de paarse wolk om het geurtje te inhaleren en....Wel....je ziet even een scherm vol met kleuren.
  • Het geurtje is inderdaad bedwelmend maar niet genoeg voor Rhodan om zich ziek te voelen. 
  • Bestel dus nog een geurtje en terwijl de Barkeeper ook dit geurtje klaarmaakt luister je weer verder naar het gesprek tussen de twee kerels.

De twee kerels vragen zich af wie de touwtjes in handen heeft in de stad. Ze zien nooit iemand. Is het misschien een hacker die de controle over de quarantaine zone heeft?.

  • Je 2e geurtje is dan ook klaar, dus klik weer met de tandwielcursor op de paarse wolk om ook je 2e geurtje op te snuiven. 
  • Dit 2e geurtje heeft al meer effect, maar nog steeds niet voldoende. 
  • Dus bestel nog een portie en klik weer op de paarse wolk en.....Rhodan heeft nu de trip van zijn leven en wordt wakker in de:

Kesnar kliniek:

Dokter Toregent:

Rhodan staat op van het bed waarop ze hem hebben neergelegd en begint een praatje met Toregent. Toregent heeft Rhodan herkent als de Regent van Terrania aan zijn implantaat en hij vraagt wat ie hier komt doen. 

  • Toon de Kato da Trumort 2 keer de foto aan Toregent Rhodan. 
  • Toregent wil echter alleen praten over medische zaken en zegt dat Rhodan nog wat moet gaan rusten. 
  • Toon Toregent het Illochim Vleugel Botje. 
  • In ruil voor het botje is Toregent bereid om informatie te geven. 
  • Toon Toregent dus nogmaals de Kato da Trumort foto en deze keer vertelt Toregent dat Kato da Trumort hier in de stad werkt. 
  • Toregent is echter doodsbang en wil niet zeggen voor wie die Trumort werkt. 
  • Toon Toregent de Mad Hamilton foto. 
  • Hamilton is een avonturier en schatzoeker die steeds langere tijd in de Lower Levels van de stad verblijft en dan regelmatig naar de kliniek komt om weer opgelapt te worden. 
  • Toregent krijgt wel eens spullen van Hamilton. 
  • Klik met het Lower Levels op Toregent. 
  • Toregent vertelt dat er alleen dood en verderf heerst in de Lower Levels en.....De Ziekte. 
  • De Ziekte die verantwoordelijk is voor de staat van quarantaine waarin deze stad verkeert. 
  • Toregent geeft toe dat er al geruime tijd geleden een serum is ontwikkelt tegen De Ziekte, maar dat serum is te duur voor de "gewone man". 
  • Rhodan eist nu een portie van het serum op en Toregent gaat weg om het te halen.In

Patiënt Ullban Krems:

In één van de reanimatiekokers aan de rechter zijde zit een patiënt. Praat met die patiënt. Zijn naam is Ullban Krems.Ullban verteld dat Kato da Trumort beter bekent staat als Skorgon, de onzichtbare

  • Toon de Trumort foto aan Ullban en hij vertelt je dat Trumort een machtig man is, maar dat er personen in de stad zijn die nog machtiger zijn. Hij die de controle heeft over de toevoer van Sheed heeft de werkelijke macht over de stad. Volgens bijna iedereen is dat Quottor Batt, een hacker.Klik met de Quottor Batt foto op Ullban. Quottor Batt is, volgens de geruchten, een wetenschapper die al voor de grote ramp hier was en voor de Arkonideanen experimenten uitvoerde op de gevangen. Diep in de mijnen zou Batt zijn laboratorium hebben. 
  • Klik met de Mad Hamilton foto op Ullban. Hamilton verkoopt zijn spullen aan Ijgarsha en hij is eigenlijk op zoek naar Quottor Batt. 
  • Klik het Lower Level icoon op Ullban. Ullban vertelt je dan dat de stad in feite één groot mijngat is. Onder de middelste verdieping zijn de Lower Levels en nog dieper omlaag, onder de 23ste verdieping, zijn de Black Levels waar totaal geen licht meer is. Ullban kan Rhodan helpen om in de Lower Levels te komen, maar dan moet Rhodan hem eerst een paar echte ogen bezorgen. Ullban heeft nu namelijk  slechte kunstogen. 
  • Ullban geeft zijn kunstogen aan Rhodan.

Dokter Toregent komt dan nu terug en neemt Rhodan mee naar de entreehal. Toregent heeft het serum maar hij wil eerst het botje hebben. Rhodan wil het botje echter dat hij het botje voorlopig bij zich houdt, tot hij zeker weet dat Toregent hem met het antigif helpt als hij terugkomt.

Rechts zitten twee Blues op de grond te bibberen.  Het zijn de twee Gataser Blues waar je mee hebt gepraat bij de poort naar de Bar. Ze zijn duidelijk ziek. Eén van de Blues houdt een popje vast. Praat met die twee bibberende Blues. De twee Blues zijn helemaal geflipt. Ze zijn high en kramen volkomen wartaal uit. Klik met je cursor ook op het kleine popje dat de rechter Blues in zijn handen heeft geklemd. Rhodan vraagt dan aan de verpleegster wat die Blues mankeren, maar de verpleegster weet het niet.

Loop naar links en verlaat de kliniek via de linker ronde deur. Ga over het pad alle schermen terug naar het bruggetje voor de Echodim Bar. Ga niet het bruggetje over maar ga rechtsaf door de poort naar het centrum en dan, via de verlichte poort rechtsonder, terug naar de winkel van:

Ijgarsha:

Ga de winkel weer binnen. Klik met de Hamilton foto op Ijgarsha. Ijgarsha wil weten wat je van Hamilton weet. Ze is nogal gehecht aan Hamilton. Rhodan vertelt haar dat Hamilton in de Lower Levels is gezien. Ijgarsha hoopt dat Rhodan Hamilton weet te vinden en hen ervan kan weerhouden om naar de Black Levels af te dalen. Ijgarsha wil nu wel al je vragen beantwoorden. Toon Ijgarsha de Trumort foto, het Mondra Notebook, het Lower Levels icoon en de kunstogen (Eye) van Ullban.

