2006 (2019): Walkthrough door: Louis Koot

Hoofdstuk 3: Rusland: Deel 2:

Onsnap uit het ziekenhuis:

Je speelt nu als Max. Max en Oleg staan voor een bushok. Links van Oleg ligt een Zak (textile bag) in het bushok. Grijp de Zak

Rechts naast het bushok staat een dikke bos struiken (Shrubs). Bekijk dat bos struiken. 

Er hangen rode bessen aan de struiken. Klik met je grijphandje op de struiken en Max grijpt 4 Rode Bessen (Red Berries). 

Rechts naast het toegangshek zit een Intercom aan de pilaar. Klik op de intercom. Helaas....Max mag niet naar binnen. Achter het toegangshek staat een militaire ambulance. Bekijk de ambulance. Max ziet het telefoonnummer dat op de ambulance staat, het is het alarmnummer.  Loop terug naar Oleg. Stop, in inventory,  de Rode Bessen in de Zak en geef de Zak dan aan Oleg

Max zegt tegen Oleg dat ie de zak, als een bloederig verband, om zijn hand moet doen, de hand waar Oleg een paar vingers aan mist.Pak de mobiele telefoon van Max uit je inventory en klik ermee op Max. Klik op het ambulance icoon en.......Max belt nu dat telefoonnummer op en....

De ambulance komt door het hek gereden en Max sluipt snel door het hek en beland op de binnenplaats.

Tussen de 2 kelderraampjes zit een regenpijp aan de muur. Links naast de kelderdeur hangt een lamp. In de hoek staat een grote afvalcontainer. Er hangt een Operatietang ( Surgery pliers) aan de afvalcontainer. Grijp de Operatietang. Voor de deur zie je de schaduw (Shadow) van een sleutel op de grond. Bekijk die schaduw. Bekijk dan de lamp. Max ziet dat er een sleutel verstopt zit in de lamp. De lamp is heet, dus gebruik de Operatietang op de lamp en Max vist de sleutel op uit de lamp. 

Gebruik de Sleutel dan op de deur en dubbelklik dan op de deur. Max beland in de Kelder.

Kijk even rond. Tegen de rechtermuur staat een stellingkast. In de stellingkast staan bruine flesjes. Er staat een brancard tegen de stellingkast. Op de brancard ligt een dictafoon. In de nissen van de linkermuur staan archiefkasten. Bovenop de rechter archiefkast ligt een Ventilator. In de linker archiefkast staat 1 van de lades open. 

Bekijk de flessen die in de stellingkast staan. Probeer dan of Max zo'n fles wil pakken. Zolang Max niet weet  wat er precies in die flesje zit wil ie er geen pakken. Bekijk de Dictafoon recorder die op de brancard ligt. Max luistert dan het bandje af dat in de dictafoon zit en hoort iets over Nina en andere patiŽnten. Max legt de dictafoon terug. Grijp de Ventilator die bovenop de rechter archiefkast ligt. Bekijk de geopende la van de linker archiefkast.

Max vindt geen file over Nina in de la, maar wel een file over ene Perez die in Cuba blijkbaar gemarteld en verdooft is geworden. Die Perez heeft connecties met Nina's vader. Als Max deze Perez file heeft doorgelezen dan probeer je nog een keer zo'n bruin flesje uit de stellingkast te pakken. Nu pakt Max wel een flesje uit de stellingkast. Het is een Flesje met een verdovingsmiddel en het is hetzelfde middel als waar die Perez ook mee is verdooft. Dubbelklik op de deur in de achtermuur en Max beland in een Operatiekamer.

