Cognition

2013 Walkthrough door: Louis Koot

Van Phoenix Online, de makers van het gratis game "The Silver Lining", komt Cognition. Cognition is voor Phoenix Online het 1e commerciŽle game en de game is te koop via de Phoenix Online website en/of via download portals zoals Steam.Cognition is een "point and click" adventure game en het is een Thriller. De hoofdpersoon is FBI agente Erica Reed en ze is gestationeerd in Boston USA. Erica is geen gewone FBI agente want ze heeft 1 speciale eigenschap....haar Cognitieve Vaardigheden. Via haar Cognitieve Vaardigheden kan Erica gebeurtenissen uit het recente verleden terug zien en ook krijgt ze hierdoor zo nu en dan visioenen van uit het recente verleden. Erica's Cognitieve Vaardigheden kun je in de game inschakelen en gebruiken. 

Cognition is een Episodische game en bestaat uit 3 afzonderlijke episoden te weten: Episode 1: The Hangman, Episode 2: The Wise Monkey en Episode 3: The Oracle. Alle 3 Episoden zijn klaar en te koop. Als je de game opstart dan krijg je eerst een  schermpje waarin je kunt aangeven of je de game in een "Window" of in "Full Screen" wilt spelen.Ook kun je in dit schermpje de resolutie en de grafische kwaliteit van de game instellen

Als je in een "Window" wilt spelen dan vink je dit aan in het schermpje. Wil je in "Full Screen" spelen dan haal je het vinkje weg. Klik op "Play" om de game te starten. Je beland dan op het startscherm

Via "Settings" kun je enige gameplay, geluid en grafische dingen instellen. Je kunt o.a kiezen voor ondertitels (Engels) en om de Hintfunctie aan te zetten. Klik op "New Case" om te beginnen met:

A: Proloog:

De game begint met een intro in de vorm van een "comic book". FBI agente Erica Reed en haar partner John McCoy zijn op weg naar het Kerkhof van Boston. Boston wordt momenteel geteisterd door een seriemoordenaar die men de "Cain Killer" heeft genoemd. Erica is op deze zaak gezet maar op het moment dat de game begint nemen de zaken voor Erica een wel zeer persoonlijke wending want.......de "Cain Killer" heeft Erica's jongere broer Scott ontvoerd en hij heeft Erica laten weten dat ie Scott gevangen houdt op het kerkhof. Erica heeft dus grote haast om haar broer te redden en daarom heeft ze niet gewacht op de "back-up", zoals haar partner John eigenlijk zou willen. We komen dan aan bij het toegangshek van het kerkhof en je krijgt dan nu controle over Erica.

Open het Hek van het kerkhof:

Ok.....er is wel enige haast geboden om Scott's leven te redden, maar neem toch even de tijd om de interface van de game onder de knie te krijgen. Erica en John zijn uit de auto gestapt en ze staan nu voor het dichte toegangshek van het kerkhof. Erica bezit een GSM en dat ding komt nu meteen tot leven want Erica's pappie stuurt haar een sms-je. 

Paps meld dat als Erica op enig moment enige hulp nodig heeft zij hem kan bellen of een sms-je sturen.Het speelscherm heeft een zwarte bovenrand en een zwarte onderrand. Linksboven, in de bovenste zwarte rand, staan de Icoontjes 1, 2 en 3 en rechts staat schermpje 4.  Via icoon 1 ga je terug naar het Hoofdscherm waar je dan kunt Saven, Loaden en Afsluiten. Icoon 2 opent Erica's GSM en met Icoon  3 maak je alle "Hotspots" in het scherm zichtbaar. Schermpje 4 opent je Inventory.

Ok......Erica staat voor het dichte hek (Gate). Linksklik op het hek (Gate) en.....het Actieschermpje floept tevoorschijn.

Het Actiescherm:

Om acties, zoals "bekijken", "oppakken", "openen", "praten" e.d te kunnen doen linksklik je dus op een "Hotspot". Het Actieschermpje komt dan tevoorschijn. In het Actiescherm heb je altijd maar de beschikking over 3 keuzes. Welke 3 keuzes je krijgt hangt af van de actie die je op een "hotspot" kunt doen. Je kunt dus een Oog krijgen om dingen te bekijken, een Vergrootglas om dingen in close-up te bekijken, een Koffertje om een geselecteerd voorwerp uit inventory te gebruiken, een spreekballonnetje om te praten en een deurtje om actie te ondernemen.

Op dit moment geeft het Actieschermpje je een Oog, een Koffertje en het Deurtje
Klik, in het actiescherm, op het oog om het hek nader te bekijken en.....Shit.....het hek zit op slot met een hangslot

Vanzelf ga je uit de close-up. Klik, rechtsboven in de zwarte rand, op schermpje 4 om de inventory te openen.  In Inventory heeft Erica nu haar pistool, haar FBI-badge en haar GSM.  

Klik, in inventory, op het item dat je wilt gebruiken. Je selecteert dan het item en de inventory sluit dan vanzelf weer. Het geselecteerde item staat dan in schermpje 4, gereed voor gebruik. Klik dus nu op Erica's pistool. Het pistool staat dan in schermpje 4. Linksklik weer op het hek en klik dan, in het actiescherm, op het koffertje en.

.....Erica trekt haar pistool want ze wil het hangslot stuk knallen....

......er volgt even een discussie hierover met John, die vindt dat Erica op de back-up troepen moet wachten, maar Erica heeft er maling aan. Je geraakt weer in de close-up van het hangslot en je cursor is nu het richtkruis van Erica's pistool. Plaats het richtkruis op het hangslot en linksklik dan en.....Erica knalt het hangslot stuk.

Vanzelf ga je weer uit de close-up. Open weer het Actiescherm op het hek en klik nu op het Deurikoontje en.......

......Erica duwt nu het hek open en we belanden dan nu op :

Het Kerkhof:

Erica en John lopen het kerkhof op en Erica krijgt nu vanzelf haar 1e visioen over de "Cain Killer". We zien die "Cain Killer" bij de fontein staan.

Als het visioen voorbij is zie je voetstappen (Footprints), voor de fontein, in de zachte grond staan. Open het actiescherm op die voetstappen en klik op het Deurtje en......

.....Erica bekijkt de voetstappen en meld dat ze van haar Cognitieve vaardigheden gebruik kan gaan maken.
 Linksonder verschijnt dan nu de Blauwe Bol waarmee je Erica's Cogniviteit kunt inschakelen. 

Erica's Cogniviteit gebruiken:

Linksklik op de Blauwe Bol en.....de voetstappen krijgen nu een blauwe gloed ten teken dat Erica hier een visioen kan zien via haar Cognitieve geheugen......

Linksklik weer op de, nu blauwe, voetstappen en klik dan weer op de Blauwe Bol en.... ...........
....Erica ziet dan in een visoen de "Cain Killer" weg lopen van de fontein naar de achterzijde van het mausoleum......

Klik  de EXIT, tussen de Sfinx en het Mausoleum en.....Erica beland aan de achterkant van het Mausoleum. 
Je ziet weer voetstappen en er staat een mooie rode gereedschapskist tegen het Mausoleum.

Open het actiescherm op de voetstappen en klik dan op het Oog en Erica gaat de voetstappen nader bekijken.

Gebruik de Cognitieve Bol om de voetstappen de blauwe waas te geven. Klik dan weer op de voetstappen en meteen daarna weer op de blauwe bol en........

......Erica ziet in een visoen dat de "Cain Killer" hier achter het Mausoleum iets heeft begraven. 

Na het visioen bekijk je, via het Actiescherm, het hoopje losse aarde (Loose dirt), dat de "Cain Killer" hier heeft achter gelaten.

Open, via de Hand in het Actiescherm, de rode Gereedschapskist en pak er dan, weer via de hand in het actiescherm, de Draadkniptang en de Hamer (Wire cutter en Hammer) uit.

Ok...je hebt nu geleerd hoe je Erica's Cognitieve Vaardigheid moet gebruiken. Vanaf nu staat de blauwe bol dus steeds linksonder in je scherm. Wil je weten of er op een "hotspot" Cogniviteit zit dan klik je dus op de blauwe bol en als er Cogniviteit is dan zie je dat aan de blauwe goed die er op een "Hotspot" verschijnt. Wil je dan het visioen zien dan klik je op die hotspot en dan meteen weer op de Blauwe Bol. Ik ga dit gedoe met Erica's Cogniviteit niet meer elke keer zo uitgebreid uitleggen maar zal alleen nog steeds melden wanneer je Erica's blauwe bol kunt/moet gebruiken.

Erica wil wel even weten wat de "Cain Killer" hier achter het Mausoleum begraven heeft, dus loop terug naar de voorzijde en loop dan weer door naar de fontein. 

Linksklik op het Engel standbeeld van de fontein en klik dan in het actiescherm op het vergrootglas om het standbeeld in close-up te bekijken. 

De Engel heeft een schep vast, die vastzit in het beton van de sokkel. Activeer Erica's Cogniviteit, klik dan op de Engel en weer op de blauwe bol en........

Je ziet dan dat de moordenaar de schep op de sokkel heeft geplaatst.  Ga weer in de close-up van de engel, via het vergrootglas in het actiescherm. Open de inventory via schermpje 4. Klik in inventory op de Hamer om deze in schermpje 4 te zetten. Vanzelf is de inventory dan weer gesloten. De Hamer staat nu geselecteerd in schermpje 4. Linksklik op de Schep om het actiescherm te openen en klik dan op het Koffertje en.........

Erica  ramt dan met de hamer de schep los en stopt de schep in inventory. Erica krijgt dan spontaan een visioen over haar broer. In het visioen zien we hoe Erica's broer door de moordenaar wordt weggesleept......het gaat niet zo goed met Scottie. Collega John staat geduldig niks te doen, links van de fontein. Linksklik op Johnny en gebruik dan in het actiescherm het praaticoontje om met Johnboy te gaan babbelen. 

Erica zegt tegen John dat ie haar moet volgen. Dubbelklik weer de EXIT, tussen de Sfinx en het Mausoleum, om terug te keren aan de achterkant van het mausoleum. John volgt Erica nu en gaat weer uit zijn neus staan peuteren. Loop door naar het hoopje losse aarde (Loose dirt). Selecteer in inventory de Schep, open het actiescherm op de losse aarde en klik dan op het Koffertje en.......

Erica probeer dan met de schep in de losse aarde te scheppen, maar het lukt haar zo best want ze durft het niet uit angst wat ze zou kunnen vinden. Linksklik op John en klik in het actiescherm weer op het koffertje om de schep aan John te geven en.......John zal vervolgens de losse aarde wegscheppen. 

Tot Erica's opluchting graaft John niet het graf van Erica's broertje open. Als John klaar is met graven linksklik je weer op de losse aarde plek en klik je in het actiescherm op de Hand en.......Erica vist een Stenen Schijf (Stone wheel) op uit het gat.

Open de inventory en klik in inventory op het Oog en klik dan op de Stenen Schijf (Stone wheel) om het ding te bekijken.....Erica meld dat ze de schijf ergens in moet plaatsen. Sluit de inventory en loop terug naar de voorzijde van het mausoleum. Rondom de fontein staan dus diverse grafhuisjes (Mausoleums), maar voor Erica is dus alleen het grafhuis die rechts naast de sfinx staat van belang. Open het actiescherm op de deur van het grafhuis en klik dan op het vergrootglas om de deur van het grafhuisje in close-up te bekijken. 

Er hangt een camera en op de deur staat "Only Reed Blood" gekalkt. Onder deze tekst zit een ronde inham in de deur. Als je de cursor links, of rechts, naast de ronde inham zet dan wordt je cursor een omlaagpijl. Selecteer in inventory de Ronde Schijf (Stone wheel) en open dan het actiescherm op de ronde inham en klik weer op het koffertje om de stenen schijf in de ronde inham te plaatsen. 

Johnny gilt weer dat we op de stormtroepen moeten wachten maar Erica heeft er nog steeds maling aan. Erica heeft de ronde stenen schijf nu vast en ze moet de schijf nu gaan draaien. Open het actiescherm op de ronde schijf en gebruik dan de draaipijlen om de schijf te draaien maar.......

.........Erica krijgt geen beweging in de schijf.....het lukt Erica niet om de schijf te draaien. Zoek de omlaagpijl, links of rechts naast de ronde schijf, en klik dan om omlaag naar de vloer te kijken. Voor de deur zit een drukplaat waarop je 2 markeringen ziet. Open het actiescherm en klik dan op de hand en....

.....Erica gaat op de markeringen op de drukplaat staan en.......We kijken weer omhoog naar de schijf. John gilt weer een waarschuwing maar Erica is nu geheel door het dolle en wil niet naar Johnnyboy luisteren. Linksklik weer op de ronde schijf en klik weer op de draaipijlen en........