Ijgarsha verteld dat Trumort regelmatig haar winkeltje heeft bezocht om te informeren naar Illochim voorwerpen en de Lower Levels. Ijgarsha heeft gezien dat het ruimteschip van da Trumort vanochtend hier is geland en dat Mondra waarschijnlijk in de Lower Levels wordt vastgehouden. Als Rhodan het serum heeft, zal Ijgarsha Rhodan wat spullen geven die hij in de Lower Levels nodig heeft. Voor wat betreft de Ogen adviseert Ijgarsha om naar de Echodim bar te gaan en de Barkeeper haar groeten over te brengen en te vragen naar Mackro da Thrang.

Ga dus terug naar de:

Echodim Bar:

Klik met de Ogen (Eye) op de Barkeeper. Je vraag de Barkeeper dan vanzelf naar die Mackro da Thrang. De Barkeeper verteld dat je die Mackro in één van de kamertjes, achter de bar, te vinden is. Achter de bartoog zie je een trap. Klik met de loopcursor op, of bij die trap en je beland bij de portier die het kamertje staat te bewaken waar die Mackro da Thrang zich bevindt. 

Praat met de portier en je mag naar binnen. De portier brengt je dan bij:

Mackro da Thrang:

Mackro zit te foezelen met een paar animeermeisjes. Praat met Mackro. Mackro heeft van Toregent al vernomen dat je er aan zat te komen en hij weet dus wie je bent. Toon Mackro de Kunstogen. Mackro wil Rhodan wel de ogen leveren, maar niet voor niets. Mackro is zijn  popje kwijt. Het popje was een Bluespopje. Als Rhodan hem zo'n popje weet te bezorgen dan krijgt Rhodan de ogen. In je inventory heb je dan nu het Pop (Creature dol) icoon.  Ga terug naar de bar en dan de bar uit. 

  • Buiten gekomen vat Rhodan even de gebeurtenissen tot nu toe samen. 
  • Hij weet dat Mondra en Kato da Trumort hier zijn. 
  • Maar Quottor Batt heeft het hier voor het zeggen, dus die wil Rhodan als eerste vinden.
  • Dan zie je hoe Kato, met de dokter en Tachio in zijn kielzog, via een communicator met baas Zhdopan praat. 
  • Zhdopan geeft Tachio de opdracht een huurmoordenares in te schakelen en af te rekenen met Rhodan, zodat hij eindelijk Mondra's aantekenboek in handen krijgt.
  • Je beland weer terug bij Rhodan die nog steeds buiten voor de bar staat. 
  • Steek het bruggetje over en volg het pad terug naar de:

Kesnar kliniek:

  • Ga naar binnen. De verpleegsters draaien hun begroeting weer af en dan verschijnt Toregent. 
  • Rhodan loopt naar Toregent toe. 
  • Toon Toregent het icoon van het Bluespopje. 
  • Toregent neemt Rhodan mee naar de ziekenzaal waar de 2 Blues in een reanimatiekoker staan.
  • Klik op één van de 2 Blues met je praatcursor. 
  • Blijf dat 3 of 4 keer doen. 
  • Na elke keer klikken vertelt Toregent je iets over deze 2 Blues. 
  • Toregent vertelt dat hij de beide Blues verdoofd heeft zodat ze geen pijn meer voelen. 
  • De beide Blues zijn stervende maar Toregent weet niet de oorzaak. 
  • Bij de 3e keer klikken vraagt Thoran naar het popje, maar Toregent wil het popje niet afgeven.
  • Als Rhodan zich gaat herhalen weet je dat je niet meer hoeft te klikken op de Blus. 
  • Geef Toregent dan nu het Illochim Botje en......Toregent haalt dan het popje op en geeft het aan Rhodan en Rhodan krijgt nu ook het antiserum. 
  • Toregent zet Rhodan dan de ziekenzaal uit en zegt dat ie hem nooit meer wil zien.

Ok...Je hebt nu het Popje en je hebt het Antiserum. Ga dus terug naar de:

Echodim Bar:

Ga weer de Bar binnen en naar de kamer waar Mackro da Thrang zit te klooien met de 2 animeermeisjes. Geef de Pop aan Mackro. Er zit dus drugs in de pop en daar zijn die 2 Blues zo ziek van geworden. Je krijgt van Mackro nu de Ogen voor Ullban Krems. Ga dus terug naar de:

Kesnar kliniek:

Helaas.....de rode ronde voordeur is nu op slot. Klik op het verlichte reclame bord, links. Rhodan leest dat de kliniek gesloten is vanwege een onderzoek. Toregent is verdwenen. Wel....je zult toch naar binnen moeten om Ullban zijn ogen te geven. Ijgarsha heeft je verteld dat je met die roze smurrie en Sheed een bijtend zuur kan maken. In je gele flesje zit nog een beetje Sheed.

  • Combineer in je inventory dus het Gele Flesje met de Roze Smurrie ( Trachivora Illoxia Laviola Transcep) en....je hebt een Bijtend Zuur (Corrosive Acid) in je kapotte watertank. 
  • In het midden van de ronde rode deur zit het slot. 
  • Pak het Bijtende zuur (Corrosive acid) uit je inventory en klik ermee op het deurslot en.......het zuur vreet het slot weg en je stapt naar binnen.

In de entreehal staan de 2 verpleegsters een beetje te "hangen". Klik op een verpleegster en je komt er nu achter dat het robots, androïden" zijn. Loop door naar rechts en ga de ziekenzaal binnen. 

Praat in de ziekenzaal weer met Ullban Krems. Krems heeft moeite zich te herinneren wie je bent. Geef de Echte ogen (Real eyes) aan Krems. Als beloning krijg je zijn Oogimplantaten (Eye inplant). Klik met het Lower Levels icoon op Krems en hij geeft je een Toegangspasje (Admission permit) dat hij van een onbekende heeft gekregen met het verzoek dit pasje te geven aan de Terraan die naar Quottor Batt vroeg,

Je bent klaar hier, dus verlaat Krems. Klik nog wel even op de 2 Blues. De 2 Blues zijn dood. Verlaat de kliniek en ga terug naar de Echodim Bar. Ga echter niet weer de Bar binnen maar ga niet naar binnen. Loop naar de Echodim bar, maar ga niet naar binnen. Klik met de schuifdeurcursor op het linker einde van het linker pad. 

Je arriveert op de brug die naar de ingang naar de Lowel Levels leid.Aan de overzijde van de brug staat echter moordenares Tachio da Xena op Rhodan te wachten. Tachio da Xena schiet op Rhodan die vervolgens rechtsomkeert maakt  naar de Echodim Bar. 