Max staat voor de linker snijtafel. Aan de muur, achter Max, hangt een plankje. Op dat plankje staat een Fles met Ammoniak. Grijp de Ammoniak Fles. Op de rechter snijtafel ligt een Stethoscoop. Grijp de Stethoscoop. Onder in het scherm zie je een bloederig aanrecht. Op het aanrecht ligt een injectiespuit en een scalpel. Bekijk de injectiespuit en de scalpel. Beide zijn schoon. Grijp de Injectiespuit (Syringe) en ook de Scalpel

Aan de rechtermuur hangt de rŲntgenfotokast. In de hoek naast de rŲntgenfotokast is een deur. Klik op die deur. Max luistert aan de deur en hoort een stem. Max weigert om door de deur te gaan. Eerst wil ie weten wie er achter de deur is. Gebruik dus de Stethoscoop op de deur en.....

Max overhoort, via de stethoscoop, een bewaker die aan iemand anders iets verteld over Nina en over andere patiŽnten. Ook heeft die bewaker het over een satellietantenne. Nina bevindt zich in een cel op de bovenste etage. Dubbelklik op de deur en Max beland in de grote hal.

Max staat links tegen de muur aangedrukt. Hij weigert domweg om verder de hal in te lopen omdat in het kamertje bij de trap een bewaker TV zit te kijken. Bekijk even wat je bekijken kan en ga dan terug door de deur de operatiekamer in. In de operatiekamer ga je dan terug door de linkerdeur naar de kelder en in de kelder door de exit deur terug naar de binnenplaats.

Terug op de binnenplaats gebruik je de Stethoscoop op de regenpijp, die tussen de 2 kelderraampjes aan de muur zit. 

Via de stethoscoop op de regenpijp hoort Max gesnurk en iemand Vader roepen. Het is Nina. Nina droomt en praat in haar slaap. De regenpijp komt blijkbaar uit in Nina's cel. Max schreeuwt maar Nina reageert niet. Gebruik het Ammoniak Gas op de regenpijp. Max wordt er zelf bijkans onpasselijk van, maar het gas stijgt niet omhoog. Gebruik de Ventilator op de regenpijp en....

....het gas stijgt omhoog en bereikt Nina in haar cel en Nina wordt wakker.

 Er volgt nu, via de regenpijp, een gesprek tussen Nina in haar cel en Max op de binnenplaats.

Na het gesprek ben je nog Max op de binnenplaats. Rechtsonder heb je nu echter het Nina Icoon.

Door op het Nina Icoon te klikken schakel je over naar Nina en speel je weer als Nina. Als Nina heb je dan het Max Icoon, rechtsonder. Als Max schakel je over naar Nina via het Nina Icoon. Als Nina schakel je over naar Max via het Max Icoon. Je gaat nu dus even afwisselend als Nina en als Max verder.

Klik op het Nina Icoon en je bent dan Nina en zit in de cel.

Nina

Nina is dus wakker geworden. 

Op het matras ligt een Jute Deken (Crocheted place mat).  Grijp de Jute Deken. Voor het matras staat een Schaal (Bowl) op de vloer. Grijp de Schaal. Achter Nina zit er een rattenhol (Rat Hole)  in de muur en in de vloer zit een put (Drain) en dat is het begin van de regenpijp.  Bij het rattenhol ligt een klein steentje (small stone) en boven het rattenhol zie je een scheur (Sharpe edge) in de muur. Grijp het Steentje.

In de hoek ligt nog een stoel. Gebruik de Jute Deken op de Scheur in de muur. 

Nina gebruikt de scherpe rand van de scheur in de muur om een lange Draad (Thread) uit de deken te halen. 

Klik in je inventory dan de Steen op de Draad. Stop dan de Steen aan Draad in de regenpijp (Drain). 

Nina laat de draad door de regenpijp omlaag zakken. Schakel over naar:

Max:

Uit de regenpijp steekt nu dus de steen en een stuk van het draad.  Pak de Scalpel uit Max zijn inventory en klik ermee op het stukje draad, boven de steen. 

Via de regenpijp geeft Max nu de scalpel aan Nina in haar cel. De scalpel zal vanzelf in Nina's inventory staan. Schakel terug naar:

Nina:

Zie dat de scalpel nu in Nina's inventory zit. Klik met de scalpel op het matras. 