.....Erica draait nu de schijf rond en......er  komen nu stalen pinnen uit de deur die nog net niet in Erica's knieŽn terecht komen.....John wordt nu tamelijk hysterisch en er volgt een tamelijk heftig gesprek tussen Erica en John, maar Erica wenst niet te stoppen. Open weer het actiescherm op de stenen schijf en klik weer op de draaipijlen en doe dit daarna dan nog een keer en........Wel......Erica was gewaarschuwd.......Erica's benen worden doorboord door de spiesen. Erica is dus gewond maar ze blijft de stenen schijf vasthouden, dus draai de schijf nog 1 keer en .......De spiesen boren zich dwars door Erica's knieŽn en John sleept Erica weg......de deur schuift nu open maar vanuit het grafhuis wordt John neergeschoten en valt gewond op de grond. 

Erica hoort haar broer Scott om hulp roepen. Erica kan nauwelijks lopen vanwege haar doorboorde knieŽn maar ze strompelt het grafhuisje binnen en een trap af.

Onderaan de trap gekomen loop je, rechts, de graf kamer in.

Grafkelder:

 In de grafkamer ligt broertje Scott vastgebonden op een tafel. Boven Scottie hangen houten spiesen, die op hem gericht zijn. 

Die spiesen zijn verbonden met elektrische draden die naar een controlepaneel aan de muur leiden. 

Praat, via het actiescherm,  met Scott. Broertje is blij je te zien maar hij verontschuldigt zich dat ie niet opstaat om je te verwelkomen......Broertje ligt er echt ietwat ongemakkelijk bij.. Kijk om je heen en bekijk, via het actiescherm, de muurschildering (Stone mural), de paarse gordijnen (Curtain) en de brandende kaarsen die gevaarlijk dichtbij de gordijnen staan. De "decoratie" in deze grafkelder is duidelijk het werk van de 'Cain killer', die van rituelen houdt als hij zijn slachtoffers doodt. Die slachtoffers zijn altijd broer en zus, zoals Scott en Erica. 

Strompel naar het paneel en bekijk het paneel dan in close-up, via het vergrootglas in het actiescherm. 

Er zit een timer op het paneel dat aftikt vanaf 10 minuten. De timer is verbonden de 5 gekleurde draden. Erica weet niet hoe ze dit moet aanpakken en dus  neemt ze telefonisch contact op met Terence, de tech nerd van de FBI. Terence vraagt aan Erica of ze even een foto wil sturen van het paneel en vervolgens vertelt hij dat Erica de draden moet doorknippen maar wel in omgekeerde volgorde als dat ze werden aangesloten.

De Timer telt af, dus je moet deze puzzel oplossen voordat de timer op 0 is gekomen. Inmiddels zullen er van de 10 minuten al wel een minuutje of 2 verstreken zijn, dus je krijgt haast......Red je het niet dan......BOEM..... Je moet er achter zien te komen in welke 1 tm/5 volgorde de 5 gekleurde draden oorspronkelijk zijn aangesloten, en hiervoor heb Erica's Cogniviteit nodig. Gebruik Erica's cognitieve kracht op een van de ronde schroeven, waar een draad aan vastzit. Erica ziet dan in de herinnering hoe de moordenaar deze draad aansluit. Je ziet natuurlijk ook meteen welke draden al wel en welke nog niet zijn aangesloten. 

Bekijk dus met Cogniviteit alle 5 ronde schroeven om er achter te komen welke draad als 1e, als 2e, als 3e, als 4e en als 5e draad werd aangesloten.  Selecteer in inventory dan de Draadkniptang en knip dan de gekleurde draden in omgekeerde volgorde door en dat doe je door op elke ronde knop het Actiescherm te openen en te klikken op het koffertje

Oplossing: Blauw - zwart - geel - rood - oranje - groen. 

Als je de verkeerde draad doorknipt zal Scott sterven. Als je niet snel genoeg was, zal Scott ook sterven.

Als Erica de draadjes heeft doorgeknipt, komt plotseling de moordenaar binnen lopen en hij alt Erica aan. Je moet nu snel handelen. 

De moordenaar smijt Erica op de vloer en hij ligt dan bovenop haar. 

Snel.....linksklik op het hoofd van de moordenaar en klik dan in het Actiescherm op het Vuistje......

Erica geeft de moordenaar een peut in zijn smoel waardoor hij van haar afrolt. Maar het moordenaartje trekt zijn pistool en richt het ding op Erica. 

Snel......Linksklik op het paarse gordijn en klik dan de Hand en......

Erica rukt het gordijn los en smijt het gordijn over de moordenaar......Snel.....open het actiescherm op de staande Kandelaar en klik weer de Hand en..........

...Erica smijt de kandelaar met  de brandende kaarsen op de moordenaar onder het gordijn. Het gordijn en de moordenaar vatten vlam en..........

 "vlammend heet" van woede rent de moordenaar, al brandend,  weg uit het mausoleum. Erica sleept zichzelf naar haar broertje en bevrijd hem van de tafel en dan sleept ze Scott in naar buiten.....

Helaas Erica.....je was toch te laat.....Schot sterft in Erica's armen, onder de ogen van de inmiddels toegesnelde cops....... en de game.....de game begint nu echt met.......

Dag 1:

FBI Bureau:

Het is drie jaar na de dood van Scott en het is 2 uur in de ochtend. Erica zit aan haar bureau achter de computer en slaat de gegevens over de 'Cain killer' op. Dan sluit ze het onvolledige dossier af, zoals haar baas Madison Davies dat bevolen heeft. Erica ze is nog niet over de dood van haar broer heen.  Dan komt John McCoy  binnenlopen en hij  zet voor Erica een papieren zak met een broodje ei als ontbijt voor Erica neer.

McCoy is zelf  dol op broodjes ei, maar Erica heeft er nu geen trek in. 

John heeft geprobeerd Erica te bellen want ze werden opgeroepen voor een nieuwe zaak. Erica en John vertrekken naar de Crime Scene:

Crime ScŤne:

Op de Crimescene aangekomen loop je door naar agent Jonathan Duffer, die de Crimescene staat te bewaken. Praat met agent Duffer. Agent Duffer weet niet dat Erica en McCoy FBI agenten zijn dus hij wil Erica niet doorlaten. Open de inventory en selecteer Erica's FBI Badge en linksklik dan weer op agent Duffer om het actiescherm weer op hem te openen. Klik in het actiescherm dan weer op het koffertje om agent Duffer de FBI badge onder zijn neus te wrijven. Duffer verontschuldigd zich met de mededeling dat ie vers van de politieacademie afkomstig is, maar nu hij weet dat ie 2 Federale agenten voor zich heeft verleent hij alle medewerking. Praat verder met Duffer via alle gespreksopties die dan nu verschijnen.

Duffer vertelt dat er iemand is opgehangen en dat het slachtoffer gevonden is door een zwerver. 

Die zwerver is al ondervraagd en wel door Erica's baas, Madison Davies, hoogstpersoonlijk. 

Achter agent Duffer is de steeg afgezet met een geel politielint. Klik achter het gele lint op de grond om onder het gele lint door te kruipen. Verderop in de steeg staan 3 andere rechercheurs, waar Erica niet mee wil praten. Open het actiescherm in de deuropening en klik dan de hand om het gebouw binnen te gaan.

NB: Je moet nu wel weten hoe het werkt in deze game met het actiescherm, dus ik ga dit in het vervolg niet steeds meer uitgebreid uitleggen en tonen.

Erica en McCoy  belanden in de moordkamer alwaar ze "hartelijk" worden verwelkomt door hun baas Madison Davies. Davies geeft Erica en John opdracht om rond te kijken en om dan verslag uit te brengen. Klik op de blauwe bol om Erica's Cogniviteit in te schakelen. Je ziet dan alle plekken die "Cognitief actief" zijn.  Onderzoek die plaatsen verder met Cogniviteit. Dus klik op die blauwe plekken en dan op de blauwe bol en Erica ziet dan steeds een herinnering.

Aan de rechter muur staat een houten stellingkast en in de herinnering van de bloedvlek zag je dat het ronde voorwerp onder die stelling is gerold. Loop naar de stellingkast, open dan het actiemenu en klik op de Hand en.......Erica pakt het ronde voorwerp onder de stelling vandaan. 

Het ronde hpouten voorwerp blijkt een antiek artefact te zijn, maar zowel Erica als John weten niet wat ze ermee aan moeten. John hij zegt dat Erica het maar aan Terence moet gaan vragen. Terence Bowlby is de Techman....het is de ietwat gezette vent die achter Erica bezig is met het zoeken naar vingerafdrukken. Ga dus praten met Terence en gebruik alle gespreksopties.

Terence vertelt dat hij nergens in de kamer vingerafdrukken kan vinden. Bovendien kan het slachtoffer niet geÔdentificeerd worden omdat zijn vingertoppen afgeslepen zijn. De moordenaar schuurde de vingertoppen af tegen de muur. Terence vertelt ook dat het de moordenaar moeite koste om het slachtoffer op te hangen. Als Erica aan Terence het ronde voorwerp laat zien vertelt hij dat ie niet weet wat het is, maar dat hij zoiets al eens ergens gezien heeft. Als het geen bewijsstuk is, mag Erica het wel even lenen.

Als het gesprek met Terence is afgelopen wordt baas Davies ietwat ongeduldig, maar daar trekken McCoy en erica zich niets van aan. Gerechts patholoog dr, Calllagher is bezig het hangende lijk te onderzoeken, dus ga praten met dr. Calllagher en gebruik ook hier weer alle gespreksopties.

Calllagher meld dat het slachtoffer een blanke man van om en nabij de 40 jaar is en dat ie door wurging om het leven is gebracht. Er zijn geen sporen van een worsteling te vinden op het lijk, maar het lijkt er op dat het slachtoffer eerst gedrogeerd is voordat ie werd opgehangen. De doodsstrijd van de man heeft wel 30 tot 45 minuten geduurd. Calllagher zal meer weten te vertellen na de autopsie, dus Erica moet haar morgen in haar lab maar komen opzoeken.

FBI fotograaf Gareth staat links in de hoek foto's van de Crimescene te nemen. Zeg even "hello" tegen Gareth en ga dan rapport uitbrengen bij de baas, dus ga praten met Maddison Davies. Davies gaat Erica nu steeds vragen stellen over de moord en je moet dan steeds het juiste antwoord kiezen. 

Als eerste vraagt Davies hoe het slachtoffer is gestorven dus zeg door "Suffocation".  Dan vraag Davies wie het slachtoffer is, maar dat weten we niet dus zeg "Can't identify. Victom fingertips have been skinned".  Als laatste vraagt Davies of er al aanwijzingen zijn over de moordenaar en hierop antwoord je dan: "The killer was smaller than the victim. The killer struggled with the hanging of the victim". 

Baas Davies is niet erg tevreden met de info van Erica....Davies heeft geen goed gevoel over deze zaak en ze wil morgenochtend Erica in haar kantoor spreken. We zien dan een herinnering van Erica over haar de confrontatie tussen haar en Davies in diens kantoor. Davies vertelde Erica dat ze van de "Cain Killer" zaak wordt gehaald omdat deze zaak gesloten word....het is tenslotte al weer 3 jaar geleden dat Erica's broer door de "Cain Killer" werd vermoord en het wordt tijd om deze zaak te laten rusten. Erica's vader was is het hier van ganser harte mee eens. Dan krijgt Erica weer een visoen waarin we zien hoe ze een pistool opraapt en......door het hoofd word geschoten

McCoy zegt dan dat het tijd wordt dat Erica eens gaat praten met ene Rose. Die Rose heeft een antiekwinkel, dus wellicht weet zij iets meer over dat ronde artefact te vertellen. En wellicht dat Rose Erica ook kan helpen met haar visioenen. Als Erica en John de crime scŤne verlaten merken ze niet, dat ze vanuit de schaduwen aan de overkant gade geslagen wordt. De plattegrond verschijnt in je scherm . Er verschijnt een nieuwe locatie op de plattegrond en dat is de Antiekzaak van die Rose en vanzelf gaat Erica dan nu daar naar toe, dus we belanden bij de:

Rose:

Erica is beland bij de antiekwinkel van die Rose. Het is al laat in de avond maar McCoy heeft verteld dat die Rose vaak nog heel laat aanwezig is. Dus open het actiescherm op de winkeldeur en klik dan de hand en....de winkel blijkt inderdaad open te zijn en Erica gaat naar binnen en we ontmoeten die Rose. Rose is een al wat oudere dame van negroÔde afkomst en ze is nogal in de "Spirits". Vraag Rose over haar winkel (Shop) en vraag haar dan over het ronde antieke artefact, dat je onder de stelling in de moordkamer hebt gevonden (Antique)

Erica is nogal sceptisch over de "gave" van Rose....maar Rose weet wel wat te vertellen over het ronde schijfje. Rose verteld dat het ronde schijfje een onderdeel is van een zogenaamde "Le Pendu", een speelgoedje dat stamt uit de tijd van de Franse Revolutie. Een "Le Pendu" was bedoeld om kinderen angst aan te jagen, maar het bovenste stuk, de ronde schijf, werd tevens gebruikt tijdens geheime bijeenkomsten van de revolutionairen. Rose vertelt verder dat het schijfje van Erica weliswaar oud is maar dat het is aangepast voor een meer moderne toepassing. Volgens Rose zijn er een paar nieuwe gleuven in het schijfje aangebracht waar een nieuw onderdeel in zou kunnen passen.