Ga de Echodim Bar nu weer binnen. 

Echodim Bar. 

Ga naar de bartoog en toon de Tachio da Xena foto aan de barkeeper. Rhodan vraagt de barkeeper om hulp om de moordenares van het lijf te houden. de barkeeper verwijst Rhodan naar de vent die, naast Rhodan, aan de bar staat. Die vent is een voormalig huursoldaat en kan je misschien helpen, als je hem de juiste prijs bied.

Klik dus met je praatcursor op de vent die, links naast Rhodan, aan de bartoog staat. Zijn naam is Zimbart en hij heeft een hekel aan Terranen zoals Rhodan. Toon Zimbart het antiserum. Zimbart wil het antiserum natuurlijk wel hebben want tenslotte is ook hij dood ziek. Maar Rhodan zegt dat ie er iets voor moet doen. Toon dus de foto van Tachio da Xena aan Zimbart. Je vraagt Zimbart om met dat rot wijf even te gaan uitschakelen. Wel...voor het antiserum wil Zimbart dit wel doen en hij vertrekt meteen.

Terwijl Zimbart gaat proberen om Tachio onschadelijk te maken ga jij nog even naar Mackro in de zijkamer.  Toon de foto van Tachio aan Mackro. Mackro denkt dat Rhodan een oogje heeft op Tachio. Naast Mackro staat een rond tafeltje waarop een paar lege flessen staan. Klik met de tandwielcursor op de lege flessen. Rhodan ruikt de zoete geur van Sheed. Mackro zuipt dat vergif als water en is er blijkbaar immuun voor. Verlaat de zijkamer en.....

Rhodan loopt vanzelf door naar de bartoog en Zimbart komt weer aangelopen. Zimbart zegt dat je van die huurmoordenares Tachio voorlopig geen last meer zal hebben. Rhodan geeft Zimbart nu het antiserum. Ok....verlaat de bar weer. Weer buiten klik je weer met de schuifdeurcursor aan het einde van het linkerpad en je beland weer op de lange brug.

Je ziet Rhodan nu in de poort, aan het begin van de brug staan. Klik onderaan het scherm om een scherm door te lopen. Rhodan blijft dan iets over de helft van de brug stil staan. Aan de overkant van de brug zie je dan moordenaarresje Tachio da Xena. Tachio zweeft in een roze luchtbel voor de toegangspoort naar de Lower Levels. . Klik met de praatcursor op Tachio. Tachio denkt dat Rhodan bang voor vrouwen is.

Wel....dit was nu niet bepaald een verhelderend gesprek. Pak de toegangspas (Admission permit), die je van Ullban hebt gekregen, uit je inventory en klik ermee op de poort. Klik dan met alleen de schuifdeurcursor op de poort en......Rhodan beland in de:

Lower Levels:

Steeg:

Rhodan schakelt gelijk zijn Laszlo vermomming uit en is nu dus weer Perry. Rhodan staat in de deuropening. Recht voor Rhodan is een hek en aan de andere kant van het hek is de ingang naar de wasruimte. Rechts kun je een trap op. Rechts van de deuropening waar Rhodan in staat zit een Paneel aan de muur.

Klik met de tandwielcursor op het muurpaneel. Je zoomt er op in en ziet dan 4 gleuven. In 3 van de gleuven zit een hendel. In de 2e gleuf zit geen hendel. Zoom uit. Klik met de schuifdeurcursor op de ingang naar de wasruimte, recht tegenover Rhodan aan de andere kant van het hek. Je beland in de:

Wasruimte:

Je ziet nog net de voeten van Rhodan op de trap links boven.  Loop verder de trap af de wasruimte binnen. Midden in de wasruimte zie je de wasbakken. Boven de wasbakken zit een groene rand waarin je gaten ziet zitten. Links en rechts staan vreemde metalen bakken aan de muren. Aan de rechterkant hangen 5 groene kastjes.  Klik met de tandwielcursor op de wasbakken en ook op de gaten boven de wasbakken. Rhodan vraagt zich af waarmee de mijnwerkers zich moesten wassen. Water was, en is, schaars en kostbaar. De gaten boven de voorste 2wasbakken zijn positronische sloten. Er zijn 5 van deze positronische sloten

Klik met de tandwielcursor op de metalen bakken die aan de linker en de rechter muur staan. Rhodan weet niet wat ie van die bakken moet denken. Klik met de tandwielcursor, van links naar rechts, op elk van de 5 groene kastjes die boven de rechter metalen bakken hangen. Elk van de 5 groene kastjes heeft een code in de bodem gegraveerd en ze hangen aan een ketting. Er moet een manier zijn om die kastjes omlaag te laten zakken. Van het 4e kastje kan Rhodan de code niet identificeren en van het 5e kastje is de code onleesbaar gemaakt. 

  • Nummer de 5 groene kastjes, van links naar rechts, 1, 2, 3, 4, 5. 
  • Nummer de 5 positronische sloten boven de voorste 2 wastafels ook 1 t/m 5. 
  • Pak je Positronische Sleutel uit je inventory en klik er mee op kastje 1. 
  • Rhodan voert de code van kastje 1 in zijn Positronische Sleutel in. 
  • Klik dan met je positronische sleutel op slot 1 en....kastje 1 komt nu naar beneden gezakt en klapt open. 
  • Klik met de tandwielcursor op kastje 1 en Rhodan haalt er een Metalen Staaf (Metal rod) uit. 
  • Klik met je positronische sleutel op kastje 2 om de code in je sleutel in te voeren. 
  • Klik dan met de positronische sleutel op slot 2 boven de wasbakken en ook kastje 2 zakt omlaag en klapt open. 
  • Klik dus met de tandwielcursor op kastje 2 en Rhodan haalt er een stuk Gereedschap (Tool) uit.
  • Klik met je positronische sleutel op kastje 3 om de code in je sleutel te zetten. 
  • Klik dan met je sleutel op slot 3 boven de wasbakken en ook kastje 3 zakt omlaag. Helaas....je positronische sleutel is dan gebroken en niet meer bruikbaar. 
  • Klik op kastje 3 en Rhodan haalt er Rolletje Tape (Roll of tape) uit.