Nina snijd een dik stuk schuimrubber (Foam) uit het matras. Dit stuk schuimrubber fungeert straks als een spons. Bekijk de stoel die in de hoek ligt. De stoel heeft nog maar 1 poot. Probeer of Nina de stoelpoot (Chair leg) van de stoel kan rukken. Dat lukt niet.  Gebruik dus de scalpel op de stoelpoot en Nina snijd de plastieke stoelpoot af.

Doe zowel het stuk Schuimrubber (Foam) als de Stoelpoot (Chair leg) in de regenpijp om ze aan Max te geven. 

Schakel weer over naar:

Max

Combineer de Stoelpoot met de Injectiespuit (Syringe). Max heeft dan een Blaaspijp (Blowgun). Combineer de Blaaspijp met het flesje Verdovingsmiddel (Anesthetic). Dubbelklik nu aan de linkerrand (Passage) van het scherm. Max beland aan de voorzijde van het hospitaal.Bij het linkerraam hangt de schotelantenne. Gebruik de Operatietang op de schotelantenne

Max wijzigt de hoek van de schotelantenne. Je ziet nu dat de verpleger, die in de hal tv zit te kijken, dit niet leuk vindt. 

De verpleger staat op en verdwijnt, links, door de grijze deur. Je ziet dan de arm van de verpleger bij de schotelantenne. 

Dubbelklik aan de rechterrand (Passage) van het scherm om terug te keren op de binnenplaats. Ga via de kelder en de operatiekamer terug naar de hal. Max staat dan weer tegen de muur aan gedrukt, voor de operatiekamerdeur. Om de hoek staat de grijze deur open. Die deur wordt open gehouden door een houten deursteun (Keg) onder de deur. Grijp de Deursteun (Keg). 

De deur valt dicht. In de deur zit een luikje. Gebruik de Blaaspijp (Blowgun) op het luikje in de deur.

Max opent het luikje in de deur en blaast de injectiespuit in de nek van de verpleger. 

Van deze verpleger zul je geen last meer hebben. Loop nu naar de voorste nis, waar de verpleger tv zat te kijken. De Tv staat op een kastje. Links naast de Tv staat een bord (Dish) op de kast. Bekijk dat bord. Het is een bord met kaassoep. Klik met het stuk Schuimrubber (Foam) op het kaassoepbord en je hebt dan een Spons vol met Kaassoep

Bekijk het prikbord dat aan de rechter muur hangt. Linkslik dan met je grijpcursor op het prikbord. 

Max pakt een Punaise (Tack) uit het prikbord. 

Dubbelklik op de trap en Max beland boven bij de Bewaker die Nina's celdeur zit te bewaken.

Wel, hier kan Max momenteel niets doen, dus dubbelklik weer op de trap om terug te keren in de hal. Ga via de operatiekamer en de kelder terug naar de binnenplaats. Terug op de binnenplaats geef je Nina, via de regenpijp, de Stoelpoot en de In de Kaas Gedrenkte stuk Schuimrubber

Schakel weer over naar:

Nina

Combineer de Kaasspons met het Draad (Fiber). Combineer de Stoelpoot met de Schaal (Bowl). Nina heeft dan een rattenval (Rattrap). Combineer de Kaasspons met de Rattenval. Pak dan de Rattenval uit Nina's inventory en klik ermee op het Rattenholletje in de muur. 

Een rat wordt in de val gevangen. Grijp de nu omgekeerde Schaal (Rat trap) weer op en Nina heeft een Rat in haar inventory. 

Geef de Rat, via de regenpijp, aan Max. 

Schakel weer over naar Max.

Max

Ga, via de kelder, de operatiekamer en de trap in de hal, terug naar de Bewaker die boven voor de deur van Kina's cel zit. Combineer de Punaise met het flesje Verdovingsmiddel (Anesthetic). Pak de Rat uit je inventory. Klik met de Rat op de bewaker en.....