Rose vraagt dan naar de echte reden van Erica's bezoek en je moet dan kiezen of je Erica laat liegen of de waarheid laat vertellen. Wel...alhoewel Erica het niet zo op heeft met oude vrouwtje die waarzegster willen spelen kies je toch maar voor de waarheid, dus klik op de optie "Truth" en daarna op "Explain" en...

Erica verteld dat haar collega John haar adviseerde om met Rose te gaan praten over haar visioenen. Rose herinnert zich John en dat hij dol is op haar koffie en dat ie altijd aan de tafel bij de kristallen bol ging zitten Rose vraagt of Erica morgen terug kan komen, want dan wil ze Erica wel het een en ander laten zien. Erica vertrekt naar huis om nog wat te slapen.

Dag 2:

Het wordt dan de volgende morgen en Erica moet naar het FBI- hoofdkwartier. 

De plattegrond verschijnt en nu moet je dus voor de eerste keer zelf gebruik gaan maken van de plattegrond om van de ene naar de andere locatie te reizen. 

Linksklik op de "Downtown" foto om en dan op het Oog en luister naar de uitleg van Erica. Klik dan op het linksonder symbool in het actiescherm en......de detail plattegrond van Bosten komt in je scherm. Linksklik op de "FBI Boston Headquarters" foto en in het actiescherm klik je dan weer op het linksonder symbool en.....we belanden in het:

FBI Hoofdkwartier:

Het voorste deel van de hal is de receptie en receptioniste Gwen staat achter de balie. Voorbij de balie is de kantoorruimte en daar staat  het bureau van Erica. Ga even praten met Gwen en vraag haar naar de bewijsstukken (Evidence). Gwen is blij dat ze nog een baan heeft en ze zorg tegenwoordig ook voor het op orde houden van de bewijsstukken. Als Erica iets uit de bewijskamer nodig heeft dan kan ze het Gwen vragen en die zal het dan uit het archief halen.

Links naast de ingang staat een trofeekast die je nog even kunt bekijken. Een aantal van die trofeeŽn zijn van Erica. Als je met Gwen gepraat hebt en de trofeekast bekeken hebt dan open je het actiescherm op Erica's bureau en klik je de Hand en.......Erica loopt door en neemt plaats achter haar bureau en even later komt agent Sully Erica lastig vallen die meld dat baas Davies niet aanwezig is. Sully meld ook dat Davies, op de moordlocatie, een 2e ronde artefact heeft gevonden en dat ze hier met Erica over wil praten zodra ze terug op kantoor is. Sully wil een lunchafspraak met Erica maken, maar Erica heeft er geen zin in.

Sully druipt af. Op Erica's bureau staat een foto van broertje Schott, een telefoon, de computer met keyboard en de zak met het broodje ei. Linksklik op het computerscherm en klik dan in het actiescherm de hand om de computer te gebruiken. Je bent dan in de close-up van Erica's computerscherm want Erica had vanzelf al ingelogd op het FBI netwerk. Je hebt de keuze uit "Email", "Evidence", "Cases Database", "People Search" en "Logout". Ga eerst Erica's email maar even doorlezen, dus klik op "Email" en.....Erica leest vanzelf het laatste mailtje van baas Davies.

Davies schrijft dat ze een antiek stukje artefact toegestuurd heeft gekregen en dat ze dit aan Terence heeft gegeven voor nader onderzoek. Dit stuk artefact is echter niet het enige vreemde item dat ze de laatste rijd heeft ontvangen. Erica wil de het kantoor van Davies onderzoeken. Lees ook alle andere mailtjes door, dus klik op de overige mailjes om ze ťťn voor ťťn door te lezen. De mailtjes van Sully (Sullivan, Jared) en van Terence zijn niet zo van belang, maar Erica's vader Brain vraagt of Erica bloemen op het graf van haar broertje Schot wil leggen want het is vandaag precies 3 jaar geleden dat Schot is gestorven door de hand van de "Cain Killer".

Als je alle 4 mailtjes gelezen hebt dan klik je de "Logout" tab om uit te loggen. Bekijk dan nog even, via het oog in het actiescherm, de broodje ei zak, de telefoon en de foto van Schot en luister naar Erica's commentaar op deze items. In het bureau steekt een la. Open, via het actiescherm, de bureaula en pak er dan de muntjes (coins) uit. 

Als Erica de la weer gesloten heeft klik je EXIT, linksboven Erica, om weer op te staan De deur van het kantoor van Davies. zie je in de lange muur, links van de grote plattegrond van Boston. Zoals we weten is Davies afwezig en dus heeft ze haar kandeur stevig op slot gedaan. Loop door naar rechts en.....helemaal aan het einde van de hal zit John McCoy achter zijn bureau. De deur in de muur is de nooduitgang (Emercency exit).  

Zoom, via het loepje in het actiescherm, in op McCoy's bureau en ga dan met McCoy praten via de praatcursor in het actiescherm. Gebruik alle gespreksopties...

McCoy is chagrijnig want hij heeft geen donuts meer om te snoepen. McCoy had een reserve sleutel van Davies's kantoor maar hij heeft de sleutel verloren. Als je alle gespreksopties gebruikt ook nog dat ze die Rose heeft bezocht en dat ze vandaag het graf van haar broer nog wil bezoeken. Klik de EXIT als je alles met McCoy besproken hebt.

Loop terug naar links, naar de receptiehal en open het actiescherm op de liftdeur. 

Gebruik de hand in het actiescherm en....het liftknoppenpaneel verschijnt groots in je scherm. 

Wel....Erica wil nu naar het mortuarium dus klik op knop 1 en dan weer op de hand in het actiescherm, om naar de parkeergarage af te dalen.,......

.............je krijgt de plattegrond van Boston weer voorgeschoteld dus reis nu naar het:

Mortuarium (Morque):

Terence staat achter de balie. Rechts achter de balie is de lift. Ga praten met Terence en vraag hem alles wat je kunt vragen.  

Je moet Terence tijdens het gesprek even het juiste antwoord geven zodat ie Erica het antiek stuk toont dat Davies heeft verkregen, dus zeg "I'll scratch" en.....

Terence verteld dan hij voorlopig zijn werk hier in het mortuarium moet verrichten maar dat dr Calllagher hem geen ruimte wil geven om zijn spullen op te bergen. Als Erica er nu voor kan zorgen dat Calllagher van gedachte veranderd dan wil Terence het artefact van Davies wel even aan Erica geven.  Terence meld ook nog dat er geen enkel spoor van de moordenaar op de moordlocatie is gevonden. Het DNA dat men heeft gevonden is afkomstig van het slachtoffer en men heeft het slachtoffer ook nog niet kunnen identificeren. Na nog wat heen en weer gepraat krijgt Erica een inbrekerssetje (Lockpick setje) waarmee ze in het kantoor van Davies zou kunnen inbreken. 

Neem afscheid van Terence en klik op de liftdeuren.......Erica neemt de lift naar boven en beland in de snijkamer van dr.Calllagher. Calllagher is bezig met de lijkschouwing van het lijk. Open het actiescherm op het lijk (Body) en klik het loepje om in te zoomen op het lijk en op Calllagher. Praat met Calllagher en gebruik alle gespreksopties.

Calllagher vertelt dat het slachtoffer gedrogeerd was en dat ze geen tekenen van een worsteling op het lijk heeft gevonden. Calllagher heeft monsters naar het lab gestuurd voor analyse. Verder meent Calllagher dat de moordenaar kleiner was dan het slachtoffer en dat het de moordenaar enige moeite moet hebben gekost om het zwaardere slachtoffer op te hangen. Het slachtoffer heeft er ongeveer 3 kwartier over gedaan om dood te gaan en de doodsoorzaak was een hartaanval . Het slachtoffer is nog niet geÔdentificeerd. Dr. Calllagher is nogal chagrijnig vanwege het feit dat ze geen secretaresse en een assistent meer heeft maar ook omdat ze ruimte moet delen met Terence. Calllagher is niet van plan om Terence tegemoet te komen tenzij ze een direct bevel hiertoe krijgt van baas Davies.

Als je alles met Calllagher besproken hebt dan zeg je "Goodbye"  maar blijf in de close-up want Erica wil nu zelf het lijk onderzoeken. 

  • Open het actiescherm op het lijk en klik dan weer het loepje en....je beland in de close-up van het lijk. Je moet nu de diverse "onderdelen" van het lijk nader onderzoeken. 

  • Selecteer in inventory eerst Erica's GSM telefoon. Open dan het actiescherm op het hoofd (Face) van het lijk en klik op het koffertje om een foto te nemen van het gezicht. 

Als je de foto van het gezicht hebt genomen ga je verder met het onderzoek van het lijk door steeds het actiescherm te openen en dan het oog te kiezen. Erica vertelt dan steeds wat ze ziet. 

  • Bekijk de diepe snee in de nek. Bekijk de tatoeage op de rechter bovenarm en neem er ook een foto van met de GSM. 

  • Bekijk de rechter hand en de linker hand. Zoom nader in op het grote litteken in de buik en bekijk het litteken dan met het oog. 

  • Er zit een vreemde bobbel onder het litteken. 

Als je al deze plekken nader bekeken hebt en de foto's van het gezicht en de tatoeage hebt genomen dan klik je EXIT en dan ga je weer met dr. Calllagher praten en vraag je haar over de tatoeage en over het grote litteken (Protuberance). 

Calllagher meld dat de 3-tand tatoeage pas een dag oud is. Als je Calllagher vraagt over het litteken dan snijd Calllagher de buik open en dan peutert ze een "galgje" uit de buik van het lijk. Calllagher legt het "Galgje" op de verrijdbare tafel (Cart), die achter haar staat

Zeg weer "Goodbey" om het gesprek te beŽindigen. Open dan het actiescherm op de tafel (Cart) en zoom er dan op in via het loepje. Het "galgje" dat uit de buik van het lijk afkomstig is, is  onderdeel van een Le Pendu. Ook ligt er een cassetterecorder op de tafel. 

Pak het "Galgje", via de hand in het actiescherm en bekijk, via het oog, de cassetterecorder van Calllagher. Exit dan uit alle close-ups. Open de inventory. Erica heeft nu 2 "Le Pendu pieces" in inventory, het ronde schijfje en het galgje, en die gaan we nu met elkaar combineren. Klik op het +teken en klik dan op het "Galgje" en klik dan op het ronde schijfje en.....

......het "galgje" wordt in het ronde schijfje gezet........

Rechts in de zaal is de balie en op de balie staat een telefoon. Zoom, via het actiescherm, in op de balie en......je krijgt dan de telefoon te zien en Erica noteert dan het telefoonnummer van Calllagher in haar eigen mobieltje. 

Klik EXIT en gebruik dan de lift om terug naar beneden te gaan. Terug beneden verlaat je het gebouw via de voordeur en dan reis je, via de plattegrond, terug naar het:

FBI Hoofdkwartier:

Uiteraard beland Erica weer in het voorste deel van de grote hal. Loop dus door naar links en door naar de deur van baas Davies. Selecteer in inventory de "lockpics" en open er dan Davis deur mee via het koffertje in het actiescherm en.......Erica forceert het slot van de deur. Open weer het actiescherm op de deur en klik nu de Hand en....we belanden in het:

Kantoor van Davis:

Wel....Davies is de baas, dus haar werkplek is ietwat luxer dan die van het personeel. Gelijk naast de deur staat een plant en boven de plant hangt een certificaat en dan een groot "Whiteboard" en een schilderij. Bekijk de plant, het certificaat, het Whiteboard en het schilderij. Op het bureau staat een koffiebeker (Mug) en helemaal rechts staat een zwarte papierversnipperaar (Paper Shredder) onder het bureau. Bekijk de koffiebeker en bekijk de papierversnipperaar. De koffiebeker is de favoriete beker van Davies en ze sleept het ding altijd overal mee naar toe....Davies heeft de beker zelfs een naam gegeven..."Fibby". De papierversnipperaar is open......Heeft Davies iets uit de versnipperaar gehaald?. In het bureau steekt een ladenblok.

Open het actiemenu op het ladenblok en klik dan op het linksonder symbool en........Erica opent dan de middelste la in het ladenblok. 

In de middelste la ligt een stuk papier dat voor de helft uit de papierversnipperaar is gered en een kindertekening. Bekijk, via het actiemenu het halfversnipperde spapier en dan de kindertekening. Op het deels versnipperde stuk papier kan Erica nog net "Another one will be hanged tonight"  lezen maar de rest is versnippert. De kindertekening is van het nichtje van Davies...."Voor tante Maddy, liefs Sammie"  lezen we op de tekening. Klik EXIT om uit de close-up te gaan. Open het actiescherm op het computerscherm en klik dan de hand om in de close-up te van Davies's computer te komen.