Verlaat de wasruimte door met de schuifdeurcursor in de deuropening van de trap te klikken. Je bent dan terug boven in de steeg en bij het hek en de verlichte gang. Aan het korte muurtje, naast de ingang, zit dus dat hendelpaneel. Je weet al dat 1 van de hendels ontbreekt. 

  • Pak de Metalen Staaf (Metal Rod), die je uit kastje 1 in de wasruimte hebt gepakt, uit je inventory en klik ermee op het hendelpaneel. 
  • Rhodan plaatst  de Metalen Staaf in de lege gleuf. 
  • De staaf is dus de ontbrekende hendel.
  • Klik weer met de tandwielcursor op het paneel om weer in de close-up van de hendels te komen. 
  • Er zijn  dus 4 hendels en ze staan alle 4 omlaag. 
  • Je kunt alleen de 2 linker hendels omhoog klikken want de 2 andere hendels staan muurvast. 
  • Klik dus de 2 linker hendels omhoog en ga weer uit de close-up.

Je ziet nu bij de ingang van de wasruimte een geel licht knipperen. Rechts zie je dus een grijze trap. Bovenaan de trap staat een oud mijnkarretje en links van dat mijnkarretje zit weer een paneel in de muur. 

Klik met de tandwielcursor op het mijnkarretje en Rhodan loopt de trap op en staat dan bij het mijnkarretje. Klik met de tandwielcursor op het paneel, dat links van het mijnkarretje in de muur zit. Je ziet 4 gaten. In 3 van de gaten steekt een 6-hoekige metalen staaf. In het rechtsboven gat ontbreekt de staaf. Klik met je linkermuisknop om uit de close-up te gaan. Pak dan de Arracieda Stic uit je inventory en klik hiermee dan op het paneel om deze staaf in het rechtsboven gat te steken maar.......Rhodan krijgt een elektrische schok.

Tja....dat komt er van....je had de staaf eerst even moeten isoleren. Combineer dus in je inventory de Arrachieda Staaf met het rolletje Tape. Pak dan de Arrachieda Staaf weer uit je inventory en klik er weer mee op het paneel en.....nu steekt Rhodan de staaf in het rechtsboven gat. Je ziet dit weer in close-up. Klik weer met je linkermuisknop om uit de close-up te gaan.

Loop terug de trap af en klik nu met je tandwielcursor op het knipperende gele licht, bij de wasruimteningang.. Rhodan vertelt je dat het een soort slot, of mechanisme is. Klik met je Toegangspas (Admission permit) op de knipperende gele lamp en.....de gele lamp wordt groen en bij het mijnkarretje wordt nu de rails uitgeklapt. Klik weer met je tandwielcursor op het mijnkarretje en......Rhodan stapt nu in het mijnkarretje en zoeft ermee weg.

  • Na het ritje in het mijnkarretje sta je voor een grote ronde deur. 
  • Links voor de deur ligt een roze stoel. 
  • Grijp de roze Stoel. Het blijkt een soort autostoel te zijn, of een stoeltje voor een stoeltjeslift (Seat belt)
  • Rechts boven de deur hangt een bord. 
  • Links en rechts hangen 2 lampen. 
  • Links boven zie je ook eren helder verlichte schacht.

  • Klik met de tandwielcursor op het bord boven de deur. Je leest dat je voor de deur van het oude gevangeniscomplex staat. 
  • Er staan een paar namen op het bord: Jeffer-Zalem, Beol-Grant, Quintin Bartholomew....Rhodan vraagt zich af of Quintin Bartholomew niet in werkelijkheid Quottor Batt is.
  • Klik op de linker lamp. 
  • Rhodan zegt dan dat er waarschuwingsborden onder de lampen hangen die waarschuwen tegen gif, ziektes en dood. 
  • Klik op de deur zelf. 
  • Wel...de deur is aan de binnenzijde op slot. Wat er ook daarbinnen is...het mag duidelijk naar buiten. 
  • Klik nog even in die grote schacht, linksboven. Het licht in die schacht is kunstlicht..

Rechts naast het mijnkarretje, en dan aan de onderrand van je scherm, krijg je de schuifdeurcursor. Dus klik de schuifdeurcursor om een scherm omlaag te lopen.

Ventilatorschacht:

Rhodan is beland in een grote ruimte. Rechts in het scherm zie je de ingang van een enorme rioolpijp. Klik met je tandwielcursor op de vloer, voor Rhodan's voeten. Rhodan staat dus op de rails van het mijnkarretje. Je moet nu met je cursor weer eens de goede klikplek zoeken om Rhodan verder te kunnen laten gaan. 

In de enorme rioolpijpopening zit ook de ingang van een tunnel die naar de Ventilator gaat. Plaats je cursor een beetje linksonder in de rioolpijpopening. Je moet dan de tandwielcursor krijgen op een tunnelingang. 

Klik dus met de tandwielcursor en Rhodan rent die tunnel in. Achter in de tunnel draait een ventilator. Klik met de schuifdeurcursor op de ventilator en Rhodan loopt er naar toe. De ventilator draait, dus Rhodan kan niet verder.  Klik met de tandwielcursor op de schroef die in het midden op de ventilator zit..Rhodan merkt het Tu-Ra-Cel embleem op dat op de schroef zit. Rechts staat een waarschuwingsbord. Bekijk dat waarschuwingsbord met je tandwielcursor en Rhodan leest de waarschuwing. Wel...laten we ons van die waarschuwing maar niets aantrekken. Pak de Tu-Ra-Cel Embleem uit je inventory en klik ermee op de schroef van de ventilator en....de ventilator gaat uit. 

Klik, onderaan de ventilator en dan links of rechts van Rhodan, met de schuifdeurcursor om door de ventilator te gaan. Loop door naar rechts over het looppad. Je komt dan bij weer een ingang van een ronde tunnel. 

Ga die tunnel nog niet in. Links naast de tunnel hangt een onderhoudsunit met een paneel. waar je de tandwielcursor op krijgt. Klik op dat paneel. Het blijkt een onderhoudsunit te zijn van het "Air Current Transforming Energy Generator".  Net links naast de tunnel hangt ook een paneeltje waar je ook de tandwielcursor op krijgt. Klik ook op dat paneeltje en Rhodan vertelt je dat het een controlepaneel is dat met opzet kapot is gemaakt.