....Max laat de rat vrij en de rat rent weg en de bewaker gaat achter de rat aan. Snel....Pak de Punaise uit je inventory en klik ermee op de stoel van de bewaker en.....Max zet de punaise onder het kussen op de stoel en verdwijnt terug naar de hal. 

Je hoort dan de bewaker terug keren en plaatsnemen op de stoel en....enfin...de punaise doet haar werk.Ga dus terug naar boven.De bewaker ligt nu uitgeschakeld op de stoel.Bekijk de bewaker en Max grijpt de Sleutel van Nina's cel.

Gebruik dus de sleutel op de celdeur en.....het gaat verder even vanzelf:

Nina, Max en Oleg zijn dan terug op het vliegveldje waar Oleg's vliegtuig staat. Ze willen alle drie met het vliegtuig vertrekken.

Nina gaat eerst haar spullen uit de jeep halen en dan....wordt de ontsnapping van Nina ontdekt. Max en Oleg vliegen weg en Nina neemt de jeep en beland in:

Hoofdstuk 4: Tunguska:

A: De oude man in de tent

Nina staat naast de jeep. In haar inventory heeft ze een doosje lucifers. Rechts staat een grote tent. Links naast de tent staat een Rendier te grazen. Voor het rendier staat een Watertrog (Waterbassin) en je ziet ook een groot houten vat staan op de ronde steen. Achterop de jeep zit een Schep (Spade). Grijp de Schep. Zoom dan in op de jeep door er met je rechtermuisknop op te klikken. Je zoomt in op de passagierskant van de jeep. In het dashboardvakje ligt een groene EHBO kist. 

Grijp de EHBO kist. Op de voer ligt een zakje Ketchup. Grijp het Ketchup en zoom uit de jeep. Bekijk in je inventory de EHBO kist. Er komt alleen een Fles Wodka uit. De kist gooit Nina weer weg. Bekijk het Rendier, de Watertrog, het grote houten Vat. Het rendier staat te grazen maar het dier kan zijn dorst niet lessen omdat er geen water in de trog zit. Er zit zelfs geen bodem meer in de trog. Het grote houten vat zit echter boordevol met water. Aan de linkerkant van het vat steekt een Plug uit. Dubbelklik op de ingang van de tent. Nina gaat de tent binnen.

In de tent ligt een zieke oude man op het matras. De oude man murmelt iets over een medicijn en over een papier dat verbrand is. Kijk rond in de tent. 

Bekijk het houten beeldje dat, links, op de lage kast staat. Het is een Notenkraker beeldje (Nutcracker). Probeer het beeldje te pakken. De oude man wil echter niet dat Nina het beeldje pakt. Naast het beeldje ligt een Houten Lepel (Wooden spoon) op de kast. Grijp de Houten lepel. Op de boomstronk, die rechts van de kast staat, staat een Beker (Cup). Grijp de Beker.

Rechts in je scherm zie je de zijkant van een stellingkast. Aan de linker paal van de stellingkast hangt een Schaar (Scissors). Grijp de Schaar. De schaar is bot, zoals Nina je vertelt als je de schaar in je inventory bekijkt.Boven de benen van de oude man hangt een tros van 4 paarse Kwasten. Bekijk de laagst hangende kwast (Tassel). Die kwasten zijn gemaakt van ontelbare draden. Klik met je grijphandje op de laagst hangen kwast (Tassel) en Nina haalt er een Draad (Twine) uit. 

Tussen de lage kast en de stellingkast vindt je de Vuurplaats (Fireplace). Er staat een Rooster (Grate) in de vuurplaats. Links voor het rooster liggen Papiersnipper (Snipets of parchment) in de vuurplaats. Grijp het Rooster. Probeer ook de papiersnippers te pakken, maar die wil Nina niet pakken uit angst ze te vernietigen. 