Er moet worden ingelogd met een gebruikersnaam en een wachtwoord. Klik op het pijltje van het Naam vak en vanzelf word de naam "Davies" ingevuld. Nu het wachtwoord. Klik op de pijl van het Password vak en er verschijnt een keuzelijst met mogelijke wachtwoorden. Je kunt ze allemaal proberen maar zoveel tijd heeft Erica niet, dus selecteer het troetelnaampje dat je las op de kindertekening....."Aunt Maddy" en klik dan op "Submit" en.....

.......we geraken binnen en in de emails van Davies. Het "Track Request" mailtje staat open en in dat mailtje is een foto ingevoegd. 

Mortuarium:

Ga weer met Terence praten. De opdracht van "Davies" heeft Calllagher meteen uitgevoerd, dus Terence heeft zijn opslagruimte gekregen en hij geeft Erica nu het stuk "Le Pendu" dat Davies hem heeft gestuurd. Neem afscheid en bekijk het 3e stuk van "le Pendu" in inventory en het blijkt ook een rond schijfje te zijn met groeven erin. Combineer dit 3e "Le Pendu" stuk met het "Galg" deel van "Le Pendu", dus klik op + en dan op de "Galg" en dan op het ronde schijfje om het "Galgje" op het 2e ronde schijfje te plaatsen. Sluit de inventory en verlaat het Mortuarium.

Het is zo'n beetje tijd om naar het graf van Erica's broer Scott te gaan bezoeken. Je bent terug op de detail kaart van Boston. Klik, rechtsonder, op "Back to Boston Overview" om de omgevingskaart te openen en klik dan op de "Mt. Auburn Cementry" foto en.....we belanden op de:

Mt. Auburn begraafplaats:

Erica is de bloemen vergeten, maar ala.....Scott is toch dood dus wat geeft het......Wel....het geeft wel voor Erica...... Langs het pad zijn 9 graven en op graf 5 en op graf 8 ligt een bos bloemen. Graf nummer 6 is het graf van Scott. Bekijk de bloemen op graf 8.......Erica vindt het mooie bloemen en ze denkt dat niemand het haar kwalijk zal nemen als ze 1 bloementje van het graf jat. Jat dus een bloem , een rode roos, uit de bos op graf 8. Selecteer de rode roos in inventory . Sluit de inventory en leg de roos dan op het graf van Scott, via het koffertje van het actiemenu.......

Erica "praat" dan tegen Scott maar dan wordt ze aangesproken door ene Cordelia, die de verse bloemen op het graf van haar broer Max heeft gelegd. Cordelia neemt het Erica niet kwalijk dat ze een roos heeft gejat voor haar broer Scott. Cordelia neemt dan plaats op het bankje. Loop naar Cordelia en ga, via de praatoptie in het actiemenu, met haar verder praten. 

Cordelia vertelt dat haar broer Max zes jaar geleden is gestorven. Ook Cordelia bezoekt het graf om met haar broer te praten. Het helpt haar met het rouwproces. Als er niets meer te praten valt dan klik je "Goodbye" en.......Erica staat op en verliest het kaartje dat Rose haar gaf. Cordelia raapt het kaartje op en .......Cordelia kent Rose en ze zegt dat Erica bij Rose zeker hulp kan vinden voor haar problemen.

Klik de EXIT en ga, via de plattegrond, terug naar de:

Antiekwinkel:

Erica wordt begroet door Rose. Klik op Rose en ga dan met haar praten. Vraag Rose eerst over haar winkel (Shop) en vraag haar dan om Help en.......Erica vertelt Rose dan over haar problemen met haar visioenen, die de laatste paar dagen steeds heftiger worden. Rose wil wel helpen, dus gebruik nu verder alle opties en luister naar Rose. 

Rose verteld dat Erica een zogenaamde Psion is en dat haar gave zich ontwikkelt van het  zien van gebeurtenissen uit het verleden tot het zien van gebeurtenissen in de toekomst. Rose  wil zich eerst concentreren op Erica's vermogen om het verleden te zien. Erica moet zich ontspannen dus Rose legt haar op de rode sofa. Rose kan Erica helpen haar gave te controleren, zodat ze bewust het verleden van een voorwerp kan oproepen, een zogenaamde projectie. Rose wil het Erica leren, door hier in de winkel het verleden van John op te roepen, die immers ook regelmatig bij Rose kwam. Ze heeft daarvoor wel een persoonlijk voorwerp van John nodig, een item van 3 jaar geleden. De rest is in de winkel te vinden. Zeg gedag en verlaat de winkel via de voordeur en reis terug naar "Downtown" en dan het:

FBI Hoofdkwartier:

Loop door naar het bureau van John en zoom in op het bureau. Op John's bureau ligt een aansteker. Praat niet met John maar bekijk de aansteker via het oog van het actiescherm. 

Erica vertelt dat de aansteker een geschenk is van John's vader en dat John het ding altijd bij zich heeft. Open weer het actiescherm op de aansteker en klik nu de Hand en......Erica vraagt John of ze zijn aansteker mag lenen, maar Johnny wil er in eerste instantie niets van weten. Dus vertelt Erica over Rose en dat ze de aansteker nodig heeft op verzoek van Rose en.....Erica mag de aansteker dan even lenen. Exit uit de close-up en loop terug naar de andere kant en duik de lift weer in en keer, via de plattegrond, terug naar de:

Antiekwinkel:
Leer de kunst van "Projectie"

Selecteer in inventory de Aansteker (Lichter) en klik dan op Rose en dan het koffertje,  om de aansteker aan Rose te geven en....Rose legt de aansteker op de toonbank en Erica weer op de sofa. Rose gaat Erica nu leren hoe ze haar gave kan projecteren. Als eerste moet Erica zich concentreren op de ruimte om zich heen. Rose legt uit dat Erica zich moet focussen op 3 items die met John te maken heeft

Ok....Erica ligt op de rode sofa en je ziet diverse items in de winkel die een groene aura hebben en de game geeft je een uitleg over wat je moet doen.......Je moet nu op 3 items klikken die met John te maken hebben en dan op de blauwe bol waar nu een filmprojector in staat. Klik je op een goed item dan krijgt het item een wit aura, klik je een fout item dan wordt het rood, klik dan nog een keer op dat item om je selectie ongedaan te maken. Onthoud nu even alle items waar nu een groene gloed op zit en schakel dan de groene gloed uit door op Erica's blauwe "Cognition" bol te klikken.

Open dan, op elk item waar een groene gloed op zat, het actiescherm en bekijk de items dan via het oog en luister naar Erica's commentaar. Erica vertelt je welke 3 Items heel veel voor John hebben betekent....onthoud die 3 items en schakel de groene gloed weer in via de blauwe "Cognition" bol en klik dan op een item en dan op de blauwe bol en doe dat in de juiste volgorde. De 3 items waar je op moet klikken zijn dus de Kristallen Bol, de tafel achter de sofa en de aansteker. Ben je er op deze wijze achter gekomen om welke items het gaat dan klik je de blauwe Bol om "Cognition" weer in te schakelen

Klik dan, achtereenvolgens op de Kristallen Bol, de grote Tafel en de Aansteker en.....deze 3 items hebben dan nu een witte gloed.....

Klik dan op de Blauwe Bol, waar nu een projector in staat en.......

Erica projecteert een projectie van John, zittent aan de tafel waar de kristallen bol op staat......

Erica heeft nu de kunst van het "Projecteren van het verleden" geleerd en de game geeft je een uitleg over hoe je deze "projectie" moet gebruiken.......steeds , als Erica in staat van "Cognition" is, 3 items selecteren die dan een witte gloed krijgen en dan de "Cognition" Bol klikken. Verlaat de winkel en........ Tussen scŤne......Rose herinnert zich nu het gesprek dat zij met John heeft gehad, toen hij aan het kristallen bol tafeltje zat.  Hierna ben je op de plattegrond beland. Ga terug naar de:

Crime scene:

Vanzelf is Erica nu terug in de moordkamer. Erica wil haar "Projectieve" gave nu gebruiken om hier in de kamer meer aanwijzingen te vinden. Schakel dus de "Cogniviteit" in via de blauwe bol,  en......Op de groene graffiti vlek, die linksachter op de muur zit, zie je dan niet alleen een groene aura maar ook een blauwe aura. 

Klik op de blauwe aura en dan op de "Cogniviteit" bol en......we zien dan dat de killer een boodschap op de muur heeft gespoten en het dan heeft afgedekt met de groene verf. Hoe die boodschap weer zichtbaar maken? Wellicht kan techneut Terence hier helpen?. Verlaat de kamer, via de EXIT rechtsonder, en reis, via Downtown" weer naar het:

Mortuarium (Morque):

Ga praten met Terence en vraag "Reading Graffiti" en van Terence krijgt Erica nu een lichtapparaatje waarmee Erica door de groene verf heen kan kijken. Het apparaatje werkt ongeveer als UV-licht maar je kunt er zelf de kleur van het licht mee bepalen en bovendien is het ook een projector en kun je de plaatjes uploaden naar een computer. Neem afscheid en keer terug naar de:

Crime Scene:

Terug in de moordkamer kijk je nog eens goed om je heen. Rechts van de groene graffiti gaan 2 pijpen langs de muur omhoog en voor die 2 pijpen staan een paar verfspuitbussen op de grond. Zoom in op die verfbussen via het loepje in het actiescherm (Spraypaint). 

Het zijn 5 busjes waarin Rode verf, Blauwe verf, Witte verf, Gele verf en groene verf zit. Open het actiescherm op de groene dop van de groene verfbus en klik dan het loepje en....Erica leest dan het verfnummer van de groene verf en dat is GK4893. Exit uit de close-up. Open de inventory en klik op de Hand en dan op het lichtapparaatje (Light Gadget) en...het apparaatje verschijnt nu groot in je scherm.....Erica moet een codenummer invoeren, dus voer het nummer van de groene verf in door op de bovenste oranje halve cirkeltjes te klikken. 

Erica heeft dan nu het groene licht geselecteerd in het apparaatje. Exit uit de close-up en loop naar de groene graffiti. Selecteer in inventory het Licht Apparaatje, open dan het actiescherm op de groene graffiti en klik het koffertje en..........in de scanner leest Erica de tekst die de killer achter de groene verf op de muur heeft gespoten......"If your eye's could see what mine can't" (Als jouw ogen konden zien wat de minne niet kunnen). 

Schakel Erica's blauwe bol weer in en klik nu op 3 voorwerpen, waar een groene gloed op zit en die direct te maken hebben met het slachtoffer, om 3 voorwerpen een witte aura te geven. Klik dan weer op de "Cognitieve Bol". Klik op de Tafel,  de bloedvlek op de muur en op de Strop (Noose) en....

Erica heeft "Projectie" gebruikt en projecteert nu een image van het slachtoffer aan de strop. Zoom in op het Image, via het loepje in het actiescherm. Bekijk dan, via het oog in het actiescherm, de Mond, het Gezicht en de Ogen en luister naar Erica's bevindingen. 

Als je de ogen nader bekijkt begint het opeens te dagen bij Erica.....De boodschap van de moordenaar......waar keek het slachtoffer naar terwijl ie dood hing te gaan? Vanzelf ga je uit de close-up. Het slachtoffer kijkt naar de rechtermuur en wel naar een plek rechts van de stellingkast. Beweeg je cursor over de rechtermuur en je krijgt dan de aanduiding "Niche"(Nis) op de muur. Open het actiescherm op "Niche" en zoom er op in via het loepje en......na enige moeite peutert Erica een geheim vakje in de muur open. 

Open het actiescherm op het vakje en klik dan het oog en.....Erica meld dat er een foto in het vakje ligt. Pak de foto uit het vakje via de Hand in het actiescherm.....Erica mailt de foto gelijk naar haar computer op het hoofdkwartier en je ziet de foto dan in close-up. Draai de foto om, via de hand in het actiescherm en....

............op de achterzijde van de foto lees je dan "Not all hangings are SuÔcide victims. Search closer" . Exit de clos-up en Exit de kamer uit en reis terug naar het:

FBI Hoofdkwartier:

Ga de kamer van baas Davies weer binnen en loop door naar de papierversnipperaar, die rechts onder het bureau van de baas staat. Davies heeft iets uit de papierversnipperaar gehaald en nu Erica haar cognitieve krachten onder controle heeft kan ze er wellicht achter komen wat Davies precies uit de versnipperaar heeft gehaald. Klik op de Cognitieve Bol.....om de papierversnipperaar verschijnt dan de blauwe wolk.....klik op de papierversnipperaar en klik dan op het Oog in de Cognitieve Bol en......Erica "ziet" dan het papier dat Davies uit de versnipperaar heeft gehaald en ze leest: 

"Vanavond zal weer iemand opgehangen worden. Wanneer zie je eindelijk de tekens? Ik heb iets voor je achtergelaten op het postkantoor in Milk Street. Misschien zal dat je ogen openen. Vraag naar Joey om je te helpen."     