  • Pak het stuk Gereedschap (Tool) uit je inventory en klik ermee op het kapotte controlepaneeltje. 
  • Rhodan maakt met de Tool een paar draden los in het paneel. 
  • Klik weer met alleen de tandwielcursor op het paneeltje en Rhodan vertelt je dat ie nog wat onderdelen mist om dit paneeltje te kunnen repareren. 
  • Klik nu met de schuifdeurcursor in de ronde tunnel en....Rhodan loopt door de tunnel en beland aan de andere kant weer bij een brug over het "ravijn".

Mad Hamilton:

Aan de overkant van de brug zie je een poort. Klik met de schuifdeurcursor in die poort en....Rhodan rent over de brug, gaat door de poort en is dan beland in een smalle en donkere gang. Scan de gang.

Aan de linkermuur hangen een paar martelwerktuigen waar Rhodan flink kwaad om wordt als je er op klikt. Meer is hier niet te doen, dus klik met de schuifdeurcursor op de deur achterin de gang om naar het volgende scherm te gaan. 

  • Je ziet Rhodan van bovenaf en door een tralierooster in de gang staan. 
  • Doe eerst weer een scan. 
  • Je ziet dan 2 Hotspots. 
  • De eerste hotspot is vlak voor Rhodan en de 2e hotspot is meer naar rechts. 
  • Klik eerst met de tandwielcursor die linker hotspot. 
  • Rhodan zegt dan dat er geen licht is omdat de luchtschachten gesloten zijn en de stroomgeneratoren niet draaien. 
  • Klik op de 2e hotspot, die dus ter hoogte van de schouder van Rhodan's schaduw is. Er ligt daar vers bloed op de grond.

  • Loop nu verder naar rechts tot iets voorbij de bloedhotspot. 
  • Scan dan weer de ruimte en je ontdekt, iets meer naar rechts, een 3e hotspot. 
  • Deze 3e hotspot blijkt een deuropening van een cel te zijn. 
  • Pak nu de Mijnlamp uit je inventory en klik ermee op die deuropening en.....

  • Rhodan loopt dan de cel in en ontdekt Mad Hamilton.
  • Hamilton ligt bijna dood op de vloer en zijn lichaam is half door de muur getrokken. 

Hamilton is niet meer te redden, maar er volgt nog wel een gesprekje. Klik hierna met de Mad Hamilton foto op Hamilton om verder te praten.

  • Hamilton zegt dat de Arkonides de epidemie, waar al die mensen hier aan sterven, zelf veroorzaakt hebben. Quotter Batt weet ervan. 
  • Klik dus met de Quotter Batt foto op Hamilton. Batt is een aardebewoner die lang geleden vrijwillig hier naar toe kwam, toen de Ara met hun experimenten op de gevangenen begonnen. Hamilton heeft Batt ontmoet, diep in de mijn. De weg terug was te lang en zijn energie raakte op. 
  • Klik de Kato da Trumort foto op Hamilton. Hamilton weet ook niet wat die Trumort hier precies zoekt, maar Trumort is hier in ieder geval de koning van de dieven.
  • Klik het aantekenboek van Mondra op Hamilton. Hamilton zegt dat het koud wordt. Het was een eer voor hem dat Rhodan te ontmoeten, maar hij vraagt Rhodan nu te gaan.

Verlaat de cel, dus loop terug omlaag en dan via de schuifdeurcursor terug de gang in. Je hoort dan vreemde geluiden. De geluiden komen uit Hamilton's cel. Dus loop terug de cel in en door naar waar Hamilton lag. Het lichaam van Hamilton is nu verdwenen, het is door het gat in de muur getrokken door de Orgaan Jagers. Voor het muurgat ligt piepklein object. Raap het op. Bekijk het object in je inventory. Het object blijkt Hamilton's Circuit Board te zijn.

Je kunt Rhodan even laten plassen door op de wc-pot te klikken. Verlaat de cel weer en weer terug in de donkere gang loop je verder door naar rechts. Je bereikt een iets lichter deel van de gang en midden rechts krijg je dan de schuifdeurcursor. 

Dus klik de schuifdeurcursor en...Rhodan beland bij het Lichtapparaat in de:

Lichtgang:

Onderaan het scherm kun je terug naar de cellengang. Rechts zie je de ingang van weer een ronde tunnel. Achter in de gang staat een vreemdsoortig apparaat. Dat vreemde apparaat is een Lichtapparaat. 

  • Zoek de tandwielcursor op dat apparaat en klik dan om er naar toe te lopen. 
  • Rhodan zegt dan dat er iets uit het apparaat gewrikt is. 
  • Pak Ullban's Kunstogen uit je inventory en klik ermee op de onderkant van het apparaat en.....
  • Rhodan plaats de kunstogen in het rare apparaat en...
  • vanuit het apparaat wordt er dan een dunne straal licht de rechter tunnel ingestuurd.

Wel....volg dus die dunne lichtstraal, dus klik met de schuifdeurcursor in de tunnel. Rhodan staat dan in de tunnel op een dikke pijp en boven zijn hoofd zie je die dunne lichtstraal. Klik de schuifdeurcursor, achter in de tunnel, om verder door de tunnel te lopen en dan uit de tunnel te komen. Rhodan komt dus aan de andere kant weer uit de tunnel en ziet dat de lichtstraal naar groot gebouw gaat, dat opstijgt uit een enorm diep gat. Rhodan heeft de indruk dat ie al lang niet meer in een mijn is, maar veel en veel dieper dan de mijn is afgedaald. Hoe bij dat gebouw te komen?

  • Rechts voorin je scherm hangt een dikke kabel. 
  • Klik met je tandwielcursor op de dikke kabel. 
  • De kabel is de enige verbinding naar het rare gebouw. 
  • Pak het  Transport Frame uit je inventory en klik het op de dikke kabel. 
  • Pak dan het kabelbaanstoeltje (Seat belt) uit je inventory en klik het stoeltje aan de Transport Frame vast, maar....het stoeltje past niet aan het frame. 
  • Combineer in je inventory de Tool op het Stoeltje om het stoeltje een beetje aan te passen. 
  • Je bent dan de Tool kwijt. 
  • Klik dan het stoeltje weer op het Transport Frame en....nu past het wel. 

  • Klik op het hangende stoeltje en.....in het stoeltje aan de kabel glijd Rhodan dan naar het gebouw aan de overkant en beland op het dak van het:

Controlecentrum:

De lichtstraal komt terecht in een grote witte glazen bol en gaat dan vanuit de bol weer verder naar rechts. Aan het statief van de witte glazen bol zit een hendel. Onder de witte bol zit een ventilatierooster in het dak. Door het ventilatierooster zie je een ventilator. 