Verlaat de tent via de Exit aan de linkerrand van het scherm. Weer buiten loop je door naar rechts, tot Nina bij de Boom komt die voor de tent staat. Je ziet nu ook een Kist staan, onder het "afdakje" van de tent. Pak de Schep uit je inventory en ram met de schep op de Boom. Nina slaat een groot stuk Schors (Bark) af van de boom. Grijp het stuk Schors. 

In de boom, waar het stuk schors af is geslagen, zie je nu een Hars (Resin) plek. Gebruik de Beker op de Hars plek en Nina vangt wat Hars op in de beker. 

Ram met de Schep de Kist stuk, die onder het "afdakje" van de tent staat. Grijp dan de overblijfselen van de kist. Je hebt dan Planken (Debris from a crate). 

Dubbelklik aan de rechterrand van het scherm en Nina beland op het volgende scherm.   Nina is bij een Gat (Hole) in de grond. Er stijgen hete zwaveldampen op uit het gat. Achter Nina ligt een Puntige Steen (Pointed Stone) en er staat ook een Tomaatplant (Tomato plant). Rechts van het gat staat een Blauwe Bloem (Gentian). 

Grijp de Puntige Steen. Gebruik de Schep op de Blauwe Bloem en Nina graaft de blauwe bloem (Gentian) uit de grond. 

Ga nu terug naar de boom en loop dan verder door naar links, naar de jeep en het rendier. Terug bij het rendier pak je het Schors uit je inventory. Klik met het schors op de watertrog en Nina doet het schors in de watertrog. De watertrog heeft nu weer een bodem. Klik, met je grijphandje, op de Plug in het vat en......

.......het water uit het vat stroomt dan de watertrog in en het rendier kan eindelijk zijn dorst lessen, en dat doet het beest dan ook gelijk. 

Klik met de Beker op de watertrog. Nina doet water in de Beker. 

In de beker heb je dus nu Hars en Water. Combineer in je inventory de Schaar met de Steen. Nina slijpt de schaar via de steen. Klik met de, nu scherpe schaar, op het rendier, terwijl het dier uit de trog staat te drinken. Nina knipt een bosje Rendierharen uit de vacht van het rendier.

Ga terug naar het zwavelgat, voorbij de boom. Plaats het Rooster (Grate) over het gat. Plaats de Beker dan op het rooster. 

Wacht tot Nina is uitgepraat en grijp dan de Beker weer terug. Het hars is nu gesmolten. Grijp ook het Rooster weer terug. Ga terug naar de tent en ga de tent weer binnen via de ingang. Terug in de tent combineer je in je inventory de Draad (Twine) met de Rendierharen. Nina bind de draad om de rendierharen. Combineer dan de rendierharen met de Houten Lepel en Nina heeft een Kwast (Brush). Gebruik de Kwast (Brush) op de beker en Nina doopt de kwast in de beker met hars. Je hebt dan een Kwast met Hars. Gebruik de Harskwast dan op de Papiersnippers die in de vuurplaats liggen. 

Met de kwast en de hars "lijmt" Nina de snippers aan elkaar tot een leesbaar recept en ze leest het hardop voor. Het is een raadseltje. Geef het Recept (Recipe) aan de oude man en de oude man geeft Nina een Medicijnflesje (Vial).

Nina moet nu de ingrediŽnten voor het Medicijn in het medicijnflesje verzamelen. Plaats het medicijnflesje voor het notenkrakerbeeldje op de lage kast. Dit doe je door met het medicijnflesje op het beeldje te klikken. Klik dan met de Blauwe Bloem (Gentian) op de notenkraker en 2 druppels sap worden uitgeperst en komen terecht in het medicijnflesje. 

Grijp het medicijnflesje terug.

Klik, in je inventory, de Wodka op het medicijnflesje. Nina giet een deel van de wodka in het medicijnflesje. Klik ook de Ketchup op het medicijnflesje en Nina doet ook de ketchup in het flesje. Ga terug naar buiten en klik dan met het Medicijnflesje op de watertrog om ook water in het flesje te doen. 