Ok.......Davies wist dus dat er iemand zou worden opgehangen....en ze heeft niets gedaan om het te voorkomen.....en heeft ze dat pakje al opgehaald op het postkantoor in Milk Street? Vragen vragen en nog eens vragen.....Erica vertrouwt haar baas niet meer. Verlaat het kantoor en verlaat het FBI gebouw. Op de Boston kaart staat nu ook het Postkantoor, dus ga nu naar het:

Postkantoor (Post Office):

Midden in de grote hal is een informatie balie en de loketten zijn rechts. Er zijn 2 loketten open maar het meisje in het linker loket is druk met een klant. Als je de jongen in het rechter loket bekijkt met je oog dan meld Erica dat zijn naam Joseph is......Hela....zou dit de Joey uit de versnipperde brief zijn?. Ga praten met Joseph in het rechter loket...

Erica zegt dat ze het pakketje voor Madison Davies komt ophalen maar Joseph wil een ID zien. Pak dus Erica's FBI -badge uit inventory en toon het aan Joseph. via het koffertje in het actiemenu en..........Joey gaat het pakketje halen en overhandigd het aan Erica. Er is geen informatie over de afzender en het pakketje is afgestempeld op een ander postkantoor. Erica geeft Joey toch maar haar telefoonnummer, voor het geval hem toch nog iets te binnen zal schieten over het pakketje.

Duik de inventory in en klik op de Hand en klik dan op het postpakket (Package) om het pakketje te openen en om de inhoud er uit te halen. Helaas sluit dan de inventory dus open het kreng weer en zie dan wat Erica uit het pakket heeft gehaald......Het zijn 4 snippers papier en een klein sleuteltje. Klik weer op de Hand en daarna op de Papiersnippers (Scraps of Paper) om ze nader te bekijken....Het blijkt een foto van een persoon te zijn die in 4 fragmenten is gescheurd. Open op elk fragment het actiescherm en klik dan de Hand om elk fragment om te draaien en........je leest dan een tekst op de achterkanten van de fragmenten.....

Zet de tekst in een logische volgorde en je leest dan: "She's - 6 My -1 Next - 7 Victim -4" (Zij is (6) Mijn (1) Volgende (7) Slachtoffer (4)).

Erica kan hier nu nog even niets mee, dus Exit. 

NB: Als je nu in inventory niet een klein sleuteltje ziet, maar wel nog het pakket, dan zit het sleuteltje nog in het pakket.....Klik dan weer de Hand en dan het Pakket om het sleuteltje alsnog uit het pakket te halen. Het sleuteltje heb je dan in inventory en het pakket ben je dan kwijt.  

Verlaat het postkantoor, via de EXIT linksonder in het scherm ( bij de Cognitieve Bol), en ga terug naar het:

FBI-Hoofdkwartier:

De foto, die Erica in de muurnis in de moordkamer heeft gevonden, heeft ze via haar smartphone doorgestuurd naar haar computer. Loop dus door naar Erica's bureau en neem plaats via de Hand in het actiescherm. Als Erica achter haar bureau zit dan open je het actiescherm op Erica's computerscherm en klik je de Hand om in de database te komen. 

Op het scherm zie je dan "Email", "Evidence", "Cases Database" en "People Search". Erica wil er achter kamen wie het meisje is op de foto die ze in de moordkamer in de muurnis heeft gevonden. Klik op "Evidence" en.....het "Evidence" scherm verschijnt en hierin staat nu de foto van het meisje. Je cursor is nu een vergrootglas.....Op de foto zie je dat het blondje een armband om haar linker pols draagt......

Plaats het vergrootglas op de linker hand/pols en klik dan en.....In de armband leest Erica dan de inscriptie.....het is een naam.....Sarah......We weten nu de naam van de blonde vrouw. Klik, links, op "Cases Database" om in het "Case Database" zoekscherm te komen, In het scherm zijn dan 4 invulvakjes waarin je zoektermen kunt invullen via een uitrolmenu. Het bovenste vakje hoef je niet in te vullen. Klik op de pijltjes van de onderste drie vakjes en vul dan de juiste zoektermen in:

Druk op de "Search" knop en.........het systeem vindt dan Dossier #000342980, het dissier van Sarah Goodman.....de blonde vrouw in de foto. Lees de info: 

De FBI agenten die de dood van Sarah Goodman hebben onderzocht waren Benjamin Trowler, Jared Sullivan en Madison Davies. Na het vinden van lege medicijnflesjes in het huis, sloot de FBI de zaak af als een geval van zelfmoord. Sarah werd op Mt. Auburn begraven. Omdat echtgenoot Robert Goodman bleef volhouden dat het geen zelfmoord was, volgde een tweede onderzoek, echter met dezelfde conclusie........Zelfmoord!

Klik, rechtsboven in dit scherm, op "Evidence Request" en dan op "Print Evidence" om dit document naar de printer te sturen om het uit te printen.

Klik op "People Search" om het personen zoekscherm te openen. Vul dan "Sarah Goodman" in en klik op "Search" en Erica krijgt de persoonsgegevens van Sarah Goodman in haar scherm. Lees het door. Klik dan weer op "People Search" en vul nu de naam Robert Goodman in en klik weer "search" en lees de persoonsgegevens .....Erica meld dat er van Robert Goodman geen vaste woon-of verblijfplaats bekent is.....Robert Goodman leeft als zwerver op straat.

Ok....Klik op "Logout" en dan op EXIT om Erica van achter haar bureau te laten opstaan. Links achter Erica's bureau staat de Printer op de balie. Loop naar de printer. 

Open het actiescherm op de printer en klik de Hand om het uitgeprinte "Evidence Form" uit de printer te pakken.

Loop naar Gwen, die zoals altijd achter de receptiebalie staat te niksen. Selecteer in inventory het zojuist uit de printer gepakte "Evidence Form". Open het actiescherm op Gwen en klik het koffertje en.......Erica geeft Gwen het formulier over Sarah Goodman en van Gwen krijgt ze een Microcassette. Er waren meerdere cassettes over Sarah Goodman maar Gwenny kan die niet zo snel vinden en ze heeft ook geen afspeelapparaat om de cassette in af te spelen. Wel.......Erica weet wel iemand die nog zo'n ouderwetse cassetterecordertje heeft.......Verlaat het FBI gebouw en ga terug naar het:

Mortuarium (Morque):

Ga met de lift naar boven, naar de hak-en snijkamer van Dr. Calllagher, die nog steeds in het lijk van de gehangene staat te hakken en te snijden. 

Ga weer in de close-up van het lijk.....Je ziet dan ook weer de cassetterecorder van Calllagher op de tafel liggen. 

Zoom in op de tafel (Cart) en probeer dan de cassetterecorder te pakken maar.......Calllagher wil het niet hebben en ze is er heel erg pertinent in.

Exit uit alle close-ups en ga met de lift terug naar beneden en ga nu met Terence praten en vraag hem om hulp met Gallagher en..........

Terence gaat met Erica mee terug naar boven om ruzie te maken met Gallagher......

Terwijl Terence en Gallagher aan het ruziŽn zijn open je snel het actiescherm op het tafeltje (Cart)  en zoom je erop in via het vergrootglas en dan pak je snel de cassetterecorder.Exit uit de close-ups en ga snel met de lift terug naar beneden.

NB: was je te langzaam dan is de ruzie tussen Gallagher en Terence voorbij en dan kun je de cassetterecorder nog niet pakken. Ga dan terug naar Terence en vraag hem dan nog een keer om hulp met Gallagher en je kunt het dan nog een keer proberen. Dit kun je herhalen tot het je gelukt is om de cassetterecorder te pakken.

Verlaat de Morque en keer terug naar het:

FBI Hoofdkwartier:

Ok.......1 van de agenten die onderzoek heeft gedaan naar de dood van Sarah Goodman was Jarred Sullivan, of te wel Sully. ........Sully heeft de "hots" voor Erica. Weet je nog dat Sully heeft geprobeerd om een lunchafspraak met Erica te krijgen? Erica had er geen zin in, maar Sully nam het als een vent. Laten we dus maar even gaan uitvinden wat Sully te vertellen heeft over Sarah Goodman. 

Ga dus praten met Sully en vraag hem over Sarah Goodman en vraag hem er dan verder over uit.

De Sarah Goodman zaak was Sully's eerste zaak en hij deed het samen met Davis, die toen net de leiding had verkregen. Sarah's echtgenoot, Robert Goodman, vond zijn vrouw opgehangen in hun huis, toen hij terug kwam van een zakenreis.  De Boston politie kwam al vrij snel tot de conclusie dat het zelfmoord was maar Robert bleef echter volhouden dat het geen zelfmoord kon zijn. Omdat Robert nogal wat stennis maakte werd de zaak overgedragen aan de FBI en werden Davies en Sully op de zaak gezet. ................Davies concludeerde echter ook al vrij snel dat het zelfmoord was, omdat Sarah depressief was geworden na hun verhuizing uit een andere staat.  Robert Goodman heeft alles verloren en leeft nu als een dakloze zwerver en is meestal te vinden rond Schaffer Avenue.....Sully zal de exacte locatie naar Erica's telefoon sturen.

Als Erica alles over de Goodman case uit Sully heeft gepeurd zeg je gedag. Loop door naar John McCoy en zoom weer in zijn bureau en praat met hem om hem op de hoogte te brengen van alle laatste ontwikkelingen. Exit dan weer en verlaat het FBI gebouw en open de Boston kaart (Back to Boston Overview). Op de Boston detail kaart staat nu de "Robert's Alley", de locatie waar die Robert Goodman te vinden is...Sully heeft woord gehouden. Reis dus nu naar:

Robert's Alley:

Erica beland in Shaffter Avenue, bij de ingang van een steeg...Er staat een zwerver op bij de ingang van de steeg. Spreek de zwerver aan.....

Erica vraagt of de zwerver weet waar ze Robert Goodman kan vinden....de bum wil weten wie Erica is, dus toon hem de FBI badge van Erica en......Wel.....deze zwerver is dus Robert Goodman. Gebruik het Sarah Goodman onderwerp en......Erica vertelt dat ze Sarah's dood onderzoekt en vraagt ze vraagt Robert  mee te komen naar het bureau. Daar voelt Robert echter helemaal niets voor. Dring aan maar Robert blijft weigeren.

Je krijgt dan de keuze om Robert te dwingen (Force Him) of om het op een andere manier te proberen (Find Another way). Kies hier voor de andere manier, dus voor "Find another way". Je gaat dan uit het gesprek.....Selecteer in inventory de foto van Sarah Goodman (Woman's photo) en toon de foto aan Robert en.......na nog wat heen en weer gepraat gaat Goodman dan akkoord om met Erica mee te gaan. We belanden dan vanzelf terug in het:

FBI Hoofdkwartier:

Het verhoor van Robert Goodman:

Erica heeft Robert Goodman in de verhoorkamer gezet en ze moet dit aan McCoy melden. 

Ga dus weer praten met John McCoy en vertel hem over Robert Goodman....Tijdens het gesprek met McCoy komt ook Sully zich ermee bemoeien........

Je moet nu kiezen wie met Erica Robert Goodman gaat verhoren.....Sully of McCoy.......Wie van de 2 je kiest is van invloed hoe Erica het verhoor van Robert Goodman gaat doen......Als je voor McCoy kiest dan gaat de game op een andere manier verder dan als je voor Sully kiest. Ik heb een hekel aan McCoy en per slot van rekening was Sarah Goodman de eerste case van Sully........dus ik kies hier Sully....

NB: Kies jij nu voor McCoy dan gaat het verhoor van Robert Goodman op een andere manier dan als je voor Sully had gekozen en dat zoek je dan verder zelf maar uit.....Ik heb voor Sully gekozen en daar is mijn verdere beschrijving dan ook op gebaseerd.

Sully en Erica gaan naar de verhoorkamer waar Robert Goodman al aan de tafel zit. Erica en Sully staan achter het glas en Erica wil Goodman alleen verhoren. Sully gaat akkoord en blijft dus hier staan kijken. Open het actiescherm op de deur van de verhoorkamer en klik dan de Hand en.....Erica gaat naar binnen. Open het actiescherm op Goodman en kies dan het vergrootglas en.....Erica gaat zitten en we zijn dan de close-up. 

Goodman wil echter nog niet praten.....hij heeft honger......Exit dus gelijk uit de close-up en verlaat de kamer weer via de deur. Erica voegt zich weer bij Sully, achter het glas. Klik weer EXIT en.....Het liftknoppenpaneel verschijnt. Klik op Knop 2 (Station) om terug te keren in de grote FBI zaal. Loop naar Erica's bureau en zoom er op in.....Op Erica's bureau staat nog altijd de zak met het broodje ei erin, dat McCoy vanochtend aan Erica heeft gebracht. Pak de Zak (Egg sandwich) nu en Exit weer uit de close-up. Aan de muur, tussen de 2 ondoorzichtige ramen, staat een automaat (Vending machine). 