Klik, rechts, met de schuifdeurcursor op de deuropening en Rhodan beland in een grote controlekamer.

Een halfrond controleconsole vult de ruimte. Midden op het halfronde console staat Telecommunicatie-unit. Klik op die unit, het is een "Modulator" en het ding verdwijnt naar je inventory. Beweeg je cursor over het console naar links tot je weer de tandwielcursor krijgt. Klik dan en Rhodan vertelt je dat dit controleconsole nog onlangs is gebruikt, maar hoe dan? Want er is geen stroom. Loop iets verder door naar links. Je ziet dan, links achter het console de ingang van een donkere gang. Je ziet ook een metalen ladder

Klik met je tandwielcursor in de ingang van de donkere gang. Rhodan wil de gang niet in omdat er waarschijnlijk Orgaan Jagers op hem staan te wachten in de donkere gang.  Op de muur, rechts van de metalen ladder, zie je een doodshoofd getekend. Boven dat doodshoofd zit een elektrapaneel. Klik op het elektrapaneel met je tandwielcursor. Rhodan haalt een loshangend Circuit Board van het paneel af. Je hebt nu dus 2 Circuit Boards in je inventory want je had al het Circuit board van Hamilton.

Loop terug naar rechts en verlaat deze controleruimte dan weer naar het dak. Terug op het dak klik je weer op het kabelbaanstoeltje om terug te keren naar de overkant en de tunnel. Duik dan de tunnel in en loop terug door de tunnel naar de Lichtgang. Ga dan, via de schuifdeurcursor midden onder, terug omlaag de donkere gang in en dan alsmaar naar links tot je weer buiten bent bij de hoge brug over de kloof. Klik aan de overkant van de brug met de schuifdeurcursor op de tunnelingang en Rhodan steekt de brug weer oven, duikt de tunnel in en is dan aan de andere kant van de tunnel weer terug bij de onderhoudsunit en het controlepaneeltje waar wat onderdelen uit mist.

  • Pak de Hamilton Circuit Board uit je inventory en plaats het in het controlepaneel. 
  • Plaats nu het andere Circuit Board in het controlepaneel. 
  • Plaats dan als laatste je Toegangspas (Admission permit) in het controlepaneel. 

  • Klik dan alleen met de tandwielcursor op het controlepaneel en...je hoort een generator aanslaan. 
  • Er moet nu weer licht zijn in de cellengang en stroom in de Controlekamer van het controlecentrum.

Ga nu helemaal terug naar het Controlecentrum. Dus eerst door de tunnel, over de brug, dan door de cel gang naar de Lichtgang. In de lichtgang dan weer rechtsaf door de tunnel naar je kabelbaanstoeltje en met het stoeltje weer naar het dak van het Controlecentrum. Je merkt dat er inderdaad nu licht is in de donkere cellengang

Terug op het dak van het Controlecentrum ga je door de deuropening weer naar binnen. Weer binnen zie je dat hier nu ook stroom is want het halfronde console heeft stroom en ook de monitoren boven het console. Toen je de eerste keer hier was heb je die telecommunicatie-unit van het console gepakt. Die unit stond precies midden op het halfronde console.  Beweeg nu je cursor, vanaf het midden van het console, naar rechts over het console. Iets rechts vanaf het midden krijg je dan de tandwielcursor op een klein Knopje van het console. 

Klik op dat kleine knopje en.....links floepen er 2 kleine schermpjes aan in het console.

Lange film: in de 2 kleine schermpjes zie je nu video's die de Arkonideaanse soldaten hebben gemaakt van de uitbraak van de Epidemie in de Lower Levels van deze vreselijke mijn stad. De Ziekte heeft de mensen verandert in orgaanjagers. Toen de soldaten probeerden terug te keren naar het oppervlak, ontdekten ze dat alle uitgangen van buitenaf waren dichtgelast. Ze waren bewust hier opgesloten, zonder voedsel en licht overgeleverd aan de besmettelijke ziekte en de orgaanjagers.

Als de videofilm ten einde is loop je door naar links. Helaas....de gang, links van het console, is nog steeds donker, dus Rhodan wil nog steeds de gang niet in. Ga dus weer terug naar rechts en weer naar buiten, het dak op. Bekijk de Witte Glazen Bol nu nog eens goed. De bol staat op een statief en aan het statief zit een hendel. Je kunt de Bol dus draaien om de lichtstraal een andere kant uit te sturen. Klik 2 keer met de tandwielcursor op de hendel en....de Bol stuurt dan de lichtstraal door het ventilatierooster omlaag het gebouw in.

Ga weer naar binnen en loop weer door naar links en zie....er is nu licht in de gang. Klik dus met de tandwielcursor weer in de gang en......Rhodan gaat door de gang en beland weer buiten en staat weer midden op een brug. 

Het gaat nu even vanzelf en je hoort de stem van Quotter Batt. Rhodan blijft op de brug stilstaan om naar de stem te luisteren en loopt dan door en blijft op het volgende scherm weer stilstaan om naar Quotter Batt te luisteren. Dan loopt Rhodan weer door en beland nu bij die:

Quotter Batt:

Als je weer controle hebt over de game dan zie je die Quotter Batt hoog boven je in de kabels hangen. Klik met de praatcursor op Quotter Batt om verder met hem te praten. Als die Batt dan eindelijk weer zijn mond houdt dan klik je met de Frequency Spectroscoop op Batt. Hierop vertelt Batt dat je met de Spectroscoop de Gevleugelde Illochim kunt vinden, tenminste....als je een dromer bent.Klik de Quotter Batt foto op Quotter Batt en hij vertelt je dat hij niet menselijk meer is maar is geïntegreerd in de machine die nu dit hele ondergrondse complex bestuurd.

  • Klik nu met de Kato da Trumort foto op Quotter. 
  • Quotter Batt vertelt je dat Kato iemand is die op zoek is naar ultieme macht en daarom Mondra heeft ontvoerd.  
  • Quotter tovert nu 6 Emblemen in je scherm. 
  • Je moet op het juiste Embleem klikken. 
  • Klik op het linksonder Illochim Embleem. 
  • Quotter vraagt je dan waar hij als klein kind behoefte aan had. 
  • In het scherm moet je dan op het juiste woord klikken. 
  • Klik op TRUST. 
  • Quotter gaat dan verder met zijn levensverhaal en zegt dan dat hij Mondra's notitieboek wil hebben. 
  • Klik dus met Mondra's notitieboek op Quotter.  Maar........