Ga terug de tent binnen. Terug in de tent plaats je de Planken (Debris from a crate) in de vuurplaats. Plaats dan het Rooster (Grate) weer in de vuurplaats. Plaats het Medicijnflesje op het rooster. Klik met het doosje lucifers dan op de vuurplaats om de planken aan te steken. Wacht dan tot Nina is uitgepraat en grijp dan het Medicijnflesje terug van het rooster. 

Het medicijn is nu klaar. Geef het medicijnflesje dus aan de oude man. 

De oude man neemt zijn medicijn en....Er volgt een lang gesprek met de oude man. De oude man heeft Nina's vader gekend en hij vertelt ook iets over zijn zoon en over een huis in het moeras. Na dit gesprek beland Nina vanzelf bij:

B: Huis in het Moeras:

Dubbelklik op de deur van het huis. Nina beland in het huis. Kijk rond in de enige kamer. Voor het raam staat een Filmprojector. Tegen de muur staan 2 wrakkige bloemenbakken. Op de onderste bloemenbak hangt een Lap (Rag). Tussen de bloemenbakken en de open haard staat een rond pilaartje. Op dat pilaartje ligt een Kompas (Compass). Op de vloer, bijna rechts onder in het scherm, ligt een Scherf (Sharf).

Bekijk de projector. Probeer of je de projector aan kunt zetten. Dat gaat niet want er is geen stroom. Grijp de Scherf en grijp de Lap. Bekijk de open haard (Chimney). Nina kijkt in de open haard. Het is er vies en zwart. Links in de open haard ligt een stuk Aluminiumfolie. Grijp de Aluminiumfolie.

Zoom uit. Bekijk het Kompas

Je komt in de close-up van het kompas. 

Het is een puzzel maar wegens gebrek aan informatie kun je deze kompas puzzel nu nog niet oplossen, dus zoom maar weer uit. Ga, via de deur, weer naar buiten en buiten dubbelklik je dan aan de linkerzijkant van het huis (Path). Nina komt bij het schuurtje dat links naast het huisje staat.

In het schuurtje staat een Generator op een aanhanger. Aan de rechterpaal van het schuurtje hangt een Olielamp. Naast het schuurtje staat een tankwagen (Tanker). Op de tankwagen ligt een groene waterSlang (Hose). Bovenop de generator zit de Spoel (Coil). Bekijk de generator. Probeer of je de generator kunt starten. Dat lukt niet want er zit geen brandstof in de generator. Grijp de Olielamp. Er zit nog een beetje petroleum in de lamp. Grijp de groeneSlang.  

Dubbelklik op het pad naast de tankwagen. Nina beland bij de Rivier.

Nina staat op een boomstam die over de rivier heen ligt. In het bos staat het wrak van een legertruck. 

Loop naar de legertruck en bekijk de Velg van het achterwiel. 

Nina pakt dan 2 Vleugelmoeren van de velg. Bekijk de Benzinetank die onder het wrak hangt. Er zit nog een beetje dieselolie in de tank. Gebruik de groene Slang op de Benzinetank. Gebruik dan de Wodkafles op de tbenzinetank. Er zit nog wat wodka in de fles en Nina drinkt eerst de fles zelf leeg en vult de lege fles dan met het dieselolie uit de tank. 

Ga terug naar de schuur. Terug bij de schuur gebruik je de Fles Dieselolie op de generator. 

Nina vult de generator met de dieselolie en ze zet de generator aan. 

Klik met 1 van de 2 Vleugelmoeren op de Spoel (Coil) van de generator en de 2 vleugelmoeren worden gemagnetiseerd. 

Ga terug naar het huis. Bekijk het rechter raam van het huis. Het raam moet nodig gelapt worden. 

Gebruik de Lap (Rag) op het raam en Nina veegt het raam van buiten schoon. 

Ga het huis weer binnen.