Selecteer in inventory de Muntjes (Coins) en smijt dan een muntje in de automaat en......Erica kiest voor een zakje Chips maar het zakje blijft steken in de automaat. Open weer het actiescherm op de automaat en kies nu voor het vuistje en......Erica geeft de automaat een ferme schop en het zakje valt omlaag en Erica pakt het op. Loop terug naar de lift, open het knoppenpaneel en kies voor knop 3 (Interrogation room)

Terug bij Sully ga je weer door de deur naar Goodman en zorg je dat Erica weer plaats neemt op de andere stoel. Geef, in de close-up, dan eerst het Broodje Ei.....Goodman wil het broodje ei niet hebben......zijn maag kan er niet tegen. Geef Goodman dus het zakje chips.......Goodman eet de chips op maar dan gaat ie zeuren dat Erica niet zo aardig tegen hem is.....dat "the other guy" veel aardiger tegen hem was. Goodman bedoeld dus Sully en hij wil niet met Erica praten. Sta dus op en ga terug naar Sully. Vraag Sully om hulp (I need your help) en.....

Sully gaat dan even met Goodman praten en weet Goodman er van te overtuigen dat Erica te vertrouwen is. Goodman wil dan nu met Erica praten dus zorg dat Erica weer bij Goodman aan de tafel gaat zitten en vraag hem nu uit over Sarah......

Goodman wil nu praten, alhoewel de herinneringen aan Sarah's dood hem nog altijd pijn doen. Erica verontschuldigt zich voor de fouten die er bij het vorige onderzoek zijn gemaakt. Robert ziet ook het nut niet meer in van het oprakelen van al die pijnlijke herinneringen. Als Erica vraagt of ze vijanden hadden, zegt Robert dat deze informatie allemaal in het dossier staan. Goodman vraagt dan of Erica nieuw bewijsmateriaal heeft.

Zeg Goodbye maar blijf in de close-up. 

Selecteer in inventory de foto van de opgehangen man (Victim photo) en toon Robert dan deze foto via het koffertje in het actiescherm en.......

Goodman herkent het slachtoffer maar kan zich niet meer herinneren hoe hij heet en wanneer hij hem zag.Als Erica haar telefoon weer heeft opgeborgen klik je op de cognitieve bol. Op Sully en op het hoofd van Goodman verschijnt de groene wolk....Op Goodman's arm verschijnt echter de blauwe wolk.....

Klik op Goodman's arm (Robert Cognition) en klik dan op het Oog in de Cognitieve Bol en..,....Erica wil Goodman aanraken om de herinnering te kunnen zien, maar Goodman trekt zich terug. ......Erica zal eerst zijn vertrouwen moeten zien te winnen. Exit uit alle close-ups en ga terug naar Sully en Exit dan weer om het liftknoppenpaneel te voorschijn te toveren. Druk op Knop 1 (Parking Garage) en open dan de Boston Overview kaart en reis terug naar de begraafplaats:

Mt. Auburn Cemetery:

Erica wil Sarah's graf vinden....Cordelia zit nog altijd op het bankje te treuren. Sarah's graf is het graf links naast Scot's graf. Bekijk de Grafsteen (Headstone) van het graf links van Scot's graf en.....Erica gilt dat het Sarah Goodman's graf is. Zoom nu in op Sarah's graf (Grave), via het vergrootglas in het actiescherm.

Er ligt een hoopje bladeren op het graf....Schuif de bladeren opzij via de hand in het actiescherm en......Erica vindt het Medaillon (Necklace) van Sarah.....

Pak het Medallion en.......Erica ziet dan in een visioen dat Sarah Goodman is vermoord......

Cordelia wil nu niet praten, dus EXIT naar de plattegrond, kies "Downtown"en dan "FBI Boston HQ" en dan "Interrogation Room" en........... 

......we belanden dan gelijk terug in de:

Verhoorkamer:

Robert Goodman's Herinneringen:

Ga weer via de deur naar Robert Goodman en ga dan weer in de Close-up. Selecteer in inventory het Medallion van Sarah en toon het ding aan Robert.  Robert herkent het Medallion meteen want het was zijn cadeau aan Sarah ter gelegenheid van hun huwelijksdag. Klik weer op de Cognitieve Bol en dan weer op Robert's arm (Robert Cognition) en dan weer op het oog in de Cognitieve Bol en........

Erica heeft nu Robert's vertrouwen en hij probeert zich nu te herinneren waar hij de man op de foto het laatst gezien heeft. Erica zegt dat ze zijn verlies begrijpt, haar broer werd immers ook vermoord. Erica  pakt Robert's hand vast en Goodman herinnert zich nu dat, toen hij de man zag, het ook de laatste keer was dat hij Sarah zag. Ze waren op het treinstation en hij stond op het punt te vertrekken op een zakenreis. Sarah was verdrietig.

We zien dan nu dat Robert Goodman vijf herinneringen aan de gebeurtenis heeft, maar deze herinneringen draaien als wazige wolkjes om Goodman heen. 

Als je op de wolkjes klikt dan kan Erica er niets mee omdat Goodman's herinneringen te vaag zijn....Erica wil Rose om hulp vragen om de herinneringen duidelijker te kunnen maken. Exit uit alle close-ups en verlaat de verhoorkamer. Duik bij Sully de lift weer in en kies weer voor liftknop 1 en open dan de Overwiew kaart weer. Reis naar de Rose, dus naar de:

Antiekwinkel: Regressie:

Praat met Rose en vertel haar het probleem via "Problems with Robert". Erica vertelt Rose over haar probleem met Robert's herinneringen. Robert kan zich de dingen niet helder meer voor de geest halen en daardoor ziet Erica ze ook niet.  Rose wil  dat Erica het anders gaat aanpakken, met behulp van de Regressie techniek. Erica ligt dan weer op de rode sofa van Rose. Klik op de Cognitieve bol en.........om Erica verschijnt de witte wolk.....

Klik op de witte wolk en dan op het Hoofd in de Cognitieve Bol en........een afbeelding van Schott verschijnt boven de sofa.... Erica kan zich de laatste goede herinnering aan Scott niet meer herinneren......Was Schott boos of verdrietig en welke kleren had hij aan.....dat soort herinneringen. Beweeg de cursor over Schott en klik dan op de volgende plaatsen:

Klik op de kraag van Schott's jasje (Jacket's color) tot de kraag groen is. Klik op Schott's gezicht (Facial expression) tot Scott glimlacht. 

Klik dan weer op het Hoofd in de Bol en........Erica haalt de herinnering terug.......

Erica ziet zichzelf weer met Scott in haar armen het mausoleum uit komen, maar ze ziet nu ook dat Cordelia tussen de omstanders stond.

Verlaat Rose en reis terug naar de Verhoorkamer in het FBI Hoofdkwartier:

Verhoorkamer:

Ga weer bij Goodman aan tafel zitten en klik dan weer op de Cognitieve Bol van Erica. Om Goodman's handen verschijnt nu een paarse wolk. 

Klik op de paarse wolk en dan op het Hoofd in de Bol en we belanden weer in Robert Goodman's Herinneringen:

Herinnering 2 (Memory 2)

Roberts herinneringen zweven weer rondom hem......In sommige wolkjes is nu duidelijk een herinnering te zien, maar ze vervagen steeds weer. De herinneringen zijn genummerd. Klik op Herinnering 2 (Memory 2) als die duidelijk zichtbaar is.Je scherm verandert....... Onderaan zie je nu de Herinneringen Balk waar de 5 Herinneringen in staan.  Herinnering 3 en 5 zijn echter nog vaag en dus nog niet beschikbaar 

In herinnering 2 heeft Robert een mobieltje vast met daarin een foto van Sarah.....De jurk die Sarah aan heeft verandert steeds van kleur. 

De schaduw van Robert staat op de voorgrond....Klik op Robert en vraag hem dan naar de mobiele telefoon (Cellphone). 

Robert zegt dat hij inderdaad een foto van Sarah maakte en dat hij die foto heeft opgestuurd naar zijn zus.  Zeg "Goodbye" en klik dan, in de balk, op:

Herinnering 3 (Memory 3):

Je ziet een sms-je van ene Karina. Klik weer op Robert en vraag hem naar Karina......Karina is Robert's zuster en ze meld dat ze de jurk van Sarah mooi vindt want de jurk is in Karina's lievelingskleur. Robert herinnert zich nu dat blauw de favoriete kleur is van Karina. Zeg weer "Goodbye" en klik nu, in de herinneringen balk, op:

Herinnering 1 (Memory 1):

We zien nu Sarah in haar mooie jurk. Sarah staat voor een restaurant en haar jurk verschiet nog steeds van kleur. Klik op de jurk (Dress) van Sarah

.....Erica kan er maar niet achter komen wat de echte kleur is van Sarah's jurk....Praat weer met Robert en vraag hem nu naar Sarah's jurk.......... Robert herinnert zich dan nu dat de jurk van Sarah blauw was. Zeg "Goodbye" en klik nu net zo lang op Sarah's jurk tot de jurk blauw is. 

In alle herinneringen is dan de jurk van Sarah nu blauw. Ga uit Regressie door op het kruisje van de Cognitieve Bol te klikken.

Cassettebandje:

Terug in de close-up met Robert open je de inventory. Klik in inventory  op het Plusicoon (+) en combineer dan het cassettebandje met de cassetterecorder (Tape player) om het bandje in de recorder te doen. Klik dan op de Handicoon en dan weer op de recorder om het bandje te beluisteren......

We horen hoe Davies en Sully, op 12 oktober 2008, Robert Goodman ondervragen over de dood van zijn vrouw.....Goodman heeft zijn vrouw het laatst levend gezien op het station en dat was op de woensdag voor 12 oktober 2008.....dat was op hun huwelijksdag.  Goodman meld in de tape ook dat  hij Sarah een briefje gaf 

Helaas staat niet het hele interview met Goodman op het bandje.....het bandje is beschadigd vanaf het punt dat Goodman over het briefje wil vertellen.  Erica wil de datum van die woensdag weten. Klik, linksboven, op Erica's Phone om Erica's telefoon in close-up te zetten....Klik op de kalender Tab (Calender)....De kalender toont dan Oktober 2008......Zoek de dag van 12 oktober op en kijk dan welke dag de woensdag daarvoor was..,,dat was dus Woensdag 8 Oktober 2008

...Op woensdag 8 Oktober 2008 heeft Goodman zijn vrouw dus voor het laatst gezien op het station.......en toen zag hij ook de man die nu als gehangene op de foto in Erica's inventory staat. Klik de telefoon weg en selecteer in inventory de cassetterecorder weer en geef het ding nu, via het koffertje in het actiescherm, aan Goodman..........

Goodman beluistert dan ook de opname en hij herinnert zich dan dat het 21:30 uur (half tien 's avonds) was toen hij op woensdag 8 Oktober 2008 in de trein stapte voor zijn zakenreis, en dus zijn vrouw Sarah voor het laatst levend heeft gezien.

We gaan nu weer verder met Robert's herinneringen, dus klik weer op de Cognitieve bol en dan weer op Robert's arm en dan weer op het Hoofd in de bol. 

We belanden weer in het Herinneringen scherm. Herinnering 1 is nog geselecteerd. Klik, in de balk, nu op:

Herinnering 2 (Memory 2):

We zien Sarah weer in Robert's telefoon. Sarah's jurk is nu rood. Sarah neemt afscheid van Robert op het station..... Je moet nu de tijd en de datum in de telefoon zetten. 

Klik op tijd en de datum tot je de juiste tijd en datum hebt ingevuld.  Het is dus 09:30, OCT 08 2008 PM. 

Herinnering 4 (Memory 4)

Klik in de balk op Herinnering 4: We zien Robert en Sarah in een treinstation. Achter Robert zie je dat de naam van het station steeds veranderd. 

Klik op de Station's naam en klik dan op Robert en vraag hem naar het Station. 

Robert  herinnert zich nu dat hij en Sarah in Boyston Street naar een Thais restaurant gingen voor de allerbeste kipcurry en van daaruit naar het dichtstbijzijnde station liepen. Als hij de naam van dat curry restaurant hoort dan schiet hem  waarschijnlijk ook wel weer de naam van het station te binnen..

Zeg "Goodbye". Alleen Herinnering 5 is nu nog vaag en niet beschikbaar.....Verlaat deze regressie sessie door weer op het kruisje van de bol te klikken maar blijf in de close-up van Robert. Klik op Erica's telefoon om deze weer groot in je scherm te zetten. Klik op de "Web Search" Tab en dan op "Restaurants" en klik het vergrootglas om te zoeken. In de telefoon verschijnt dan een lijst met categorieŽn restaurants en een straatnamen lijst. Klik op "Thai" en op "Boylston" en klik weer op het vergrootglas en.....

.......de zoekmachine toont je dan een plattegrond met alle restaurants waar Thai geserveerd wordt en de treinstations (de T in de groene rondjes). 