Rhodan realiseert zich dan dat Quotter Batt de geheimzinnige sponsor van de tentoonstelling is. Maar omdat Mondra haar aantekeningen over het onderzoek naar de Illochim op papier noteerde in plaats van op een positronische computer, kon Quotter ze niet lezen. Quotter wil het aantekenboek van Mondra, maar Rhodan wil Mondra zelf, dus Rhodan geeft Mondra's boekje nog niet aan Quotter.

  • Geef, inplaats van Mondra's notitieboek, de Stemsimulator aan Quotter. Maar Quotter wil het ding niet. 
  • Probeer of Quotter de telecommunicatie-unit (Com unit) wil hebben. 
  • Maar ook dat ding wil ie niet hebben. 
  • Hij wil alleen Mondra's notitieboek hebben en zegt nu dat hij, in ruil voor het notitieboek, Rhodan de weg naar Mondra zal wijzen. 
  • Ok....dat wilde je horen, dus geef nu Mondra's notitieboek aan Quotter.

Quotter stuurt Rhodan dan  door een tunnel naar een grote Teleporter. Dit is een Dimensie Poort. Blijf luisteren naar Quotter die zegt dat deze Teleporter hem naar de sterrenzee van Jamondi zal brengen.

Klik even met je tandwielcursor in de ruimte onder de grote Teleporter. Rhodan zegt dan dat de Illochim deze hele mijn hebben gebouwd om het SHEED te kunnen winnen. Wat moesten de Illochim in hemelsnaam met SHEED. Ok...klik nu met je tandwielcursor op het ronde Teleporter platform en.....Na het filmpje ben je dan beland in:

Hoofdstuk 5: Jamondi's Stellar Ocean:

Betha Astroïde:

Rhodan stapt van het Teleporterplatform af, die gelijk op zwart gaat. Via de Teleporter Dimensie poort kan Rhodan dus  niet meer terug. Klik op de rotsblokken rechts naast de Teleporter. Volgens Rhodan staan er oude runentekens op de rotsblokken.

Klik met de schuifdeurcursor op het pad, boven in je scherm om door te gaan naar het volgende scherm. Rhodan ziet een neergestort Illochim ruimteschip, dat er zo te zien al duizenden jaren ligt. Vanzelf loopt Rhodan dan door naar het neergestorte ruimteschip. Rhodan staat dan op het pad voor het ruimteschip. Klik met de tandwielcursor op de grond links naast het pad. Rhodan zegt dat er veel ijskristallen in de grond zitten.

Het pad gaat rechtdoor naar de verlichte ingang van een gebouw. Je krijgt daar de schuifdeurcursor. Klik echter eerst nog even, links, op de enorme romp van het ruimteschip. Rhodan zegt dan dat er geen ramen of deuren in de romp te zien zijn. Het lijkt wel een reusachtige schelp. Klik nu met de schuifdeurcursor in de verlichte ingang van het gebouw en Rhodan beland in het:

Arkonidische Research Facility:

Zoek de schuifdeurcursor op, in de poort rechtvoor je, om door te lopen naar het volgende scherm en......

Filmpje: Je hebt Mondra gevonden. Mondra zit opgesloten in een ijskristal.

Na het filmpje ben je bij Mondra, die dus in een ijskristal zweeft. Klik met de tandwielcursor op Mondra. Rhodan rent dan door naar Mondra. Klik weer met de tandwielcursor op Mondra. Nu vertelt Rhodan dat het ijskristal waar Mondra in zit....leeft. Het ijskristal houdt Mondra in leven. Rechts zie je een console met 2 monitorschermen staan. Klik op de monitoren en Rhodan loopt er naar toe en vertelt dat het een Hypercom is waarmee je met de buitenwereld kunt communiceren. 

Rhodan probeert om contact te maken met Reginald Bull maar ontvangt alleen maar kosmisch geruis. Pak de Com Unit uit je inventory en klik ermee op de Hypercom en Bull verschijnt op de rechter monitor. Er volgt een gesprek. Bull wil Rhodan wel komen ophalen, maar dan moet Rhodan wel eerst even uitvinden op welke Astroïde hij nu precies zit. Loop terug omlaag en dan via de schuifdeurcursor, midden onder, terug naar de ingang  en ga dan terug naar buiten. Volg het pad nu helemaal terug naar het Teleporterplatform

Terug bij de Teleporter klik je weer met je tandwielcursor op de rotsblokken, rechtsonder naast het teleporterplatform. Rhodan schrijft nu een paar van de runentekens over en je hebt dan een Ancient Symbol in je inventory. Ga terug naar de Hypercom bij Mondra. Klik met het Ancient Symbol op de rechter monitor. Bull verschijnt weer in de rechter monitor en Rhodan zend de runentekens naar hem toe. Bull zal  proberen om de runentekens te vertalen om zo te weten te komen op welke astroïde Rhodan zich bevindt

Dan hoort Rhodan ineens Kato da Trumort praten, door het rooster boven Mondra's kristal. Da Trumort is blij dat Martel nog kans zag om die enorm grote boormachine te sturen. Trumort wil met de boormachine door de wand van het Illochim ruimteschip boren. Trumort denkt ook dat Tachio wel met Rhodan zal  afrekenen, zodat ze van hem geen last meer hebben. Rhodan wil proberen da Trumort tegen te houden.  

Gebruik de stemsimulator, waarmee je nog steeds Martel's stem kunt imiteren, op de Hypercom.

Filmpje: Wie zijn de schurken en Rhodan doet alsof hij Martel is en vertelt da Trumort dat hij een volgzender in de boormachine heeft ingebouwd. Als Martel zegt Rhodan dat zich  door Trumort  verraden voelt en dat hij over 20 minuten op de astroïde zal landen om met Trumort af te rekenen. Da Trumort loop onmiddellijk terug om het bericht op waarheid te controleren.