Terug in het huis zoom je weer in op de openhaard. Combineer in je inventory de Oude Lap (Rag) met de Olielamp. Nina doordrenkt de Lap met olie uit de lamp. Klik dan met de Lap in de open haard. Nina maakt de binnenkant van de open haard schoon. Blijf in de close-up van de open haard.....Steek de Olielamp aan met de Lucifers en....Vanzelf zet Nina de brandende lamp op de rand van de open haard en door het licht van de lamp zie je nu getallen op de achtermuur van de open haard.

Je ziet de getallen: 7/5, 3, 10/5 en 6. Noteer ze en zoom uit. Zoom weer in op het Kompas. 

Je geraakt weer in de close-up van het kompas. Nu kun je deze puzzel oplossen.

De Kompas puzzel:

Het kompas heeft een Naald. Midden in het kompas zit een Knop (Button) waar je op kunt klikken. Rondom het kompas staan 4 Pinnen. Er staat een pin op 12 uur = Noord, op 3 uur = Oost, op 6 uur = Zuid en op 9 uur = West. Het kompas heeft een schaalverdeling die loopt van 1 tot 12. 

Wat je nu moet doen is om de naald, achtereenvolgens, op 7.5, 3, 10.5 en 6 te zetten. Dit moet je doen door steeds op de pinnen een vleugelmoer te plaatsen en dan op de Knop te klikken. Dit moet in een bepaalde volgorde gedaan worden.

Hier is de stap voor stap oplossing:

Stap 1:

 Plaats een vleugelmoer op de West Pin en op de Zuid pin. Klik dan op de Knop (Button). De Naald komt dan op 7.5 te staan. Grijp beide vleugelmoeren weer terug. 

Stap 2: 

Plaats een vleugelmoer op de Oost Pin. Klik op de Knop. De Naald komt op 3 te staan. Grijp de vleugelmoer terug. 

Stap 3: 

Plaats een vleugelmoer op de Noord Pin en op de West Pin. Klik op de Knop. De Naald gaat naar 10.5. Grijp beide vleugelmoeren weer terug. 

Stap 4: 

Plaats een vleugelmoer op de Zuid Pin. Klik op de Knop. De Naald gaat naar 6 en....

vanzelf zoom je nu uit het kompas en je ziet boven de open haard een geheim vak open gaan.

Bekijk het Geheime vak boven de open haard. Nina haalt een Filmspoel en Documenten uit het geheime vak. Ze leest de documenten weer hardop voor. 

Als Nina klaar is met het doorlezen van de documenten dan pak je de Filmspoel (film reel) uit je inventory en klik je deze op de projector. 

Klik dan op de projector. Helaas...de projector doet het niet. Er zit geen lamp in de projector. Combineer in je inventory de Aluminiumfolie met de Scherf. Gebruik dan de Scherf op de Projector en er zit weer een lamp in de projector. 

Klik weer op de projector en.....het gaat nu allemaal verder vanzelf:

Eerst bekijkt Nina een filmpje via de projector. In het filmpje ziet ze wat er met die Manuel Perez is gebeurt. Na dit filmpje hoort Nina een ontploffing. Nina rent het huisje uit en beland, voorbij de wrakke legertruck, op een heuvel. In de verte ziet ze het geheime research lab in de fik staan. Er verschijnen 2 "monniken" en Nina wordt bijkans gek van het geluid dat deze 2 mannen produceren. 

De "monniken" verdwijnen weer omdat de soldaten eraan komen. Nina vlucht weg, naar het huis, achtervolgt door soldaten. Nina springt in de jeep en scheurt weg maar wordt achtervolgt, en beschoten, door de soldaten. Op spectaculaire wijze weet Nina te ontsnappen dankzij Oleg, Max en het vliegtuig. In het vliegtuig heeft Nina een lang gesprek met Max terwijl ze naar Cuba vliegen. 

We belanden dan in:

Hoofdstuk 5: Cuba: Havanna

2006 (2019): Walkthrough door: Louis Koot