Klik op de plattegrond om terug te keren naar de telefoon. Exit de telefoon. Klik weer de Blauwe Bol en dan weer op Robert's armen en het hoofd in de bol.....we zijn terug in Regressie en in Herinnering 4.  Vraag Robert nu naar de naam van het restaurant (Restaurant name) en.....je krijgt dan een lijst met de namen van alle Restaurants die je zojuist op de plattegrond zag. 

Klik op alle namen en.....Bij de "Curry Palace" gilt Robert dan dat dit het restaurant is waar hij en Sarah gegeten hebben.   Zeg "Goodbye" en open Erica's telefoon weer en klik weer "Web Search" om de plattegrond weer in je scherm te zetten......Zoek het Curry Palace en kijk dan welk station ( groen rondje met witte T) daar  het dichtsbij is.....het blijkt station Copley te zijn. Klik de plattegrond weer weg. Terug in Herinnering 4 klik je dan nu in het bord waar de stationsnamen in flitsen,  tot je de naam "Copley" in het bord hebt staan. In Herinnering 4 toont Robert aan Sarah ook een papieren servet (Napkin). Klik op het Servet......Erica vraagt zich af of het servet niet een briefje is... Klik  op Robert en vraag hem over het Servet (Napkin). 

Het servet was een briefje maar Robert kan zich niet herinneren wat er op stond. Maar nu is dan ook Herinnering 5 ontward en beschikbaar. Zeg "Goodbye" en klik op Herinnering 5

Herinnering 5 (Memory 5):

Helaas is het briefje nog onleesbaar. Verlaat Regressie weer door op het kruisje van de bol te klikken. Op het cassettebandje van het verhoor met Davies en Sully, was ook sprake van een briefje. Jammer genoeg brak het bandje op die plek af. Maar waarschijnlijk heeft Davies of Sully er wel een aantekening van gemaakt.Exit de close-up en klik op de deur om terug te keren bij Sully, achter het glas. Spreek Sully aan en vraag hem naar het briefje (Note). 

Sully weet zich echter ook niet te herinneren wat Robert over dat servetbriefje heeft gezegd. Sully zegt dat Davies het wellicht nog weet, maar Davies is dus verdwenen. Ook doet Sully de suggestie om Terence te vragen of hij het cassettebandje kan herstellen maar dat gaat volgens Erica te lang duren. Zeg "goodbye". 

Erica wil nu haar Projectie techniek gebruiken om de herinnering aan het oorspronkelijke interview, door Davies en Sully, bij Goodman terug te halen. Zoals je echter weet zijn er voor Projectie 3 items nodig.....Robert Goodman en het cassettebandje heeft Erica al.....nu nog een 3e voorwerp vinden......zou dat Sully kunnen zijn?  Ga terug de verhoorkamer binnen en ga weer in de close-up van Robert. Activeer Erica's Cogniviteit weer door weer op de blauwe bol te klikken en zie......Op Sully's rug, op Robert's hoofd en op de cassetterecorder zie je nu een groene Wolk. 

Klik op op alle 3 de groene wolken en dan op de filmprojector in de blauwe bol en..........

Erica "roept" de herinnering van Sully en Robert op en op tafel verschijnt een notitie  van Davies. 

Lees het briefje.....je hoort ook de stemmen van Davies en Sully....

Davies wil de Sarah Goodman zaak als een zelfmoord afsluiten, omdat dit geval niet zo ernstig is en anders teveel van de capaciteit van de politie eist. Ook lees je dat Goodman een briefje aan Sarah gaf, waarop hij de tekst van het lied 'The Taking' van de Scarlet Furies schreef......dat moet de tekst op het servet zijn.  Open ook het Actiescherm op de notitie en klik dan het oog en luister naar de stem van Goodman die dan vertelt over het "The Taking" song.

Exit uit het briefje en pak Erica's telefoon er weer bij (Linksboven) en klik nu de "Music" Tab. 

Je ziet dan het Muziekscherm waar Erica haar ringtones kan instellen. Klik op  op "Set Ringtone" onder "The Talking" en..... 

Erica heeft dan "The Taking" als ringtone ingesteld. Klik de telefoon weg, maar selecteer de telefoon nu in Inventory en klik dan op Robert en ga terug in close-up. Open dan het actiescherm weer op Robert en klik  dan op het koffertje en.............Erica doet alsof ze wordt opgebeld en Robert hoort dan het "The Taking" melodietje en......Robert herinnert zich weer het liedje en het briefje. Ga nu weer in Regressie, dus klik de blauwe bol en dan de paarse wolk op Robert's handen en dan weer het Hoofd in de bol en zie.......In Memory 5 is nu ook het briefje duidelijk en helder leesbaar.  Als je nu in elk van de herinneringen alles juist hebt ingesteld, dus als je Sarah's jurk blauw hebt gemaakt, en n Memory 3 de juiste tijd en datum hebt ingesteld en in Memory 4 de juiste stationsnaam hebt gezet, dan klik je op het Hoofd in de blauwe bol en.....

......Robert Goodman herinnert zich dan nu wat er is voorgevallen op de avond van Woensdag 8 Oktober 2008.............

NB: Krijg je nu de herinnering van Robert niet te zien, maar gilt Erica dat het nog niet goed is, dan heb je in 1, of meerdere, herinneringen iets niet goed gedaan. Wellicht de tijd en datum verkeert, of Sarah's jurk niet blauw gemaakt, of de stationsnaam niet goed ingevuld. Kijk dan in elke herinnering wat je fout hebt gedaan en herstel dan de fout. Robert Goodman had een foto gemaakt van Sarah en ze liepen het station in. Het station was vuil. Robert herinnert zich nu dat hij en Sarah spraken over de schoonmaker in het station bij hun huis. 

De naam van die schoonmaker is Anthony Longmore. Sarah zei dat Longmore de enige vriend was, die ze in de stad had. 

Antony Longmore is dus de gehangene op de foto die je eerder aan Robert liet zien

Zeg Goodman dat hij vrij is om te gaan ( You can go now) en.......

Goodman geeft Erica dan nog het advies om de moord op haar broer te laten rusten want anders zal het haar net zo vergaan als hem. 

Erica's computer:

Exit uit de close-up. Wel.....We weten nu dus de naam van de gehangene, die bij dr. Gallagher op haar snijtafel ligt,.......Antony Longmore. Exit naar Sully.....Sully zal Goodman terug naar de stad brengen en Erica gaat terug naar de bureau zaal. Als Erica uit de lift stapt ontvangt ze een sms-je van een zekere O.......

O vraagt of Erica de laatste nog goede herinneringen heeft gehad en adviseert om eens naar Amy Lewis.....het zal Erica zeker helpen.

Klik de telefoon weg en neem plaats achter Erica's bureau. Zet Erica's computer aan en doe dan een "People Search" naar Antony Longmore. 

In het scherm verschijnen dan alle gegevens van Antony Longmore, inclusief zijn huidige adres en zijn vingerafdrukken. Dit is "onze man" concludeert Erica. Selecteer in inventory het Lichtapparaat (Light Gadget), dat Erica van Terence heeft gekregen. Klik dan, onder de vingerafdrukken, op "Download" om de vingerafdrukken naar het lichtapparaat te downloaden. 

Klik tenslotte weer op "Ok" om het proces af te ronden. Klik weer op "People Search" en zoek nu de gegevens op van die Amy Lewis. Amy Lewis gegevens verschijnen in het scherm. Amy Lewis is op 12 mei 2005 overleden.....ze was toen 32 jaar. Meer details over de omstandigheden van Amy's overlijden is te vinden in haar dossier. Het dossiernummer staat helemaal onderaan. Klik op "Cases Database" om dit zoekscherm te openen. Vul dan in het naam vakje "Amy Lewis Case" in en klik dan op de bovenste "Search" knop en

 

  • .........we lezen dat Amy Lewis door ophanging om het leven is gekomen, in haar appartement, maar dat het is afgedaan als zelfmoord alhoewel er geen zelfmoordbriefje is gevonden. 

  • Logout en ga naar John McCoy. Praat met McCoy over Antony Longmore en over andere zaken waarbij sprake was van ophanging (Other Hanging Victims).

  • Erica vertelt McCoy over Antony Longmore en dat ze zijn adres heeft, maar McCoy wil niet mee en zegt dat ze Sully maar mee moet vragen. 

  • Als Erica McCoy verteld over Amy Lewis vraagt McCoy wat ze hiermee nu bedoeld.....je krijgt de keuze uit 3 mogelijke antwoorden...kies voor: "I think we are looking at a serial killer". 

  • Erica denkt dus dat we te maken hebben met een seriemoordenaar, maar ze vraagt zich wel af waarom de moordenaar ineens van patroon is verandert.

  •  McCoy vraagt wat Erica bedoeld, dus zeg: "His previous victims passed as suicides. This was an obvious murder".....

  • McCoy vindt het niet zo vreemd,,,,,Moordenaars moorden niet altijd volgens een vast patroon en veranderen soms van tactiek, maar Erica houd haar twijfels.

  • Zeg "Goodbye" en Exit. Sully heeft inmiddels Goodman weggebracht en zit weer aan zijn bureau. 

  • Ga dus praten met Sully en zeg hem dat hij mee moet komen (Come with me) en........

We belanden op de plattegrond, waar nu het appartement van Longmore op staat. Reis dus naar:

Logmore's Appartement:

Sully heeft voor de sleutels gezorgd, bij de huisbaas, en vernam ook dat Longmore de huur heeft opgezegd. Sully gaat doen waar hij goed in is.....Sullig staan snuffelen in een hoek. Kijk rond in de kamer en bekijk alles wat je kunt bekijken met je oog van het actiescherm.  De schamele houten tafel staat op een tapijtje (Rug). Bekijk het Tapijt en til dat een punt van het tapijt op via de Hand van het actiescherm. 

Onder het tapijt ziet Erica een vloerplank die lichter van kleur is....een geheim vak (Compartiment). Als je probeert de vloerplank uit de vloer te halen gilt Sully dat hij het wel even zal doen.....Sully neemt dit klusje dus over van Erica, maar hij heeft er even tijd voor nodig.

Logmore's Computer:

Terwijl Sully op zijn knieŽn zit te bedenken hoe de plank uit de vloer te rukken bekijken wij Longmore's computer, die rechts naast de kleren kast op het bureau staat....dus zoom in op het bureau (Desk).....Erica neemt plaats en probeert in te loggen in Longmore's computer, wat haar niet lukt.Er staan 3 computerschermen, een toetsenbord, een Vingerafdruklezer (Fingerprint reader) en een Kaartlezer (Memory card reader).  Als het goed is heb je Longmore's vingerafdrukken overgezet naar het Lichtapparaat en dat ding heb je nog steeds rechtsboven in het selectievakje staan. Open dus het actiescherm op de Vingerafdruklezer en klik op het Koffertje en.........Erica scant Longmore's vingerafdrukken in en we zijn dan binnen in het systeem.

Het eerste dat Erica te zien krijgt is een bericht aan haarzelf en een foto.......Iemand schrijft dat hij/zij niet langer kon wachten tot Longmore nog meer slachtoffers zou maken. Hij/zij had een paar aanwijzingen in het appartement achtergelaten, maar hij/zij kon niet langer wachten op de wet. Hij/zij hoopt dat Erica meer ziet dan Davies.

Wel....als we de schrijver van dit bericht moeten geloven dan is Longmore dus de seriemoordenaar en heeft de schrijver hem vermoord. De foto zie je ook, verkleint.....Klik op de kleine foto en.....boven de tekst verschijnt de naam van die persoon,....Samuel Sewall 1652-1730.  Deze foto zag je ook al in de computer van Davies. Klik nu op de tekst (Niet op de naam) en....je gaat door naar het volgende bericht waarin je leest wie en wat die Samuel Sewall was. 

Samuel Sewall was 1 van de 6 rechters die in de "Salem Witch Trials" tenminste 19 onschuldige mannen en vrouwen van hekserij beschuldigde en ter dood heeft veroordeeld. Alle mannen en vrouwen zijn ter dood gebracht door ophanging. Samuel Sewall was de enige van de 6 rechters die hiervoor later zijn spijt heeft betuigd. De hele zaak had voorkomen kunnen worden als men zich niet had laten lijden door bijgeloof, maar alles beter had onderzocht.

Klik op het bericht zodat Erica het hardop voorleest en.....als Erica klaar is met oplezen verschijnt er een mededeling in het scherm.....de computer vraagt om een Geheugenkaart.....wel....we hebben nog geen Memory Card, dus klik, rechtsonder, de EXIT om de computer te verlaten en klik dan EXIT om het bureau te verlaten.