Na het filmpje sta je dus nog steeds voor de Hypercom. Loop een scherm naar rechts, via rechts onder en klik dan met de schuifdeurcursor op de gele Teleporter. De Teleporter beamt Rhodan naar de:

Boormachine

Rhodan arriveert naast de boormachine die een gat brandt in het ruimteschip. Klik met de tandwielcursor op de boormachine. Rhodan wil proberen om met de boormachine een explosie te veroorzaken. Er staan controlemonitors en je ziet de ingang van een tunnel. De tunnel is de ingang van het, organische, Illochim ruimteschip. Klik met de schuifdeurcursor in de tunnel en Rhodan beland in het:

Illochim ruimteschip

In het ruimteschip ziet Rhodan  2 versteende schepsel in een groene substantie drijven. Het zijn 2 Illochims Loop door naar links en blijf dat doen tot je de schuifdeurcursor krijgt. Klik dan met de schuifdeurcursor om door te gaan. 

Rhodan komt dan vlak voor de voorste Illochim te staan. Klik met de tandwielcursor op de versteende Illochim. Rhodan merkt op dat de Illochim een indruk in zijn hoofd heeft, die op de Supran Lens lijkt. Zou het een communicatieapparaat zijn? 

  • Loop, via de loopcursor tussen Rhodan's benen, dichter naar de Illochim toe, tot Rhodan niet verder door wil lopen. Vlak voor de "voeten"Illochim ligt er iets op de grond. Het is een kapotte Supran Lens. Klik met de tandwielcursor op de Supran Lens en Rhodan loopt er verder naar toe. Klik dan weer op de gebroken Supran Lens. Rhodan vermoed dat de lens iets te maken heeft met de besturing en controle van dit ruimteschip en dat da Trumort hierna op zoek is.

    Combineer in je inventaris de Frequency Spectroscope met de Stemsimulator. 
  • De frequentie van de supran Lens wordt overgebracht op de stemsimulator. 
  • Klik dan met de aangepaste Stemsimulator op de "voeten" van de versteende Illochim. 
  • Er komt nu iets tot leven. 
  • Klik nogmaals met de Stemsimulator op de Illochim. 
  • Ditmaal lijkt het hele organische ruimteschip te reageren op de geluiden. 
  • lik voor een derde keer met de stemsimulator op de Illochim en....

Filmpje: Rhodan krijgt in een paar flitsen de hele geschiedenis van de Illochim te zien.

Kato da Trumort en zijn handlangers arriveren. Trumort praat er even lustig op los. Als Trumort is uitgepraat klik je met de praatcursor op hem om verder met hem te praten. 

Trumort heeft een Supran Lens en hij doet Rhodan het voorstel samen te werken, zodat ze Quotter Batt ten val kunnen brengen. Met behulp van de kennis van de Illochim zou Rhodan dan over het hele universum kunnen regeren. Rhodan vertrouwt het uiteraard niet.

  • Als je weer controle hebt dan pak je de Stemsimulator weer uit je inventory. 
  • Klik weer met de stemsimulator op de "voeten" van de versteende Illochim. 
  • Je scherm wordt een paar keer wit en hierdoor is Trumort volkomen verrast en verstijft.
  • Rhodan maakt er gebruik van om weg te lopen.
  • Klik, rechtsonder, met de schuifdeurcursor om terug te keren bij de:

Boormachine

  • Klik met de tandwielcursor nu op de linker controlemonitor. 
  • Dit is de controlemonitor voor de kop van de boormachine en in je scherm verschijnen nu 4 buisjes. 
  • De 4 buisjes zijn elk halfvol met een gele vloeistof.  
  • Rhodan heeft geen idee wat hij ermee moet. 
  • Onder elk buisje zie je een +teken en een -teken. 
  • Nummer de buisjes, van links naar rechts, 1, 2, 3, 4. 
  • Klik 4 keer op het +teken onder buisje 1. 
  • Klik dan 2 keer op het +teken onder buisje 3. 
  • Buisje 1 is dan bijna helemaal vol  en buisje 3 is dan voor 3 kwart vol.  

  • Klik ergens onderaan het scherm om uit de close-up te gaan.
  • Klik nu op de rechter controlemonitor. 
  • Deze monitor controleert weer andere dingen op de kop van de boormachine. 
  • Je ziet weer 4 buisjes. 
  • Buisje 1 en 4 zijn half vol terwijl de buisjes 3 en 4 bijna helemaal vol zijn. 
  • Klik 2 keer op het +teken onder buisje 2 en...

Vanzelf ga je uit de close-up en het alarm gaat af. De computerstem vertelt je dat je de boormachine in een kritieke fase hebt ingesteld. De computerstem raad je aan om beschermende kleding aan te trekken en gelijk valt er, bij de linker controlemonitor, nu een pakketje op de vloer. 

Klik op het pakketje met je tandwielcursor. Er zit beschermende kledij in het pakket maar Rhodan krijgt het niet open. Pak het pakket uit je inventory en ram er mee op 1 van de 2 controlemonitors. Het maakt niet uit of met het pakket op de linkermonitor of op de rechter monitor ramt. 

Met het pakket ramt Rhodan de monitor stuk, maar dit maakt de situatie er niet beter op. Loop, via onderkant scherm, terug naar de gele Teleporter. Klik met de schuifdeurcursor op de Teleporter om terug te gaan naar Mondra en de Hypercom. Klik weer met je tandwielcursor op de Hypercom. 

Rhodan ziet nu pas dat iemand bezig is om data te verzenden naar het Illochim ruimteschip. Het is Quotter Batt en dit was altijd al zijn doel! Rhodan moet proberen het contact van Quotter met de Illochim te verhinderen!

  • Stap  terug in de Teleporter om terug te gaan naar de ruimte met de boormachine. 
  • Weer terug bij de boormachine klik je weer met de tandwielcursor op de overgebleven nog werkende controlemonitor, in mijn geval is dat de rechter monitor. 
  • Maar als jij deze had vernield dan klik je dus op de linker monitor.
  • Je ziet de 4 gele buisjes weer. 
  • Klik nu, van links naar rechts. op de +tekens onder elk buisje om de buisjes nu helemaal vol geel te maken en....

Wel.......kijk naar de EINDFILM want het gaat nu allemaal verder vanzelf......

Rhodan maakt dat ie weg komt naar Mondra en hij en Mondra worden door Bull opgestraald. De boormachine veroorzaakt een ontploffing in het Illochim ruimteschip waardoor de hele astroïde ontploft. Mondra wordt door een robot uit het ijskristal gesneden en dan rollen de Credits over je scherm.

EINDE.....