Logmore's Safe:

In de klerenkast staat een Safe en hangen kleren. Bekijk de Safe in close-up.....er is uiteraard een code nodig om de safe te openen.......Herinner je het pakketje van Davies, dat je op het postkantoor hebt opgehaald? Er zaten 4 fotofragmenten in dat pakket en op de achterzijde van die fragmenten las je: "Zij is (6) Mijn (1) Volgende (7) Slachtoffer (4)".....wel zet de cijfers achter elkaar en je hebt de code.Dus druk op de toetsen 6, 1, 7, 4 en klik dan op de Draaiknop en.......Erica opent de safe en ze pakt er 4 dossiers uit die ze op de tafel legt.

Dossiers:

Erica heeft 4 enveloppen op tafel gelegd....in elke envelop steekt een dossier.....Klik op elke enveloppe om er het actiescherm op te openen en klik dan het oog en......Erica leest dan het dossier hardop voor. Je haalt de dossiers dus niet fysiek uit de enveloppen. Klik meerdere keren, met je oog, op elke enveloppe

  • In het "Tennessee Victims" dossier leest Erica dat er 3 vrouwen zijn vermoord, in Memphis en Erica meld ook de namen van die vrouwen en wat er verder in de enveloppe zit. Deze 3 vrouwen zijn: Carolyn Palmer, Mega Mathur en Beth Williams

  • In het "Longmore" dossier leest Erica dat Longmore in New York en in Memphis bij het spoort heeft gewerkt en dat ie heel vaak naar het theater ging en om de paar dagen zijn gewicht opnam.

  • In het "New York" dossier leest Erica dat Longmore in New York 3 vrouwen in de gaten hield. De namen van die 3 vrouwen zijn: Janelle Katona, Emelie Karlsson en Nadia Schwartz.

  • In het "Boston" dossier leest Erica de namen van Longmore's meest recente slachtoffers: Sarah Goodman, Amy Lewis en Elisabeth Bower......Sarah en Amy kent Erica inmiddels, maar Elizabeth is nieuw en ze is nog voor Sarah vermoord.

Op het "Boston" dossier krijg je ook het Loepje, dus zoom in op dat dossier, als je het eerst hebt bekeken met het oog......Erica haalt dan 3 notities uit de enveloppe....Het zijn Longmore's aantekeningen over Elisabeth Bower, Amy Lewis en Sarah Goodman.....op elke notitie zit een foto van het slachtoffer en er staat ook precies op vermeld wanneer ze door Longmore zijn opgehangen. Klik met je Oog op elk van de 3 notities zodat Erica dan commentaar geeft en ze de adressen van deze 3 vrouwen opleest: Elisabeth Bower = 730 Joy Street, Amy lewis = 1170 Melrose palace, Sarah Goodman = 514 Chestnut Street Exit uit alle close-ups en..........

Erica vraagt dan aan Sully of hij de namen van alle slachtoffers op het FBI kantoor kan laten nakijken. en.......Sully belt gelijk het kantoor op en een paar seconden later kan hij al melden dat alle doden geregistreerd staan als zelfmoorden, behalve Emelie Karlsson uit New York...dat was moord maar de moordenaar is nooit gevonden. Nadia Schwartz, ook uit New York, werd nooit als vermist of dood geregistreerd.

Erica gaat nu aan Sully haar theorie over Antony Longmore uitleggen.......Je moet Sully overtuigen van Erica's gelijk daar steeds de juiste reacties te geven op zijn vragen.

Sully is overtuigd maar vraagt zich dan wel af wie dan Longmore gisteravond heeft vermoord, op dezelfde wijze als Longmore moordde.Erica vraagt zich dan nog af waarom Davies, en zijzelf ook, die hints kregen. Sully gaat dan verder met het openen van het geheime vloervak en daarin ziet hij touwen, werktuigen en.....een Le Pendu Stuk.....Sully overhandigd dit nieuwe Le Pendu stuk aan Erica. Het is een poppetje.

Le Pendu:

Open de inventory en klik op het Plusteken want we gaan nu dat Le Pendu galgje afmaken. Combineer het zojuist van Sully verkregen Le Pendu poppetje met de al eerder in elkaar geknutselde Galg en.....Het speeltje is dan helemaal compleet. Vanzelf beland je nu in de close-up van de Le Pendu. Op de onderste voet staat, in rode letters, iets geschreven en vanzelf geraak je in de close-up van de onderste voet.

"Who repented? " staat er op de voet geschreven......"Wie had spijt? ".......Wel....rechter Sewall had spijt. In de 2e voet zie je tuimelaars met letters. Je kunt die tuimelaars nog niet verdraaien. Links en rechts staat een draaipij. Draai met de, linker- of rechter draaipijl, de Pendu helemaal om.....je merkt dan dat er nog meer tuimelaars zijn. Aan de achterzijde van de Pendu zie je een sleutelgat. Selecteer in inventory het kleine sleuteltje, uit het pakket van Davies, en steek het sleuteltje in het sleutelgat van de Pendu en.......

Erica draait het sleuteltje en meld dan dat ze de lettertuimelaars kan draaien. Draai met de pijlen de Pendu terug naar de voorzijde. We kunnen nu dus de juiste letters in de tuimelaars zetten.....met de tuimelaars moeten we dus de naam SEWALL instellen want rechter Sewall is het antwoord op de vraag "Wie had spijt". We beginnen met de tuimelaar boven de rode zin en dan draaien we de Pendu steeds 1 slag linksom door op de linker pijl te klikken. Noem dus de tuimelaar boven de rode letters 1.

  • Klik net zo lang in tuimelaar 1 tot de letter "S"in het midden staat. 

  • Klik dan de linker pijl om de Pendu 1 slag linksom te draaien. 
    Zet in tuimelaar 2 dan de "E". 

  • Klik weer de linker pijl en zet in tuimelaar 3 de "W". 

  • Klik de linker pijl en zet in tuimelaar 4 de "A". 

  • Klik de linker pijl en zet in tuimelaar 5 de "L". 

  • Klik de linker pijl en zet in tuimelaar 6 ook de "L" en....

het poppetje wordt opgehangen en uit de voet komt een Memory Card geschoven....

Vanzelf pakt Erica de Memory Card en ben je uit alle close-ups gegaan.  

Longmore's computer gilde om een Memory Card, dus zoom weer in op het computerbureau en stop de Memory Card in de Memory Card Reader en..........

Vindt de schuilplaats van de Moordenaar:

Een plattegrond van Boston verschijnt. Op een deel van de plattegrond staan 7 gele rondjes. Er ligt ook een DRIETAND op de plattegrond. Boven de DRIETAND zie je 2 witte pijlen. De DRIETAND lijkt verdacht veel op de tatoeage die je op de arm van Longmore's lijk heb gezien.

Als je met je cursor op een geel rondje gaat staan dan lees je dat het een adres is. Zoek nu eerst de volgende 3 gele rondjes: 730 Joy Street, 1170 Melrose Place en 605 Hatha Way, want dit zijn de adressen van de 3 vermoorde vrouwen in Boston. 

Aan de  uiteinden van de 3 tanden en de steel van de DRIETAND steekt een cirkeltje......Je moet de DRIETAND oppakken en dan naar de gele cirkeltjes slepen en dan zorgen dat het cirkeltje van de linker tand op 730 Joy Street valt, het cirkeltje van de middelste tand op 1170 Melrose Place valt en het cirkeltje van de steel op het gele rondje 514 Chesnut Street valt......Klik dan de Drietand vast en.... en alle cirkeltjes worden dan rood 

  • Door op de 2 witte pijlen te klikken draai je de drietand. Als bij jouw nu ook de Drietand met de steel omhoog ligt zorg er dan eerst voor dat je de drietand omdraait, dus dat de drietand met de 3 tanden omhoog ligt,door op de witte pijlen te klikken, aldus:

  • Klik dan op de drietand en houd dan je linkermuisknop ingedrukt en sleep dan de drietand naar de gele bolletjes, totdat het cirkeltje van de linker tand op het gele rondje 730 Joy Street ligt en het cirkeltje van de middelste tand op het gele rondje 1170 Melrose Place ligt......

  • Klik dan de Drietand vast en.......Het cirkeltje van de steel valt samen met het gele rondje 514 Chestnut Str en.....de gele rondjes worden rood en de rechter tand komt terecht op het adres Old Meeting House......Aldus:

De puzzel is opgelost en we zien nu een lange film:

Erica en Sully zien nu dat de rechter tand van de Drietand op het adres "The Old Meeting House" staat en dan.....verschijnt er een boodschap op de computer........

Meer dan drie eeuwen geleden, betoonde Samuel Sewall zijn spijt in het Old South Meeting House. Vannacht zal iemand de schuld en de schande op zich nemen.

Dan verschijnen de stukje foto die je in Davies's pakketje vond, in beeld. De fragmenten worden samengevoegd en we zien dat het een foto van FBI baas Davies is......Davies is het volgende slachtoffer!.......Erica wil zo snel mogelijk naar het Old South Meeting House. 

Old Meeting House:

Erica en Sully arriveren voor het Old Meeting House gebouw. 

Erica heeft inmiddels contact opgenomen met John. Ze stuurt Sully naar de klokkentoren en gaat zelf het hoofdgebouw in. 

Erica wordt meteen beschoten maar ze weet haar vege lijf te redden door en achter de linker rij bankjes in dekking te gaan:

Bekijk de situatie. De schutter (Pulpit) verbergt zich in de preekstoel aan het uiteinde van de ruimte. Boven de preekstoel hangt een kroonluchter (Chandelier) aan het plafond. Erica's pistool (Gun0 lig aan de rechter kant van het gangpad en daar ligt ook een stapel bakstenen (Debris). Aan de achterkant van de rechter bankjes steekt een stopcontact (Outlet). In het gangpad staat een standaard met bouwlampen (Lamp Switcht) , maar de stekker is niet ingestoken, De stekkerkabel van de bouwlampen (Lamp Cable) ligt op de vloer. Links achter Erica is een vreemd apparaat (Strange Device).

Ok....tijd om de handen uit de mouwen te steken. Erica kan haar pistool niet gaan oprapen omdat ze dan in de vuurlijn van de schutter terecht zal komen, dus de schutter moet even worden afgeleid......

Linksklik op het Vreemde Apparaat (Strange Device) en klik dan de Hand om het apparaat aan te zetten en.......

Er wordt een virtueel beeld geprojecteerd......Zodra je weer controle hebt Linksklik je snel op Erica's pistool en dan de Hand van het actiescherm en.......

De schutter schiet op het virtuele beeld en Erica koprolt naar haar pistool en grijpt het.......Erica zit dan nu achter de rechter bankjes, bij het stopcontact.

NB: vanwege het idiote gedoe met het actiescherm is het heel goed mogelijk dat je domweg te langzaam was met op het pistool te klikken. Erica zal dan niet koprollen naar het pistool. Je moet dan dit stomme gedoe helemaal overnieuw doen, net zo vaak tot het je gelukt is.

Pak het snoer van de bouwlamp en......... 

Erica plugt de stekker automatisch in het stopcontact. Pak een baksteen (debris)

Zorg dat de baksteen rechtsboven in het inventory vakje staat. Linksklik weer op het Vreemde Apparaat en dan het Koffertje en..........Erica gooit de baksteen op het apparaat waardoor het virtuele beeld weer verschijnt.....Snel....zodra je kan linksklik je op de linker bankjes (Left Pew) en dan de draaipijlen en......

De schutter schiet weer op het virtuele beeld en Erica koprolt terug naar achter de linker bankjes....

NB: vanwege het idiote gedoe met het actiescherm is het heel goed mogelijk dat je domweg te langzaam was met op de linker bankjes te klikken. Erica zal dan niet terug koprollen naar links. Je moet dan dit stomme gedoe helemaal overnieuw doen, net zo vaak tot het je gelukt is. Maar je moet dan wel steeds eerst een nieuwe baksteen pakken.

Als het je gelukt is dan zit Erica weer links..,.....Selecteer in Inventory Erica's pistool, zodat het pistool dan rechtsboven in het vakje staat.
Linksklik op de Bouwlampen en kies de Hand en........

Erica schut de lampen en hierdoor gaan de bovenste 2 lampen aan en de felle lampen verblinden de schutter.......
Snel.....linksklik op de kroonluchter en kies het koffertje en......

Erica gaat staan en je cursor wordt het pistool richtkruis......Klik met het richtkruis op de kroonluchter en.....Erica schiet op de kroonluchter.....

Je 5 keer op de kroonluchter schieten, maar je kunt niet snel 5 keer achter elkaar schieten omdat na elk schot de bouwlampen weer uit gaan......Als de Bouwlampen uit gaan, terwijl je aan het schieten ben, dan klik je weer op de bouwlampen en dan de hand om de lampen weer aan te doen en dan ga je weer op de kroonluchter schieten........Als je de kroonluchter 5 keer hebt geraakt dan stort het ding omlaag en...........

Wel.......kijk naar het EINDE van Episode 1 The Hangman.De schutter ontsnapt en we komen dus niet te weten wie hij/zij is.....

Als je Episode 2: The Wise Monkey en Episode 3: The Oracle ook al hebt dan ga je dus verder met:

Episode 2: The Wise Monkey

Walkthrough door: Louis Koot